Zwarte Piet is het nieuwste slachtoffer in de wasstraat van de politieke correctheid

Screenshot_7

Is Sinterklaas straks het volgende slachtoffer, omdat hij een man en geen vrouw is? 

De Pietendiscussie is geen geïsoleerd verschijnsel, maar onderdeel van bredere campagne om ´schuldige´ tradities en objecten op te sporen.

‘Zwarte Piet is niet wit, daar kan ik niks aan veranderen’ En zo is het. Minister-president Mark Rutte (VVD) sloeg de spijker op zijn kop. Natuurlijk kun je een politiek correct Sinterklaasfeest verordonneren, zoals een aanzwellend leger aan critici wil. Tot deze week had de discussie een folkloristisch gehalte. Maar nu gaan de Verenigde Naties zich ermee bemoeien. De Hoge Commissaris voor de Mensenrechten onderzoekt of de knecht van Sinterklaas een racistisch stereotype is.

Lees verder>>>
(h/t G.Deckzeijl)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

41 reacties op Zwarte Piet is het nieuwste slachtoffer in de wasstraat van de politieke correctheid

  1. Dr. Kwast zegt:

    Ik vond dit best interessant maar weet niet waar ik het kan plaatsen.

    Gas, Wind en CO
    2
    op Schiphol.
    De crash van de windmolens.
    Door
    C. (Kees) le Pair
    clepair@casema.nl
    http://www.clepair.net
    2
    Samenvatting voor de gehaaste lezer.
    Gas, Wind en CO
    2
    op Schiphol
    De crash van de windmolens.
    Windmolenparken voor de productie van elektriciteit worden ge
    bouwd om fossiele brandstof
    te sparen en om minder CO
    2
    in de atmosfeer te brengen. Of en hoe goed zij dat doen is
    een
    onderwerp van discussie. Aanvankelijk nam men aan dat elk kW
    h elektrische energie met
    wind geproduceerd een kWh fossiel gemaakte stroom vervangt. He
    t zou dus de daarvoor
    benodigde brandstof besparen, wat neerkomt op ~0,2 m
    3
    aardgas/kWh en 0,48 kg CO
    2
    . Deze
    cijfers worden door voorstanders nog vaak gebruikt. Intussen
    heeft de regering toegegeven
    dat tengevolge van rendementsvermindering van de conventi
    onele centrales deze besparing
    met ongeveer 10% moet worden verlaagd. De berekening waarop dit
    is gebaseerd, duiden wij
    aan met het
    vigerend model
    ter onderscheiding van de eerder genoemde berekening, het
    oude
    model
    .
    Hoewel het vigerend model een verbetering is, geeft het n
    og geen goed beeld van de realiteit.
    De voornaamste bezwaren zijn:

    ‘Schommeling’, het op- en afregelen van de conventionele
    centrales – cycling in het
    Engels – als gevolg van de variabiliteit van de wind kost ex
    tra brandstof.

    De energiekosten van bouw en installatie van de molens
    ontbreken.

    Idem de energiekosten van de bekabeling en voorzieningen nodig
    voor de aansluiting
    op het elektriciteitsnet.

    Opvang van snelle windveranderingen vergt vaker inzet van s
    nel regelbare gene-
    ratoren die niet energie-efficiënt zijn.
    In dit rapport laten wij zien hoe de besparing uitvalt in
    dien wij deze factoren inbouwen in de
    berekening.
    De berekeningen zijn gedaan aan de hand van een op Nederland to
    egesneden model. Een
    constante elektriciteitsvraag van 500 MW wordt gedekt door e
    en windpark van resp. 100, 200
    en 300 MW samen met een conventionele centrale van 500 MW. (
    Omdat er niet altijd wind
    is, moet een windpark samen opereren met fossiel gestookt
    e generatoren.) Wij kozen
    daarvoor het meest efficiënte type (CCGT) bijgestaan door
    een kleine fractie snel regelbare
    generatoren van het OCGT-type. Wij gebruikten bestaande ge
    gevens en nieuwe informatie
    over het effect van schommelen. Voor wat betreft de t
    wee laatste bezwaren hebben wij
    plausibele, voor de wind gunstige, aannames verdisconteerd.
    De berekening is gedaan voor
    een verondersteld windpark in de buurt van Schiphol op een norm
    ale Nederlandse winddag
    (data Schiphol 28 aug. 2011).
    De 300 MW wind variant stemt relatief ongeveer overeen met
    de toestand in Nederland
    wanneer de nu bestaande windparkplannen t/m 2020 zouden worden gereal
    iseerd.
    De uitkomsten staan in de navolgende tabel. De cijfers in
    de groen gemarkeerde regel komen
    de werkelijkheid het meest nabij.
    3
    Omdat het niet altijd waait, moet het conventionele ve
    rmogen te allen tijde in staat zijn aan de
    stroomvraag te voldoen. Windparken moeten dus als een
    extra investering
    worden
    beschouwd. Die is alleen gerechtvaardigd als zij daadwerke
    lijk een redelijke brandstof-
    besparing zouden geven. Dat is zoals wij laten zien niet h
    et geval.
    De brandstofbesparing van een windpark met naamplaatvermogen, V,
    in de buurt
    van Schiphol zou op 28 aug. 2011 – een normale Hollandse winddag –
    gecombineerd
    met een moderne efficiënte conventionele generator, CCGT +
    een kleine OCGT-
    bijdrage bij constant totaal vermogen van 500 MW, zijn geweest:
    V
    100 MW wind
    200 MW wind
    300 MW wind
    Oud model 4,2% 8,3% 12,5%
    Vigerend model 3,5% 7,1% 10,7%
    Met inbegrip van ‘schommelen’ 1,4% 2,9% 4,4%
    Idem+energiekosten, 15 jaar 0,6% 1,2% 1,9%
    Idem+energiekosten, 30 jaar
    1,0% 2,0% 3,1%
    Alle factoren+fractie OCGT,
    15 jaar
    -0,8%
    -1,4%
    -2,3%
    Idem, 30 jaar -0,3% -0,5% -1,0%
    Het blijkt dat de windparken niet alleen geen brandsto
    f sparen en dus ook
    de CO
    2
    -uitstoot niet verminderen, maar dat zij zelfs extra brand
    stof vergen.
    Bij 300 MW windvermogen: in 21½ uur: 47150 m
    3
    gas. M.a.w. de elektri-
    citeitsvoorziening met windmolens belast het milieu mee
    r dan zonder
    windturbines het geval zou zijn .
    De conclusie is:
    Een besluit tot miljardeninvesteringen in windmolens om
    brandstof te sparen en om CO
    2
    -uitstoot te verminderen is onverantwoord. Er
    wordt niets gespaard, integendeel. Wij achten het onwaarschijnlijk dat
    betere
    kennis van de factoren die het systeem beïnvloeden de hier berekende
    uitkomsten drastisch zouden wijzigen.
    Volk en regering dienen onmiddellijk alle windparkbouw stil te leggen.
    Er moet
    eerst nader onderzocht worden of precieze gegevens over het gedrag van de
    diverse eenheden de juistheid van de huidige uitkomsten weerleggen.

    Like

  2. Monalisa zegt:

    waarom bemoeit een burgemeester hier mee van de laan is zijn naam weer een PVDAer.

    Volgens de Amsterdamse burgemeester Van der Laan is Zwarte Piet ‘toe aan ontwikkeling’.

    Van der Laan vindt Zwarte Piet een waardevolle traditie, aldus het Parool, maar ‘als blijkt dat Amsterdammers pijn ervaren als gevolg van een aspect van die traditie, is dat een goede reden voor een nieuwe ontwikkeling’.

    Piet hoeft niet per se een zwarte huid en kroeshaar te hebben, vindt de burgervader. Hij vindt niet dat de politiek iets moet verbieden, maar dat we deze discussie ‘wel als samenleving moeten voeren’. Van der Laan: “In mijn kindertijd was hij een boeman die ervoor zorgde dat ik mij zou gedragen. Volgens mij zijn wij allemaal blij dat Zwarte Piet die rol niet meer heeft.”

    bron POW net

    Like

    • Daiyu-ninja zegt:

      Monalisa zegt:
      20 oktober 2013 om 11:44

      Van der Laan vindt Zwarte Piet een waardevolle traditie, aldus het Parool, maar ‘als blijkt dat Amsterdammers pijn ervaren als gevolg van een aspect van die traditie, is dat een goede reden voor een nieuwe ontwikkeling’…………………………………….

      Ik – en velen met mij – ervaar veel pijn van de euro en de eu. En wanneer ik die koppen van die zelfbenoemde brusselse psychopaten zie, dan krimpt mijn lichaam in elkaar van de pijn. Deze pijn is ZO ondraaglijk, dat ik vind……….. nee, eis, dat u hier wat aan gaat doen.
      Als u hier niks aan doet dan discrimineert u, mij.

      Als we de zwarte Pieten afschaffen en witte Pieten nemen, dan worden we door de gekleurde – zwarte – mensen weer van racisme beschuldigd omdat we geen zwarte Pieten mee laten doen.
      Het zal nooit goed zijn wat we doen. Ze zullen altijd wat te janken en zeuren hebben.

      Like

      • Daiyu-ninja zegt:

        Correctie. dat u hier wat aan gaat doen moet zijn, dat, meneer van der Laan hier iets aan gaat doen.

        Like

      • Daiyu-ninja zegt:

        Pffff, ben lekker bezig zeg.
        Het moet zijn: dat ik vind…..nee, eis,dat u hier wat aan gaat doen moet zijn, dat u, meneer van der Laan hier iets aan gaat doen.

        Like

      • Monalisa zegt:

        Daiyu-ninja geeft niet ik heb daar ook weleens last van maar een hele boel mensen kraken je dan af gelukkig hier niet.

        Like

  3. Monalisa zegt:

    even de reacties lezen het is maar een kleine greep.

    Reaguursels

    Man wat een gezeik, is er eens een neger met een baan op TV is het weer niet goed!
    supah | 18-10-13 | 14:04 | niet ok!
    Er zijn pakweg 30 a 40 Amsterdammers die er hinder van ondervinden. Voor de rest van Nederland is het geen probleem. Niet zeiken dus.
    De Drent | 18-10-13 | 14:04 | niet ok!
    Gewoon een ideetje… zwarte piet is toch zwart van het roet? waarom niet een beetje roet op het gezicht in plaats van een blackface?
    Biersnuiver | 18-10-13 | 14:05 | niet ok!
    -weggejorist-
    Tarak | 18-10-13 | 14:05 | niet ok!
    Wat een zakkenwasser is deze PvdA lul toch. Het bekendste Nederlandse kinderfeest vergallen om een aantal steuntrekkende gekleurde kiezers te pleasen.
    langsdekant | 18-10-13 | 14:07 | niet ok!
    -weggejorist-
    kippevlees | 18-10-13 | 14:07 | niet ok!
    Landverrader! Stop met al die aanvallen op onze cultuur, genoeg is genoeg.
    Saimon Whaitlee | 18-10-13 | 14:07 | niet ok!
    ik zou onder de tafel duiken als zwarte piet een armani pak zou aan hebben.
    ganzo | 18-10-13 | 14:08 | niet ok!
    Ik ben zo moe moe moe*
    *Obelix in Asterix en de Galliers
    ikenmijnpiloot | 18-10-13 | 14:08 | niet ok!
    Vraag jezelf af waarom zwartepiet vaak zwaar surinaamse accent heeft en rode dikke lippen. Kijk naar oude tv-fragmenten van 10, 20 jaar geleden hoe pieten neer werden gezet. Het waren boemannen, met dikke rode lippen en kroeshaar die dom moesten spelen! Kregen ze allemaal door ” het roet van de schoorsteen”. En vraag je na het bekijken van de fragmenten of zwartepiet HELEMAAL NIKS rasistisch heeft. Dat was heel anders dan de huidige coole pieten bv.
    Afro Disiac | 18-10-13 | 14:08 | niet ok!
    “In mijn kindertijd was hij een boeman die ervoor zorgde dat ik mij zou gedragen”
    Dan is er niet veel veranderd; ik ben nog steeds bang op straat voor die donkere medemens.
    voorwaarschuwing | 18-10-13 | 14:09 | niet ok!
    Ja, Piet moet een pipa krijgen die pepernoten kan schieten
    Tobi | 18-10-13 | 14:09 | niet ok!
    Zwarte Piet is helemaal niet toe aan ontwikkeling. Zwarte Piet is al heeeeeel lang zwart, en is er in tegenstelling van sommige gekleurde mensen, trots op zwart te zijn. Misschien zijn al die Klaag “Pieten” toe aan een beetje ontwikkeling. In ieder geval, toe aan een beetje geschiedenis. Sinterklaas, ff niet meelezen kinders, stierf in het jaar 342, heeeeel lang voordat slaven werden opgehaald in Afrika. Zwarte Piet is Moor, niet klaag neger. En Zwarte Piet wil NIET paars, blauw of oranje zijn…
    byebyeholland | 18-10-13 | 14:09 | niet ok!
    Het land zinkt weg! Ondernemers worden gesloopt, hardwerkende burgers belazerd en bestolen.
    Ja…. Laten we het hebben over zwarte piet……..
    krokostil | 18-10-13 | 14:11 | niet ok!
    Zwarte Piet is ook bedoeld om een beetje bang voor te zijn, hij had immers een roe. Als Zwarte Piet een slaaf zou zijn geweest had hij echt geen roe gehad om blanke kinderen mee te dreigen.
    Tarak | 18-10-13 | 14:11 | niet ok!
    Biersnuiver | 18-10-13 | 14:05 | niet ok!
    Helemaal zelf bedacht?
    nogeenreactie | 18-10-13 | 14:12 | niet ok!
    -weggejorist-
    HoogToontje | 18-10-13 | 14:13 | niet ok!
    ach ja, complete traditie en cultuur overboord gooien vanwege een paar nieuwe gelukzoekers. Dat doen ze in den buitenlande immers ook als wij ons ergens aan storen.

    Nederland is compleet vernietigd door de pvda
    Roestende Hond | 18-10-13 | 14:13 | niet ok!
    Licht getinte Pieten! Ik heb nog nooit een maroc gezien die aan het demonstreren was, dan zijn we van die zwartjoek….ehh zwartkijkers af….
    jan de patatboer | 18-10-13 | 14:13 | niet ok!
    Ja, en opmerkelijk genoeg zorgt het zwarte roet van de schoorsteen ervoor dat de meeste pieten helemaal niet zwart zijn maar bruin.
    Generaal Ivanhoe | 18-10-13 | 14:13 | niet ok!
    Biersnuiver | 18-10-13 | 14:05 | niet ok!
    Heel simpel: omdat de kinderen dan de buurman/oom herkennen, misschien? Bovendien: heb je weleens een schoorsteenveger aan het werk gezien? Die heeft echt niet alleen een paar vegen op zij gezicht hoor! Roetzwart zijn zij die door een schoorsteen kruipen, laat staan 100 keer op één nacht. De enige dingen die wat mij betreft, zonder enig cultuurverlies kunnen worden veranderd zijn de rode lippen (gewoon huidkleurig laten) en vervang de bruine schmink door pikzwart.
    wazakzegguh | 18-10-13 | 14:13 | niet ok!
    Antillianen en Surinamers zijn toe aan ontwikkeling.’sMorgens om half 6 je nest uit en aan het werk.GVD.stelletje uitvreters.
    TT150 | 18-10-13 | 14:13 | niet ok!
    Bij deze uitspraak van van der Laan krijg ik wazige beelden voor mijn ogen van Amsterdammers die met gestrekte armen de Duitsers verwelkomden.
    BBmetR | 18-10-13 | 14:14 | niet ok!
    Echt ontwikkelen is het afschaffen van dit ‘feest’. Waarom moet die nep paus , die heilige man (barf) zich niet ontwikkelen? Schop die kut mijter van zijn kop en trek die achterlijke jurk uit met gristenmantel en kruizen symboliek. Weg uit de middeleeuwen aub!
    XaleX_2 | 18-10-13 | 14:14 | niet ok!
    H.M. van Randwijk (groot verzetsleider en mede-oprichter van Vrij Nederland)zei het kort na de oorlog al. “Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht”
    willie1971 | 18-10-13 | 14:14 | niet ok!
    Al die zwarte pieten moeten zich eerst een gaan ontwikkelen? Pardon?
    Is dat niet olie op het vuur gooien? Ik kan niet in een glazen bol kijken maar hier krijg je gelazer mee van der Laan……
    Quarkkannon | 18-10-13 | 14:15 | niet ok!
    -weggejorist-
    aandecrack | 18-10-13 | 14:15 | niet ok!
    Pleurt toch op van der Laan, niks verandering, dit feest wordt hier al eeuwen zo gevierd, dus niks geen gekleurder pieten, gewoon zwarte pieten met rode lippen en kroeshaar.
    En daarbij, voor veel volwassen mensen is de boeman nog steeds zwart, die zijn namelijk bang beroofd of verkracht te worden erdoor.
    In Zweden is dat helemaal geen onzin verhaal, aangezien 90% van de verkrachters daar zwart is.
    Maar waarom wordt er geluisterd naar een paar debiele mensen die niet eens een normale rede kunnen houden en als er honderdduizenden mensen klagen niet?
    Zelfs miljoenen mensen die niet willen dat we bij de eu zitten, of dat deze regering doorgaat, en toch worden die niet gehoord, en een paar zeurpieten wel, waanzin.
    Mozeskriebels | 18-10-13 | 14:15 | niet ok!
    PvdA: De allochtoon bepaald welke Nederlandse tradities we in Nederland houden en welke niet.

    Per slot van rekening vertegenwoordigt tegenwoordig het import stemvee 75% van de achterban van de PvdA.
    Dus Nederlanders zijn voor hen niet echt interessant meer.
    Moi2 | 18-10-13 | 14:15 | niet ok!
    Wat een boel shit. volgende week wil hij de sharia invoeren in A’dam. Moet nie gekker worden.
    Snorry! | 18-10-13 | 14:16 | niet ok!
    Piet ‘MOET’ helemaal niets.. Sinterklaasfeest veranderen = oorlog
    (c)ZWITSUL | 18-10-13 | 14:17 | niet ok!
    500 miljard, 500 miljard, 500 miljard, 500 miljard, 500 miljard, 500 miljard, 500 miljard, 500 miljard, 500 miljard, 500 miljard, 500 miljard, het zou ons oh zo saaie landje opvrolijken, kleurrijker maken en we moesten vooral niet zeuren en ons aanstellen…
    Het land van mijn voorouders verkloot en afgegleden!!
    BinAardig | 18-10-13 | 14:18 | niet ok!
    Biersnuiver | 18-10-13 | 14:05 | niet ok!
    Heb jij ooit wel eens een neger gezien die zo zwart was als een zwarte piet? Ik namelijk niet.
    Komt dat omdat die zo zwart zijn, dat ze te lui zijn om rond te lopen, en je ze daarom dus niet ziet?
    Of omdat ze gewoon niet bestaan?
    De maatregel om zwarte pieten lichter van kleur te schminken slaat al helemaal kant noch wel. “Laten we de piet minder racistisch maken, door hem bruiner en dus meer op een neger te laten lijken.”
    aandecrack | 18-10-13 | 14:18 | niet ok!
    ’t Is natuurlijk ook heel kwetsend om een vrolijk werkende zwarte te zien.

    Daar zouden kleine Quincy, LaTrina en Stanley een heel verkeerd rolvoorbeeld aan hebben.
    vraagstaart | 18-10-13 | 14:18 | niet ok!
    eens met het vragen aan de samenleving!! maar dan ook alleen aan de KINDEREN, het liefste aan die kinders die net niet meer geloven in de sint.. vraag hun het eens of zwarte piet racistisch is.. Vrijwel alle kinderen vinden zwarte piet het leukste character van het hele sinterklaasfeest.. en dan maakt het niet uit of deze kinderen uit een autotoon of allochtoon gezin komen… Zeker nu er de laatste jaren de club van sinterklaas is.. laat sinterklaas aub een kinderfeest blijven en maak er nu geen carnaval van met gekleurde pieten enz…
    missmuts | 18-10-13 | 14:19

    Like

  4. Ruud. zegt:

    Een soort folklorisctisch feest met een persoon / figuur die niet eens bestaat . Welke gek wil zoiets ter discussie stellen . Juist ! Weer iemand met een waarschijnlijk moeilijke jeugd …………..

    Like

  5. jowitteroos zegt:

    Het lijkt me dat de enige “schuldige”traditie die van de Islam is:

    http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/zwarte-piet-is-een-moorkop

    Citaat: Wie is Zwarte Piet?

    Veel mensen associëren Zwarte Piet met een slaaf uit Afrika. Dit zal komen door het Nederlandse slavernij verleden. Maar het tegendeel is waar: Zwarte Piet is juist de slavendrijver die blanke Europeanen eeuwenlang op grote schaal tot slaaf maakte, nog voordat Europa z’n eerste Afrikaan kocht. Zwarte Piet is namelijk gemaakt naar het model van de Moren, een historisch Islamitisch volk uit Noord-Afrika dat ongeveer vijf eeuwen lang de bezetter van Spanje en grote delen van Noord-Afrika was. Men had slaven, niet alleen uit Spanje, maar ook uit Noordelijker gelegen landen zoals Nederland. In heel Europa waren de Moren en latere Noord-Afrikaanse volkeren tot diep in de 18de eeuw berucht om hun ontvoeringen, meestal vanaf de kust. Met name blanke vrouwen en kinderen waren in trek. Die werden vervolgens in de tijd van de Moren meegenomen naar het door hen bezette Spanje (gaat er een belletje rinkelen?) en Noord-Afrika om verkocht te worden op de slavenmarkten. Vandaar ook de angst in die tijd onder ouders, dat hun kinderen zouden worden ontvoerd en meegevoerd naar Spanje en omstreken. Vele jaren later werd die ooit zo reële angst gebruikt voor het kinderverhaal rondom Sinterklaas. De Zwarte Piet moest de kinderen – met een knipoog – angstig maken waardoor ze het hele jaar braaf zouden zijn. Waren ze dat niet, dan gingen ze mee in de zak naar…? Juist ja: Spanje.

    Like

  6. Tom Hendrix. zegt:

    Mijn mening is: ” wat een vervelend gezeik over Zwarte Piet”. En dan te weten, dat het nota bene ONS cultureel erfgoed is. Laat de tegenstanders fijn vertrekken naar ISLAM landen, kunnen ze zien hoe TOLERANT men daar is! Kotsmoe ben ik van deze politiek correcte GEKKEN, en hun LINKSE medebentgenoten!

    Like

  7. koddebeier zegt:

    Nederland begint een land te worden waar ik eigenlijk niet meer wil wonen !!

    Like

  8. Theresa Geissler zegt:

    Ach ja, als je het heel goed na gaat begon de politiek-correcte vorming van Sinterklaas al aan het einde van de jaren ’60, toen de televisie gemeengoed geworden was en we elke intocht van de goedheiligman èn het hele verhaal rond de middag van zijn verjaardag op 5 December ieder jaar op de buis te zien kregen.
    Om te beginnen was men er omstreeks die tijd achter gekomen, dat Piet voor kinderen inderdaad een angstaanjagende figuur genoemd mocht worden èn dat dat niet goed was, dús begon men aanvankelijk, de Pieten te veranderen in onnozele paljassen, die in elk t.v.-avontuur wel om iets van de kook raakten en dan de idiootste capriolen uithaalden. Wèl goed om kinderen minder bang te maken, want die lachten er om en dat hielp, maar ik geloof wel, dat dààr toen vanuit een bepaalde hoek óók al kritische geluiden over te horen waren: Je maakte er zwarte imbecielen van en dat mocht toch ook niet. Het is niet gauw goed, nee.
    Vervolgens -karen ’70 inmiddels- moest het discriminatie-aspect er duidelijker in verwerkt worden en kreeg je op vijf December het hele verhaal over die éne Zwarte Piet Pedro, die het jaar tevoren besloot, in Nederland te blijven, vervolgens merkte, dat ‘Nederlandse mensen toch niet zo aardig voor elkaar waren als hij dacht’gediscrimineerd werd, (Oh, ze waren toen al volop bezig met het wegmetonsisme in de pedagogie) van diefstal verdacht en tenslotte gered moest worden door een vréselijk pathetische Mies Bouwman en twee met de haren erbij gesleepte ‘heldhaftige’kinderen. Ténenkrommend IKON-gehalte had die produktie. Dus nieuw is al dit ge-etter bepaald níet.
    Alleen wordt het steeds heftiger, volgens mij doordat we nu in de EU zitten. Vergeet niet, dat Sinterklaas nu eens een typisch Nederlandse traditie is en dat mag waarschijnlijk niet, van de EU. Dus proberen ze het om deze manier met zachte hand o zeep te helpen, dat zit er volgens mij achter.

    Like

  9. G.Deckzeijl zegt:

    @Koddebeier, 12:42
    AMEN..!!!

    Like

  10. Geronimo zegt:

    Nu heb ik eigenaardig genoeg altijd van in mijn jeugd geleerd dat “zwarte piet” geen neger is, maar een blanke, wiens gezicht zwart is van het roet. Hij kruipt namelijk door de schouw om de cadeautjes af te leveren. Vandaar zijn zwarte gezicht. ’s Avonds zetten de jonge snaken dan ook vol verwachting een schoen bij de schouw met o.m. een wortel voor het paard waarmee de Sint komt. Niks met negers te zien dus. Voor het overige, gaan de “zwartjes” niet akkoord, dan terug naar Afrika. Daar krioelt het van “zwarte pieten”. En om te eindigen in fierheid: POTEN AF VAN ONZE TRADITIES. Ga je niet akkoord, rot dan op, iets minder fraai gezegd.

    Like

  11. Dr. Kwast zegt:

    zondag 20 oktober 2013
    Arabische ‘zwarte piet’ beschermd in VN resolutie
    In veel Arabische landen bestaat al eeuwenlang een islamitisch, traditioneel feestje wat ieder jaar opnieuw gevierd wordt rond 20 maart. Dit feestje heet “Nowruz” en duurt 13 dagen. De day of Nowruz (een soort van pakjesavond) is een grote feestdag omdat dan aan de hand van de Persische kalender het nieuwe jaar en tegelijkertijd het begin van de lente wordt ingeluid. Iedereen is op deze dag van Nowruz erg opgetogen en veel mensen kopen insha’allah cadeautjes voor elkaar.

    In Iran zijn er tijdens dit feest ook zwarte mannetjes aanwezig om het feestende volk te vermaken. Dit zwarte personage heet Hajji Firuz. Hajji is een geschminkt figuur met rode lippen en gehuld in een rood glimmend pakje. Hij vermaakt de mensen in de straten en winkels met dansjes en zang (hoor wie klopt daar kinderen). Er is ook een oudere blanke, wijze, gerespecteerde man met witte baard aanwezig, zijn naam is Amoo Norooz. Hajji is de clowneske side-kick van Amoo.

    Like

  12. Daiyu-ninja zegt:

    Jodenkoeken, negerzoenen, bulgaarse en turkse yoghgurt, blanke vla, vietnamese loempia, chinese kool, spaanse sinaasappels, hollandese kaas, italiaans ijs,witten en zwarte bonen etc, etc.
    Moeten alle producten, die naar een land of bevolkingsgroep verwijzen, aan gepast worden omdat er van die zeikerds zijn die overal een belediging in zien?

    Like

  13. Dr. Kwast zegt:

    Het verhaal wat ik hier plaatste kwam uit het politiekcorrectblogspot.nl

    http://politiekincorrectblog.blogspot.nl/

    Like

  14. Monalisa zegt:

    ik heb er nog een blauwe belastingbrief dat houd in dat ik moet betalen voor mensen die in den haag wonen, en die miljoenen verdienen en geen belasting betalen u weet wie ik bedoel!.

    Like

  15. Martha N zegt:

    Kort: Nog even over Zwarte Piet de helper van Sinterklaas.

    Sinterklaas (St. NIcholaos) was een Griekse Bisschop. Nicolaos van Myra.
    Wij vieren Sinterklaas en in andere landen is het Santa Claus (die geen zwarte Piet heeft), de een op 5 december de andere op 25 december.
    De helper van Sinterklaas werd geboren in het boekje van Jan Schenkman.
    Sint Nicolaas had dus geen helper.
    Deze werd door Jan Schenkman in het leven geroepen en werd in 1859 zijn helper.
    Een HELPER wil NIET zeggen een SLAAF!
    Was hij den beginne een beetje een simpele helper (een leerling) groeide hij uit tot degene die ALLES voor de blanke Sinterklaas regelde, hij werd dus onmisbaar en was BELANGRIJK!
    Voor wie dit wil die verdiept zich hierin.

    Bekijken we het nu even vanuit een andere hoek:
    U bent werkgever
    Er werkt bij U een donker gekleurde man
    Is DIT dan SLAVERNIJ..?

    U bent de baas, de werknemer voert uit! Is echter ONMISBAAR.

    In feite is de functie van Zwarte Piet (de donkere man) die Sinterklaas (de blanke man) helpt, HEEL belangrijk!
    Hij is onmisbaar voor de vergeetachtige Sinterklaas!

    In de geschiedenis van het ontstaan van Zwarte Piet, ontwikkelt hij zich tot een zeer belangrijke persoon. Hij is geen slaaf, hij is zelfs beter dan Sinterklaas, want hij weet alles..!

    Er is een totaal verkeerd beeld over Zwarte Piet, uitgelokt door mensen die DENKEN dat ze gediscrimineerd worden, dat is dom, want ze hebben zich niet verdiept in de historische achtergronden. Het gaat zuiver om ons, de Nederlanders te jennen!

    Like

  16. schnoebel zegt:

    Al die tegenstanders van Zwarte Piet proberen voortdurend het Sinterklaasfeest te associëren met de slavernij. De “bruine” mensen pretenderen dan nakomelingen van slaven te zijn terwijl ik, een “witmens” dan afkomstig ben van de slavenhouders. Nou, als ik de diverse kleurschakeringen van bijv, Surinamers en Antillianen bezie en die kleur vergelijk met de bewoners van de regio waar de oorspronkelijke slaven vandaan kwamen dan kan ik slechts concluderen dat de kans groter is dat die: “ik ben een nakomeling van slaven” roepers eerder afkomstig zijn van de slavenhouders dan ondergetekende. Slavenhouders “deden het” nl. ook dikwijls met hun slavinnen. De kans dat ik en het gros van de witte Nederlanders afkomstig zijn van het kleine percentage toenmalige slavenhouders is te verwaarlozen. Als ik mijn stamboom bekijk dan waren mijn voorouders niet meer dan “plattelanders” en horigen.

    Like

  17. petra555 zegt:

    Laat ieder, en dan bedoel ik Iedere Buitenlander, zich aan z’n Eigen feestjes en gebruiken houden
    en zich Niet bemoeien met Onze feestjes en gebruiken.
    Kunnen ze dit niet, dan VERTREKKEN ze maar.

    Like

  18. Tom Hendrix. zegt:

    @Martha N; 15.15. uur. U zegt Martha: “Het gaat zuiver om ons Nederlanders te jennen”. Dat is de kern van de zaak! Dankzij de RODEN, de 5e colonne der muzelmannen, en de politiek correcte bende, bv. D66 figuren, wordt onze eigen cultuur verdomme om zeep geholpen! Deze hele politieke bende, mag van mij optiefen samen met hun geweldige vrindjes de moslims!

    Like

    • Martha N zegt:

      Ja Tom, daar gaat het uiteindelijk om, jennen en steeds meer ons de echte Nederlanders in een hoek drukken… terwijl WIJ ze het brood en gratis leven geven in ons land, een ongekende luxe die wij nooit hebben gekend, wij moesten/moeten werken voor de kost.

      Door al die ontwikkelingshulp hebben ze hun hand leren ophouden en die blijft staan in de geef, wij hebben recht, wij zijn zielig positie.
      Ze hebben verleerd zelf te werken en hun land te bewerken, het komt toch als manna uit de hemel gevallen..?

      Al deze mensen die ons uitbuiten lachen ons vierkant uit…
      Niet alleen zij, ook de mensen die ons land regeren
      Behalve ééntje, is geen enkele politicus/ca voor EIGEN land…
      Het is ONS land niet meer, het is al verkwanseld, weggegeven…

      Versoft en verduft zijn de meeste jongere Nederlanders, ze pikken alles..
      Misschien dat ze het ooit zullen begrijpen, ik ben er bang voor.

      Misschien kunnen we ons de laatste der Mohikanen noemen..?

      Like

      • Tistochwat zegt:

        Het is eigenlijk een groot wonder dat wij ‘nazi’s’, ‘populisten’, ‘racisten’ en ‘islamofoben’ nog in ‘ons eigen’ land mogen wonen!

        Like

  19. Tistochwat zegt:

    Ik heb een cartoontje van Toon van Driel over de paus even voorzien van een toepasselijke tekst:

    Like

  20. felix zegt:

    Misschien is het zo goed ?

    Like

  21. Tistochwat zegt:

    Voor ik het vergeet te vragen:
    De paashaas, mag die nog wél?

    Like

  22. Tistochwat zegt:

    Straks is het weer de schuld van Wilders:

    Like

  23. Een bewijs dat niet alleen de “discriminatie”-schreeuwers, maar ook onze politici hun eigen geschiedenis niet kennen! Lees dit maar:

    De geschiedenis van Sint Nicolaas.
    St. Nicolaas is op latere leeftijd gevlucht naar Spanje, oorspronkelijk is hij een bisschop van Turkse origine en nationaliteit! Uit een Turkse havenplaats van destijds aanzienlijk belang. Hier is hij internationaal beroemd geworden omdat hij destijds zeer onorthodox (zwarte, Afrikaanse) kindslaven bevrijdde van de slavenschepen die de haven aandiende en ze als knecht in dienst nam.
    De betaalde baan “knecht” gaf deze kindslaven een onafhankelijke, zelfstandige status.
    Het is hierdoor dat St. Nicolaas als kindervriend door het leven gaat en zijn zwarte knechten zijn van oorspronkelijk bedoeld als symbool TEGEN slavernij en onderdrukking. Een beter symbool tegen racisme dan Sinterklaas is er dus eigenlijk niet.

    Misschien als meer mensen dit zouden weten, stopt deze discussie eindelijk en kunnen we gewoon met z’n allen genieten van een prachtige traditie.

    Like

Plaats een reactie