Franse schrijver zegt: “Anders Breivik was ´wat Noorwegen verdient´”

Richard Millet, een gerespecteerde Franse schrijver, heeft met zijn opmerking over Anders Breivik tot een controverse geleid rondom de Noorse massamoordenaar, die hij omschreef als “zonder twijfel wat Noorwegen verdient”. De heer Millet, die zegt dat hij alle 1500 pagina’s van het online manifest van Breivik heeft gelezen, wil duidelijk stellen dat hij de misdaden van de Noorse schutter niet wil goedkeuren. Echter, hij prees Breivik’s schrijven en de kreet van haat tegen de sociaaldemocratie, immigratie en het multiculturalisme. “Breivik is zonder twijfel wat Noorwegen verdient”, schreef Millet in een 18-pagina lang pamflet.

Hij is “net zo goed een kind van een gebroken gezin als van een ideologische en raciale breuk veroorzaakt door immigratie van buiten Europa in de afgelopen 20 jaar,” voegde de heer Millet er aan toe, die diverse bekroonde boeken in Frankrijk heeft geschreven. Zijn schrijven over Breivik heeft voor consternatie gezorgd in literaire kringen, met de auteur Annie Ernaux die de tekst van het pamflet van Millet tot “een politiek gevaarlijke daad” bestempelde.

Auteur Tahar Ben Jelloun zei: “Hij heeft zijn verstand verloren.” Anderen waren minder kritisch. “Hij is nog steeds mijn redacteur,” aldus Alexis Jenni. “Ik wil geen openbaar standpunt ter zake innemen. Millet gelooft alleen in de literatuur. Hij is iemand die prachtig schrijft. Zijn twijfelachtige ideeën doen niets af aan zijn literaire kwaliteiten,” voerde hij aan. Breivik werd vorige week veroordeeld tot 21 jaar gevangenisstraf voor het doden van 77 mensen bij een bomaanslag en een dodelijke schietpartij die Noorwegen op z’n grondvesten deden schudden.

Opmerking: Tot dusver heeft geen enkele Noorse krant dit bericht over Millet willen brengen.

Lees voor een uitgebreid verslag in Time:

http://world.time.com/2012/08/28/french-essayist-blames-multi-culturalism-for-breiviks-norwegian-massacre/

Bron:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/norway/9507402/French-writer-says-Anders-Breivik-was-what-Norway-deserves.html

Vertaling: Vederso (voor https://ejbron.wordpress.com/)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Frankrijk, Noorwegen. Bookmark de permalink .

80 reacties op Franse schrijver zegt: “Anders Breivik was ´wat Noorwegen verdient´”

  1. TP zegt:

    Zelf zou ik het iets voorzichtiger stellen:
    “Breivik is waar Noorwegen om vroeg”.

    Overigens geldt dat voor heel Europa. Volksvertegenwoordigers luisteren niet meer naar het volk.
    Opmerkelijk is, dat Frankrijk zelf ook regelmatig in brand staat.
    We kunnen op den duur nog veel meer verwachten als we door blijven gaan een achterlijke cultuur binnen te halen.

    Like

  2. M.A.L. Sion zegt:

    De daden van Breivik zijn crimineel en verdienen geen enkele bijval. Het zou onjuist zijn om daarom de denkbeelden van Breivik tegelijk bij het oud vuil te zetten. Hij kiest een aantal organisaties en politieke denkbeelden waar hij kritiek op heeft. Zijn die organisaties en denkbeelden nu ineens niet meer te bestrijden omdat Breivik ze met foute middelen bestreed? Als we die weg kiezen dan schakelen we ons gezond verstand uit en spreekt alleen nog het gevoel.
    Emotioneel hebben we immers ontzettend te doen met de jonge slachtoffers van Breivik. Hebben we dan geen enkel oog voor het feit dat deze jonge mensen zich op dat eilandje op lieten hitsen tegen Israël?
    Waarom werden / worden de organisatoren van die bijeenkomsten niet bevraagd over hun activiteiten? Gaat dat verloren in het terechte afkeuren van de geweldsdaden van Breivik?
    Nu Breivik veroordeeld is en dat hoofdstuk afgesloten is kan wellicht ook eens ‘objectief’ aandacht besteed worden aan de andere zijde van de medaille.

    Like

  3. Aegolius cs zegt:

    Natuurlijk wordt Richard Millet als gerespecteerd schrijver, nu nog “voorzichtig” in de hoek gezet. Hij ziet ook de Franse toestanden in de *Banlieues, de onmogelijkheid van daadwerkelijk overheidsoptreden, behoudens er geld in te pompen. Het is wachten op een islamitische of Breivik achtige explosie. Wellicht is dat zijn boodschap aan de Franse provincie van de EUSSR.
    Eerder schreef ik al n.a.v. zijn 1500 blz. manifest en onderstaande video:

    Mocht u eventueel mijn comment beschouwen als ondersteunend voor Breivik’s daad, dan heeft u het mis. Iedere aanslag is volstrekt afkeurenswaardig.
    Wetenschappers onderzoeken het fenomeen Breivik vooral waarom en de trigger wanneer een individu geestelijk klem komt te zitten met als achtergrond het politiek sociaal ingeslagen proces te laten voortgaan.
    Kijk: van de islam is soortgelijk gedrag verplicht en gewaarborgd in het strijdboek de koran. Iemand zonder koranopvatting en ooit als een zeer gedisciplineerd militair van goede komaf…. is Anders.
    * Veel mensen zien de hoofdstad van Frankrijk, Parijs, als een van de mooiste steden van Europa. Een deel van Parijs wordt echter weggehouden voor de toeristen, namelijk de achterstandswijken van Parijs.

    Parijs heeft zo’n 2,15 miljoen inwoners waarvan bijna tachtig procent in Banlieues woont, de achterstandswijk van Parijs. Binnen de wijk is er weinig werkgelegenheid.
    http://www.frankrijk.adviesplaats.nl/Parijs/Achterstandswijken-Banlieues
    En niet alleen in Frankrijk.

    Like

  4. G.Deckzeijl zegt:

    Zo, zo… die heeft lef.
    Maw: hoe zouden de Noren gereageerd hebben als A.B. 77 moslims over de kling had gejaagd?

    Like

  5. louis-portugal zegt:

    Mee eens Gerrit, die heeft lef.
    A.B. heeft er lang genoeg over nagedachtg en heeft duidelijk de in zijn ogen veroorzakers en niet die moslims gepakt.

    Like

  6. Lucky9 zegt:

    “Dit is verachtelijk. Deze controverse is zeer laag”, zegt zijn uitgever, Pierre-Guillaume Roux, door Le Figaro gecontacteerd vorige dinsdagnamiddag

    “Het gaan om een echte steniging waaraan de eeuwige lesgevers met het vermanende vingertje zich schuldig maken Ze hebben zelfs niet eens de moeite gedaan om de door hen beschuldigde werken te lezen!

    Millet is nochtans duidelijk in zijn 18 pagina’s over Breivik. Nergens ontkleedt hij er de moordenaar! Dit is verachtelijk. Deze polemiek is van een zeer laag allooi. Er is geen discussie hier, enkel veralgemeende schande als het blinde anathema.

    Het is de taak van de literatuur, en Richard Millet is een groot schrijver, om ver af te staan van de vandaag gestookte onrust door de zogenaamde kampioenen van de vrijheid die Millet willen muilbanden. ”

    De teksten in kwestie zijn ze schuldig in de ogen van de justitie? Tot op heden heeft het geen enkele actie ondernomen… De controverse zwelt aan en zal blijven aanzwellen de komende dagen, vaak door de media uitgesmeerd.

    Like

  7. Ko Lumbus zegt:

    @TP zegt:30 augustus 2012 om 13:39

    Ja, wanneer je die vijf woorden van Richard Millet sec leest zou ik het ook erder zoals jij formuleren.

    Maar zoals gewoonlijk bij de policor goegemeente is niet de contekst vermeld waarbinnen Millet liet weten dat Noorwegen Breivik verdient.

    De volledige tekst van het achttien pagina’s tellende pamflet van Millet heb ik niet kunnen terugvinden. Jij wel @Vederso? (Overigens thanks tor posting!).

    Wat ik wél heb kunnen vinden is dat (behalve ingebed in een uitgebreid betoog) die woorden van Millet ook ingebed waren in een langere zin, en wel deze:

    “Dans cette décadence, Breivik est sans doute ce que méritait la Norvège, et ce qui attend nos sociétés qui ne cessent de s’aveugler pour mieux se renier.”

    Like

  8. Ko Lumbus zegt:

    TP, excusez moi, ‘Breivik is waar Noorwegen om vroeg’ dat zijn geen vijf maar zes woorden.

    Like

  9. Paardestaart zegt:

    Nou, die meneer heeft zeker lef. Ageren heeft overal in het westen de veelgeroemde dialoog al jaren geleden verdrongen, zonder dat iemand daar serieus bezwaar tegen gemaakt heeft vandaar dat onderscheid maken tussen iemand´s woorden en zijn daden zelfs voor intewelen al een hele toer is. M´sieu Millet vertrouwt natuurlijk op zijn prestige en persoonlijke reputatie, om nogmaals de kat de roodgloeiende bel aan te binden, maar tot meer dan ageren is het hedendaags klerkendom eenvoudigweg niet meer in staat.
    Gerespecteerd intellectueel of niet: vloeken in de kerk wordt nergens meer getolereerd – Off with his Head!
    Ik wed dat Millet net zo rap als de arme Van der Staaij bescherming nodig zal hebben.

    Like

  10. Martien Pennings zegt:

    Breivik is een krankzinnige, die door hun eigen cultuur misleide kinderen vermoordde.
    TP om 13:39 heeft half gelijk
    De formulering had inderdaad beter geluid: “Breivik is waar Noorwegen om vroeg”.
    Maar nóg beter: “Breivik is waar de Noorse collaborende quasi-elite om vroeg.”
    Als hij een aantal van de echt bewust verantwoordelijken had afgeschoten, volwassen types die beter konden weten ondanks de media-hersenspoeling rond Israël en islam, dan ben ik bang dat ik “klammheimliche Freude” zou hebben gevoeld.
    En als-ie een zootje haatbaarden had afgeknald, zou ik mijn grimmige en openlijke voldoening publiekelijk hebben geëtaleerd.
    Breivik heeft overigens een anti-Israël-bijeenkomst uitgekozen, dus had Etienne Vermeersch een van de sprekers kunnen zijn.
    En dan had ik dus die klamheimelijke vreugde misschien wel gevoeld bij het afknallen van Vermeersch . . . . . .
    Tiens!Tiens!
    Gezien de strijkages die Ko Lumbus ten opzichte van Vermeersch heeft om mij te treiteren, is het merkwaardig dat deze zelfde Ko Lumbus de originele formulering van Millet verdedigt.
    Ko Lumbus zegt eigenlijk: Breivik is waar Vermeersch om vroeg . . . . .

    Like

  11. Ko Lumbus zegt:

    @Martien Pennings zegt:30 augustus 2012 om 15:17
    ”Breivik heeft overigens een anti-Israël-bijeenkomst uitgekozen, dus had Etienne Vermeersch een van de sprekers kunnen zijn.
    En dan had ik dus die klamheimelijke vreugde misschien wel gevoeld bij het afknallen van Vermeersch . . . . . .
    Tiens!Tiens!
    Gezien de strijkages die Ko Lumbus ten opzichte van Vermeersch heeft om mij te treiteren, is het merkwaardig dat deze zelfde Ko Lumbus de originele formulering van Millet verdedigt.
    Ko Lumbus zegt eigenlijk: Breivik is waar Vermeersch om vroeg . . . . .’

    Martien, hoogste tijd om een dokter op te zoeken!
    I rest my case.

    Like

  12. Roelf-Jan Wentholt zegt:

    Ik maak graag een praatje met linkse mensen. Mede omdat deze mensen zo voorspelbaar zijn. Ik begin dan wat te klagen over de moordpartij van Breivik en binnen de kortste keren lopen ze helemaal leeg van verontwaardiging. Na een paar minuten onderbreek ik de stroom en vraag langs mijn neus weg: “Heb je dat t-shirt van Che Guevara nog?”

    Like

  13. Martien Pennings zegt:

    @Kolumbus om 15:25.
    Ja, rest jij je kees maar, want argumenten heb je niet.
    Zoals gewoonlijk

    Like

  14. Roelf-Jan Wentholt zegt:

    Wat ik ook een gerechtvaardigde vraag vind is of de Noorse sociaal democraten nu wat minder enthousiast zijn geworden over het gebruik van terreur. Op dat eiland vierden zij blijmoedig de Palestijnse terreur. Nu ze zelf van helse terreur hebben geproefd mag ik toch hopen dat ze dat niet meer doen.

    Like

  15. Aegolius cs zegt:

    MP 15:17
    Wat een u-bocht: via Millet, Ko Lumbus en als opstapje Breivik, Vermeersch afknallen.
    Ik ga even de dementietest doen:

    Like

  16. Ko Lumbus zegt:

    Martien Pennings zegt:30 augustus 2012 om 15:27

    Martien, je verwarring om 15:25 speekt voor zich, argumenten daarbij zijn overbodig.

    Like

  17. Linsky zegt:

    Aegolius …hoeveel had je er zelf goed? 🙂

    Like

  18. Aegolius cs zegt:

    Linsky
    Geen, maar er is nog hoop!

    Like

  19. Tom Hendrix zegt:

    Inderdaad wordt door de policor politici en de linksen geen woord besteed aan de indoctrinatie en haat tegen israel en zijn inwoners, dat men was aan het kweken op Utoya. Maar “ons soort mensen”, menen volop in hun morele gelijk te staan, maar niets is minder waar. Hierbij beschuldig ik links in heel EUROPA van VERRAAD van onze bevolkingen!

    Like

  20. Aegolius cs zegt:

    Heel sluipend heeft de EUSSR de macht gegrepen met toegestane wetgeving door de landelijke provincies, gebruikt haar macht van de kredietcrises ter consolidering van dat wat voor burgers angst inboezemt: geld, die vermaledijde euro!

    Like

  21. Tom Hendrix zegt:

    @Aegolinus cs 16.08. uur, inderdaad de EUSSR met de ISLAM NU REEDS onze grootste VIJANDEN! Ik hoop zo dat de ISLAMOFASCISTEN en de EUROFIELEN afgerekend worden 12 september!

    Like

  22. vederso zegt:

    @ Martien Pennings. Eerst maar eens aan het werk zou ik zeggen en niet zeuren over Ko Lumbus, dat was even geheel off topic. Ik zie uit naar jouw artikel.

    Like

  23. Lucky9 zegt:

    Omdat sommigen het hier blijkbaar nog steeds (!) niet doorhebben waarom de islamofiele linkse meute in Frankrijk aan het schuimbekken is gegaan, het geen volgt.

    Twee boeken van Millet “Spooktaal: Essay over de verpaupering van de litteratuur gevolgd door de litteraire welsprekendheid van Anders Breivik” (128 pagina’s) en “Anti-racisme als literaire terreur” (98 pagina’s) verschenen samen voor het eerst op 22 augustus : verleden week woensdag.

    Iemand die het eerste boek wel al gelezen heeft schrijft er in zijn commentaar op amazon.fr er dit over:

    Moed Richard, de meute is los gelaten…
    Dat kunnen we niet goedkeuren en prijzen uw werk, dat geeft om de waarheid en werkelijkheid, en geschreven in een prachtige taal.
    Richard Millet is natuurlijk de grootste hedendaagse Franse schrijver, en de beste schrijver van Gallimard.

    Een tweede iemand die het boek al gelezen heeft laat er op volgen

    De kleine agenten van de pasklare denk-confectie hebben hem rechtop, de smaak van bloed al op de lippen, Richard Millet reeds veroordelend alvorens hem zelfs gelezen te hebben.

    Wat voorgesteld wordt als een rechtvaardiging voor Breivik is alleen een poging tot uitleg.
    De ontzetting van sommigen begrijpen die oog in oog staan met wat de multiculturele samenleving ons oplegt is niet hetzelfde als het rechtvaardigen van een bloedbad.
    Maar het niveau is zo laag gedaald dat het waarschijnlijk te ingewikkeld is voor het grote publiek.

    Ik betreur dat Annie Ernaux (auteur die ik hoogacht) een van de eerste was om de roedel te verzamelen. Gallimard zal hem dumpen voor godslastering en aanslag op de rust van uitgevers
    Millet zal in de vergeetput gegooid worden en verdwijnen uit de publieke arena.

    De nieuwe inquisitie doodt geen schrijvers meer, ze voorkomt dat ze schrijven, wat op hetzelfde neerkomt. Millet is niet halal. Dat is duidelijk, en wat dan nog?

    Like

  24. vederso zegt:

    @ lucky9. Mooi, meer nieuws uit Frankrijk (België ook) wordt zeer op prijs gesteld. Groet.

    Like

  25. Piet Klont zegt:

    Ik begin haast te hopen dat Breivik nog een tweelingbroer heeft die het wél goed aan gaat pakken en de Noorse vooringenomen dhimmi-elite nog eens ‘dunnetjes’ laat voelen wat zijn stompzinnige broer nu eigenlijk bedoelde, dus had moeten doen, maar verkeerd deed.

    Like

  26. Ko Lumbus zegt:

    Niet zonder reden won Richard Millet in 1994 de Prix de l’Essai van de Académie française voor zijn boek Le Sentiment de la langue. Kijk nog eens wat een fraaie zin die de schrijver uit zijn toetsenbord liet rollen:

    ‘ Dans cette décadence, Breivik est sans doute ce que méritait la Norvège, et ce qui attend nos sociétés qui ne cessent de s’aveugler pour mieux se renier.’

    Voor de lezers met wat minder kennis van de Franse taal:

    In deze decadentie is Breivik zonder twijfel hetgeen Noorwegen verdient, en hetgeen onze samenlevingen te wachten staat die niet ophouden om zichzelf te verblinden opdat zij zichzelf beter kunnen verloochenen.

    Breivik is geen gek schrijft Millet, hij is het “signe désespéré, et désespérant, de la sous-estimation par l’Europe des ravages du multiculturalisme”. Zijn handelen is “au mieux une manifestation dérisoire de l’instinct de survie civilisationnel”.

    Like

  27. vederso zegt:

    @ Piet Klont. Dat meen je niet werkelijk. Je bedoelt dat je hoopt dat men eindelijk tot het besef zal komen dat dit leidt tot de ondergang van Europa. En daar ben ik het met je eens.

    Like

  28. Piet Klont zegt:

    @Verderso:
    Wat ik al of niet meen zal ik maar in het midden laten.
    Maar ‘Wie niet horen wil moet voelen’ is niet zo maar een uitspraak.
    En zonder ‘slag of stoot’ is er nog nooit een oorlog gewonnen.
    En het ís oorlog!
    Bijna onzichtbaar, maar hij woedt overal.

    Like

  29. vederso zegt:

    @ Piet Klont. Jawel, maar ik deins voor het geweld terug. Ik zit er niet op te wachten en ik wil het niet oproepen.

    Like

  30. Hellen zegt:

    Ik hoorde van een kennis dat ze in Marseille het leger de straat op hebben gestuurd vanwege een enorme oproer van de woestijnratten , heeft iemand daar berichten over gehoord ? Aangezien de MSM ons iets laat horen als dat zandhappers tuig hier de grens oversteekt en de overname al een poosje aan de gang is (( sarcasme ))

    Like

  31. lucky9 zegt:

    Ik begin het stilaan een gevoel van onbehagen te voelen over het gedrag van ene cocu Kolu genaamd alhier.

    Dit individu vertikt het om zijn laatst in het Frans geplakte zinnetje te vertalen. Tekenend want
    “au mieux une manifestation dérisoire de l’instinct de survie civilisationnel” = en betekent en
    “op z’n best een afwijkende uiting van het overlevingsinstinct van een beschaving.”

    De plakker kwakt dus maar wat neer zonder de minste moeite te doen om U en mij in te lichten over wat Richard Millet echt schreef. Als dat al het geval zou zijn, want niemand van jullie zal het ooit controleren. Het Frans van Millet is inderdaad van hoge kwaliteit. Deze auteur weet wat hij schrijft. Cocu kolu niet.
    Daarom deze aanvulling. Millet zou beweren (want er is nauwelijks controle mogelijk op wat leugenaars zoal neerkwakken wat in hun kraam past) dat Breivik op z’n best een afwijkende uiting is van het overlevingsinstinct van een beschaving.

    Uiterst verbazingwekkend dat er op een Nederlandse blog reeds zo veel informatie zou doorgesijpeld zou zijn over wat amper zeven dagen geleden niet eens in alle Parijse boekhandels beschikbaar was!

    Ik wacht overigens zelf nog steeds op de 2 betrokken boeken.
    Natuurlijk is het mogelijk dat cocu Kolu toen hij nattigheid voelde stante pede in zin zwarte Ferrari of de TGV gedoken is om in Montmartre de boekjes in kwestie aan te schaffen.

    Maar vergeef me mijn naïef scepticisme. Daar geloof ik niet erg in. U wel?

    Like

  32. Martien Pennings zegt:

    Lucky9 om 20:14.
    Ko Lumbus in inderdaad een héél vervelend kliertje.
    Zou het toch niet dezelfde zijn als die “Chantal” die mij op AmsterdamPost stalkte?
    Zou het een AIVD-er zijn die gewoon eens even de geweldsbereidheid op dit weblog wil peilen?
    Hij heeft inderdaad wel erg snel de beschikking over de teksten van Millet en er is een merkwaardige tegenstelling tussen zijn kennis van het Frans, wat toch een middelbare-school-vermogen tot logisch denken en argumenteren veronderstelt, en het totaal inhoudsloze gezwatel dat-ie soms uitslaat.
    Vederso vindt ‘m overigens een waardevolle discussiant.

    Like

  33. vederso zegt:

    Waarom kunnen jullie je in vredesnaam niet bij neerleggen bij het feit dat er aan Breivik meer dan een schroefje los is?

    Like

  34. Tiny zegt:

    @ Hellen,

    In de Figaro vond ik deze video, heb nog niet verder daar gelezen:
    http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2012/08/30/01016-20120830ARTFIG00654-les-marseillais-exasperes-par-la-guerre-des-cites.php

    en in le Monde stond ook een blog artikel erover.

    Like

  35. Niek Verheyen zegt:

    Hellen, 19.58 uur
    Op de nieuwsberichten op radio 1 werd het gebracht als volledig uit de klauwen lopende drugsoorlogen tussen rivaliserende bendes waar het leger op afgestuurd zou (moeten) worden. Verder geen nadere duidingen.

    MAL Sion, 13.48 uur
    Uitstekend verwoord!

    Like

  36. lucky9 zegt:

    @vederso op 30 augustus 2012 om 20:47
    Ik leg me helemaal neer bij het feit dat er aan Breivik meer dan een schroefje los zit.
    Maar waarom leg jij je niet neer bij het feit dat normaal gesproken een schroef hoort vast te zitten?
    En dat, als er los zitten, er daar een oorzaak voor bestaat? Van dat los zitten bedoel ik!

    De lineaire tijdschaal is onze Hebreeuwse culturele erfenis, de causaliteit onze Christelijke erfenis. Daaruit ontsproot in symbiose de humanistische verlichting die ons onderscheidt van onze dierlijke wortels.

    Breivik is slechts één moorddadig individu te midden van tienduizenden moorddadige islamitische individuen die simultaan actief waren maar nog steeds vrij rond lopen.

    Ook hier leg ik me bij neer want het zijn de brutale feiten, maar niet in vredesnaam!

    Like

  37. Linsky zegt:

    Ik denk dat er heel wat meer schroefjes loszitten bij al die laffe, ruggegraatloze idioten die zich elke dag laten ringeloren door die criminele islamieten en verraderlijke overheden!

    En dan nog vaak omdat ze kennelijk de ‘wet’ stellen boven het feit dat hun vrouwen en dochters worden gemolesteerd en verkracht! 😦

    Like

  38. lucky9 zegt:

    @Tiny, Hellen & Niek Verheyen
    Laat U niet bedriegen door de in de MSM gebruikte terminologie. De drugs-oorlog is reeds lang een louter uitsluitend islamitische aangelegenheid geworden. De indruk en de illusie wordt gewekt dat het was zoals wij ooit hebben vernomen, maar niets is minder waar.
    De echte van oorsprong anti-islamitische Europese maffia heeft dat strijdtoneel reeds lang verloren en met de staart tussen de poten verlaten.

    Like

  39. Piet Klont zegt:

    vederso zegt:
    30 augustus 2012 om 19:45
    Ik roep liever ook geen geweld op maar het trieste feit is dat anderen dit wel doen en op een manier welke zijn weerga niet kent, dan wel zal kennen.

    Like

  40. Ko Lumbus zegt:

    @lucky9 zegt:30 augustus 2012 om 20:14

    Ucky, dat het je schort aan begrijpend lezen werd me al eerder duidelijk.
    Dat je hand in hand met Pennings ook nog spoken ziet is nieuw voor me. Je waanzinnige interpretatie van mijn comment om 18:30 en het laatse comment van Pennings om 20.36 spreekt boekdelen.
    De literatuurbijlage van Le Monde van een paar dagen terug verschaft de info waarbij de fantasie hier met jullie beide op de loop gaat …het moet niet gekker worden hier, nog even en the lunatics have taken over the asylum.

    Like

  41. Piet Klont zegt:

    Linsky zegt:
    30 augustus 2012 om 21:20

    Jij bent toch autochtoon lasser van beroep?

    Like

  42. vederso zegt:

    @ Ko Lumbus om 21.45. Hoewel ik het grappig vind, vind ik het ook te cryptisch. Verklaar u nader Ko Lumbus.

    Like

  43. Ko Lumbus zegt:

    Autochtoon lasser, hahaha, hoe kom je d’r op? 🙂

    Like

  44. guusvelraeds zegt:

    Het pervers socialistisch progressieve en multiculturele deel van Noorwegen heeft Breivik inderdaad verdient maar de vermoorde kinderen hebben dat zeker niet verdiend. Feit is dat door deze daad vanaf nu vrij baan gegeven wordt aan elke misdadige maatschappij sleutelaar elk kritisch anti multicultureel geluid meteen te criminaliseren.

    Like

  45. Ko Lumbus zegt:

    @Vederso om 21:57

    Wat moet ik nader verklaren, Vederso? Dat er iets mis is met het brein van Ucky wanneer daaruit ontspruit dat ik woorden van Millet verdraaid zou weergeven? En dat bij Pennings een schroefje los zit bij het zien van een AIVD connectie?

    Like

  46. Ko Lumbus zegt:

    Kijktip!
    Vanavond Barry Madlener bij Knevel.

    Like

  47. lucky9 zegt:

    @ allen
    Ik was de eerste die het begrip aan begrijpend lezen aan cocu Lumbus verweet op één van de draden geïnitieerd door Martien Pennings.

    Als ie nu denkt dat ik terstond en cito presto beangstigd ga neuzelen in de extra politiek correcte berichtgeving van ” Le Monde” kan ie beter zwijnenstront vreten. Excusez le mot!

    “Waanzinnig, boekdelen, ucky, spoken, lunatics, asylum” …
    Zullen we er Rahim effe bij vragen?

    Dan kan cocu Lumbus subito klacht neerleggen bij de gedachtepolitie.

    Elk beestje heeft zijn feestje. Waar is dat feestje? Hier is dat feestje!

    Like

  48. vederso zegt:

    @ Ko Lumbus om 22.07 (proest)

    Like

  49. Ko Lumbus zegt:

    Prima zo, @Lucky9, ja dat zijn echt de betere overwegingen. Tsss…

    Like

  50. vederso zegt:

    @ Ko Lumbus. Vergeef me mijn reactie om 22.21. Ik bedoel dus; gelukkig maar dat er hier nog iemand is die oplet. Daarvoor mijn dank!

    Like

  51. Ko Lumbus zegt:

    Correctie, het lijsttrekker Geert vanavond bij Knevel.

    Like

  52. Ko Lumbus zegt:

    @vederso zegt:30 augustus 2012 om 22:27

    🙂

    Like

  53. lucky9 zegt:

    De egotrippende narcist kan het niet laten: inhoudsloze commentaar! 😆

    Like

  54. Ko Lumbus zegt:

    pfff… ook al geen benul van wat narcisme inhoudt. 😦

    Like

  55. Ko Lumbus zegt:

    Ik stop ermee hier met jou, Ucky. Vrij baan voor je verdere ‘inzichten’.

    Like

  56. Piet Klont zegt:

    Ko Lumbus zegt:
    30 augustus 2012 om 22:28

    Goed dat je ’t zegt.
    Als het dat ei Madlener was geweest, had ik niet gekeken.
    Niet dat ik wat heb tegen die kneuter, maar het is gewoon een ei.
    Waarom?
    Omdat ik dat vind.
    En waarom vind ik dat?
    Hij is gewoon te soft, een soort Haersma-Buma-Stemra in PVV-verpakking.

    Like

  57. Ko Lumbus zegt:

    Je indruk van hem snap ik wel, Piet, bij zijn afscheid als kamerlid zei Verbeek ook iets in die trant, noemde hem een aimabel (en kleurrijk) kamerlid. Maar vergis je niet in Barry, (ik ken hem, dus je Jolink-kartoen is inmiddels bij Geert ). Het is een Rotterdammmer, destijds vertrouweling van Fortuyn, met het hart op de juiste plaats en als het moet ook op de tong.

    Like

  58. lucky9 zegt:

    Nog niet gaan slapen, cocu Lumbus?
    Je bent gewoon te soft, een soort islamofiel weekdier als Halsema (ho, ho!) of weet ik geen wat verpakking.
    Gaandeweg krijg ik het islamofoob schijt van jou!

    Like

  59. Tiny zegt:

    Nee hoor geen zorgen, ik laat me niet misleiden door de politiek correcte misleiding, sorry berichtgeving op de MSM, ook niet de Franse. Ik weet tevens hoe het er in Marseille uitziet en dat al járen. Ziet er zwart van de woestijnratten die daar nu te keer gingen. Hebben ze al vaker gedaan en dat ook al járen.

    Like

  60. DeKadt zegt:

    De open zenuw die multiculturalisme, islamkritiek en massaimmigratie is voor de politiek correcte maatschappelijke elites, blijft een bron om diep in door te boren. Iedereen die tegen (of kritisch is over) genoemde onderwerpen kan de volle laag verwachten. En toch moet men er mee doorgaan. Breivik’s wanhoopsdaad is het slotstuk van vele jaren pogen e.e.a. op vreedzame bespreekbaar te maken. De manier waarop Geert Wilders het bijvoorbeeld doet, is natuurlijk de enigste weg, alhoewel bezaait met gevaar voor eigen leven. In tegenstelling tot wat men in de mainstream media ons wil doen geloven zit het gevaar voor de samenleving niet bij de Breivik’s van deze wereld, maar verbergt het zich achter commissies, vergadertafels en wetboeken. Die maatschappelijke elites zijn de werkelijke dreiging voor een democratische rechtsstaat. Iedere burger heeft de plicht om zijn kritiek en opinie te uitten onder vrienden en kennissen, thuis, op het werk, op straat, overal waar een gesprek kan ontstaan. Natuurlijk is de sleutel tot elke discussie het bewust maken van anderen van de gevaren die ons bedreigen. Alleen door anderen te informeren in woord en geschrift kan het tij gekeerd worden. Dat dat gaat gebeuren is onoverkomelijk natuurlijk. Alleen hoe en wanneer is nog de vraag.

    Like

  61. Tom Hendrix zegt:

    @de Kadt 09.42. uur, prima betoog Hr. de Kadt. Wat mij tegen valt, is dat men de VRIJHEID van GODSDIENST van artikel 1 van de GRONDWET, misbruikt i.m.o. om de VRIJHEID van meningsuiting uit artikel 7 van dezelfde GRONDWET teniet te doen. Dat kan en mag nooit de bedoeling zijn geweest van de wetgever. De vrijheid van meningsuiting is naar mijn mening evenwaardig aan de vrijheid van godsdienst. Helaas gebruikt de politiek correcte klasse argumenten, om de vrijheid van meningsuiting van andersdenkenden in te perken, en daar gaat het volgens mij verkeerd.

    Like

  62. lucky9 zegt:

    @Tom Hendrix op 31 augustus 2012 om 10:45
    http://www.st-ab.nl/wetgrondwet.htm

    Artikel 6 regelt de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging, niet artikel 1.
    Artikel 1 poneert slechts het gelijkheidsbeginsel, en, zeer opmerkelijk, een discriminatieverbod.
    Het is dus het discriminatieverbod dat misbruikt wordt om artikel 7 uit te schakelen, en niet de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging.

    Afgezien hiervan is artikel 1 ook hoogst merkwaardig omdat het in één en dezelfde tekst voorschrijft hoe iedereen, die gelijk wordt geacht, zich moet gedragen en zich niet mag gedragen. Dit is een kenmerk van totalitarisme.

    Het gelijkheidsbeginsel is zoals iedereen wel beseft een mooi ideaal maar een feitelijke fictie.
    Zeg nu zelf “Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.”
    Dat is onmogelijk omdat er geen gelijke gevallen zijn. Zelfs haast identieke gevallen grijpen plaats op een ander tijdstip en op een andere plaats en zijn dus niet gelijk maar ongelijk.

    Deze tekst is krakkemikkig. Beter ware het gelijkheidsbeginsel met respect voor de rechten en plichten van de burgers geformuleerd als volgt: “Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijkaardige gevallen voor de wet gelijk behandeld.” Maar zo luidt de tekst niet! De formulering beoogt geen juridische regel maar een existentiële vaststelling te formuleren. Hoogst merkwaardig voor een eerste zin die rechtszekerheid lijkt te willen waarborgen.

    Dat blijkt echter onmiddellijk daarna al een illusie want onmiddellijk volgt er een dwingende gebodsbepaling van wat er niet zou mogen: een discriminatieverbod. “Discriminatie is …… op welke grond dan ook niet toegestaan.” zou alles gezegd hebben. Maar nee er moest een zinloos en overbodig lijstje tussen gezet worden!

    Discriminatie is zonder twijfel een van de woorden die Richard Millet in zijn “Anti-racisme als literaire terreur” de revue kan laten passeren. Zich niet willen aanpassen aan de wetten en de cultuur van een gastland is pure discriminatie. Buschauffeurs, vrouwen en politiemensen aanvallen, verkrachten of verwonden is ook discriminatie. De daders ervan vrij laten rond lopen en nauwelijks of niet bestraffen is ook discriminatie. Een mohammedaans geloof aanhangen en belijden is discriminatie bij uitstek!

    Maar O wonder geen van deze discriminaties wordt in de media ooit als dusdanig bestempeld. Het is het eeuwige spel van twee maten en twee gewichten dat gespeeld wordt. Laat ons dus maar het gelijkheidsbeginsel vergeten. Net zoals respect voor artikel 1 van de grondwet. Net zoals respect van de overheden voor alle andere artikels van de grondwet. Iets wat men niet heeft kan men niet tonen.

    Like

  63. Aegolius cs zegt:

    lucky9 13:52
    Uitstekend verwoord, waaraan ik nog wil toevoegen dat de grondwet een schaamlap is wegens het ontbreken van ’n constitutioneel hof in NL.
    Zie art. 120 grondwet:
    • Artikel 120
    De rechter treedt niet in de beoordeling van de grondwettigheid van wetten en verdragen.
    Rechters hebben slechts marginaal toetsingrecht aan de grondwet als voorbeeld: APV.

    Like

  64. Ko Lumbus zegt:

    @Vederso zegt
    “Opmerking: Tot dusver heeft geen enkele Noorse krant dit bericht over Millet willen brengen.”

    Vederso, kom uit je nest en sla weer aan het vertalen voor ons!
    Je blijkt Aftenposten van 23 juli over het hoofd te hebben gezien.
    Kan de beste overkomen, dus aan de slag en vertalen die hap.! 😉

    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/–Norge-fortjente-Breivik-6948935.html

    Like

  65. Aegolius cs zegt:

    KL 14:58
    Vederso kan het heel veel beter!
    Een slappe technische vertaling van door windows aangeboden “machientje:
    Noorwegen verdiende Breivik
    Een jaar nadat de 22 juli ook dat betoogden niet alle Anders Behring Breivik. De Franse schrijver Richard Millet heeft gekozen om te publiceren “een literaire eerbetoon aan Breivik.

    Origineel
    Den franske forfatteren Richard Millet har valgt å utgi «En litterær hyllest til Breivik».

    Volgens de auteur, de titel van “ironisch”.Het is, echter niet de tekst. Millet veroordeelt Breiviks acties, maar beschouwen hem als een “lost een soldaat in een oorlog zonder naam” en Breiviks strijd tegen immigratie van buiten Europa en de sociaal-democraten onderschrijven.
    Bovendien, het lijkt erop dat het zogenaamde Breiviks manifest bevat “goede analyse over het verlies van nationale identiteit.” Millet is het er ook over eens dat “gematigde” islamisme is onmogelijk en is verheugd dat de heer Breivik visie aangepaste “civil war” plaatsvindt in Europa-een Europa “heeft gegeven tot het inbedden in hun christelijke wortels”.
    Dekadansen-dit is ongetwijfeld wat Breivik Noorwegen verdiende, gierst.Tekst van ongeveer 20 pagina’s worden vrijgegeven samen met een studie over de Franse taal aan het einde van augustus. Wanneer zal het vonnis tegen de heer Breivik.
    Ludvig Nessa “oncontroleerbare buildning geëxcommuniceerd” 1
    Abortus priester Ludvig Nessa hebben “fancy” buildning geëxcommuniceerd een aantal keren en hij denkt dat de terroristische bom kan een gevolg van de Noorse abortus politiek geweest.
    Millet is gekend om te provoceren, maar het heeft dat nooit ver gegaan. Hij is een bekende en productief schrijver, die opgroeide in Libanon en nam deel aan de burgeroorlog daar aan de christelijke kant. In de afgelopen jaren heeft hij zwaaide naar de buitenste rechts waar hij met open armen heeft ontvangen.
    Hij is met name tegen de hysterische “antirasismen” in verband met immigratie, strijd tegen “de nieuwe moraal en cultuur” welke gedwongen meerdere wist alle gevoel van eigenwaarde.
    Millet betoogt dat hij zijn voet in de maatschappij van vandaag, heeft verloren en niet zich thuis voelen wanneer hij vaak de enige blanke op de metro is. Hij denkt dat derde generatie immigranten genaamd Mohammed niet Frans zijn, en moskeeën zijn de lelijkste die hij weet.
    Het is zelfs ‘ record ‘ naar Neem contact op met Richard Millet gisteren mislukt.

    Origineel
    Det lyktes ikke Aftenposten å komme i kontakt med Richard Millet i går.

    Like

  66. vederso zegt:

    @ Ko Lumbus en @ Aegolius. Ik buig mijn hoofd in schaamte, maar ik dacht het uit onverdachte bron te hebben. Altijd dus de feiten controleren, dat blijkt maar weer. @ Ko Lumbus, nee ik ga even een langere tijd alleen maar meelezen. Omdat ik verantwoordelijk ben voor bovenstaande fout nog deze reactie. Groetjes.

    Like

  67. Aegolius cs zegt:

    Overigens heb ik na lezing van de reacties “Opperrabbijn Israël waarschuwt Wilders” slecht ontbeten en zit eigenlijk nog te mokken waarom schrijvers op dit blog, elkaar in de haren vliegen. Wat is dat, niet onbekende fenomeen en de reden waarom men van blog naar blog verhuist. Lange tenen, of die eigen waarheid maar ook rangorde in haantjes?
    Ik zou bijna verzuchten of dat niet anders kan. Pak u tezamen, maak goede onderlinge afspraken, waarna het voor vele lezers, het lezen weer is te pruimen!

    Like

  68. Aegolius cs zegt:

    vederso. oeps.
    Reeds geplaatst maar ik begrijp uw reactie!

    Like

  69. Ko Lumbus zegt:

    @Aegolius cs zegt:31 augustus 2012 om 15:20

    My godt, wat een puinzooi brouwt zo’n vertaalmachiene ervan. 🙂

    Inderdaad, we kunnen hier niet zonder vederso!

    Like

  70. Aegolius cs zegt:

    KL
    Toch maar gedaan, waarmee vederso onmismaar zal blijken.

    Like

  71. Ko Lumbus zegt:

    @Aegolius cs zegt:31 augustus 2012 om 15:50

    Like

  72. Tom Hendrix zegt:

    @Lucky9 13.52. uur, bedankt voor uw reactie. Wat het belangrijkste is, dat men de vrijheid van meningsuiting om zeep tracht te helpen. Daar richt mijn bezwaar zich tegen, maar goed dat U mij hier op enige missers mijnerzijds wijst.

    Like

  73. lucky9 zegt:

    Ach, het is duidelijk dat Aftenposten gewoon het discours van de schuimbekkende Franse inquisitie overnam en er hier en daar een zinnetje tussen schoof om de laster, opgesmukt met wat couleur locale, toch wat geloofwaardig te laten lijken.
    Totaal poco. Typisch ook dat zulke islamofiele MSM-indoctrinatie steeds door dezelfde wordt aangesleurd.

    Like

  74. lucky9 zegt:

    @Tom Hendrix om 15:56
    Gewoon de 1 vervangen door een 6 meer is het niet 😆

    Like

  75. Ko Lumbus zegt:

    lucky9 zegt:31 augustus 2012 om 16:03

    Na een helder moment hier eerder op de dag, weer last van spoken in je hoofd?

    Like

  76. Lucky9 zegt:

    Typisch ook dat zulke islamofiele MSM-indoctrinatie steeds door dezelfdeN wordt aangesleurd.

    Like

  77. Ko Lumbus zegt:

    Alles best @Lucky9, zolang je mij daartoe niet rekent!

    Like

  78. Lucky9 zegt:

    Heb intussen het duur essay “Het anti-racisme als litteraire terreur” gelezen. (14.90 € voor 92 pagina’s A5) Dit litterair meesterwerkje wordt ooit nog in vele middelbare scholen als les- en studiemateriaal gebruikt!
    Bijna onmogelijk te vertalen naar een germaanse taal. Begin ik dus niet aan, maar de woorden van Richard Millet zullen wel door blijven klinken in veel typeringen.

    Schitterend geschreven, enorm mooi Frans, maakt van alle politiek correcte aanvallen van aanhangers van wat Millet de “Weldoenerspartij” van Hollande noemt, binnen de kortste keren gehakt op een meesterlijke manier. Tegelijkertijd rekent hij op een werkelijk sublieme manier en op een drafje af met een aantal door links geschapen mythes en ideologische blunders.

    Geen wonder dat de linkse schoften moord en brand schreeuwden! Hij laat geen spaander heel van hun leugens en bedrog.
    Wat men er wel moet bij nemen is dat Millet een Christelijke stoïcijn is en dus atheïsme met een enkele pennentrek gelijk schakelt met diegenen die hem belasteren, en in feite zelf een beetje chauvinistisch en dus ook anti-Amerikaans is uit principe. Tot daar aan toe.

    Als ik het met iets zou vergelijken komt het pamflet van Emile Zola “J’accuse” dicht in de buurt, maar nu zijn de collectivistische agitatoren en indoctrinatieplegers aan de beurt.

    Dit heeft rechtstreeks niets te maken met de 14 pagina’s (A5) die hij geschreven heeft over Breivik. Maar ik vertik het om nog eens 15 euro plus verzendingskosten op te hoesten voor wat ik toch al weet. “De l’anti-racisme comme terreur litteraire” verklaart me meer dan voldoende.

    Like

  79. Lucky9 zegt:

    Enigszins laat maar beter dan nooit. Hier komt hij dan in het Frans): Richard Millet!

    Like

  80. Lucky9 zegt:

    Voor de duidelijkheid:
    “Un Français de souche” = “een Fransman van afkomst” en dus met een Franse stamvader en Franse wortels in het verleden.
    Kortom een echte Fransman! (en géén Algerijn, Marokkaan, Tunesiër of afrikaan.)
    Niet dus zoals de seksen-coburgs en de von amsbergs.
    Download een boekje dat uw ogen zal open sperren!
    Waar hier zo: http://www.relay-of-life.org/nazi-roots/chapter.html

    Like

Plaats een reactie