PERSBERICHT

Screenshot_60

De Populistische Omroep Nederland dient klacht in bij de Reclame Code Commissie over misleidende reclame door de publieke omroep

‘De publieke omroep is van en voor iedereen’. Met deze leus maakt de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) met publieke middelen op een misleidende manier reclame voor de publieke omroep. Het gaat hierbij niet om de vraag of iedereen wel eens naar een programma van de NPO kijkt of luistert, maar om de vraag of de NPO er in haar informerende en opiniërende programma’s in slaagt om alle substantiële politieke, maatschappelijke en levensbeschouwelijke stromingen binnen de Nederlandse samenleving te bedienen. Het lukt de NPO zeker al tien jaar niet om het geluid van het rechtspopulistische deel van de Nederlandse bevolking (10 tot 25% van de bevolking) te laten horen. Het lijkt er integendeel op dat de NPO er alles aan doet om dat geluid juist niet te laten horen. Programma’s die aantonen dat de islam onverenigbaar is met de waarden van een vrije Westerse samenleving, die het failliet van ontwikkelingssamenwerking aantonen, die vraagtekens plaatsen bij de klimaathysterie, die het uitmoorden van de laatste christenen in veel islamitische landen aan de kaak stellen, die duidelijk maken dat Israël een baken van beschaving is in een oceaan van barbarij en die laten zien dat het niet raar is om te spreken van de ‘EUSSR’ en dat diezelfde EUSSR ons rechtstreeks de afgrond in voert of die aandacht schenken aan het toenemend aantal racistische moorden in Zuid-Afrika worden niet door de NPO uitgezonden.

De directeur tv-programmering van de NPO, de heer G. Timmer, wist desgevraagd geen een voorbeeld van bovengenoemde programma’s te noemen. De directeur van de NOS, de heer J. de Jong, stelde vorig jaar oktober in het blad Mediafacts heel terecht dat de publieke omroep op het gebied van opinie ‘onvoldoende pluriform’ is. De conclusie moet dan ook luiden dat de publieke omroep helemaal niet van en voor iedereen is en dat de reclameleus misleidend is.

Door:

Ronald Kaateee

(voorzitter PopNed)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

22 reacties op PERSBERICHT

  1. Blijf maar klagen, PopNed! De aanhouder wint!

    Like

  2. J.A. Kapteyn zegt:

    Terecht geklaagd, ben benieuwd wat het oplevert. Een reprimande voor de NPO? Plicht tot rectificatie? Zet misschien niet veel zoden aan de dijk, maar blijven schoppen tegen de eenzijdigheid van de NPO is zinvol.
    A propos: wanneer zal Pop-Ned z’n uitzendvergunning krijgen?

    Like

  3. Martien Pennings zegt:

    Je zult zien dat de Publieke Omroepen over elkaar gaan buitelen om het nieuws van deze klacht breed te brengen.
    Maar voor de rest is het elk geval een slimme zet en een statement, Ronald.

    Like

  4. Tom Hendrix zegt:

    Goed artikel Hr. Ronald Katee, geheel conform de waarheid!

    Like

  5. Zeker terecht geklaagd. Ik hoop dat het wat bruikbaars oplevert voor PON. Tot nu toe zie je op de NPO weinig of helemaal geen tegengeluid en het wordt de hoogste tijd dat daar eens verandering ik komt!

    Like

  6. koddebeier zegt:

    Alles in Nederland is doordrenkt van politiekcorrecte linkse Gutmenschen, die graag hun onwaarheden aan jou opdringen.
    Dat met Publieke bedoelen ze alleen maar hun eigen publiek.

    Like

  7. Vasti zegt:

    Uitstekende actie!

    Like

  8. G.Deckzeijl zegt:

    Nog meer leuks over de volslagen achterhaalde en niet meer van deze tijd zijnde NPO…
    En H.Hagoort & Co nog STRONTEIGENWIJS ook..!!!
    http://www.telegraaf.nl/digitaal/21273055/__CBP__publieke_omroep_mag_cookieweigeraar_niet_blokkeren__.html
    Zie ook deze pdf: http://tinyurl.com/awtcb49

    Like

  9. BertG. zegt:

    Niet geheel op z’n plek hier maar wel belangrijk voor iedereen met een gmail.com account.

    http://webwereld.nl/nieuws/113312/microsoft–google-leest-met-je-mee-in-gmail.html

    Like

  10. Jean zegt:

    Wie soms kijkt naar de BRT (ik weiger deze zender te erkennen als vRT) die ziet net hetzelfde, ook die rode waardeloze zender, volgepropt met linkse nietsnutten, doet niets anders dan alles wat rechts is afbreken én weren op de buis. Ook de BRT is een publieke zender die betaald wordt met belastingsgeld van ‘de Vlamingen’ nota bene ± 350.000.000 euro per jaar.
    In de etalage met dergelijke brol is onze boodschap want momenteel gebruikt de rode busgriet Lieten deze zender als haar persoonlijke propagandazender.

    Like

  11. G.Deckzeijl zegt:

    @J.A.Kapteyn, 7-2, 02:44
    Wel eens gehoord van het commissariaat v.d.media? http://www.cvdm.nl

    Like

  12. baksteen zegt:

    Goede actie, is dit niet iets voor DDS?

    Like

  13. henk schroemges zegt:

    Wat zal die reclame codecommissie doen met die klacht?
    Dat is afhankelijk van haar samenstelling.
    Welke figuren zitten daar in ?

    Like

  14. louis-portugal zegt:

    het zal wel helaas op niets uitlopen zoals gewoonlijk.

    Like

  15. jowitteroos zegt:

    Goeie actie, helemaal geweldig PON!!

    Like

  16. Tistochwat zegt:

    Hoe meer klachten, hoe beter en nu maar hopen dat onze klachten een keer serieus worden genomen!

    Wanneer komen er eens tv programma’s zonder dat oeverloze gekwijlebabbel en gekontenlik over dat ‘koningshuis’ hier? Het gedoe rondom dat op die ‘troon’ hijsen van ‘prins carnaval c.q. prins pils’ komt me sinds de aankondiging ervan al mijlenver de neus uit.
    Wanneer komen er programma’s waarin Geert Wilders respectvol wordt behandeld?
    Waar blijven de eerlijke voorlichtingsprogramma’s die de burger laten zien en horen hoe het er in het schimmige wereldje vande ‘elite’ aan toe gaat?
    Waar blijven de programma’s die de slapende schapen wakker schoppen?
    Wanneer verdwijnt de gratis reclame voor die linkse politieke partijen?

    Like

    • Jean zegt:

      Tistochwat, Poepsimpel, in Nederland massaal stemmen op de PVV en in Vlaanderen massaal stemmen op het VB, door dat te doen komt er snel een einde aan die linkse waanzinnige idioterie én aan die staatscircussen door sommigen monarchieën genoemd, een middeleeuwse ziekelijke folklore.
      Enkel van die partijen hebben ze angst want beide partijen pakt hun kiesvee aan bij de wortel en maakt onze landen terug onkruidvrij.

      Like

      • Tistochwat zegt:

        @ Jean om 14:17

        Vanzelfsprekend is het poepsimpel om van alle ellende te worden verlost, maar het merendeel van de bevolking is rood en/of ‘oranje-gezind’ en dergelijke lieden stemmen niet op de PVV.
        Ik blijf natuurlijk zelf wel op Wilders stemmen.
        Bij volgende verkiezingen zal de SP waarschijnlijk eerst nog even aan de macht moeten komen, samen met andere schadelijke partijen (om de boel nóg verder te verpesten) en als dan ook die coalitie ploft, is men misschien pas rijp voor de PVV en die MOET dan bij weer volgende verkiezingen de meerderheid kunnen behalen…
        Maar ja, als die meerderheid er niet komt, met wie moet Wilders dan gaan samenwerken?
        Zou ik ook maar een politieke partij oprichten die super anti-eu, anti-islam, anti-graaipraktijken en vooral -dat is nieuw- anti-‘monarchie’ is?
        Maar wacht, dat laatste kan natuurlijk niet met al die ‘vlaggetjes-zwaaiers’ en ‘oranje bóóóven-roepers’…

        Like

  17. friki zegt:

    Straks wordt alle media aan banden gelegd door de EU, (media code met Neelie Kroes als promotor), maar het schijnt alsof het allang zo is. Of zie ik dat verkeerd.!!
    In elk geval goed van Pon om actie te ondernemen.

    Like

  18. @ J.A. Kapteyn, 7 februari 2013 om 02:44
    Als we op 1 april 2014 50.000 betalende leden hebben, gaan we een jaar later uitzenden. Met een redactie van 50 à 100 man die zich fulltime op genoemde onderwerpen (en andere zoals de graaizieke elite) kan storten. We kunnen nog wel wat leden gebruiken: http://www.popned.nl/asp/invado.asp?t=show&var=1064. Is dit jaar nog gratis maar donaties zijn welkom. Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als je her en der een beetje reclame voor ons wilt maken. Van Matthijs van Nieuwkerk en P&W moeten we het niet hebben.

    Like

  19. @ Martien Pennings, 7 februari 2013 om 06:26
    Ja, ze hebben me gisteren helemaal gek gebeld, maar ik heb die kans natuurlijk niet laten lopen. Ik dacht: ‘ja, nu hebben jullie me nodig hè, nou ik neem mooi niet op.’ Nou nee dus, totaal genegeerd dit persbericht, nog geen 20% heeft de mail geopend. Ben benieuwd wat ze doen in het onwaarschijnlijke geval dat de Reclame Code Commissie het met ons eens is.

    Like

  20. @ baksteen, 7 februari 2013 om 11:47 en anderen:

    Bedankt voor de steun. Ik hoop over een paar weken wat voor DDS te schrijven. Ideeën zat, tijd niet.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s