Leven in de islamitische heilstaat van IS: ‘Er zijn ook Nederlandse vrouwen hier’

Screenshot 2

Een parade van IS in de straten van Raqqa, de hoofdstad van het kalifaat.

(Door: Sacha Kester)

Hij maakt stiekem foto’s en filmpjes van het dagelijkse leven in het kalifaat van IS. Niet alleen van de executies en de kruisigingen, maar ook van verkeersborden waarop staat dat vrouwen zich volledig moeten sluieren. Levensgevaarlijk werk, weet Abu Mohammed. ‘Maar ik wil laten zien hoe IS ons kapot maakt.’

‘Ik ben bezig met een filmpje dat we zo online gaan zetten. Waarvan? De executie van honderden gevangenen.’

Abu Mohammed zit achter de computer, ergens in de buurt van Raqqa, de hoofdstad van het kalifaat van IS (Islamitische Staat). Hij heeft meerdere schermen tegelijk open staan. In het ene chat hij met een Nederlandse journalist, in het andere bewerkt hij een video, zet het logo van zijn organisatie erbij en voorziet de beelden van een begeleidende tekst. De beelden zijn gruwelijk.

Lees verder>>>
(h/t Wachteres)
De Volkskrant

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Religie van de vrede", Barbarisme, ISIS, Islam, islamitische ideologie, islamofascisme, Moslims. Bookmark de permalink .

8 reacties op Leven in de islamitische heilstaat van IS: ‘Er zijn ook Nederlandse vrouwen hier’

  1. delamontagne zegt:

    Ik had dit al ergens anders gelezen, MAAR beseft men hier wel dat de dingen ; hieronder uit artikel aangehaald, in al die moslim-landen op dat schiereiland al (vrij)-dagelijkse praktijk is.[ na het vrijdag-middag-gebed…..] Behalve dat laatste dan, van die kruisigingen. Tegenstanders in S.A, openlijk ? ? onmogelijk::::

    ………………. UIT Artikel:
    “Er volgen steeds strengere regels: vrouwen worden door de religieuze politie opgejaagd als hun zwarte sluier een heel klein beetje doorschijnend is. Winkels moeten een paar keer per dag dicht voor het gebed. Bij dieven worden handen afgehakt. Mensen krijgen zweepslagen. Vrouwen worden gestenigd. Tegenstanders zijn op dorpspleinen gekruisigd ”
    …………..
    Naar die filmpjes ga ik ook beslist niet kijken ( zal wel laf van me zijn ) MAAR het woord “is=lam” is voor mij al genoeg walchelijk. Ik kan ook werkelijk niet begrijpen dat het in NL mogelijk is dat er moslima,s zijn die EISEN dat ze geheel versluierd er bij willen lopen. ( trouwens ook die kerels die er in woestijn-jurken bijlopen, ik zie het alleen maar van foto,s ) hoe kun je zulke absurditeit goed praten.
    Daar heb ik de diepste MINACHTING voor. Die moesten gedwongen worden daarginder enige maanden te verblijven, wellicht worden het dan bij terugkomst EX-moslima,s.
    Die hele islam moest in NL/EU VERBODEN worden, daar zit de oorsprong van al die ellende.
    Maar als er zelfs staatshoofden zijn ( o.a de Z.K.K.H ,s uit NL ), die bij een bezoekje aan die verderfelijke landen het hebben over “Paradijsjes”, wat moet de gewone NL-se Jan Doedel dan denken. Die neemt alleen informatie tot zich bij ,t journaal en populaire programa,s DUS wat zo,n konnegin uitkraamt………………….,t-zal wel waar wezen.

    Like

  2. Harry zegt:

    Ik begrijp ook niet waarom ze hier de paspoorten van aanstaande isis partygangers af pakken .
    Willen we ze zo graag hier houden ? Hebben we er hier nog profijt van , op enige manier ?
    Laat toch gaan , de exodus kan mij niet groot genoeg worden !

    Like

  3. donder2014 zegt:

    Ben het 100% eens met Harry, waarom hier houden?? Laat ze lekker naar Hoofdafhakistan gaan en nooit meer binnen laten.( paspoort afpakken eerst natuurlijk) . Mensen die met zulke ideeën hier in Nederland rondlopen zijn een nog groter gevaar voor de samenleving dan wanneer ze in die zandbak liggen te spelen.

    Like

  4. Tistochwat zegt:

    Ik heb een hekel aan grof taalgebruik, maar ik wil me nu even uiten:

    Hey smerige ploerten in Den Haag, wanneer wordt dit land gezuiverd van alles wat ook maar enigszins naar islam riekt?!!
    (Eigenlijk wilde ik dit in hoofdletters schrijven, maar ik wilde beschaafd blijven).

    Like

  5. Jaantje zegt:

    Dictator Assad zijn schuld begrijp ik uit het artikel.
    Daar zet ik mijn vraagtekens bij.
    De opstand in Syrie is een immigranten opstand van de Toearegs(Berbers) soennieten die zich achtergesteld voelen en inmiddels met zoveel zijn dat ze proberen de macht te grijpen met behulp van de berbers/soennieten uit het westen(als strijders) het westen betaald deze oorlog.
    Assad zit in de weg en is vriend van Poetin.

    Like

  6. Jaantje zegt:

    Deze man is geen autochtone Syrier maar een allochtone Syrier.
    Zie u voorland.
    Hele artikel is gebaseerd op de ellende van de Syriërs en eigenlijk een warm makertje om Assad gelijk met IS aan te pakken.

    Like

Geef een reactie

