Duitse Evangelische Kerk wordt goddeloos: Predikanten moeten niet over God en Jezus prediken

Screenshot_4

Als je denkt dat de waanzin niet meer te overtreffen is, dan komt er altijd weer een idioot die ons nog kan verbazen. Deze keer is de idioot de Evangelische Kerk, die er in de huidige vastentijd mee begint zichzelf goddeloos te verklaren en de predikanten opdracht geeft om niet over God te prediken. Ook Jezus Christus, het handelsmerk van het christendom, dient afgeschaft te worden:

Vastentijd: Predikanten dienen niet over God te prediken.

Evangelische predikanten dienen in de vastentijd “grote woorden” zoals God, Jezus Christus en zonden, achterwege te laten. Uit deze begrippen zou de inhoud vaak “al lang geëmigreerd” zijn, verklaarde de leidster van het Centrum voor evangelische preekcultuur, Kathrin Oxen, dinsdag in Wittenberg tijdens de presentatie van de actie “Zeven weken zonder grote woorden”.

Aktuell Evangelisch

Wij vragen ons echter af hoe “christelijk” zo´n vereniging nog is waaruit God en Jezus Christus geschrapt worden. Dan hoef je helemaal geen kerkbelasting meer te betalen en naar deze goddeloze idiote kerels toe te gaan als ze sowieso toch niets meer met God en Jezus Christus te maken hebben. Ze kunnen ons alleen nog op dwaalwegen meenemen, op een weg zonder terugkeer. Dan hebben de atheïsten onder ons het tegenwoordig een stuk gemakkelijker: zij hoeven deze arme duivels in predikantenkleren in ieder geval niet serieus te nemen.

Screenshot_5

Bron:
www.kybeline.com
Auteur: Kybeline

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "goedmenschen", "Nuttige idioten", Christendom, cultuurrelativisme, Duitsland, Krankzinnigheid, Religie. Bookmark de permalink .

25 reacties op Duitse Evangelische Kerk wordt goddeloos: Predikanten moeten niet over God en Jezus prediken

  1. Tom Hendrix zegt:

    Dit is precies de reden, dat ik mij volledig afkeer, van alle instituten der kerken. Het is ook precies, zoals @ ben kok vaker heeft verwoord; deze zgn. kerken-en hun voorgangers zijn VERRADERS van de boodschap van Jezus Christus geworden! Het is een grote schande! Het is voor mij duidelijk, dat de RK, de Wereldraad van Kerken, en bij ons de PKN volledig zijn losgezongen van hun roots!

    Like

  2. Sjaak zegt:

    Plaats maken voor de Moslim ?
    Wat heeft hij genomen ?

    Like

  3. Erik Bink zegt:

    Deze opstelling past geheel in het straatje van het zogenoemde “postmodernisme”, in de ideologie waarvan het tijdperk van “de grote verhalen” op de schroothoop van de geschiedenis geworpen zou zijn. Het is de ideologie van de grote verwarring en verbijstering van deze tijd; in zoverre drukt het “iets” van (het grote verhaal van) onze tijd uit.
    Hieronder een beknopte karakterisering daarvan, waarover nog heel wat te zeggen zou zijn:

    “Het meest in het oog springende kenmerk van de stroming is het in twijfel trekken van lang gekoesterde begrippen als waarheid en – romantische – authenticiteit. In de beeldende kunst resulteert die twijfel vaak in eclecticisme met een flinke dosis ironie. Op filosofisch vlak houden zij die tot de postmodernen worden gerekend zich, meer nog dan hun voorgangers, bezig met taalkritiek. Zij zijn hiertoe voornamelijk door Lyotard geïnspireerd. Het model waarin taal een afspiegeling zou zijn van de werkelijkheid wordt daarin nadrukkelijk verlaten. Men proclameert het e i n d e van de ‘g r o t e v e r h a l e n’ (zoals: vooruitgang door techniek, marxisme, christendom).
    (…) de kenbaarheid van de wereld wordt eens te meer op de helling gezet.”

    Like

  4. jans zegt:

    Welke kerken brengen tegenwoordig mensen nog echt dichter bij God, zonder dat mensen er van alles voor moeten laten en moeten doen. PKN is ook een deal me de duivel, want de mensen vinden God daar niet. Ze worden voorgelogen, een halve waarheid.

    Like

  5. Theresa Geissler zegt:

    Tamelijk onzinnig…..Al kan ik me er, als ‘opstandig agnostica’ verder niet al te druk over maken; Dàt is eerder aan de gelovigen.
    Laat ze het maar lekker onder elkaar uitzoeken.
    Ja, ik weet wel dat ergens het gevaar er achter schuilt, dat dit gedaan wordt met het oog op het niet kwetsen van de Islam, maar tot op heden is dat niet met zoveel woorden erkend.
    Pas als dàt openlijk toegegeven zou worden, zou je er met goed fatsoen tegen in het geweer kunnen komen, vind ik….

    Like

  6. Jean zegt:

    Religie en monarchie gaat nooit samen met DEMOCRATIE.

    Like

  7. Theodoor zegt:

    Is het geloof die God en Jezus prediken dan allemaal luchtfietserij zijn geweest, ja het lijkt er wel op.
    Wat banaal zeg om mensen, die geloven in God en Jezus met al hun vriendelijkheid, zo tegen de kop te stoten. Blij dat ik gewoon ik kan blijven zijn zonder sturing van malloten, want dat zijn ze toch die predikanten daar, malloten.
    En moslims, maak je toch niet druk, jullie staat hetzelfde te wachten, je wordt gewoon belazerd, het is een kwestie van tijd.

    Like

  8. felix zegt:

    Maarten Luther zou zich in zijn graf omdraaien..

    Like

  9. Ik Heb Er Zo Genoeg Van zegt:

    Heer vergeef hen… ze weten niet wat ze doen…

    Like

  10. Syrier zegt:

    Hoe diep kan de westers mens/ beschaving zakken?

    Like

  11. Jezus had ook een hekel aan dwaalleraren die de hele bijbel uit hun hoofd kennen en zich boven de mensen stellen en JHWH (Jahweh) bedroeven! Laatst nog een conflict gehad met zo’n figuur. Ik mag niet meer bij hem in de gemeente komen zolang ik niet geloof dat Jezus God zelf is. Ik denk dat Jahweh en Jezus twee figuren apart zijn. En dat de Heilige Geest de kracht van God is en geen persoon. Jehovah’s Getuigen, Joden en zelfs de moslims denken ook zo als mij. Die dwaalleraar aanbidt zowel JHWH als Jezus. In Exodus 20: 5 staat; “Ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij.” En HEER wordt vertaald met JHWH, staat in het voorwoord van de Nieuwe Bijbelvertaling. Wie is er nou gek?

    Like

  12. luckybee zegt:

    Dan moeten wij het Calvinisme naar Duitsland exporteren

    Like

  13. Nemesis zegt:

    Is wel logisch eigenlijk. De Imane (of is het Imams?) mogen al heel erg regelmatig prediken in de Lutherse kerken voor de Lutherse gelovigen. En die daar dan de diensten bijwonen vinden het alleen maar prachtig. De rest is uitgetreden of treedt ondertussen wel uit. Ze hebben Allah omarmt als nieuwe God zo het schijnt.

    Like

  14. gielah zegt:

    Het is te walgelijk voor woorden, maar we kennen dit in Nederland natuurlijk ook al.
    Denk aan die dominee Hendrikse in Middelburg, die stralend vanaf de kansel verkondigt dat God niet bestaat.. maar dat dit hélemaal niets uitmaakt.
    Ook met een God die niet bestaat kun je nog hele gezellige kerkdiensten houden en met het koffiedrinken na de dienst blijft het even knus.
    Voorts komen we binnen de PKN ( ik heb mijn lidmaatschap daarvan uiteraard opgezegd, want er zijn grenzen aan de zaken, waarvoor je medeverantwoordelijk wilt zijn) ook vage New-Age achtige dominees voor, dames in toga die praten over: ‘de godin binnenin iedere vrouw’ en mannelijke dominees die kerkdiensten organiseren rondom een voetbalwedstrijd of ‘The Electric Light Orchestra’… u kunt het zo gek niet bedenken.
    In Amsterdam is zelfs al een nudisten-kerkdienst geweest, daar zat men naakt op de koude kerkbanken vooruitstrevend te wezen en in de zogenaamde roze week wordt de gepraktiseerde homoseks ( door God in de Torah een gruwel genoemd) in kerkdiensten ineens helemaal naar ’t zín van diezelfde God genoemd…. omdat dominee het beter meent te weten dan zijn God.
    Het gebod: ‘Gij zult niet doden’, wordt door heel wat would-be christenen vertaald als: ‘Wie een ander in de baarmoeder of tegen het einde van diens leven doodt… die is één en al barmhartigheid” , de door God ingestelde rustdag, de 7e dag, lopend van vrijdagavond tot zaterdagavond, is door de een of andere paus gewijzigd in de aan de zón gewijde zondag…de 1e dag van de week dus…
    de echte Bijbelse feesten zijn door diezelfde Roomse mannetjesputters óf afgeschaft, óf van een geheel andere betekenis voorzien, óf op een andere datum neergezet.. en het enige feest, dat NIETS met de Bijbel maar alles met Wodan te maken heeft… het Germaanse Joelfeest ( beter bekend als Kerst) is een soort tóp-attractie geworden.
    Ooit christelijke kranten zijn al decennialang bezig het echte geloof af te zeiken en de twijfel te promoten, het godsdienstonderwijs op christelijk hetende scholen durft geen kwaad woord over de islam te vertellen en vermijdt een onderwerp als de holocaust uit schijterigheid voor de reactie van moslims en hun ouders, er bestaat vrijwel geen boek in de Nederlandse literatuur waarin de schrijver zichzelf niet populair probeert te maken door een eindeloos gezanik en gezever over zijn ( of haar) afgrijselijke jeugd binnen een christelijk milieu… en ga zo nog maar even door.

    Dit alles is voorzegd.
    Het moet gebeuren.
    Het heet de grote afval.
    Maar het goede nieuws is, dat er ná die afval.. en de daarna komende zeven jaren, die erger zullen worden dan Auschwitz was… eindelijk een wereld van recht en gerechtigheid gaat komen.

    Ik kan u allen alleen maar aanraden u niets van de afval-predikers aan te trekken.
    Laat hen maar kletsen.
    Het zijn blinde wegwijzers, die u letterlijk alles kunnen ontnemen.
    ‘Laat niemand u van uw kroon beroven’, staat er in een bekend Engelstalig lied.

    U hebt een Bijbel?
    Dat is genoeg.
    Daarin staat alles wat u nodig hebt…. en die is het enige effectieve tegengif tegen een wereld, die van leugens en valse profeten aan elkaar hangt.

    Like

    • Theresa Geissler zegt:

      Alle respect voor uw overtuiging, Gielah, maar mij moet van het hart, dat U wèl alles tegelijk erbij haalt.
      Afgezien van de neiging van vele christelijke kerken om in deze tijd een dhimmitude-houding naar te Islam toe aan te nemen, natuurlijk, dàt is altijd fout, maar is het wel eens in U opgekomen, dat al die dominees (en een enkele priester) actuele, speelse, spirituele en noem-maar-op zaken in hun gebedsdiensten zijn gaan verwerken omdat dit wel degelijk overeenstemde met hun gewéten?
      Zij vinden als zielzorger dat het essentieel is, de gemeenteleden tegemoet te komen met bepaalde humane aspecten en dat het waardevol is, de realiteit van alledag te verbinden met het Geloof. Dat mag dan niet naar uw smaak zijn, maar het is op zichzelf geen reden om die voorgangers en hun Gemeenteleden er om te veroordelen.
      Wie weet gaat hun Geloofsbeleving op hun manier wel heel diep. Even diep als het Uwe, al heeft het zijn eigen vorm aangenomen.
      Christelijke richtingen zijn af te keuren op concrete zaken: Een onduidelijke, laffe houding richting Islam, zoals we al vaststelden, of het vergoelijken van àndere misdaden tegen de mensheid, of bijvoorbeeld het propageren van ‘kastijding’ in de opvoeding en dat op een bijzonder machtswellustige, sadistische wijze, zoals die predikant Goldschmeding deed. Dãt zijn zaken die aangepakt en veroordeeld moeten worden en geen ludieke kerkdiensten, die verder tegen niemand kwade bedoelingen koesteren. U vindt, heb ik de indruk, dat ze de bijbel niet letterlijk genoeg volgen, maar waarschijnlijk volgen ze hem wèl figúúrlijk. En dat kan even veel waard zijn.
      Zelf lees ik de Bijbel nooit, maar voor mijzelf weet ik aardig zeker, dat ik mij tegen de leugens en de valse profeten wel op mijn eigen manier kan wapenen: Door mijn vrije Wilsbeschikking.
      U zou iets meer vertrouwen aan de dag kunnen leggen voor die Geloofsbelevingen, die het nu eenmaal iets anders aanpakken dan Ú ideaal vindt. Díe kunst beheersen is ook een belangrijk onderdeel van het ‘ware’ christendom. -Althans, dat is mijn mening.

      Like

  15. Tom Hendrix zegt:

    @gielah 18.33. uur. Waarde Gielah, ik ben het voor 100% met U eens! Deze zgn. PKN heeft de Satan binnengehaald, of het Sinterklaas is. Zoals ik het al eerder aangaf, walg ik van deze schijnheilige INSTITUTEN der zgn. CHRISTELIJKE KERKEN, die ZE in WERKELIJKHEID niet MEER VERTEGENWOORDIGEN! Inderdaad VALSE PROFETEN en huichelaars van de reinste soort!

    Like

  16. Veel protestanten en katholieken, die opgevoed zijn in het Christendom, leven nog steeds in een ROES. Een automatisme van bidden en danken voor je eten, op de knieën voor het slapen gaan, ’s zondags (+ chr, feestdagen) 2 x ter kerke, Kinderen naar catechisatie, jongelingenvereniging enz.enz.enz.
    Mensen die het op kunnen brengen om deze carrousel te verlaten hebben geruime tijd (jaren soms) nodig om zich van die roes te ontdoen. Een dwangneurose die je kwijt moet en dan komt het besef dat het allemaal de grootst mogelijke onzin is, waar je je tijd aan verprutst heb.
    Er is maar één zinnig geloof: het ATHEÏSME.
    Ik heb dat proces zelf doorlopen, kijk met meewarige blik terug en voel me al jaren BEVRIJD.
    Ik wens allen ook die BEVRIJDING toe.
    Mijn ongeloof maakt mij strijdbaarder tegen de islam

    Like

  17. Geen zwarte piet, geen moorkoppen, geen hand geven, geen varkens, geen honden, geen kruizen en nu geen god! Ach, we hebben toch nog Pipo de clown ?

    Like

  18. Avidia zegt:

    Mijn geloof maakt mij ook strijdbaar tegen de Islam Th.M. van Baarle.

    Like

  19. gielah zegt:

    @Th.M. van Baarle. U hebt het voornamelijk over de vorm… de buitenkant… van het christendom.
    Er is niets mis mee om het zónder die vorm te doen.
    Maar u plakt op dat hele circus het woord ‘geloof’…. en uw zonder-dat-leven noemt u ongeloof.

    Kijk: daaruit blijkt maar één ding: dat u zelf nooit een relatie met de Levende God ervaren hebt.
    Had u ook maar één split-second in verbinding met Hem gestaan, dan had u tot uw laatste ademtocht van Hem gehouden en uw leven en uw beslissingen door Hem en Zijn liefde en gerechtigheid laten beïnvloeden.
    Uw hoop was dan alleen maar op Hem en op Zijn definitieve overwinning over het kwaad gericht geweest.
    Uw toekomst was dan meer dan veilig geweest bij Hem, zelfs nadat u dit aardse lichaam had moeten verlaten.
    U had dan geweten dat niet de kerk of het christendom of de zinnige of niet-zinnige vormen daarvan uw fundament zou zijn, maar Godzelf… de Eeuwige….die Zich in trouw aan Israël verbonden heeft en wiens Zoon voor de zonde van de gehele mensheid gestorven is.

    Dat is bij u helaas ( nog) niet zo.
    U weet dus – met permissie – niet waarover u het hebt.
    Uw geschrijf over ‘bevrijding’ ( van Iemand die u nota bene niet eens ként) zal dan ook bij gelovigen op zijn best medelijden en op zijn slechts een volkomen des-interesse teweegbrengen.

    Er zijn genoeg politieke zaken waarover u uw mening kunt geven.
    Ik ga er vanuit dat die mening best eens de moeite waard zal zijn.
    Maar uitweidingen over dingen, waarvan men zelf geen iota of tittel weet of WIL weten, zijn zelden boeiend.
    Als u denkt dat dit wél zo is…. dan zal ik u een volgende keer eens vergasten op een bijdrage over hogere wiskunde of diepzeeduiken.
    Wedden dat u zich dan bescheurt van het lachen en mij openlijk of bij uzelf als een ongelooflijke dombo gaat bestempelen…. want inderdaad… ik ben een debiel op het gebied van de hogere wiskunde en aan diepzeeduiken heb ik mij evenmin gewaagd als ú tot nu toe aan een persoonlijke relatie met Uw Schepper en God.
    Daarom bespaar ik mijn medemensen gezwets over hogere wiskunde of diepzeeduiken.
    Er wordt op deze planeet al veel te véél gezwetst door niet-wetenden…. bent u dat niet met mij eens?

    Ik geef u tot slot nog een adviserend pareltje uit de wereld van de wél-gelovigen mee:
    God vult alleen maar handen, die helemaal léég zijn.

    Mensen die onterecht menen en uitdragen dat de hunne vol zijn… die krijgen nooit iets van Hem te ervaren…. en moeten dan noodgedwongen bij de buitenkant, vér van de inhoudsvolle kern, pas op de plaats maken.

    Like

  20. Henk.V zegt:

    Tegenover een ideologie als de islam ,die zich het liefst als een religie presenteert zou men ,
    als tegengif, onder meer een andere religie moeten kunnen plaatsen die een sterk tegengeluid laat horen,een godsdienst die fundamenteel andere , vriendelijke ,invalshoeken hanteert en een gods- en mensbeeld biedt die men de islam zou kunnen voorhouden. Op die manier heeft men een middel om de islam categorisch tegen te spreken en te verwerpen.

    Men kan natuurlijk ook een atheïstisch wapen in de strijd werpen en tegen de islam zeggen : ”Alle godsdiensten zijn onzin , verbeeldingen van mensen en jullie spannen werkelijk helemaal de kroon.”

    Kerkelijk meelevend ben ik al geruime tijd niet meer, maar christen ben ik zeker wel; en persoonlijk denk ik dat de eerste benadering effectiever is dan de tweede, omdat de moslims zich met hun religie verhoudingsgewijs behoorlijk sterk bezighouden.

    En vanuit mijn invalshoek vind ik de besluit dat Kathrin Oxen genomen heeft diep treurig, totaal gestoord en daarom weerzinwekkend..

    Nu weet ik ook, dat elke os loeit zoals die gebekt is en deze evangelische Ox is superlinks, een ”verlichte geest” , waarbij zij ook weer niet zo verlicht is dat zij zich niet afvraagt wat zij nog te zoeken heeft in een kerk.Er gewoon uitgaan was namelijk een optie geweest.

    Ze laat kernbegrippen weg uit gedachten die eeuwenlang miljoenen mensen hebben beïnvloed en geïnspireerd en die meegeholpen hebben om de basis te leggen voor de westerse samenlevingen. Wat hou je dan over, denk ik dan, waar sta je dan precies nog voor, mens?

    Wat verkondig je dan precies wanneer je iets beweert wat je zelf niet meer gelooft ? Het lijkt mij toe dat de wetenschap dat je dan echt alleen maar lege praattjes verkoopt ,op den duur dodelijk vervelend moet worden.

    Sluit zij het gebruik van de woorden God en Jezus Christus misschien ook uit om de moslims niet te ergeren? Duitsland is zo ongelofelijk ruggengraatloos geworden, zo toegefelijk jegens de religie van de vrede..!

    Hoe dan ook, deze dame heeft haar godsdienstige opdracht verloochend en eigenlijk moet ze dan consequent zijn: haar toga in de mottenballen doen , de kerk verlaten en gewoon gaan werken voor de kost, sociaal werker worden en zich bezig houden met ontwikkelingshulp, of vluchtelingen werk. En ook bij de Lidl supermakten in Duitsland wil men graag personeel erbij! Kathrin heeft echt wel kans op werk, natuurlijk en een stichtend woord aan de kassa verkoopt goed..

    Dat krijg je nu wanneer je de linkse hersenspoeling op godsdienst los laat, volgens de Frankfurter School methode.

    Je zult zo figuur maar week in week uit moeten aanhoren.
    Ooit was err een tijd dat in de kerken mensen werden aangesproken op wat zij het kerkvolk leerden..

    Like

  21. Tom Hendrix zegt:

    @ Henk V; 16.36. uur. Beste Henk, ik sluit voor een groot gedeelte aan bij uw commentaar. Ik zou er echter als christen, met uw permissie een opmerking willen toevoegen, namelijk de individuele christen is iets heel anders dan de volkomen verrotte instituten der kerken. Bij de instituten der kerken, – en helaas veel voorgangers- is de RODE EN GROENE BACIL ingedrongen. Daarom gaat het ook zo mis, en verlaten vele christenen hun kerkgenootschap. “Eigen schuld, dikke bult”, zeg ik dan maar. Als deze VERRADERS van het WOORD van GOD een lachertje maken, en volkomen tegengestelde verhalen – t.o.v. de Bijbel- vertellen HAKEN vele christenen af, en in dat geval terecht. Hierop heeft @ ben kok, terecht ook naar gewezen, in zijn vele reacties! Ik veracht de instituten der kerken!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s