Pakistan: hardliner-moslims overvielen bruiloft, omdat de muziek onislamitisch zou zijn

Screenshot_2

Vijfentwintig zwaarbewapende moslims, die de koran letterlijk namen, overvielen dinsdagavond een bruiloft in Hamid Machin en eisten dat het “antireligieuze” feest werd gestaakt.

De moslims waren bewapend met granaatwerpers en Kalasjnikovs. Ze vernielden tegelijk de muziekinstrumenten in de gastenruimte van Younas, wiens bruiloft vrijdag zou plaatsvinden.

“Ongeveer 10 mannen kwamen de gastenruimte binnen, waar het feest plaatsvond, terwijl 15 anderen buiten stonden te wachten”, zei een oudere man, die anoniem wilde blijven. Hij voegde er aan toe, dat de moslimactivisten zeiden dat dit tegen de islam zou zijn en zoiets niet zouden tolereren in hun gebied.

The Tribune

Zoals je ziet, werken de moslims overal met chantage, niet alleen hier tegen ons niet-moslims, maar ook tegen hun eigen islamitische volk. Ze laten de zogenaamde gematigden geen enkele speelruimte, want niemand kan weten wanneer en waar de geweldmoslim met zijn terreur opduikt. Logisch bekeken bestaat er dus maar één mogelijkheid, de islam compleet te verbieden om het islamitische terrorisme te kunnen bestrijden. Iedere andere methode is gedoemd tot mislukken.

Laten de moslims gewoon een andere religie zoeken, die niet zo terroristisch is aangelegd.

Bron:

http://www.kybeline.com/2012/12/08/pakistan-hardliner-muslime-uberfielen-hochzeit-weil-die-musik-unislamisch-sei/

Auteur: Kybeline

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron

(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Islam, Pakistan. Bookmark de permalink .

13 reacties op Pakistan: hardliner-moslims overvielen bruiloft, omdat de muziek onislamitisch zou zijn

  1. BertG. zegt:

    Werkelijk alles moet gesloopt, verboden, vernietigt, afgebroken, gechanteerd, bedreigt en gedood worden volgens die gasten. En allah zag dat het goed was.
    En alles wat ze niet bevalt verklaren ze gewoon als niet islamitisch.
    Een grote parkeerplaats moeten ze er van maken. Van al die landen daar. Dit houd nooit op.

    Like

  2. daiyu-ninja zegt:

    Inderdaad. Willen de mensen nog een beetje leuk leven hebben, dan moet de islam verboden worden.
    Niemand heeft het recht voor anderen te bepalen wat ze wel en niet mogen en moeten, waar ze wel en niet van mogen en moeten houden en wat ze wel en niet mogen en moeten voelen.
    Kortom: hoe ze wel en niet mogen en moeten leven.
    Deze godsdienstwaanzinnige verzieken het leven van iedereen.

    Like

  3. G.Deckzeijl zegt:

    Het spijt me zeer voor alle kameelpiloten dat DIT ook “onislamitisch” is.

    (hadden ze maar een vak moeten leren)

    Like

  4. G.Deckzeijl zegt:

    Geen trek in de situatie dat volgende generaties arabisch spreken en de islam hier de dienst gaat uitmaken? Dan zult u NU in actie moeten komen..!!!
    http://www.hoeiboei.blogspot.nl/2012/06/anand-soekhoe-mijn-kant-van-het-verhaal.html

    Like

  5. BertG. zegt:

    @G. Deckzeijl, Ik heb ’t ook gelezen.
    Ik heb weleens een leraar gesproken die geschiedenis/maatschappijleer gaf op een school in A’dam oost. Over wat hij er nou allemaal zelf van vond en dat er bewakers rondlopen en toegangspoortjes met metaal detectors waren.
    Geen kwaad woord wilde hij er over horen, engeltjes waren het, onbegrepen muurbloempjes.
    En alle beveiligingen waren er toch wel gekomen. Dat lag niet aan de moslim jongeren.
    Als we ze wat beter zouden begrijpen dan zou het helemaal goed komen.

    Alle medewerking die ze maar wensen krijgen ze.
    Is toch compleet hopeloos als dat je collega’s zijn. Dat komt nooit meer goed.

    Like

  6. luckybee zegt:

    Dit alles is volgens de Sharia Harram
    Regels voor muziek en zang volgens de Sharie’ah!

    Hoofdstuk 2. Bewijs van verbod in de Qor-aan en Soennah – pagina 1 van 3

    Allah (Glorieus en Verheven is Hij) zegt in Soerat Loeqmaan (31), aayah 6: “En er zijn er onder de mensen die onzinnige praat (d.w.z. muziek, zang) kopen om te doen afdwalen van de Weg van Allah…”

    De geleerde van de Oemmah , Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: “Dit betekent zang”. Moedjaahied (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Dit betekent het bespelen van de trommel (tabl).” [1]

    Al-H’assan al-Basrie (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Deze aayah was geopenbaard betreffende zang en muziekinstrumenten (houtblaasinstrumenten).” [2]

    As-Sa’die (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Dit omvat alle wijzen van h’araam geluid/toespraak, alle nutteloze praatjes en leugens, alle nonsens die koefr (ongeloof) en ongehoorzaamheid bevordert (de woorden hiervan beweren bepaalde zaken om de waarheid tegen te spreken en ook nog eens deze te bewijzen ter ondersteuning van leugens), belasteringen, beledigingen en gevloek, zang en muziekinstrumenten van de Shaytaan (moge Allah hem verdoemen) en muziekinstrumenten die geen spiritueel of een werelds voordeel met zich mee brengen.” [3]

    Ibn al-Qayyiem (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Het is voor ons genoeg dat de Sah’aabah (metgezellen) en de Taabi’in (volgelingen) uitlegden dat ‘nutteloze praatjes’ naar (onzedelijke) zang verwijst.”

    Dit is overgebracht met authentieke keten van Ibn ’Abbaas en Ibn Mas’oed. Aboe s-Sah’baa-e zei: “Ik vroeg Ibn Mas’oed over de aayah: “En er zijn er onder de mensen die onzinnige praat kopen…” [4] Hij zei: “Bij Allah, waarnaast geen andere god is, dit betekent zang.” En hij herhaalde het drie keer.”
    Er is ook met een a uthentieke keten van Ibn ‘Oemar (moge Allah tevreden zijn met vader en zoon) overgeleverd, dat dit zang betekent. Er is geen tegenstrijdigheid tussen de uitleg van ‘nutteloze praatjes’, dat zowel zang betekent, als de uitleg die verwijst naar verhalen van het Perzische volk en hun koningen, en de koningen van de Romeinen enz., zoals An-Nadr ibn al-H’aarieth die gewend was verhalen te vertellen aan de mensen van Mekka om hen af te leiden van de Qor-aan. Beiden zijn nutteloos geklets. Ib n ‘Abbaas zei: “’Nutteloze praatjes’ zijn leugens en zang.” Sommige Sah’aabah zeiden het één en sommigen weer het ander en weer andere Sah’aabah waren het er allebei mee eens . Onzedelijke zang is slecht en richt meer schade aan dan verhalen van de koningen, omdat het leidt tot zina (overspel) en het vergroot huichelarij (in het hart). Het is de trap van de Shaytaan (moge Allah hem vervloeken) en het verduistert het verstand. De manier waarop het mensen blokkeert van de Qor-aan is erger dan de manier waarop andere vormen van onjuiste geruchten hen blokkeert, omdat mensen van nature ernaar buigen en geneigd zijn er naar te luisteren. De aayaat keuren het af dat de Qor-aan wordt vervangen door nutteloze geruchten, om mensen zonder kennis te misleiden van het pad van Allah (Glorieus en Verheven is Hij) en zij vatten het op als een grap. Wanneer een aayah uit de Qor-aan voor zulke mensen wordt gereciteerd, dan keren ze hun ruggen om alsof ze niets gehoord hebben en alsof ze doof zijn. Wanneer zij er iets van horen dan maken zij het belachelijk. Dit allemaal gebeurt alleen in het geval als deze mensen zeer koppige ongelovigen zijn en als sommige onder hen blij worden van zangers en/of er naar luisteren. Beiden hebben ze aandeel in deze schuld. [5]
    Regels voor muziek en zang volgens de Sharie’ah!

    Hoofdstuk 3. De standpunten van de islamitische geleerden (imams) – pagina 1 van 2

    Printen

    Al-Qaasim (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Zingen maakt deel uit van leugens.” Al-Hassan (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Als je wordt uitgenodigd (waliemah) voor een diner waar muziek wordt gedraaid, accepteer deze uitnodiging dan niet.” [1]

    Sheikh al-Islaam Ibn Taymiyyah (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Het standpunt van de vier imams is dat alle soorten muziekinstrumenten h’araam zijn. Er is in Sah’ieh’ al-Boekhaarie verslag gedaan van het feit dat de profeet Smiley zei, dat er tussen zijn oemmah mensen zullen zijn die zina, zijde, alcohol en muziekinstrumenten toestaan en dat ze zullen veranderen in apen en varkens… Niemand van de volgelingen van de imams vermeldde enige strijd betreffende de zaak over muziek.” [2]

    Al-Albaanie (moge Allah hem genadig zijn) zei: “De vier madaahieb zijn het er mee eens dat alle muziekinstrumenten h’araam zijn.” [3]

    Ibn al-Qayyiem (moge Allah hem genadig zijn) zei: “De madh-hab van Aboe H’aniefah is de strengste in deze beschouwing en zijn opmerkingen zijn het ruwst. Zijn metgezellen beweren duidelijk dat het h’araam is om naar alle muziekinstrumenten te luisteren, zoals de fluit en de drum enz., zelfs het tikken met een stok. Zij beweerden dat het een zonde is. Dit betekent dat deze persoon een faasiq (opstandige slechtdoener) is, wiens verklaring moet worden verworpen. Ze gingen verder dan dat en zeiden dat het luisteren naar muziek fisq (zondigen) is en het genieten ervan is koefr (ongeloof). Dit zijn hun woorden. Ter ondersteuning vertelden zij een h’adieth die niet kon worden toegeschreven aan de profeet Smiley . Ze zeiden: “Hij zou proberen het niet te horen wanneer hij voorbij ging of het in zijn nabijheid hoorde.” Aboe Yoesoef zei, dat dit betrekking heeft op een huis waar men het geluid van muziekinstrumenten kan horen: betreedt het zonder hun toestemming, want het verbieden van slechte handelingen is een verplichting. En wanneer men niet in staat is om binnen te gaan zonder toestemming, dan kan men de verplichte dienst (van het oproepen tot het goede en het verbieden van het slechte) niet vervullen.” [4]

    De schrijver van Kifaayat al-Akhbaar, die één van de Shaafi’is was, rekende muziekinstrumenten zoals fluiten en anderen tot moenkar (onheil/slecht) en degene die ze vertoont (waar ze worden bespeeld) moet aangeklaagd worden. Hij kan niet vrijgesteld worden van het feit dat er slechte geleerden zijn, omdat ze de Sharie’ah vervalsen, of slechte foeqaraa-e zijn, dit houdt in de Soefis, want zij noemen zichzelf foeqaraa-e , want ze zijn onwetend en volgen iedereen die lawaai maakt. Ze zijn niet geleid door het licht van de wetenschappelijke kennis en graag blazen ze in vrijwel elk blaasinstrument.” [5]

    Ibn al-Qayyiem (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Met betrekking tot de visie van Imam Ah’mad, zei zijn zoon ‘Abdoellah: “Ik vroeg mijn vader over zang. Hij zei: “Zingen laat hypocrisie groeien in het hart. Ik houd er niet van.” Vervolgens noemde hij de woorden van Maalik: “De slechtdoeners (foessaaq) temidden van ons doen dat.” [6]
    Regels voor muziek en zang volgens de Sharie’ah!

    Hoofdstuk 3. De standpunten van de islamitische geleerden (imams) – pagina 2 van 2

    Printen

    Ibn Qoedaamah, de onderzoeker van de H’anbalie madh-hab (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Er bestaan drie ty pes muziekinstrumenten die h’araam zijn. Dit zijn:

    – De snaren, tokkelinstrumenten en rabaab (gesnaard instrument) enz.

    – Alle soorten fluiten.

    – Drums (en andere hedendaagse instrumenten die vroeger niet bestonden).

    Degene die er voortdurend naar luistert, zou verworpen moeten worden. [1]

    En hij (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Als een persoon is uitgenodigd voor een bijeenkomst waar zich onaangename dingen bevinden, zoals wijn en muziekinstrumenten, en hij is in staat om het aan te klagen, dan zou hij aanwezig moeten zijn en er vrijuit tegen spreken. Als hij niet in staat is dit te doen, dan zou hij niet moeten verschijnen.” [2]

    At-Tabari (moge Allah hem genadig zijn) zei: “De geleerden uit alle streken zijn het erover eens, dat (onzedelijke) zang makroeh is en moet dus vermeden worden. Ibraahiem ibn Sa’d en ‘Oebaydoellaah al-‘Anbari verschillen van de meerderheid, (zou er opgemerkt moeten worden dat) de boodschapper van Allah Smiley zei: “Blijf trouw aan de meerderheid” (dus van de islamitische geleerden). Degene die overlijdt met een meningsverschil van de meerderheid, overlijdt als een djaahiel (iemand die de manieren van voor de Islaam hanteert). [3]

    LET OP!!! In vroegere generaties was het gebruikelijk om het woord “makroeh” te gebruiken voor het woord “h’araam”. Daarna werd er de betekenis “afkeer” voor aangenomen (deze term is dus FOUT). Maar hieronder moet worden verstaan dat het “verboden” betekent, want hij (at-Tabari) zei: “Het moet vermeden worden.” En er is niets dat vermeden moet worden, behalve datgene dat h’araam is en ook omdat in de twee ahadieth staat dat muziek aangeklaagd is in de krachtigste termen.

    Al-Qortoebi (moge Allah hem genadig zijn) is de enige die dit verslag heeft overgeleverd. Vervolgens zei hij: “Aboe l-Faradj en al-Qaffaal zeiden temidden van onze metgezellen: “De verklaring/het bewijs van een zanger en een danser wordt niet geaccepteerd.” Ik zei: “Als er is bewezen dat deze kwestie niet toegestaan is, dan is het ook niet toegestaan om de betaling ervoor (voor muziek en zang) te accepteren.”

    Sheikh al-Fawzaan (moge Allah hem beschermen) zei: “Wat Ibraahiem ibn Sa’d en ‘Oebaydoellaah al-‘Anbari zeiden over zang, is niet dezelfde soort zang dat we hedendaags kennen. Zij zouden dit soort zang nooit hebben toegestaan, welke zeer zedeloos en immoreel is.” [4]

    Ibn Taymiyyah (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Het is niet toegestaan om muziekinstrumenten te maken.” [5] En hij zei: “Volgens de meerderheid van de foeqahaa-e is het toegestaan om muziekinstrumenten te vernietigen, zoals de tanboer (een gesnaard instrument dat lijkt op een mandoline). Dit is het standpunt van Maalik en is het meest beroemde van de twee standpunten, verteld door Ah’mad.” [6] En hij zei: “Ibn al-Moendhir vermeldde dat de geleerden het er mee eens zijn dat het niet is toegestaan om mensen te betalen die zingen en jammeren… We hebben van de eenstemmigheid van de geleerden geleerd dat het niet is toegestaan om te zingen en/of te jammeren.”

    Al-Shoe’bie, an-Nakha’i en Maalik beschouwden het als makroeh (d.w.z. h’araam). Aboe Thawr, an-Noe’maan Aboe H’aniefah (moge Allah hem genadig zijn) en Ya’qoeb en Mohammad, twee studenten van Aboe H’aniefah zeiden: “Het is niet toegestaan om iets te betalen voor zingen en jammeren. Dit is ons denkbeeld.” En hij zei: “Muzikale instrumenten zijn als wijn voor de ziel. Wat het de ziel aandoet is erger dan wat vergiftige dranken doen.” [7]

    Ibn Abi Shaybah (moge Allah hem genadig zijn) vertelde dat een man een mandoline gebroken had die een andere man toebehoorde. De laatstgenoemde nam zijn zaak mee naar Shaybah, maar deze kende hem geen enkele compensatie toe, d.w.z. dat hij er niet voor zorgde dat de eerste man de mandoline vergoedde, want deze is h’araam en heeft dus geen waarde. [8]

    Al-Baghawi (moge Allah hem genadig zijn) legde in een fatwa vast dat het h’araam is om alle soorten instrumenten te verkopen, zoals mandolines, fluiten etc. Daarna zei hij: “Wanneer de reputatie is uitgewist (en dit is tot op heden nog steeds niet gebeurd) en muzikale instrumenten worden gewijzigd, dan is het toegestaan om delen ervan te verkopen, of het nu zilver, ijzer, hout of wat dan ook is. [9]

    Like

  7. BertG. zegt:

    @luckybee,
    Je had het ook wel korter kunnen schrijven/samenvatten.
    Namelijk,
    ALLES IS VERBODEN. Behalve de koran lezen.
    U zult geen plezier in uw leven kennen.

    Like

  8. peterselie1 zegt:

    G.Deckzeijl zegt:
    8 december 2012 om 10:53

    Goed gevonden Gerrit jammerlijk dat dit zo is.

    Docent Maatschappijleer Anand Soekhoe
    In deze hoedanigheid heb ik op zondag 20 mei 2012 getweet dat: “De islam geen geloof maar een barbaarse achterlijkheid is. En dat men niet op de linkse rakkers moest stemmen; anders spreekt de volgende generatie Arabisch en is de islam een staatsgodsdienst!”

    Anand Soekhoe heeft in mijn opinie 100% gelijk, maar hij wist niet waar hij mee bezig was, zoiets moet je niet op de sociale media plempen, de crypto communistische “politie” weet je dan gelijk te vinden, het is vloeken in de rode-kerk. Anand Soekhoe is niet de eerste die een berüfsverbot aan zijn broek heeft gekregen er zit systematiek en structuur bij deze socialistische ratten alles wat hun onwelgevallig is wordt op slinkse wijze met deze berüfsverboten afgestraft. Het begint al heel vroeg deze indoctrinatie op de basis school krijgen de kinderen meestal les van een linkse Juf, die haar onvrede over de hedendaagse maatschappij en zelfhaat wel heel erg fijntjes de kinderen doet indoctrineren. Er zijn te weinig leraren die een rolmodel voor de kinderen zijn, laat staan dat er een leraar is van PVV signatuur, die wordt gelijk de duivel gezien.

    M.v.g.

    Like

  9. Louis-Portugal zegt:

    Laten ze elkaar maar opruimen.
    Geweldig die “RELIGIE”.

    Like

  10. Gelre zegt:

    Dat zijn nou wat men noemt: ” Partycrashers” . Maak hier wel een geintje, maar ondertussen is het wel dramatisch dat men daar niet eens zelf kan bepalen hoe men z’n bruiloft wilt vieren. Die hardcore-moslims zijn gewoon een bende laffe honden; ze hebben alleen zo’n grote bek omdat ze zo bewapend zijn. Zum kotsen!!

    Like

  11. Martien Pennings zegt:

    Zoals ik al honderd keer gezegd heb: de islam kan soms “slapend” schijnen, maar de islam is een inherent onhervormbare “godsdienst”, een totalitaire ideologie waarvan de ware aard altijd weer tevoorschijn geroepen kan worden door de “ulema”, de priesterkaste van de islam.
    Dat is ook precies wat in Palestina de Moefti van Jeruzalem, Amin al-Husseini, vanaf 1922 gedaan heeft.
    In de islam hebben “islamisten” en “salafisten” niet alleen de beste papieren, ze hebben de enige.
    In de islam zijn niet alleen de agressieve en haatdragende papieren veruit in de meerderheid, ze geven ook tenslotte altijd de doorslag door het principe van de “abrogatie”.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s