(Door: Michael Mannheimer)
Sinds de 7e eeuw vond de islamitische expansie plaats: de militaire, deels met overvallen gepaard gaande onderwerping en kolonisatie van christelijke gebieden door Arabisch-islamitische veroveraars in het Midden-Oosten, in Noord-Afrika, in Italië (de verovering van Sardinië, de inval in Rome en de verwoesting van de St.-Pieterskathedraal in het jaar 846), evenals (tot aan diens herovering in het kader van de Reconquista) de inval in Spanje en Portugal. Sinds 638 stond Jeruzalem onder islamitische heerschappij. Van christelijke zijde werd de verovering van het Heilige Land en het terugdringen van de Saracenen als herovering en als een daad van verdediging van het christendom beschouwd, die door officiële bijstand en de ondersteuning van de kerk bevestigd en aangevoerd werd.
Bij het thema “kruistochten” heeft iedereen iets bij te dragen. In de regel is de bijdrage inhoudelijk fout
Als het thema islam of christendom wordt aangesproken, dan valt vroeger of later het trefwoord “kruistochten”. Bij linksen zo zeker als “Marx”, bij moslims zo zeker als het “Allahu Akbar” in de moskee en bij christenen en/of goedmenschen zo zeker als het “amen” in de kerk.
Alle drie hebben gemeenschappelijk dat hun vertegenwoordigers weliswaar een krachtige mening over het thema hebben, maar in de regel hebben ze geen idee. Op nauwelijks een gebied, dat tot de zogenaamde algemene ontwikkeling wordt gerekend, heerst zoveel halve kennis en onwetendheid als bij het thema kruistochten:
“Wreder dan alles wat de islam deed”, “toont aan dat alle religies gelijk zijn”, “ongeprovoceerde aanvalsoorlog van de christenen” of “bewijs dat het christendom een imperiale religie is” zijn het minste wat de onwetenden hierover te binnen schiet. Gegarandeerd.
Dit artikel houdt zich bezig met deze halve kennis en onwetendheid en zet enkele dingen recht, die daarvoor op de kop stonden. Islamcritici en/of verdedigers van westerse waarden kan niet dringend genoeg geadviseerd worden zich met dit thema bezig te houden. Op nauwelijks een ander gebied is aan te tonen dat kennis macht is.
(Michael Mannheimer)
Gebruikelijke vooroordelen over de kruistochten en hun correctie
“De kruistochten waren een niet geprovoceerde aanval van fanatieke christenen op vreedzame moslims op hun eigen territorium.”
Fout. De kruistochten waren primair een verlate militaire verdedigingsactie van de katholieke kerk zowel op de eeuwenlange Mohammedaanse veroveringsveldtochten tegenover gebieden die daarvoor vreedzaam door christenen waren gekerstend, als op de voortdurende en uiterst wrede overvallen op christelijke pelgrims in het Heilige Land. Om de laatste op hun pelgrimstochten te beschermen en een einde te maken aan de illegale, gewelddadige bezetting van de heiligste christelijke plaatsen in Jeruzalem, riep paus Urbanus in het jaar 1095 met “Deus vult!” (“god wil het!”) op tot de eerste kruistocht in de geschiedenis.
Daarvoor was het in het begin van de 8e eeuw Karel Martel in Zuid-Frankrijk al gelukt om de islamitische legerscharen, die heel Spanje al hadden ingenomen, van de verovering van de rest van Europa af te houden. Desalniettemin waren en blijven de kruistochten vanzelfsprekend een maatregel, die alleen vanuit de middeleeuwse geschiedenis en denkwijze kan worden begrepen en niet gerechtvaardigd kunnen worden met christelijke geloofsprincipes.
“De kruistochten waren een typisch soort van christelijk kolonialisme en daarmee de voorloper van westers imperialisme.”
Nee. In principe werd (eerst) alleen maar teruggewonnen wat DAARVOOR al in christelijke handen was geweest. Daarbij brachten de kruisridders geen Europese bezittingen over naar de Oriënt en namen zij ook geen “Oriëntaalse buit” mee terug naar het Avondland. Want de in het Heilige Land opgerichte kruisvaarderstaten waren fundamenteel onafhankelijk van hun “Europese uitzendingplek” en zelfvoorzienend en zij probeerden zich verregaand aan te passen aan de culturele omstandigheden in deze regio.
Over het algemeen respecteerden ze de moslims en deze mochten zowel hun woonplaatsen als hun geloof, inclusief moskeeën, gebruiken, enz. behouden – wat omgekeerd meestal niet het geval was. Niet zelden ging het moslims in kruisvaarderstaten zelfs beter dan onder hun eigen islamitische heerschappij.
“De kruistochten waren bloediger dan de veldtochten van de Mohammedanen.”
Eerder andersom volgens geloofwaardige tijdgetuigen. Door de islamitische geschiedschrijving werd steeds opnieuw – deels met succes – geprobeerd dingen te verdraaien en te overdrijven om de haat tegen de christenen in stand te houden en het Avondland voor eeuwig een gigantisch schuldcomplex op te leggen. De complete Middeleeuwen werden echter, in vergelijking met de huidige omstandigheden, gekenmerkt door een bijna onvoorstelbare wreedheid en de kruisridders bewogen zich daarbij geenszins boven de “standaard” van hun tijd – wat wreedheden echter op geen enkele wijze verontschuldigen of rechtvaardigen kan/moet.
“De bedoeling van de kruisridders waren van wereldlijke en niet van religieuze aard.”
Vanuit de toenmalige ziens- en denkwijze eerst niet, zoals gezegd (ook al blijft een militaire veldtocht van nature ALTIJD een wereldlijke maatregel). Bij de latere kruistochten kwamen daar echter ook “verkeerde” mensen en verkeerde belangen bij, die zeer zeker ook een impopulaire eigen dynamiek ontplooiden, die niet altijd iets te maken hadden met de grondgedachte van de kruistochten.
Dit gedrag kun je echter NIET het christelijke geloof aanwrijven, omdat de Messias zulke handelwijzen – geheel in tegenstelling tot de “profeet” Mohammed – nooit heeft bevolen of zelf heeft uitgevoerd, maar hiervoor veelmeer gewaarschuwd heeft: “Waarlijk, ik zeg jullie: Er zullen velen komen en in mijn naam anderen doden. Volg hen niet!”
“De kruistochten waren niet alleen gericht tegen de islam, maar ook tegen het Jodendom.”
Over het algemeen niet, praktisch helaas vaak, ja. Hoewel paus Urbanus de kruistochten uitsluitend uit de hierboven genoemde redenen in het leven riep en er van een bestrijding van het Jodendom op dit tijdstip noch op een later tijdstip ooit sprake was, kwam het tragisch genoeg steeds opnieuw voor dat veel fanatiek gemaakte ridders afweken van hun hoge idealen en soms ook tegen Joden optraden en niet te verontschuldigende misdaden tegen hen pleegden. (onafhankelijk van dit feit gebeurde het zelfs ook een keer dat een kruisvaardercolonne op de terugweg naar Europa de orthodoxe geloofsbroeders in Byzantium aanviel om zich aan hen te verrijken). Deze catastrofale fouten en ontsporingen hadden echter niets te maken met de originele pauselijke kruistochtopdracht en werden door de geestelijke overheden van Europa scherp veroordeeld.
“Het christelijk geloof is niet beter of anders dan het islamitische, omdat de toenmalige (net zoals de “huidige”) kruisridders precies hetzelfde gedaan hebben respectievelijk doen als de islamitische Jihadisten destijds en nu.”
Zo eenvoudig is het niet. Ten eerste waren de kruistochten – zoals hierboven al is uitgelegd – een wereldlijke verdedigingsmaatregel van de kerk, nadat de eerste klap respectievelijk de voortdurende aanvallen van Mohammedaanse zijde hieraan vooraf waren gegaan – overigens net zo dat EERST de Jihad-aanslag op 11-09-2001 plaatsvond en dat DAARNA westerse coalitiekrachten militair reageerden en niet andersom. Ten tweede hebben kruisridders, die moslims vanwege hun moslim zijn of vanwege hun geloof sloegen of doodden, gewoon niet volgens de aanwijzingen van het evangelie gehandeld, maar deze veelmeer gebroken, omdat Jezus Christus zoiets nooit he3eft bevolen of zelf heeft gedaan.
In het geval van de islam ligt de zaak echter net andersom. Mohammedanen, die “ongelovigen” of anders gelovigen aanvielen, verdreven, sloegen of doodden, voerden slechts uit wat de “profeet” hen (in een vergelijkbaar conflictgeval) in de koran al had opgedragen en (historisch bewezen) zelf had voorgedaan. Het gedrag van menig kruisridder staat zeker voor een deel van de geschiedenis van het christendom, maar is niet representatief voor de christelijke geloofsleer, zoals deze voortkomt uit het evangelie, terwijl het handelen van de islamitische Jihadisten toen zowel als nu hoofdzakelijk de Mohammedaanse geloofseisen van de koran weerspiegelt. Afgezien van dat feit maakt het ondanks alles ook een verschil WAARVOOR gevochten, geleden en gestorven wordt. Om je eigen leven voor anderen en de leven schenkende Christus op te offeren, is iets anders dan ANDEREN voor MIJN leven en de dood schenkende Mohammed op te offeren.
“De kruistochten zijn een eeuwige smet van het christendom en hebben tot op de dag van vandaag grote schade aangericht.”
Feitelijk deels fout, psychologisch waarschijnlijk juist. Fout daarom, omdat het – hoe “vreselijk” dit ook mag klinken – het huidige Europa het o.a. mede aan de kruisridders te danken heeft dat het uiteindelijk NIET door de islam veroverd werd en zodoende de christelijk-liberale fundamentele vormgeving van het continent tot op de dag van vandaag behouden kon blijven. Fout ook daarom, omdat de periode van de kruisvaarderstaten zelfs ook voor het Heilige Land zelf in veel opzichten eerder een zegen dan een vloek was (economische en sociale ontwikkeling!) en dat de huidige tijd wellicht het hele Midden-Oostenprobleem en globale islamprobleem in deze vorm helemaal niet zou kennen als het de kruisridderlijke missie destijds gelukt zou zijn het christelijke geloof i.p.v. het islamitische in de regio (opnieuw) te vestigen.
Juist echter, omdat vast en zeker het nodige dat menig kruisridder vooral in Jeruzalem aanrichtte, NIET VERENIGBAAR was/is met de leer van Jezus Christus. “Juist” echter vooral ook daarom, omdat het zowel toenmalige geschiedschrijvers als huidige propagandisten van de “politieke correctheid” met veel succes gelukt is (en steeds opnieuw lukt) om de geschiedenis van de kruistochten zeer eenzijdig en verdraaid ten gunste van de “onschuldig aangevallen islam” weer te geven en zodoende als een eeuwig Europees schuldcomplex in de collectieve herinnering van de mensheid te branden.
Het resultaat hiervan is enerzijds een laf, hypertolerant tot ziekelijk masochistisch westers christendom, dat zich nu liever compleet laat uitroeien dan nogmaals “uitgescholden en belasterd” te worden, en anderzijds een van woede snuivende, van fanatisme en wraakzucht over schuimende monsterislam, die onder de misleidende waanvoorstelling lijdt nog een rekening te moeten vereffenen met Europa (wat eerder andersom gerechtvaardigd zou zijn).
———————————————————————
Korte chronologische tabel van de islamitische agressie (inclusief de christelijke westerse verdedigingsreacties):
632 na Chr. (467 jaar voor het begin van de christelijke kruistochten):
Dood van Mohammed. Op dit tijdstip was de islam door veroveringstochten al over grote delen van het Arabisch schiereiland verbreid. Deze agressie werd na de dood van de “profeet” voortgezet en veranderde het hele Middellandse Zeegebied eeuwenlang in een krijgstoneel van permanente oorlogen.
635 na Chr. (464 jaar voor het begin van de kruistochten):
Een islamitisch leger verovert het tot het christelijke Byzantijnse rijk behorende Damascus, de hoofdstad van het christelijke Syrië.
637 na Chr. (462 jaar voor het begin van de kruistochten):
Een islamitisch leger verovert het tot het christelijke Byzantijnse rijk behorende Jeruzalem.
642 na Chr. (457 jaar voor het begin van de kruistochten):
Een islamitisch leger verovert het tot het christelijke Byzantijnse rijk behorende Alexandrië, de hoofdstad van het christelijke Egypte.
645 na Chr. (454 jaar voor het begin van de kruistochten):
Een islamitisch leger verovert het christelijke Barka in Noord-Afrika (Libië).
674 na Chr. (467 jaar voor het begin van de kruistochten):
Een islamitische aanval op Constantinopel (de hoofdstad van het christelijke Byzantijnse rijk en zetel van de christelijke keizer) wordt afgeslagen.
708 na Chr. (391 jaar voor het begin van de kruistochten):
De islamitische veldtocht ter verovering van het christelijke Noord-Afrika bereikt de Atlantische kust.
710 na Chr. (389 jaar voor het begin van de kruistochten):
Met de verovering van de laatste christelijke stad in Noord-Afrika wordt heel het voormalige christelijke Noord-Afrika geïslamiseerd. Bijna alle 400 christelijke bisdommen in Noord-Afrika gaan ten onder. Noord-Afrika was eens een bloeiende christelijke wereld, die belangrijke theologen van de christelijke oudheid heeft voortgebracht: Tertullianus, Cyprianus, Athanasius en Augustinus.
711 na Chr. (388 jaar voor het begin van de kruistochten):
Islamitische legers steken de Straat van Gibraltar over en vallen Europa binnen. Begin van de verovering van het Iberisch schiereiland (nu Spanje en Portugal).
712 na Chr. (387 jaar voor het begin van de kruistochten):
De verovering van Zuid-Spanje is afgesloten.
713 na Chr. (386 jaar voor het begin van de kruistochten):
De Arabieren veroveren Barcelona, steken de Pyreneeën over en beginnen met de verovering van Zuid-Frankrijk. Ongeveer 90 jaar na de dood van Mohammed staan er islamitische legers (geen missionarissen!) in het rijk van de Franken (nu Frankrijk).
720 na Chr. (379 jaar voor het begin van de kruistochten):
De Arabieren veroveren Narbonne in Zuid-Frankrijk en belegeren Toulouse.
732 na Chr. (367 jaar voor het begin van de kruistochten):
Grote, beslissende verdedigingsveldslag door Karel Martel, de “Hamer”, bij Tours en Poitiers (nu Frankrijk), eindigend in de overwinning van Europese legers op de Mohammedaanse agressie.
1009 na Chr. (90 jaar voor het begin van de kruistochten):
Kalief Al-Hakim geeft opdracht tot de systematische vernietiging van alle christelijke heiligdommen inclusief de Heilige Grafkerk in Jeruzalem.
1070 na Chr. (29 jaar voor het begin van de kruistochten):
De Seltsjoeken, een Turks nomadenvolk uit Centraal-Azië dat zich in de 10e eeuw na Christus tot de islam had bekeerd, krijgt de controle over Jeruzalem. De vreedzame pelgrimstocht van christenen naar de heilige plaatsen wordt in toenemende mate gehinderd.
1071 na Chr. (28 jaar voor het begin van de kruistochten):
Slag bij Manzikert – een christelijk Byzantijns leger wordt vernietigend verslagen door een islamitisch leger. De Seltsjoeken veroveren het kernland van het christelijke Byzantijnse rijk – Klein-Azië.
1095 na Chr. (4 jaar voor het begin van de kruistochten):
De christelijke Byzantijnse keizer Alexios I Komnenos stuurt een gezantschap naar paus Urbanus II. met het verzoek om militaire hulp. Op de Synode van Clermont wordt de eerste kruistocht in de geschiedenis besloten.
1099 na Chr. tot 1293 na Chr.:
Na bijna 470 jaar islamitische expansie door het zwaard volgen twee eeuwen lang christelijke verdediging en herovering/verovering in de vorm van diverse kruistochten.
1389 na Chr.:
Slag op het Merelveld. Een christelijk leger bestaande uit Serviërs, Bosniërs en Bulgaren wordt vernietigend verslagen door een islamitisch leger. De christelijke Balkanlanden worden islamitische vazallen.
1453 na Chr.:
Verovering van Constantinopel (nu Istanbul), het centrum van het Oost-Romeinse rijk en van de orthodoxe kerk. De christelijke keizer sneuvelt in de strijd. Het einde van het christelijke Byzantijnse rijk.
1480 na Chr.:
Een islamitisch leger verovert Otranto in Italië. De stad wordt in 1481 heroverd door een christelijk leger.
1521 na Chr.:
Een islamitisch leger verovert Belgrado.
1526 na Chr.:
Slag bij Mohács. Een christelijk leger wordt door een islamitisch leger verslagen. Islamitische legers veroveren het grootste deel van Hongarije en bedreigen Wenen.
1529 na Chr.:
De eerste belegering van Wenen door een islamitisch leger mislukt.
1571 na Chr.:
Verdediging tegen de Turken in de legendarische Zeeslag bij Lepanto.
1683 na Chr.:
Het tweede beleg van Wenen door een islamitisch leger mislukt. Europa blijft in principe christelijk tot op de dag van vandaag.
2001 na Chr. tot nu:
Simultane aanvallen van een uiterst gespecialiseerde groep Jihadisten op burgerlijke, economische, militaire en politieke centra in de VS en daarmee op het totale westerse bondgenootschap met als gevolg de inzet van de NAVO in Afghanistan. Wereldwijde terreuraanvallen van radicale Jihadorganisaties op westerse landen in het algemeen.
Dit alles dient op geen enkele wijze de oorlog in de Middeleeuwen en de nieuwe tijd te bejubelen, maar ertoe bij te dragen om ze vanuit de (voor)geschiedenis begrijpelijker te maken en in een iets meer waarheidsgetrouw en gedifferentieerd beeld te plaatsen.
Bron:
http://michael-mannheimer.info
Auteur: Michael Mannheimer
Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

































































































Een mooi duidelijk overzicht van alle misdadige activiteiten van die zich “vredelievend” noemende godsdienst. En ondanks onze kennis van de geschiedenis der islamieten, blijven we hier de bouw van moskeeën tolereren, blijven we die misdadigers pamperen en hun eisen inwilligen, net zolang totdat wij het onderspit delven. Het is gewoon niet te bevatten, dat wij, burgers van Nederland, dit zomaar over ons heen laten gaan, en dat, als wij een woord van protest laten horen, wij uitgemaakt worden voor racisten. Dat is toch onbestaanbaar? Ik blijf me dagelijks weer verbazen, over de ongelooflijke domheid (of is het opzet?) van onze regeringsleiders, die toch voor ons heil en welzijn zijn aangesteld. Ik vind het misdadig dat lieden als Pechtold, Asscher, Cohen en Rutte, kortom die hele zooi zwendelaars en oplichters, dat die ons land, door mee te heulen met die vijandige islam, naar de afgrond helpen. Die mensen mogen hun straf, als het ooit zover komt, niet ontlopen.
LikeLike
Hans Jansen zei laatst in een lezing in Het Klokhuis in Amersfoort; “De kruistochten zijn het gevolg van vijf eeuwen Jihad”! De islam is verspreid door het zwaard…
LikeLike
Heb ik reeds 30 jaar terug gezegd.
LikeLike
“… EERST de Jihad-aanslag op 11-09-2001 plaatsvond en dat DAARNA westerse coalitiekrachten militair reageerden en niet andersom ..”, deze opmerking houdt geen stand, immers 9/11 was al een reactie op misdadige westerse oorlogen.
LikeLike
@AdVader; dus 9-11 was terecht en begrijpelijk? Dan is iedere zinloze moord terecht en begrijpelijk! Je hebt dus een Weg-Met-Ons mentaliteit. Weg met de westerse verdorven niet-moslims. Een Weg-Met-Jou mentaliteit kan ik begrijpen. En daar sta ik ook achter! Je geliefde had maar in zo’n vliegtuig moeten zitten… had je dan ook gejuicht? Waarschijnlijk wel! Zijn moslimoorlogen dan niet misdadig? Zoals in Syrië. Aah, ik begrijp het al, dat zijn rechtvaardige burgeroorlogen waar de sharia in moet worden gevoerd… ga je wel vijf keer per dag naar de moskee met je kop richting Mekka bidden?
LikeLike
ach ach, dat is wat jij ervan denkt, niet mijn woorden.
LikeLike
Kennelijk heeft “AdVader” nogal last van een hersenbeschadiging. Waarschijnlijk heeft hij (het) daardoor moeite met lezen en begrijpen. Hoewel ik geen psycholoog ben, denk ik wel te weten waardoor die hersenvertroebeling is veroorzaakt. Ik adviseer hem om met spoed zich te wenden tot deskundige hulp. wellicht is redding nog mogelijk ?
LikeLike
ach ach, wat een projecties.
LikeLike
AdVader: 23.41. uur, op 15/3. Dat ben ik niet met U eens. Zoals hierboven al door Mannheimer geschetst, is er pas gereageerd door het Westen, nadat de ISLAM hun veroveringen c.q. aanslagen gepleegd hadden. Waar ik het met U wel eens mee zou zijn, is het feit dat momenteel oorlogen en opstanden plaatsvinden, om bepaalde belangen veilig te stellen, in het belang van bepaalde stromingen, te denken valt hieraan aan de EU, OLIEMAATSCHAPPIJEN,BILDERBERG belangen, en de NWO.
LikeLike
@ AdVader, Mensen zoals u zijn ziende blind !!! U zal het waarschijnlijk nooit begrijpen, verdere woorden zijn aan U verspeelde energie.
LikeLike
ach ach, wat een onzin.
LikeLike
En die misdadige westerse oorlogen, kwamen zeker ook uit de lucht vallen?
Even ter herinnering: de misdadige jihad is is al 1400 jaar aan de gang en heeft maar één doel!
En daarom houdt jouw opmerking geen stand!
LikeLike
mijn waarneming houdt nog steeds stand.
LikeLike
Oké AdVader, jouw waarneming houdt nog steeds stand?
Geef dan antwoord op die vraag:
“En die misdadige westerse oorlogen, kwamen zeker ook uit de lucht vallen?”
En hou daarbij in gedachten dat de misdadige oorlogen van de islam (jihad) al 1400 jaar aan de gang zijn en één doel voor ogen hebben.
AdVader: ach ach, wat een projecties in jouw reactie van 15 maart 2014 om 23:4!
LikeLike
Max zegt 16 maart 2014 om 20:48
———–
Oké AdVader, jouw waarneming houdt nog steeds stand?
Geef dan antwoord op die vraag:
“En die misdadige westerse oorlogen, kwamen zeker ook uit de lucht vallen?”
En hou daarbij in gedachten dat de misdadige oorlogen van de islam (jihad) al 1400 jaar aan de gang zijn en één doel voor ogen hebben.
———–
beste max, waarom zou ik antwoord moeten geven op zo’n rethorische vraag?
LikeLike
Ik verwacht er juist wel een antwoord op! Jij noemt het een rethorische vraag, (projecties?) Het was een vraag. Jij kiest er voor om hem niet te beantwoorden. En als je eerlijk antwoord zou geven op die vraag, dan zou je (als je de historie objectief bekijkt na 1400 jaar misdadig jihad) weten dat jouw opmerking geen stand houdt.
Je laat gewoon bijna 1400 jaar geschiedenis liggen, en jouw geschiedenis begint bij de die “misdadige westerse oorlogen” dat is nou echt projectie.
LikeLike
jij verdraait de boel max, en jij kiest ervoor mij te dwingen alsof niet antwoorden dan mijn keuze zou zijn, tja
LikeLike
IK STEL VOOR OM EEN EINDE TE MAKEN AAN DEZE ZINLOZE “DISCUSSIE”!!!
(tegen het voorstel kan niet in beroep worden gegaan, eveneens kan er niet over gediscussieerd worden!)
Webmaster
LikeLike
En wat ik mij ook afvraag waarom u specifiek spreekt over “”misdadige” en “westerse” oorlogen” Was Saddam’s gifgasaanval op de Iraniërs en de Koerden niet misdadig?
Of de inval van Koeweit? Was ook maar even een “rethorische” vraag.
LikeLike
en max, al verdraai je nog zoveel, ik zou je gemakkelijk van repliek kunnen dienen maar dat heeft toch geen enkele zin.
LikeLike
E.J. Bron u heeft groot gelijk
LikeLike
@AdVader, 23.41u: PARDON????? Wèlke ‘misdadige westerse oorlogen bedoelt U?!
Schei alsjeblieft uit: Het is altijd de Islam, die begint! Dat zag je al bij de Kruistochten en ook bij 9/11.En sterker nog, het wordt van z’n levensdagen niet anders meer!
Ga alstublieft uw verwarde insinuaties elders spuien; het maakt me onpasselijk!
LikeLike
Theresa Geissler zegt:
16 maart 2014 om 09:23
———————————————————————————————————————–
Helemaal mee eens.
AdVader vergeet voor het gemak erbij te vermelden dat de moslims al 1400jr hele volkeren op de meest gruwelijke manier aan het afslachten zijn, en andermans landen aan het roven zijn.
Misschien vind Ad dat niet-moslims zich over moeten geven aan de moslims en hun kelen met een lach op het gezicht moeten laten doorsnijden om de moslims te plezieren.
Want ach, die moslims zijn ZO zielig, want ze zijn – na 4 eeuwenlang anderen op barbaarse wijzen vermoord te hebben – goed terug gepakt, en dat is zooooo intens sneu voor ze.
Want ze willen ZO ontzettend graag dat iedereen moslim is en ZO ontzettend graag de macht over de hele wereld hebben.
Mensen als Ad verzieken het voor iedereen.
Door te weigeren de geschiedenis te leren/na te gaan hebben ze last van valse voorstellingen en inzichten. Omdat ze een misplaatst medelijden/begrip hebben voor de gruweldaden van de moslims helpen mensen als Ad, ons land in de vernieling.
HOE !!!
Door de wandaden van de moslims te relativeren, daardoor geef je ze een vrijbrief.
Ik denk dat Ad iemand is die van mening is, dat vrouwen het zelf schuld zijn als ze verkracht worden, want dan had ze maar geen kort rokje moeten dragen.
Of dat Wilders het aan zichzelf te wijten heeft dat hij bedreigt wordt, want dan had hij maar geen lelijke dingen over dat moslimtuig moeten zeggen: ”Daarmee lok je namelijk geweld uit.”
Als Ad van mening is,dat wij ons in elkaar moeten laten trappen, ons land moeten laten inpikken, onze feestdagen moeten laten afnemen, ons moeten laten beroven, verkrachten en bespugen, onszelf niet mogen verdedigen tegen kwaadwillende moslims…………. kortom: dat wij onze bekken moeten houden en de moslims hun gang moeten laten gaan, anders dan maak je ze boos en dan nemen ze wraak op ons, dan mag Ad van mij een enkele reis naar de maan krijgen.
LikeLike
niet mijn woorden
LikeLike
Over wat er nou precies gebeurt is op 9/11 , daar ben ik nog steeds niet uit. Met raadsels omgeven deze gebeurtenis.
“HOE is het mogelijk dat op 11 september 2001 van 12 miljoen ton staal, asbest en beton slechtswat stofdeeltje over zijn gebleven.”
http://herstelderepubliek.wordpress.com/2014/03/12/oekraine-een-brug-te-ver/
LikeLike
pardon? ik insinueer helemaal niets, ik constateer slechts.
LikeLike
Volgens de officiele versie klopt dat.
LikeLike
Een paar weken geleden nog live gehoord: http://www.youtube.com/watch?v=Pv2pQW_BJWo
Om zulke teksten nog publiekelijk te horen, geweldig.
LikeLike
De wortel van de ziekte ligt Arabie.
Eens moet men de wortel uitroeien,dan is de wereld gered.
Alle veroverde landen komen terug en er zal vrede op aarde zijn.
LikeLike
Jajaja, elke dag een sterretje, bel car glass, het gebeurt iedere dag.
http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/nederland/2014/maart/strengere-grenscontroles-i.v.m.-nss
LikeLike
AdVader insinueert alles en …. constateert helemaal niets. AdVader is een TROL !
Moet kunnen? Nee!! AdVader wil alleen de geschiedenis herschrijven. Zijn jullie nog goed wakker?
AdVader is dus ofwel een achterlijke islamofiel, ofwel een volslagen idioot, wat overigens op hetzelfde neerkomt.
Aan alle sympathisanten van obscure hersenspinsels à la Blavatski: de twin-towers zijn in New York ingestort ingevolge het impact van met tonnen kerosine uitgeruste projectielen.
Dat imbecielen dat niet willen begrijpen komt op hetzelfde neer als dat ze niet in staat zijn om te begrijpen dat de kerncentrale van Fukuschima nu eenmaal niet bestand was tegen een eenvoudige tsunami, een vooraf nauwkeurig beschreven en bekend natuurfenomeen.
En kom nu niet af met het excuus dat de twin-towers op de geologisch verkeerde plaats zouden gebouwd geweest zijn!
Geef die AdVader een stamp tegen zijn islamofiele teelballen! En nog een stamp! En nog een ….
LikeLike
ach ach wat een belachelijke tirade, niet serieus te nemen
LikeLike
Het is me overigens duidelijk dat de islamitische (alias islamofiele) indoctrinatie inzake de kruistochten de pan uit rijst.
Ik weet beter (véél beter) op basis van wetenschappelijk historisch onderzoek, maar dit is niet de plek om dit uit te leggen.
De waarheid is echt nog véél erger dan wat ‘Michael Mannheimer’ suggereert of doet vermoeden.
Een cultuur die zijn geschiedenis laat censureren is gedoemd om te verdwijnen.
Dat is het enige doel van AdVader.
Wel, vuile imperalist, bezetter of verrader: http://nageltjes.be/wp/?p=7099
FUCK YOU !
LikeLike
mijn doel? hoe haal je het in je bolle hoofd.
LikeLike
Ik had de discussie even gemist maar misschien kan de persoon Ad Vader me even uitleggen waarom menig politieker die werkelijk wakker zijn toch de strijd aan binden met de Islam nadat diezelfde Islam al 270 miljoen doden op zijn geweten heeft.
Even ter opfrissing, Xander nieuws is toch een site die goed geinformeerd is in de problematiek betreffende de Islam.
http://xandernieuws.punt.nl/content/2010/11/-religie-van-vrede-maakte-al-270-miljoen-dodelijke-slachtoffers
LikeLike
@Henk der Niederländer: 01.24. uur. Ik refereer ook wel eens aan Xander nieuws Henk.
En wat deze meneer AdVader betreft, ik denk dat die door de Joop.Nl gestuurd is om te trollen. De islam is een nazi ideologie a la carte!
LikeLike
weer zo’n belachelijke aantijging welke nergens op is gebaseerd
LikeLike
wat een hysterisch gedoe, op basis van welke uitspraak van mij zou ik hierop moeten ingaan?
LikeLike
Op uw uitlating dat 9/11 een reactie was op ‘misdadige westerse oorlogen.’ Waar anders op?
Het kàn gewoon geen toeval zijn,dat U uitgerekend op dit onderwerp, dat deze stelling juist ontkracht, daarmee komt aanzetten.
En als U om een nadere verklaring wordt gevraagd, gaat U zitten ‘zuigen.”Volgens mij heeft Lucky9 gelijk: U vertoont trol-achtige trekken.
LikeLike
@ AdVader: 12.27. uur. pruimen ze U niet meer op de JOOP.NL?
LikeLike
@E.J. Bron: Sorry, E.J.: Ik las je verzoek te laat.
Ik houd er bij deze over op.
LikeLike
Als U nou eens ophoudt met dat idiote gezeik tegen ons en opsodemietert ?
Als U zo graag die geitenneukers wilt steunen zoek dan een islamitische website .
Of die van de pvda . Landverraders klonteren altijd graag samen tenslotte .
Volgens tellingen hebben die islamitische barbaren al zo’n 200 miljoen mensen vermoord .
En dan partij trekken voor die lui ?
Pas maar op : de islam is een psychische aandoening en hartstikke besmettelijk .
Net zoiets als BSE , die gekke koeienziekte .
Alleen kunnen die arme koeien niet zelf kiezen .
LikeLike
Gun dhr. A.Vader géén lol….mensen. NEGEREN, komen er géén maagzweren als gevolg van (evt.) ergernis. “AdVader gedraagt zich al een zeurend kind……”.
LikeLike
Pingback: Anoniem
Pingback: nieuws Sjeik Haitham al-Haddad terug op bezoek in Nederland - Pagina 3
Leuk narratief maar er is tussen het beleg van Wenen en 2001 wel wat meer gebeurd , 1878 hebben de Russen en de Orthodoxen de Onoverinnelijke Ottomanen verslagen in turkije , ze hhadden Istanbul kunnen nemen maar fatterige westerse liberale types destijds die vermoedelijk nog boos waren dat Rusland Pruisen heft geholpen het Kernland der Saxen te annexeren in Duitsland , vonden dat weer te zielig : russische/ortodoze kruistochten wordt overigens nooit over gerept : http://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Turkish_War_%281877%E2%80%9378%29
LikeLike