Schoolreis naar Parijs afgelast wegens dreiging IS

Screenshot 61

(Door: Alex Ringeling)

De katholieke Scholengemeenschap Etten-Leur (KSE) zou vandaag met honderden leerlingen een uitje hebben naar Parijs, maar de schoolleiding heeft de reis afgelast. Dit schrijft BN De Stem.

Het schoolreisje gaat niet door, omdat terreurorganisatie IS gedreigd heeft aanslagen te plegen op het Parijse metronetwerk.

Lees verder>>>
(h/t Wachteres)
Post online

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Religie van de vrede", Barbarisme, ISIS, Islam, islamitische ideologie, islamofascisme. Bookmark de permalink .

11 reacties op Schoolreis naar Parijs afgelast wegens dreiging IS

  1. joopklepzeiker zegt:

    Dan gaan ze toch lekker naar rome om islaam gebedjes op te zeggen !

    O wat een wonderlijke wereld , god is een komiek of een sadist, misschien wel een sadistisch komiek,.

    Like

  2. OphEUffen zegt:

    Een volk dat voor Korannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

    Like

  3. luckybee zegt:

    In Parijs leven erg veel Algerijnen en dat zijn ook Arabieren, wij houden onze jeugd liever hier bij ons, thuis

    Like

    • Theresa Geissler zegt:

      Oh, ja, ga zó eens beginnen:Hou je kinderen thuis, verstop je leger, verstop jezelf….. en dat allemaal vanwege die klote-moslims!
      Op die manier krijgen ze ons binnen de kortste keren, waar ze ons hebben willen, snap je dat niet?!

      Like

      • danny zegt:

        @Theresa

        Nooit zwichten voor dat terroristentuig.

        We will never surrender!! Laat dat duidelijk zijn.

        Like

      • fleckie zegt:

        ‘SCHELDWOORD’, NW.ISR.WEEKBLAD, 3.10.2014.
        Uit inventarisatie v.d.Nationale Academie voor Media en Maatschappij(NAMM) en stichting de Kinderconsument blijkt dat het woord ‘JOOD’ een v.d.meest gebruikte scheldwoorden is …door…scholieren…vanaf…8 jaar. Ook ‘homo’, ‘ hoer’ en ‘ Marokkaan’scoren goed. Uit onderzoek blijkt dat kinderen zich bij scheldwoorden eerder baseren op seksualiteit,etniciteit en religie dan op uiterlijke kenmerken of’foute’ kleding. ……..VolgensBa,ber. Delver,directeur v.d. NAMM ,speelt vooral op VMBO-scholen de actualiteit een grote rol. bij het PESTEN. :het woord Jood gebruiken als scheldwoord is erg in opkomst, ,zo horen we van docenten door heel het land. De onrusten in de GAZASTROOK hebben daar waarschijnlijk mee te maken”………….De NAMM lanceerde vorige. week . de zogenaamde ..PEST THERMOMETER. Dat is een poll waarmee leerkrachten kunnen bijhouden welke scheldwoorden scholieren gebruiken. “Wij willen de beerput v.h.pesten laten zien, de rauwe werkelijkheid”, aldus Delver. De eerste resultaten worden eind deze maand verwacht.######################################################################

        Like

  4. Claudia M. zegt:

    Dit vergeten ze dus nooit meer… Sneu jongens en meisjes, maar zo draait de wereld op dit moment en als onze fijne bestuurder in de EU en Nederland er nu geen rem op gaan zetten, wordt het alleen nog maar erger.

    Meisjes zullen niet, zoals ik dat nog wel kon 30 jaar geleden, lekker alleen op stap en of ’s avonds veilig over straat. Het is zo’n fijn land geworden…

    Like

  5. Tom Hendrix zegt:

    Door deze KAMEELPILOTEN, is mij het plezier in het leven ondertussen behoorlijk vergald! Iedere dag, 24/7. een grote ELLENDE met deze achterlijke barbaren van MO de Pedoprofeet. Niets blijft ONS bespaard door dat VOLK van het GRUWELBOEK. KOTS ende braek! O ja, CDA,VVD,PvdA,en D66, wat mij betreft ONGEZIEN DE TYFUS VOOR JULLIE! Jullie hebben DAT VOLK binnengehaald!

    Like

  6. fleckie zegt:

    ‘MEER DAN EEN LESJE OORLOG’, NW.ISR.WEEKBLAD 3.10.2014 , door ..JARON BEEKES.
    Steeds. Vaker verschijnen ze in de media,berichten over middelbare school-docenten die onderwerpen als JODENHAAT of de Holocaust niet aan durven te snijden, uit angst voor vijandige reacties uit de klas.Er is zelfs een term voor bedacht: de handelingsverlegen leerkracht. Norbert Hongerleoter,hoofd educatie v.d.Anna Frank Stichting,erkent het probleem. ” Socenten vertellen ons dat ze moeite met het onderwerp hebben. odra het woordantisemitisme valt roepen leerlingen” wat heb ik daarmee te maken?’. “Het staat ver van hun bed”,ook reageren leerlingen soms. Met discriminerende. Stereotypieën. . Hinterleiter :” Joden beheersen de wereldeconomie
    ,dat weet toch iedereen,zeggen ze dan”………….Uit onderzoek…dat…onderzoeksbureau
    Panteia in juli 2013 in opdracht van de Anne Frank Stichting uitvoerde ,bleek dat een op de drie docenten weleens te maken krijgt met antisemitische uitlatingen. Het merendeel daarvan is voetbalgerelateerd en komt van autochtone jongens rond de vijftien jaar. Wanneer het gaat om antisemitische opmerkingen over de Midden- Oostenpolitiek ,zijn leerlingen met een TURKSEof MAROKKAANSE achtergrond OVERVERTEGENWOORDIGD………… NIET TE VERTROUWEN..
    Professor Riuud Koopmans,socioloog te Berlijn en gespecialiseerd in integratievraagstukken,toonde aan dat antisemitisme onder EUROPESE MOSLIMS WIJDVERBREID IS. Zijn onderzoek werden de Algemene Politieke beschouwingen na Prinsjesdag

    door PVV- leider Geert Wilders aangehaald, zij het – zo geeftKoopmans aan — in verdraaide vorm.
    Koopmans onderzoek besloeg zes Europese landen, waaronder Nederland. Wat vooral opviel :met de stelling ‘Joden zijn niet te vertrouwen’ was zo’n 7% v.d Nederlandse niet-moslims het eens. Bij moslims lag dat percentage beduidend hoger:40% Koopmans:” De percentages TURKSE en MAROKKAANSE Nederlanders met antisemitische ideeen komen overeen met die in de landen van herkomst. HET ZIT IN DE CULTUUR INGEBAKKEN..Zo’n uitlating van ambtenaar
    JASMINA. HALFA. Dat IS een zionistisch complot zou zijn,STAAT NIET OP ZICH……….De gewraakte opmerking op Twitter was ONDERDEEL van een ANTISEMITISCHE HAUSSE. Tijdens de oorlogend. De Gazastrook in juli en augustus steeg het aantal incidenten explosief. Reden voor het Centraal Joods Overleg (CJO) om bij de regering aan te dringen op beter onderwijs. De vraag die zich opdringt is, als anti-Joodse ideeen inderdaad. zo diep in de islamitische cultuur verankerd liggen,of een paar lesuren daar iets aan kunnen veranderen.”jazeker” zegt Ruud Koopmans. ” kijk naar onze onderzoeksresultaten uit. Duitsland. Daar zegt 28% v.d.moslims datJoden niet toevertrouwen zijn .Nog steeds verontrustend hoog,maar veruit het laagste percentage v.d.landen die we hebben onderzocht. Dat heeft alles te maken met de prominente plaats die de Holocaust heeft binnen het onderwijs. Ik woon al zestien jaar in Dld.en ik heb nog nooit in de krant gelezen dat het hier voor leraren moeilijk is de Holocaust te bespreken. Dat zou ondenkbaar zijn. Helaas zijn in Nederland leraren daar blijkbaar. Niet hard genoeg in.”…………..OVERSCHAT…………..Trudy Coene , docent op hetMontessori. College Oost in A’dam en auteur van SPIJBELEN DOE JE MAAR THUIS, herkent zich niet in dat beeld.”Wat voor les is dat,waarin de leerling de stof bepaalt?Zelf heb ik nooit moeite gehad deze onderwerpen te bespreken. Als zoiets gebeurt , zegt het meer over de leraar dan over de leerlingen. Die roepen maar wat,ze weten vaak niet waar ze het over hebben”. Coenen, landelijk verkozen ..tot…leraar van het jaar2010, maakt in haar lessen geen onderscheid tussen Jodenhaat. En andere vormen van discriminatie. Holocaustonderwijs probeert ze dan ook altijd te koppelen aan de situatie v.d.leerlingen zelf.” We hebben zestig nationaliteiten op onze school. Er is geen enkel kind dat gediscrimineerd wil worden. De Tweede Wereldoorlog is het ultieme voorbeeld van discriminatie,maar ook dat begon met het uitsluiten. van een bepaalde groep”.
    Ook Hinterleiter van de Anne Frank-Stichting pleit ervoor aan te sluiten bij de belevingswereld v.d.leerlingen, maar dan wel met antisemitismebestrijding als specifiek doel.”we willen bovenal antisemitisme aanpakken,maar leerlingen vinden de discriminatie die ze zelf ondervinden veel belangrijker. Daar moet je op inspelen”.de Anne Frank Stichting doet dat met speciale les
    A,letten, maar lanceert in juni Ook het computerspelFair Play. Hingerleiter” de spelermoethet zien. Te maken in de voetbalwereld ,maar krijgt daarin steeds te maken met discriminatie.Dat kan zijn tegen moslems,homo’s. ofJoden. Het gaat ons vooral om het laatste.Jongeren spelenderwijs over het onderwijs laten nadenken,met een verrassende invalshoek,werkt beter dan verplicht onderwijs over de Holocaust.”………Daarbij denkt Hinterleitner dat de impact van Holocaustonderwijs ..op..middelbare scholen” hoe nodig ook’,vaak wordt overschat”wij horen vaak van docenten dat ze iets vervelends meemaken in de klas,en er dan een keer Schinler’s list tegenaan gooien,gechargeerd gezegd. Dat leerlingen daardoor niet anders. Over Joden gaan denken is inmiddels wel duidelijk. Zoiets moet hand in hand gaan metprogramma’s over antisemitisme en andere vormen van discriminatie hier en nu”.”…………….GEEN TABOES………………Een zo’n programma isLeer je buren kennen. Een project v.d.Amsterdamse Liberaal JoodseGemeenschap waarbij. ROC-leerlingen in gesprek gaan metLiberaal-Joodse jongeren. In het onderzoeksrapport van kinderpsychologie Maarten v.der Heijden en theologe?isannede Wit,dat vorige. Maand aan vice-premier ASSCHER WERD GEPRESENTEERD,wordt geconcludeerd dat vooroordelen over Joden iets daalden na het bezoek aan de synagoge. In plaats van 31% noemde nu 26% v.d.jongeren een vooroordeel als ‘gierig’ of ‘grote neus’. Als associatie bij het jodendom. En 35% v.d.leerlingen die voor het bezoek zeggen niet bij een Jood te willen eten,zou na het bezoek de uitnodiging wel aannemen. Projectleider Chantal Suissa:.” Een belangrijker effect is dat binnenkomst verreweg de meeste deelnemers Joden met de Holocaust associëren,en na het programma met religie.Onze aanpak werkt omdat we met jongerenonder elkaar zijn,we doen het met humor,en zonder taboes.De grootste winst zit bij islamitische deelnemers. Dat is mooi,want datIstael een groep waarde ons somszorgen om maken”………..Maar een ontmoeting van anderhalf uur,is dat niet net als die paar lessen over de Holocaust,een druppel op de gloeiende plaat?.jongeren zijn immers vaak hun hele leven anti-joodsedenkbeelden ingeprent. Suissa :”Voor een blijvend effect heb je inderdaad een intensiever traject nodig. Maar vergis je niet,vaak is dit de eerste keer dat ze bewust met een Jood van vlees en bloed in aanraking komen.Dat blijft ze wel bij. Laatst zei een islamitische jongen uit A’dam- West”misschien zijn Joden niet zo erg, maar
    zionisten wel. Dat zijn ultraorthodoxe Joden die moslims haten”.Toen ik hem vroeg wat hij ervan zou vinden als ik vertelde dat ik ook een zionist ben,stond hij met zijn mond vol tanden.ik legde hem uit dat ik zionisten zie als gewone mensen,die vonden dat Israel bestaansrecht heeft. Later bij de koffie zei hij’ ik had nooit gedacht. dat ik met een zionist zou praten,en haar nog aardig zou vinden ook”!.Dan heb je echt wat bereikt”…….Hoewel deelnemers aan Leer je Buren kennen niet vrijwillig meedoen,is er wel de kritiek dat dit soort projecten soms te vrijblijvend zijn.Socioloog Ruud Koopmans:”Dialooggroepen en kennismakingsprojecten kunnen zeker werken,maar het probleem is dat deelname vak vrijwillig is en dat het dus gebeurt tussen mensen die sowieso al minder vooroordelen hebben. Om het echt te laten werken moet het verplicht worden”…..
    Norbert Hinterleitner v.d.Anne Frank Stichting:” Persoonlijk geloof ik niet in verplichte programma’s,zeker niet voor die groep met vijandige denkbeelden. Die kun je beter bereiken. op een manier die hen aanspreekt,of ze lokken naar een programma. Waarvan ze niet precies weten wat het is en ze dan verrassen…………..AVERECHTS………….Een belangrijke kanttekening bij h.onderzoek naar het effect van Leer je Buren Kennen is datde resultaten van voor de laatste Gaza-Oorlog dateren.Suissa:”hoewel Gaza nu een belangrijk thema is, merken we niet meer animositeit.” Ook het Panteia-rapport over antisemitisme in de klas en Ruud Koopmans ‘ onderzoek naar r Europese moslims zijn meer dan een jaar geleden verricht.Koopmans “het percentage Nederlandse moslims dat Joden’ niet te vertrouwen ‘noemt, zal nu waarschijnlijk hoger liggen dan de gemeten 40% “. Koopmans vindt het,net als oud-leraar Trudy Coenen, van. Cruciaal belang om ook de situatie het Midden-oosten te bespreken en de bijbehorende emoties in beeld te brengen. ” maar de Holocaust en de situatie in het Mi.-Oosten zijn twee verschillende
    onderwerpen.Wat er in Israel gebeurt mag nooit als legitimering worden gezien voor Jodenhaat.

    .”.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s