Waarom u alle reden heeft om bang te zijn voor de PvdA+

(Door: Benno Barnard)

Benno Barnard legt uit waarom hij Michael Freilichs idee van een cordon sanitaire rond de PvdA+ van Peter Mertens zeer toegenegen is.

________________________________________________________________

Het kapitalisme is er niet in geslaagd iedereen gelukkig te maken; het communisme is er daarentegen wel in geslaagd iedereen ongelukkig te maken, met uitzondering van zijn nomenclatura – althans voor zover het zijn slachtoffers niet massaal heeft vermoord. Dit politieke systeem is gebaseerd op een negentiende-eeuwse economische analyse die niet zonder verdienste is, maar in de praktijk altijd weer blijkt te stuiten op de eigenaardigheden van de menselijke aard. Daarmee wensen de communisten koppig geen rekening te houden. Het resultaat is dat ze binnen een eeuw tientallen miljoenen mensen om het leven hebben gebracht. De logische conclusie moet luiden dat we heel wat beter af zijn in een kapitalistisch systeem, ondanks alle cynisme en alle tekortkomingen ervan.

Je moet dus wel dwaas, blind, ongeïnformeerd of kwaadaardig zijn om voor een communistische partij te stemmen. Laat staan om als militant voor een dergelijke partij te ijveren.

Niettemin zijn er altijd weer geestdrijvers in de westerse wereld die perse iedereen in het ongeluk willen storten. En van alle Europese communistische partijen is de PvdA+ misschien wel de extreemste, verknoopt als zij is met de islamitische wraakzucht, een wraakzucht die voortvloeit uit een stupide jaloezie – op Israël en op de Joden in het algemeen.

Toen ik nog in Antwerpen woonde, in de jaren negentig, poogde Kris Merkx mij telkens weer met behulp van gratis exemplaren van het partijblad tot zijn specifieke denominatie van het communisme te bekeren. Ik meen dat de nieuwe mens toen vooral in Cuba gevonden kon worden, nadat de Chinese nieuwe mens een mislukking was gebleken. In elk geval deed deze kleine roerganger mij altijd denken aan een jehovagetuige of mormoon, met dit verschil dat de leerstellingen van de jehovagetuigen en mormonen nooit bloed hebben doen vloeien.

Voor 1989 kende ik Praagse dissidenten die met diepe afschuw de naam van Ludo Martens uitspraken: zijn heiligenleven van Stalin was door de toenmalige machthebbers in het Tsjechisch vertaald. Het huidige politbureau van de PvdA+ verhoudt zich tot dat boek als de huidige top van het Vlaams Belang tot de negationistische geschriften van Faurisson.

Wilt u een jongere crimineel uit die kringen?

Zohra Othman, de stemmenkampioen van Borgerhout, ging in Bagdad haar steun betuigen aan Saddam Hussein. Zohra Othman bezocht in Jenin de terroristen van Al-Aqsa, de Islamitische Jihad en Hamas. Zohra Othman was in Antwerpen aanwezig bij de verbranding van een orthodoxe Jood, weliswaar een verbranding in effigie, maar de stap vandaar naar het crematorium is kort in de geschiedenis.

Minder dan een decennium geleden trokken de communisten in een lijstverbinding met de Arabisch-Europese Liga van Abou Jahjah naar de verkiezingen. Van Abou Jahjah is de uitspraak dat de Joden in Israël de keuze hebben tussen ‘la valise ou le cerceuil’. Dat is Arabisch voor Dood aan de Joden!

Overdrijf ik? Helemaal niet, want zo zit het moslimfanatisme in elkaar, ook bij min of meer seculiere moslims zoals Jahjah of Othman. De AEL lijkt sterk op Shariah4Belgium, maar dan zonder de baarden en soepjurken. De Arabische Lente is hun jaargetijde, en zoals algemeen bekend heeft die volksopstand geen democratie maar een andersoortige dictatuur opgeleverd. Hun geestverwant Morsi, president van Egypte, bad onlangs in het openbaar voor de dood van alle Joden. Geen mens in het Midden-Oosten kijkt daarvan op, daar is die regio, Israël uitgezonderd, veel te primitief voor.

Interessant genoeg deed Peter Mertens, de tegenwoordige leider van de Vlaamse communisten, die met enig acteertalent als een onschuldige sociaaldemocraat poseert, in een recent televisiedebat met Michael Freilich de hele geschiedenis van zijn partij, het kartel met de AEL incluis, als iets uit het verre verleden af. Merkwaardig, want de PvdA+ zal altijd verklaren dat de stamboom van het Vlaams Belang zijn wortels in het nazisme en de collaboratie heeft. Op dat ene punt ben ik het volledig met de PvdA’ers eens. Maar de Tweede Wereldoorlog is zeven keer zo lang geleden als de collaboratie van de communisten met de AEL. En de Tweede Wereldoorlog is veertig keer zo lang geleden als de dankbetuiging van de dictator van Noord-Korea aan de Belgische broeders en zusters voor hun niet aflatende steun aan zijn regime. Geen wonder dan, dat de archieven van de PvdA+ ontoegankelijk zijn voor buitenstaanders.

Ik stem dus van harte in met de oproep van Michael Freilich om een cordon sanitaire rond de PvdA+ te plaatsen. Het is toch wel erg eigenaardig dat de SP.A van alle daken schreeuwt dat samenwerking met de N-VA in Aalst is uitgesloten omdat een opportunistisch ex-lid van het Vlaams Belang bij de besprekingen is betrokken – maar dat diezelfde SP.A opgewekt in een coalitie stapt met vrienden van Hamas en apologeten van het regime in Pyongyang, dat op dit moment zo ongeveer het verschrikkelijkste op Gods aardbodem is.

Maak u geen enkele illusie over die PvdA+, lezer, vooral niet als u Joods bent. Onder hun hypothetische bewind eindigen u en ik zonder koffer in een of andere goelagarchipel, of, waarschijnlijker, in een kist. Vergis u niet. Al telt de PvdA+ ongetwijfeld vele brave aanhangers, het is een partij die bereid is over lijken te gaan.

Bron:

http://www.knack.be/nieuws/boeken/blogs/benno-barnard/waarom-u-alle-reden-heeft-om-bang-te-zijn-voor-de-pvda/opinie-4000204935813.htm

Auteur: Benno Barnard

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in socialisme. Bookmark de permalink .

60 reacties op Waarom u alle reden heeft om bang te zijn voor de PvdA+

  1. Tom Hendrix zegt:

    Bedankt Benno Barnard! Het is onderdeel van HET PROJECT en van de NWO, de LINKSEN en RODEN zijn de 5e COLONNE, neemt U dat maar van mij aan. Het VERRAAD is begonnen met ” De RESOLUTIE van STRAATSBURG”, waardoor we hier in EUROPA/NEDERLAND opgescheept zitten met het HAATVOLK van ISLAMISTEN! Hebben wij gewone burgers daarom gevraagd? Neen, dat werd ons gewoon door de strot geduwd! Daarna het VERRAAD van MAASTRICHT in 1992, waar de VETZAK KOHL met de VAMPIER MITTERAND, handjeklap hebben gedaan omtrent de OPRICHTING van een COMMUNISTISCH GEDROCHT de EU, daarbij gelijk stiekem regelen dat de EURO er MOEST KOMEN! Werd ons wat gevraagd? Weer zonder enige inbreng en voorlichting aan de europese burgers! Daarna het VERRAAD na de stemming in 2005 bij het REFERENDUM, waar sodedju HARRY POTTER-BAKELLENDE, van ons NEEN een JA maakte in LISSABON. HOEZO POLITICI VERTROUWEN!

    Like

  2. Martien Pennings zegt:

    Ik vind Benno Barnard een groot schrijver,
    Dat vind ik nou zomaar eens.

    Like

  3. Ontzettend goed artikel van Benno!
    @Tom Hendiks: Helemaal met je eens. Je kunt de huidige politie, helemaal van die partijen die het al jaren lang voor ons verkloten, absoluut niet vertrouwen. JPB heeft ons verraden aan de EUSSR en kijk eens waar hij nu weer mee aan de slag mag gaan. Was hij z’n geloof maar verloren dan zou hij ook niet meer functioneren. Landverrader!

    Like

  4. Anneke zegt:

    Mensen koppel je voor de volle honderd procent los van Babylonië….Het beest is ontstaan in Babel, toen via Griekenland, richting Italia getrokken…Vaticaan-stad heeft ENORME neg. invloed gehad en NOG op zowel het ‘christendom’ en het POLITIEKE beleid; gevoerd in Europa. “De paus was en is toch immers de waarnemer van Yeshua Ha Mashiach, hier op aarde”. Althans dat willen ze de mensen nog steeds doen geloven!!! De kerken lopen niet zonder redenen LEEG!!! Zèlfs de islam is een afspiegeling van de Vaticaanse RKK. Spreken met geslepen tongen, hebben veel te veel mensen/gelovigen om hun gifvingertjes gewonden. Máár hun EINDE is heel duidelijk zichtbaar, het gaan voor heel veel mensen zure tijden worden….hierdoor zullen er velen burgers ontwaken. “Deze fase is al even actief…”

    Like

  5. Anneke zegt:

    @Tom Hendrix -18.54-u: Helemaal met je eens!!! Inderdaad het referendum uit 2005…dacht gisteren even aan 2004. Bakellende was – en is helemaal de weg kwijt, net als het gehele CDA. Totaal verschrompeld door het eigen gif!!! “Hahaha, boontje komt toch om z’n loontje. Wat men zaait zal men oogsten….ect.ect.ect.”

    Like

  6. Anneke zegt:

    @DeWitt -20.24-u: Ja, jôh…het is in heel Europa één pot nat. Zo heeft België ook haar SP, gelijk Deutschland;ect ect ect. “Jij wist dit niet???”.

    Like

  7. Lucky9 zegt:

    Wel, wel wel!

    Nauwelijks heeft de noodlijdende uitgeverij Roularta uit Roeselare op een bizarre om niet te zeggen uiterst verdachte manier een obligatielening van honderd miljoen euro op miraculeuze wijze in de schoot geworpen gekregen, binnen de veertien dagen haar integere hoofdredacteur vervangen door een linkse aarslikker, het gros van een uiterst bekwame reactie op staande voet ontslagen, en Bennootje mag uitgerekend nù een lichtjes geveinsde gal komen spuwen over de schildwachten van Vlaanderen en simultaan komen orakelen over een fascistisch cordon dat er in Nederland uiteraard nooit zal komen. Noteer evenwel dat ik links verafschuw maar even zeer de vrijheid van meningsuiting hartstochtelijk verdedig.

    De broodheren van Benno willen een cordon rond de PVV en uitsluitend daarom komt Benno nu aandraven met een fluitverhaaltje waar geen zinnig mens in gelooft met als slachtoffer de mee regerende PVDA. Wees daarvan maar overtuigd! De vader van de gedachte is altijd mee schuldig, wie het uiteindelijk beoogde slachtoffer ook mag zijn!

    Il faut le faire! Zijn jullie belazerd, krankzinnig geworden of echt oerdom? Ken uw tegenstander, doorzie links! Ze nestelen zich in elke barst die ze menen waar te nemen of kunnen vinden met als enige bedoeling hun tegenstrevers te verdelen en te verzwakken middels het optrekken van misgordijnen en het verspreiden van leugens en laster.

    Voor mij is het geen verrassing. Knack is sinds enkele weken een typisch regimemagazine dat indoctrineert, suggereert, demoniseert, misleidt, liegt en bedriegt dat het een lieve lust is. Voor en in opdracht van de franstalige SP, de Nederlandstalige SPA én de Nederlandse PVDA. .

    En uitgerekend nù heeft Benno het licht gezien in de ogen van Michael Freilich en veroorlooft zich een fascistische oproep te doen die even absurd is als onhaalbaar. Waarom deed hij dat niet voor de verkiezingen in Nederland? Waarom wachtte hij tot het kalf verdronken was en de teerlingen geworpen? Dit artikel is pure delusie, misleiding tot en met!

    Waarom moet die oproep gepaard gaan met vuilspuiten aan het adres van het VB?

    Ik zal het U vertellen met de woorden van guusvelraats.
    “Het ideologisch socialistisch volksdeel met haar vele organisaties en gekaapte organisaties is kampioen in het geven van desinformatie, rookgordijnen aanleggen, revisionisme, propaganda en antipropaganda. ”

    Benno schrijft in Knack naar Nederland toe met een gespleten tong. Hij zet de woordjes op papier die jullie graag willen horen maar plant voor het grootste gedeelte van de lezers -en dat zijn Vlamingen want intelligente Nederlanders lezen Elsevier- en mes in de rug van de enige partij die nu al ruim dertig jaar stand houdt tegen de stalinistische methodes van links.

    Denk maar niet dat deze broodschrijver medelijden zal hebben met de PVV. U bent bij deze gewaarschuwd voor zijn soort. Wie leeft zal zien.

    Ik ken de genaamde Peter Mertens niet maar heb sinds enkele ogenblikken een viscerale afkeer van Benno Barnard gekregen

    Like

  8. vederso zegt:

    Gewoon verder lezen DeWitt, dan komt het wel goed!

    Like

  9. vederso zegt:

    Toen ik de naam van Lucky9 zag met Vlaanderen in m’n achterhoofd, dacht ik: als dat maar goed gaat.

    Like

  10. De PvdA wil allemaal gelijke lonen in Nederland. En dat is communistisch. Daar heeft u gelijk in Benno Barnard. En het communisme is een groot gevaar voor Nederland. Ik weet nog wel wat er zo’n beetje in Rusland gebeurde met dissidenten. Ook in het huidige communistisch China gebeuren de vreemdste dingen met de aanhangers van de vrijheid van meningsuiting. Je mag van die communisten (de PvdA) de islam niet meer bekritiseren. Mijn ouders stemden op de PvdA en lieten me opsluiten in een psychiatrisch centrum als psychiatrisch patiënt. Dat kun je vergelijken met de psychiatrische patiënten (dissidenten) in Siberië (Rusland). Ik heb in dat psychiatrisch ziekenhuis honderd dagen in coma gelegen. Zo ineens! De mishandelaars zeiden dat ik een zelfmoordsprong voor een auto genomen had en daardoor in coma was geraakt. Allemaal leugens. Zulke leugens worden geloofd door kranten en hun lezers. Maar niet door mij!

    Like

  11. marie zegt:

    Ik vind Benno Barnard een begenadigd observator en schrijver. Voorzien van een helderheid die voor zichzelf spreekt. Als je daar ook al sinistere motieven in meent te ontwaren wordt het tijd voor zelfonderzoek.

    Like

  12. Lucky9 zegt:

    @vederso om 20:58
    Een inhoudelijke reactie graag. Met Vlaanderen gaat het slecht. Dank U!

    Like

  13. Lucky9 zegt:

    @marie om 21:19
    Ik heb U hier niet waargenomen en ken U niet. Laat ik dan maar aannemen dat naïviteit geen grenzen kent!
    Met alle sympathie maar je moet wel eerst iets “weten” alvorens je er kan over praten.
    En dan begint het probleem. Wie weet het meest? Herlees mijn bijdrage en Benno blijkt een observator die van toeten of blazen weet. Da’s duidelijk!

    Like

  14. vederso zegt:

    @ Lucky9. Een inhoudelijke reactie stel ik nog even uit, met uw welnemen. Daar moet ik eerst een nachtje over slapen.

    Like

  15. Lucky9 zegt:

    @ Verderso
    Daar kan ik inkomen. Welterusten.

    Like

  16. marie zegt:

    Tja , dat is nou het probleem Lucky . Je hebt me niet waargenomen, en je kent me niet, en toch ga je er van uit dat mijn ” weten ” inferieur is aan het jouwe.
    Ik kan uit jouw bijdrage alleen afleiden dat je Benno Barnard een nitwit vindt. En dat dat dus een vaststaand criterium is. Aangezien ik jou wel ken , en waargenomen heb, laat ik je met rust met die vaststelling.

    Like

  17. Ko Lumbus zegt:

    @Lucky9 om 20:50

    Om 21:19 hierboven wordt je een zelfonderzoek aangeraden.
    Weinig kans dat zoiets enig positief resultaat zal opleveren.
    ‘Alvorens ergens over kan praten, moet je wel eerst iets weten’ aldus tikte je op.
    Prima wanneer dat weten ook de neerslag van heldere waarneming impliceert.
    Dat je in dat opzicht niet zo fortuinlijk bent als je nick wil suggerer bleek eerder in je harnekkinge ontkenning van de realiteit dat het Vlaams belang ook nog heden ten dagen het negationisme in haar gelederen draagt.
    Dat je ziende blind wenst te zijn blijkt eens te meer uit je bewering Marie hier niet te hebben waargenomen terwijl enkele dagen geleden haar reactie onder een van je nonsens comments prijkte.
    En een dergelijke kneus orakelt: ‘Benno blijkt een observator die van toeten of blazen weet.’
    Het moet niet gekker worden!

    Like

  18. Ko Lumbus zegt:

    @E.J. Bron

    Webmaster, sorry maakte een fout om 22:58.
    De medestrijder waar Lucky verwees was niet Benno Barnard maar Bernard Lewis.
    Vriendelijk verzoek om dit nu nutteloze comment te verwijderen.

    Like

  19. Piet Klont zegt:

    @Webmaster:

    Ober, is het niet veel verstandiger om bij voorbaat alle comments van Kootje te verwijderen?
    Scheelt een hoop werk!
    😀

    Like

  20. Boeiend. Ik dank u allen vriendelijk. DeWitt, meneer of mevrouw: ik zou ook niet weten wat u met Vlaamse partijpolitiek moet. Ik schreef deze column voor Vlaanderen en in Vlaanderen geïnteresseerden; hij is echt niet op mijn verzoek door deze website overgenomen, maar blijkbaar heeft E.J. Bron iets meer gelezen dan u. Wie Bernard is, zou ik trouwens ook niet weten. Ik ken Lanoye en Brusselmans, maar Bernard????? – En Lucky9, meneer of mevrouw: gossie, ik wist helemaal niet dat de firma Roularta mij zo lelijk manipuleerde. Wat erg! Daarnaast is de suggestie van een verband tussen mijn column en het vertrek van Rik van Cauwelaert heel onthullend. Werkelijk, uw commentaar is van een diep, haast ontroerend inzicht in mijn onbenulligheid. – Met vriendelijke groet uit de Zuidelijke Nederlanden, Benno Barnard

    Like

  21. vederso zegt:

    @ Piet Klont. Misschien is het even beter om je hier niet mee te bemoeien Piet, tenzij je denkt dat je werkelijk een bijdrage hebt te leveren. Want in het door Ko Lumbus aangehaalde comment van 1 november was ik het toevallig die door Lucky9 de oren werden gewassen. Hij beschuldigde mij van taqiyya en een islamofiel te zijn. Nog net niet van het naderbij brengen van de Holocaust. Maar ik reageer ook even niet. Het punt was/is dat Ko Lumbus er blijk van geeft over een ijzersterk geheugen te beschikken en daardoor komt Lucky9 regelmatig in “Erklärungsnot”. Eigenlijk moet je inmiddels zeggen dat dit structureel is geworden. Van een debat is dan ook nauwelijks nog sprake, omdat Lucky9 zijn opponenten onderschat. Als je dan onder een artikel van Benno Barnard durft te beginnen met Wel, Wel, Wel. dan weet ik al genoeg. “Die Katastrophe ist vorprogrammiert”. Ik denk precies te weten over welke zin van Barnard Lucky9 is gestruikeld en vervolgens is geëxplodeerd. Maar het is volgens mij nu beter hier niet doorheen te fietsen. Want eindelijk moet maar eens duidelijk worden of het verleden van het Vlaams Belang nu wel problematisch is of niet. Alleen als je je daar competent voelt, zou ik zeggen, stort je in het gewoel, ik hou me er buiten, maar ik zie wèl hoe Lucky9 regelmatig om zich heen slaat, waar hij mij niet mee overtuigt. Integendeel.

    Like

  22. Ko Lumbus zegt:

    @Benno Barnard

    Mijnheer Barnard, nu we u hier toch aan de lijn hebben zou ik u graag een vraag stellen.
    Elders verwees ik naar een colmumn waarin u gezamelijk met Etienne Vermeersch optrad ter ondersteuning van Wim van Rooy .
    Omdat u niet als Israëlhater te boek staat, en omdat Pennings eerder al zijn bewoindering voor u uitsprak, vroeg ik mij af of u onder bedoelde column uw handtekening naast die van een vermeend Israëlhater zou hebben gezet.
    Kortom bent u met Pennings van mening dat Etienne Vermeersch van Israëlhaat dient te worden beschuldigd?

    Like

  23. Beste Ko Lumbus, ik zit me af te vragen welke column ik nu ook alweer ter verdediging van Wim van Rooy samen met Vermeersch heb ondertekend, wat precies de aanleiding was, etc. Maar ik heb beslist mijn naam onder een dergelijke tekst geplaatst. De polemiek van Martien Pennings dateert evenwel van later datum; daarvoor wist ik niets af van het oude stuk van Vermeersch dat de vonk leverde voor Pennings’ ontploffing. U vraagt mijn mening. Eerlijk gezegd geloof ik niet dat Vermeersch een Israëlhater is. Wel was hij tien jaar geleden (bijvoorbeeld in het gewraakte stuk) een apologeet van de Filistijnen; wel is hij soms een kapotnuanceerder, en zoals u weet: te veel nuance kan leiden tot diepe onredelijkheid. Ik weet zeker dat Vermeersch geen anti-Joodse gevoelens koestert, maar ik geloof ook niet dat Pennings dat beweert. Ik zit dus enigszins gewrongen, want ik ben een groot bewonderaar van de nobele straatvechter Pennings – en tegelijk heb ik sympathie voor de oude zieke Vermeersch. Het spijt me, maar ik kan geen duidelijker antwoord geven dan dit.

    Like

  24. Vlaams Belang… we kijken niet steeds naar het verleden laten we naar de toekomst kijken!

    Like

  25. Ik heb geen duidelijk beeld van het huidige Vlaams Belang, al weet ik dat er onlangs een jonge VB’er de meest stuitende antisemitische viezigheid op een blog of in een tweet of zoiets heeft gezet. Alles wat ik hierboven over het VB zeg, is dat het zijn wortels inderdaad in de collaboratie en het nazisme heeft, wat voor mij persoonlijk volstaat om er niets mee te maken te willen hebben. En dat de socialisten wel het VB boycotten, maar niet de PvdA, ter motivatie waarvan ze vermoedelijk wegvluchten in een sentiment van historische verwantschap: “Die PvdA is wel een beetje extreem, maar verdedigt toch ook de kleine man.”

    Like

  26. vederso zegt:

    Ik heb een nachtje kunnen slapen en zie dat Benno Barnard al voor mij inhoudelijk op Lucky9 heeft geantwoord. Als deskundige Vlaming heeft hij dat zeker en vast beter gedaan dan ik ooit zou kunnen. “VB heeft zijn wortels in de collaboratie en het nazisme”. Krijgt Ko Lumbus daar in iedergeval gelijk. De kwestie Vermeersch ligt ingewikkelder omdat er door Barnard een sterke persoonlijke noot is ingebracht, wat ik echter zeer waardeer. Ik doe nogmaals het voorstel om die discussie als onbeslist te beschouwen en over de overwegingen van Barnard geruime tijd te gaan mediteren. Inderdaad, dank meneer Barnard. Tsjonge, is me dat even wakker worden!

    Like

  27. Piet Klont zegt:

    vederso zegt:
    9 november 2012 om 23:48

    Helemaal eens!
    Excuses, wist zo gauw niet waar ik in beland was.
    Heb e.e.a. doorgenomen maar onthoudt mij voorlopig van enige conclusie(s).

    Like

  28. G.Deckzeijl zegt:

    @Tom, 9-11, 18:54
    Ik kan me je weerzin tegen bepaalde personen en wat ze uitgevreten hebben goed indenken, maarre….blijft je capslock iedere keer vastzitten?

    Like

  29. Tom Hendrix zegt:

    @G.Deckzeijl 06.45. uur, Gerrit daar wijs je terecht op. Ik moet mijn emoties beter beheersen, maar de hele rotzooi van de wereld werkt mij op het gemoed. Ik zal trachten mij daarin te beheersen.

    Like

  30. Martien Pennings zegt:

    “MERKWAARDIG, WANT DE PVDA+ ZAL ALTIJD VERKLAREN DAT DE STAMBOOM VAN HET VLAAMS BELANG ZIJN WORTELS IN HET NAZISME EN DE COLLABORATIE HEEFT. OP DAT ENE PUNT BEN IK HET VOLLEDIG MET DE PVDA’ERS EENS. Maar de Tweede Wereldoorlog is zeven keer zo lang geleden als de collaboratie van de communisten met de AEL. En de Tweede Wereldoorlog is veertig keer zo lang geleden als de dankbetuiging van de dictator van Noord-Korea aan de Belgische broeders en zusters voor hun niet aflatende steun aan zijn regime.”

    De razernij van Lucky9 is natuurlijk gewekt door de twee zinnen uit het stuk van Benno in kleinkapitaal hier boven.

    Ik kan overigens verzekeren, contra Lucky9, dat Benno Barnard niet alleen de absurde kwalificaties die Lucky9 op hem loslaat totaal niet verdient, maar ook dat ik Benno Barnard één van ruimdenkendste en tegelijk integerste mensen acht die . . . . eh . . . . . menselijkerwijs gesproken kunnen bestaan.

    Bovendien schrijft hij prachtig.

    Ik ben het overigens inzake de wortels van het VB niet eens met Benno.

    Ik herinner hem aan Leopold von Rankes “Jede Epoche ist umittelbar zu Gott” en pleit voor enig begrip voor “jeugdzonden” van zowel het VB als partij alsook individuen die nu die partij leiden én vooral voor de Vlaamse jongens die indertijd in Duitse diens traden.

    Ik herhaal nu het grootste gedeelte van een commentaar dat ik al eens eerder plaatste richting Lucky9.

    4 oktober 2012 om 06:28

    In dit stuk http://bit.ly/dOPvsr heb ik ooit stelling genomen in het debat nazisme-Vlaams Belang”:

    “Bruine antecedenten”: dat is kwaadaardige laster richting “Het Vlaams Belang”, de erfgenaam van een veel complexere Vlaamse emancipatiebeweging dan alleen maar dat oude “nazi”-element. En dat “nazi” zet ik ook nog tussen aanhalingstekens, omdat de “Vlaamse Beweging” in het opkomende nazi-Duitsland een mogelijkheid tot trots zag op hun afstamming en een eind aan de culturele overheersing door de arrogante “Franskiljons”. Het waren emanciperende nationalisten, die zich onder aanvuring van de katholieke kerk roerden. Het waren niet “nazi’s” in de zin van bewuste Auschwitz-na-strevers. En die suggestie wekt Buruma hier. Natuurlijk zijn ze er geweest, compleet met antisemitisme en dat werd inderdaad ook na 1945 nog stiekem beleden door een minderheid. Al is de “repressie” door de na-oorlogse Belgische regering genadeloos geweest en werden degenen die ook nog vaak gruwelijk geleden hadden in de oorlog als Oostfrontstrijders door de katholieke autoriteiten met de nek aangekeken. Dezelfde autoriteiten die hen in de jaren 1930 aangevuurd hadden. Maar al die meestal misleide, doodgewone jongens zijn nu toch wel zo langzamerhand allemaal dood. Niettemin weet ik uit betrouwbare bron dat DeWinter in kleine kring toegeeft last te hebben van het imago. En dat “last hebben” bewijst Buruma hier maar weer eens, door die kwaadaardige laster van die “bruine antecedenten” de huidige leiding van het Vlaams Belang na te dragen.”

    Tot zover wat ik eerder schreef.

    Aan de andere kant kan je de collaboratie met de nazi’s van veel Vlamingen niet onbesproken laten.
    Ik heb hier een boekje liggen:
    “Niets dan de waarheid: vijftien interviews. Verzameld door W. Roland”.
    Dat boekje is van 1975 en uitgegeven door Walter Soethoudt, Perenstraat 15, Antwerpen.
    De interviews zijn met Vlamingen die tijdens WO II dienst hebben genomen bij de Waffen-SS.
    Het allereerste interview eindigt met deze opmerking van de geïnterviewde:

    “Ik kan geen Jood rieken of zien. Een Jood is een luis en wat doe je met luizen? Kapotmaken! Daar sta je van te kijken hé. Ik ben inderdaad altijd een wreed beest geweest.”

    Maar er staan ook interviews in waardoor je de complexiteit ziet van de existentiële keuzes die sommigen van deze jongens in de storm der tijden moesten maken.
    De kern is de vraag: hoe velen beseften bij hun keuze dat het pakket waarvoor ze kozen ook Auschwitz bevatte?
    Weinigen vermoed ik.
    Hoop ik.

    Die kwestie van het persoonlijke “bruine verleden” van Dewinter.
    Iedereen heeft recht op fouten.
    Tot op zekere hoogte.
    Een schoft als Günther Grass kan bijvoorbeeld véél beter weten en die collaboreert dus bewust met de nieuwe Holocaustvoorbereiders.
    Dat is onvergeeflijk.
    En toch!
    Ik hou de mogelijkheid open bij Grass dat hij, gezien zijn leeftijd (85), doodgewoon aan het dementeren is.
    Waarbij men zich dan weer kan afvragen of dementie niet juist de ware aard van het beestje bloot legt.

    Ik denk dat Dewinter geen intellectuele en morele hoogvlieger is, dus vind ik dat vooral een type als hij recht heeft op een levensleerweg.
    En wat ik van Dewinter gezien heb, zijn dezelfde onhandigheden in het debat die Wilders voortdurend uithaalt, maar net zo min als bij Wilders zie ik “foute standpunten”.

    Like

  31. vederso zegt:

    @ Martien. Bij de explosie van Lucky9 had ik als veroorzaker een andere passage op het oog, omdat het ook nadrukkelijk refereert aan de huidige top van het VB: “Voor 1989 kende ik Praagse dissidenten die met diepe afschuw de naam van Ludo Martens uitspraken: zijn heiligenleven van Stalin was door de toenmalige machthebbers in het Tsjechisch vertaald. Het huidige politbureau van de PvdA+ verhoudt zich tot dat boek als de huidige top van het Vlaams Belang tot de negationistische geschriften van Faurisson.” Dat gaat misschien over ‘jeugdzonden’, maar zeker over jeugdzonden waar geen uitleg aan gegeven en afstand van wordt genomen. Hoe breed je de context ook wilt maken, er blijft minimaal een ongemakkelijk gevoel bestaan, dat alleen de VB zelf kan oplossen.

    Like

  32. Martien Pennings zegt:

    @Vederso om 10:32.
    Mee eens.
    Het VB zou ook omwille van zichzelf – en vooral omwille van de strijd contra de islam en pro Israël – een waarachtig zelfonderzoekend geschrift terzake moeten publiceren.

    INMIDDELS

    Annemans wordt voorzitter Vlaams Belang (PRESS)

    BRUSSEL 10/11 (BELGA) = Als alles goed gaat, bekrachtigt een congres van
    Vlaams Belang half december de kandidatuur van Gerolf Annemans om
    Bruno Valkeniers als voorzitter op te volgen. Volgens De Standaard en
    Het Nieuwsblad zal het partijbestuur maandag de kandidatuur van Gerolf
    Annemans als consensusfiguur steunen.
    Nadat het Vlaams Belang bij de jongste verkiezingen een flinke tik had
    gekregen, werd de procedure voor het vinden van een nieuwe
    partijvoorzitter vervroegd. Bruno Valkeniers besloot niet voor een nieuwe
    termijn te gaan. Ook Filip Dewinter haakte af wegens een slechte uitslag
    in Antwerpen.
    De extreemrechtse partij ontving tot dusver drie sollicitaties:
    senator Bart Laeremans, Vlaams parlementslid Chris Janssens en kamerlid
    Gerolf Annemans. Maar de eerste twee kandidaten wekten weinig
    begeestering. Bovendien concludeerde de Vlaams Belang-leiding dat er in
    stormachtige tijden maar beter een ervaren rot aan het hoofd van de
    partij komt.
    Maandag beslist het partijbestuur volgens de Corelio-kranten dan
    ook dat alleen Annemans zich op 1 december voor de partijraad
    aanbiedt. Twee weken later moet een partijcongres die keuze bekrachtigen.
    Als consensuskandidaat moet Annemans de partij doorheen de cruciale
    verkiezingen van 2014 loodsen.

    Like

  33. Lucky9 zegt:

    Maar goed dat Barnard hier toegeeft dat hij zijn commentaar voor Vlaanderen heeft geschreven!

    Want iedereen in Vlaanderen beseft dat het de natte droom is van links en de socialisten op de beproefde methode van het cordon sanitaire nu ook toe te passen op de Nieuwe Vlaamse Alliantie, het NVA. Zo werken hun linkse reptiel hersenen nu eenmaal. Gaat er bij sommigen nu een licht op?

    In deze column presteert de heer Barnard twee dingen.
    1° hij formuleert gegronde kritiek op een linkse partij bùiten Vlaanderen: de Pvda.
    2° hij suggereert dat het gebruik van een “cordon” sanitaire ” een moreel aanvaardbaar middel zou zijn.

    De heer Barnard mengt, weliswaar op voorzet van iemand anders, appelen met citroenen. Als rode rode draad in zijn analyse over een politiek fenomeen en realiteit in Nederland gebruikt hij de naam van een totalitaire fascistische methode die in Vlaanderen werd gebruikt in een poging de democratie buiten spel te zetten.

    Hij onderneemt echter voor de Vlaamse lezer van Knack een poging om een cordon sanitaire aan de publieke opinie in Vlaanderen aan te praten als een normaal fenomeen, en dus proactief salonfähig te maken.

    Dit is vanwege een intellectueel moreel onaanvaardbaar. Net zoals het van een ethicus en moraalfilosoof onaanvaardbaar was te stellen dat een mini-staat zoals Israël zich zou moeten inkrimpen achter tegen genocide onverdedigbare grenzen.

    Bedenk goed dat in heel Europa, Zwitserland uitgezonderd, de democratie alleen maar beleden wordt door af en toe pro forma verkiezingen te organiseren. In feite wordt de wens en de wil het volk systematisch op een zijspoor gerangeerd. En als er dan toch een volksraadpleging wordt gehouden doet men juist hetzelfde. Ik dacht dat U dat in Nederland ook onthouden had. Weerom blijkt zelfs hier hoe indoctrinatie en manipulatie van de publieke opinie genadeloos hun hersenspoelend werk doen.

    Wat Benno Barnard, die ik tot voor deze tekst waardeerde als schrijver, in deze column doet is een glas zuiver water vergiftigen met de connotatie van een fascistische methode die hij voorstelt als zijnde normaal en gewettigd. Hij vertroebelt daarmee uw zicht op de realiteit en dit is onmogelijk goed te praten.

    De reden waarom dit artikel hier werd geplaatst heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat de Belgische Jood Michael Freilich het absurde idee aandroeg om een cordon te gaan leggen om een niet Belgische politieke partij. Nu ben ik het met hem volledig eens dat de PVDA best zou verdwijnen, liefst onder de kiesdrempel. Maar wat met Groenlinks? Met D66? Met Van Agt & C°?
    En wat meer is: wat met de Vlaamse SPA? De LSP? Groen!? En de Waalse SP?
    Freilich zou zich beter concentreren op wat hij het best kent: de Belgische politiek.

    Als U zich zich in Nederland dit soort van waanideeën laat aanpraten, bereid U dan maar voor op niet fantasmagorisch maar een écht cordon sanitaire omheen de PVV. Want dat behoort tot de reële mogelijkheden die geen baarlijke nonsens zijn, en kadert perfect in de plannen van de islamofiele politieke elite van de Eussr.

    Aan Benno Barnard wil ik alleen nog kwijt: “I am connecting the dots, and you don’t”. Ik veeg tenminste de feiten die ik ken niet onder het tapijt. Van Cauwelaert was niet de enige die ontslagen werd na de linkse machtswissel. Hij zou geweigerd hebben uw stuk in ongewijzigde vorm te publiceren bij gebrek aan eerlijk taalgebruik.

    Like

  34. vederso zegt:

    Waarachtig begin ik Ko Lumbus te geloven dat Lucky9 inderdaad niet kan l.e.z.e.n! Het gaat in het artikel van Benno Barnard nergens over Nederland, is inderdaad niet voor een Nederlands publiek geschreven, spreekt niet over een cordon sanitaire jegens de PVV of machinaties van SP en/of GroenLinks. Dan heb ik het nog niet over de oncontroleerbare aantijgingen richting Barnard met een persoonlijk karakter. Hiermee valt al zijn kritiek in het water en blijven voor Lucky9 alleen nog maar excuses aan Barnard. Man, Man, Man.

    Like

  35. Lucky9 zegt:

    @vederso om 13:39
    Nee PVDA is een zuiver Belgische partij. De plus laat ik even buiten beschouwing.

    Maar Verderso is het die niet wil lezen:
    “Hij onderneemt echter voor de Vlaamse lezer van Knack een poging om een cordon sanitaire aan de publieke opinie in Vlaanderen aan te praten als een normaal fenomeen, en dus proactief salonfähig te maken.”

    Of het nu over een extreem linkse partij dan wel over een extreem rechtse partij of gewoon over een vlaamsnationalistische partij gaat maakt voor hem niets uit. Het doel heiligt voor hem de middelen. Uitsluiting is zijn doel, een sanitaire schutskring zijn middel. Dat is mijn voornaamste punt van kritiek.

    Overigens als het U zou interesseren zijn de idioten van LSP en de apparatsjiks van de SP en SPA ongetwijfeld veel en véél gevaarlijker voor de Belgische Joden dan die Peter Mertens welke in Vlaanderen geen enkele kans maakt om ooit de kiesdrempel te halen.

    Waarom pleegt Barnard geen column over de afgrijselijke malversaties van deze heren? Of ligt dat te moeilijk met de nieuwe crypto-communistische hoofdredacteur van Knack?
    In het Frans heeft men voor een artikel als dat van Barnard een mooie uitdrukking: “Tant de bagarre pour ci peu de besogne!” Vrij vertaald: wat een herrie om zo weinig!

    Goed dat hij het islamitisch gevaar onderkent en het communisme verafschuwt, maar ondertussen masseert Barnard wel geniepig een deel van de Vlaamse publieke opinie om een toekomstig cordon sanitaire rond de Vlaams-voelde partijen helemaal normaal te gaan vinden. Niks excuses dus. Ook niet voor mijn deducties en het aandragen van feiten.

    Overigens begin ik de ongegronde ad hominem aanvallen op mijn commentaren vanwege Ko Lumbus en Verderso minder en minder op prijs te stellen. Oncontroleerbare aantijgingen richting Barnard met een persoonlijk karakter heb ik nergens geuit. Deze twee heren spelen blijkbaar met een een/twee liever op de man dan op de bal.

    Met betrekking tot mijn vorige commentaar van 13:14 doet Verderso om 13:39 zelfs alsof mijn tweede zin niet geschreven was. In die omstandigheden is mijn verdere aanwezigheid op deze draad van een Nederlandse blog uiteraard totaal nutteloos. Als U de context niet wil zien, wees dan maar blind.

    Arm Nederland! En met Vlaanderen en de rest van Europa gaat het even slecht.

    Like

  36. Lucky9 zegt:

    KO lulbus kust mijn kloten!

    Inhoudelijk reageer jij nooit. Je bent als het ware een alter ego van E.V. Nietszeggend, gekwetst, pseudo-intellectueel, alwetend en beschuldigend naast de kern van het debat zwatelend. Dat is al wat je hier aanlevert. Dat is blijkbaar alles wat je kan, of toe in staat bent.

    Verderso maakt zich tenminste nog verdienstelijk met uiterst belangrijk vertaalwerk. Maar jij slaat alle records qua onbenulligheid, laster en onderkruiperij.

    Als de moslims het in NL voor het zeggen zullen krijgen hoop ik -en dat is geen geintje- heel oprecht dat ze jou als eerste in hùn islamitisch “cordon sanitaire” keihard aanpakken. Je bent een leugenaar en een hypocriet.

    Dit was op deze draad mijn laatste bijdrage. Als trollen hem mogen komen vervuilen met hun off topic links fascistoïde gemekker is het plezier er voor mij er af. Hun enige agenda is bedrog, beïnvloeding en vervalsing, om de aandacht af te leiden van de realiteit en die is de islamitische agressie op Europa.

    Als U dat niet inziet noch wil begrijpen moge Allah U genadig zijn. I rest my case!

    Like

  37. vederso zegt:

    Lucky9 meent wel degelijk dat het artikel van Barnard over Nederland gaat. Hij gebruikt zelfs het woord “analyse” als zou Barnard de Nederlandse politieke situatie beschrijven. Natuurlijk is dat gewoon onzin, zelfs een vergelijking als voorbeeld wordt door Barnard niet gemaakt. Ook in zijn tweede reactie verkeert Lucky nog steeds in de veronderstelling dat het artikel iets met Nederland te maken heeft, zie dit deel uit zijn comment.

    In deze column presteert de heer Barnard twee dingen.
    1° hij formuleert gegronde kritiek op een linkse partij bùiten Vlaanderen: de Pvda.
    2° hij suggereert dat het gebruik van een “cordon” sanitaire ” een moreel aanvaardbaar middel zou zijn.

    De heer Barnard mengt, weliswaar op voorzet van iemand anders, appelen met citroenen. Als rode rode draad in zijn analyse over een politiek fenomeen en realiteit in Nederland gebruikt hij de naam van een totalitaire fascistische methode die in Vlaanderen werd gebruikt in een poging de democratie buiten spel te zetten.

    Tot zover onze Lucky. Nog even iets anders. Hij heeft alweer een nieuw slachtoffer gevonden, nu in de persoon van DeWitt, die hij inmiddels is gaan beschuldigen van verraad. De man zal niet weten wat hem overkomt. Ik kan alleen maar zeggen tegen DeWitt; trek het je niet aan, neem het niet serieus, dat doe ik ook niet meer. (zo, nu nog even uit De Gebroeders Karamazov de passage over de Grootinquisiteur lezen, een hoogtepunt in de Russiche literatuurgeschiedenis)

    Like

  38. Martien Pennings zegt:

    Ik geloof dat het nodig is om wat ik hierboven heb gezegd, nog eens te herhalen:

    “Ik kan overigens verzekeren, contra Lucky9, dat Benno Barnard niet alleen de absurde kwalificaties die Lucky9 op hem loslaat totaal niet verdient, maar ook dat ik Benno Barnard één van ruimdenkendste en tegelijk integerste mensen acht die . . . . eh . . . . . menselijkerwijs gesproken kunnen bestaan.”

    Like

  39. vederso zegt:

    @ E.J.Bron. Ik zag dat je één of zelfs twee comments van Ko Lumbus hebt weggehaald. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Na een langdurige smerige campagne door Lucky9 tegen Ko Lumbus, vanaf het begin gekwalificeerd als troll, gooi je nu net de verkeerde van de draad. De diep paranoïde Grootinquisiteur Lucky9 die hier iedereen de maat komt nemen, sommigen zelfs de site afblaast, wordt hier in bescherming genomen. De keren dat ik door Lucky9 voor islamofiele fascist ben uitgescholden zijn gewoon niet meer te tellen. Ik ga niet de moeite nemen om een dossier Lucky9 samen te stellen, maar ik denk dat het je zou verbazen. Nogmaals ik protesteer tegen deze volgens mij onterechte actie en hoop dat je die gaat herstellen.

    Like

  40. E.J. Bron zegt:

    Er wordt niets hersteld, alleen maar verwijderd.

    Webmaster

    Like

  41. Lieve help. Lucky9 slaat inderdaad onzin uit (behalve natuurlijk in de passage waarin hij zijn inmiddels vergeelde waardering voor mijn schrijverschap verwoordt). Of ik de lof verdien waar Martien Pennings mij onder bedelft… ik plaats opgewekt een vraagteken. Maar in elk geval heeft Vederso volkomen gelijk: ik heb het natuurlijk nergens over de Nederlandse PvdA. Ook ben ik in de verste verte geen voorstander van een cordon rond de N-VA, enkel van een cordon rond de PvdA+, als logische consequentie van het cordon rond het Vlaams Belang. Over de morele rechtvaardiging van zo’n cordon kunnen we een andere discussie opzetten. Verder is Rik van Cauwelaert het geheel en al met mij eens. De insinuatie dat de nieuwe hoofdredacteur van Knack mij op een of andere manier zou manipuleren kan enkel afkomstig zijn van iemand die geen moer af weet van de journalistieke onafhankelijkheid bij dat weekblad. Lucky9 lijkt me alles bij elkaar ietwat hysterisch. – Tot slot: ik begrijp, in de context van het verzet tegen de islamisering, de vergevensgezindheid van sommigen jegens het VB. Mijn conclusie luidt anders. Hoe dan ook, de N-VA is veel heftiger anti-islamisering dan in Nederland bekend, maar blijft – voor zover mij bekend – gespeend van racisme.

    Like

  42. @Benno Barnard 22.07 uur; beste Bernard, op wikipedia staat een goed verhaal over het Vlaams Belang. Ze zijn rechts en tegen de islamisering. Ze zijn ook tegen skinheads en zo. Dat er een paar leden of ministers van het huidige Vlaams Belang vroeger nazi-ideeën hadden moeten we door de vingers zien want een de geest van een mens kan veranderen in de loop van de tijd. Wat zegt een Belg als ie een naakte neger ziet lopen over het zebrapad? Ik zie je wel, ik zie je niet, ik zie je wel, ik zie je niet!

    Like

  43. Martien Pennings zegt:

    @Vederso om 19:06.

    Je kunt van Lucky9 een heleboel zeggen: dat-ie meestal dermate hysterisch is dat ik me wel eens afvraag of-ie elke keer een lijntje coke of een likje pervetine neemt voor-ie een comment schrijft.
    Hij scheldt mensen uit voor fascist die het allerminst verdienen.
    Maar hij is wel écht, wat-ie zegt komt uit zijn tenen en hij gaat in op wat je zegt.
    Hóé-ie er op in gaat, is inderdaad een tweede.
    Dat is vaak én warrig en over-the-top.

    Chantal Lumbus is niet echt.
    Die is voornamelijk bezig met zuigen en stangen.
    Ook als ze schijnbaar in discussie is over het onderwerp, is altijd het primaire doel bij haar: treiteren.
    Hier boven plaatste ze voor de zoveelste keer dat filmpje van Koot en Bie met dat liedje “Onze God is de Beste”.
    Dat deed ze al regelmatig toen ze me stalkte op AmsterdamPost.
    En voor de zoveelste keer was dat in reactie op mijn uitleg dat er een groot verschil is tussen de islam en de Joods-Christelijk-Verlichte traditie.
    Ze argumenteert dus niet: gewoon, nee, kwak, weer dat sarrende filmpje er neer geplempt,
    Daar heb ik bij de webmaster over geklaagd.
    En die vond het gezeik nu ook een keer zat.
    Ik ben het hartgrondig met hem eens.

    Like

  44. Martien Pennings zegt:

    Ik vergis me trouwens.
    Chantal Lumbus plaatste dat filmpje van Koot en Bie (inmiddels verwijderd door de webmaster)naar aanleiding van mijn comment van
    10 november 2012 om 15:35 onder dit stuk: http://bit.ly/TyXUQx

    Like

  45. vederso zegt:

    @ Martien. Let op! Hans Frank, General-Gouverneur van Polen was ook hartstikke echt. Zo echt zelfs dat zijn zoon Niklas op de laatste pagina van het boek; Der Vater, hem de meest gruwelijke dingen wenst. Gruwelijk, maar ook hartstikke echt.
    Martien, ik ben het gescheld en getier zat, hartstikke zat. Ik ben ook de verdediging van al die kleine territoriumpjes zat. De reusachtig grote ego’s die onschuldige voorbijgangers verbijsterd laten zijn. Ik pas er voor om 2 dagen te zwoegen op een vertaling van Julia Caesar uit het Zweeds en de draad vervuild te zien worden door duivelaanbidder Oogenhand alias Columnist. Ik pas ervoor voor fascist uitgescholden te worden of te zien dat andere reaguurders te pas en te onpas voor troll worden versleten omdat ze een iets andere mening hebben, en dat op een site dat tekoop loopt met Free Speech. Dat is allemaal mogelijk en een Ko Lumbus die kanttekeningen zet, ja, ook bij jouw artikelen wat blijkbaar ook niet goed is gevallen, dat wordt onder het vergrootglas gelegd. Ik pas er ook voor om door Roelf-Jan Wentholt in een adem genoemd te worden met het naderbijbrengen van de Holocaust. Natuurlijk was hij zo verstandig om niet op mijn aandringen te reageren om namen en rugnummers te noemen.
    Kortom, ik ben het goed zat om door de webmaster afgescheept te worden met een; “hier wordt niets hersteld, alleen maar verwijderd.” Aan welk boek doet je dat ook alweer herinneren?
    Orwell of Koestler, jij mag het zeggen, maar het is beiden even erg.
    Understatement van het jaar door Benno Barnard; “Lucky9 is ietwat hysterisch….” Wat? De man is totaal van de pot gerukt! Maar ik pas er voor. ‘Count me out!’ Het beste.

    Like

  46. Ik ben heel blij met de vele interessante artikelen die op dit blog van EJ. Bron verschijnen en de vele scherpe reacties. Er wordt ook weleens onzin geschreven in reacties maar dat neem ik voor lief!

    Like

  47. Ondanks dat ik niet meer dagelijks innig verstrengeld bij Martien op schoot zit en we mekaar niet meer meer moorkoppen insmeren ben ik ook wel weer zo dat ik zijn bewering kan beamen dat deze “Chantal” meerdere malen met dat filmpje op de proppen kwam, gericht aan Martien, op de AP. Ik heb er net even 52 pagina’s comments met het trefwoord “Chantal” voor nageplozen (20 comments per pagina). Ko Lumbus is gewoon een zuigende trol.

    Like

  48. meer meer = meer met
    (Ik struikelde over een meridiaan)

    Like

  49. vederso zegt:

    @ Frik, ik ben dit gedoe gewoon zat en Ko Lumbus heeft hier nooit een faire kans gehad.
    De hele discussie rond Vermeersch was gewoon ziek, met de lange tenen van Pennings. Het verhaspelen van ‘nicks’. Geweldig indrukwekkend om hier de oorverdovende stilte te zien van alle strijders voor Free Speech en tegen de islamisering. Niemand die op het idee komt om even te informeren wat er fout gaat? Kortom, ik doe niet meer mee, ik ga een goed boek lezen. Dan is mijn tijd vast ook goed besteed.

    Like

  50. @vederso
    Ik ga hier niet in op de discussies onder andere draden. Ik debrief alleen de kluit even met de feiten die ik constateer aangaande hetgeen Martien beweert over die filmpjes waarin inderdaad eenzelfde patroon valt te ontwaren. En dat doe ik omdat alleen ik onder de motorkap van de AP kan kijken of dat klopt. En het klopt.

    Like

  51. rommel zegt:

    Ko is een verbitterde ex-minnares van Pennings, die hij in een ver verleden halfnaakt de straat opgeschopt heeft. En nu is ze bezig met haar revanche. En dat zal doorgaan totdat ze dood is, of Pennings, dat gaat ze naar zijn graf om daar tegen hem aan te zeiken.
    Zo zijn die gewezen vrouwen.

    Like

  52. E.J. Bron zegt:

    ICH BIN DOCH NICHT BLÖD!!!! 😦

    Like

  53. E.J. Bron zegt:

    Het is heel simpel:

    Frik levert hierboven het beste bewijs dat Ko Lumbus dezelfde persoon is als Chantal uit het verleden.
    Deze Chantal had ik een ban gegeven, dus datzelfde geldt dan uiteraard ook voor Ko Lumbus.
    (de verneuker verneukt, zal ik maar zeggen…)

    Like

  54. Ik geloof dat ik blij ben dat ik niet in Amsterdam woon.

    Like

  55. E.J. Bron zegt:

    @Benno Barnard

    Idem dito!! 🙂 😆

    Like

    • @vederso 00.37 uur; je schrijft dat je een goed boek wilt lezen. Dan raad ik je de koran aan. Dat boek staat vol met verkeerde informatie. Hoe kom je aan de koran? Ik heb laatst een koran gekocht van de Joods-Christelijke Pastor Ben Kok. En verwijsteksten naar de koran gevonden van een groep ex-moslims op internet. Hallelujah! @Benno Barnard en @E.J. Bron; Amsterdam is toch het nieuwe Mekka?

      Like

  56. TP zegt:

    Uitstekend artikel van Benno Barnard.
    Maar mogelijk moet er voortaan, gelijk onder veel andere artikelen hier vermeld staat ‘Vertaald uit het Duits door…’, in dit soort gevallen onder komen te staan: ‘Niet vertaald uit het Vlaams’.
    Dit om in elk geval te voorkomen, dat men zou kunnen menen, dat het bijvoorbeeld de Poolse politiek betreft.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s