Mijn moedeloosheid, de website van de PVV en een hulpvraag aan de lezer

Screenshot_35

(Door: Martien Pennings)

De website van de PVV is ongeveer net zo inspirerend als de hele Kamerfractie, want vergis je niet: als er werkelijk politiek talent in de PVV had gezeten, dan hadden ze allang op 40 zetels kunnen staan. Heeft Geert Wilders dan ook geen politiek talent? Nee.

Maar die website dus: als in de jaren 1950 internet had bestaan dan had de website van het Oud Strijders Legioen (OSL)  er ongeveer zó uitgezien als die van de PVV anno 2013. God, wat een steriele droefenis! Zo’n website zou het medium bij uitstek zijn om de achterban te bereiken. Maar nee hoor, het laatste waar ze bij de PVV in zijn geïnteresseerd is de achterban.

Ik kwam op die website van de PVV omdat ik stom toevallig even naar de tv keek vanmiddag, en in een of ander vragenuurtje van de Tweede Kamer viel. Debat over een rapport van een van de takken van de Verenigde Nazi’s, UNICEF,  waarin staat dat Israël  de rechten van Palestijnse kinderen schendt. Enfin, men weet dat de hele VN inmiddels zo’n beetje in zijn geheel een haatmachine is geworden om Israël te demoniseren. Laat u informeren over dit rapport door de zelfhaatjoden van Een Akelig Joods Geluid.

In elk geval volgde ik dus aandachtig het debat dat erover gevoerd werd.  Jeannine Hotlips Hennis-Plasschaert stond de vragen te beantwoorden bij ontstentenis van minister van BuZa, Timmerfransje. Eerst kwam er een gladde vlerk van de PvdA aan het woord, Michiel Servaes, met de voorspelbare aanklacht over de behandeling van Filippijnse dienstmeisjes in Saoedi-Arabië . . . sorry, nee, over . . . . . eh . . . . ja, natuurlijk. Ik zag antisemiet Harry van Bommel. Maar ik zag ook een goeie bijdrage van Raymond van Roon van de PVV.

Omdat de PVV zelf nergens iets mee doet, niks op een intelligente manier politiek relevant maakt, vatte ik  het plan op om over dit debat een stukkie te gaan schrijven. Dus ik ging welgemoed naar de website van de Tweede Kamer, waar ik het betreffende debat niet terug kon vinden, en toen naar nog weer een andere website  van de Tweede Kamer (“debat gemist”), maar ook daar niks te vinden. Zodoende kwam ik ook even terecht in die jaren-50- internetsfeer van de PVV. En daar heb ik niet eens gezocht, maar ben gillend weggevlucht.

En dan mijn hulpvraag: hoe vind ik nou dat debatje over het UNICEF-Israël-demoniserings-rapport in het vragenuurtje van de Tweede Kamer van dinsdag 25 juni 2013?

Screenshot_36___________________________________________________
Door:

Martien Pennings

(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

57 reacties op Mijn moedeloosheid, de website van de PVV en een hulpvraag aan de lezer

  1. maria zegt:

    Uit mijn hart gegrepen Martien! Qua frustratie en boosheid van NL-ers zou de PVV meer dan 50% van de stemmen kunnen halen. Geert bedoelt het goed maar schiet met zijn onhandige uitspraken net even zijn doel voorbij. De PVV heeft ook niet veel zwaargewichten, wel veel roddelrubriek-klanten zoals Dion Graus, over wie je veel kan vertellen behalve dat het een politicus is. De heer Beertema was bij K&vdB goed op dreef in zijn argumenten tegen de frauderende school Ibn Ghaldoun. Maar hij had het islamitische aspect net zo goed achterwege kunnen laten omdat de grootschalige subsidie- en examenfraude op zich al voldoende waren om de school te sluiten. Ik wens Geert veel goede en vooral evenwichtige partijleden toe, dan ga ik er misschien zelfs op stemmen…

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Ik ben zéér benieuwd naar het alternatief waar u dan op stemt maria!

      Webmaster

      Like

      • maria zegt:

        Vanuit mijn christelijke huis (terwijl ik allang niet als christen leef) heb ik altijd GVP/Christenunie gestemd. Maar dat zijn eigenlijk ook allemaal watjes die uit angst hun christelijke (bv onderwijs) rechten te verspelen ook de islam in de kaart spelen. Ik heb veel sympathie voor Geert maar vind het jammer dat de PVV zo weinig economische kennis ten tonele spreidt en zich beperkt tot schreeuwerige jij-bakken. PVVer Beertens (een kanjer) had zich b.v. in de K&vdB discussie beter kunnen vastbijten in de subsidie- en examenfraude ipv het islamitische van de Ibn Ghaldounschool te benadrukken. Dat was weliswaar zijn goed recht, maar het was gezien de omstandigheden overbodig. Hierdoor kon dhr. Tonca vol in zijn slachtofferrol als zijnde “de laatste islamitische school” die dus niet dicht mocht. Zag je die vuile blikken aan tafel van o.a. Max Westerman, die bijna zijn arm sloeg om Tonca? Ja zo leer je je pappenheimers wel kennen!

        Like

  2. HF zegt:

    http://tvblik.nl/nos-het-vragenuurtje/25-juni-2013

    Bedoel je deze Martien??
    even kopiëren en plakken op Google

    Like

    • Jaaaaaaa!!
      Dank u, Hassan Fatwarezi !!

      Like

      • HF zegt:

        Geen dank.
        Mijn nick is trouwens HF = Hora Finita.
        De tijd is voorbij.
        M.a.w. het is te laat om zaken te veranderen.
        Alleen een Nederlandse lente kan nog verandering brengen.
        Maar daarvoor moeten we eerst nog veel dieper zinken.
        Daarom verheug ik mij op alle slechte nieuws in Nederland.
        De immigratie, werkeloosheid, economie, censuur, EU, enz.
        Het moet nog vele malen erger worden voordat de burger de straat op gaat.

        Like

  3. louis-portugal zegt:

    Ik denk ook dat als iets hij meer charme van Pim had gehad dat ze veel verder waren.

    Like

  4. Joannes den Hollander zegt:

    Er blijven geen anderen over die de belangen des lands onzes dienen.

    Like

  5. Henny Clemens zegt:

    Deze vraag HR Bron kwam mij ook direct in gedachten, op wie stem je dan Maria?
    Natuurlijk ben ik het met Martien eens dat er veel in positieve zin kan veranderen en ja Wilders schiet weleens door, maar wat is het alternatief?
    Groenlinks? d666, pvda, cda,cu, brrrrr!
    Er is maar één partij die tegen dezelfde ellende is als ik en dat is de eu en de islam.
    En ik ben bang dat Wilders moe is, moe van de tegenwerking van alle kanten, de continue bewaking, het steeds weer herhalen van de boodschap die niet gehoord wil worden.
    Ga er maar aan staan, het is niet voor een week of een paar maanden, nee dit doet hij al jaren.
    Alleen om die reden al zou je respect kunnen hebben voor deze man.
    En ja er zijn ook een paar minkukels bij de partij betrokken geweest, en ik zie er nu ook wel enkele die niet echt op hun plaats zijn.
    Maar zie maar als gehate partij de juiste moedige man of vrouw te vinden die ook bereid is plaats te nemen in de PVV.
    Ik maak mee hoe mensen reageren als ik openlijk zeg: Ik stem op de PVV, en dat is niets vergeleken met wat deze partijleden met Wilders voorop, elke dag moeten incasseren.
    Ik stem PVV!

    Like

    • BertG. zegt:

      Op de vraag van hr. Bron wat er dan wel gestemd werd, was inderdaad mijn eerste ingeving goed. Als je mensen een tijdje volgt/leest op een site kan je dat vaak al raden.
      Het eerste wat me te binnen schot was SGP, CU of CDA.
      En als van fan van K&vdB kon dat haast ook niet anders.
      Vandaar mijn inzending van 00:50 Een beetje humor moet kunnen.

      Like

    • Lucie zegt:

      En ik stem ook PVV,het is de enige partij die tegen de EU bende is,(met de SGP dan)
      En hoeveel minkukels hebben andere partijen niet gehad?
      Maar daar hoor je later nooit meer iemand over,alleen bij de PVV wordt alles tot in den treure herhaald.
      Ook het verhaal dat Wilders eruit is gestapt,hoe vaak dat al voorbij is gekomen,niet meer te tellen.Terwijl hij niet meer wou,omdat VVD en CDA alle punten van de PVV negeerden.
      Hij kon het tegenover zijn kiezers niet verantwoorden om mede te ondertekenen.
      Trouwens,er zitten best wel goede bij,ik kan van alle andere partijen een hele rij opnoemen die vele,vele malen slechter zijn.
      Ik stem PVV!

      Like

  6. BertG. zegt:

    Speciaal voor maria,

    Like

    • maria zegt:

      haha hij is leuk! De EO is trouwens ook behoorlijk de weg kwijt en Andriel Knevel is in mijn achting onder het nulpunt gedaald. En dat Poephoofd naast hem ook.

      Like

  7. maria zegt:

    “Wij tekenen verzet aan” is al een taalfout. Wij komen in verzet of tekenen bezwaar aan. De PVV maakt dezelfde fout als de Turkse winkels met hun “Turks pizza” of “Islametische slagerij”. Maar ik ben geneigd politici op hun Israël-schaal te wegen, en Geert komt daar glansrijk doorheen!

    Like

  8. Tiny zegt:

    De PVV website mag dan jaren ’50 droefenis uitstralen, waar ik niet mee eens ben. Maar er is geen enkel ander alternatief als stemmen op de PVV. De enige partij die nog staat voor de Nederlanders. De rest is allemaal islamgeil en eurofiel tot op het bot en daar bedank ik voor.
    Ook zou men eens bij de debatten dan beter op moeten letten, steeds als er een PVVer aan het woord is of komt, is er geheel toevallig een storing of wordt de uitzending op een andere manier onderbroken. Het Nederlandse volk MAG niet eens horen en zien wat een PVVer nu vindt of zegt.
    Ook zie je dat in de MSM terug, foto’s en het kwebbeltje van bijna iedereen, maar zo goed als nooit van iemand van de PVV,
    Nee, er was toch echt geen cordon sanitaire toch?

    Like

  9. treintrien zegt:

    Tot dat ene moment. Een groep mensen organiseert een klein protest tegen de regering. Toestemming hebben ze niet dus grijpt de politie in. Dit leidt tot woede bij velen, mensen die om wat voor reden dan ook tegen de regering zijn. Het protest groeit… Weer grijpt de politie in.. Maar het protest groeit er alleen maar door…

    BAM! Nederlandse lente!
    Meeroever | 25-06-13 | 23:05 | + 89

    Op GS: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/stemmen_zonder_opstand_af_lv.html#more

    Een pareltje dat ik jullie niet wilde onthouden.
    Vooral de combi met het BAM van Tofi Dibik, geniaal.

    Like

  10. 2Crazy2bTrue zegt:

    Ik herken veel in deze kritiek. En ik verbaas me wel eens over mezelf dat ik nooit op de PVV site kijk. Bij de PVV missen ze helaas het Pim Fortuyn gen of is dit door langdurig demoniseren zo goed als onklaar gemaakt. Maar anderzijds is er geen alternatief. Alle oude partijen hebben voor mij volledig afgedaan. Vanaf het allereerste begin stemde ik PVV en zolang er niets dramatisch in de politiek van dit land verandert, zal ik dat blijven doen.

    Wat Geert geneest is een presidentschap. Alleen daarmee is de voodoo van de demonisering ongedaan te maken. We moeten er ons best voor doen, want Nederland heeft hem hard nodig.
    Misschien kan Melkert ook hier nog een handje helpen?

    Like

  11. Republikein zegt:

    Ik denk dat ik helemaal niet meer ga stemmen.Het schiet geen kutklote op.De vele leipies in dit land stemmen toch weer op de tegenpartij.Daar komt bij dat het woord STEMFRAUDE mij bekent voor komt, niet dat iemand dat gaat uitzoeken ofzo, maar mijn intuitie geeft mij dat in.De medewerkers van het stemburo zijn, denk ik ,allemaal rode geitenwollensokkers en kunnen niet neutraal blijven bij het tellen van niet op links uitgekomen stembiljetten, dus je verliest altijd.En dit kabinet valt echt niet, ze hebben de meerderheid en houden dat ook, al moeten ze hun eigen familie verraden, gaat niet gebeuren.Oh wat een fijne demoncratie in dit door God vergeten kutland

    Like

  12. luckybee zegt:

    De PVV moet tegen de hele media en Elite opboxen die ze stuck voor stuck diaboliceerd. Is het dan niet aan ons licht als ze niet verder komen , om dat wij de media en de elite toch op de ene of andere manier wel vertrouwd?Ik perzoonlijk zie geen enkele alternative voor de PVV. Als wij de islam kwijt willen is dat de enige partij dat wij hebben.

    Like

  13. luckybee zegt:

    licht is ligt bedoeld van liggen.

    Like

  14. AdriePVV zegt:

    Enige tijd geleden heb ik op een PVV bijeenkomst een aantal kamerleden van de PVV persoonlijk kunnen spreken. Hun probleem was dat ze moesten roeien met de financiele en organisatorische riemen die ze hadden. Of zoals Teun van Dijck het kort formuleerde, hij had anderhalve man en een paardekop als ondersteuning en moest veel zelf doen.

    Klagen helpt niet, we zullen het zelf moeten doen.

    Deze site is met al zijn hartverscheurende verhalen compleet met foto film en vindplaats een goed begin.

    Like

    • Ik deed onlangs een hartstochtelijk beroep op een prominent kamerlid van de PVV omdat ik vond dat ik iets belangrijks te melden had dat zeer delicaat lag.
      Dus ik legde er de nadruk op dat het een face-to-face gesprekje moest zijn
      Deze prominent kent mij en ik heb hem vaker gesproken, maar met weinig tot geen vrucht.

      Ik kreeg hem zover dat hij me belde.
      Of het niet over de telefoon kon, vroeg hij.
      Daar begint dus de respectloosheid al.
      Nee, zei ik, want dan leg ik er niet zoveel nadruk op dat het face-to-face moet.
      Het is zo vreselijk druk op het ogenblik, zegt prominent, en ik ga al gauw op vacantie.
      Nou moet de lezer weten dat het in dit geval echt een fluitje van een cent zou zijn voor deze prominent om mij rechtstreeks te spreken en dat het nauwelijks moeite of tijd zou kosten.
      Het zou zeker in een half uurtje allemaal gepiept zijn.
      Goed, het was dus vreselijk druk en hij ging gauw op vacantie en het moest dus daarna.

      Dus zeg ik: “Daarvoor is het te urgent. Je neemt me niet serieus.”
      Hij: “Ik behandel jou altijd met respect.”
      Ik: “Nee, dat doe je niet.”
      Hij: “Nou, tot de volgend keer dan maar.”
      Ik: “Dat denk ik niet. Ik ben niet de eerste de beste snotneus.”
      Hij: “Nou, tot ziens dan maar.”

      Ik stem ook PVV en ik blijf dat doen.
      Maar zelfs al zou die partij een absolute meerderheid halen in de Tweede Kamer en een regering kunnen vormen met een machteloze oppositie, dan voorspel ik dat ze er niks van maken.
      Dat is binnen de kortste keren chaos in Den Haag en in het hele land.
      Ik stem alleen op die partij omdat het de enige partij is die het gevaar van de islam ziet en Israël echt steunt.
      Maar voor de rest is de PVV een komeet die heel erg eenzaam door het luchtruim suist en weer snel zal uitdoven.
      Ze weigeren wortel te schieten.
      Maar dat is kometen eigen: geen wortels.

      Like

  15. Tom Hendrix zegt:

    Ik ben het eens met de constatering, dat de oude partijen passé zijn, zij zijn niet de oplossing maar het probleem. Wat ik heel erg jammer vind, is het feit dat Pim Fortuyn, niet de kans heeft gekregen, doordat hij vermoord werd-de kogel kwam van links! Ook ik zie geen ander alternatief als Geer Wilders mijn stem te geven. Persoonlijk sta ik wat dichter bij de SGP. Maar ik vrees, dat het niet gaat helpen, de stembureau’s worden bemensd door HATERS van de PVV. Het is zoals de communist LENIN al zei: “Het maakt niet uit wat de mensen stemmen, maar WIE de stemmen telt”. We worden belazerd waar we bij staan. Dit land is geen democratie, maar een particratie.

    Like

    • BertG. zegt:

      En Martien, ik ben blij dat jij het opgeschreven hebt,
      “Heeft Geert Wilders dan ook geen politiek talent? Nee.”

      Als ik dit beweert had dan waren de reacties en alles wat ik over me heen zou krijgen niet meer bij te houden zijn. Het zou 1 van de langst lopende topics worden.

      Like

  16. Heel herkenbaar Martien!
    Zie mijn besluit sept. 2012 bij de laatste verkiezingen.
    http://tora-yeshua.nl/2012/09/blanco-stemmen-daarmee-maak-je-duidelijk-dat-het-nivo-van-de-pol-partijen-zo-laag-is-dat-je-je-er-niet-meer-in-herkend/
    Het feit dat de PVV ondanks hun slechte communicatie met de achterban van toen 15 naar 29 zetels nu in de peilingen is gestegen, geeft de onvrede onder de bevolking aardig aan.
    In opdracht van de PVV werd er een enquete gehouden over de islam: ruim 70% is de islam meer dan zat.
    http://tora-yeshua.nl/2013/06/enguete-m-de-hond-nederlandse-volk-is-de-islam-spuugzat-nu-er-nog-naar-handelen/
    De christen-lijken bij CU en SGP hebben goud in handen, maar verspelen dat dagelijks: de combi “liefde voor mensen en ontmaskering van de duisternis” is heel helder in het evangelie, maar die loosers zijn te bang om de islam te ontmaskeren.
    En bij de PVV ontmaskeren ze wel, maar het ontbreekt hen aan de “lange termijn visie” (eeuwig) van het evangelie.
    Kortom, een Tora-Yeshua partij zou natuurlijk geweldig zijn, maar daar zijn noch de PVV noch de christen-lijken aan toe.
    Dan maar blanco, als proteststem.
    En het niet van Geert als “messias” verwachten, maar van de Ene ware Mashiach: JHWH, de God van Abraham, Isaak en Jacob, die in de gestalte van Yeshua ha Mashiach ben David komt op de Olijfberg, als Israel nagenoeg ten onder lijkt te gaan in het antisemitisme van de volken.
    Zie voor meer info Zacharia 14 en Handelingen 1:9-11

    Shalom,
    Ben Kok (joods-chr pastor)
    tora-yeshua.nl

    PS: ondertussen gaan we als zo ver mij bekend enige site vanuit christelijke of Joodse hoek door met het ontmaskeren van de islam, delen we folders uit aan moslims (vraag ze aan, ze zijn heel duidelijk en toch ook met liefde voor de moslim als medemens, ik deel ze nagenoeg dagelijks uit in gesprekjes met moslims).
    En waar de PVV de islam ontmaskert, waardeer ik ze zeer, ondanks genoemde tekorten.
    Gelukkig zijn sites als Brabosh, Amsterdam Post, EJ Bron ook goed bezig met islamontmaskering en een groot aantal buitenlandse sites.
    Likoed heeft ook regelmatig goede artikelen.
    Echter, het probleem van deze wereld is groter dan de islam. Op tora-yeshua.nl nemen we de NWO/Mobama, de RK kerk, de valse oecume e.d. ook mee in de ontmaskering en we hebben een alternatief, wat op zijn minst heel erg waard is nader te onderzoeken.

    Like

  17. BertG. zegt:

    Gisteren werd het Limburgse Venlo aangedaan en de gemiddelde Nederlander komt niet verder dan mooie praatjes en de link die wordt gelegd met Geert Wilders, de man die zo’n hekel heeft aan het “koningshuis”. Althans, dat dienen wij maar aan te nemen. Wilders blijkt echter nogal pissig te zijn over het feit dat hij is gepasseerd als lid van het “parlementaire inhuldigingsclubje” wat het “koningspaar” aan het handje mocht nemen – of zoiets. Wilders gaat dus door voor iemand die het “koningshuis” geen goed hart toedraagt en dat terwijl hij gewoon trouw aan ’t overbodige ventje en/of zijn moeder zweert en doodleuk alle partijtjes af loopt waar de “majesteit” koffie met gebak (op onze kosten) trakteert:
    https://herstelderepubliek.wordpress.com/2013/06/13/oranje-en-de-verzetspartij-pvv/

    Like

  18. Theodoor zegt:

    Stemmen, wat levert het op. De “omhooggevallen” gevallen elite hebben het gevoel dat zij Nederland zijn. Ze vergeten zelf dat deze “uitkeringstrekkers” onderhouden worden door het volk. Het volk, de “slaven” denken dat ze een stem in het kapittel hebben maar door het spel van de de oude grote partijen worden ze gewoon belogen, belazerd en vernederd. Veel mensen hebben dat niet eens door, ze hebben hun stem in vertrouwen uitgebracht op de partij van hun keuze.
    Wel, uit de laatste “peilingen” blijkt dat het vertrouwen in de politiek grotendeels is weggeëbd, dat mensen blijven stemmen op de gevestigde partijen komt alleen nog door de media in Nederland die valse dan wel aangepaste voorlichting geven en vooral als reclamebureau voor de linkse partijen fungeren. Let maar eens op hoeveel aandacht kleine linkse partijen van deze mediakliek. De media in Nederland heeft vergelijkingen met de staatspropaganda als voor de oorlog, voormalig Oost Duitsland en natuurlijk de oude Sovjet Unie. De NOS met de VARA als “nieuwsbrengers” spannen hierin de kroon in mijn optiek.

    De PVV?
    Deze partij heeft een meesterzet gedaan op het politieke schaakbord om samenwerking te zoeken in Europa met gelijkdenkenden en zo samen te knokken tegen de “elite” in 2014..
    Uiteindelijk hoop ik dat we aan een politiek systeem komen in de landen gelijk aan Zwitserse, de politici hebben rekening te houden met de bevolking.

    Like

  19. Theresa Geissler zegt:

    Martien heeft volkomen gelijk, dat de PVV qua presentatie haar tekortkomingen heeft, maar tja, waar moet je anders op stemmen? Trouwens, ik hoor (lees) al weer vele nostalgische geluiden aangaande Pim, maar laten we niet vergeten dat de LPF óók haar tekortkomingen had. Die was dan nog opgezet als een reguliere partij, met leden, maar Pim was nog niet dood, of de hele fractie vocht mekaar de tent uit en de partij viel uit elkaar. Geert had dus niet echt ongelijk, toen hij geen partij maar een ledenloze beweging vormde. Alleen vraag ik me wel eens af of hij er niet íets te star aan vast houdt, want op deze manier raakt de kiezer niet echt bij de PVV betrokken, wat aan één kant een ‘gemiste kans’ is. Het is voor iedere jonge partij/beweging moeilijk, zeker in tijden als deze.
    Trouwens, doen de gevestigde partijen het echt zoveel beter? Hebben díe zo’n in het oog springende website, zo’n aantrekkelijk programma? Voor de mensen die op ze stemmen is het immers ook voor een belangrijk deel de macht der gewoonte! Helemààl voor de -inderdaad slinkende- groep CDA-kiezers, aangezien er van het CDA al helemaal niets uitgaat. Voor D’66 geldt precies hetzelfde. Beide zijn misschien aantrekkelijk voor diegenen die het veilig vinden om tot de politieke ‘nitwits’ te behoren, zij het de een met een Christen-Democratisch sausje overgoten, de ander met een links-liberaal. Groenlinks is dan weer wat duidelijker: Idealistische chaoten. En dàt blijkt de kiezer in deze tijd nu nèt niet meer te willen zijn. En PvdA en VVD weten, nu ze eenmaal de regering vormen, helemaal niet meer, welke kant ze op moeten en dobberen maar wat rond, ‘gloeiend aaneengesmeed.’
    De website mag dan niet inspirerend zijn, en meer vormgevingen niet perfect, maar Wie PVV stemt weet in ieder geval duidelijk, wat hij wil. En ik heb het vermoeden dat geen enkele andere kiezer hem dat kan nazeggen.

    Like

  20. Anneke zegt:

    Ja Tom we worden al decennia belazerd door het Haagse politieke eiland in de Hofvijver. De kaarten zijn tijden geleden al geschud. Heb zelf tijden niet gestemd, kon die niet misbruikt worden en heb tijden blanco gestemd…..Daar er géén partij was, die de pers. ideeën vertegenwoordigde. De PVV is een eenzame boom, waar gelukkig velen onder schuilen. Men vindt enigszins beschutting onder deze sterke eikenboom. Heb het vermoeden dat de komende tijd nòg meer ogen en oren open gaan staan èn Geert niet langer doodgezwegen kan worden, door de ms-media. De SGP en PVV zullen naar alle waarschijnlijkheid de ‘volgende ronde’ uitblinkers zijn/ -worden. De Europese landen zullen eens tot bezinning komen en zich realiserenn dat ze geheel op het verkeerde pad terecht zijn gekomen. G’d is with us…Hij vergeet Zijn kinderen niet !!! Shalom…

    Like

    • Tom Hendrix zegt:

      @Anneke 09.43. uur. Bedankt voor de reactie Anneke. Heb toevallig net een documentaire gezien over fraude in Nederland. Was over enkele jaren heen gemeten.
      Men kwam uit bij een bedrag tussen de 15 en 25 miljard Euro. En wat doet de regering en de 2e kamer met deze feiten, HELEMAAL NIETS! Want het blijkt dat er legio allachtonen bij zijn, die fraude plegen met Zorgtoeslagen en Huurtoeslagen, en dat zijn stemmers op de PvdA. Het is om te janken! En dan komt de EUSSR FRAUDE er nog bij. Schande.
      Het programma wat ik gezien had was ZEMBLA.

      Like

  21. p.redeker zegt:

    Wilders heeft niet de charme en het charisma van Pim Fortuyn. Een vlijmscherpe denker die ook hele cabareteske kanten had.Een paar maanden geleden stond er in HP/de tijd een interview met Tomas Ross, de schrijver van detectiefies.Op een mooie maandagmorgen kwam Theo van Gogh bij hem op bezoek in schoongewassen t-shirt en lichtelijk doorgesnoven.Theo huppelde door de kamer en zei tegen Tomas dat Fortuyn hem de vorige avond had gebeld met de vraag of hij minister van Cultuur wilde worden in zijn mogelijke kabinet. En,zei Theo in een adem, Pim had Catherine Keyl gevraagd als minister van Volksgezondheid.Lachen man, cabaret en ja die Fortuyn hield wel van een geintje en de boel opstoken.Wilders is een saaie man met de uitstraling van een kouwe radiator.Daarom zal hij nooit doorbreken naar het grote publiek en al helemaal niet bij het zwevende vrouwvolk.Als de PVV Fortuyn had gehad, dan waren ze al lang regeringsfahig geweest.

    Like

    • Theresa Geissler zegt:

      @ p. redeker 10.03u. Wou U dan beweren dat Pim wèl goed was voor het zwevende vrouwvolk, Mijnheer Redeker? Een nicht van de bovenste plank! Als hij dàt had willen bereiken, had hij maar beter niet van die blunders kunnen maken als “Mens, ga toch koken.” En die uitspraak over bijstandsmoeders was op z’n zachtst gezegd ook niet erg gelukkig. Nee, mij maak je niet wijs, dat Pim zo aantrekkelijk was voor het zwevende vrouwvolk. Dat doet Geert hoe dan ook niet slechter dan hij.

      Like

  22. Tistochwat zegt:

    Geert Wilders verdient nog steeds onze stem!
    Alles wat hij heeft voorspeld -en wat wij natuurlijk ook al heel lang hebben zien aankomen- is uitgekomen en zal gaan uitkomen.
    Natuurlijk is het jammer dat Pim destijds geen premier is geworden. Op de een of andere manier werd hij serieuzer genomen dan Geert; men had ontzag voor hem…
    Maar Pim is er niet meer en nu is er niemand behalve Geert Wilders over om te vechten tegen de onderdrukkers in Den Haag en in Brussel.
    Als Wilders niet ‘aan de macht’ komt, zijn we reddeloos verloren en raken we aan de bedelstaf.
    Kijk bijv. eens naar het leuke plannetje van de PvdA. Men is onze totale leegplundering al op een slinkse manier aan het voorbereiden:

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/21677967/__Samsom__mensen_moeten_uitgeven__.html

    “En ik weet zeker dat het mogelijk is om de vermogens van particulieren in beweging te brengen. Ik verwacht dat het kabinet daarin nu alle terughoudendheid laat varen”, aldus Samsom.”

    “NU ALLE TERUGHOUDENDHEID LAAT VAREN”!!!!!!!!!!!!!
    Ik denk dat de Haagse rovers binnenkort het spaargeld van de burgers zullen gaan inpikken.
    Of zijn huis of zijn auto enz………..

    Like

  23. Frans Brassens zegt:

    De PVV reageert niet op serieuze en opbouwende mails. Dat is meer mensen, zowel in mijn omgeving als op diverse sites van het internet, overkomen. Een vriend van me die persoonlijk contact heeft met PVV mensen in Den Haag kaartte dat punt daar aan voor wat betreft een constructief en weinig kostend plan dat ik naar de PVV had gezonden. De reactie was de veronderstelling dat er door mij een verkeerd e-mailadres zou zijn gebruikt. Onzin. Dan zou iedere serieuze e-mailer die ik ken dat hebben gedaan? De e-mailbox wordt kennelijk niet (goed) geleegd en juist daarover ging mijn ‘plannetje’ trouwens. Dat is punt 1.

    Punt 2.: De PVV gebruikt veel (terechte!) woorden, maar als het op daden aankomt is het armoe troef. Naar mijn mening is ook de timing niet goed. Zo ging wel ‘de stekker er uit’, maar te laat. Ondertussen werd er door de E.U. weer (in ieder geval voorlopig) onherstelbare schade toegebracht.

    Als schot voor de boeg van de énige partij waarop we mogen hopen schreef ik elders de onderstaande teksten. Houdt er daarbij rekening mee dat deze inderdaad als schot voor de boeg dan wel als ‘wekker’ bedoeld zijn. Iets anders stemmen dan de PVV zal ik natuurlijk nooit doen, want er is geen enkel alternatief. En neem dat ‘steun kwijt zijn’ dus ook maar met een korreltje zout. Maar de PVV moet wél wakker worden, net als de gemiddelde Nederlandse kiezer. Zoals hier al geschreven werd: Er valt nog heel veel te oogsten. En dat is nódig.

    Hier dan die teksten, ter be- (of ver-) oordeling:

    Het is NU tijd voor de PVV om actie te voeren!
    Hier ligt een grote taak voor de PVV. Organiseer die massale demonstratie!!!
    Als de PVV het NU laat afweten, zijn Geert Wilders en de PVV mijn steun kwijt.
    Dan weet ik, dat die hele PVV alleen maar in leven is geroepen om de mensen rustig te houden met het idee dat er iemand voor hen opkomt! Maar waar dan niets wezenlijks van terecht komt! Dat het alleen maar woorden zijn, en geen daden.
    Dan moet ik de PVV beschouwen als ‘Controlled Opposition’. De politieke viezigheid om de mensen die het niet pikken te kunnen controleren, in bedwang, en rustig te kunnen houden.
    Ook hier kun je vragen of in dit geval ik het ben die overdrijft.
    Néé, ik wil mijn vertrouwen beantwoord zien!
    Ook hier geld voor mij: GENOEG = GENOEG.

    We moeten kunnen rekenen op de PVV. Rekenen op DADEN.
    Mijn reactie van gisteren, 21:59, was onder meer bedoeld op te peilen hoeveel mensen hier net zo dachten als ik, over onze enige hoop in de verder smerige politiek. In een eerder stadium vond ik dat de PVV een en ander te lang had laten duren, waardoor kwalijke ontwikkelingen zonder meer konden doorgaan. Dat dreigt ook nu. Niet voor niets schrijft Trias: ‘Hóógste tijd voor verzet, massaal’.
    Als de PVV nú duidelijk is, niet alleen met woorden maar ook met daden zoals het (eventueel méde) organiseren van een massale demonstratie, waarbij men de woorden, de schandalige feiten, op flyers kan uitdelen, zal wellicht een groter deel van Nederland eindelijk wakker geschud worden. De corrupte media zouden daar dan niet omheen kunnen, al valt te verwachten dat de berichtgeving erover wéér gecorrumpeerd zal zijn. Maar toch.
    Ons beetje bij beetje en groep na groep steeds verder naar de afgrond geduwde kikkervolkje zou er misschien wat meer in geïnteresseerd raken en bovendien kan dat stemmenwinst opleveren voor de enige partij die vooralsnog zégt voor ons op te komen. Zo’n ‘actie’ als tekenen voor ‘ik kom in verzet’ of ‘ik ben in verzet’, hoe heet het ook weer, zet geen zoden aan de dijk. Dat is cosmetica die er zó weer afgeveegd wordt.
    Overigens: Ik zag dat ik in mijn post van 21:59 een T was vergeten in de werkwoordsvorm ‘geld’. Die T van (staats)Terreur geef ik er alsnog bij.

    Like

    • Tom Hendrix zegt:

      @Frans Brassens 11.16. uur. Ik herken mij volledig in uw reactie. Chapeau!

      Like

    • BertG. zegt:

      Wat jij schrijft heb ik al regelmatig beweerd. Maar dat wordt je beslist niet in dank afgenomen. Ik weet er alles van.
      Met alleen het idee dat er wel iemand zal zijn die voor me opkomt maar waar ik verder nooit iets van hoor kan ik niet goed mee leven. Zo hou je een klein kind bezig maar niet mij. Daden gaat het om.
      En dit is ook al vaker beweerd. ‘Controlled Opposition’
      Maar bijna levens gevaarlijk om het te uiten. Voor dat je het weet ben je ineens verrader.
      Tot nog toe geef ik ‘m nog steeds de voordeel van de twijfel maar het wordt steeds moeilijker.

      Like

      • Frans Brassens zegt:

        Bert, ik had jouw gezichtspunten hier al eerder gesignaleerd en er zelfs ergens in een item op gereageerd. Onder meer met vermelding van die heikel gevonden uitdrukking ‘controlled opposition’. Die reactie is er nooit gekomen. Vermoedelijk dacht de webmaster inderdaad dat het om een ‘verraderlijke’ tekst/persoon ging. Niets was minder waar. Ook toen was de bedoeling om dat in mijn ogen zo noodzakelijke ‘schot voor de boeg’ te lossen. Jammer als je niet begrepen wordt, maar zoiets kan/kon vóórkomen. Ik heb er verder geen aandacht aan besteed. Maar laat één ding duidelijk zijn: Wilders laadt bij een aantal sympathisanten wel degelijk een bepaalde verdenking op zich als hij het bij woorden laat en niet tot daden komt. Ik ken daar voorbeelden van.

        Like

    • Siem zegt:

      Mee eens!
      Maar ik blijf ondanks hun tekortkomingen PVV stemmen!

      Like

  24. bigljohn zegt:

    Ook wij zijn trouwe PVV mensen. Het ware echter wel te wensen dat de PVV veel agressiever gaat optreden. Mij bekruipt het gevoel dat ze zich nog teveel laten ondersneeuwen. En je hoort zo weinig over ze als er kwesties spelen. Allemaal zo soft. Een politieker met flair zoal Pim Fortuijn, zo een is hard nodig. Maar liever een PVV dan al die andere shit die er alleen maar op uit zijn ons en ons land richting armoe en Sharia kalifaat te sturen.

    Like

  25. Henk.V zegt:

    De klacht van Martien herken ik maar al te goed.
    Aan de ene kant hebben wij voor de verwerking van onze inzichten een politiek breekijzer nodig die de inzichten verwerkt en ze op niveau in gerichte politieke activiteiten omzet.

    Aan deze slagvaardigheid ontbreekt het de PVV volstrekt. De oorzaak heb je al vastgesteld, Martien : weinig politiek talent, helaas.
    Bovendien communiceert de partij werkelijk slecht met de (potentiële) kiezers.
    In mijn hoedanigheid als PVV stemmer heb ik de Tweede Kamerfractie lange tijd keer op keer allerlei nuttige informatie toegestuurd.
    Van – vermoedelijk – jouw zeer prominent lid kreeg ik zes keer het bericht dat mijn mail ongelezen was verwijderd.
    Ik sprak Geert W , via de PVV site hierover aan en maakte mijn misnoegen duidelijk kenbaar. Binnen twee dagen kreeg ik van het prominente lid de verzekering dat al mijn mails waren gelezen…
    Zulke zaken vergeet ik nooit , omdat ze duiden op incompetentie en starheid in de enige partij die een belangrijke klus kan klaren: de redding van ons land!.
    Het is inderdaad heel moeilijk om iets op het internet uiteen te zetten en te zien dat de machine die de oogst moet binnenhalen niet goed werkt. Van die constatering word ik werkelijk vaak doodmoe en moet ik mij door een fase van zinloosheid heen worstelen.
    Tegelijkertijd weet je dat er geen enkele partij de positie van de PVV kan innemen. omdat ze allemaal in meerdere of mindere mate zijn gecorrumpeerd door het politiek correcte denken.

    Ik zal dus beslist op de PVV blijven stemmen, maar hoop toch echt dat ze hun neus hier eens vertonen en echt zullen lezen wat wij hier schrijven.
    Soms vraag ik mij af waarom men in de PVV gelederen zoveel middelmatige politici heeft binnen gelaten.. Bij de screening van deze aspirant politici werd kennelijk de lat te laag gelegd!
    Dat pleit niet voor de beoordelingscommissie..
    Dat er in andere politiek correcte partijen nog al veel mensen rondlopen die zich qua inzicht ook niet bepaald positief onderscheiden zal mij een zorg zijn, maar ik wil beslist een PVV waarvan elk lid zeer op scherp staat en over een hoog politiek IQ beschikt.

    Like

  26. Jade zegt:

    Ook al zou Geert Wilders geen politiek talent hebben, het lijkt mij
    zeer de moeite waard een nieuwe politieke partij een kans te geven.
    Zelfs als deze nieuwe partij er niks van bakt, maakt het niet uit.
    Want slechter gaan dan nu kan haast niet…
    De partijen PvdA, CDA en VVD hebben Nederland naar de
    huidige afgrond geholpen, sinds het landverraad van Joop Den Uyl.
    Alle kansen om het schip te keren, hebben ze laten liggen.
    Waarschijnlijk omdat ze nu zelf de boel ook niet meer zien zitten,
    hebben ze gauw en slinks de macht uit handen gegeven aan de EU.
    Dan kunnen zij, en de nederlandse bevolking, de EU de schuld geven.

    Like

  27. Helena zegt:

    De PVV in Gelderland.
    http://burgerjournalisten.wordpress.com/2013/06/25/spreektekst-pvv-marlojein-faber-islamiseringsdebat-gelderland-25-06-2013/#comments

    Geert is de enige optie op dit moment. Ik denk dat hij achter de schermen momenteel veel goeds doet (samenwerkingsverband Europa). Vaak denk ik echter ook als ik hem vergelijk met b.v. Nigel Farage had je maar iets meer flair.

    Like

  28. De PVV zou veel meer een actiepartij moeten zijn.
    Maar dat kan niet omdat ze hun achterban niet gebruiken.
    Dus blijft het bij zoiets als het in Den Haag bedachte “Polen-meldpunt”.
    Er zijn nog meer van dat soort PVV-initiatieven geweest, die ik vergeten ben.
    Behalve dan dat het ging om van die dingen waarvan de PVV-ers in Den Haag denken dat “de gewone mensen daar echt last van hebben”.
    Maar zo werkt het niet.
    Ze zijn voortdurend bezig met de meer primitieve gevoelens van “het volk” te bespelen.
    Asielzoekers, Polen, etcetera.
    Maar zelfs “het volk” is complexer dan ze daar bij de PVV denken.

    Zal ik eens één ideetje noemen?
    In een grachtenpand in Amsterdam is zeer binnenkort het jaarlijkse activistenfeest van Amnesty International.
    Het kan ook zijn dat het zeer onlangs al geweest is, ik weet dat even niet precies op dit moment van schrijven.
    Hoe dan ook: daar had je kunnen staan met een aansprekende actie.
    De ontsporing en met name de Israël-haat van Amnesty aan de kaak stellen.
    Dat is ook iets waar de media op zouden inspringen.
    Dat heeft dan weer spin-off in main-stream-kranten en tv-praatprogramma’s en voor je het weet zit je dan bij Knevel & Van den Brink.
    “Je”?
    Martin Bosma zou het kunnen, Raymond van Roon ook.
    Misschien vergeet ik er nog een.
    Maar ze doen het niet.
    Ze doen niks.

    En de laatste uitvlucht is dan: geen geld en geen mankracht.
    Nee, als je te stom bent om de subsidie binnen te halen van de overheid – (dat kán, zonder dat je zodanig “democratisch” wordt dat je partij “overgenomen” wordt door massale infiltratie) – en je weigert om je achterban te gebruiken en je blijft een voorkeur houden voor halve en hele Tokkies in je kamerfractie, dan blijf je inderdaad zonder geld en mankracht.

    Alleen al het feit dat die website van ze een steriliteit ademt waarbij je gillend wegvlucht, is zó tekenend.
    Aan de PVV-klunzen is aangeboden om gratis en voor niks die handel te verbeteren door mensen die er verstand van hebben en die ik ken: ze zijn zelfs te stom om zich laten helpen.

    Like

  29. Avidia zegt:

    Ik lees voor en tegens over de PVV.
    Ik sta volledig achter de PVV en volledig achter Geert. Mij dunkt heeft hij al genoeg achter de rug, ik neem (even zoeken) mijn petje voor hem af, ik vind dat hij zich genoeg laat horen, precies genoeg, niet teveel en niet te weinig. Laten we achter hem blijven staan, hij heeft al genoeg te verduren.

    Like

  30. Avidia zegt:

    Nog even dit: Ik was ook een fan van Pim, maar we zullen nooit weten hoe Pim het zou hebben gedaan, hij was ijdel, en ijdelheid kan ook een verkeerde kant opgaan, iedereen lijkt te weten dat Pim de ware was, niemand weet het. Maar we hebben wel Geert, blijf hem dus steunen!

    Like

    • Frans Brassens zegt:

      Natuurlijk blijven wij hem steunen, Avidia. Hij vertegenwoordigt de enige partij van enig formaat die overduidelijk zégt dat Nederland en de Nederlander moeten blijven bestaan.
      Maar Martien Pennings heeft wél een aantal punten waarmee ik het in veel opzichten eens ben. De PVV verwaarloost zijn mogelijkheden!

      Like

  31. KeesvanD zegt:

    Als alle personen die hebben gereageerd hebben op dit draadje, nu eens de handen uit de mouwen zouden steken voor de PVV. Te beginnen met de mails die de PVV krijgt toegezonden dan zou dat een eerste stap zijn. Maar niemand doet dat.

    Like

  32. p.redeker zegt:

    De PVV is geen actiepartij en kan het ook niet worden, want ze hebben geen leden,geen jeugdafdeling en kunnen daarom hun achterban niet mobiliseren.Martin Bosma heeft het geprobeerd, maar is gestruikeld.Wilders is een paranoide man die zich omringt door zijn hofhouding,anderen buiten de inner circle vertrouwt hij namelijk niet.Wilders komt niet verder dan een protestpartij van teleurgestelden die de politieke elite uitkotst.Zolang ik Wilders volg heb ik van hem en zijn partij geen visie gehoord op de problemen die de burgers bezighouden.De economie,de huizenmarkt,de infrastructuur,voor mijn part het milieu.Roepen over de grenzen dicht voor buitenlanders en moslims is een praatje voor de vaak. Zo lang Nederland in de EU zit, gebeurt dit niet.Met Martien Pennings ben ik het eens dat er te weinig denkkracht zit in de fractie, ik zou als ik Wilders was eerst een weternschappelijke derktank in het leven roepen, want anders blijft het bij roepen.

    Like

  33. @Kees van D.: Ik heb een kamerlid van de PVV op de hoogte gesteld van deze discussie en hem dringend verzocht al de reacties te lezen en daarmee aan de gang te gaan.
    Verder heb ik de suggestie gedaan om een klankbordgroep samen te stellen uit mensen, die niet in de PVV organisatie zitten.
    Mensen die op sites als deze reageren en zo’n groep, die midden in de samenleving staat, kan dan dienen om de onvrede over de PVV te begrijpen en dan ook alles doen , wat er verbeterd kan worden en daarover te communiceren.
    Shalom,
    Ben

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Goed initiatief Ben!!

      Like

      • Bedankt Bert. Ik moet echter nog zien of het concreet resultaat heeft en zo niet, dan zal ik het bewuste kamerlid en de PVV er op blijven aanspreken.
        Onze bezwaren zijn heel wezenlijk, gezien onze steun aan de PVV is die partij op zijn minst ons verschuldigd naar ons te luisteren en actief onze punten op te pakken.
        Bovendien is de PVV de enige partij, die nog wat kan doen, dus wij willen niet meemaken, dat de PVV het erbij laat zitten.
        Mocht dat wel zo zijn, dan ziet het er menselijk gesproken zeer slecht uit.
        En ik vrees dat dit wel het geval is.
        Dus daarom blijf ik er bij zeggen: denk even verder dan je neus lang is. Politiek is beperkt en helemaal al die politiek in het slop zit.
        Als God bestaat (en dat is m.i . gelukkig het geval, bewijsbaar en ervaarbaar), dan is het erg verstandig om boven de poltiek uit ook te gaan nadenken over Wie Hij is en wat Hij doet aan onze sores.
        Op tora-yeshua.nl doen we dat, iedereen welkom.
        Shalom
        Ben

        Like

      • qutrex zegt:

        Zeker weten ! De tanden er inzetten en vast blijven houden Ben !

        Like

  34. Peter Schilperoord zegt:

    In het boek ‘de Valsemunters’ wordt de lezer meegenomen naar de keurige socialistische orthodoxie zoals die er vroeger moet zijn geweest in de Zaanstreek. De arbeiderszuil, die toneel- en zangverenigingen van de grond kreeg en maatschappelijk werkte aan de verheffing van het proletariaat.
    Die stoere socialisten van toen waren een ander slag volk dan de Führer-elite die zich tegenwoordig “links” noemt.
    De PVV-top voelt zich geworteld in die keurige, bijna deftige arbeidersbeweging van vroeger en dit verklaart (wellicht) waarom er ook een zekere starheid is ontstaan.

    Like

    • Frans Brassens zegt:

      Socialisten van vroeger bekommerden zich om de hardwerkende -maar slecht beloonde- in ons land aanwezige medemensen. Arbeiders!
      Nep-‘socialisten’ van nu bekommeren zich om de al te vaak níet werkende, vaak ook onaangepaste, maar verhoudingsgewijs -ruimschoots ‘beloonde’- gearriveerde medemensen, onder afbraak van wat de oude socialisten ooit bereikten.

      Familieverhaal: Mijn grootvader van vaders kant was ooit, nog voor WO-II naar ik meen, een soort stakingsleider in ‘de metaal’. ‘Grote Frans’ werd hij genoemd. In dat gezin hadden ze maar al te vaak minder aardappels te eten dan in dat armoedige geschilderde gezin van Van Gogh.

      Stakingsleiders van de laatste decennia komen hun doelgroep bezoeken in een dikke bordeaux-rode Mercedes, met bij de achterruit een bord met ‘Ik pik het niet’. Zelf gezien, bij havenstakingen in Rotterdam. Jaar weet ik niet meer.

      Ik bedoel maar……

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s