München: 1000 moslims in Salafistenmoskee (fotoverslag)

De Darul Quranmoskee bevindt zich in de Münchener Ruppertstraße direct naast de afdeling districtsadministratie. De internetsite van de moskee is in het Arabisch vormgegeven, net zoals de preken. Op vrijdag komen er 900-1000 ware gelovigen, zoals een gemeentelid trots zei. Aan de kleding van de meeste bezoekers is al te herkennen, dat hier een intens fundamentele islam onderwezen en gepredikt wordt. Zelfs het “Migratie-blog” omschrijft deze moskee als “extreem conservatief”. Vermoedelijk is de imam van de Darul Quranmoskee nog altijd de Palestijnse Hesham Shashaa, die zichzelf Abu Adam noemt. Hij zou overigens 12 kinderen bij drie verschillende vrouwen hebben, het zouden er inmiddels echter ook meer kunnen zijn.

Met een van deze vrouwen zou hij volgens Duits recht, met de andere twee volgens islamitisch recht getrouwd zijn. Hesham Shashaa werd er eind 2010 van verdacht een van deze vrouwen helemaal in elkaar geslagen te hebben, met zelfs meerdere botbreuken tot gevolg. Na meerdere maanden voorarrest, zei zijn vrouw toen verrassend voor de rechtbank dat zij zelf “gevallen” zou zijn en daardoor zo gewond zou zijn geraakt. Merkwaardig, merkwaardig. Ze zou destijds wanhopig een kennis hebben gebeld voor hulp. De politie, die snel ter plaatse was, stond voor een gesloten deur. Van binnen zou de imam geroepen hebben:

“Het gaat jullie helemaal niets aan wat ik met mijn vrouw doe”.

De “pak slaag-imam”, zoals hij destijds ook door de BILD-Zeitung werd genoemd, verscheen daarna heel onschuldig glimlachend in een wit gewaad voor de rechtbank, alsof hij van de prins geen kwaad wist. Kan het er iets mee te maken hebben, dat zijn God Allah al de grootste “listensmid” is? (soera, vers 54: “En zij maakten plannen (tegen Jezus). Allah maakte ook plannen (tegen hen), maar Allah voorziet het beste.”). Per slot van rekening staat er ook in vers 42 van de 52e soera:

“Willen zij een plan smeden (tegen u)? Maar de ongelovigen zullen door hun eigen plan worden gevangen.”

Geraffineerd te werk gaan tegen en het misleiden van anders gelovigen is dus gewild door Allah. Hesham Shashaa alias Abu Adam had nog op 13 november 2010 – korte tijd voor deze affaire – de Duitse Minister van Justitie Leutheusser-Schnarrenberger tijdens een islammanifestatie in het gymnasium Geretsried met zijn “charme” om de vinger gewikkeld. Welnu, hoewel Hesham Shashaa dus heel lief zou zijn en helemaal geen vrouwen in elkaar zou slaan, is de vrouw met haar twee kinderen blijkbaar naar Syrië vertrokken. Of Shashaa op dit moment in München is en hier predikt, wilden vertegenwoordigers van de islamitische gemeente afgelopen vrijdag niet zeggen.

In januari 2010 zouden tijdens een doorzoeking van deze moskee meerdere exemplaren van het boek “Vrouwen onder bescherming van de islam” zijn gevonden, waarin het slaan van een vrouw als fase van de tuchtiging gerechtvaardigd zou zijn. Dit is overigens niets anders dan een volledig koranconform gedrag volgens het tijdloze bevel van Allah “sla ze” in soera 4, vers 34:

“Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.”

De vrouwen, die naar deze moskee komen voor het vrijdagsgebed, wekken ook niet echt de indruk vrij en geëmancipeerd te zijn. Ze schijnen gewillig te gehoorzamen aan het onderwerpingprincipe van de islam.

Deze dame heeft niet eens een kijkspleet in haar gewaad, dat haar lichaam volledig bedekt:

Wat zie je daarmee?! En hoe voel je je als vrouw om in zo´n tent rond te lopen?

Op de volgende foto is in het midden een van de weinige uitzonderingen te zien: Een westers geklede vrouw zonder hoofdbedekking. Wellicht een jonge vrouw kort voor haar bekering:

In de omgeving van de moskee wordt duidelijk zichtbaar dat vanaf 12.00 uur de klok voor het islamitische vrijdagsgebed tikt. Hier de roltrap van de uitgang van het metrostation Poccistraße:

De hele wijk in het Münchener stadsdeel Ludwigs-/Isarvorstadt lijkt op vrijdag intens geïslamiseerd.

De rolverdeling is duidelijk: De man als hoofd van het gezin voorop, de vrouw als broedmachine moeder er achter. En de kinderen lijken al op jonge leeftijd islamitisch geïndoctrineerd te zijn.

Man met lange baard, vrouw met kijkspleet, tot deze formule kan men het uiterlijk van veel echtparen terugbrengen, die in de Darul Quranmoskee naar het gebed gaan.

De verhulde vrouw bevindt zich tijdens een gezamenlijke wandeling bijna altijd een stuk achter haar man:

Allah heeft het gewoon voorgeschreven, dat de man boven de vrouw staat (soera 4, vers 34: “Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot”, zij zijn “akker” is, waarop hij op ieder gewenst moment kan “zaaien” (soera 2, vers 223: “Uw vrouwen zijn een akker voor u – komt daarom tot uw akker, zoals het je behaagt en doet goed voor jezelf en vrees Allah en weet, dat je Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.”), dat zij slechts de helft van datgene erft wat de man erft (soera 4, vers 11: “Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft.”) en dat ook voor de rechtbank haar getuigenis slechts half zoveel waard is als dat van de man (soera 2, vers 282: “En roept van onder uw mannen twee getuigen en als er geen twee mannen zijn, dan één man en twee vrouwen van degenen, die je als getuigen aanstaan, zodat, wanneer één der twee vrouwen zich zou vergissen, de ene de andere indachtig moge maken. En de getuigen mogen niet weigeren, wanneer zij worden gedaagd.”). Islam betekent nu eenmaal “onderwerping” van de ongelovigen onder de gelovigen, van de vrouwen onder de mannen en van allen onder Allah. Deze vrouwen schijnen ook bereidwillig genoegen te nemen met deze duidelijke dictaten.

Ook bij jonge moslims schijnt deze rangschikking al verinnerlijkt te zijn:

Vaak zonderen de vrouwen zich al voor de moskee af in eigen groepen:

Maar het meest vreselijk zijn de kleine meisjes, die al op prille leeftijd onder de hoofddoek worden gestopt:

En dit zijn geenszins op zichzelf staande gevallen. Voor de Darul Quranmoskee schijnt het de meerderheid van de jonge meisjes te zijn.

Ze zijn volgens de koran per slot van rekening vanaf de eerste menstruatie vrouwen, die uitgehuwelijkt mogen worden (soera 65, vers 4: “En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En degenen die Allah vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.”), wat in niet weinig islamitische landen de dagelijkse praktijk is.

Het kleine meisje rechtsonder zal vermoedelijk ook niet lang meer zonder hoofddoek mogen rondlopen:

Als het er vanaf heel jong bij een meisje met de paplepel wordt ingegoten dat de verhulling de wens van Allah is, dat het anders in de hel komt en ook haar vriendinnen allemaal zo rondlopen, zal het dit als volledig normaal beschouwen.

Bij de vrouwen van de Darul Quranmoskee is ook de volledige verhulling met handschoenen geen zeldzaamheid:

Dat de vrouwen via een aparte ingang de moskee binnen moeten is sowieso vanzelfsprekend. Want volgens de profeet Mohammed doen een hond, een ezel en een vrouw het gebed van de man teniet als zij zich in de buurt van de biddende bevinden. In de Darul Quranmoskee is overigens de vrouweningang tegelijk de ingang naar het toilet.

Allah staat overigens de rechtgelovige mannen ook het houden van slavinnen toe (soera 24, vers 33: “En dwingt uw slavinnen, terwijl zij kuis wensen te zijn, niet tot ontucht om de goederen van het tegenwoordige leven te zoeken. Maar indien iemand haar dwingt, dan zal Allah na die dwang (voor haar) Vergevensgezind, Barmhartig zijn.”).

Terwijl wij fotografeerden, werden we vanuit het moskeebezoek door een vertegenwoordiger van de islamitische gemeente gefilmd:

Een andere rechtgelovige scheen de journalistieke verslaggeving ook niet te bevallen, terwijl zijn verhulde echtgenote uit de auto met geblindeerde ramen stapte:

Weer een andere rechtgelovige maakte luidkeels bezwaar tegen het fotograferen. Dit zou verboden zijn, zei hij. Van de tegenwerping, dat wij ons op openbaar terrein zouden bevinden, trok hij zich niets aan. Ook niet, dat hier een journalist aan het werk zou zijn.

Men scheen uitgebreid over de situatie te overleggen:

Hield ons intensief in de gaten:

En telefoneerde:

Korte tijd later verscheen de politie:

Desondanks gingen we door met het fotograferen van de onheilspellende scène die voor de moskee was te zien.

De moslims discussieerden met de politie:

Wat de politieagent in deze omgeving wel gedacht mag hebben…

Hij zal vermoedelijk het gevoel hebben gehad zich midden in Saoedi-Arabië te bevinden.

De politieagenten kwamen daarna ook naar ons toe en bevestigden dat ze ons niet mochten verbieden om te fotograferen.

We zouden alleen gehoor moeten geven aan de eis van de moslims dat er geen gezicht herkenbaar mocht zijn. Bij de meeste vrouwen daar is dat sowieso het geval.

De moslims gingen toen in de toegang staan om te verhinderen dat moskeegangers eventueel hun ergernis over het fotograferen al te heftig zouden laten zien, zoals men heel openlijk tegen ons zei. Wij antwoordden, dat dit toch merkwaardig zou zijn, aangezien er toch altijd wordt beweerd dat de islam een “vreedzame” religie zou zijn. Toen zei een van hen, dat ook een Boeddhist toch wel eens tekeer zou kunnen gaan.

Hier is een ongebruikelijk kenteken te zien:

Interessant is ook, dat de meeste auto´s verduisterde ramen hebben. De vrouwen worden dus blijkbaar niet alleen door de kleding verborgen:

Deze scène bij de Darul Quranmoskee heeft ons een schrikbarende blik in de toekomst van Duitsland geleverd. Deze wordt iedere vrijdagmiddag midden in München zichtbaar.

Aan de islamisering schijnt dus ook vanuit München intensief te worden gewerkt.

Bron:

http://www.pi-news.net/2012/06/munchen-1000-moslems-in-salafisten-moschee/#more-257803

Door: PI München

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron

(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Duitsland, Islam, Islamisering, Islamitisch fundamentalisme, Islamkritiek. Bookmark de permalink .

7 reacties op München: 1000 moslims in Salafistenmoskee (fotoverslag)

  1. Seculiere zegt:

    Kijk hoe triestig de rechten van een vrouw in een moskee

    Like

  2. Seculiere zegt:

    Islamitisch of toch haram?

    Like

  3. Lucky9 zegt:

    Seculiere, nu begin je toch op mijn seculiere zenuwen te werken hoor!

    Like

  4. Seculiere zegt:

    Ahja? Ik zeg toch juist dat het schandalig is?

    Like

  5. mohammed zegt:

    salam
    zo hoor het ook vrouwen kompleet bedekt
    en gehoorzaam tezijn aan de man

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s