Turkije bestelt vliegdekschip

Er zijn landen, die schaffen de dienstplicht af, die hun oorlogsmonumenten vernietigen, die hun deserteurs eren en alleen nog tijdens echte “vredesdemonstraties” echt gewelddadig worden. Andere landen, zoals Turkije, houden zich aan beproefde recepten.

Uit de “Deutsch-Türkischen Nachrichten” komen we zojuist het volgende te weten:

Turkije heeft een bestelling opgegeven voor het vliegdekschip F-35. Ook zijn de langdurige onderhandelingen met de VS m.b.t. de F-35 gevechtsvliegtuigen nu afgerond. Nadat het vliegdekschip alle start- en landingtests met vliegtuigen met glans had doorstaan, heeft Turkije hem nu besteld.

En dat is niet alles:

Tegen deze achtergrond probeert Turkije niet alleen een regionale macht te zijn, wat haar al gelukt is. Veelmeer heeft ze het doel om haar invloed globaal te laten gelden. Want, ook al is het Turkse leger getalsmatig het op acht na grootste leger ter wereld, zou het eigenlijk bij de eerste vier horen…

En terwijl de domme Duitsers en de domme EU ontwikkelingshulp naar Turkije sturen, doet Turkije ook iets:

Tot één miljard dollar: Deze som kon Turkije in het jaar 2011 als winst boeken betreffende de wapenexport. Daarbij ging het bij acht van de tien landen, die Turks materieel importeren, om islamitische landen.

En dat is niet alles! Er is ook geestelijke bewapening nodig. Turkije stuurt imams naar Afrika:

“Somalia Report” herinnert er aan, dat Turkije vooral investeert op religieuze terreinen. “Maar Somalië heeft geen religieuze hulp nodig. Ook al brengen de imams, die Turkije hier naartoe stuurt, ons misschien spiritueel verder, imams leggen geen wegen aan en ze opereren niet”.

Van Ankara leren betekent winnen leren!

Aanvulling: Dat de F-35 een vliegtuig is, weet iedereen. De “Deutsch-Türkischen Nachrichten” schrijven echter speciaal over een vliegdekschip. De website vertaalt voortdurend uit Turkse kranten. Ik zie geen reden om iets te veranderen. Wendt u zich tot de “Deutsch-Türkischen Nachrichten”! PI kan ook niets doen aan Turkse grootheidswaanzin en Turkse “Erdowaan” of aan een gebrekkige kennis van de Duitse taal. De Turkse krant “Hürriyet” bericht overigens van 100 F-35 gevechtsvliegtuigen voor de prijs van 16 miljard dollar.

Bron:

http://www.pi-news.net/2012/02/turkei-bestellt-flugzeugtrager/#more-242474

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron (www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Turkije. Bookmark de permalink .

61 reacties op Turkije bestelt vliegdekschip

  1. Linsky zegt:

    Ontwikkelingshulp naar Turkije?
    Hoezo dat?
    Sinds wanneer?
    Van wie?
    Nou daar wil je dan achter zien te komen hè!
    Ik geloof het gewoonweg niet..
    Dus gaan we zoeken en informeren…..
    Wel godverdomme!….. Ja dus!

    http://www.welt.de/politik/ausland/article13218617/EU-pumpt-Hunderte-Millionen-in-wohlhabende-Tuerkei.html

    Dus ik moet nu hieruit begrijpen dat ik, mijn familie en jullie dadelijk met wapens gekocht van onze eigen centen, kapot geschoten wordt?

    Like

  2. Linsky zegt:

    Voor dat geld wat er weggesmeten wordt kan er ook wat zinnigs worden gedaan zoals hier bijvoorbeeld:

    In Seattle, de grootste stad in de Amerikaanse staat Washington, wordt een voedseloase aangelegd. In de wijk Beacon Hill is namelijk drie hectare gereserveerd voor een heus voedselbos.
    Binnenkort kan men er genieten van walnoten, kastanjes, bosbessen, frambozen, appels, peren, ananas, yuzu, guave, dadelpruim en vele soorten kruiden. Alles mag gratis worden geplukt door eenieder die het eerste voedselbos van de stad betreedt.

    http://www.takepart.com/article/2012/02/21/its-not-fairytale-seattle-build-nations-first-food-forest

    Like

  3. G.Deckzeijl zegt:

    In Turkije schijnen ze ook met hun tijd mee te gaan… Topless zonnen…!!!
    http:/tinyurl.com/6wubruq

    Like

  4. seculiere zegt:

    dit is niets nieuws,turkije is de langs meedraaiende leger ter wereld, een militaire land menthaliteit zoals amerika,daarom dat het zo dikke vriendjes zijn,dit zal nooit veranderen

    maar oke,16 miljard kan beter aan nuttigere zaken in turkije gespendeerd worden vooral in het oosten

    enja dat ontwikkelings hulp,nog maar enkele jaren hadden ze de zelfde papieren zoals griekenland vandaag,maar dat mag nu ondertussen gestopt worden

    Like

  5. seculiere zegt:

    @serdar

    dat Turkije meer tegen terrorisme doet dan bijna heel europa dat klopt en niemand wilt dat hier snappen,maar dat europa naar de knoppen gaat is geen goeie zaak he,dan verlies jij en ik ook onze jobs en europa is de grootste klant van Turkije van export producten dus ze kunnen niet zonder elkaar he

    Like

  6. G.Deckzeijl zegt:

    Deze plek lijkt me ONGESCHIKT om eeuwenlange vetes binnen Klein-Azië uit te gaan vechten.

    Like

  7. seculiere zegt:

    serdar kijk,(ik heet ook serdar trouwens)

    Je hebt gelijkt het is inderdaad altijd en alleen maar negatief nieuws als het over Turkije gaat,daarnet noemde linsky dat wij onze vrouwen en kinderen als teroristen gebruiken dat is bij mij ook in de verkeerde keelgat gesprongen,terwijl de Turken je hebt het net allemaal opgenoemd 1 van de grootste landen zijn die juist TEGEN terrorisme vecht,maar wij dragen de naam moslim dus zij maken daar geen onderscheid van,als een irakees of een afhaan een terrorist is dragen wij dat ook automatisch op onze schouders wegens de naam “moslim” terwijl tussen een Turk en een Marokkaan een grotere cultureel verschil is dan een Belg en een Spanjaard

    Maar jij doet het nu juist het zelfde,ik bedoel je zegt alleen negatieve zaken oer europa je kan niet ontkennen dat wij veel te danken hebben aan Europa,en dat in onze grote belang is dat wij veel europeese waarden opnemen waar Turkije veel van kan leren b.v. het rechtelijke systeem het draait niet alleen maar om economie

    je hebt op veel punten gelijk,maar Linsky en E.j bron ook

    Like

  8. Linsky zegt:

    Cedar,
    Op het volgende had ik al een antwoord voor je gezet. Lees dat even.
    Linsky zegt:5 maart 2012 om 11:06
    https://ejbron.wordpress.com/2012/01/30/erdogan-en-de-israel-haat/#comment-9969

    Verder denk ik dat je een vergissing begaat. Ik neem best aan dat je ook enorm tegen de islamisering bent, en daar op de een of andere wijze lucht aan wil geven.
    Dan ben je hier aan het goede adres.

    Echter indien je meent hier een politieke en economisch en politiek statement te moeten maken met enorme lange commentaren, die dan ook nog eens de beste bedoelingen van Turkije moeten benadrukken, zit je fout.

    Dat wij daar zelf ook zijdelings over rapporteren, is een bekende zijsprong, die soms zelfs onvermijdelijk is…. Maar even vaak vermakelijk.

    Maak voor je zelf de keus, sluit aan bij de strijd tegen dat verderfelijke on-mensenselijk islamgebroed, of ga naar een blog, waar je kunt discussiëren over de vermeende waarde en gewenste samenwerking met Turkije.

    Ons hoofddoel echter verliezen wij nooit uit het oog.
    WIJ WILLEN GEEN ISLAMISERING!

    Like

  9. E.J. Bron zegt:

    Dat laatste had je niet moeten zeggen Serdar!! 😦

    Like

  10. E.J. Bron zegt:

    Dat was je korte carrière op dit blog! 😀

    Like

  11. seculiere zegt:

    dat doet erdogan ook als hij met meningen van journalisten niet mee eens is,bannen!

    Like

  12. seculiere zegt:

    serdar ben jij zelf gelovig?

    Like

  13. ser zegt:

    Nee niet meer. Me hele familie was bijna uitgemoord door een door gedraaide mogelijk drugs verslaafde imam(me pa). Ben me geloof stukje bij stukje verloren

    Like

  14. G.Deckzeijl zegt:

    Geloof is verkeerd gebruik van de hersenfunctie.
    http://tinyurl.com/chvotkr
    (svp aandachtig lezen en geen zaken erbij verzinnen die niet gezegd of geschreven zijn)

    Like

  15. G.Deckzeijl zegt:

    Ja!

    Like

  16. Linsky zegt:

    Decky,
    E.J. had ‘m al in de ban gedaan.
    deze gast komt nu onder verschillende namen, waarschijnlijk doormiddel van een proxyserver binnen, om alsnog zijn kronkels te plempen. Lieden die onze E.j. op deze wijze beledigen en uitschelden, verdienen op geen enkele wijze onze aandacht of antwoord!
    Negeren die handel!

    Like

  17. seculiere zegt:

    Linsky en E.J. voor we overhaast reageren,hij is Turk maar TEGEN DE ISLAM zoals mij,hij verdedigd zijn afkomst dat is toch normaal?dus eigenlijk op dat 1punt zitten wij toch op de zelfde lijn en het gaat hier toch over de islam?zulke mensen hebben we toch juist hier nodig

    Like

  18. Linsky zegt:

    seculiere:
    ZULKE MENSEN HEBBEN WIJ NIET NODIG!
    Reacties waarin E.J. wordt uitgemaakt voor racist etc, worden niet getolereerd,
    daar is geen enkele tolerantie in.
    Als je zelf hier wilt blijven zul je ook kleur moeten bekennen.
    Gebruik je verstand man!

    Het feit dat iemand ook tegen de islam is, mag geen rechtvaardiging zijn voor ondermijning van ons streven en besmeuren met het smerigste waar je ons E.J., voor uit kunt maken.
    DIT WORDT NIET GETOLEREERD!

    Like

  19. seculiere zegt:

    Ja ik begrijp volledig wat jij bedoeld,en ik geef je op vele punten gelijk.
    Maar probeer hem dat duidelijk te maken zonder dat je hem aanvalt,als hij nu geen of wel racist is is zijn zaak.

    Hun inzicht bij de meeste nederlanders over Turken en Turkije is nogal misplaatst (op sommige punten na) ik weet het,het is nogal heel frustrerend maar probeer dat hun duidelijk te maken zonder verwijten te smijten,ik vindt je verstandig hopelijk de andere ook

    Like

  20. Linsky zegt:

    NEE! Seculiere.
    GEEN GEMATIGD OF TOLERANT GELUL!!

    Door zijn comments heeft de smeerlap heel erg duidelijk gemaakt hoe hij over het blog in het algemeen denkt en over E.J. in het bijzonder!
    Daar is geen enkel misverstand over mogelijk.
    Onze webmaster zal tzt. onverwijld ingrijpen.

    En hoewel ik hier geen flikker te vertellen heb, wil ik toch even meegeven, dat ik ook van jou geen huichelachtige kletspraat verwacht!

    Het is best leuk soms met je, maar ik heb geen enkele behoefte aan hypocrisie van wie dan ook!

    Like

  21. G.Deckzeijl zegt:

    @Linsky, 14:19… BEGREPEN..!!!
    (En die eventuele proxy maakt op mij geen indruk)

    Like

  22. vederso zegt:

    @ Linsky om 15.18 Doe es normaal man!

    Like

  23. vederso zegt:

    @ EJ. Over the top.

    Like

  24. E.J. Bron zegt:

    @vederso

    Dan heb je de comments van die reageerder zeker niet gelezen, die me voor racist uitmaakt!?

    Inmiddels een ban heeft gekregen trouwens….

    Maar via proxyservers telkens weer binnenkomt onder een andere naam en een andere IP!!

    Like

  25. vederso zegt:

    @ EJ. Nee, ik heb dat bewuste comment niet gelezen en als ik voor rascist zou zijn uitgemaakt zou ik zeer waarschijnlijk ook hebben gebanned. Evenals Joost Niemöller cs. iemand bande die hem voor NSB-er had uitgemaakt. Maar ik vind niet dat “seculiere” meervoudige schoten voor de boeg verdient en dan nog wel in hoofdletters. Daarom mijn “over the top” Laat iedereen even kalmeren en goed nadenken. Da’s beter volgens mij.

    Like

  26. E.J. Bron zegt:

    @vederso

    Hier hoefde ik geen moment over na te denken!!!!

    Like

  27. vederso zegt:

    @ EJ. Ik had het dus ook niet over jouw ban aan serdar(?), maar ik had het verzoek aan Linsky (middels het Wilders-citaat) om zich in zijn reactie naar “seculiere” iets te matigen.
    Overigens ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar het bewuste comment dat jouw woede heeft opgewekt. Kan je me dat sturen?

    Like

  28. Linsky zegt:

    Vederso,

    Ik was me niet bewust van het feit dat ik aan jou verantwoording moest afdragen?!
    Laat ik nou denken dat heel erg goed in staat ben de verantwoordelijkheid te dragen voor mijn eigen woorden en de nadruk die ik daarop leg.

    Ik ben dan ook helemaal niet gecharmeerd door je bemoeienis met zaken, waar je zelf al van aangeeft dat je niet eens weet waar het over gaat.

    LEES en INFORMEER jezelf eerst voor je weer eens wat spuit! Selectief lezen gaat je kennelijk goed af, evenals selectief commentaar leveren op mijn persoon…

    Zou het overigens niet gewenster zijn dat jij je eens meer bezig hield met de strijd tegen de islam, inplaats van die tegen mijn onbeduidende persoontje?

    Voor de goede orde, ik wordt er alleen strijdlustiger van.

    Like

  29. vederso zegt:

    @ Linsky. Je reageert weer “over the top” en dat lijkt me niet nodig. Toen ik het binnenbrandje op de site in de gaten kreeg, stond er nog voldoende op om er een beeld van te krijgen. En ik vroeg je (impliciet) je te matigen. Anders gezegd; je dreigde “seculiere” met een zelfde lot als “serdar” als hij niet….
    Dat verdient niet de schoonheidsprijs en zeker niet op een site dat zich afficheert met “Freedom of Speech.” Misschien wil je overwegen jouw excuses aan “seculiere” aan te bieden.

    Like

    • seculiere zegt:

      Vederso bedankt dat je mij verdedigd,maar Linsky moet zeker niet excuseren hoor ik kan er wel tegen,de gemoederen lopen nu al op.
      Ik heb korte tenen,en als ik mijn mening hierover mag zeggen vond ik dat E.J. tegen serdar zijn krediet een beetje te fel heeft gereageerd met een ban,je kan niet ontkennen dat er veel logica in zijn redeneringen zat.Zoniet hoor ik hier misschien toch niet volledig thuis

      Je had hem gewoon kunnen vragen dat hij beleefder kon reageren aan serdar en zeggen dat je zeker geen racist bent ofzo,je moet toch tegen krediet kunnen met zo’n site (dit was toch al te voorspellen) en redenen geven waarom serdar fout zat met zijn mening volgens jouw.
      Zodat serdar misschien zijn mening kon aanpassen met de juiste communicatie
      Maar je hebt hem zelfs deze kans niet gegeven.

      En met deze onderwerp verwacht je toch wat krediet van anders denkenden,maar ik ga hier niet meer over zeggen of anders ontploft de boel echt en dit laat ik liever aan de zelfmoord terroristen over.

      Like

  30. Linsky zegt:

    vederso :
    WABLIEF!!!

    Het wordt verdomme steeds maffer!
    Excuses??
    Je ben godverdomme nog katholieker dan de paus!

    Waar haal je de aanmatiging en de arrogantie vandaan om mij de oren te wassen en te vertellen wat ik allemaal wel en niet mag schrijven. Nog erger wat ik dien te doen!
    En dat allemaal op basis van wat selectieve, fragmentarische informatie die je tot je neemt?!

    Wat ben je toch allemaal aan het raaskallen, man?
    ——————–
    Citaat van Wilders????????????
    enne…..
    ………dreigde “seculiere” met een zelfde lot als “serdar” ????????????????
    ————————–
    Daarbij kan ik seculiere geen ban geven, want zoals ik duidelijk zei. ik heb geen flikker te vertellen daar over.

    Je gaat nu wel erg ver vederso!
    Ga zo door en ik zal eens echt uit de hoek komen, en elk woord wat je vertaald en plemt, echt onder de loep houden. Ik ben namelijk heel erg goed in het omzagen van bomen!

    Ps, ik ben hier overigens ook helemaal niet om een schoonheids prijs of die voor poulariteit te winnen!

    Like

  31. vederso zegt:

    Dat bedoel ik.

    Like

  32. E.J. Bron zegt:

    Willen de beide heren nu even DIMMEN!!!

    We strijden hier niet tegen elkaar, maar tegen een gezamenlijke bedreiging!!

    Elkaar bedreigen werkt in dit geval averechts!

    Webmaster

    Like

  33. E.J. Bron zegt:

    @seculiere

    Als je je niet thuisvoelt op mijn blog…er is niemand die je tegenhoudt om elders je licht op te steken.
    Ik heb het zo langzamerhand een beetje gehad met die interne twisten, alleen omdat er een of andere idioot belachelijke comments plaatst. Er zijn een paar, die zich hierdoor teveel laten meeslepen. Jammer, ik kan mijn tijd en energie wel beter besteden!

    Like

  34. vederso zegt:

    @ seculiere. Mee eens, niks aan toe te voegen. “Vrijheid van meningsuiting” is een lastige kwestie. Dat blijkt maar weer.

    Like

  35. Linsky zegt:

    Mensen die je meteen al uitmaken voor racist, moet je geen enkele consideratie betonen!

    Dat betekent namelijk ook dat ze geen flikker hebben gelezen hier op het blog,
    of de strekking aan hun laarzen lappen, dan wel met opzet verkeerd interpreteren.
    Nog afgezien dat het op geen enkele wijze acceptabel of beschaafd is!

    Met zulke lieden is per definitie geen normale beschaafde conversatie mogelijk.
    Ga je dat toch doen, wordt het alleen een huichelachtige polemiek

    Like

  36. vederso zegt:

    @ Linsky. De tekst dat er hier iemand een ander voor racist uitmaakt ontbreekt! Helaas! Dus de mogelijkheid dat seculiere hier een punt heeft, namelijk dat er overdreven gevoelig op serdar is gereageerd, wil ik niet meteen uitsluiten, zie jouw “over the top”-reacties boven. Sympathiek vind ik dat seculiere korte tenen heeft. Neem er een voorbeeld aan.

    Like

  37. E.J. Bron zegt:

    Ik stel voor om onmiddellijk een einde te maken aan dit dispuut en on-topic te blijven. We hebben werk te doen heren!!! 😦

    Like

  38. seculiere zegt:

    Verstaat mij niet verkeerd E.J. wat jij hier doet is zeer moedig niet veel mensen durven hun ware gedacht zeggen tegen de radicale islamieten.
    En de werk dat je hier zet,ik zou het zeker niet kunnen!Zoals je zegt dit zal zeker heel wat tijd en moeite kosten en VOORAL integriteit.
    En daarom lees ik hier met plezier je site,want niet veel mensen kunnen dat je nadoen.

    En sommige mensen zullen nu eenmaal zich aangevallen voelen en zelfs ik ook,en dat proberen we toch met communicatie op te lossen.Ik ben veel met je eens maar vandaag was ik ook met serdar eens.

    en zoals gevraagd zal ik nu ook stoppen

    Like

  39. E.J. Bron zegt:

    @seculiere

    Dank je! 😀

    Like

  40. vederso zegt:

    @ seculiere. Mijn respect!

    Like

  41. seculiere zegt:

    serdar wow,ik heet ook serdar en ben ook 25
    en je verhaal over vrienden en liefde is bij mij exact het zelfde (bij mij waren het wel belgen)
    spooky echt

    Like

  42. seculiere zegt:

    dank u recpect terug hoor voor mij opkomen 🙂

    Like

  43. E.J. Bron zegt:

    @seculiere

    Ik ben tegen niemand! Laat dat even heel duidelijk zijn. Maar een reaguurder, die mij beticht van racisme…terwijl ik zelf getrouwd ben met een Tsjechische uit Praag! Wat weet hij er van. Donder toch op zeg. En sinds wanneer is een moslim trouwens een ras???

    Like

  44. seculiere zegt:

    ja dat zeg ik altijd!maar je kan niet ontkennen dat veel voor jullie turken automatisch radicale moslims zijn he,zoals serdar heb ik daar veel onder geleden

    en serdar ik heb niks tegen geloof,maar wel tegen mensen die geloof gebruiken als wapen om hun vrouwen onder controle te houden met boerka’s en geen rijbewijs geen stemplicht enzo.
    En je kan niet ontkennen dat het vaak moslims zijn

    en ik heb het vaak over moslims omdat deze site over moslims gaat,ik heb ook b.v.iets tegen israel dat ze kinderen als shild gebruiken,een paar site’s terug heb ik dat ook duidelijk gemaakt tegen E.J.
    en dat de radicale joden inderdaad zoals jij gezegd een meisje onder spuwen vindt ik zeer erg.
    En dat priesters heel wat kinderen hebben misbruikt,daarom dat ik je hier ook verdedigd hebt

    Like

  45. seculiere zegt:

    nee hoor ze heete cynthia,toen ze bij sliep ja dan probeer een gast iets,toen zij ze sorry ik wil me niet ontmaagden door een Turk,dat deed pijn en zeker als je hoort dat ze nog geen week later ontmaagd was door een kevin die ze amper paar dagen kenste,ik hield echt van haar maarja….

    Like

  46. seculiere zegt:

    Ik heb ook grammatica problemen hoor waarscheinlijk hier v.b. genoeg 🙂 maar als ik vlaams spreekt dan zal je nooit horen dat ik een Turk ben.en ik weet van dat geacepteerd worden.
    Ik zei nog een paar dagen geleden tegen Linsky dat ik ook zat te peisen om misschien terug te keren naar Turkije,het zal noooit goed genoeg zijn ook al ben ik van menthaliteit zogoed als vlaams ik ben nog even knap als een Turk dus ze zullen altijd wel iets vinden om over te neuten.

    Like

  47. E.J. Bron zegt:

    @seculiere

    Als je van plan bent om met je nieuwe Turkse vriendje één front te gaan vormen tegen mijn blog, heb ik liever dat je vandaag dan morgen vertrekt!!

    Like

  48. seculiere zegt:

    je mag anders deze en dat laatste comment wissen als je het niet erg vindt,en ik was zeker niet van plan een front te volgen,groetjes

    Like

  49. E.J. Bron zegt:

    Nee, die wis ik niet. Die comments blijven gewoon staan. Door dat comment is het vertrouwen er een beetje uit seculiere. Ik geef je nu nog het voordeel van de twijfel….

    Like

  50. seculiere zegt:

    oke maar zet mijn mail en twitter eruit,was alleen voor serdar bedoeld

    Like

  51. seculiere zegt:

    kun je mij anders mailen?want ik denk dat E.J. het niet leuk vind om je berichten steets te wissen 🙂

    Like

  52. E.J. Bron zegt:

    @seculiere

    Maakt me niks uit hoor. Doe het met heel veel plezier!!!!

    Like

  53. rommel zegt:

    Zolang die Turken een vliegdekschip met vliegtuigen moeten kopen omdat ze niet technisch in staat zijn zelf te bouwen is er niks aan de hand. Want laten we eerlijk zijn, ze kunnen nog niet eens een eigen auto ontwikkelen, laat staan bouwen, zonder dat ze de lopende band krijgen aangeleverd die ze uitpoept. En ik hoop dat ik geen Turken met mijn opinie beledig, ach eerlijk gezegd kan ik daar eigenlijk helemaal niet meezitten. Klim maar in een boom. De waarheid is hard.

    Like

  54. seculiere zegt:

    @rommel
    Turkije staat eerste van bouwen van bussen en van auto’s op de 4de plaats wereldwijd
    ze bouwen ook trams,boten waar ze in de top 5 staan
    en ze bouwen ook leger materiaal die ze dan exporteren in 2011 hebben ze zelfs de gevechts vliegtuigen van pakistan gemoderniseerd

    Like

  55. rommel zegt:

    Ja het zal wel, maar allemaal omdat de blueprints en de knowhow door het Westen wordt geleverd, zodat die armoedzaaiers het voor een hongerloontje in elkaar mogen plakken. En met het bouwen van trams en bussen win je de oorlog niet mee. Het aanvoeren dat ze de gevechtsvliegtuigen van Pakistan hebben gemoderniseerd is natuurlijk geen argument ten voordele van Turkije. Pakistan? Alles wat daar vandaan komt valt te verbeteren. Een Neanderthaler doet dat nog op zijn sloffen. Wil dat Pakistaans gevechtsvliegtuig wel is een luchtgevecht met de Gripen uit Zweden zien. Mag hopen dat die Turken schietstoeltje hebben ingebouwd.
    Geef nou maar toe dat de Westerse techniek en knowhow superieur aan Turkije. Niks om voor te schamen. Doen die chinezen ook niet. Kopiëren ook alles.

    Like

  56. seculiere zegt:

    rommel ik heb slecht nieuws voor u,hier een artikel dat turkije hoog technologische wapens maakt en verkoopt aan nederland

    http://artikelen.foobie.nl/regios-landen/turkije-een-grootmacht-in-wording/

    Like

  57. wer zegt:

    Tja, eigelijk is dat allemaal wel gevaarlijk. Zoals het er rnu voor staat wil die erdogan van het seculiere Turkije een streng islamistische republiek maken zoals Iran dat is. Hij heeft al vriendschappelijke contacten met de leiders van Iran en tot voor kort ook met d eleider van Syrie. ngsvallig kiest hij nu partij tegen hem omdat hij ziet dat de gehele wereld tegen is.

    Maar goed. Een sterk Turks leger onder het (geestelijke) bevel van de AKP partij (erdogan) is een gevaar voor de regio. Meer en meer worden er vriendjes op hooge plaatsen mneergezet. De Rechterlijke macht is nu geinfecteerd door de AKP moslimpartij. hetzelfde gaat nu met de Turkse strijdkrachten gebeuren. Veel generaals worden opgepakt. Wat zou ataturk zeggen als hiju ziet wat er met zijn Turkije gebeurt:-(

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s