1. De vertalingen/artikelen op deze site geven niet per se de mening van de vertaler/webmaster weer.
2. De eigenaar van deze site is niet verantwoordelijk voor de inhoud van reacties op artikelen.
3. Antisemitische, anti-Joodse, anti-Israëlische, antizionistische en racistische comments worden op deze site niet getolereerd!
4. Op deze site wordt met open vizier gediscussieerd en er wordt NIET op de man/vrouw gespeeld! Dat recht heeft alleen de webmaster.
5. Appeasement van en propaganda voor de islam is ongewenst, evenals het PVV- en Wilders-bashen!
6. De webmaster behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen comments te verwijderen en/of reageerders een ban te geven.
Indien u “E.J. Bron”, dat bij WordPress is ondergebracht, leest en reageert op de “E.J. Bron”- artikelen, doet u dat vrijwillig en is uw IP-adres en emailadres – indien u dat vermeldt – bekend en wordt opgeslagen. Ook de (nick) naam waaronder uw post wordt opgeslagen. “E.J. Bron” zal uw gegevens nooit aan derden doorgeven, tenzij op uw eigen nadrukkelijke verzoek. Indien u zich opgeeft voor het ontvangen van de nieuwe artikelen per email, zal “E.J. Bron” ook die gegevens nooit aan derden geven. We houden uw gegevens privé, tenzij de wet of rechterlijke macht ons dwingt uw gegevens aan hen te verstrekken. Datalekken in het systeem vallen onder de verantwoordelijkheid van WordPress.
De commentaren op "E. J. Bron" worden gemodereerd. Maar E. J. Bron heeft ook nog een full time baan naast het beheer van zijn weblog. Als er dus eens een commentaar doorheen glipt dat op enige manier niet door de beugel kan, dan betekent dat niet dat het commentaar de goedkeuring van de webmaster heeft
Voeg je bij 1.279 andere abonnees
Sympathisanten van de website "E.J. Bron" kunnen doneren via een bankoverschrijving. Mail naar bron.contact@gmail.com voor het rekeningnummer.
Bij voorbaat dank!
Webmaster E.J.
Zo weet ik wel, dat in de jaren ’90, toen mijn zoons nog op de basisschool zaten, het geschiedenisonderwijs al begon te vervlakken. Ze kregen het nog wel, officieel, maar er werd, naar mijn begrippen, met de pet naar gegooid. Dat vond ik erg jammer: in mijn tijd (jaren ’60) waren de meeste onderwijzers er juist erg goed in. En ze deden het graag, dat kon je aan alles merken.
Maar ik denk dat tegenwoordig op die pedagogische academies al het historische besef óók al in de kiem wordt gesmoord…….
LikeLike
Dit is op Voice in the Desert herblogden reageerde:
Waarom geven leraren niet gewoon vakles en/of bijles vraagt de auteur, nou, dat mag niet meer.
LikeLike
Hier nog een krankzinnige schoolervaring in Nederland:
Mijn zoon raakte achter met de franse taal.
Daarom besloot de school hem bijlessen te geven.
Hij werd daartoe uit de engelse les geplukt, en kreeg franse bijles.
Toen raakte hij achter met engels.
Hij werd uit de wiskundeles gehaald, en kreeg engelse bijles.
Toen raakte hij achter met wiskunde.
Blijkbaar een nieuw systeem om onderwijzers aan een baan te houden.
LikeLike
Les geven? Klassikaal? Verboden!
Met plaatjesboek en ipad zoeken de leerlingen in groepjes het zelf wel uit.
En een 4,5 is voldoende.
En als je dat niet haalt mag je herkansen tot de voldoende erop volgt.
Als je het maar leuk hebt op school.
LikeLike
Dat was ze al zinds het einde van de Tweede wereld oorlog.Denk aan arbeids Vitaminen.Herman van Veen de lievelings zanger van Honnekker,mag nu nog steeds zingen.Joup van het Heck mag zijn linkse moppen nog steeds vertellen. Ik zie nog steeds geen verandering in het TV landschap.
LikeLike
De schrijver is tegen linxe hersenspoeling van kinderen, maar pleit voor behoud van christelijk onderwijs. Wat natuurlijk ook hersenspoeling is. Onderwijs zou zich meer moeten bezig houden met rekenen en schrijven en niet kinderen een worst voor houden om ze een bepaalde richting in te loodsen. Daarnaast is de dwingende multikul niet meer besteed aan onze kinderen; zij weten inmiddels beter dan wie dan ook wat de allochtone jeugd voor een ellende meebrengt en hebben eerder door dat de verzonnen wereld van de linxe kerk, slechts propaganda is. Want zij weten heel goed hoe de maatschappij er in het echt uitziet.
Dan is onderwijs een middel geworden om te graaien, volgen tal van studenten een kulopleiding waar ze niets aan hebben in paleizen van glas en beton. En zelfs als de opleiding vakgericht is, blijkt het onderwijs een nachtmerrie. Met leraren, die geen Nederlands beheersen, niet leverbare boeken, geen roosters, een internetpagina voor je huiswerk, die nooit werkt enz.
Dit verval heeft veel te maken met christelijken. Onze politici van CDA graaien vrolijk mee in het onderwijs en zetten zich ook al jaren in voor islamitisch onderwijs.
Er is dus geen enkele reden waarom christelijk onderwijs behouden zou moeten worden, zeker niet wanneer het graaien en de islam het hoogste doel zijn geworden.
Leer ze rekenen en schrijven en help ze de wereld te ontdekken, zoals de wereld is.
LikeLike