Waarom Wilders bijna altijd gelijk heeft

Screenshot_1

(Door: Ronald Kaatee)

Of het nu gaat om het kwaadaardige karakter van de islam, de overlast van Oost-Europeanen, de steun voor Israël, de toetreding van Turkije tot de EUSSR, de exit van Griekenland uit de euro, de 3%-norm van de eurocraten in Brussel of de miezerigheid van kereltje Pechtold: Wilders nam, vaak al in een vroegtijdig stadium, het juiste standpunt in. Is hij zo’n briljant politicus? Ligt het aan Martin Bosma? De Israëlische ambassade? Volgt hij deze website? Luistert hij naar astrologen? Hoewel dat allemaal niet valt uit te sluiten, denk ik dat de volgende drie punten van groter belang zijn.

Ten eerste laat Wilders zijn standpunten niet bepalen door de particuliere belangen van vriendjes, belangenorganisaties of gehechtheid aan het pluche. Hij kijkt dus niet naar de belangen van banken, de besturen van zorginstellingen, woningcorporaties en onderwijsinstellingen of naar de particuliere belangen van het Huis van Oranje. Hij laat zich leiden door wat hij ziet als het belang van de gewone hardwerkende en soms ook hulpbehoevende Nederlanders. Door het algemeen belang dus. Daar past geen Jan Driessen bij, adviseur van Rutte en toevallig ook directeur van Aegon. U weet wel, het bedrijf dat met zijn woekerpolissen zo’n ruime greep in de portemonnee deed van goedgelovige burgers en in 2008 met 3 miljard euro staatsteun overeind gehouden werd.

Ten tweede durft hij op te komen voor het Nederlandse eigenbelang, hij durft nationalist te zijn. Het welzijn van de Nederlandse bevolking gaat voor het welzijn van Grieken, ontwikkelingswerkers, Brusselse eurocraten en economische gelukszoekers. In politiek correcte kringen is het verdacht om nationalist te zijn. Termen als uitsluiting, Blut und Boden, nationaalsocialisme en racisme vallen al snel. Zij vergeten doelbewust dat er twee groepen nationalisten te onderscheiden zijn: nationaalsocialisten oftewel extreemrechtse volksnationalisten en beschaafd rechtse nationalisten. De eerste groep is socialistisch en wil een homogene bevolking, als het even kan raszuiver. Dat ze dwepen met een Führer (wat op het eerste gezicht een beetje vreemd is voor socialisten), is net zo vreemd als democraten die dwepen met overerfbare publieke functies. De tweede groep is trots op zijn land en wil dat met zijn taal, geschiedenis en cultuur behouden, met ruimte voor integreerbare allochtonen. Niets mis met die tweede groep, alles mis met de eerste groep. Het spel van links is ten eerste ontkennen dat nationaalsocialisten socialisten zijn en ten tweede proberen de beschaafd rechtse nationalisten te betichten van nationaalsocialisme. Alle reden dus voor de beschaafde nationalisten om alleen hierom al voorzichtig te zijn met bekeerde nationaalsocialisten. Antisemitisme blijkt steeds een goede toetssteen om een nationaalsocialist te onderscheiden van een beschaafde nationalist.

Ten derde is Wilders geen racist, in tegenstelling tot onze eurofiele, multiculti elite die uit racistische overwegingen geen kwaad woord over de racistische islam wil horen (luister vooral ook naar wat Pat Condell hierover heeft te zeggen). Het is juist de islam die van onze high trust maatschappij een low trust ‘participatiesamenleving’ aan het maken is. Een low trust ‘participatiesamenleving’, waarin de sociale voorzieningen, die in vele tientallen jaren van hard werken, spaarzaamheid en solidariteit zijn opgebouwd, in een gebaar van goedmenselijke waanzin over de balk worden gesmeten. Een low trust ‘participatiesamenleving’, waarin het de ‘kwetsbare’ moslim-immigrant van staatswege aan weinig ontbreekt (hoe snel de verzorgingsstaat ook wordt afgebroken) en waar de hardwerkende autochtone bevolking als een citroen wordt uitgeknepen. Schuld beladen als we in de ogen van de linkse kerk zijn, verdienen we kennelijk niet beter.

Ik ga niet zeggen dat Wilders altijd gelijk heeft. Dat hij er goed aan doet om de media, buiten de vrije woorden op internet, volledig in linkse handen te laten, hoort u mij niet zeggen. Maar in 99% van de gevallen heeft hij gewoon gelijk, zoals ook veel van zijn tegenstanders met de nodige vertraging moeten erkennen. Zoals dat ook met Pim Fortuyn het geval was. Ik heb wel afgeleerd om te denken, ‘nou, nou, nou, is dat niet een béétje overdreven?’ Nee, dat is het niet. Het liefst zie ik hem vol op het orgel gaan tegen onze eurofiele multiculti elite die het land in de uitverkoop heeft gedaan en ondertussen ongegeneerd haar zakken vult. Om te zijner tijd naar het tweede huis in het zonnige buitenland te vertrekken.

Door:
Ronald Kaatee, voorzitter Populistische Omroep Nederland
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Geert Wilders. Bookmark de permalink .

48 reacties op Waarom Wilders bijna altijd gelijk heeft

  1. peterselie1 zegt:

    Fantastisch verwoord Ronald, de spijker op zijn kop.

    Like

  2. Helemaal eens Ronald.
    Die ene %, waarin hij dan niet volmaakt is (en wie is dat wel???!, de enige is Yeshua), is dat hij nog niet in staat is gebleken een democratische structuur in de PVV aan te brengen, Geert is de ultieme baas en enig lid.
    Ik begrijp dat dit niet anders is in een beginfase, maar er wordt ook niets gedaan om dat beter te regelen.
    Natuurlijk zou ik ook graag zien, dat hij de Bijbelse waarheid zou omarmen, maar dat blijft een persoonlijke keuze.
    Geert heeft het vaak over de joods-christelijke waarden; die staan echt alleen in de Bijbel, dus pak die er dan maar bij, de koran is het duidelijk niet, daar is de PVV wel helder in.
    Maar voor die “99% ” : grote waardering voor Geert in zijn ontmaskeren van de islam en van de EU.
    Over de NWO hoor ik hem echter niet, dat is ook nog iets voor die “1%” onvolmaaktheid.
    Shalom
    Ben Kok (joods-chr. pastor)
    tora-yeshua.nl

    Like

  3. Monalisa zegt:

    Het stuk geeft de waarheid aan maar of de heer wilders zo groot word dat betwijfel ik de Nederlander loopt over voor een cent over, het zal zeer moeilijk voor hem als hij de kans krijgt om te regeren hij mag de eerste 5/10 jaar puin ruimen wat de VVD en CDA en VDD en D66 en de kliek van kunduz akkoord ons te laste weet te leggen, ik vraag mij af doen de partijen dit expres ze weten dat de Nederlander zeer ontevreden is dus als Geer Wilders met een andere partij aan de macht komt, dan klagen de oppositiepartijen en de Nederlander weer er is zeer veel geld te kort wat teruggebracht moet worden en dat kost offers, het is niet zo makkelijk als het lijk maar we steunen hem van harte.

    Like

    • wouteenhoorn zegt:

      Wat meer optimisme zou leuk zijn

      Like

    • Het probleem van de PVV is dat het waarschijnlijk niet in staat zal zijn capabele bestuurders aan te trekken die de ministersposten kunnen gaan bezetten omdat dat het einde van hun carrière betekent. Daar is de LPF toen ook over gestruikeld. Kunt u zich die ruziemakende blaaskaken nog herinneren? Een gedoogconstructie als in Rutte I is waarschijnlijk nog de beste oplossing, hoewel het moeilijk was om Leers in het gareel te houden.

      Like

      • koddebeier zegt:

        PVV geen capabele bestuurders ?? Wilt U dan beweren dat we die nu wel hebben of dat één van de andere partijen die wel heeft ????
        Meneer laat me niet lachen !!

        Like

      • CDlogo zegt:

        Ahum.. de CV’s van de huidige bestuurders al eens gezien ?
        http://aadverbaast.wordpress.com/2012/11/05/verscheur-je-cv-en-maak-flitsend-carriere/

        Like

      • Rob zegt:

        Daar heeft dhr koddebeier helemaal gelijk in

        Like

      • peterselie1 zegt:

        Het probleem van de PVV mijn beste ligt niet bij Wilders, uit u reactie valt op te maken dat door ‘academisch’ denken u zich zelf buiten de realiteit van het huidige tijdsgewricht heeft geplaatst, uw sociale contacten met de huidige parallel maatschappij gaat niet verder dan het het cirkeltje gelijkgestemden academisch gevormde personen en huiselijke kring. Uit ervaring heb ik menigmaal kunnen constateren dat de hoogopgeleide personen niet over een formidabel betrokken gevoel voor de samenleving beschikken, natuurlijk begrijp ik uw beweegredenen waarom men Wilders verafschuwd, men wil geen verandering, men hoopt dat alles het zelfde blijft met u fantastisch hoge salaris fijn hoog van de toren blazen. Mijn insteek is dat de heer Wilders gewoon een kans gegund moet worden, al zijn ideeën snijden hout, dat kan niet gezegd worden van u vijandige argumentatie tegenover Wilders zijn PVV.

        M.v.g.

        Like

      • Wachteres zegt:

        @ Prof.dr. J Sterk

        E.J.Bron had het antwoord al op mijn vraag gegeven. De SGP heeft blijkbaar geen bezwaar tegen het dictatoriale Europa en eerlijk gezegd valt me dat tegen.

        Het lijkt er ook op dat zij de gevaren van de islamisering, waar de EU een voorstander van is, niet zien. Ook dat had ik van hen niet verwacht.

        Ik twijfel, net als u, of de PVV wel goede mensen bijeen kan halen, mochten ze aan de macht komen, om de reden die u al aangeeft. Misschien zijn er oudere, vakbekwame mensen in de economie e.d. die het aandurven om, eventueel met goede regelingen, een regeringsfunctie te accepteren.

        @ Ben Kok; het was min of meer als grapje bedoelt en toch ook wel serieus, omdat ik mij plotseling herinnerde dat jij wel eens geschreven had, dat of je vrouw of jij op de PVV stemde en de andere dan op de SGP..

        Denk erom dat je mij een volgende keer wel herkent. Dat krijg je als je elkaar alleen ‘schriftelijk ontmoet’. 😛

        Like

    • Monalisa zegt:

      G.Deckzeijl en zo loopt de PVV leeg! laat hij maar goede mensen aan nemen die zijn er zat, maar Geert moet niet alleen heerser zijn van zijn partij, samen werken met zijn mensen is makkelijker.

      Like

    • Frans Brassens zegt:

      Ja Gerrit, kennelijk is hier de ene mol vervangen geworden door de andere, nu van stal gehaald in het zicht van de komende verkiezingen.
      De screening bij de PVV moet toch heus een stukje beter als je het mij vraagt.

      Wat betreft die verkiezingen, met name de ‘europese’:

      Allerwegen is zichtbaar dat de anti-PVV hetzes weer oplaaien. Het ongedierte kruipt weer uit de stinkende holen.
      Daarnaast allerlei ‘goednieuws’-shows om de burger te misleiden, dat is trouwens al een tijdje bezig. Vandaag spant tot nu toe de kroon: ‘Nederland krabbelt op’ volgens de Telegraaf die zich baseert op het staats-CBS.
      Inmiddels hebben zo’n driehonderd mensen daar al blij op gereageerd………blij dat ze het bedrog doorhebben dan.

      Like

  4. G.Deckzeijl zegt:

    @Ronald: Politici zijn onbetrouwbaar.
    http://tinyurl.com/ll66g8a
    http://tinyurl.com/oefyobv

    Like

  5. Wilders-fan zegt:

    Ronald Kaatee, je slaat de spijker op zijn kop, heel goed verwoord hier, ik hoop dat een van mijn vrienden dit ook eens leest want die maakt mij uit voor rassist en noem maar op dat ik voor wilders ben.

    Like

    • Daiyu-ninja zegt:

      Als men mij voor een racist uitmaakt, dan stel ik altijd de vraag: als ik een racist ben omdat ik op de PVV stem wat zijn al die Turken, Marokkanen, Hindoestenen, Antillianen etc, dan die op de PVV stemmen? Zijn zij dan ook racisten?
      Sommige beginnen te stotteren en anderen kijken weer kijken naar de grond omdat ze niet weten wat te antwoorden.
      Soms is er ook wel iemand die zegt: ja, maar Wilders is wel een racist
      Mijn antwoord: als wilders een racist is dan zou geen Marokkaan,Turk, Hindoesteen, Antilliaan op hem stemmen. Denkt u ook niet?
      Ze slaan dan meestal dicht.

      Like

  6. peterselie1 zegt:

    De ‘Salami-tactiek’ ondermijnd de PVV fractie, Wilder moet snel met duidelijkheid van zaken komen, ander blijft er niets meer over van zijn fractie en door de reguliere politiek gehanteerde Salami-tactiek gaat het de kant op zoals de LPF het is vergaan, hopelijk vergis ik mij.

    Like

  7. G.Deckzeijl zegt:

    Update van 10:24
    http://www.nrc.nl/nieuws/2013/10/19/gerommel-in-de-pvv-top-bontes-stapt-uit-het-fractiebestuur/
    (en ik blijf bij mijn besluit van eerder deze week,
    http://tinyurl.com/p7y3m46 )
    Typerend: L.Bontes is daarvan op de hoogte, zijn fractiegenoten ook, maar ze reageren
    geen van allen.

    Like

  8. Theresa Geissler zegt:

    Ja, tenslótte heeft Geert bijna altijd gelijk. En dat weten zijn collega-politici ook. Alleen kunnen ze daar niet voor uitkomen, omdat ze dan hun goedmensen-image voor hun gevoel verloochenen en dat is ze nou eenmaal oh zo dierbaar…..Maar als ze het ècht met hem oneens waren, zouden ze elke kwinkslag van hem in de Kamer fel veroordelen, in plaats van er telkens weer om te lachen (en niet eens smalend, nee, eerder van: Dat is een goeie, al zullen ze dat niet letterlijk zeggen.) Janmaat destijds werd weggehoond, weggepest, maar dat doen ze niet met Wilders. Jarig in verkiezingstijd? Ze organiseren tussendoor rustig een feestje voor hem en daar zijn ze allemaal aanwezig! Dat doe je niet als je iemand ècht veracht. Oh, ze weten héél goed, dat Wilders gelijk heeft. Ze hebben alleen een duwtje nodig -concrete islam-dreiging of zo- om dat ook metterdaad toe te geven.

    Like

  9. G.Deckzeijl zegt:

    Democracy is when two wolves and a goat decide what’s for dinner.
    http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=2317

    Like

  10. Cathja zegt:

    Goed stuk. Ik ben het er helemaal mee eens.
    In sommige opzichten zou Wilders zich beter iets anders kunnen opstellen, maar niemand is perfect. Ik heb zeer veel waardering en respect voor hem, want hij is tot nu toe de enige die klip en klaar duidelijk maakt waar het met Nederland naar toe gaat als er niets verandert.

    De enige politicus ook die tegen de wind in zijn rug weet recht te houden.
    Het ontbreekt Nederland aan meer van dit soort mensen.

    Like

  11. jannyzeeland zegt:

    Als je dit leest, ga je toch anders naar wilders kijken

    Like

  12. henk zegt:

    Voor iemand die regelmatig kranten leest, het (politiek)nieuws volgt, politiek kanaal 24 volgt, kan er logischerwijs maar 1 partij zijn om op te stemmen en dat is de PVV. De rest is ronduit slecht voor de Nederlandse belastingbetaler. En dit al vele jaren! Hoe harder de linkse kerk demoniseert des te meer met volle overtuiging blijk ik PVV stemmen.

    Like

  13. Martien Pennings zegt:

    Ik vind dit inhoudelijk een prima en zeer helder stuk dat ook nog eens voortreffelijk geschreven is.
    Héél mooi, Ronald!

    Like

    • Martien Pennings zegt:

      Deze alinea, Ronald:
      “Ik heb wel afgeleerd om te denken, ‘nou, nou, nou, is dat niet een béétje overdreven?’ Nee, dat is het niet. Het liefst zie ik hem vol op het orgel gaan tegen onze eurofiele multiculti elite die het land in de uitverkoop heeft gedaan en ondertussen ongegeneerd haar zakken vult.”

      Hier toch een kritisch nootje: vol op het orgel is prima, maar het kan, zoals ik meermalen heb aangetoond, én minder plat én raker én radicaler.

      Like

  14. Rob zegt:

    Zieltjes tijdens de verkiezingen winnen, is niet zo moeilijk, een gedegen vertegenwoordiger kan met veel gelieg een hoop verkopen,maar blijkt achteraf dat het product toch niet voldoet aan het verhaal, gaat de vertegenwoordiger op zijn plaat, daarom geloof ik geen 1 partij, ze zitten daar voor zich zelf en echt niet voor de burger.

    Like

  15. Dank overigens voor de mooie woorden (speciaal die van Martien, het moet niet te klef worden, maar die ik zeer bewonder en die ook in 99% van de gevallen gewoon gelijk heeft).

    Like

  16. G.Deckzeijl zegt:

    Iedereen lekker slapen(!) en morgen gezond weer op.

    Like

  17. @ G.Deckzeijl
    Wat nou lekker slapen? Ik ben nog druk bezig met al die linkjes van je!

    Like

  18. @ Martien Pennings, 19 oktober 2013 om 13:50
    Klopt, maar zo zit hij kennelijk niet in elkaar. Ik vond bijvoorbeeld dat hij bij de vorige verkiezingen nogal ongepast/onhandig met ‘Partij van de Arabieren’ op de proppen kwam. Best grappig, maar niet op dat moment. En zo komt het wel vaker voor dat hij meer kiezers afschrikt dan aantrekt. Ik heb overwogen om dat in het artikel mee te nemen, maar heb dat toch maar niet gedaan. Fortuyn was in dat opzicht sterker.

    Like

  19. Tom Hendrix. zegt:

    Ik kan mij ook vinden in het artikel van Dhr. Katee. Ook ik ben er fier op om nationalist en conservatief te zijn, en daar is niks mis mee. Verder begrijp ik ook wel de minpunten, ofwel de voetangels en klemmen waar de PVV in terecht komt, of nog kan komen. Daarin volg ik Dhr. Pennings, die daar reeds eerder zeer zinnige dingen over heeft gezegd. Maar dat doet niets af aan het gegeven, dat de PVV momenteel de enigste op landelijk gebied is, waar men opkomt voor de eigen bevolking.

    Like

  20. guusvelraeds zegt:

    ik zal het kort houden. Hoe meer gescholden, gedemoniseerd en cordon sanitair opgetrokken wordt, hoe groter het gelijk van Geert Wilders en hoe harder hij het zittende pluche geraakt heeft daar waar het pijn doet. Ze gooien niet met modder voor het behoud van Nederland, maar voor het behoudt van henzelf en het onzichtbare netwerk van aan hen gelieerde profiteurs en baantjes verstrekkers.

    Like

  21. G.Deckzeijl zegt:

    @Ronald, 19-10, 17:08
    En…. heb je er wat van opgestoken..???

    Like

  22. @ guusvelraeds, 19 oktober 2013 om 23:09
    Zo is het maar net. En zolang ze Hilversum volledig in handen hebben, komen ze er nog mee weg ook.

    Like

  23. @ G.Deckzeijl, 20 oktober 2013 om 11:01
    Dat doe ik bijna altijd, maar ik heb er niet altijd tijd voor.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s