Spanje: Grondwetscommissie onderzoekt koranverbod

Firasat Imran, een Pakistaanse politieke vluchteling die in Spanje woont, heeft bereikt, wat op het eerste gezicht onmogelijk lijkt: Zijn verzoek om de koran te verbieden, zal in Spanje door de grondwetscommissie van het Spaanse parlement onderzocht worden, wat een dienovereenkomstig document bewijst, dat exclusief door de Spaanse online-krant minutodigital.com werd gepubliceerd.

Enkele weken geleden diende Firasat Imran officieel een verzoek in bij het Spaanse Ministerie voor het Presidentschap, het Congres van Afgevaardigden, het Ministerie van Buitenlandse Zaken en het Ministerie van Binnenlandse Zaken, waarin hij de volgende tien punten aanvoerde om zijn verzoek mee te motiveren:

1.  De koran is geen heilig of religieus boek, maar een boek, dat gewelddadigheid, haat en discriminatie predikt.

2.  De koran is een gruwelijk boek, dat de zogenaamde gemeenschap van moslims ertoe oproept om de Jihad te voeren, onschuldige mensen te doden en de wereldvrede te vernietigen.

3.   De koran is voor al het terrorisme verantwoordelijk, dat we de afgelopen jaren beleefd hebben, waarbij duizenden mensen hun leven verloren hebben.

4.   De koran is een boek, dat zijn gelovigen sinistere aanwijzingen geeft en hen opstookt de hele wereld te veroveren en tot iedere prijs de macht te grijpen.

5.  De koran is een boek, dat tot haat en geweld oproept en daarom met de moderne wereld en met de rechtscultuur van Spanje onverenigbaar is.

6.   De koran is een boek, dat streeft naar discriminatie tussen mensen.

7.  De koran is een boek, dat geen vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting toestaat.

8. De koran is een boek, dat door zijn onrechtvaardige en aan een overdreven mannelijkheidswaan ontsproten voorschriften voor vrouwen lijden en kwellingen veroorzaakt.

9.  De koran is een boek, dat geen leer van eenheid doorgeeft, maar zijn aanhangers oproept tot tweespalt en hen vriendschap met niet-moslims verbiedt, omdat zij in de ogen van de koran ongelovigen zijn.

10.  De koran is een grote bedreiging voor de vrije samenleving van Spanje. Een boek, dat oproept tot het voeren van de jihad, tot doden, tot haat, tot discriminatie en tot wraak, kan op geen enkele wijze verenigbaar zijn met het rechtssysteem van Spanje. Het is een boek, dat volledig tegenstrijdig is aan alles, wat het Spaanse recht en de Spaanse grondwet garanderen. Het zet aan tot haat en geweld in ons land.

Bron:

http://www.unzensuriert.at/content/008144-Spanien-Verfassungskommission-prueft-Koran-Verbot

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron (www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Islamkritiek, Spanje. Bookmark de permalink .

13 reacties op Spanje: Grondwetscommissie onderzoekt koranverbod

  1. Linsky zegt:

    Die punten zijn uitstekend verwoord.
    Overigens zijn dat punten die dus elke activist,
    tegenstander en criticus hanteert, maar dat terzijde.
    Dapper dat de man het probeert!

    Ben benieuwd hoe er op gereageerd gaat worden.
    Waarschijnlijk zal Firasat Imran wel veroordeeld worden wegens belediging en haatzaaien! :(

  2. lucky9 zegt:

    Ik steun met mijn volle soortelijk gewicht (?) Firasat Imran! Of het veel zal helpen weet ik niet.
    Maar wat ik wel weet, islmamofiele idioten, is dat loontje altijd en dus ooit zeker om zijn boontje komt. Dat zal uw beste dag niet zijn, integendeel. De keien van de steniging zullen keihard op uw idiote koppen belanden!

  3. lucky9 zegt:

    Ik dacht: “Koran commissie onderzoekt grondwet-verbod” !
    Of heb ik het soms verkeerd voor?

  4. treintrien zegt:

    Wie wil dit hier ook proberen?
    Moet je dan een aangifte gaan doen?
    Iemand enig idee hoe je hier in Nederland zoiets begint?

    Deze punten zijn nauwelijks weerlegbaar, in mijn ogen, dus daar moeten ze wat mee.
    Of proberen we eerst om mein kampf weer te laten uitgeven> als die niet mag dan mag dit ook niet.

    Iemand zo staatsrechtelijk onderlegd dattie dit weet?

  5. G.Deckzeijl zegt:

    @Treintrien: wie wil dit hier ook proberen, vraag je je af..??? Dat is al eens geprobeerd en is op niets uitgelopen. In dit hoofddoeken- en boerka-eldorado valt dat VERZONNEN islamitische VOD
    onder Art.6/Grondwet. Iedere scheet van die lui valt onder dat artikel. Lees DIT nog maar eens:
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/870859/2007/08/08/Genoeg-is-genoeg-verbied-de-Koran.dhtml
    Zelf vind ik dat je boeken niet moet verbieden*, zeker niet in deze eeuw. Ik vind dat iedereen dat VOD van HAAT tegen alles wat niet islamitisch cq niet bekeerd is tot dat woestijngeloof moet lezen. En ik wéét het: dat lezen is een hele klus.(een greep uit de waanzin: http://www.ex-moslims.nl ) Laten we de waarschuwing van Heinrich Heine niet vergeten: wo mann Bücher verbrennt, verbrennt mann am Ende auch Menschen. Die lol moeten we al die jurkendragers niet gunnen. Veel beter is om ze in het openbaar te kakken te zetten, iedere keer opnieuw en wel ZO: http://tinyurl.com/7cvchwn
    *Hitler’s Mein Kampf is sowieso in Turkije vrij verkrijgbaar en voor zover m’n kennis reikt, ook in een aantal andere islamitische landen.

  6. G.Deckzeijl zegt:

    @EJ: kijk je de post even na?

  7. louis-portugal zegt:

    Gerrit ik ben het wel met jou eens dat je geen boek moet verbieden, maar kan me ook voorstellen dat een man die uit die omgeving komt nog niet zover is als wij en waarschijnlijk heel andere ervaringen heeft.
    Zelfs in Nederland is Mein Kampf verboden en de Koran niet.
    Hij opent in ieder geval een discussie.

  8. G.Deckzeijl zegt:

    @Louis: In 2004 verscheen bij uitgeverij Aspekt Werner Maser’s Hitlers Mein Kampf*, volgens de achterflap een studie rijk aan citaten.Tot op heden heb ik het niet uitgelezen, omdat de inhoud bij tijd en wijle net zo gortdroog en onverteerbaar is als de originele versie en die heb ik tot op heden niet te pakken kunnen krijgen. Waarom dat vod van Hitler nog steeds verboden is, is mij een raadsel. Ik vind nog steeds dat alles wat wordt gedrukt voor iedereen bereikbaar moet zijn.
    Boeken verbieden vind ik ondemocratisch. Ik zie dat VOD koran ook liever verdwijnen, maar het is veel beter om de vrijheid van godsdienst in te perken voor al diegenen die hun godsdienst misbruiken om anderen hun -niet zelden gewelddadige- wil op te leggen.
    *ISBN 905911129X (vertaald door Evert van Leerdam)

  9. louis-portugal zegt:

    Gelijk Gerrit, ik heb die van Kramer bewerkt door Jansen,maar het gaat mij meer om het principe dat als je Mein-Kampf verbiedt ook de koran moet verbieden hetgeen Wilders al eens opmerkte.
    Ik ben ook aan beide boeken begonnen en heb ze voor een groot gedeelte gelezen omdat het een gevecht met jezelf is om erdoor te komen.
    Toen ik begon te reageren op marokkaanse straatschoffies heb ik vaker beweert dat ze de koran waar ze vaker mee schermen zeker niet gelezen hebben want daar zijn ze absoluut niet toe in staat.

    Ik beperk me nu tot goede uitreksels van mensen die het wel gedaan hebben waaronder arabist Jansen waarvoor mijn dank.
    Ik wil nog wel eens een soeraatje lezen als het ergens genoemd staat.

  10. Tom Hendrix zegt:

    De tien punten zijn volkomen waar, toch neig ik ertoe om dat smaadschrift – de Koran- niet te verbieden, net zoals ik het zou accorderen dat men “Mein Kampf”, zou moeten kunnen lezen.
    Het is veel belangrijker, om hen die met terreur en geweld onze maatschappij trachten aan te tasten, keihard aan te pakken.

Geef een reactie

