Banken willen spaargeld confisqueren

Screenshot_38

Voor wie er nog aan zou twijfelen, er komt wel degelijk een confiscatie van uw spaargeld aan!! Er zijn niet zoveel opties meer over om de schuldenproblematiek onder controle te krijgen. Economische groei is al afgeschreven, inflatie lijkt maar niet te lukken, dus blijft er enkel een kwijtschelding van de schulden over. Die kwijtschelding kan natuurlijk niet op kap van de financiële instellingen, dus blijft er nog maar een optie over: confiscatie van uw spaargeld.
Deze confiscatie komt er, het is slechts een kwestie van tijd en een kwestie van de mensen voor te bereiden. Eerst liet het IMF een bommetje vallen, nu komt de Duitse Bundesbank met een voorstel naar buiten. Stilaan zal men de bevolking warm maken dat een bail-in “noodzakelijk” is om het systeem te redden, daarna zullen ze in een weekend genadeloos toeslaan.

Lees verder>>>
(h/t Monalisa)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

50 reacties op Banken willen spaargeld confisqueren

  1. meneertje zegt:

    Hoewel ik zelf ook een beetje spaargeld op een bank heb staan (ik wil het niet in huis hebben met het oog op overvallen), zie ik toch zekere voordelen in een eventuele confiscatie.
    Ik geloof nog steeds niet echt dat de overheid het zal aandurven (10 % misschien nog net, maar hogere percentages niet), maar als die overheid toch het (door wanhoop ingegeven) lef er toe zou hebben, zou dit het vuurtje in de reten van de Nederlanders kunnen zijn om massaal in verzet (en nu eens niet enkel op het internet) te komen.

    En een dergelijk verzet is nu eenmaal nodig om aan grotere gevaren (E.U.-dominantie en islamisering) te ontkomen.

    Like

  2. Joannes den Hollander zegt:

    Dat is zorgwekkend.
    Velen hebben voor dit appeltje voor de dorst als aanvullende oudedagsvoorziening vaak tientallen jaren moeten werken.
    Over dat spaargeld is bovendien al veel belasting betaald.
    Je wordt er onderhand moedeloos van als zelfs je spaargeld nog eens uitgedeeld word aan klaplopers.

    Like

  3. apelstaartje zegt:

    Helaas dit gaat ook gebeuren in u nederland, maar dat had ik al meer dan twee jaar op wuz verkondigt. er staat in de Bild.DE nog groter stuk hier over, moet je die duitser horen ze schreeuwen moord en brand, helaas daar horen jullie in die nederlanse media niks over, dit komt af van de EU dat heet de mens onder drukken.

    Like

    • Wachteres zegt:

      De Duitsers hebben niet het recht om te schreeuwen.

      Ze hebben zelf weer massaal braaf voor Angela Merkel c.s. gekozen en moeten dus niet zeuren.

      Een volk krijgt wat het verdient.

      Like

  4. Jan zegt:

    De Oekraïne moet binnengehaald worden, dus ‘her mit den Kohlen!’

    Like

  5. Monalisa zegt:

    Daarom heeft u bank in nederland geen kluis meer,alles moet op een rekening staan maar in de rest van europa zijn die kluizen NOG? hoelang nog!.

    Like

  6. Republikein zegt:

    Betalen maar, zo hoort dat in een beschaafd land, zijn er nog mensen die denken dat de Staatsloterij belastingvrij uitbetaalt, mocht u meedoen en een prijsje winnen?
    Ze hebben het hier uitgevonden en de rest van het pleuriszooitje,gezeteld te Brussel, hebben er de juiste lering uitgetrokken, ja, die Hollanders zijn reuze innovatief,pakken mensen, en mondje dicht, straks gaan ze nadenken!

    Like

  7. Sjaak8.1.2014U zegt:

    Hier nog een kleine informatie van deze graaiers !
    De knoeiers krijgen hun nek niet vol !
    ——————————————————————
    Nachdem schon das dritte Vierteljahr enttäuscht hatte, rutschte die Deutsche Bank im Schlussquartal 2013 tief ins Minus: Von Oktober bis Dezember stand bei dem Institut unterm Strich ein Fehlbetrag von fast einer Milliarde Euro.
    Wie bereits 2012 verhagelten einmal mehr der Konzernumbau und milliardenschwere Prozessrisiken die Bilanz. Allein die zahlreichen juristischen Streitigkeiten etwa wegen windiger Hypothekengeschäfte in den USA vor der Finanzkrise sowie wegen der Beteiligung an den Manipulationen bei wichtigen Zinssätzen kosteten die Bank im vergangenen Jahr 2,5 Milliarden Euro. Für weitere Prozesse wurden zum Jahresende zusätzlich 2,3 Milliarden Euro zurückgelegt.

    – See more at: http://www.n24.de/n24/Nachrichten/Wirtschaft/d/4180134/die-deutsche-bank-am-pranger.html#.Uuflc-8wdjo

    Like

  8. Jade zegt:

    Eerst een eenmalige bijdrage van 10%,
    daarna wordt het al gauw een maandelijkse bijdrage,
    net zo lang tot u onder een stuk zeil op de heide zit.

    Like

  9. koddebeier zegt:

    Ze zullen alles doen om het gedrocht de Europese Unie / Euro in het zadel te houden, desnoods moord en doodslag..

    Like

  10. bigljohn zegt:

    Waar moet ik nu blij mee zijn, met die schuld die ik op de bank heb staan, of een mogelijk spaartegoed. Ik denk dat ik toch blij moet zijn met die schuld, die ik succesvol aan het aflossen ben. Van die kale kip die ik ben kunnen ze geen geld plukken. Bovendien heb ik geen pretenties om, als A.O.W er, ooit aan sparen te beginnen.

    Like

  11. tjonge zegt:

    hoewel ik die achterlijken er voor in staat zie, zie ik wel een groot probleem voor de banken !
    stel dat ze verzinnen om 10% van de spaarders te heffen/stelen, hoe willen ze daarna dan de bankrun gaan tegen houden ?
    want er is toch geen mens meer met minder dan 1 hersencel die nog 1 euro op de bank laat staan na zo een diefstal ?

    Like

    • Monalisa zegt:

      tjonge daarom zijn mijn centen in een kluis, dan maar geen rente over dat geld, dan weten ze ook niet hoeveel je bezit en let op alles kontand betalen en op de 23 van de maand alles van je rekening halen, helaas in nederland vind u geen kluis meer bij de banken

      Like

      • tjonge zegt:

        monalisa, goed dat u uw voorzorgsmaatregelen al genomen heeft, maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is, als de overheid die 10% besluit te gaan “stelen” van de spaarders, hoe willen ze daarna voorkomen dat alle banken niet gaan ploffen want er is natuurlijk geen hond die nog maar 1 cent op welke bank dan ook laat staan.

        dus de overheid pakt ff 10% maar daarna de economie volledig kapot want geen banken meer ?

        ik zie hier geen winst in voor de overheid uiteindelijk.

        Like

      • Monalisa zegt:

        tjonge dat klopt helemaal.

        Like

    • John Rambo zegt:

      Hoe dacht jij aan je geld te komen als ze gewoon weigeren het jou te geven? Straks kun je max €100?, misschien €200 per keer uit de geldautomaat halen, als die het nog doen, of er nog zijn. Als je iets koopt, en met PIN betaalt, verplaats je het alleen van de ene naar de andere rekening. Maar het blijft altijd ergens bij een bank.
      Een 20 jaar geleden wou ik 3000 Gulden van mijn eigen geld cash opnemen.
      Toen werkten er nog mensen bij de bank. Ik heb daar 20 minuten zitten wachten op mijn geld, terwijl iedere bankmedewerker me wantrouwend voorbijliep.
      Nu zul je helemaal niks krijgen. Het is zelfs verdacht. Durf te wedden dat de politie je buiten opwacht.

      Je ziet aan alles is gedacht.

      Like

    • meneertje zegt:

      Inderdaad; die bankrun zou er natuurlijk komen. En dan dondert het hele financiële systeem in elkaar, want de banken zijn al snel door hun (papieren) geld heen.
      Wij hebben intussen immers van het internet kunnen leren, dat slechts zoiets als 4% van het geld van de banken :”echt” geld is.
      De Nederlandse Bank kan papieren geld gaan bijdrukken (systeem dat in de U.S.A. wordt toegepast; we moeten nog zien wat de gevolgen daarvan zullen zijn), maar dat leidt tot hollende inflatie.

      Grote onrust en chaos zal het gevolg zijn. En dat is het wat ik bedoelde toen ik schreef dat confiscatie van spaargeld ook nuttig kan zijn. Het volk moet eindelijk in opstand komen. Gebeurt dat niet, dan is Nederland verloren.

      Like

  12. John Rambo zegt:

    Koop er goud voor, of zilver.

    Like

  13. luckybee zegt:

    Mijn spaargeld is en blijf van mij en niet van de Banken? toch?

    Like

  14. Tistochwat zegt:

    Ik ben er van overtuigd dat het moment aanbreekt waarop ons alles wordt afgepakt.
    En de schapen laten zich allemaal braaf blatend naar de slachtbank leiden.
    Er is geen ontkomen meer aan.
    Het domme volk had tijdens de laatste verkiezingen massaal op Wilders moeten stemmen; dan waren we misschien nu al verlost van de grootste schurkenbende van deze tijd: de eussr.
    We stormen regelrecht af op een rampzalige ondergang.
    En wat dán, als de burger niets meer bezit? Als hij geen geld meer heeft om in zijn primaire levensbehoeften te voorzien? Als hij zelfs geen onderdak meer heeft? Als de islamieten de macht hebben overgenomen?

    Eigenlijk is het wel boeiend om mee te maken; het zal alleen wél vreselijk afzien worden zonder eten, drinken en onderdak.

    Ik hoorde al enige tijd geleden uit betrouwbare bron dat we gevaar liepen. Het is alleen jammer dat het nu naar buiten komt, want dat betekent dat het schaamteloos stelende stelletje schorem des te eerder met maatregelen zal komen om een bankrun te voorkomen.
    Hoe dat gaat? Zoek maar eens op Wikipedia naar Lieftinck…(1945).
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Piet_Lieftinck

    Like

    • Tistochwat zegt:

      @ Tistochwat 29 januari 2014 om 10:16

      “Tevens was hij de naamgever voor het begrip ‘het tientje van Lieftinck’, de tien gulden die iedere Nederlander in de zomer van 1945 kreeg tijdens een actie tegen zwart geld.”

      Oftewel, van de ene op de andere dag werd het ‘oude’ (lees: bestaande) geld ongeldig verklaard, en kreeg iedere Nederlander een briefje van 10 ‘nieuwe’ guldens. Dit was de grootste bankroof uit de NL-geschiedenis. Uiteraard hadden de geliefde ‘royals’ en de politieke elite vooraf een vertrouwelijk seintje gekregen en hun geld veilig in het buitenland geparkeerd.

      Like

      • meneertje zegt:

        @Tistochwat; 10:16.
        Het spijt mij dat ik u moet tegenspreken.
        Ik was toen al oud genoeg om te begrijpen (en in grote lijnen te onthouden) wat er gebeurde.
        Inderdaad moest iedereen zijn geld inleveren en kreeg er het befaamde “tientje van Lieftinck” voor terug. Maar dat was een maatregel van hoogstens een week (als ik het me goed herinner).
        Iedereen die kon aantonen dat hij op een eerlijke manier aan het ingeleverde geld was gekomen (en dus niet door middel van de in die tijd bloeiende “zwarte handel”), kreeg zijn geld in nieuwe guldens terug. Ik meen geleidelijk, maar toch snel genoeg.

        Het ging daarbij niet om mensen die een paar honderd gulden hadden ingeleverd, doch om de zwarte handelaars die vele duizenden guldens “onverklaarbaar geld” bezaten. Die wisten niet hoe ze van dat geld nog vóór de geldzuivering moesten afkomen. Ze wilden het omzetten in goederen, maar er was zo kort na de oorlog nog vrijwel niets van waarde te koop.

        Voor zo ver ik weet heeft die geldzuivering heel goed gewerkt. Ik geloof dat Lieftinck in de financiële wereld nog steeds hoog staat aangeschreven.

        Like

      • Nico Omen zegt:

        @meneertje 30 januari 2014 om 11:24
        Kan zijn dat zogenaamd ‘eerlijk verdiend geld’ beetje bij beetje gerestitueerd werd in de vorm van ‘nieuw’ geld, maar het gevolg daarvan was uiteraard torenhoge belastingheffing op die gelden. Kortom, ‘geven’ via de voordeur en twee keer zo hard stelen via de achterdeur.

        Like

      • meneertje zegt:

        @Nico Omen, 14:47
        Dat weet ik niet, want in die tijd zat ik nog op school en ik betaalde geen belasting.
        Wel denk ik dat in die tijd de belastingen lager waren dan nu

        Like

  15. Thomasson zegt:

    Ik sta versteld van de hoge intelligentie en creatief denken van bankieren ‘anno nu’ (reclame ABN-AMRO BANK). Zodra de banken, binnen de EU, zouden spaargeld gaan confisqueren, dan verandert de EU in een pesthuis. Iedereen die een beetje poen heeft, zorgt ervoor dat van zijn pecunia wordt niet geschnabbeld. Het geld wordt direct van de EU omgeleid naar belastingparadijzen buiten de EU. De eigenaren van de pecunia verhuizen voor de zekerheid achterna. Toen Zwitserland namen van spaarders begon te verstrekken, heeft de Italiaanse maffia haar poen direct bij de banken daar weggehaald. Ze koos voor een bank die ook hemelse zegeningen geeft; de bank van het Vaticaan. De Beatles zongen destijds “I follow the sun” en rijke mensen zingen “I follow my Money”.

    Like

  16. peterselie1 zegt:

    Bedankt Monalisa!

    Heb dit bewuste artikel gelezen op jan.27, 2014 ben een regelmatig bezoeker van deze site, en als Tokkie zijnde die een ‘alu-hoedje’ draagt heb ik meerder malen over deze optie geplempt wat eventueel de burger staat te wachten, bij een totale ineenstorting van de financiële-markten. Die komt geheid in mijn optiek het is eerder een kwestie van tijd wanneer het uitgerijpt is om dan vervolgens de door Dijsselbloem gefaciliteerde Cyprus-optie toe te passen, met een paar drukken op bepaalde knopen kan men allen gedoseerd aan je spaargeld komen als men geluk heeft als burger. Ook je spaargeld om te wisselen voor goud en of zilver zal men niet veel aan hebben, wanneer er dan eventueel rellen zal uitbreken kan de overheid die bestaat uit parlementariërs die door u gekozen zijn, doen besluiten om de supermarkten niet meer te bevoorraden binnen een week heeft de burger honger. Wat te doen ga de boer op of koop bij een van de warme bakkers die nog bestaan een brood voor de ruil van uw trouwring. Deze vermaledijde optie geldt niet voor hoogwaardigheid-bekleders en politici. Jammer dat geen één volksvertegenwoordiger bestaat die waarheid verteld tegen de burgers, maar dat heeft te doen met de eed van geheimhouding die élk nieuw Tweede kamer lid moet doen afleggen.

    Like

    • apelstaartje zegt:

      peterselie1 ik verkondigt dit al meer dan twee jaar op wuz dat is ook zo met de HRA en die pensioenpot die moeten naar Brussel maar er zit een eurofiel op WUZ van de telegraaf De heer AT een oud bankmedewerkertje die dat tegen beweerd, de opdracht uit brussel is dat de HRA teruggaaf in 2015 moet verdwijnen in nederland de opdracht van brussel is een EU staats uitkeering van 750 euro de man, zoals Rijk of Arm.
      Waar gaat dan al die miljarden heen van ons pensioen pot? u weet het en ik weet het zo lang de burger maar dom word gehouden is dan is alles OKÉ helaas die tijd gaat veranderen. ( IK HOOP HET) dat de mens zijn ogen open doet maar in de reguleerde media daar hoor je hier niks over alleen bij een paar Said onder andere de heer Bron die hier veel aan dacht aan besteed door de bloggers en dat hij het plaats anders weten we nog niks.

      Like

      • peterselie1 zegt:

        Tsja apelstaartje, de politiek zitten op hun handen, zij zijn gebonden aan de beleidsregels van uit Brussel, dat is toch voor de politici een prachtig excuus om de burger een poot uit te draaien. Als men behept is met een rechtvaardigheid-gevoel, dan springt men toch ook uit je vel wanneer te horen krijgt dat een asielzoeker met een permanente verblijfsvergunning, die geen slag werk verricht heeft en van dag een af op een uitkering leeft even veel AOW rechten heeft opgebouwd als een autochtoon die er 40 jaar of meer gewerkt heeft. Dit is de houding van de politieke elite die eigenlijk tegen de autochtone burgers zegt: opzouten. Als er nog één generatie aan tijd wordt besteed aan rookgordijnen leggen, dan is er haan meer die er naar kraait.

        Like

    • Monalisa zegt:

      peterselie1 ik ben het eens met u verwering maar zo ver komt het niet. dit gaat een keer heel erg fout.

      Like

    • Tom Hendrix zegt:

      @Peterselie1: 13.54. uur, op 29/1. daar zal het op uitlopen! En alles auf befehl, van HITLER=Van Rompuy, de maoïst Barosso, de kapo Schulz, en Verrotstad! De teerling is geworpen, de balangen van de EUSSR, de BILDERBERG, ons zgn. Oranjehuis, en uiteindelijk de NWO dienen voor te gaan! We gaan het meemaken; BLOED in de straten, in heel Europa!

      Like

      • peterselie1 zegt:

        Hi Tom ben het volkomen eens met jouw visie en die van Monalisa, er komt een tijd dat het fout gaat. Er circuleren verscheidende theorieën op het web, een ruime keuze om uit te kiezen maar een ding is zeker in mijn opinie in de vorige eeuw deed de Club van Rome een stichting die in april 1968 werd opgericht door Europese wetenschappers, om hun bezorgdheid over de toekomst van de wereld voor het voetlicht te brengen. Eén hoofdpunt is de wereldbevolkingsexplosie verder de de uitputting van grondstoffen en energie, de wilde economische groei en van deze laatste zijn de omtrerekken zichtbaar geworden, een gigantische financiële gebakken luchtbel waar in mijn optiek de hele wereldbevolking en voornamelijk het rijke westen de gevolgen ervan gaan ervaren. Er zijn al plannen in het geheim natuurlijk en af en toe een tipje van de sluier opgelicht in de vorm van een basis-uitkering voor iedereen. Dat gaat natuurlijk ook niet werken voor 7,8 of 9 miljard mensen. Dat kan een ieder aan zijn water voelen dat er een flink aantal mensen die het loodje MOETEN leggen.

        Like

      • Monalisa zegt:

        peterselie1 klopt helemaal dat er een flink aantal mensen die het loodje MOETEN leggen, alleen de vraag is welk soort mens word dat de moslim of de christen?

        Like

      • peterselie1 zegt:

        Hi Monalisa deze web-site zal je gerust wel eens onder ogen gehad hebben, want er is wel eens een topic hier over verschenen bij E.J. maar voor alle zekerheid dan maar.

        FEMA kampen zijn gevestigd door heel Amerika, Canada en Alaska. FEMA wordt wel gezien als het machtigste bestuurssysteem van Amerika. Sommigen noemen het wel “het geheime bestuur” van Amerika. Er zouden inmiddels in opdracht van FEMA meer dan 800 detentiekampen zijn gebouwd en ingericht. Verschillende bronnen melden dat de “Elite” hier de vijanden van de staat wil opsluiten. In een publicatie onder de titel “Camps for Citizens” verteld de auteur Jonathan Turley dat de voormalige Amerikaanse minister van Justitie John Ashcroft destijds een plan heeft opgesteld dat de mogelijkheid biedt, toekomstige tegenstanders van de staat zonder vorm van proces op te sluiten en hen hun burgerrechten te ontnemen.

        http://www.franklinterhorst.nl/FEMA%20kampen.htm

        Like

      • Monalisa zegt:

        peterselie1 in principe zijn wij de vijand van de staat? we klagen hier steen en been over onze regering maar dat houden ze nooit tegen als europa in opstand komt is de hel los, oja peterselie1 gemeenteraat verkiezing daar doe ik niet aan mee (woon in het buitenland) maar wel voor de EU en u regering al ze mij kunnen vinden om dat stembiljet op te sturen wand in het buitenland kennen ze je niet ondanks dat wij daar ingeschreven staat in nederland in den haag alleen de belastingdienst die kent mij wel en weet wel waar ik woon!.peterselie1 ik kende deze Said zal wel in nederland ook komen.

        Like

      • peterselie1 zegt:

        Monalisa zegt:
        31 januari 2014 om 17:56

        Tsja Monalisa mijn vader vertelde mij dat vlak na de WOII de werkgevers geen genoeg vak-mensen konden krijgen en wanneer zo een vakman naar een andere werkgever wilde gaan voor een ietwat hoger loon dan kon zijn werkgever hem een behoorlijke poos vast houden een of twee maanden meen ik. Wat werd er gedaan in zo een geval de werknemer ging in een soort van zit-staking tot dat de uitknijper wel toe moest geven en hem ontslag verleende. Tsja de mannen en vrouwen werkten zaterdag ochtend ook nog eens voor meestal een karig loon. Naderhand verbeterde de positie zich van de werknemers en er waren loonronden van 10% en soms meer, dat was een doorn in het oog van de werkgevers. Langzaam kregen zij de politiek aan hun zijde waant de arbeiders die verdienden te veel en zodoende kwam de arbeid-migratie goed op gang. Iedereen weet wat deze arbeid-migratie voor gevolgen heeft gehad en nog is de bevooroordeling van de werkgevers een politieke zaak.

        Like

      • Monalisa zegt:

        peterselie1 volkomen met u eens je vader (mijn stiefvader een schat van een man ) ging voor een tientje naar een andere baas en zo kwamen zij aan die pensioen breuk je had meestal een opzeg termijn van 3 maanden maar ook in mijn tijd in de jaren 1961 ben begonnen met 14 jaar kon toen nog en hebt gewerkt tot 2007 =46 jaar arbijt en tweeënhalf jaar vervroegt pensioen waarvan 4 jaar vakantie en snipperdagen en atv dagen opgebouwd het heeft die instantie maar anderhalf jaar gekost, maar ook in mijn tijd was het geen 9 / 5 uur mentaliteit en 6 dagen werken niks mis mee wel werkweken van 65 uur, en daar genieten we nu van maar velen hebben niet zo veel pensioen ik ook niet maar je kan er mee rondkomen daarom woon ik ook niet in nederland de gemeentebelastingen en polder lasten en waterschappen die kunnen ze hier niet wel grundsteuer. maar het scheeld wel 1000 euro wat je hier al mee in je zak steek, Tja en dan je auto dat scheelt op een aankoop ook al zo’n 8,000 bpm en voor een diesel rij je hier 340 euro wegenbelasting voor een heel jaar, wat in nederland zeker 1740 euro kost dat is nog eens 1400 euro voor de rest blijft alles gelijk je moet niet denken dat duitsland ook alles is hier is ook veel armoede en onvrede onder de mensen. Maar even op u stuk terug te komen de werkgever wil goed koperen arbeidskrachten dat geld ook hier, wij hebben hier in de buurt een grote carrosserie bouwer onder de naam krone, die heeft hier een aantal vestigingen maar als je daar kijkt werkt er temet geen duitser alleen op kantoor en voormannen de rest zijn russen polen Bulgaren en Kazachstaners het zit overal als je wat wil moet je emigreren buiten de EU, zelf daar zijn ze het zijn net vlooien ze zitten over de hele wereld.

        Like

      • peterselie1 zegt:

        Tsja Monalisa dat pensioenbreuk dat was ik glad vergeten, dat was ook een op boete gebaseerde straf van de werkgevers, naderhand toe er te veel negatieve aandacht er aan werd geschonken werd dat met veel moeite en pijn voor de werkgevers rechtgetrokken. Heb gewoon veel respect voor al diegenen die na WII hun staart er af hebben gewerkt en Nederland economisch gezien sterk hebben gemaakt met hun lange werkdagen, overwerk en die zaterdag en zondags gewoon kwamen werken om dat er een project wat te scherp was aangenomen om toch nog op tijd klaar te maken. Dit alles staat in schril contrast met de huidige economie en arbeidsethos van lik mijn vestje.

        Like

      • Monalisa zegt:

        peterselie1 ik wil niet degraderen maar de jeugd wil niet in ploegenwerken en met feestdagen dat is algemeen bekend en als de MKB het met de bonden voor elkaar kreigen dat de uren toeslag en feestdagen compenseren er ook afgaat, kreigen ze geen mens meer voor dit werk (allen een buitenlander doet het) en dit is de bedoeling van die werkgever hij zit met zijn kont op wintersport met de jaarwisseling en die buitenlander werkt voor een habbe kras.

        Like

    • peterselie1 zegt:

      “ik wil niet degraderen maar de jeugd wil niet in ploegenwerken en met feestdagen dat is algemeen bekend.” Dat is ook zo Monalisa mede door de opvoeding (voornamelijk een gebrek hier van) zijn de jongens en meisjes niet meer te bewegen om een vak te leren. Bij mijn laatste werkgever is er een beroepsopleiding mogelijk waar meestal de jongens op een leeftijd rond de 20 jaar zich door druk van de ouders zich aan melden. 2 van de 10 jongens maakte de opleiding af en stoomde door naar de werkvloer waar zij door een ervaren vakman werden begeleid. Een van deze twee verdween ook weer na een bepaalde tijd door dat hij een gemakkelijker baantje had gevonden wat leeftijd- gebonden was, bijvoorbeeld werk in een supermarkt. Wil niet generaliseren maar dit is de realiteit. Volgens mij is de jeugd wel goed voorgelicht wat de mogelijkheden zijn maar zij prefereren allen een baan op het kantoor, schone handen, weinig lichamelijke inspanning, schone veilige werkomgeving, maar de banen zijn bijna allemaal voorzien en daardoor wordt de lat nog hoger gelegen.

      Like

      • Monalisa zegt:

        peterselie1 ik ben het volkomen met je eens ik kan hier niet alles vertellen en schijven dan breekt er op dit gedoe de hel los, ik weet genoeg uit het kader van een vakbond.helaas de werkgever en de regering hebben weer de macht waar wij met onze ouder voor rechten hebben gevochten die nu in een rap tempo word afgebroken denk alleen aan de pensioenen 1,2 biljoen zit in die pot waar moet dit geld naar toe ik weet het en u ook, het antwoord is BRUSSEL daarom willen ze een staats pensioen maken van 750 euro de man rijk of arm en de rest is voor hun rijke leven die spanjool die gun ik ook eten, maar niet van mijn en u pensioen laat hij daar maar zelf voor werken.

        Like

      • peterselie1 zegt:

        Je hebt gelijk Monalisa, tenenkrommende info.

        Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s