VIDEO: Vrouwelijke Israëlische soldaten in de IDF

 

Geplaatst door:
E.J. Bron
(met dank aan Likoed Nederland)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

35 reacties op VIDEO: Vrouwelijke Israëlische soldaten in de IDF

  1. Seculiere zegt:

    Mooi, maar zijn ze ook slim?
    Deze Turkse vrouwelijke soldaten van de 2e grootse NAVO power zijn niet enkel mooi maar zijn nog eens gevechtspiloten.

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Twijfel je aan de intelligentie van het joodse volk Seculiere?
      Hebben al die joden dan zomaar al die Nobelprijzen gewonnen…??

      Like

      • Seculiere zegt:

        @E.J.
        Wat een tegenaanval. Ik had het niet algemeen over de Joden, uiteraard zijn ze intelligent ze houden al die Arabische landen rond om hun in bedwang, mijn respect hiervoor.

        Maar op militaire gebied doet Turkije het wel beter, aangezien de eerste vrouwelijke gevechts piloot een Turkse was.

        En voor Erdogan deden de Turken en de Joden samen militaire oefeningen op een enorme grote schaal, ik hoop dat die 2 landen terug hun betrekkingen verbeteren want het zijn de enigste 2 belangrijke landen in die regio (ja ik weet dat veel van jullie Turkije niet belangrijk vinden). Maar de realiteit is anders.

        Like

      • E.J. Bron zegt:

        Ik zeg niet dat ik Turkije niet belangrijk vindt. Het land ontwikkelt zich echter de verkeerde kant uit. Dat zul jij ook niet kunnen ontkennen!

        Like

    • Rudi zegt:

      @Seculire 21:59
      No offence, Seculiere, maar die blonde juffrouw op minuut 2:12 lijkt me geen ‘Turkse’, eerder de nakomelinge van Europse slaven of bekeerlingen.

      Bovendien zitten die straaljagers van ‘de 2de NAVO power’ vol Israëlische spitstechnologie.

      Dat er in Turkije intelligente mensen wonen, daar twijfelt niemand aan. Helaas heeft Sultan Reggi de Eerste ze zo goed als allemaal in de gevangenis gestopt.

      Like

      • Seculiere zegt:

        @Rudi
        Ik denk dat je nogal een stereotypische beeld van de Turken hebt. Hier zie je een kleine 50 duizend Turkse vrouwen in een station (wereldrecord trouwens) en toch veel “blonde slaven” en volgens mij zijn de meeste zelf blank. Maar voor mij maakt dat totaal niks uit maar ik weet dat dit een belangrijke aspect voor u zal zijn.

        Like

      • luckybee zegt:

        De Turken stonden eens voor de toren van Wenen. Ze konden toen genoeg blonde odalisken vangen om zelf blond te worden. Niet vergeten dat Turken eigenlijk Turkmenen zijn en spleet ogen hebben.Net als Jinghis Khan.Ook Serviers zijn heel vaak blond, of Bulgaren en Roemenen, Ukrainers.Ook zij worden gedwongen kinderen met Turken te maken.

        Like

      • Rudi zegt:

        @Seculiere 23:14
        Nee, hoor, ik heb geen stereotiep beeld van Turken, daarom ook zette ik ‘Turkse’ tussen aanhalingstekens. Blijft gewoon een feit dat de Turken uit Mongolië komen en daar beslist geen inheemse blonde vrouwen rondlopen. In de duizend jaar dat ze Klein-Aziê bevolken, hebben de Turken slaven uit Europa gehaald, tot in Ierland en IJsland toe.

        Akkoord, in Brazilië en Amerika leven ook blanke, blonde vrouwen en die komen ook niet van de prairie of uit het regenwoud. Wat wel opvalt, is dat Turken (zelfs de seculiere en daar bedoel ik jou niet persoonlijk mee) het er erg moeilijk mee hebben te aanvaarden dat er niet zoiets bestaat als ‘een zuiver Turks ras’, dat ze vroeger iets anders waren.
        Franstaligen hebben precies hetzelfde probleem om met zichzelf in het reine te komen.

        Wel jammer dat Turkije in de jaren zeventig zijn islamfundi’s uit Anatolië naar hier gestuurd heeft en geen dames zoals in dat voetbalstadion.

        Like

  2. Seculiere zegt:

    Vrouwelijke Turkse studenten in een academie opleiding.

    Like

  3. G.Deckzeijl zegt:

    Vrouwen van de IDF zijn stukken slimmer dan jij, seculiere, onthou dat van mij.
    Israël is de poortwachter voor Europa. Als Israël door die verdomde allahschreeuwers
    onder de voet gelopen zou worden, is Europa finito.
    En jij zult geen poot uitsteken om ’t tegen te houden, zover heb ik je al door.

    Like

    • Seculiere zegt:

      @G.Deckzeijl
      Ik heb nooit gezegd dat ik persoonlijk intelligenter ben dan de vrouwen van IDF…
      maar ik weet wel dat ik slimmer ben dan u 🙂

      En waarom zou ik een allahschreeuwer helpen? Ik ben een KEMALIST in hart en nieren.
      En ik denk niet dat die Turkse vrouwelijke piloten moslims zijn hoor, het kan wel he maar ik betwijfel het.

      Like

  4. johannes zegt:

    mijn blanke sloof kan ook wel zeggen dat ze in een b52 vliegt.
    zij kan e’t bovendien in het hollands zeggen!

    Like

  5. G.Deckzeijl zegt:

    Slimmer dan ik? Morgen brengen. Ga maar ’s een column schrijven meneer de Kemalist
    (hoeveel Turken heten eigenlijk Kemal.??), daarna praten we verder, capice?
    http://tinyurl.com/lmvkeem

    Like

  6. Seculiere zegt:

    @Rudi
    Dat klopt, Turken zijn Mongolen met spleetogen wat je vandaag ook nog veel tegen komt in Turkije en zelfs in het Oosten van China.

    Daarom spreken de Turken Turks, het heeft de zelfde grammatica regels als het Koreaans, Mongools, Japans maar dan met het Latijns alfabet voor economische redenen met Europa.

    Mooie opmerking Rudi, ik had dit niet gemeld want telkens als ik dat probeer uit te leggen aan een Westerling krijg ik een antwoord van; mannee jullie spreken Arabisch want jullie zijn moslims enz.. bla bla bla weetwel

    Like

    • Tiny zegt:

      Een Kemalist kan wel degelijk een moslim, maar kan ook christen zijn. Waarvan de laatste richting heel weinig voorkomt.
      En er zijn genoeg niet moslims en westerlingen die ook Arabisch spreken.
      Seculier heeft meerdere betekenissen, ligt er maar net aan welke waardering men zelf er aan geeft.

      Like

      • Seculiere zegt:

        Betekenis van Kemalisme, wel spijtig dat Ataturk de Koerden niet erkende.

        http://nl.wikipedia.org/wiki/Kemalisme

        Like

      • Tiny zegt:

        Inderdaad.

        Like

      • Seculiere zegt:

        indeed

        Like

      • Rudi zegt:

        Een belangrijke pijler van het Kemalisme is het nationalisme, lees ik in de uitleg op Wikipedia.
        “De staat erkent dus dat er een Turks volk is, met een gemeenschappelijke geschiedenis en culturele achtergrond. Het nationalisme van Atatürk is gebaseerd op cultureel nationalisme met een gemeenschappelijke cultuur en geschiedenis, wat betekent dat iedereen die in Turkije leeft in de eerste plaats Turk is (ongeacht diens etnische afkomst).”

        @Seculiere
        Dat bedoel ik dus: van het Westen eisen dat we multicultureel zijn “Nix deutsch, iech bien Türk”, (en Sultan Reggi die beweert dat assimileren in het land van aankomst een misdaad tegen de mensenrechten is), maar zelf aan iedere ‘Turk’ opleggen dat hij een gemeenschappelijke geschiedenis en cultuur heeft en dat hij in de eerste plaats Turk is, geen Griek, Koerd of Armeniër.
        En dan krijg je dus Turkofascisten die zich grijze Wolven noemen.

        De natiestaat was niet bepaald de beste westerse uitvinding die Atatürk in Turkije heeft ingevoerd.

        En terwijl de EU nationalisme en de westerse natiestaat afdoet als een gevaar voor de toekomst, willen ze Turkije erbij?

        Like

    • Tom Hendrix. zegt:

      @Seculiere: 09.57. uur. Ik heb enorm veel respect voor Atatürk. Deze had al een spuughekel aan de ISLAM! En zie nu wat Erdogan flikt, hij verkwanselt de erfenis van Kemal Atatürk!

      Like

  7. schnoebel zegt:

    Waar gaat deze draad heen?? Een prachtig filmpje over vrouwen in de IDF verzandt in een discussie over Turkse vrouwen?!

    Like

  8. Tiny zegt:

    Wat is er mis met natiestaten @ Rudi?
    We willen Nederland toch ook weer binnen onze eigen grenzen terug? De meeste volken in de EU willen dat. Ook Israël wil Israël blijven en daarom hebben ze ook het IDF, waar vrouwen als mannen hun dienstplicht vervullen en hun leven lang klaar staan, dat wat ze hebben met man/vrouw en macht te verdedigen. Groot respect voor deze vrouwen en mannen.

    Like

    • Rudi zegt:

      @Tiny 16:28
      Met de natiestaat an sich is niks mis, Tiny. De zin “De natiestaat was niet bepaald de beste westerse uitvinding die Atatürk in Turkije heeft ingevoerd.” was dan ook bedoeld in de context over Turkije, waarvan de leiders in West-Europa komen zaniken over ‘het recht om de Turkse identiteit te behouden, want assimilatie is tegen de mensenrechten’, terwijl in Turkije de Grieken, Armeniërs en Koerden verplicht werden ‘Turk’ te worden, met een gemeenschappelijke geschiedenis.
      Die er niet is. Tenzij : “Mijn voorouders hebben jouw voorouders op de slavenmarkt gekocht.”, “Mijn voorouders hebben jouw voorouders tot de islam bekeerd.”, “Mijn grootvader heeft het dorp van jouw grootvader uitgemoord in 1915. O, wat hebben wij Turken toch gezellig een gemeenschappelijke geschiedenis!”

      Bovendien gaf ik in mijn laatste zin al aan dat de EU een hypocriete houding aanneemt ten aanzien van de West-Europese natiestaat enerzijds en de toetreding van natiestaat par excellence Turkije anderzijds.

      Like

      • Tiny zegt:

        Bij jouw laatste alinea heb ik dan zitten suffen, sorry for that. Je hebt gelijk.

        Like

      • Rudi zegt:

        @Tiny
        Bij nader inzien had ik die zin ook anders moeten formuleren:
        ‘De invoering van het westerse concept ‘natiestaat’ heeft de niet-islamitische bevolking van Turkije geen goed gedaan.’
        Zoiets.

        Like

      • Seculiere zegt:

        @Rudi
        Maar ik begrijp wel waarom Ataturk nationalisme in de Turkse strotten ingestampt heeft.
        Toen de U.K. Turkije in wou nemen en dacht dat ze hiervoor maar 48 uren voor nodig hadden…

        Like

      • Rudi zegt:

        @Seculiere 20:28
        Dat begrijp ik ook, Seculiere. Atatürk heeft goed gekeken naar de Europese mogendheden en gekopieerd wat hij dacht dat die mogendheden groot gemaakt had.
        Volgens mij heeft hij echter nét iets meer (en teveel) naar Frankrijk gekeken dan naar Engeland dat, zeker in de moderne tijden, culturele minderheden (Schotten, Welshmen en katholieken) in hun waardigheid heeft gelaten, terwijl Frankrijk het ‘iedereen in Frankrijk is Frans en spreekt Frans- principe’ heeft opgelegd sinds de Franse Revolutie.
        Snap je waarom ik Turkije met Frankrijk vergelijk?

        Die film ga ik morgen bekijken, hij is wat lang. Dat de Engelsen op het land de hoofdregel van Alexander de Grote negeren: ‘Onderschat je vijand niet’, is al duizend jaar bekend. Of het nou op de Krim was, aan de Somme, bij Arnhem, of Gallipoli, waar ze dachten dat ze tegen onderontwikkelden streden en met Duitse machinegeweren en gevechtsvliegtuigen verwelkomd werden. De prijs van hun vergissing werd echter betaald door Australiërs en Nieuw-Zeelanders.

        Like

      • Seculiere zegt:

        Als Belg begrijp ik maar al te goed wat je bedoeld met de Franse taal.

        Like

    • Republikein zegt:

      Ik vind de vrouwen uit Israël zeer aantrekkelijk!

      Like

    • Seculiere zegt:

      Er is niks mis mee met een natiestaat, het is belangrijk dat je belangen beschermd zodat een andere cultuur (b.v. de Arabieren) niet van je cultuur gaat profiteren.

      Maar bij de Turken ligt het anders, het is een beetje teveel van het goede.
      Als een Turk een fout heeft begaan moeten ze dat toegeven, dat is groot moedig maar meestal komt dat aan als een schande bij de Turkse cultuur, en dat is dan de negatieve kant van het Nationalisme.

      En wat niet Turks is kan ook iets goeds zijn en dat beseffen vele Turken niet. Daarmee hebben vele andere culturen geleden in Turkije en ook zelfs de moslims, dit is 1 van de redenen waarom Erdogan zo populair is.

      Maar het ging hier over de mooie moedige Israëlisch vrouwen dus mijn excuses E.J. 🙂

      Like

      • Republikein zegt:

        Ik acht Turkije zeer hoog, als ik in dat land woon en ook een Turk ben!
        Dont ask me the impossible dream to understand. I can not, sorry!

        Like

      • Tiny zegt:

        Geef mij dan maar de Nederlandse cultuur en laten we zorgen dat we die ook behouden.
        Want ik kan het met de beste wil van de wereld niet accepteren, dat er voor de Turkse cultuur een uitzondering gemaakt zou moeten worden. omdat het nu eenmaal de Turkse cultuur is en alle andere paar honderd culturen moeten zich nu maar daarnaar richten en buigen. Dacht het niet, zo niet.

        Like

  9. delamontagne zegt:

    schnoebel zegt:
    26 oktober 2013 om 14:41……………….Turkse vrouwen?!
    Inderdaad, deze heldhaftige vrouwen zullen er o.a. toe bij-dragen dat er voor Israel geen “”3e Mezada”” komt.
    EN DAAR GAAT HET OM…………..

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s