Ierse huiseigenaren mogen weer geweld tegen indringers gebruiken

Terwijl de meeste Europeanen door hun regeringen ontwapend werden en zodoende hulpeloos zijn uitgeleverd aan criminelen met vuurwapens, bewandelt de eilandenstaat Ierland nu de tegenovergestelde weg: Daar is het nu legaal om “verstandig verzet” tegen indringers te gebruiken om het eigendom en de familie te beschermen. Het recht staat nu weer aan de kant van de huiseigenaren, die slachtoffer van een inbraak zijn geworden – “zoals het altijd al zou hebben moeten zijn”, aldus de Ierse politie.

De Vereniging van politie-inspecteurs (AGSI) had voor de invoering van de nieuwe wet laten weten, dat “de actuele situatie, die huiseigenaren er wettelijk toe verplicht zich terug te trekken voor inbrekers, niet te tolereren is.” De Ierse Raad voor de burgerrechten echter heeft kritiek op de nieuwe wet en noemde deze een “license to kill”: “De wet moedigt mensen aan om dodelijke aanvallen ter verdediging van hun eigendom uit te voeren”, aldus de voorzitter van de raad, Mark Kelly. Hij is van mening, dat de wet een schending van de mensenrechten zou zijn. De wet zou “onvoldoende wettelijke bescherming bevatten om het recht op leven van de huiseigenaren of de indringers te beschermen.”

Minister van Justitie Alex Shatter dient deze bewering van repliek: hiervoor zouden de rechten van de bewoners, die een inbreker ontdekken, onduidelijk zijn geweest. “Dit werd nu door de wet met verstandige maatregelen opgelost, maatregelen, die in proportie staan tot de waargenomen bedreiging. […] De graad van de maatregelen hang van de individuele omstandigheden af en is geen licentie om iedereen te kunnen doden.”

De “Criminal Law (Defence and the Dwelling) Act 2011” houdt expliciet vast, dat een persoon geen verplichting heeft zich uit de woning terug te trekken. Een bewoner mag geweld tegen een inbreker gebruiken wanneer hij van mening is dat deze zijn eigendom zou hebben betreden voor het plegen van een misdaad – als het geweld noodzakelijk is om zichzelf, anderen of zijn eigendom te beschermen of de misdaad te verhinderen. Er wordt nadrukkelijk vastgelegd, dat geweld met als gevolg de dood niet wordt uitgesloten. Ook kan de verdedigende bewoner niet aansprakelijk worden gesteld voor verwondingen of schade, die voortkomen uit zo´n verdediging.

Bron:

http://www.unzensuriert.at/content/006798-Irische-Hausbesitzer-duerfen-wieder-Gewalt-gegen-Eindringlinge-anwenden

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron (www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Criminaliteit, Ierland. Bookmark de permalink .

28 reacties op Ierse huiseigenaren mogen weer geweld tegen indringers gebruiken

  1. koddebeier zegt:

    Geweld tegen een inbreker, dat is het beroepsrisico van de inbreker. Je hoort het recht te hebben om je eigendommen te verdedigen.

    Like

  2. Marijke . zegt:

    Goed zo,er is 2 keer bij mij ingebroken,buiten de spullen die gejat zijn en die te vervangen zijn, het geeft toch wel een heel naar gevoel dat een vreemde met zijn handen aan jou spullen zit.

    Like

  3. G.Deckzeijl zegt:

    Wat men in Ierland heeft besloten,daar hoef je bij Opstelten niet mee aan te komen. Los van de uitlatingen van Rutte na de verkiezingen, toen hij zei dat je tikken mocht uitdelen en niet het slachtoffer maar de dader achter de deur gaat, moet je je nog steeds bij wijze van spreken 100 keer overhoop laten schieten/steken voordat je zelf iets terug mag doen. Bezopen situatie natuurlijk en waar we verdomt snel vanaf moeten. Het kan nl.niet zo zijn dat alle criminelen in dit land de scepter gaan zwaaien. Dat laatste zag ik afgelopen week in PowNews met die koperdieven die bijna onder de ogen van politieANGSTHAZEN konden doorgaan met hun “werk…”.
    ’t Wordt tijd dat we onze belastingbiljetten een tikkie anders gaan invullen, toch?
    Zo denk ik erover.

    Like

  4. G.Deckzeijl zegt:

    Ik bedoelde scepter, in de 5e zin van onderaf.

    Like

  5. G.Deckzeijl zegt:

    Brekend Nieuws, niet on topic, moet een keer kunnen vind ik. GL-wethouder K.Dekker uit Groningen gespot in… BOERKA. Tsjongejonge, wat zijn ze weer lekker bezig om een bruine arm bij die allahschreeuwers te halen. Klik op 11 en daarna ook op 3 van AP…
    http:tinyurl.com/82plawa

    Like

  6. G.Deckzeijl zegt:

    En ik ben niet eens dronken: dubbele slash, Gerrit…
    http://tinyurl.com/82plawa

    Like

  7. Morticia zegt:

    Jaaa ik heb het ook gelezen, die maf uit Groningen! Dat wijf spoort toch niet. Die moeten ze eens een dag of tien opsluiten met een paar van die baarden. Dan piept ze wel anders denk ik. Op haar mogen ze van mij ‘de islam’ wel loslaten hoor! Die verdient niet beter. Wat een waanzin mensen 😦

    Like

  8. Linsky zegt:

    Verdomme Decky,
    nou doe je waar je mij eerder van beschuldigde.
    dat op 21:39 had ik al vanmorgen er op gezet, hihihihi 🙂

    Like

  9. Linsky zegt:

    Hé Morticia, al eens aan gedacht zelf zo’n burka te proberen?
    Hem je tegenwoordig in leuke modelletjes hoor, met bijpassend tasje hebben ze me vertelt. hahahaah

    Gewoon, voor de veiligheid, in je straat, zeg maar… 🙂

    Like

  10. Linsky zegt:

    Kijk als je nou eens wat socialer was en toleranter, wat gematigd over de dingen nadacht, zou je toch best twee van die burkaatjes kunnen aanschaffen.
    Een voor jezelf en een voor je dochtertje, want die heb je een zei je laatst.
    Lijkt me wel zo veilig, en gezellig in zo’n buurtje. Dan hoor je d’r bij, hè 🙂

    Wie weet mag je dan wel mee feesten ’s nachts. 😦

    Kun je meteen wat subversieve acties ondernemen, hahahah

    Like

  11. G.Deckzeijl zegt:

    @Linsky, repeat after me: what difference does it make..???

    Like

  12. Morticia zegt:

    Geen gek idee, misschien moet ik me maar eens verkleden ja…..dan word ik misschien eindelijk geaccepteerd! Haha. En wellicht kan ik ‘infiltreren’ bij de buren, God weet over hoeveel blauwdrukken ik struikel 😉

    Like

  13. zonnet zegt:

    @Mortica

    Het meisje en de 7 Turken…

    Like

  14. chantal zegt:

    That’s me, ‘zonnet’. Wie anders? 🙂 D’r ging ff wat mis hier.

    Like

  15. rommel zegt:

    Mijn gereedschapskist met mijn tweehandig bijl er bovenop heeft altijd al naast mijn kant van het bed gestaan. Niet dat ik van dat SM gebeuren ben, ben wel kinky maar niet gek, maar het geeft me een vrediger gevoel als ik ga slapen. Bang dat er bij me ingebroken wordt ben ik niet. Het gaat meer om het idee dat een Freddy Krueger figuur mijn schuur openbreekt en mijn bijl steelt om stiekem bij me in te breken en me dan in me slaap in stukken hakt met mijn eigen bijl. Daarom ligt die bij voor handen. Echt niet voor een inbreker hoor.

    Like

  16. Linsky zegt:

    Nou een beetje gematigde SM is nooit weg hoor Rommel 🙂

    Ik weet uit ervaring, dat het zelfs niet bij me opkomt, om een wetboek en de huidige geldende regels, cq. voorschriften op te zoeken die voor , tijdens en na de inbraak.
    Misschien ben ik wat ongedurig en minder beschaafd, want ik zoek niks, ik vraag niks maar sla ‘m gewoon de hersens in, wellicht zelfs met een wetboek, mocht dat toevalligerwijs binnen handbereik liggen.

    Like

  17. rommel zegt:

    @ Linsky

    Ik heb ooit een stukje van een jurist gelezen over de kwestie zelfverdediging bij inbraak, waarin hij uitlegde dat het straf verzwarend is om een wapen bij voorbaat naast je te hebben liggen met de intentie om deze te gebruiken voor doodslag bij nood, maar niet wanneer deze toevallig onder je handen komt. Vandaar dat mijn bijl naast me ligt omdat ik bang ben voor Freddy Krueger. Dat is mijn excuus. Eerlijk gezegd is het me worst wat die rechter er verder over denkt. Degene die mij en me gezin met levensgevaar bedreigen is al dood bij voorbaat.

    En natuurlijk hou ik ook van een beetje billenkoek geven op vrouwtje. Voelt zo lekker onder mijn hand. En ze krijgt er nog een gezond kleurtje van ook.

    Like

  18. Linsky zegt:

    Rommel, jij bent een man van de wereld, da’s duidelijk.
    Jij begrijpt dat het bij een gezond kleurtje moet blijven, vertel dat die zandapen eens.
    Die gaan in alles te ver, ze eindigen in ongezonde, niet te aanschouwen kleuren,
    Je hebt ongetwijfeld de foto’s gezien die er de laatste maanden weer rond gingen van mishandelde vrouwen. pffffffffffff
    Ik stuur ze voorts naar jou hoor, ter educatie en een juist gebruik van kleuren.

    Ik heb mijn hobby naast het bed liggen. Honkbal!
    Met bal er bij natuurlijk… 🙂

    Like

  19. Linsky zegt:

    Schuldenunie een feit; Nederland nu pinautomaat van nieuw ESM verdrag

    De leiders van de eurozone besloten gisteren definitief tot de oprichting van het Europese Stabilisatie Mechanisme (ESM), waarmee de Europese schuldenunie een feit is. Vanaf vandaag is de Tweede Kamer alle soevereiniteit over onze nationale begroting kwijtgeraakt. De Europese Centrale Bank mag ondertussen doorgaan met geld drukken, waardoor hoge inflatie op den duur verzekerd is. Door het sterk verwaterde fiscale pact is Nederland nu niets anders dan een pinautomaat geworden van het ESM, waar onbeperkt geld vanaf kan worden gehaald om de steeds dieper wordende schuldenput van Zuid Europa te dempen. Geheel op kosten van de burgers, want vooral de banken zullen profiteren van de honderden miljarden euro´s die in het ESM zullen worden gestort.
    http://xandernieuws.punt.nl/?id=652050&r=1&tbl_archief=&

    Like

  20. G.Deckzeijl zegt:

    Linsky: http://tinyurl.com/28se7nv
    Hoezo, pinautomaat?
    Vervreemden van eigendommen, heb je daar wel eens over NAGEDACHT..???
    http://tinyurl.com/7sbftbr

    Like

  21. Linsky zegt:

    Yep, Decky. 🙂
    Ik ken die website al heel leng en kijk er regelmatig.
    Dat artikel is volgens mij al oud, maar nog steeds actueel.

    Daar komt bij dat Udo Ulfkotte mag zeggen en schrijven dat we zijn overgeleverd aan de NWO, maar als ik er maar verwijzingen naar doe wordt ik gedemoniseerd en belachelijk gemaakt
    Vandaar dat ik die overigens bijzonder goede, informatieve site nooit vernoem.
    Er staan namelijk ook artikelen, die niet geschikt zijn voor de beperkte visie van sommige reaguurders al hier.
    Geeft nog mee ammunitie aan de tegenstanders in eigen kamp hier.

    Like

  22. Linsky zegt:

    Een geheim plan:
    De EU treft voorbereidingen om zijn burgers financieel totaal te controleren

    De grote Franse bank Société Generale voorspelt de ineenstorting van de Euro.
    De EU gebruikt op een gecamoufleerde manier Griekenland als proefkonijn om de totale financiële controle over alle EU inwoners te testen.
    En de Duitse regering voert een identiteitsbewijs met betaalfunctie in.

    In een vertrouwelijk schrijven aan de grootste particuliere klanten heeft de Société Generale geschreven dat het uiteenvallen van de EU monetaire unie wellicht nog even kan worden uitgesteld, maar waarschijnlijk niet verhinderd kan worden.
    Elke vorm van financiële hulp aan het failliete Griekenland zou er slechts op zijn gericht om het einde van de euro nog enige tijd uit te stellen.
    Ook de voorzitter van de Eurozone, Jean-Claude Juncker, is somber over de toekomst van de Euro.

    Torenhoge belastingen
    Overal op het Europese continent nemen de staatsschulden in een razend tempo toe. En aan deze explosie lijkt geen grens te zitten.
    De nationale begrotingen worden extreem zwaar belast. De verwachting die Juncker onder woorden brengt wordt door meer leden van de EU commissie gedeeld.
    Welke geheime plannen liggen klaar in Brussel om deze ontwikkeling tegen te gaan? Hoe kunnen de overheidstekorten worden aangezuiverd zonder een grote sociale onrust en mogelijke opstanden te vermijden?
    Jammer dat deze gevaarlijke fantasieën en gebral niet van Linsky komt……..
    Maar van artikel Kopp Verlag door Udo Ulfkotte!
    http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M6&s=M85&ss=P936&l=NL

    Like

  23. Linsky zegt:

    Desinformatie in Nederlandse media omtrent constructiebouw in Judea & Samaria;

    In de Volkskrant verscheen een artikel met als kop “Israël sloopt dramatisch veel huizen van Palestijnen”. De Volkskrant ontleent de informatie aan een rapport uitgebracht door humanitair coördinator Max Gaylard. Volgens het bericht zou de Israëlische overheid 622 Palestijnse woningen hebben gesloopt op de Westelijke Jordaanoever in 2011.

    Schrijver van het artikel heeft duidelijk zijn of haar huiswerk niet goed gedaan want de sloop heeft volgens het rapport niet betrekking op 622 woningen maar 622 “constructies”, waaronder 222 woningen. Israëlisch bestuur op de Westelijke Jordaanoever spreekt overigens over de sloop van 248 Palestijnse woningen en 343 joodse woningen. Voor zowel Palestijnse als joodse inwoners even zuur maar joodse uitzettingen halen over het algemeen de media niet.
    http://brabosh.com/2012/01/31/pqpct-fic/

    Like

  24. Linsky zegt:

    Moord op hun eigen dochters!
    Afghaanse immigranten Mohammed Shafia, zijn vrouw Tooba Mohammad Yahya en hun zoon Hamed van 21, zijn door de rechtbank in het Canadese Kingston – 280 km van Montreal -schuldig bevonden aan de moord op drie dochters.
    Met video.
    http://us.cnn.com/2012/01/29/world/americas/canada-honor-murder/index.html?hpt=hp_t3

    Like

  25. Linsky zegt:

    ‘Grootse ontwikkeling’
    Ali Khamanei, zei dat de opstanden in het Midden-Oosten onderdeel vormen van de strijd tegen de zionistische autocratie in de wereld.
    Hij voegde toe dat de ontwaking bij de VS, Israël en het Westen voor een gevoel van zwakte en verslagenheid zorgt dat met de dag zal groeien.
    De voorzitter van de Islamitische Revolutionaire Raad zei dat de mensheid op een belangrijk kruispunt staat en binnenkort een ‘grootse ontwikkeling’ zal meemaken.

    http://www.presstv.ir/detail/223897.html

    Like

  26. Linsky zegt:

    Al-Qaradawi: Sharia ja, maar handen afhakken pas na 5 jaar!
    Sunni scholar Sheikh Yousuf Al-Qaradhawi, which aired on Al-Nahar TV on January 26, 2012, explains how Sharia must be implemented in stages. People need to learn what Sharia really means before the harshest punishments take affect.

    Like

Geef een reactie

