“Kerken verzetten zich niet tegen gelijkstelling met de islam”

De Merkez-moskee in Duisburg. Hier zei Nikolaus Schneider dat in het vervolg “dubbelzinnige uitlatingen” over moslims achterwege zouden blijven

De christelijke kerken in Duitsland gaan te vaak aan de kant van de moslims staan – en verliezen zodoende hun eigen identiteit. Deze opvatting uitte de journalist Thomas Gutschker in een commentaar in de “Frankfurter Allgemeine Sonntagseitung” (FAS).

Met zijn beroemde zin “De islam hoort bij Duitsland” zou de voormalige Duitse president Christian Wulff (CDU) zich helemaal niets hebben aangetrokken van de historische verbanden en de culturele wortels van Europa, schrijft Gutschker. “Zelfs de christelijke kerken vonden het niet eens nodig om erop te wijzen, dat ze hier al een beetje langer zijn dan de islam. Ongeveer tweeduizend jaar.” In plaats daarvan zou de EKD-raadsvoorzitter Nikolaus Schneider Wulff hebben geprezen voor diens “uitgestoken hand”.

De journalist omschrijft de concessies, die in Duitsland al aan islamitische verenigingen werden gedaan, hoewel deze slechts een minderheid van de moslims vertegenwoordigen. In Berlijn bijvoorbeeld zouden ze hun eigen islamonderwijs mogen geven, in Hamburg op islamitische feestdagen wegblijven van het werk. Er zou van de christelijke kerken geen tegenstand komen tegen deze gelijkstelling: “Dat is des te verbazender, omdat juist de regeling betreffende het godsdienstonderwijs een aanfluiting is voor evangelische en katholieke christenen”, vindt de FAS-journalist. “In het vervolg moeten islamitische leraren hen in ´bovenconfessionele´ lessen de waardebeslissingen van de cultuur van het Avondland uitleggen. Van de absurditeit van deze onderneming schijnen zich tot nu toe echter alleen de islamitische verenigingen van bewust te zijn; zij dringen aan op zuiver islamitisch onderwijs.”

In hun nood zoeken de kerken in moslims bondgenoten

Kerkvertegenwoordigers zouden het vonnis van Keulen tegen besnijdenissen eenstemmig hebben bekritiseerd i.p.v. zich te bezinnen op hun eigen leer: “Even ter herinnering: Een zekere Paulus had de Galaten (in Klein-Azië) omstreeks 50 na Chr. voor missionarissen gewaarschuwd, die van christenen verlangden dat ze zich zouden moeten laten besnijden”, aldus Gutschker. Om je open te stellen voor de genade van God zou een taak van de geest en het hart zijn – “en een veel veeleisender programma dan een bondgenootschap met God, die door verminking wordt bezegeld. Daaraan heeft geen enkele bisschop herinnert na het vonnis van Keulen.”

Het aantal kerkleden zou afnemen en sinds het kruis-vonnis van 1995 zou het geloof in de openbare ruimte betwijfeld worden. “In hun nood zoeken de kerken bondgenoten – en dan komen de islamitische verenigingen precies op het juiste moment”, staat er in het FAS-commentaar. “De alliantie van de christelijke kerken met de moslims mag machtspolitiek gezien dan wel slim zijn (…), maar de prijs is hoog. De eigen identiteit verdwijnt, geloofsinhouden worden instrumenteel aangepast.”

Het commentaar eindigt met de vaststelling, dat de evangelische kerk in Duitsland (EKD) nog in 2006 geëist zou hebben, dat de moslims hun bereidheid tot geweld op geloofwaardige wijze zouden moeten overwinnen en voor de gelijkberechtiging van vrouwen zouden moeten zorgen. In 2012 zou EKD-raadsvoorzitter Nikolaus Schneider alleen maar hebben aangekondigd dat in het vervolg  “dubbelzinnige uitlatingen” over moslims achterwege zouden blijven.

Bron:

http://www.pro-medienmagazin.de/gesellschaft.html?&news[action]=detail&news[id]=5712

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron

(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Nuttige idioten", Christendom, Dhimmitude, Duitsland, Islam, Islamisering. Bookmark de permalink .

20 reacties op “Kerken verzetten zich niet tegen gelijkstelling met de islam”

  1. Linsky zegt:

    Ik heb dat van de week al een melding over gemaakt.
    Dat verraad heeft wel degelijk een oorzaak en speciale reden.
    En wij zitten nu in de eindfase van een enorm complot van de machthebbers om de ‘grote omwenteling’ in de religies te realiseren!

    Is de Islam een creatie van het Vaticaan?

    Over hoe het Vaticaan de islam schiep en het uit de hand liep.

    Uit geheime briefings in het Vaticaan toen een jezuïet-kardinaal genaamd Augustin Bea uit legde hoe wanhopig de Rooms Katholieken de stad Jeruzalem wilde veroveren aan het einde van de derde eeuw. Vanwege zijn religieuze geschiedenis en de strategische ligging, werd de heilige stad beschouwd als een onschatbare schat. Een regeling moest worden ontwikkeld om van Jeruzalem een rooms-katholieke stad te maken. ……..verder in het Engels:

    http://www.redicecreations.com/specialreports/2006/04apr/catholicislam.html

    Like

  2. Aegolius cs zegt:

    Zo’n eenvoudig berichtje is eigenlijk om razend van te worden.

    Wulff met zijn uitspraak heb ik al eens eerder aangehaald. Ook op het gevaar dat Kirchensteuer eens in een nieuwe verdeelsleutel aan moskeeën zullen toevallen.
    Of het voorgaande met de Duitse achtergrond van deze paus heeft te maken? Neen, Vaticaan en Joden wil ik er niet bijhalen. Wel zijn Regensburg rede (sept. 2006) dat de islam tot grote protesten leidde waar na enige tijd hij ter verzoening, de geloofsnotabelen (cynisch) in het Vaticaan uitnodigde door middel van gesprek en voetwassing de zaak te klaren(…) !

    Die “gasten” liepen daar rond en namen als deurwaarders de zaak op, goedkeurend knikkend tijdens hun rondleiding.

    Dank Deutschland bestuurders en Benedictus XIV !

    Like

  3. breget. zegt:

    Lynsky,Denk eerder dat het Vaticaan een creatie van de islam is ook al gezien de voor geschiedenis van deze paus die heeft deel genomen onder Hitler Jeugd maar op het eind van de oorlog de kuierlatten nam naar het reeds bezette deel waar de Amerikanen het al voor het zeggen hadden en nu alle Arabische christenen zonder één vinger uit te steken laat afslachten in het belang van de islam waar de stapel doden niet hoog genoeg kan zijn ook al zijn grote antipathie voor het Jodendom is niet onzichtbaar gebleven .Maar we weten allen dat het Nazidom (en de islam een verbond hadden gesloten met de Groot Moefti of hoe die vent ook heten mag ),nooit is uit te roeien zo wel in de Scandinavische landen als Duitsland en zeker ook verder Europa in

    Like

  4. Aegolius cs zegt:

    Hier die 25 wichtigstens Argumente, warum der Islam verboten gehört:
    1. Die Moslems dürfen den Koran nicht anzweifeln (Koran 2:1)
    2. Es ist erlaubt, Andersgläubige als Sexsklaven zu haben (Koran 4:23-25)
    3. Andersgläubige werden grundsätzlich für geschworene Feinde des Islam gehalten. (4:101)
    4. Moslems dürfen keine Andersgläubige für Freunde haben (Koran 5:51)
    5. Es ist die heilige Aufgabe der Moslems, Andersgläubige zu töten. (Koran 9:5)
    6. Der einzige sichere, GARANTIERTE Weg, in den Himmel zu kommen, ist für ein Moslem, Andersgläubige zu töten. (Koran 9:111)
    7. Moslems müssen Andersgläubige TERRORISIEREN. (Koran 8:12)
    8. Moslems müssen Andersgläubige belügen um den Islam zu helfen und sie dürfen sich Andersgläubigen nicht anvertrauen. (Koran 3:28, 16:106)
    9. Andersgläubige müssen sich für eine dieser Möglichkeiten entscheiden: 1. sterben, 2. konvertieren, 3. Dhimmisteuer zahlen, damit sie am Leben gelassen werden (Koran 9:29).
    10. Andersgläubige sind böse Menschen, die keine Gnade verdienen. (Koran 98:6)
    11. Prügelstrafe für Frauen ist gerechtfertigt. (Koran 4:34)
    12. Die Kinderehe ist gerechtfertigt. (Koran 65:4)
    13. Vergewaltigung ist gerechtfertigt, man braucht 4 männliche Zeugen als Beweis (Koran 24:13)
    14. Raub und Diebstahl gegen Andersgläubige ist eine gute Tat. (Koran: Der ganze Kapitel 8 heißt Die Beute)
    15. Wenn es Widersprüche im Koran gibt, dann gelten die spätere Verse. (Koran 2:106)
    16. Mohammed heiratete 51-jährig die 6-jährige Aisha. (6-years old).
    17. Mohammed vollzog mit ihr die Ehe, als er 54 war, und sie 9.
    18. Mohammed ließ 600-900 Juden des Qurayza Stammes von Medina im Jahre 627 A.D. (Koran 47:4, 8:12)
    19. Nur Mohammed darf so viele Frauen heiraten, wie er will. Die anderen dürfen 4 Ehefrauen haben. (Koran 33:50).
    20. Eine Frau braucht 4 männliche Zeugen, um zu beweisen, dass sie vergewaltigt wurde. (Koran 24:13).
    21. Der Koran hat 114 Kapitel genannt Suren und diese sind nicht in chronologischer Reihenfolge aufgelistet, sondern nach Länge.
    22. Viele Verse im Koran widersprechen sich, deswegen wird der Konzept der Abrogation angewandt (Koran 2:106) . Das bedeutet, dass bei widersprüchlichen Stellen die späteren Verse gelten.
    23. The last chapter written in the Koran, Chapter 9, is extremely violent., nullifying ALL earlier peaceful passages.
    24. Moslems, die den Islam verlassen (Apostase) MÜSSEN ermordet werden. (Bukhari 4:52:260) zitiert Mohammed: “…wenn ein Moslem seine Religion verlässt, tötet ihn.”
    Nachtrag:
    Der englishe Text beim Facebook hat 25 Punkte, aber einer davon ist eine Wiederholung.
    http://www.kybeline.com/2009/08/15/die-wichtigsten-argumente-gegen-den-islam/

    Like

  5. G.Deckzeijl zegt:

    @Aegolius: Handig lijstje>>> http://www.ex-moslims.nl
    Dan nog even een pagina die geheel aansluit op deze draad:
    http://tinyurl.com/3dr8puh

    Like

  6. Aegolius cs zegt:

    G.Deckzeijl 1545

    Zucht…. en bewaar het

    Like

  7. Ko Lumbus zegt:

    Het staat er helder in het stuk:
    ‘In hun nood zoeken de kerken bondgenoten – en dan komen de islamitische verenigingen precies op het juiste moment”, staat er in het FAS-commentaar. “De alliantie van de christelijke kerken met de moslims mag machtspolitiek gezien dan wel slim zijn (…), maar de prijs is hoog.’…

    Like

  8. Tom Hendrix zegt:

    @Linsky 14.03. uur, dat is volkomen waar Linsky. Het is een gore samenzwering, en nu begrijp ik opeens waarom deze malloot Pipo Paus Benedictus de koran kust. Hij kust de aars van de anti-christ, maar hele delen van bepaalde protestantse kerken zijn eveneens op deze waanzinnige toer gegaan. En IK verdom het ten enenmale! Dan ga ik THUIS wel verder, zonder deze HUICHELAARS en FARIZEEërs van onze kerkgenootschappen. Krijgt MARX alsnog gelijk met zijn: GELOOF IS OPIUM VOOR HET VOLK. Maar de stommelingen begrijpen maar niet waarom de kerkleden weglopen uit de kerken. Nou ik wel hoor!

    Like

  9. guusvelraeds zegt:

    Dat de Christelijke kerken een verbond en/of samenwerking aangaan met de volgelingen van Mohammed is ten hemelschreiend. Je zou bijna wanhopig worden. Verbonden tussen niet Mohammedanen en Mohammedanen hebben vanuit de visie en doctrine van de Islamitische leer slechts een tijdelijk karakter. De Moslim gaat deze samenwerking enkel aan omdat hij er tijd mee kan winnen en ruimte krijgt zich meer en steviger te verankeren in de door hun verfoeide Christelijke maatschappij. De Islam is ooit begonnen als een veroverings ideologie en vanaf haar ontstaan heeft de Islam dit pad nooit meer verlaten. Integendeel ze heeft het veroveren van gebied, onderwerpen van volkeren en vernietigen van culturen verheven tot kunst. In 1400 jaar zijn hun technieken hiervoor zeer uitlopend geworden van open en grof tot uiterst verfijnd en sluipend. Maar welke tactiek ook wordt toegepast het eindoel is altijd verovering en onderwerping van de niet Moslim. De ultieme overgave aan Allah kan alleen bereikt worden door het verwezenlijken van het wereld kalifaat. De Jihad en het verwezenlijken van Allah’s werelheerschappij is zo belangrijk voor de Mohammedaan dat de vrouw die de Jihad in wil trekken hiervoor geen toestemming nodig heeft van haar bezitter en/of man. Het kiezen voor de weg van de Jihad is het enige onderwerp in de algehele richtlijnen dogmatiek van de Moslim waarop de vrouw geheel zelfstandig en onafhankelijk zonder toestemming het huis mag verlaten. Het is een aanfluiting dat de gevestigde politiek en de gevestigde kerkleiding zich niet wil verdiepen in de basale uitgangspunten van het Mohammeddanisme. Van de andere kant kan ik het mij ook niet voorstellen dat ze het niet doen. Die gedachte vind ik gruwelijk want dat betekend dat zij de Christelijk/Joods Europese traditie van vrijheid en humanisme willens en wetens uitleveren aan een niets ontziend monster dat alleen vernietiging, ontmenselijking en segregatie in haar verborgen agenda heeft staan. Bedenk dat de islam in haar 1400 jarige nooit vrijwillig is gestopt met haar veroveringen. De Moslim werdt alleen gestopt en geremd door afdoende tegengeweld en in jongere tijden door hun achterblijven op cultureel, technisch en wetenschappelijk gebied. De miljarden aan olie gelden heeft hun een nieuw smeermiddel gegeven aan de Islam opnieuw dat te doen waar ze goed in is. Europa wordt eindelijk wakker !

    Like

  10. lucky9 zegt:

    @ Aegolius cs op 22 augustus 2012 om 15:32
    En nu graag een vertaling graag. Met goegel kan dat zo moeilijk niet zijn!

    Like

  11. Tom Hendrix zegt:

    @ Guus Velraeds, Chapeau!

    Like

  12. guusvelraeds zegt:

    lucky9 zegt:

    22 augustus 2012 om 21:29

    @ Aegolius cs op 22 augustus 2012 om 15:32
    En nu graag een vertaling graag. Met goegel kan dat zo moeilijk niet zijn!

    Wil ook ik best geven en zonder goegel.

    1. De Moslims mogen niet twijfelen aan de Koran (Koran 2:1)
    2. Het is toegestaan, Anders gelovigen als seksslaaf te houden (Koran 4:23-25)
    3. Andersgelovigen worden principieel voor gezworen vijanden van de Islam gehouden. (4:101)
    4. Moslims mogen geen vriendschap met anders gelovigen hebben (Koran 5:51)
    5. Het is de heilige opdracht van Moslims andersgelovigen te doden. (Koran 9:5)
    6. De enig zekere, GEGARANDEERDE weg, in het paradijs te komen, is voor een moslim
    andersgelovigen te doden. (Koran 9:111)
    7. Moslims hebben de plicht anders gelovigen te TERRORISEREN. (Koran 8:12)
    8. Moslims moeten andersgelovigen bedriegen om de Islam te helpen en ze mogen anders
    gelovigen niet in vertrouwen nemen. (Koran 3:28, 16:106)
    9. Andersgelovigen moeten een keuze maken tussen een van deze mogelijkheden: 1. sterven,
    2. zich bekeren, 3. Dhimmibelasting (Jyzia) betalen, zodat ze in leven gelaten kunnen
    worden (Koran 9:29).
    10. Andersgelovigen zijn kwaadaardige mensen, die geen genade verdienen. (Koran 98:6)
    11. Lijfstraffen voor vrouwen is gerechtvaardigd. (Koran 4:34)
    12. Het kindhuwelijk is gerechtvaardigd. (Koran 65:4)
    13. Verkrachting is gerechtvaardigd, men behoeft 4 mannelijke getuigen als bewijs
    (Koran 24:13)
    14. Roof en diefstal van andersgelovigen is een goede daad. (Koran: Het hele hoofdstuk 8 heet
    DE BUIT)
    15. Als er tegenspraak is in de Koran, dan gelden de latere versen. ABROGATIE (Koran 2:106)
    16. Mohamed trouwde op 51 jarige leeftijd de 6 jarige Aisha. (6 jaar oud).
    17. Mohammed had gemeenschap met haar, toen hij 54 jaar was en zij 9 jaar.
    18. Mohammed liet 600-900 Joden van de Qurayza Stam in Medina in het jaar 627 A.D.
    onthoofden. Deed eigenhandig aan onthoofdingen mee. (Koran 47:4, 8:12)
    19. Alleen Mohammed mag met zoveel vrouwen trouwen, als hij wil. De anderen mogen slechts
    4 vrouwen hebben. (Koran 33:50).
    20. Een vrouw heeft 4 mannelijke getuigen nodig, om te kunnen bewijzen, dat ze verkracht
    werd. (Koran 24:13). Zie ook artikel: 13
    21. De Koran heeft 114 Hoofdstukken Soera’s genaamd. Deze zijn niet gegroepeerd in
    chronologische volgorde. Maar naar lengte. DIT IS HEEL BELANGRIJK TE WETEN!!!
    Een Moslim kan nu niet tegen je zeggen, je trekt alles uit verband. Er is namelijk geen
    verband in de Koran. Islam apologeten proberen dit als eerst je pootje te lappen.
    22. Veel versen binnen de Koran weerspreken zich, daarom wordt het Islamitisch concept van
    Abrogatie gebruikt. (Koran 2:106) . Dit betekent dat bij elkaar tegensprekende verzen de
    latere verzen gelden. Meestal heeft dit betrekking op de verzen geschreven in de
    Mekkaanse periode van Mohammed. Hier waren de verzen nog vredelievend omdat hij toen
    nog veel gewinkeld had bij de Joodse en Christelijke geschriften.
    Zonder het concept van Abrogatie zou de moslim in conflict komen met de geschriften van
    de Koran en hij zou zijn gewelddaden nooit kunnen verkopen. Nu dus wel.
    23. Het laatste hoofdstuk geschreven in de koran, Hoofdstuk 9, is extreem geweldadig, Maakt
    alle eerder geschreven vredevolle passages waardeloos.
    24. Moslims, die de Islam verlaten (Apostasie) MOETEN gedood worden. (Bukhari 4:52:260)
    citaat Mohammed: “…als een moslim zijn geloof verlaat, dood hem.”

    Naschrift:
    De engelse tekst in Facebook heeft 25 artikelen, maar een daarvan is een herhaling.

    http://www.kybeline.com/2009/08/15/die-wichtigsten-argumente-gegen-den-islam/

    Like

  13. Tom Hendrix zegt:

    @Guus Velraeds 21.19. uur op 22/8, inderdaad Hr. Velraeds dat is helemaal waar! Ook kan ik iedereen het boek: ” Weg uit de Islam -Getuigenissen van Afvalligen”, van IBN WARRAQ aanraden, uitgegeven bij Meulenhoff. Hierin beschrijven oud- moslims hun ” eerdere leven”, onder de islam, en erg opwekkend zijn deze getuigenissen niet, maar zij zijn ZEER BETROUWBAAR.
    Al een paar dagen word ik en anderen door ene RAHIM, daar op aangevallen, en hij durfde zeggen nota-bene, dat het maar GETUIGENISSEN waren. Over MISLEIDING gesproken! Alles wat U aanhaalt, wordt ook diverse keren door de oud moslims BEVESTIGD. RAHIM ontkent dat dat FEITEN zijn, maar het zijn niet anders dan FEITEN, zo iets zuigen mensen niet uit hun DUIM!
    Bedankt voor deze aanvulling Hr. Velraeds!

    Like

  14. Aegolius cs zegt:

    @ lucky9 22 augustus 2012 om 21:29
    Vertalen door een machine? Neen. Liever in landstaal plaatsen dan zelf vertalen, wegens gebrek aan diepgaande kennis van het Duits. EJB heeft geen concurrentie te verwachten.
    @ guusvelraeds 22 augustus 2012
    Namens deze of gene: bedankt!

    Like

  15. Daniel Deblaere zegt:

    Duitse islamwetenschapper: Kerken idealiseren islam [naar index]
    17-08-2012 – Kerkredactie – reformatorisch dagblad

    Westerse kerken idealiseren de islam en bekommeren zich te weinig om de positie van christenen in islamitische landen. Dat stelt de Duitse islamwetenschapper dr. Rita Breuer in haar recent verschenen boek over christenvervolging in de moslimwereld.

    Volgens Breuer is de christenvervolging in de islamitische wereld toegenomen, terwijl tegelijkertijd in Europa steeds meer sprake is van een pro-islamitische en antichristelijke grondhouding. Met alle macht probeert men “de religieuze gevoelens van andersgelovigen en in het bijzonder moslims te ontzien en te beschermen.”

    Breuer vindt echter, zo blijkt uit de weergave van haar conclusies door het Duitse persbureau Idea, dat het geenszins islamvijandig is “om op de ellendige situatie van veel christenen in de islamitische wereld te wijzen.” Het is eerder “christenvijandig” om dat niet te doen.

    In haar boek ”Im Namen Allahs? Christenverfolgung im Islam” (uitg. Herder, Freiburg) signaleert ze dat de trend in veel Europese samenlevingen anders is: “Vooral in liberale of religiekritische milieus krijg je soms de indruk dat het ronduit pijnlijk is om je voor christenen in te zetten of je met hen solidair te verklaren.” Onbegrijpelijker nog vindt Breuer dat kerken meegaan in die trend. Volgens haar idealiseren zij de islam, zonder zich te realiseren hoezeer christenen in moslimlanden zich daardoor in de steek gelaten voelen.

    In een interview met de Frankfurter Allgemeine Zeitung zei Breuer: “Twintig jaar geleden al vroegen christenen in de moslimwereld mij hoe het kon dat kerken zich zo voor de rechten van moslims inzetten –wat op zich niet verkeerd is– maar geen gevoel hadden voor wat er met christenen in moslimlanden gebeurde. Velen zeiden ontgoocheld dat ze niet langer hoopten op ondersteuning.”

    In haar boek noemt Breuer diverse voorbeelden van positieve uitlatingen van Duitse kerkleiders over de islam. Voorzitter Nikolaus Schneider van de Evangelische Kerk in Duitsland (EKD) verklaarde afgelopen jaar bijvoorbeeld: “Het is een vergissing te zeggen dat de islam minder in vrede geïnteresseerd is dan het christendom.”

    Dat getuigt volgens Breuer van “een eenzijdige waarneming van de islam”, omdat in de Koran en in het leven van Mohammed wel degelijk geweld in bepaalde situaties gerechtvaardigd wordt, anders dan in de bronnen van het christendom. Het streven naar waardige omgang en dialoog met moslims is alleszins respectabel, vindt Breuer, maar de reëel bestaande islam en zijn uitwerking op de christenen in moslimlanden moet daarbij niet uit het oog verloren worden.

    Like

  16. Tom Hendrix zegt:

    @Daniel Deblaere 10.43. uur, inderdaad meneer Deblaere, het klopt precies wat U verwoord. In het verleden heb ik vaak, mail ontvangen van ” open doors”, een christelijke organisatie met name over de vervolging van christenen in met name islamitische landen. Heb het ook doorgegeven aan christelijke, of zgn. christelijke politici, wat was het antwoord, een hoop geblaat en weinig wol. we worden zowel door politieke- als kerkelijke leiders in West-Europa VERRADEN aan de ISLAM. Ik ben hard op weg zelfs van mijn eigen christelijke overtuiging af te vallen, met name vanwege deze gang van zaken. In veel kerken in nederland, van katholiek tot protestants is het alleen nog maar een tamelijk “links gezwatel vanaf de preekstoel”. Het gaat mijn ene oor in, het andere uit, manmamman wat een LAND hierzo.

    Like

  17. Anneke zegt:

    “Kerken verzetten zich niet tegen gelijkstelling met de islam…” Eén van de geldige redenen dat ze al decennia LEEGlopen. Zo lek als een oud, verschrompeld balonnetje !!!! De VERDWAALlering heeft meer en meer macht gekregen, de dommejeekes (de domme dominee’s) zijn gekoppeld aan de linkse politiek. Al dachten veel christenen dat hier in het westen politiek en religie waren gescheiden, maar helaas is dit (blijkbaar) niet haalbaar. Wéér een bedrog erbij, dankzij het gehele leidinggevers beleid. Gevoerd door NU HELAMAAL de hogere rangen van het MULTINATIONAL-bedrijfsleven. De god van de politiek en economie is een totaal andere god. “Niet de Ware, Ene God…de Vader van Abraham, Izaäk en Jakob/Israel”.

    Like

  18. Anneke zegt:

    Het stuk nu met betere aandacht gelezen kan alleen dit nog zeggen:
    Een enorm VERRAAD naar de Messias Yeshua (Jezus) dus een verraad naar God. Is de kerk OOK al vergeten dat de Here Jezus op en top Jood was/is???? (Blijkbaar wel;althans….!!!!) Voortkomend uit de Judese stam, een nazaat van de koningen David en Salomo. De Messiah moet men absoluut NIET als een derde profeet verlagen. Doet de Koran-/Allah-gelovige dus wel, uit jaloezie.

    Like

  19. guusvelraeds zegt:

    Voorzitter Nikolaus Schneider van de Evangelische Kerk in Duitsland (EKD) verklaarde afgelopen jaar bijvoorbeeld: “Het is een vergissing te zeggen dat de islam minder in vrede geïnteresseerd is dan het christendom.”

    Ergerlijk steeds te moeten lezen dat ook de Islam wenst dat er vrede komt. Erger is dit te moeten horen van mensen die qua intellect en positie beter zouden moeten weten. Dat deze uitspraken meer op ideologisch denken gebaseerd zijn dan op feiten moge duidelijk zijn. De Islam is zeker geinterreseerd in vrede maar het concept van vrede zoals dat in de Islam gebruikt wordt is van geheel andere orde. In de westerse wereld betekend vrede een naar intentie blijvende afspraak tussen twee of meer partijen, naties of landen. In die afspraken en verdragen voor vrede is ook ingesloten dat men elkaars verscheidenheid in politieke kleur, godsdienst en cultuur respecteerd en een vreedzame coexistentie in gezamenlijkheid nastreeft. Binnen het Islamitisch concept is vrede slechts een tijdelijke situatie die aangegaan wordt zolang het de Islam van nut is. Wordt het nut van vrede na verloop van tijd niet meer als urgent beschouwd dan verbreekt de Islamiet de vrede net zo gemakkelijk als dat hij haar is aangegaan. Op het moment dat een Islamitische entiteit vrede sluit staat het belang van de tegenpartij helemaal achteraan en zal in het gedachtengoed van de Islam als veroveringsideologie geen issue van betekenis zijn. Een Islamitische vrede zal ook nooit een waarborg zijn voor wederzijds respect en gelijkwaardigheid. Een Islamitische entiteit die bijvoorbeeld vrede zou sluiten met Israel zal nooit en te nimmer afspraken maken het geloof van de ander in dit geval het joodse geloof te respecteren. Zou de Islamiet dit wel doen dan pleegt hij in wezen blasfemie naar de letter en de geest van de Koran en Sharia. Als de Moslim oprecht over vrede spreekt dan bedoeld hij de Islamitische vrede. Dit is de toestand die bereikt wordt als geheel de wereld onder gebracht is onder de wetgeving van de Koran. Elke moslim kan dit beamen of hij dat doet is een tweede. Vrede binnen de Islam is dus de eindvrede. Een toestand waarin “”ieder mens”, Moslim of niet Moslim”” gehoorzaamheid verschuldigd is aan de wetten van Allah opgeschreven in de Koran en geimplementeerd binnen het willekeurig toepasbaar instrument genaamd Sharia. Wie dit goed overdenkt is meteen ook duidelijk dat een oplossing voor het midden oosten probleem “”nooit”” bereikt zal worden zolang de islam een macht van betekenis is binnen de moslim wereld. Het Israelisch palestijns conflict gaat niet over de verdeling van land. Het is een politiek/religieus conflict. Een andere religie mag in de Islam beleving nooit souverein zijn over land dat ooit “”door verovering”” in bezit is geweest van de Islam. Iedereen die denkt dialoog op basis van gelijkwaardigheid te kunnen voeren met Moslims zal bedrogen uitkomen. Een tijdelijk werkbare dialoog met de islam kan alleen aangegaan worden als de Islam doordrongen is dat de tegenpartij sterker is. De avondlandse joods/christelijk/humanistische traditie van tollerantie en respect voor de ander zal uiteindelijk onze achillis pees worden.

    Like

  20. De ‘vrede’ van de islam geldt alleen voor hen die de islam aanhangen. De rest dient te bekeerd te worden, slaaf te worden of dient gewoon te sterven…

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s