Er is een schokkend artikel verschenen in het Franse, linkse blad Marianne, met als titel: “De onderwerpen die op school niet meer onderwezen kunnen worden.” Het beschrijft een onderwijssysteem dat wordt uitgehold en ondermijnd door de aanwezigheid van islamitische leerlingen. Docenten klagen over klassen waar gewoon geen les meer aan te geven valt, waar hun leerlingen spotten en beledigen als ze hen iets proberen te leren dat in strijd is met islamitische vooroordelen. Het artikel staat niet op de website van het tijdschrift, maar het wordt weergegeven op Defrancisation. Hieronder een vertaald uittreksel van het artikel.
Julien, een leraar in wereldoriëntatie op een school in een Parijse banlieue, neemt een stapel papieren uit zijn tas. Van de 32 zijn er 3 volledig leeg. Het toetsonderwerp was: “Darwin en zijn evolutieleer” . Op één van de papieren heeft een leerling geschreven: “Ik geloof niet in deze theorie, ik heb niets anders te zeggen.”
“Het is ieder jaar hetzelfde,” zucht Julien. “Ik heb leerlingen die liever een nul krijgen dan te schrijven dat de mens afstamt van apen.”
…. We waren er aan gewend om leraren te horen klagen over hun moeilijkheden bij het onderwijs over de Shoah of over het Israëlisch-Palestijnse conflict. Religieuze spanningen beïnvloeden nu de biologielessen. “En Frans, muziek, kunst en sport……” Vandaag kunnen alle onderwerpen om religieuze redenen worden betwist door de leerlingen of hun familie,” verklaart Caroline Bray, vertegenwoordiger van de Hoge Raad voor Integratie en coauteur van een verslag over aanvallen op het secularisme op scholen. Daarin kunnen we lezen dat in “een groeiend aantal onderwijsinstellingen” ouders “niet zelden” weigeren om hun kinderen naar school te laten gaan op dagen waar er lesgegeven wordt over de kerstening van de Gallo-Romeinse wereld, of op dagen dat er kerken of Joodse begraafplaatsen worden bezocht. Het blijkt dat leerlingen muzieklessen boycotten, omdat er naar wereldse muziek wordt geluisterd, of lessen kunstzinnige vorming, omdat er een mensengezicht moet worden getekend.
Marion, leraar biologie in de regio Lille, bevond zich in een les seksuele voorlichting te midden van “gehuil, geschreeuw en beledigingen.” In de 15 jaar dat ze op deze school in een kwetsbaar gebied heeft gewerkt, had ze dit nog nooit eerder meegemaakt. “Nadat een salafistische imam vorig jaar een moskee overnam, denken meer en meer leerlingen dat het verboden is om deze vragen met een vrouw te bespreken.”
Zoals bij Valentin, een sportleraar in de Parijse regio, waar zijn leerlingen tijdens Ramadan van de zwemlessen wegblijven uit vrees per ongeluk water in te slikken.
Het artikel beschrijft hoeveel leerkrachten proberen te regelen dat imams of een Arabisch persoon de klas bezoekt om de leerlingen te verzekeren dat het onderwijs niet in strijd is met de islam. Een leraar biologie maakte mee dat zijn islamitische leerlingen weigerden om delen van een varken te ontleden, totdat hij regelmatig een imam binnenhaalde om hen te vertellen dat, hoewel het eten van varkens verboden was, ontleden niet verboden was.
Een ander is tot de conclusie gekomen dat de enige manier om over de Holocaust te kunnen lesgeven, is om een oude Algerijnse moslim te laten vertellen hoe zijn familie Joden verborg tijdens de oorlog. Een atheïstische Arabische lerares wordt vaak gestrikt om aan klassen met hoofdzakelijk moslims te vertellen dat cursussen in zwemmen/seksuele voorlichting/geschiedenis van de christelijke wereld, niet verboden zijn volgens de islam.
“Het schrijnende is, dat veel leerkrachten vermijdingsstrategieën ontwikkelen om niet met hun klas in conflict te komen,” zegt Bernard Phan, vicevoorzitter van de Vereniging van Leraren Geschiedenis en Aardrijkskunde in het Openbaar Onderwijs. “Ik heb collega’s, die de leerlingen datgene vertellen waarvan ze denken dat ze dat willen horen. Bijvoorbeeld, als zij les geven over kolonisatie aan klassen, die vooral bestaan uit leerlingen van allochtone afkomst, zij alleen de negatieve aspecten noemen. Het is een karikaturale versie van de geschiedenis. De werkelijkheid is veel genuanceerder. Maar sommigen van hen geloven dat dit de prijs is van sociale vrede…..”
“Anderen laten eenvoudig die onderwerpen vallen die mensen kwaad kunnen maken,” verklaart Sophie Ferhardjian, oud-leraar geschiedenis en aardrijkskunde in een Parijse banlieue, nu vertegenwoordiger van de Hoge Raad voor Integratie. “In klassen waar moslims in de meerderheid zijn, is het onmogelijk om te praten over de deelname van Afrikaanse en Maghrebijnse stamhoofden aan de zwarte slavenhandel. Leerkrachten worden ervan beschuldigd leugens te verzinnen, puur uit islamofobie. Plotseling geven veel mensen geen les meer in deze onderwerpen.”
Marion, de leraar biologie in Lille, weet niet of ze het dit jaar zal “durven” les over Darwin te geven. Vorig jaar ging ze door een ‘hel’ met een derde deel van de klas dat riep: “Leugenaar, leugenaar, en dat meer dan een uur lang.”
“Daarna keerden ze zich tegen mij en verpestten al mijn lessen tot de zomervakantie.”
Via: Cheradenine Zakalwe.
Bron:
http://islamversuseurope.blogspot.com/2012/03/french-education-system-being-destroyed.html
Vertaald uit het Engels door:
vederso
Schandalig!
Het islamiseren is volop overal gaande. Wie moeten er opstaan en onze Westerse waarden verdedigen, nou iedereen te beginnen met de steun van Premiers/koningen en Koninginnen en regeringen!!!!
Laat die rottige olie maar barsten, we fietsen wel of lopen.
Diegene die vechten tegen de Islamisering zijn de Charlie Chaplins die tot o.a.bovenvermelde personen spreken en tot hun volk……………..STOP DE ISLAMISERING
LikeLike
Belangrijk stuk!
Prima keuze!
LikeLike
De indruk zou kunnen ontstaan dat de Franse pers minder politiek correct is als de Nederlandse.
Dit is niet zo. http://www.marianne2.fr/ en http://www.lecanardenchaine.fr/ zijn zo wat de enige echte bronnen van onafhankelijke journalistiek in Parijs.
On topic wil ik er op wijzen dat de beschreven toestanden reeds lang gerealiseerd zijn in Brussel.
Daar deint het fenomeen nu uit naar de Nederlandstalige scholen in de Vlaamse rand rond Brussel.
Naar verluidt omdat allochtonen even veel “recht hebben” op kwalitatief onderwijs dan autochtonen. Voor veel Nederlandssprekende ouders is het nu zelfs reeds een haast onmogelijke opgave om hun ander kind in te schrijven in dezelfde school van hun broer of zus enkele straten verder. Kan U zich dat voorstellen?
Niettegenstaande de Nederlandse politiek correcte zogenaamde kwaliteitsmedia vanwege de kennis van dezelfde taal dit gemakkelijk hadden kunnen controleren deden ze dit helemaal niet.
Nutteloos om te zeggen dat met deze toestand de Franstalige gebiedsroof en islamisering van Vlaanderen niet alleen in de hand wordt gewerkt maar eveneens stiekem gerealiseerd met uw taalgenoten als slachtoffers.
Even nutteloos om te vermelden dat het van buiten leren van de koran tijdens de naschoolse activiteiten én in een taal die ze niet begrijpen noch kunnen lezen en schrijven de prestaties van de allochtonen leerlingen op gigantische wijze onderdrukt ook al zouden ze buitengewoon begaafd zijn. Dit laatste geldt uiteraard ook in Frankrijk en de rest van Europa.
LikeLike
Ik ga even terug in de tijd, 1878 om precies te zijn. Toen eiste een bekende Franse prozaschrijver iets, dat helaas niet in daden werd omgezet. Die eis sta ik volledig achter en vindt u op de volgende pagina: http://tinyurl.com/3wdvven
Alle moslimfundamentalisten OPROTTEN uit deze wereld, te beginnen in de EU!
LikeLike
“Zeker Schandalig wat er in Europa gebeurd”
*************************************************
Dat onze overheden het goed vinden “begrijp ik”.Of zijn het een stelletje schijt lijsters tegenover de Islam,of hebben ze het maar goed te vinden ! Kan het ook zijn dat als deze groepering het beu is hier,dat ze dan alles over nemen !! Ik denk het wel want daar assen ze al lang op.
Met name toen wij de eerste werknemers binnen haalden .Maar die wisten van geen toeten of blazen ,eerst de stommelingen het land uit jagen onopgemerkt .En nu niet durven denken om ze terug te sturen.
** ** **
Dit kan zo toch niet blijven doorgaan straks liggen wij met zijn allen ergens anders……….als je me begrijpt !Daarmee wil ik wel aantonen dat een botsing tussen Islam en de Europese landen niet kan uitblijven daarom maken ze zich sterk .
** ** **
LikeLike
Ik ben ervan overtuigd dat het vooral in de randstad ook zo is.~
Ik had het vorig jaar een 28 jarige onderwijzeres op bezoek die les gaf in Rotterdam-zuid
Die moest eruit wegens burnout.Ook van dat soort verhalen
LikeLike
Ik heb het al eerder aangegeven, ook hier: overal in de wereld waar allahschreeuwers de horizon VERPESTEN ontstaan spanningen die eerdaags tot uitbarsting komen.
LikeLike
Het wordt tijd om het ‘recht op onderwijs’ ter discussie te stellen. Als leerlingen en ouders zo’n vijandige houding aannemen, zijn al die lessen in biologie, muziek, geschiedenis etc. niets meer dan parels voor de zwijnen.
Wie niet wil leren, moet van school af. Uiteraard wacht er ook geen uitkering, want die zijn alleen bedoeld voor mensen die hun best doen zich voor de arbeidsmarkt te kwalificeren.
LikeLike
Jean Giraud overleden.
http://www.ad.nl/ad/nl/5600/Kunst-literatuur/article/detail/3223535/2012/03/10/Striptekenaar-Jean-Giraud-73-overleden.dhtml
LikeLike
En toch heeft Geert ongelijk,lekker puh!!
LikeLike
Ha die Heaven! Geert laat binnen afzienbare tijd zijn hoofd hangen naar de grillen van Haersma Buma en Blok, onthou dat maar. Dat betekent ook dat de gang naar de rechter onbetaalbaar wordt. En da’s leuk als je moet procederen* als je een verhuurder hebt die wel z’n zakken vult maar het VERDOMTom het dak boven je hoofd te onderhouden! Ben je nou blij?
http://tinyurl.com/7dxeayl
(inmiddels van de voorpagina aldaar verdwenen, maar ik parkeer ‘m nog een keer hier, omdat Nederlanders alleen wakker worden als je de feiten blijft herhalen)
*het huidige rampenkabinet wil de verhoging op 1-7-2012 doorvoeren…!!!
Ik hoop dat de 1e Kamer die regeling tot op de bodem afbrandt.
LikeLike
@Heaven en de anderen: aanvulling van 08:39:
Hou je vast: de griffierechten zouden, als dat onzalige plan doorgaat, zelfs kunnen oplopen tot…. 250.000 euries…!!!
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/349732-weerstand-tegen-verhoging-griffierechten.html
Dus de vraag WIE stapelmesjoggesodeknetterdubbellinksdraaiendgestoord is, is makkelijk te
beantwoorden, lijkt me.
LikeLike
Sinds de ineenstorting van de indianenrijken is de islam de meest verachtelijke klassieke cultuur die er op aarde is overgebleven. Inmiddels is er wel weer het socialisme bijgekonen. Ik heb de grootste minachting voor autoriteiten die buigen voor het zich breed makende schorem. Zoals hierboven voorgesteld, trap dat islamitisch onbenul de school uit en concentreer je op die leerlingen die wel wijzer willen worden. Dat het vuilnis voor de vuilnisbelt heeft gekozen betekent nog niet dat de rest van de leerlingen zich daaraan maar moeten aanpassen.
LikeLike
@Franciscus van Anconia zegt:
10 maart 2012 om 21:05
-Wie niet wil leren, moet van school af. Uiteraard wacht er ook geen uitkering, want die zijn alleen bedoeld voor mensen die hun best doen zich voor de arbeidsmarkt te kwalificeren.-
Dat doet ze toch niets, u en ik krijgen een pistool op het hoofd en moeten onze spullen afstaan.
’t Is verloren mensen, weggegeven.
LikeLike
Een pistool op mijn hoofd dat hoeft mij maar één maal te gebeuren, daarna weerhoudt niets me er meer van ook een pistool te nemen. Preventieve zelfverdeging is onvermijdelijk als de Staat het laat afweten. De Nederlandse Staat heeft geen pistool maar boter op zijn hoofd. Uiteraard voelt dat natuurlijk veel aangenamer.
LikeLike
De franse zijn toch niet zo makkelijk dacht ik zo!
En waarom gooien ze die het land dan niet uit ?
hoe minder wij er op reageren hoe meer zij de gang kunnen gaan .
en dat willen wij toch ………………..
Als je zo je land bestuurd ! dan zijn we goed bezig hier ..
LikeLike
De islam is al begonnen met een gruwelijke moordaanslag op een joodse school in Toulouse. Hopelijk blijft vergelding niet uit en worden mohamedanen ook eens getrakteerd op rondvliegende kogels.
LikeLike
Goed gedachten Groene Leeuw,
Maar als dat gebeurd dan sla de hel open in europa !
Zou het tijd zijn daarvoor ? dat bijkt nog te zien …
Zouden ze ons niet uitdagen om de wapens op te nemen ,
zodat zijkunnen zeggen wie is er me begonnen ,
Terwijl zij al Eeuwen dat zelfde op eigen mensen uit oefenen.
Ondr tussen weten we dat het een moordende volk is .
Moeten wi westerse volkeren wel iets weten van Moslimofobi ,Islamisering ?
terwijl we ze om ons heen zien en wat zij doen .
Wat en waarom is de REDE dat zij een wereld willen omtoveren tot het islam!
Nou zij zijn zo vervloekt door eigen geloof dat zij zelf niets
meer weten van het werkelijke van hun geloof.
En daarom moetenwij er maar aan geloven ..
\ Is dit allemaal waar ! dat weet ik zelf ook niet/..
LikeLike