Dr. Marsouk bin Tinbak
Tot dit resultaat komt een onderzoeker na jarenlang onderzoek en zorgt daarmee voor onrust in islamitische kringen.
De Saoedi-Arabische geleerde Dr. Marsouk bin Tinbak veroorzaakte met de publicatie van de resultaten van zijn langjarige onderzoek onrust onder de moslims. Het thema van zijn onderzoek is het uit voorislamitische tijd bekende begraven van levende pasgeboren meisjes op het Arabisch Schiereiland. Dr. Marsouk zei, dat hij na zeven jaar onderzoekswerk tot de conclusie zou zijn gekomen, dat dit gebruik op het Arabische Schiereiland in de voorislamitische tijd helemaal niet bestaan zou hebben. Dat zou een sprookje zijn, dat enkele historici, die over de voorislamitische tijd geschreven zouden hebben, zouden hebben overgenomen uit de volksliteratuur om de superioriteit van de islam te onderstrepen.
Dr. Tinbak zei, dat hij heel lang, net zoals iedereen in zijn samenleving, in de authenticiteit van deze berichten over dit gebruik geloofd zou hebben. Toen hij echter op zoek ging naar de bronnen, zou hij hebben vastgesteld dat het hier niet om een authentieke vertelling zou gaan, die vanuit wetenschappelijk oogpunt op geloofwaardige bronnen zou berusten. Hij riep iedere onderzoeker ertoe op om de authenticiteit van dit gebruik wetenschappelijk te bewijzen.
Omdat de onderzoeksresultaten van Dr. Tinbak het erkende onderzoek in Arabische publicaties tegenspreken, werd Dr. Tinbak door veel islamitische geleerden en onderzoekers bekritiseerd en zelfs belachelijk gemaakt.
Commentaar: Deze reactie is er vooral mee te verklaren, dat de onderzoeksresultaten de gebruikelijke interpretaties van het volgende koranvers tegenspreken:
“En wanneer aan één hunner (de geboorte) van een meisje wordt gemeld, verduistert zijn gezicht en hij is vol toorn. Hij verbergt zich voor het volk vanwege het slechte nieuws dat hem is aangekondigd; zal hij haar in weerwil van schande behouden of haar in het stof begraven? Voorwaar, slecht is hetgeen zij besluiten.”
(Soera 16, vers 58-59)
Het is consensus onder islamitische geleerden, dat het in dit koranvers gaat om het levend begraven van pasgeboren meisjes op het Arabische Schiereiland in de voorislamitische tijd. Islamitische verdedigers van de leer gebruiken dit vers als argument voor de islam, door te benadrukken, dat de islam dit mensenverachtende gebruik afgeschaft en daarmee aan de vrouwen hun waardigheid verleend zou hebben.
Bron:
http://www.islaminstitut.de/Nachrichtenanzeige.4+M531edf9e779.0.html
Bron oorspronkelijk artikel:
http://www.alarabiya.net/articles/2012/01/09/187339.html
Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron (www.ejbron.wordpress.com)
Leve het onbevooroordeeld wetenschappelijk onderzoek!
LikeLike
Over 100 jaar staat er: “Het stenigen, levend verbranden, ophangen en onthoofden van vrouwen, heeft NOOIT plaatsgevonden; dit is een sprookje om de islam zwart te maken!”
Het zou me niets verbazen als al die maagden die in de hemel op hen staan te wachten als dank voor hun vernietiging, klaar staan met een grote mitrailleur!
LikeLike
aisha zegt:
30 mei 2012 om 14:50
Zeer goed gezien. De Arabier zal moeten kiezen tussen de islam, en het voortbestaan van zijn volk. Het Arabische volk zal alleen overleven, als zij de islam afzweren, en alle Arabische mannen zich laten castreren. De Arabische vrouw zal bevrucht worden door de Nederlandse man. De Nederlanders zijn immers een zeer hoogstaand volk, want uiterst meedogenloos. De Nederlander doodt het gehandicapte kind, de weerloze en zieke bejaarde, en duldt de verkrachting van tientallen zuigelingen. Echter, het doden van kinderen omdat zij meisje zijn, is zeer weerzinwekkend. Er moeten immers voldoende vrouwen zijn voor de harems van Nederlandse mannen. Dit zegt Iblis, de enige ware God. Ik ben zijn Profeet, ik heb recht op de dochters van de oliesjeiks. Het bewijs voor mijn Profeetschap is dat het Palestijnse volk lijdt, en de islam doodbloedt in Syrië.
LikeLike
Pingback: De penisfixatie van de islam | E.J. Bron