Claudia de Breij: de subtiele terreur van een waanzinnige

(Door: Martien Pennings)

Dit gaat over de wijze waarop een discussie die zou moeten gaan over de uitzinnigheid van een nazislamitische massamoordenaarsbende, Hamas, door Claudia de Breij werd omgebogen in kritiek op de Joden. Maar we leiden het eerst een beetje in.

Ik volg Claudia de Breij niet, want ik heb een intuïtieve hekel aan het wijf. Laatst heb ik van een geestverwante van De Breij, Bundesintegrationsbeauftragte Frau Ministerin Maria Böhmer  het volgende gezegd:

“Die Maria Böhmer is echt en werkelijk en 100% stapel-starnakel-krankzinnig. Dat is een psychiatrische patiënt! Maar werkelijk! Als je toch de ravage van de multikul in Europa ziet en die van de islam wereldwijd en je beschouwt vervolgens dit wijf in totále gelukzaligheid zalf-zwatelend over de schitter-ontwikkelingen in multicultibus en het heerlijkheids-succes van het pracht-beleid, dan . . . . dan . . . . . . . kan je zo’n 100% gestoord teefje toch alleen maar een dwangbuis over het mantelpakje aantrekken? Bij dit soort gekte had ik altijd in de eerste plaats Femke Halsema in gedachten – ´Ik ben Femke Halsema en ik ben een goed mens! Kan ik niet mooi grootogig verontwaardigd kijken? Waar zijn de racisten en milieubedervers? Heb ik geen mooi jurkje aan?´ – maar deze kut is een nog grotere schande voor haar geslacht én voor die andere helft van de mensheid met een piemel. Sodeknetter, wat heeft dát wijf een zwaar gelukzaligheids-syndroom! Je hebt eigenlijk alleen nog maar de keuze tussen zo’n walgwijf eigenhandig wurgen of zélf in waanzin ten onder gaan! Willem Frederik Hermans: ‘Manuscript in een kliniek gevonden’. Die titel alleen al is op zichzelf een meesterwerk, trouwens.”

Je moet echt dat filmpje gaan zien, waarin Böhmer de schoonheid van de islamisering van Duitsland en Europa ontvouwt, dan zie je dat ze ook het gestichts-kapsel heeft dat ik me herinner uit mijn kindertijd van het vrouwen-gekken-huis in Grave.

Ook Claudia de Breij wekt bij de sporadische keren dat ik haar bekijkluister een identiek gevoel bij me op: een langzaam inzinkende zekerheid dat die vrouw getikt is. Dat heeft niet alleen te maken met het hallucinante feit dat lesbienne De Breij in het ultieme symbool van vrouwen-slavernij, namelijk de boerqaab, best wel een geinig-erotische prikkel-gadget ziet. De Breij:

“Wonderlijke dingen, die burka’s. In ons deel van de wereld vinden we ze zo eng dat hele volksstammen ze het liefst verbieden (ik vind die visjes achterop de auto minstens zo’n irritante demonstratie van religieus fundamentalisme) . . .”

Ach werkelijk? Het teken van de vis, dat abstracte symbooltje, vooral gevonden in de catacomben van Rome, teken van het vervolgde Christendom in het Romeinse Rijk? En dat zou dan minstens zo irritant zijn als die benauwde tent van stof, ultiem teken van racisme en slavernij, symbool van een “religie” die heel anders begon dan het Christendom, namelijk als een massamoordende orkaan die in één eeuw tijds (632 – 732) van Zuid-Frankrijk tot Pakistan oceanen van bloed schiep?

Als je dit zegt, ben je wat mij betreft geestesziek, maar het meest verontrustende is natuurlijk dat het niet beperkt blijft tot het individuele geval van De Breij: de waanzin gaat in de hele Westerse cultuur rond. Ik heb nogal heftig geschreven over de poging van een vijftal beroemde Nederlandse intellectueuzes en filosofistes om de boerkaab geaccepteerd te maken: Femke Halsema, Jolande Sap, Karin Dekker, Ineke van Gent, Claudia de Breij. Mijn heftigheid was ingegeven door de gedachte dat die halve zolistes wisten van de gruwel die de boerkaab symboliseert. Je gelóóft immers niet dat zoveel hedonistische onwetendheid en gemakzuchtige domheid kan bestaan, dus maak je je kwaad. Maar ik begin oprecht te geloven dat deze feministes (nee, tussen aanhalingstekens zet ik dat woord niet meer) zo’n boerqaab zien als een spannende seksuele gadget. Een prikkeldingetje. Ik herinner me een uitspraak van vrouwmens Vogelaar, ook zo’n blije progressiste, die graag in de gemengde sauna komt en zich eens iets over de boerka liet ontvallen dat guitig geïntoneerd was en ongeveer klonk als: “Je moest eens weten wat er soms onder zo’n boerka schuil gaat!” Een boerka dus als Moulin-Rouge-Paris-oh-la-la. Een column van Claudia de Breij in “Opzij” wijst ook in die richting: boerka best wel geil-speels.  Het feministische maandblad “Opzij” deed indertijd een gepopulariseerde versie van de koran aan nieuwe abonnees cadeau en vindt de dubbele Jodenster van de hoofddoek ter redactie geen punt.  (Ik hoop dat we er over 20 jaar nog verbijsterd over kunnen zijn) Maar datzelfde “Opzij” heeft ook een “Dag van het Erotisch Kapitaal” geïntroduceerd:

“Stralende glimlachen, hoge hakken, en felgekleurde bloesjes: bijna 75 foto’s ontving Opzij van vrouwen die de Dag van het Erotisch kapitaal vieren afgelopen 9 februari.”

Zal ik het nog maar eens zeggen?

“De boerqaab is een bloedzuigende, tartende, moordlust opwekkende klap in het gezicht van al wat humaan is uit naam van de meest inhumane, racistische, moorddadige en totalitaire ideologie die de wereld ooit heeft gezien: het Mohammedanisme. Het is een hoofddoek tot de duizendste macht verheven. En een hoofddoek is al een dubbele Jodenster, een symbool van naar binnen gericht racisme (jegens vrouwen in de islam) en naar buiten gericht racisme (jegens de ongelovigen). De boerqaab is dat ook, maar staat nog extremer voor dagelijkse terreur jegens vrouwen in de islamitische wereld en voor het oprukken van de nazislam in het Westen.”

Tot zover een stuk van de meer grijpbare, meer grove geestelijke terreur van De Breij en consorten. Maar er is ook een vorm die zeer moeilijk in woorden te pakken valt. Het zit in kleine dingen, zoals het constant gebruiken van de frase “van beide kanten” in de NOS-journaals nu de “Palestijnen”-lobby er niet meer omheen kan dat de terreur steeds van dezelfde kant wordt begonnen en volgehouden. De Breij wist dat grote feit te omzeilen en de discussie toch weer over die foute Joden te laten gaan door Leon de Winter aan te vallen. De Winter, Joods identitist en iets minder geestelijk volwassen dan hij zelf soms denkt – (al was het alleen maar omdat hij in Badr Hari, wiens voornaam alleen al verwijst naar een veldslag waarbij Mohammed zelf nog flink wat Joden vermassamoordde, een rolmodel voor Marokkaanse bontkraagjes ziet) – trapte in de val van de “anti-Zionistische” propaganda van De Breij.

Niet de oceanen van bloed, lijden en terreur die de islam al 1400 jaar over de wereld brengt, zelfs niet de tsunami’s van bloed, lijden en terreur die de islam de laatste 90 jaar over Palestina heeft gebracht, niet de golven van bloed, lijden en terreur die Hamas sinds 2006 opwekt, hadden De Breij geschokt, maar het feit dat De Winter er op prikkelende wijze op had gewezen dat Gaza het tegenovergestelde van Auschwitz is, namelijk een plek waar een bevolkingsexplosie plaats vindt.

Kijk, dan ben je niet gewoon immoreel, dan ben je getikt. En De Winter leende zich voor deze pervertering.

Wat had De Winter nou helemaal gezegd?

“Misschien moeten we in het geheim een anticonceptiemiddel aan het drinkwater van Gaza toevoegen.”

De Winter legt dan uit dat je die zin in de context moet zien van het geheel van de speech die hij had gehouden op een solidariteitsavond voor Israël in Amsterdam. Hij betoogde dat waar ter wereld een bevolkingsexplosie plaats vindt, meestal ook heel veel jonge mannen in de gevaarlijke hormoonleeftijd van 15 tot 25 gevonden worden en dat de pil veel zegenrijks voor de Westerse vrouw had gedaan, onder andere het aantal gebaarde zonen had beperkt, met als gevolg dat moeders die zonen niet meer zo gemakkelijk naar slagvelden stuurden. Dat anti-conceptiemiddel in het drinkwater was natuurlijk badinerend, zei De Winter, maar verwees wel degelijk naar die oorlogdempende pil.

Inmiddels staat de uitzending van 23 november van “Claudia op vrijdag” on-line. U kunt, lezer, die uitzending hier bekijken en zien hoe vasthoudend De Breij in die ene opmerking van De Winter boosaardigheid wil zien. Let ook eens op die vanzelfsprekende morele superioriteit die mevrouw uitstraalt en hoe ze op grond daarvan een smalende minachting voor De Winter nauwelijks kan verhullen.

Van het soort opgeblazen minkukels als Claudia de Breij is onze hele cultuur inmiddels vergeven, in de politiek, in de media en in het onderwijs: dat zijn de geestelijk vormende sectoren van deze maatschappij. Die quasi-elite houdt zichzelf in stand en versterkt zich voortdurend middels subsidiestromen die maar één kant op gaan, namelijk richting Linkse Kerk. Die quasi-elite raakt steeds meer losgezongen van zowel de realiteit als de bevolking, een bevolking die ze niettemin weet te verleiden om haar in het zadel te houden precies door de macht in de drie sleutelsectoren aan te wenden.

Het hele debiele zootje is zich geeneens bewust dat ze sinds 1973 gehersenspoeld zijn. Ik zal het nog maar eens een keer uitleggen:

“Wie zich afvraagt hoe de roze sprookjes rond de islam en de zwarte Israël-demonisering in de koppen van twee gehersenspoelde Europese generaties zijn terecht gekomen, vindt het antwoord in een boek van Bat Ye’or, waarvan ik zo langzamerhand begin te beseffen dat het misschien wel het belangrijkste boek is over het belangrijkste onderwerp van deze tijd. Het heet “Eurabië” en ze documenteert in dat boek omstandig hoe sinds de oliecrisis van 1973 “Europa” een steeds hechtere alliantie is aangegaan met de islamitische wereld in het Midden Oosten, waarbij in talloze officiële verdragen en via vergaderingen op het hoogste niveau een zeer dicht netwerk tot stand is gebracht van allerlei organisaties die de principes van deze alliantie in de praktijk brengen. Dit zijn die principes:

1) Olie voor onderwerping aan de islam, waarbij die onderwerping tot uiting komt in het mooipraten van de islam vanaf het lagere-school-lesboek tot het universitaire curriculum en vanaf het multiculturele buurtkrantje tot alle grote mainstream-media. 2) Vrijwaring van terrorisme op Europees grondgebied door “de Palestijnen”, wat natuurlijk nooit helemaal lukte omdat Arafat soms zijn terroristen zogenaamd “niet in de hand had” 3) Massa-immigratie van islamieten naar Europa, 4) Officiële anti-Israëlpolitiek door Europa.”

Daarom zou Doen & Laten van bijvoorbeeld de Publieke Omroep hoog  op de politieke agenda van de PVV moeten staan. Letterlijk: Doen én Laten, dus inhoud én niet-inhoud, wat gebracht wordt en wat niet en welke politieke keuzes worden gemaakt binnen de items waaraan wél aandacht wordt besteed. Die hele structuur van die Publieke Omroep moet publiekelijk blootgelegd en ter discussie  worden gesteld. Er móét een manier gevonden worden om die cultuurvernietigende subsidiestromen te stoppen en ervoor te zorgen dat we nog iets anders gaan horen en zien dan alléén het multikrolse geluid.

Door:

Martien Pennings

(voor www.ejbron.wordpress.com)

(Een Populistische Omroep zou goed voor Nederland zou zijn: word lid van PopNed.nl [Populistische Omroep Nederland]. Als u dat doet o.v.v. E.J. Bron, is dat in 2012 en 2013 gratis.)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

45 reacties op Claudia de Breij: de subtiele terreur van een waanzinnige

  1. Fantastisch geschreven artikel. Chapeau Martien!

    Like

  2. G.Deckzeijl zegt:


    Gratis stoomcursus> http://tinyurl.com/3mepfoc
    Barenaked-info>> http://tinyurl.com/cl6b92w

    Like

  3. pineut zegt:

    Claudia de Breij en c.s. gewoon enkele maanden/jaren/eeuwen in de nieuwe Halal Woningen in Amsterdam opsluiten in de door hen zo bejubelde burka’s. Tezamen met zo’n aardige moslim man die hen wel eens gehoorzaamheid en manieren zal bijbrengen als ze een grote bek hebben.
    http://t.co/ngSq0WLO

    Vr. Gr. Pineut

    Like

  4. Vasti zegt:

    Goed artikel Martien.
    Dat geeft weer lucht.

    […]hoe vasthoudend De Breij in die ene opmerking van De Winter boosaardigheid wil zien.
    Precies.
    Het was te zien aan Leon de Winter – door de ander niet meer uit laten te laten spreken – hoe hij daar een soort van wanhopig opgewonden boos van werd.
    Hij zag er moe uit. Logisch. Van zoveel dommigheid word je ook moe.

    Voor de rest: http://www.popned.nl/asp/invado.asp?t=show&var=1089

    Like

  5. G.Deckzeijl zegt:

    @pineut: waarom link je met t.co nog eens een keer naar DEZE pagina…???
    Wat is daar het nut van?? Erg laat geworden gisteravond..??? Dipje?

    Like

  6. Alf Janszoon zegt:

    Femke Halsema, de prinses carnaval van het feel good multiculturalisme werd keihard met de werkelijkheid geconfronteerd toen ze de schoolkeuze voor haar kinderen moest maken. Haar links egalitaristische ideologie bleek een feestneus te zijn. Mevrouw meent dat ze haar kinderen geen proefkonijnen van maatschappelijke experimenten kan laten worden. Kinderen van leden van het klootjesvolk zijn wel goed genoeg om daarvoor gebruikt te worden.
    Mevrouw De Breij is lesbienne, welk feit geen belemmering meer vormt om kinderen te krijgen. Het valt nog te bezien wat haar actie en reactie zal zijn als ook zij op een dag een school voor haar kinderen moet kiezen.
    Veel MSM personeel wonen in comfortabele wijken te Bussum en Hilversum, ver van de gelovigen van de vredesreligie. Voor deze lieden is het makkelijk om zwierig en nonchalant tolerantie uit te wasemen, en heel goedkoop bovendien aangezien zij het niet zijn die de prijs van deze tolerantie moeten betalen maar het klootjesvolk in de goedkope wijken.
    Afgevraagd dient te worden of ze deze tolerantie ook metterdaad zullen belijden indien er huurflats voor vredesreligionisten massaal in hun buurten gebouwd zullen worden.
    Bij velen is het water prediken en wijn drinken.

    Like

  7. Martien Pennings zegt:

    Da’s een ouwe die ik was vergeten, maar nog zeer bruikbaar bij gelegenheid: “water prediken en wijn drinken”.

    Like

  8. .
    Als ik er zeker van zou zijn dat de EU en de financiele elite nog tientallen jaren op dezelfde voet konden doormodderen, dan zou ik dit allemaal met je delen en me ongerust maken.

    Echter: De huidige elite is tever doorgeschoten en hebben teveel schulden gemaakt om de linkse hobby’s in stand te houden, waardoor ze grotendeels zullen omvallen. Ik deel deze mening met de populaire website Hartgeld uit Duitsland met veel volgers.

    Een man als Thilo Sarrazin die zich als eerste uit de huidige elite tegen de Eurabisering uitsprak is zich ook bewust van de kentering die op handen is. Als hooggeplaatste ambtenaar bij de Bundesbank weet hij dat de situatie uit de kauwen is gelopen en zag in dat de tijd rijp was voor een Anti Islamistisch boek.

    Kort gezegd. De huidige westerse elite (politiek en financieel) zal voor 70/80 procent weggevaagd worden als blijkt dat het grootste deel van onze pensioenen en spaargelden vergokt blijken.

    Vanuit deze optiek (je hoeft hem niet direct te delen) is het voor een redelijke grote groep Duitsers (met gezonde islamhaat) zeer aannemelijk dat de islam zich als ideale zondebok profileert. Ook de overgebleven politici zullen zich uiteindelijk (om zichzelf te beschermen) tegen de islam keren.

    Ik verwacht een soort verlossing van het Eurabische probleem.

    En als de maatschappij zich weer op poten gaat zetten met een soort verlichting dat de overheid en de MSM vol verraad hebben gezeten, dan komen er vanzelf nieuwe verlichte geesten met gezond verstand aan bod.

    En mocht ik het geluk hebben om in de toekomst mijn zegje te mogen doen, dan zal ik een vele miljoenen kostende research uitschrijven naar de geschiedenis van Israel/Palestijnen en de Eurabisering met Martien Pennings en EJ Bron als belangrijke leidraad.

    Het wordt tijd dat de juiste geschiedenis wordt geschreven (op vele vlakken) en niet herschreven door de huidige MSM propaganda zonder ziel en gezond verstand.

    Like

  9. marijke zegt:

    Goed stuk en weer een die ik kan weg drukken als haar gezicht op de tv is.Ik ben er helemaal klaar mee.Gisteren een begrafenis in Ede.Zie een joodse vriendin van mij.Had haar een tijdje niet gezien.We komen allebei uit Amsterdam,watergraafsmeer en dat was vroeger een beetje kouwe kak buurt.Ik ben niet joods maar had drie joodse vriedinnen uit die buurt.Nooit geen problemen.Kwamen allemaal bij elkaar thuis.Enz.lang verhaal kort ik vertel haar zondag over de dam.Nou marijke ik ga niet want ik voer mijn eigen oorlog.Ik zeg waar heb je het over.wel zij woont nu in Eden.Er is vier keer een ketting van haar nek gerukt met haar joodse ster in haar gezicht gespuugt en geroepen vuile jood..Een keer waren er mensen en deden niks stonden gewoon te kijken.Ze zegt ik ga gelijk weer naar de winkel en koop een grotere ster.Ik zat er verslagen bij en de hele rit naar huis ben ik zo stil geweest .Ik moet op passen dat mij geest niet vergiftigt gaat worden met haat.Wat is er met mijn land gebeurt.?O and by the way they where fucking marocans

    Like

  10. @Gerrit 12.03 uur; mooi filmpje over het huichelen van moslims en de reden erachter! @Martien Pennings; je zegt in je artikel dat je hoopt dat het feministisch maandblad Opzij over twintig jaar nog steeds positief over de boerka is. Ik denk het niet. Ik denk dat ze, de feministen, over twintig jaar niet meer in leven zijn of verboden zijn door de sharia!

    Like

  11. Tom Hendrix zegt:

    @Martin Pennings eens met vorige reacties, perfect stuk. Dan kan men terecht zeggen; ER LOPEN MEER GEKKEN (LINKS) VRIJ ROND, ALS DAT ER IN HET GESTICHT ZITTEN”. Bekend is dat linksen een verkeerd draaiend gen hebben, maar wij hebben wel de lasten daarvan, dat weer wel.

    Like

  12. luckybee zegt:

    Als ik deze pot met de paarden gebit zie, dan schakel ik meestal om. Dus weet ik niet wat ze alles voor mist kraamt.

    Like

  13. Paardestaart zegt:

    Waarom gaat De Winter in godsnaam bij de tooth fairy op vrijdag zitten om zich te laten piepelen? Hij wéet toch wat de bedoeling is?
    Hij koestert vermoedelijk ongegronde illusies, maar je moet je als lid van de tegenpartij altijd realiseren dat er geen debat meer bestaat, alleen maar agitprop
    Zou hij soms gedacht hebben dat hem de gelegenheid zou worden geboden die giftige splinter uit zijn karakter te verwijderen? Is hij heus zo dwaas?
    Voor mainstream-ouderlingen is the issue never the issue; the issue is altijd het doel, het rechtgeleide geluid moet over het voetlicht

    Like

  14. Jan zegt:

    Ik had al even mogen genieten van de tirade van El Fassi bij Hijmans. Die schreef:
    http://abu-pessoptimist.blogspot.nl/2012/11/leon-de-winters-racisme-is-niet-het.html

    El Fassi: “´En woensdag was het weer raak. In Amsterdam zei hij bij een solidariteitsbijeenkomst voor Israël – georganiseerd door onder andere het CIDI – dat de bevolkingsgroei in Gaza gestopt moet worden door anticonceptiemiddel in het drinkwater te doen.”
    Vervolgens Hijmans: “Leon de Winter is een ongeleid projectiel, een halve gare, een man die Arabieren haat zoals vroeger mensen Joden haatten, zonder agumenten, vanuit de onderbuik. ´”

    Onzinnig volgens El Fassi was dat de Winter de vijand van de Joden in d volgende groeperingen ziet: bedoeïenen, soennieten, Arabieren, sjiieten, Palestijnen, de broeders in Egypte, de neven in Iran, Hezbollah en Khartoem.*
    Fout was ook om Al Qaida met de SS te vergelijken, fout was om Hamas-handlanger Rachel Corrie aan te vallen omdat zij zich, nu weer volgens Hijmans verzet tegen Judaïsering en onrecht (iedere ‘zionistische’ handeling)
    http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/17225_leon_de_winter_is_het_probleem_niet/

    Hijmans doet er een schep bovenop en ontspoort volledig: anticonceptie in het drinkwater is ‘racistisch’. Dat is alles wat niet in het straatje past van links, of het nou Nederland is of de VS waar men het nu heeft over ‘codewoorden’. Maar Hijmans gaat verder. Ook rabbijn Evers is een racist want hij had het over de haatcultuur van moslims. Zou Hijmans gemeend hebben dat Hamas vuurwerk afstak zoals beweerd werd door aanhang van de PvdA -Leiden in 2008? Hijmans: “Als Joden bijelkaar klitten is racistische taal over moslims bonton”. Dat is bijzonder want als ik zeg dat de bende in Gaza antisemieten zijn krijg ik het verwijt naar het hoofd geslingerd dat ‘Palestijnen’ Semieten zijn. Dan moet ik de onnozelaar eerst weer bijbrengen dat het begrip antisemitisme toch echt gereserveerd is voor Joden en niet voor Arabieren, maar aak komt het daartoe al niet omdat ik weggekrijst wordt.
    Hijmans merkt niet eens dat hij hier dat doet wat hij een ander verwijt, veralgemeniseren. Hijmans hekel en haat tegen Israël verblindt hem. Dat Israël zich verdedigt tegen de genocidale gek is ronduit schandalig: het Israëlische leger had een ‘militair leider’ gedood en nog wel in een ‘dichtbevolkt gebied’. Waar Hijmans over zeurt ontgaat mij volledig want Hamas is een terroristische organisatie en geen leger en dus was Jabari geen ‘militair leider’, dat verondersteld toch een staat en die is er niet behalve in de warre geest van links, daarin heet het ‘Palestina’, nooit bestaan zoals gisteren door Hamas is gezegd. Bovendien, hoezo ‘dichtbevolkt, want er vielen geen burgerslachtoffers. Dat dit niet mag, een moordenaar liquideren en oorlog voeren in een dichtbevolkt gebied want dan vallen er burgerslachtoffers zeggen ook AI, HRW, B´tselem, PCHR en het (naar de prullenbak verwezen) Goldstone Rapport en dus zegt Hijmans, heb ik gelijk. Dat al de genoemde organisatie net zo geloofwaardig zijn als Hamas is volgens hem gelogen.

    Dat Joden Israël verdedigen daain kan Hijmans nog enigszins komen (is niet zo wie zijn stukken leest) maar al die Joden zijn fout en wel om de volgende reden:
    * Israël is een bezettingsmacht
    * Israël koloniseert
    * Israël belazerde Arrafat in het verleden en Abu Mazen nu en dat dus al 30 jaar
    * alle oorlogen die Israël voerde waren aanvalsoorlogen

    Hijmans zegt het met een enorme omhaal van woorden maar het komt er op neer dat zij hun klep eens dienen dicht te houden. ‘Distantie nemen’ heet dit en ‘feiten in ogenschouw nemen’ want Israël is een criminele staat, daarover zijn ‘alle organen’** het eens. Waarschijnlijk bedoelt Hijmans de criminele bende die VN heet. Aangezien dé Joden hier geen distantie in acht nemen, ofwel de Hijmanse norm, zijn zij medeschuldig aan criminele activiteiten van de Israëlische regering.
    Dan slaat Hijmans compleet door. Mocht Israël veroordeeld worden wegens criminele activiteiten (gebeurd volgens mij iedere minuut, de aanwezigheid van die staat is immers al een belediging voor moslims) dan kan dat wel eens heel negatief uitpakken voor de Joden hier.

    * Daar is geen speld tussen te krijgen, want het zijn bedoeïenen die gewapende aanvallen plegen en Soedan is wapenleverant aan Hamas.
    ** Volgens Hijmans is ook het Russell Tribunaal een bevoegde instantie, wat niet zo is. Het is een racistisch instituut dat anti-Israël en anti-westers is.

    Like

  15. Wachteres zegt:

    @ Martien, een geweldig artikel

    @ Marijke, ontroerend wat je schrijft. Ik denk dat jij wel zoveel in je leven hebt meegemaakt dat die ervaringen ook voor ons interessant zouden zijn. Denk er eens over.

    @ Hyperinflatie

    Dank voor uw opwekkend stukje. Ik mag hopen dat wat u beweert in de zeer nabije toekomst bewaarheid zal worden.

    Persoonlijk heb ik daar mijn twijfels over. Mijn stille angst is altijd geweest dat hetzelfde schorem dat ons nu naar de afgrond voert, straks het touw van de ‘nieuwe maatschappij’ in handen zal krijgen/nemen, gewoon omdat het volk te stom is om ooit te gaan begrijpen wat er precies is gebeurd en derhalve weer op hetzelfde tuig, dat dan onder een andere naam naar voren zal treden, gaat stemmen. Zie het communisme. dat zelfs in Europa in een ander jasje zijn kans weer krijgt.

    ‘….. dan komen er vanzelf nieuwe verlichte geesten met gezond verstand aan bod’.

    Helaas is de macht niet in handen van de politiek, zoals we weten, maar zijn de multinationals en de banken degenen die het voor het zeggen hebben.

    Bijna alle politici, rechts of links, staan om die reden, achter Europa. Ze weten welke belangen zij moeten dienen.

    Toch put ik enige moed uit uw opiniestukje. Moge het werkelijkheid worden en ik hoop van ganser harte dat ik het nog mee mag maken. Amen!

    Like

  16. Martien Pennings zegt:

    @ Paardestaart om 13:49.

    Ik had die hang naar domme establishment-aanvaarding bij De Winter óók graag wat meer nadruk gegeven, maar soms, zoals je zelf ongetwijfeld weet, dwingt de structuur en retoriek van een artikel tot . . . . . . . eh . . . . compromissen.
    Maar DIT heb ik toch wel degelijk gezegd:
    “De Winter, Joods identitist en iets minder geestelijk volwassen dan hij zelf soms denkt ( . . . ) trapte in de val van de “anti-Zionistische” propaganda van De Breij.”

    Like

  17. Martien Pennings zegt:

    @ Goeie link, Deckzeijl, om 12:03!
    Die was ik kwijt.
    Wilders is in zijn repliek echt héél goed.
    Zo voortreffelijk, kalm en subtiel heb ik hem zelden gezien.
    Voor de goede verstaander wordt Halsema hier vernietigd,

    Like

  18. Martien Pennings zegt:

    En dan vergeet ik nog @ Paardestaart om 13:49 dat ik niet alleen heb gezegd:

    “De Winter, Joods identitist en iets minder geestelijk volwassen dan hij zelf soms denkt ( . . . ) trapte in de val van de “anti-Zionistische” propaganda van De Breij.”

    Maar dat ik óók heb gezegd:

    “Kijk, dan ben je niet gewoon immoreel, dan ben je getikt. En De Winter leende zich voor deze pervertering.”

    Niettemin waardeer ik je aanvulling, je bevestiging, je verbijstering over de vraag hoe gek zo’n in interlectualist als De Winter kan worden om . . . . . . . . enzovoort.

    Like

  19. G.Deckzeijl zegt:

    @MP, 14:46
    Heb ik toch nog wat goeds gedaan vandaag.

    Like

  20. Trias Politica zegt:

    Principe 4 kan nog aangevuld worden met ‘..en de Verenigde Naties’.
    Ik ken de theorie ‘oil for immigration’. Weet ook de wat Bat Ye’Or daarover geschreven heeft. Die resoluties zijn echter niet meer online terug te vinden. Daarmee is niet gezegd dat het niet waar is, maar wat ik mij moeilijk kan voorstellen is, hoe die afspraken in de praktijk moeten zijn uitgewerkt. Dan zouden daar veel meer mensen vanaf moeten weten. Er zou gelekt zijn, enz.
    Ik denk eerder dat het Gutmenschen syndroom, dat Martien hier ook weer voortreffelijk onder woorden brengt, is voortgekomen uit de dominante stroming, die sedert begin zeventiger jaren alle maatschappelijke instituties heeft vergiftigd: het cultureel marxisme, later gevolgd door het post Modernisme.

    Like

  21. Paardestaart zegt:

    Waarom zouden er niet veel meer mensen vanaf weten, Trias?
    Van de stille staatsgreep die de EU is waren ook hele volkstammen op de hoogte, zelfs buitenstaanders en pers. Ze hebben alleen allemaal hun mond dicht gehouden over het ware doel – ons in een superstaat op te sluiten en ons onze democratische rechten te ontnemen
    Je moet ´s naar ze luisteren als ze niet weten dat je er bent..Kijk, bloemlezinkje..maar d´r is véel meer:

    Kenneth Clarke, Conservative Chancellor in International Currency Review Vol 23 No 4 1996
    “I look forward to the day when the Westminster Parliament is just a council chamber in Europe”

    Claud Cheysson, former French Foreign Minister and member of the European Commission:
    “The Europe of Maastricht could only have been created in the absence of democracy”

    Klaus Kinkel, German Foreign Minister: “Politicians should have the courage to take decisions….against the will of the people”

    Raymonde Barre, French Prime Minister and Commissioner: “I have never understood why public opinion about European ideas should be taken into account”

    Costas Verras, President of the Brussels Association of Journalists
    “The Commission acts like a military junta”

    M. Willy de Clerq, MEP: “EC Governments should not try to explain the Maastricht Treaty. It is unexplicable. Treaty decisions are far too removed from daily life for people to understand”

    Edwina Currie MP Conservative Cabinet Minister, and other roles: “In a parliamentary democracy, MPs are elected to make decisions, and should be left to it”

    Edward Heath: “There are some who fear that, in going into Europe, we in some way will sacrifice independence and democracy…..These fears I need hardly add are completely unjustified”

    Francis Maude and Douglas Hurd, Conservative Ministers breached their Privy Councillors Oath by signature of the Maastricht Treaty. Dame Barbara Mills considered charges of treason brought against them as sound in law and submitted them to the Attorney General who, having committed the same offences, did nothing. Douglas Hurd admitted that he had not read the Treaty when he signed it.

    Tristram Garel-Jones Conservative Foreign Office Minister considered that it would be “presumptious” to publish the Maastricht Treaty, or let MPs see it, until every country had signed it. The British people were not to be allowed to know what was in the Treaty until after ratification. The first sight that MPs and the public had of it was when it was leaked on to the internet.

    John Major Prime Minister: “We have reduced the cost of new regulations almost to nothing” The British Retail Consortium estimated the cost for shops alone of the regulations he was talking about would be �758 million

    Michael Heseltine Conservative Minister: in response to protests about EU regulations John Major had him introduce a deregulation bill. In the last stages of passage through the House of Commons a junior minister admitted that all regulation from Brussels had been excluded from it. Between 1992, when the bill was introduced, and 1995 Whitehall poured out more than 13000 regulations, more than any previous 4-year period.

    House of Commons in 1990 passed a resolution that no Minister of the Crown” should give agreement to EEC legislation until the Select Committee had examined it. This resolution was ignored.

    John Major Prime Minister: Upon complaints about the Maastricht Treaty he protested that he had given his word to our partners and he knew that the British people would not want him to break it. He did not mention that the British people had not authorised him to give it.

    Sir James Goldsmith: “Let the people decide”

    Hetzelfde hebben ze gedaan inzake de samenwerking tussen de arabische landen en de EU : als je in alle openljkheid afspraken maakt komt niemand op het idee om eens te kijken of je soms dingen zit te bekonkelen die het daglicht niet kunnen velen..Als Bat Ye´or de afspraken documenteert en aanwijst waar ze staan zeggen ze gewoon dat die afspraken tot niets verplichten..Soft law, you know?
    .
    Weet je wat dat is?
    Dat zijn wetten waar bestuurders het mee eens zijn, die nergens staan geschreven, en die door commissies, werkgroepen en pr campagnes geimplementeerd worden zonder dat er zich ooit een parlement over heeft gebogen. Agenda 21, ook soft law..
    Alleen hebben de regeringen op het allerhoogste niveau gelden vrijgemaakt en ambtenaren aangesteld om de soft law tot gemeentelaws te laten organizen.

    Softly softly als het kan, en met bruut geweld als het moet, desnoods durch Nacht und Nebel, uitgevoerd door éen van de andere lidstaten.
    Stel je voor de gein maar eens voor wat een individu doormaakt die zo onverstandig is de degens te kruisen met de EUSSR.

    http://eutruth.org.uk/

    Like

  22. Martien Pennings zegt:

    TRIAS TOCH!!!
    WAT DÓÉ JE NU !!!
    JE ZEGT:

    “Die resoluties zijn echter niet meer online terug te vinden. Daarmee is niet gezegd dat het niet waar is, maar wat ik mij moeilijk kan voorstellen is, hoe die afspraken in de praktijk moeten zijn uitgewerkt. Dan zouden daar veel meer mensen vanaf moeten weten. Er zou gelekt zijn, enz.”

    Ik weet, Trias, dat jij de mogelijkheden hebt om in de ingewanden van het monster EU te kijken en de weg zou moeten weten om wat er on-line staat boven water te krijgen.
    Als je dat niet kan, dan zijn er twee mogelijkheden die elkaar niet uitsluiten: je hebt niet goed gezocht en een en ander is moeilijk vindbaar gemaakt.

    Ik weet ook niet of je naar “resoluties” moet zoeken, maar je moet wel zoeken naar de verslagen van talloze vergaderingen die er sinds de jaren 1970 zijn geweest tussen vertegenwoordigers van de EU en de Arabische wereld.

    Uit de verslagen van die vergaderingen wordt 385 pagina’s lang uitbundig geciteerd door Bat Ye’ or.
    Haar boek is minutieus geannoteerd.
    Hans Jansen (de arabist) zegt in het voorwoord van de Nederlandse editie van “Eurabië”:

    “Maar geen enkele criticus van Bat Ye’or bestrijdt dat de stroom van feiten die zij heeft aangedragen in principe juist is. Er is uitsluitend meningsverschil mogelijk over de interpretatie van het belang van de gebeurtenissen, de memoranda en de verklaringen, en over het toekomstperspectief dat deze driftige diplomatieke Euro-Arabische bedrijvigheid oproept.”

    Ik heb een advies aan je.
    Contacteer Bat Ye’or.
    Jij hebt daar de mogelijkheden voor.
    Vraag Bat Ye’ors hulp bij het naar boven halen van de betreffende on-line documentatie van de EU uit de ingewanden van het monster.
    Haar man en strijdmakker, David Littman, is nog niet zo lang geleden geleden gestorven, maar misschien is ze al zover dat ze op zo’n verzoek ingaat.
    Dat is beter dan het verdacht maken van deze geweldige studie.
    Daar hebben we onze vijanden voor.

    Over dat “lekken” waarover je het hebt.
    Je spreekt zelf over het “Gutmenschen syndroom” en “het cultureel marxisme” en “het post Modernisme” dat de politiek van Israëlverraad en islamknuffelen mogelijk zou hebben gemaakt.
    Daarom is er ook niet “gelekt”!
    Het was allemaal volstrekt gewoon!

    Zelf ben ik behoorlijk uitgeput, al maak ik die indruk niet in mijn stukken.
    Ik ben bezig aan een definitief stuk over dat boek “Eurabië”, maar ik krijg het niet af.
    De dagelijkse strijd tegen de waanzin slorpt alle energie op.
    Jij hebt de middelen, Trias, om een project “maak Bat Ye’or politiek relevant” van de grond te krijgen.
    Minimaal heb je de mogelijkheid om van Bat Ye’or hulp te krijgen bij het on-line terug vinden van de relevante stukken.
    Maak anders contact met Hans Jansen.
    En zeg zulke dingen niet meer.

    Like

  23. rommel zegt:

    Dat herken ik wel. Dat gevoel ken ik Martien. Mag dan wel wat minder hooggeleerd en beschaafd zijn dan als jou, maar word er niet minder vermoeid dan lusteloos op. Ze zoeken het maar uit met hun gelazer. Na mij de zondvloed.

    Like

  24. Ja, die resolutie van Straatsburg, toch…
    Het zijn er drie:
    1) Final Resolution of the Political Commitee
    2) Final Resolution of the Cultural Commitee
    3) Final Resolution of the Economic Commitee
    Die resoluties liggen in de Koninklijke Bibliotheek te Den Haag. Alle drie. Van 7 juni 1975.
    Vraag ze maar op.
    De PVV heeft ze in het verleden opgevraagd bij het EP maar dan zijn ze óf onvindbaar óf ze bestaan niet opeens. Nogmaals: KB te Den Haag. Daar heeft een beleidsmedewerker van de PVV ze gevonden in het verleden. (Zelf verklaard!)
    En dan nu de hamvraag: Nu ze kennelijk in handen zijn van de PVV; Waarom staat Wilders de Tweede Kamer niet dagelijks met die resoluties in de hand om de oren te slaan?

    Like

  25. Piet Klont zegt:

    Takkie- ja?
    Of bedoelde Frau Koeieoogje in dat youtube-filmpje soms Tequilla?
    In elk geval lijkt het me wel aardig om dat takkewijf De Breij eens te ‘portretteren’.

    Like

  26. Dit zou overigens de tekst zijn:
    http://hvv.amsterdampost.nl/HVV/www.hetvrijevolk.com/index739a.html?pagina=5392
    Pamela Hemelrijk schreef daar in 2009 het volgende over:
    http://hvv.amsterdampost.nl/HVV/www.hetvrijevolk.com/indexa4d5.html?pagina=9319
    Maar die uitgetypte resolutietekst kan iedereen hebben getypt die enige vaardigheid heeft in ambtelijke taal in het Engels. Het gaat om de kopieën van de originelen. Met stempels, briefhoofden, handtekeningen, etc.

    Like

  27. “Maar Ome Frik! U had een scoop van jewelste kunnen hebben door die resoluties zelf te publiceren!”, roepen de mensen mij wel eens na op straat.
    Meewarig kijk ik dan achterom en spreek met bulderende stem tot hen:”De WAARHEID dient te worden vereerd, in marmer te worden uitgehouwen en met bladgoud te worden ingelegd! NIET mijn naam en eer!”. Dan sla ik mijn zwarte cape om mijn schouders en verdwijn in de nacht. De volkomen overrompelde schare flabbergasted achterlatend…

    Like

  28. Martien Pennings zegt:

    Nou, Trias: hierboven staan dus al een paar voorname stukken.
    Heb jij toevallig contacten in de PVV?
    Kan je het daar eens vragen.

    Like

  29. Ja, je kan ook aan Lucas H. vragen of die wil verklappen dat Vicky Maeijer ze in Den Haag heeft gevonden. Ik doe maar een suggestie…

    Like

  30. Palmbladgewuif en jubelgezang mag wél over mij nederdalen omwille van het feit dat ik nogal flink heb gezocht naar die kutresoluties (En heb gelokaliseerd uiteindelijk!) Vissers, werpt uw netten uit!

    “Dear Enquirer,
    Dear Jaap,

    I am sorry for the delay but I not have good news.

    As mentioned in my previous reply, I contacted the International Organisations Curator for advice and requested following shelfmark, held in Yorkshire, 48 hour delivery.

    System number 000799347 000799347
    Author – corporate Consultative Assembly (COUNCIL OF EUROPE) Consultative Assembly (COUNCIL OF EUROPE)
    Title Compilation of Recommendations and Resolutions adopted by the Consultative Assembly during its Second [etc.] Session. Compilation of Recommendations and Resolutions adopted by the Consultative Assembly during its Second [etc.] Session.
    Publisher/year Strasbourg, 1950- Strasbourg, 1950-
    Physical descr. 4º. 4º.
    Serial holdings Details Details
    Shelfmark U.N.P.109/9. U.N.P.109/9.
    Add to Reservation List

    Unfortunately, ticket returned as query only item at this shelfmark collected notices 26 May 1952.

    I searched again online again, reference to General Assembly of the Parliamentary Association for Euro-Arab Cooperation (PAEAC) in Strasbourg 7-8 June 1975.
    I checked The Euro-arab parliamentary dialogue
    http://www.medea.be/en/themes/euro-mediterranean-cooperation/euro-arab-parliamentary-dialogue/
    Mentions Parliamentary Association for Euro-Arab Cooperation but not 7-8 June 1975 Strasbourg.

    I contacted the Curator again for further assistance.

    He suggested I try ordering following item held in Yorkshire, 48 hour delivery.

    System number 010642267
    Author – corporate Council of Europe. Committee of Ministers.
    Title Recueil des résolutions adoptées par le Comité des ministres dans le domaine du droit civil, commercial et international, II = = Collected resolutions adopted by the Committee of Ministers in the field of civil, commercial and international law, II.
    Publisher/year [Strasbourg] : Conseil de l’Europe, 1973.
    Physical descr. [87] p. ; 30 cm.
    Added Title Collected resolutions adopted by the Committee of Ministers in the field of civil, commercial and international law, II.
    Holdings (All) Details
    Shelfmark UNP. 114/95
    Add to Reservation List

    Details on Explore states covers years 1970-1973. However, I submitted requests for 1973 1974, 1975 to confirm holdings for definite.

    1973 1 volume delivered. Index Resolutions Res (70) 51 – (Res 73) 23.

    Tickets for 1974, 1975 returned as queries, part not held. 1973 only.

    I searched for Author: Committee of Ministers (COUNCIL OF EUROPE) AND resolutions for other possible leads unsuccessfully. 30 results included following published Strasbourg 1974 period 1964-1970 Resolution (64) 15 – Resolution (70) 5 .

    System number 000799338
    Author – corporate Committee of Ministers (COUNCIL OF EUROPE)
    Title Coopération juridique européene. Recueil des résolutions adoptées … sur proposition du Comité européen de Coopération juridique, C.C.J., 1964-1970 … European legal co-operation. Collected resolutions adopted … on the proposal of the European Committee on Legal Co-operation, C.C.J.
    Publisher/year [Strasbourg, 1974]
    Physical descr. 39 p. ; 27 cm.
    Holdings (All) Details
    Shelfmark U.N.P.114/97.
    Add to Reservation List

    Another suggestion was to try Access to Archives though I searched it briefly unsuccessfully http://www.nationalarchives.gov.uk/a2a/

    I regret that the British Library Reference Service does not have sufficient staff to carry out detailed or prolonged catalogue searches or bibliographic research on behalf of enquirers.

    I am sorry we cannot be more helpful.

    Lisa
    Social Sciences Reference Service”

    Like

  31. Piet Klont zegt:

    ‘Dan sla ik mijn zwarte cape om mijn schouders en verdwijn in de nacht. De volkomen overrompelde schare flabbergasted achterlatend…’

    Tjonge.
    Geweldig…
    We hebben hier een heuse Batman!

    Like

  32. G.Deckzeijl zegt:

    Niet Batman Piet, maar…. ZORRO…!!!!

    Like

  33. Tom Hendrix zegt:

    @professor van Frikschoten 00.23. uur, “waarom slaat Wilders ze niet met die resoluties in de handen ze niet om de oren”, nou prof. frik, dat begrijp ik dus ook niet! Ik heb in het verleden ook reacties gepost op ‘wat kost ons de massa-immigratie”, en ook daarvan zeg ik waarom maakt de PVV daar niet gebruik van?

    Like

  34. Martien Pennings zegt:

    Die uitzending van De Breij, waarin ze het grote probleem van het Midden Oosten behandelde, namelijk een “stout” opmerkinkje van de Nederlandse Jood Leon de Winter, staat inmiddels on-line:
    http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1307857

    Like

  35. Roelf-Jan Wentholt zegt:

    Beste Frik, ik lees wel Engels, maar kan jij me helpen te begrijpen wat daar in jouw comment van 25 november om 01:29 nou eigenlijk allemaal stáát?

    Like

  36. @Roelf-Jan
    Daar staan een aantal geheimzinnige zoekresultaten in bibliothecaris-jargon opgesomd en gerangschikt per systeemnummer met daar tussenin het commentaar van onze lieftallige Lisa. Het geheel was vormgegeven als een e-mail.

    Like

  37. Henk Der Niederländer zegt:

    Ik zie de uitzending nu voor het eerst maar Ik kreeg Gisteren de toespraak toegestuurd van Yaakov Siepman. En ik zal mijn antwoord aan Yaakov even copieeren

    Het gaat niet alleen om de Gazanen maar ook om het OIC die de VN gegijzeld hebben dat is een feit wat maar al te vaak over het hoofd word gezien. Het zijn niet alleen Hezbollah en Hamas die deze haat ten toon spreiden maar de gehele Islamitische wereld omdat hun haatboekje nou eenmaal voorschrijft om de Joden te vernietigen. Daarbij komt dat de regeringen de haat tegen de Joden gebruiken om hun eigen falen te maskeren wat ze tot nog toe redelijk lukt. De MSM mag je zo wie so niet vertrouwen maar dat heeft de gemiddelde Nederlander nog steeds niet begrepen. Diegene die zijn ogen open houd ziet goed genoeg dat de MSM en de staatsomroep een hetze tegen Israel houden en zo lang dat de mensen niet duidelijk gemaakt kan worden zal dit soort berichtgeving voorlopig nog blijven voort duren. Dat is ook de reden dat Ik er bij Bert en bij AP zo dikwijls op wijs dat we de MSM aan de kaak moeten stellen.

    Vooral het laatste dus.
    De Msm ook in deze weer licht er een klein stukje uit zodat de hele context niet meer te begrijpen is en er dus mee gedaan kan worden wat men wil.
    De goede verstaander heeft goed genoeg begrepen wat nou eigenlijk bedoeld word door Leon de winter maar wat weet de linkse muts ervan te maken “ze snapt het niet”
    Zou ze het namelijk wel gesnapt hebben is ze geen goedmensch meer en valt de Winter niet meer af te zeiken omdat die maar niet mee wil gaan in het Israel bashen.
    Het is eigenlijk zo simpel als wat.
    Prik je trouwens heel even door het hele gezeik heen dan zie je eigenlijk op welk een zielige manier het linkse clubje toch maar vol probeert te houden dat ze zo’n overmacht aan gelijk hebben.
    Het is gewoon belachelijk dat de gemiddelde Nederlander nog kijkt naar zulke kwats die in dit soort programma’s uitgeslagen word.

    Like

  38. Tom Hendrix zegt:

    @Henk der Niederländer 18.10. uur, Henk helemaal mee eens. Het multi-culti drama is ons met name door de linkse-en de gutmensch politici door de strot geduwd. Helaas zijn velen in onze bevolking nog niet wakker, en trappen in de RODE PROPAGANDA die we nu al 40 jaar 24/7 door de keel geduwd krijgen. Daarom gaan ze ook door, ze weten dat velen te suf zijn om nog zelf na te denken, maar eens is het gedaan, als grote delen van de nederlandse bevolking NIETS meer te eten hebben!

    Like

  39. Henk Der Niederländer zegt:

    @ Tom

    Ik ben bang dat Geert wilders er dan de schuld van gaat krijgen als ze niks meer te bikken hebben.

    Anders de Joden wel.

    Like

  40. Tom Hendrix zegt:

    @Henk der Niederländer 19.04. uur,
    Henk, je zou ook nog eens zomaar gelijk krijgen wat dat betreft!

    Like

  41. Pingback: CARTOON (Piet Klont) | E.J. Bron

  42. Martha N zegt:

    Martha N zegt:
    Aan dit artikel van Martien is niets meer toe te voegen.
    Goed geschreven.

    Like

  43. Jan zegt:

    Nieuws van het Duitse front

    Asielterroristen die bakzeil haalden in Beieren proberen nu bij Maria Böhmer een paspoort los te weken. Het spreekt vanzelf dat de groep terroristen niets te maken hebben met wetgeving en dat zij kijken waar het goed winkelen is en bij Böhmer gaat het zeker lukken. Die sprak al van het mooiste gesprek van haar leven.
    Maria Böhmers Asylbewerber besetzen Schule
    http://www.pi-news.net/2012/12/maria-bohmers-asylbewerber-besetzen-schule/#more-295025

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s