Obama´s ministerie van Buitenlandse Zaken betaalde 630.000 dollar voor “Like”-clicks op Facebook

Screenshot_14

Al de onthullingen over controle en bewaking klinken abstract en veel mensen denken dat dit hen niets zou aangaan , omdat ze zelf nauwelijks actief zijn op internet. Maar de controle was slechts de eerste fase van het misbruik en de manipulatie van de complete globale internetgemeenschap. Zo wist de Obama-regering nauwkeurig tot op de minuut op welk moment, aan welk publiek, welke politieke thema´s ze moest plaatsen en welke methodes ze diende toe te passen om in het politieke gevecht steeds de overhand te houden. Dankzij Google, Facebook, YouTube en andere sociale netwerken in het bezit van dezelfde investeerders – dankzij de bankengemeenschap kon de “Democratische” Partij van de VS de beide laatste verkiezingen winnen.

Obama and the power of social media and technology

De hier gelinkte artikelen zijn allemaal al iets gedateerd en laten zien hoe de Obama-regering door de heerschappij over de internet netwerken in belangrijke politieke zaken van haar tegenstanders won- of dit nu ging over de Amerikaanse verkiezingen of over het aanwakkeren van de “Arabische Lente” in de landen van de Maghreb (Egypte).

Hillary Clinton´s State Department Really Wanted You To Like It

Screenshot_21

Alleen dit artikel is van vandaag en het laat zien hoe belangrijk Facebook voor de Obama-regering was: het kantoor van de toenmalige minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton betaalde er alleen 630.000 dollar voor om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk gebruikers van Facebook zijn website de “Like”-knop aanklikken.

Het ministerie betaalde 630.000 dollar om meer “Like”-clicks op Facebook te krijgen. De werknemers dienden daarom een klacht bij de regering in dat het ministerie “aanhangers” op de sociale netwerken kocht, zei de inspecteur van de genoemde controlerende instantie van de regering.

Het Bureau van Internationale Communicatieprogramma´s op het ministerie van Buitenlandse Zaken had tussen 2011 en maar 2013 geld betaald om de “Like”-clicks te vermeerderen.

De koop van clicks leidde ertoe, dat de Engelstalige Facebook-site het aantal fans van 100.000 naar meer 2 miljoen uitbreidde en in de buitenlandse talen naar 450.000 fans.

Ondanks de stijging van de “Like”-fans zei de inspecteur dat het bureau niet de beoogde doelgroep kon bereiken, omdat men eigenlijk graag de oudere en invloedrijke generatie wilde aanspreken. Slechts ongeveer 2% van de fans was ook politiek betrokken, deelde de links of gaf er commentaar op.

Washington Examiner, 2 juli 2013

Screenshot_22

Het zijn duidelijk manipulatieve overvallen, met behulp waarvan de Obama-regering voor zulke aanvallen in de internationale gemeenschap wierf  zoals de luchtaanval op Libië, de bewapening van de rebellen tegen de Assad-regering in Syrië, de ondersteuning van de islamisten in verschillende landen in het Midden-Oosten, de bevordering van legale en illegale immigratie enz. En zulke manipulatieve activiteiten gaan ons allemaal aan, of we nu persoonlijk gecontroleerd en bespioneerd werden of niet.

Egypte: De Google-man die de opstand bewust aanwakkerde…

How social networking and peer pressure swept Obama to victory

Zulke artikelen waren er regelmatig afgelopen jaar – naast de vele pretentieuze analyses in bekende media. Gewoon even Googelen.

Screenshot_23

Bron:

http://www.kybeline.com/2013/07/03/obamas-ausenminsterium-zahlte-630-000-dollar-fur-gefallt-mir-klicks-auf-facebook/#more-46581

Auteur: Kybeline

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron

(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Censuur, Criminaliteit, Desinformatie, Elite, nieuw fascisme, Obama, Socialisten, Verenigde Staten. Bookmark de permalink .

13 reacties op Obama´s ministerie van Buitenlandse Zaken betaalde 630.000 dollar voor “Like”-clicks op Facebook

  1. luckybee zegt:

    Ik heb geen face book Twitter of zo iets . Ik doe alles nog steeds op E-mail dus hoogstens Google.Dus heb ik tot dus ver geen last van Obama of wie dan ook.

    Like

  2. Tom Hendrix zegt:

    Zo komt het boek van George Orwell -1984- compleet uit. De democraten in de V.S. zijn gewoon socialisten, en deze houden niet van democratie en oprechtheid!

    Like

  3. Makropoelos zegt:

    Feestbroek kan van mij gestolen worden! Hoe krijg je een mens zo gek dat hij zijn hele hebben en houden publiek maakt En zich dan ook nog als reklame bord laat gebruiken.

    Like

  4. Makropoelos zegt:

    O ja, en Twitteren doen de vogeltjes en dat ook steeds minder. Jammer!
    Ik ben dus wel een vreemde vogel, maar twitteren doe ik niet.

    Like

  5. Luchtpint zegt:

    “Ondanks de stijging van de “Like”-fans zei de inspecteur dat het bureau niet de beoogde doelgroep kon bereiken, omdat men eigenlijk graag de oudere en invloedrijke generatie wilde aanspreken. Slechts ongeveer 2% van de fans was ook politiek betrokken, deelde de links of gaf er commentaar op.”

    Het grote probleem van Facebook is dat die sociale netwerking site eigenlijk opgericht is voor een aantal specifieke doelgroepen: ten eerste voor puberale studenten van 12 tot 18 jaar om interesses mee te delen, ten tweede voor zichzelf verheerlijkende “idealistische” universiteitsstudenten om anti-globalistische post-puberale politieke ideëen uit te wisselen en ten derde voor geborneerde “trendy” midden 30 ers tot midden 40 ers met kinderen die mekaar de ogen willen uitsteken in de wapenwedloop van hyper-consumentistische interessanterigheid. Het onderliggende idee echter is per definitie mensen meer te laten consumeren, en zeker niet om hoogstaande intellectuele of onafhankelijke ideëen in de samenleving ruim ingang te doen vinden.

    De naïeve vergissing van Obama is dus te denken dat Facebook of Twitter politiek kunnen worden ingelijfd, omdat zowel de vorm als de inhoud ervan per definitie oppervlakkig zijn van aard. Mensen liken is gemakkelijk, ze defrienden zo mogelijk nog gemakkelijker, en verder moeten beide media het in essentie hebben van oppervlakkigheid en niet van diepzinnige doordachtheid. Dat is dus de reden waarom de ouder en invloedrijker generatie zich niet geroepen voelt, want die hebben na rijp beraad een volwassener oordeel dan de 2% zgn fans van 12 tot midden 30 die effe komen kijken en op grond van de titel van de facebookpagina alleen even een Like plaatsen en daarna meteen weer weg zijn. Maar dat snappen ze blijkbaar niet in het Witte Huis, zo naïef zijn ze daar dat ze écht lijken te geloven dat Facebook HET medium bij uitstek is om hele generaties politiek mee voor hun kar te spannen. Hahahahahaha….!

    Om maar te zeggen hoe weinig kaas politici gegeten hebben van massapsychologie !!!

    Like

    • Joop Klepzeiker zegt:

      Als ik jou was zou ik me maar eens gaan verdiepen in deze zaken begin een met de frankfurther shule. , o ja vergeet ook niet even wat te lezen in agenda 21 over dit soort zaken.zoek ook eens op wie de media eigenaren zin en bij welke groepen ze aangesloten zijn.

      Kom dan een terug met een oordeel.

      Like

  6. Helena zegt:

    Je kunt FB toch heel handig gebruiken om allerlei artikelen te delen waarvan je vindt dat iedereen die zou moeten lezen.
    Dagelijks geef ik op die manier uiting aan hoe ik over bepaalde zaken denk.
    Waar iemand anders FB voor gebruikt interesseert me niet. Mijn doel is zoveel mogelijk mensen op een eenvoudige manier bereiken en aan het denken te zetten.
    Als je maar vaak genoeg geconfronteerd wordt met de waarheid dan heeft de leugen minder kans.
    Ook heb ik al een paar levende bewijzen dat het werkt.
    Mijn eigen privacy o.i.d. maak ik hieraan ondergeschikt, bovendien plaats ik nooit berichten die te maken hebben met mijzelf of mijn gezin.

    Verder vind ik het heel belangrijk dat je door het “liken” van de FB pagina van bepaalde organisaties je op die manier laat weten dat je ze ondersteunt.
    Zoals o.a. de English Defence League of de I care about the IDF (Israëlische leger) of de PVV of Israël in my heart etc. etc.

    Like

    • Helena zegt:

      Bovendien krijg je via die “gelike-te organisaties” massa’s nuttige informatie binnen, informatie die je nooit via de MSM zult horen of waar je je anders een ongeluk naar zoekt.

      Like

      • Luchtpint zegt:

        Dat kan allemaal wel zo zijn, Helena, de realiteit is echter dat Facebook hier het ideale middel NIET voor is. De grote meederheid gebruikt Facebook enkel en alleen maar om mekaar de ogen uit te steken: “Kijk wat voor mooie kinderen ik heb, die zijn slimmer dan die van jou.” “Ik kan mooi in dit type terreinwagen rondrijden, dat is nog wat anders dan die rammelkar van jou.” “Ik kan mooi 3 keer per jaar op vakantie gaan, waarvan 2 keer op skivakantie.” “Ik lees dit soort boeken, dus ben ik intellectueler dan jij.” Wat alleen maar pisnijdige afgunst onder mensen creëert en er voor zorgt dat de zaken escaleren, mensen nog wat meer grootspraak gaan verkopen en uiteindelijk zie je wat er gebeurt:

        Mensen gaan mekaar lastig vallen via email, kinderen pesten mekaar tot zelfmoordens toe, mensen raken gestresst omdat ze hun status moeten updaten elk uur van de dag en dan weer wat nieuws moeten verzinnen om de anderen op hun nummer te zetten. In de tussentijd krijg je ook bakken stront van reclames via retargeting advertensies op elke site te zien om nog meer aankopen te doen.

        Geleidelijk aan proberen mensen “de achterstand in te lopen” door zoveel mogelijk dingen aan te kopen die ze niet echt nodig hebben en dan krijg je het volgende patroon.

        1) mensen denken dat je gelukkiger kan worden door alles tegelijk aan te kopen. Eerst een Wii die al na een paar weken op stal wort gezet, dan een iPad, dan een iPhone, dan nog eens een breedbeeld home cinema,…enz.

        2) Veel mensen denken bovendien ook dat het perfect steek houdt al die dingen tegelijk aan te kopen op krediet, waardoor ze zich onherroepelijk in de schulden steken voor de rest van hun leven

        3) Daarbovenop komt nog dat ze ook nog eens voor de stomste dingen die ze denken nodig te hebben leningen aangaan, wat hen nog verder de financiële afgrond induwt.

        4) Dan krijg je nog irritante obsessief compulsieve gewoontes als je eten op restaurant fotograferen om op Facebook te zetten, want “iedereen moet kunnen zien naar wat voor dure restaurants ik ga”. En dan zwijg ik nog over neuroten die continu SMS berichten zitten te typen terwijl je in gesprek bent met hen. En dat terwijl ze mekaar niks zinnigs te zeggen hebben, vaak.

        De overgrote meerderheid van Facebook gebruikers gebruikt dit medium enkel waar het voor bedoeld is. Dikke onzin spuien over modieuze hippe trends en hypes, mekaar gek maken door mekaar de loef af te steken, gefrustreerd raken met elkaars pogingen om mekaar naar beneden te halen.

        Zolang de prioriteit bij de meesten daar ligt en niet bij ernstige onderwerpen die er echt wat toe doen, zoals het feit dat het Huis van democratie, pluralisme, stabiliteit en beschaving wordt aangetast door de Islam en politiek correcte zelfvernietigende politici, dan hebben Westerse samenlevingen geen kans om tijdig de echte gevaren voor onze samenleving in te zien. Een grote meerderheid is gewoon verslaafd aan pretentieuze lulkoek, alsof het om een shot heroine gaat, en in de tussentijd valt het bouwwerk dat ons eeuwen gekost heeft om op te richten onopgemerkt door hen rond onze oren in elkaar.

        En dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat de armoede onder autochtonen in het Westen alleen maar toeneemt ! En dat is mee te danken aan de Facebookverslaving !

        Like

      • Luchtpint zegt:

        Volgens mij komt het politiek correcte politici goed uit dat zoveel mensen verslaafd zijn aan die onzin. Dat zijn weer x aantal miljoenen mensen die het beleid van hun regeringen mbt de Islam, immigratie, werkgelegenheid, criminaliteit, terrorisme of openbare veiligheid niet in vraag stellen !

        En zo kunnen die regeringen mooi voort blijven doen. En zo kunnen wij onze soevereiniteit ongemerkt uit handen geven aan de EUSSR op de koop toe !

        Like

  7. BertG. zegt:

    Toch fijn om te lezen dat ik dus duidelijk niet de enigste ben die wat tegen dat smoelenboek heeft en de manier waarop je je eigen als reclamezuil laat behandelen.
    Alleen kom ik nooit reactie van iemand tegen op deze site als ik dit beweer. Alleen maar voorstanders hoe handig het wel niet is om hier een account op te hebben. Nu dus wel.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s