EU wil markt voor elektrische auto´s stimuleren

Screenshot_31

De EU maakt ernst met haar elektrische plannen. Alleen al in Duitsland moeten tot 2020 minstens 150.000 laadstations voor elektrische auto´s ontstaan, eist EU-commissaris voor verkeer Siim Kallas.

De EU-lidstaten moeten ervoor zorgen dat er laadstations voor elektrische auto´s gebouwd worden, citeert “EU-Observer” Siim Kallas, de EU-commissaris voor verkeer. “We moeten doelen stellen om de benodigde laadstations te bouwen en ze overal compatibel te maken”, zei Kallas. Eerdere EU-verdragen houden er al rekening mee dat tot 2020 minstens 10% van de EU verkeerssector op hernieuwbare energie loopt.

Kallas eist dat er alleen al in Duitsland tot 2020 minstens 150.000 laadstations klaarstaan, tot nu toe zijn dit er slechts 2000. Andere landen worden nog harder getroffen. In Hongarije en Luxemburg bijvoorbeeld bestaan er op dit moment minder dan 10 elektrische laadstations. “We moeten ook een gemeenschappelijke stekker hebben”, eist EU-commissaris Kallas.

Er komen blijkbaar enorme kosten op de Duitsers af, maar de EU-planeconomie vertegenwoordigt het standpunt dat haar planning de Europeanen uiteindelijk geld zou besparen. De dagelijkse brandstofkosten voor het EU-verkeer zouden meer dan een miljard euro bedragen. Met elektrische voertuigen zou het goedkoper worden, aldus de EU-leiders. En omdat de gewone mensen dit niet uit zichzelf zien, moeten ze gewoon tot hun geluk gedwongen worden.

Ecologische organisaties begroeten de plannen van de EU om de doorbraak van de elektrische auto af te dwingen. Ze waarschuwen er echter voor om de andere alternatieve energiebronnen zoals waterstof, biobrandstof, aardgas niet te verwaarlozen. Andere EU-maatregelen zijn te verwachten.

Bron:

http://www.deutsche-mittelstands-nachrichten.de/2013/01/49765/

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron

(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in EU, EUSSR, Vrijheid. Bookmark de permalink .

19 reacties op EU wil markt voor elektrische auto´s stimuleren

  1. Men gaat er aan voorbij dat het stroomverbruik dan ook hoger wordt. Aangezien de rekeningen voor de vaste laten jaarlijks steeds hoger worden zonder het gebruik van een rijdende accu, hoe ziet het kostenplaatje er dan uit wanneer je ook nog eens zo’n bak dagelijks (tenminste 2x per dag) thuis zou moeten opladen? Is dat dan wel te betalen? En wat te spreken over de nog steeds belachelijk lage actie-radius van zo’n ding als het niet een hybride versie betreft?

    Als mensen nu al niet zo’n bak kunnen betalen (ja, ze zijn ook nog eens stukken duurder dan de fossiele brandstof versie) hoe moet dat dan als het straks voor de kleine man/vrouw ZONDER zo’n bak al niet eens meer te betalen is. Alleen nog vervoer voor de rijken en Jan/Jannie met de pet kunnen in de stront zakken?

    En dan ook nog de verhoging van de elektriciteitsproductie voor de centrales die die extra vraag naar stroom ook maar moeten kunnen waarmaken? Aangezien men kerncentrales steeds meer gaat haten en wel wil hebben, zal men dus nog meer fossiele brandstoffen moeten gaan verstoken want wees eerlijk: Is wind energie dan zaligmakend? Als je naar het gros van de windmolens kijkt alleen al hier in Nederland, dan staan er van de 10 gemiddeld zo’n 3-4 stil omdat die zooi steeds maar stuk gaat.

    De EUSSR moet zich niet met zaken gaan bemoeien waar ze totaal geen ruk verstand van hebben. Dat eeuwige geouwehoer over duurzame energie. Duurzaam? ja, duur, zul je bedoelen. Maarja, men zal en moet alles afdwingen ook al is allang duidelijk dat het niet de oplossing is!

    Like

  2. guusvelraeds zegt:

    Met elektrische voertuigen zou het goedkoper worden, aldus de EU-leiders. En omdat de gewone mensen dit niet uit zichzelf zien, moeten ze gewoon tot hun geluk gedwongen worden.

    Hoe willen de onnozele halzen deze stroom gaan opwekken. Met windmolens? Alles maar ook alles wat uit de koker van deze vileine maatschappelijke structuren vernietigende EU bende komt is gedoemd tot mislukken. Waarom gaat dit alles mislukken? Omdat alles wat ze doen gebaseerd op wensdenken, waandenken, leugen en bedrog. Kunnen we het ons nog herinneren. Het begon met de zure regen die geen zure regen werd en het is geëindigd in een wereldwijd miljarden verslindende CO2 gekte. De oud communisten in kongsi met een volledig amorele progressieve machtselite hebben de leugen van de communistische heilstaat ingeruild voor de klimaat leugen, een dolgedraaide tot in het absurde doorgevoerde milieu leugen en alsof dat niet genoeg was ons ook nog opgezadeld met een multiculturele leugen. Zij die dachten de wereld te veranderen met de communistisch/socialistische doctrine verkeren nu in de ideologische waan het klimaat te kunnen veranderen. Hoe lang moeten we dit nog verdragen. Hoe lang kunnen we dit nog verdragen. Een beperkte groep zal beter worden van dit beleid maar niet de Europese burger. De Europese burger is gedoemd al deze onzin projecten die tot niets leiden te financieren. Miljarden zullen weggegooid worden maar de notoire wereldverbeteraars zullen er niet om malen. Hoeven ze ook niet want juridisch kunnen ze nooit aansprakelijk gesteld worden voor het volledig verkrachten van het Europees economisch en monetair bestel. Weet U wat het meest wrange in dit hele verhaal is? Ooit waren de op socialistische en communistische leest geschoeide regimes de grootste milieu vervuilers ooit die op deze aardbol rondgelopen hebben. In het begin van de 20ste eeuw is er ook een korte bloei periode geweest voor de productie en het gebruik van een elektrische auto. Dit was in een periode toen nog geen klimaat en overdreven milieu waan heerste. De technici van toen en zij die het konden betalen (zonder overheidssubsidies) hebben toen oprecht geprobeerd de elektrische auto leven in te blazen maar de beperkingen van het voertuig zelf en de markt hebben toen ongenadig afgerekend met dit product. Dit zal nu aan het begin van de 21ste eeuw opnieuw op herhaling gaan enkel met dit verschil dat nu de belasting betaler U en ik ervoor zullen gaan opdraaien.

    http://www.anwb.nl/auto/themas/elektrisch-rijden/elektrische-autos/historie-elektrische-auto

    Like

  3. Nicolazien zegt:

    Hier wordt economie duidelijk gebruikt om politiek te bedrijven! Welke politiek hier achter zit? Waarschijnlijk het arm en onmondig maken van de gewone burger. Weer een geldverslindend project dat de belastingbetaler moet ophoesten die zelf geen auto meer kan rijden, van geld en vrijheid beroofd wordt!

    Like

  4. Tom Hendrix zegt:

    Eens met vorige reacies van @ Pieter Veenstra en @ guusvewlraeds. En zeker wat de conclusies van @guusvelraeds betreffende de RODE KONGSI aangaat. Deze linkse luchtfietsers, ex krakers, milieu terroristen zijn NIET te REDDEN. Hun achterlijke plannen en opzet, zullen ons zeker met de Partij van de Afbraak in de regering, tot aan de bedelstaf brengen. Het HEILIGE GELIJK van de RODEN ?LINKSEN zal ons willens en wetens ” door de strot”, worden geduwd!

    Like

  5. Tom Hendrix zegt:

    Vraagteken achter roden moet / zijn.

    Like

  6. G.Deckzeijl zegt:

    Tsja, ze wéten dat ze belazerd worden maar luisteren naar steekhoudende argumenten: ho maar! http://tinyurl.com/agecgpm

    Like

  7. louis-portugal zegt:

    Eelectriciteit komt komt uit de lucht via bliksems.
    Alleen nog een beetje opvangen en de boel is geklaard.
    De zegeningen zullen samen met Jezus, de Mahdi en nog wat andere goden over ons neerdalen

    Like

  8. koddebeier zegt:

    Elektrisch rijden is nog totale kolder !!!! Dit is weer pure EU dictatuur !

    Like

  9. Jan zegt:

    GM verliest $49,000 op iedere Chevy Volt die zij verkoopt; astronomisch bedrag nodig voor de productie van 1 auto: $89,000 en nagenoeg 100% gesubsidieerd
    http://www.reuters.com/article/2012/09/10/us-generalmotors-autos-volt-idUSBRE88904J20120910

    GE dwingt werknemers om in elektrische Volt te rijden
    A memo leaked to Green Car Reports lays out GE’s plans for their new fleet of Volts, and as expected, it has some people crying foul.
    The memo, sent to employees of GE Healthcare Americas team explains that all sedan, crossover, and minivan purchases in 2012 will be replaced by the Chevy Volt. Only field engineers are exempt from having to drive a company Volt.
    http://gas2.org/2012/02/20/ge-forcing-employees-into-chevy-volts/

    Bedrijf dat $150.000.000 belastinggeld kreeg om de accu’s voor de Volts te maken kan werknemers geen salaris betalen en zet hen tijdelijk op non actief
    President Obama touted it in 2010 as evidence “manufacturing jobs are coming back to the United States,” but two years later, a Michigan hybrid battery plant built with $150 million in taxpayer funds is putting workers on furlough before a single battery has been produced.
    http://www.foxnews.com/us/2012/10/08/lg-plant-that-got-150m-to-make-volt-batteries-in-michigan-puts-workers-on/#ixzz2JXnqVMcc

    Problemen met de Chevy Volt, 1300 mensen krijgen ontslag
    General Motors has told 1,300 employees at its Detroit Hamtramck that they will be temporarily laid off for five weeks as the company halts production of the Chevrolet Volt and its European counterpart, the Opel Ampera.
    http://www.freep.com/article/20120302/BUSINESS0101/120302035/Volt-production-on-hold-for-5-weeks?odyssey=tab%7Ctopnews%7Ctext%7CFRONTPAGE

    Accu’s van Chevy Volt vliegen spontaan in brand. Meer belastinggeld naar ontwikkeling van auto en om te voorkomen dat reddingswerkes geëlectrocuteerd worden als zij slachtoffers willen redden.
    The DOE Helps Firefighters Combat Volt Fires
    Last week, the Obama Administration sought to increase the Chevrolet Volt purchaser tax credit from $7,500 to $10,000.
    All this for a car so dangerous to first responders that the Department of Energy allocated $4.4 million dollars for programs to prevent fire fighters from electrocuting themselves while trying to rescue crash victims.
    http://townhall.com/columnists/stephensmoot/2012/03/16/the_doe_helps_firefighters_combat_volt_fires/page/full/

    Eigenaar van Chevy Volt ziet auto en garage in vlammen opgaan:
    http://directorblue.blogspot.nl/2012/01/exclusive-photo-prepping-your-garage.html

    *In juli 2011 verkoopt GM maar ‘liefst’ 125 Chevy’s.!*

    2012 GM maakt 0% winst op Chevy
    Chevy Volt Makes NO Money, Costs Taxpayers Hundreds of Thousands of Dollars Per Car
    Pikant detail:
    The Chevy Cruze is basically a Volt without the dead-weight, flammable 400-lb. electric battery. Which makes it $17,000, rather than the Volt’s $41,000.
    Chevy in June sold 18,983 Cruzes – more than ten times the number of Volts. And that’s down 1/3 from last June’s 24,648.
    http://newsbusters.org/blogs/seton-motley/2012/07/17/media-fail-chevy-volt-makes-gm-no-money-costs-taxpayers-hundreds-thous

    De veroorzakers van de totale mislukte Chevy Volt zijn inmiddels gevonden: Rush Limbaugh en de Republikeinse partij. Democraten in de VS zijn net communisten, de ander is schuldig
    http://weaselzippers.us/2012/03/02/thinkprogress-blames-rush-limbaugh-for-gms-decision-to-halt-chevy-volt-production/

    Tot slot:
    Niet rijden in een Fisker Karma als het regens want dan vliegt hij in brand:
    More Than A Dozen Fisker Karma Hybrids Caught Fire And Exploded In New Jersey Port After Sandy.
    Approximately 16 of the $100,000+ Fisker Karma extended-range luxury hybrids were parked in Port Newark, New Jersey last night when water from Hurricane Sandy’s storm surge apparently breached the port and submerged the vehicles.
    http://updates.jalopnik.com/post/34669789863/more-than-a-dozen-fisker-karma-hybrids-caught-fire-and

    En soms mag je van geluk spreken dat je huis er nog staat als je je karma hebt geparkeerd om op te laden:
    Official claims Fisker Karma to blame in Texas house fire
    According to Fort Bend County, Texas, chief fire investigator Robert Baker, the Fisker Karma started the fire that spread to the house.
    http://www.autoweek.com/article/20120508/CARNEWS/120509860#ixzz1uJAKfN5u

    Slechte karma

    Like

  10. G.Deckzeijl zegt:

    Veel belangrijker dan wat alle (politieke of religieuze)zeikerds van deze wereld te vertellen hebben.
    http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1569894/2013/01/28/Baasje-verwent-stervende-hond-met-laatste-avondmaal.dhtml

    Like

  11. G.Deckzeijl zegt:

    Mededeling…

    Like

  12. Tistochwat zegt:

    Zo werkt de elektrische auto:

    Like

  13. guusvelraeds zegt:

    G.Deckzeijl zegt:
    31 januari 2013 om 11:28

    Veel belangrijker dan wat alle (politieke of religieuze)zeikerds van deze wereld te vertellen hebben.
    http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1569894/2013/01/28/Baasje-verwent-stervende-hond-met-laatste-avondmaal.dhtml
    Beantwoorden

    Nu alleen nog het laatste avondmaal voor de EU bende en Europa is gered.

    Like

  14. G.Deckzeijl zegt:

    @guus 12:27 Was ’t maar zo eenvoudig, meer dan een droge snee brood verdienen ze niet.

    Like

  15. Joop Klepzeiker zegt:

    Goh even rekenen een auto gebruikt ongeveer een 30 KW per uur gemiddeld voor 4 uurtjes zou dat dus 120 KW zijn.

    maken we er voor het gemak maar 100 KW van
    Gaan we met een miljoen elec auto’s rijden dan moet er 1.000.000 x 100 KW extra opgewekt worden dat is dus 100.000..000.000 W een beetje centrale doet 500.000.000 W
    Dat zijn dus 20 centrales extra bouwen , maar we zijn er nog niet het laden van accu’s heeft een rendement van ongeveer 90 % dus er komen nog een 5 centrales bij dan zijn het er ineens 22
    Vergeet ik nog een aantal ander verliezen zoals transport verliezen, zeg maar 5 % hee dat is weer een centrale erbij komen we al weer op 23 centrales

    Vergeet zon energie maar en zeer zeker wind energie , gaan we dan kolen of kernenergie gebruiken ?
    U geloof mij niet , zon energie 250 watt per vierkante meter en dan moet het zonnetje er wel direct op schijnen en hoeveel uur per dag ?? een windmolen heeft een nuttig rendement van 3 a 6 %, ga hier niet eens verder op in, te gek voor woorden.

    Dan nog de infra structuur van het transport van deze energie , deze infra structuur zit al aan zijn max en dient dus sterk vergroot te worden.
    O ja dan wil je je auto opladen aan huis moet je er in eens 100 KW ingooien in laten we zeggen 4 uur dat is 25 KW per uur bij 220 V is dat dus 120 A , leuk de bedrading als feestverlichting , en dan doen we dat dan ook nog eens ter gelijkertijd, kan dus de gehele wijk opgewaardeerd worden wat kabels en transformatoren betreft. etc etc etc

    Dus voor de groenen onder ons , wees voorstander van kerncentrales anders geen elektrische auto, s !

    O ja nog even vergeten , waar komen al die mineralen vandaan om die accu’s te maken, en hoeveel energie kost het produceren van die accu,s , Het mijnen het transport en de fabricage !!
    Neem dan ook nog eens de levensduur van die accu,s in de berekening mee !

    Dus een veel gecompliceerdere materie dan het wat populaire slinkse gebrul van wat groene idioten die geen enkele kennis hebben van waar ze over hun verbale riool opendoen.

    Dit soort roeptoeters drinken elke ochtend en glas sla olie en geven hun bek een duw zodat die de gehele dag kan uitglijden.

    Het zijn zelfs geen nuttige idioten .

    En dat alles voor 4 uurtjes rijden en opladen in 4 uurtjes voor 1 miljoen electrische auto, s !!!!!!!!!!!!!

    Ben ik tegen elektrische auto,s ?
    Nee zeker niet, maar er moet dan eerst wel heel wat gebeuren , zoals het verzet tegen kernenergie opgeven, kernfusie is een oplossing en ook micro kern centrales een nieuwe ontwikkeling erg interessant.
    Komen er ook ineens geo politieke zaken om de hoek kijken, en het totale kosten plaatje is onwaarschijnlijk hoog !

    En ja ik heb een beetje verstand van elektriciteit zullen we maar zeggen en ben ook op de hoogte van het eu koppel net

    Like

  16. Joop Klepzeiker zegt:

    Maar ik zie wel in dat er gigantisch geld aan te verdien valt voor de vriendjes van de sla olie drinkers !

    Like

  17. Joop Klepzeiker zegt:

    Alleen al in Duitsland moeten tot 2020 minstens 150.000 laadstations voor elektrische auto´s ontstaan, eist EU-commissaris voor verkeer Siim Kallas.

    Alleen dit al

    Laten we er nu eens van uit gaan dat zo en laadstation 10 auto’s ter gelijkertijd kan laden , moet wel minsten 10 auto’s zijn want het duurt immers effies voordat ze opgeladen zijn.of willen we 4 uur wachte totdat we aan de beurt zijn ?

    Zoals gezegd 100 KW per auto x 10 is dus 1000.000 W dat maal 150.000 maakt dus
    150.000.000.000 W laten we daar een tegelijkertijd factor van een 1/2 op los dan is het nog steeds 75.000.000.000 W

    Zo zie je maar die eikel heeft geen enkel begrip waar hij over zijn riool opentrekt .

    Like

  18. Tistochwat zegt:

    In de jaren tachtig van de vorige eeuw is men gaan denken dat windmolens een belangrijk onderdeel van die nieuwe energiebronnen zouden worden. Die gedachte is echter achterhaald, windenergie is peperduur en een heel belangrijk deel van die kosten bestaat uit energiekosten om die dingen te fabriceren en om ze ter plaatse neer te zetten (waarbij de fundering heel veel cement kost – en voor het maken van cement is ook veel energie nodig). Als we kijken naar hoeveel energie het kost om een windmolen te maken en te plaatsen, dan is dat meestal drie keer zo veel energie als die monsters ooit in hun vrij korte leven (de gemiddelde levensduur is zo’n twintig jaar) zullen opleveren. Daar komt nog bij dat de wind een heel onbetrouwbare bron van energie is. Bij vlagen wordt er soms wel en dan weer geen energie geleverd. Dit stelt grote eisen aan het elektriciteitsnet en aan de zgn. (meestal gasgestookte) “backup-centrales”. Op vrij ondoelmatige wijze moeten gasgestookte reservecentrales de energie leveren die nodig is als de windmolens het weer eens laten afweten. Tot slot staan we in de nabije toekomst voor hoge kosten om de verouderde windmolens weer op te ruimen. Al met al blijkt windenergie vooral een energiebron van het verleden te zijn en niet van de toekomst. Windmolens draaien alleen maar op subsidie en leveren geen zinvolle bijdrage aan de energie van de toekomst. Onder vogels en vleermuizen richten die windmolens hele slachtingen aan. Een bekend gezegde is dat ieder windmolenpark twee “groene banen” oplevert, twee mensen die constant bezig zijn de dode vogels en vleermuizen in de omgeving op te ruimen.

    Zonnecellen leveren nog veel minder rendement op dan windmolens. In de huidige vorm hebben we er helemaal niets aan. Bovendien moeten er voor de fabricage van zonnecellen en voor de permanente magneten in windmolens allerlei grondstoffen gebruikt worden die vaak heel zeldzaam en duur zijn. Neodymium bijv. is een zeldzaam aardmetaal uit China dat steeds duurder en schaarser wordt en dat nodig is voor de permanente magneten in de rotors van de windmolens. Dit materiaal zal vermoedelijk nog eerder opraken dan kolen (nog voor 2000 jaar voldoende) en gas (nog voor 250 jaar voldoende aanwezig). Dat is uit oogpunt van duurzaamheid dus het paard achter de wagen spannen. Alleen de voorraden olie in de wereld zullen vrij snel op raken. In de Verenigde Staten zijn nog wel olievelden, maar Obama wil ze niet laten aanboren.

    De meeste groene energie is gewoon flauwekul en weggegooid geld. Dat is het grote probleem van deze tijd. De mensen zijn vergiftigd met groene propaganda en wie daar tegenin durft te gaan, verliest de verkiezingen. Waar ik mij nog het meest aan erger, is de grote leugen dat de menselijke uitstoot van broeikasgassen zoals CO2 (koolzuurgas, dat iedereen uitademt en dat goed is voor de planten) zou leiden tot een gevaarlijke opwarming van de aarde. De aarde warmt helemaal niet meer op, al 14 jaar niet meer. Die onzin, die ook door de koningin wordt uitgekraamd, kost ons kapitalen die we hard nodig hebben om de economie weer op orde te brengen.

    Like

  19. Jan zegt:

    Wetenschappelijke studie geeft aan dat elektrische auto milieu-onvriendelijk is, dwz.smerig is
    Writing in the journal IEEE Spectrum, researcher Ozzie Zehner says electric cars lead to hidden environmental and health damages and are likely more harmful than gasoline cars and other transportation options.
    Electric cars merely shift negative impacts from one place to another, he wrote, and “most electric-car assessments analyze only the charging of the car.
    http://www.upi.com/Science_News/Technology/2013/07/01/Study-Electric-cars-no-greener-than-gasoline-vehicles/UPI-40741372711871/

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s