“Zweden is een centrum van antisemitisme”

Zweden is een centrum voor antisemitisme geworden”, aldus de president van het European Jewish Congress Dr. Moshe Kantor in het kader van een ceremonie ter herinnering aan de Holocaust voor het Europese Parlement in Brussel.

“Zweden, ooit een rustig land, waar antisemitisme jarenlang geen probleem geweest is, is intussen een centrum voor antisemitisme. Het is onvoorstelbaar, dat Joden in de 21e eeuw van Malmö naar Stockholm of andere landen moeten vluchten.”

De Zweedse regering, aldus Kantor, zou de enige regering in de Europese Unie zijn, die het afwijst om te praten over antisemitisme binnen de eigen grenzen.

Hij zou meermaals geprobeerd hebben om contact op te nemen met de Zweedse minister-president Fredrick Reinfeldt, maar zou nooit antwoord hebben gekregen.

“Het geheel is een afgesproken stilzwijgen. Kennelijk denken ze door niet over het probleem te praten dat het vanzelf wel verdwijnt.

Markus Friberg, de perssecretaris van de Zweedse minister-president, zei, dat Reinfeldt momenteel weliswaar niet voor een reactie beschikbaar zou zijn, maar hij benadrukte, dat Zweden “vier miljoen Zweedse Kronen in de extra veiligheid voor de joodse gemeenten investeert. De Jewish Central Council zou daarvan het merendeel krijgen.”

De Minister van Integratie van Zweden, Erik Ullenhag, zei, dat “antisemitische acties en ander gedrag, dat berust op racistisch gedachtegoed, onverenigbaar zijn met een democratische samenleving. De joodse gemeenten kunnen tegenwoordig aanspraak maken op speciale veiligheidsmaatregelen om te garanderen, dat ze een synagoge of een joodse manifestatie durven bezoeken.”

Bron:

http://www.pi-news.net/2012/01/schweden-ist-ein-zentrum-fur-antisemitismus/

Auteur: Beschwichtiger

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron (www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in antisemitisme, Zweden. Bookmark de permalink .

29 reacties op “Zweden is een centrum van antisemitisme”

  1. Linsky zegt:

    Struisvogel-politiek! 😦
    En helaas niet allen in Zweden………

    Like

  2. johanna haarlem zegt:

    (s) linkse politiek…gooi er een zaak geld tegenaan en het probleem is opgelost…:(

    Like

  3. Linsky zegt:

    Yep, voor geld vallen ze allemaal! 😦

    Like

  4. johanna haarlem zegt:

    links lullen rechts de zakken vullen….het word tijd dat het hele geldsysteem instort en we ouderwets gaan ruilen wie wat kan met de handen en/of kan maken wat eetbaar/ruilbaar is, is de spekkoper….gaat goed met de € en de EU NOT!! niet gek opkijken als de zwartemarkt opeens floreert…banken zijn opeens dicht of minder open winkels idem dito….zo en zo is het heel verstandig om een voorraadje voedsel water te hebben en vooral het groene goud ZADEN!!

    Like

  5. Linsky zegt:

    Inderdaad, johanna, maar dan wel echte originelen, en niet die steriele GM van Monsanto, toch?

    Like

  6. Linsky zegt:

    En voor wie wil weten wat die gasten allemaal uitvreten met ons eten: 😦
    http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=m4&s=M111&ss=P716&l=NL

    Like

  7. johanna haarlem zegt:

    🙂 nee linksy de oerzaden voor een fortuin al 5 jaar mee bezig…en 1 jaar op de spaanse hoogvlakte op de boerenhei langs de lijn in afwachting van….?? jij weet het wel als ik zo je comments heb gelezen en je inbreng op deze site..:) thx wakkere linksy

    Like

  8. Linsky zegt:

    Weet je, Johanna, wij hebben het ook geprobeerd, om aan goede echte zaden te komen.In Hongarije kun je ze met wat moeite wel verkrijgen. Vooral van de plaatselijke boertjes. Die waren altijd al slim en bewaarden er veel.
    Ik kon er van hen krijgen zelfs. Prima spul! 🙂

    Like

  9. johanna haarlem zegt:

    maar ff terug op dit bericht mijn opoe was een jodin omdat ze met opa getrouwd was een christenen werd zij niet afgevoerd….mijn band met de joden zit in de genen….alleen ik ben niet joods opgevoed of met een ander geloof atheiste zeg maar blij toe….

    Like

  10. Linsky zegt:

    Het echte probleem zit ‘m ergens anders in. namelijk het sproeien met vliegtuigjes. Wij hadden ons land helemaal gifvrij, en gebruikten uiteraard enkel natuurlijke middelen. dat ging twee jaar goed, maar toen begon de ellende. Overal om ons heen gingen ze sproeien!!!
    Nou, daar ga je dan!
    Die rotzooi komt ook op onze grond dan, hè 😦

    Like

  11. Linsky zegt:

    Atheistme is prima hoor, zolang iedereen zijn of haar (on) geloof hanteert op basis van eigen inzicht lijkt me niks mis. 🙂

    Like

  12. johanna haarlem zegt:

    ja linksy ze ziijn er wel ik heb ze via internet uit het buitenland en de tuingroothandel voor boeren.en heb hier op de lokale markt van de boertjes wat extra gekocht…en ik zit lekker als jordaneze barbie met handjes in aarde te vroeten(met roze tuinhandschoenen hahha)gein heidi doet haar best op de berg in de grotwoning eigen stroom etc.ik ben hardcore zeg maar voorber.op het ergste….ja ik ben gek vind men..:) maar de tijd zal het leren….ik ben nog steeds in een positie om zo de verhuiswagen weer te bellen en alles hoppa retour…hard werken heeft dat mogelijk gemaakt.

    Like

  13. Linsky zegt:

    Je maakt me een beetje melancholiek Johanna. Zo zie ik mijn vrouw† ook nog zitten, wroetend in de aarde met een gelukzalige glimlach op haar gezicht. En wij hadden ook geen electirek en stromend water. Wel een gigantische goede waterput. De lekkerste uit de provincie.

    Like

  14. johanna haarlem zegt:

    meer kerken als geld hier in spanje…zwaar katholiek 4 sjalen heb ik gezien op 8000 inw.niet slecht:) maar blijf een kaaskop hoor..wat mis ik me landje waar ik alles heb achtergelaten vrees het ergste het water!! ben een 2012 believer zeg maar planetX….dit is een veilig plekkie safespot als je alles in ogenschouw neemt wat kan gaan gebeuren..overleven? ik heb geen garantie tot de deur zeg maar 🙂 maar heb het gedaan en ben een ervaring rijker…sta niet te gillen als een kip zonder kop om me heen te rennen als de PL….s uitbreekt.:) heb alles en kan de aftermath overleven…het gaat mij om de kindjes..de weesjes die ik eventueel kan redden en me zoon van 11 die heb ik op de berg gezet/gebracht….maken we een kans.het gaat om de kinderen!! met alles hele generatie langs de lijn in europa met HBO en zonder verloren de toekomst…een ramp is het

    Like

  15. johanna haarlem zegt:

    oh linksy mijn medeleven met je grote verlies 😦 dat is erg als je je maatje it all verliest bah….man nou wel mooie herinneringen aan haar dat is wel leuk om te lezen linksy 🙂 dat houd haar in leven.

    Like

  16. Linsky zegt:

    Dan hoop ik dat je hoog genoeg en ver genoeg van de kust zit, want als dat Canarische eiland afbreekt, wat elk moment kan gebeuren, krijg je idd. langs al die kusten daar problemen. Zelfs de Oostkust van de USA zal het meekrijgen dan. 😦

    Like

  17. Linsky zegt:

    Dank je Johanna, geeft niks, ik leef er elke dag mee, ze is in mijn geest altijd aanwezig hoor. En ik geloof zelf dat we alleen maar het pakkie uit doen, hihihi

    En idd. we bewaren juist de mooie herinneringen hè, daar gaat het allemaal om.
    I know! 🙂

    Like

  18. johanna haarlem zegt:

    1000 meter hoogte bijna 300km.van alle kanten van de kust tsunami is hier het minst erg maar die is niet de ergste linksy canaria…het is de new madrid fault line die dan weer het mid.atlantische ridge openscheurd en die een EU tsunami veroorzaakt ik lees dit op de poleshift.ning de 7 van 10 lees het maar eens contactees met aliens??? ik zeg niet dat het niet kan…hier is de link
    http://poleshift.ning.com
    als je wil lezen alles in het engels dat wel… heb er eel aan een info van mensen van de hele wereld laten nieuws achter wat onze reguliere journaal niet brengt het is heftig platemovement!! het word als maar erger….vrees het ergste…de elite gaat in de DUMPS deep underground millitairy bases…en afrika blijft eigenliijk het beste continent tijdens en na …maar ik wil niet tussen de baarden en de bosjesmannen…ja de derde wereld…daarom nog zo gehouden??na al die miljarden hulp ik zeg JA!!

    Like

  19. Linsky zegt:

    Ik ken al die websites Johanna, houd ze al vele jaren bij.
    Wil niet zeggen dat ik dat allemaal geloof, maar ben het wel met je eens dat er veel mogelijk is. Het is per definitie te arrogant om te geloven dat van al die miljarden sterrenstelsels, enkel op de aarde intelligent leven zou voorkomen.
    Ik heb zelfs een artikel geschreven over mijn twijfels of dat moslim gebroed wel ‘menselijk’ is.hahah 🙂

    Voor een open mind is er heel wat te beleven in boeken en op het net.
    Zolang een mens zelfstandig na blijft denken en eigen beslissingen neemt, lijkt me er niks verkeerds hoor.
    Dat hele Nwe-Ages en Spirituele wereldje hangt wel aan elkaar van imbecielen en idioten, hoor.
    Er zit veel goeds en waars tussen, maar het blijft uitkijken en zelf nadenken! 🙂

    Dat geldt evenzeer trouwens voor wat we hier doen, de strijd tegen de islamisering. Persoonlijk beschouw ik het als het grootste gevaar wat ons bedreigd op het moment, maar ben echt niet blind voor de aansturende krachten achter de schermen.

    Like

  20. Linsky zegt:

    Ik neem aan dat je die boeken van Velikovski en Stitchin ook kent?
    Stitchin heeft bijvoorbeeld nooit een datum genoemd, maar anderen zijn er mee gaan dwepen.

    Like

  21. johanna haarlem zegt:

    ja linksy mijn visie dus ook op it all….ja de zwevers weer een heel andere theorie op het 2012 gebeuren…voor hun ben ik een doomdenker 🙂 ik lach weet wel beter. en islam ik ben een fortuyniste zeg maar deze man RIP heeft mij wel aan het denken en aan het zoeken gezet,,intuitie gaf mij aan dat de Islam geen peace is…geen varkensvlees en drank zoals velen nog denken 😦 maar ben wel gaan relativeren toen ik droomde over water heel veel water ging zoeken naar overstromingen animaties van dijkdoorbraken kwam erachter dat er NIETS tot weinig werd gedaan met de waterwerken en de dijken geen politieke partij had het woordje water in zijn program??geen euro ging erheen is gelukkig wel wat verbeterd heb een radiointerview gedaan met een onafhankelijk waterexpert en Johan de ark van Noahbouwer ik had het reddingsvlot en was bij netwerk geweest op tv vandaar ….deze vertelde al dat 80% !! van de dijken niet in orde waren..enzo kwam het allemaal linksy dat ik nu hier zit…de pers.tv etc. is nu stil maar heb tot december verzoeken gehad of ik weer op tv wilde het ff vertellen…nee ik heb mijn ding gedaan ik heb ze gewaarschuwd zit nu hier en heb geen behoefte aan pottekijkers ivm strategie 🙂 snap je wel.ik ben islamofoob..en zal dat blijven….en vandaar dat ik het blijf volgen op deze site en blijf verbazen dat deze sekte want zo zie ik ze nog zo lang mag bestaan in de EU…de baghwan was zo verboden….maar hier hebben de olieverslaving wie al de ellende heeft gebracht met deze sekte en zijn leden…..

    Like

  22. Linsky zegt:

    Yep, maar er zit meer achter dan enkel olie hoor.
    Het gaat werkelijk om de transformatie van de hele kudde!
    De islam is het werktuig om tegen de christelijke wereld in te zetten en aldoende een geheel nieuwe religie te scheppen. Een die door de Nieuwe Staat wordt gedicteerd en bedreven.
    De moslims die we ons nu overspoelen, vormen gewoon de ‘vijfde colonne’!
    De echte klap komt straks, als ze eenmaal goed gegrondvest zijn en in onze politieke partijen zijn doorgedrongen. Wat dus al overal op steeds grotere schaal gebeurd. 😦

    Like

  23. johanna haarlem zegt:

    ja heb van hun ook gelezen en gekeken op you tube heb van alle kanten van het 2012 gebeuren zo noem ik het maar ff gelezen en gekeken..de datum is ook niet zeker..komt door de mayakalender….maar ook dat de hele mikmak in het heelal op 1 lijn komt die datum incl het zwarte gat…oeps wat heb ik toch veel gelezen en gezien voor een blondje 🙂 met mavo4 en mds en pdboekhouden 🙂 en de les van de straat die kan niemand je onderwijzen maar daar leer je het meest….:)

    Like

  24. Linsky zegt:

    Wie het echte leven niet heeft leert kennen, heeft helemaal niks geleerd, Johanna.
    En iedereen zal vanuit een individuele perceptie keuzen moeten maken.

    Like

  25. johanna haarlem zegt:

    nou linksy dan is de golf het enigste antwoord nog voor de grote schoonmaak zal het niet zo moeten zijn dan?dat de boel ff gereinigd moet worden? van het kwaad….alles is met een reden.

    Like

  26. Linsky zegt:

    Alles heeft een reden en zin!

    Al is het maar dat de mens zelf zin geeft aan de dingen, anders is het idd. zinloos.
    Dan ben je enkel een speelbal in de wind.

    Maar niet iedereen heeft het vermogen dieper te kijken en daar zinvolle conclusies uit te trekken he.

    Zal wel te maken hebben met het ‘rugzakje met blauwdruk’ waar elk mee op aarde komt. 🙂

    Like

  27. bezem zegt:

    Het antisemitisme wordt overal in Europa zoveel mogelijk verzwegen en niet bekritiseerd om de islamitische gemeenschap te vriend te houden. Die zijn uiteindelijk eerder geneigd tot terreur dan de Joden. De achterbakse instelling van voornamelijk linkse partijen hebben dat fatsoenlijk genoemd. Europa is een laf en ziek continent geworden.

    Like

  28. Jan zegt:

    De antisemitische Zweedse regering laat een onderzoek instelling naar de ‘afschuwelijke’ behandeling van hun Zweedse staatsburgers door de Israëlische regering die zich op het Hamas-schip Mavi Marmara en Estelle bevonden

    Sweden Launches Investigation of Israel Over the Marmara
    ..
    The Swedish Prosecution Authority announced on Thursday “a preliminary investigation on the circumstances of the boarding by Israeli soldiers of ships heading to Gaza in May 2010 and October 2012,” reports AFP.
    It should be noted that Israel’s blockade on Gaza was deemed legal by the UN in 2010.
    According to the Swedish legal authorities, claims of “aggravated assault, aggravated theft and violation of international law” will be investigated.
    http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/182210#.U6zzYMb2Ygk

    Like

  29. Jan zegt:

    Rabbi in Malmö aangevallen nadat antisemitisch tuig ramen van de sjoel hadden ingegooid

    Rabbi Shneur Kesselman was assaulted on Saturday night along with a member of his congregation, the Sydsvenskan daily reported Sunday.
    The attack, which resulted in no physical injuries, came on the heels of vandalism against the southern city’s main synagogue on July 31, when unidentified individuals smashed three of the building’s windows by hurling objects at them.
    http://www.timesofisrael.com/rabbi-attacked-in-malmo-after-synagogue-vandalized/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

    Like

Geef een reactie

