Is het onderwijs hersenspoeling geworden?

Screenshot_57

(Door: Sicarius)

Recent onderzoek wijst uit dat de kwaliteit van het onderwijs in Nederland achteruit holt. Hoewel er stevig gediscussieerd wordt over de oorzaak hiervan, speelt een aantal zeer controversiële theorieën een overduidelijke rol. Vooral jongere studenten zijn nog volop in ontwikkeling op het gebied van politieke ideologie en maatschappelijke vraagstukken. Iedereen zou vrij moeten zijn hier zelf meningen over te vormen. Helaas is dit binnen het Nederlandse onderwijssysteem niet het geval. Maar al te vaak worden (jonge) studenten gebombardeerd met doctrines waarvan de feitelijkheid wordt betwist. Hieronder vindt u een overzicht van theorieën die als correct gepresenteerd worden aan studenten.

Lees verder>>>
Curiales

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "goedmenschen", Censuur, Desinformatie, hersenspoeling, Hypocrisie, Indoctrinatie, kwaadaardige opzet, Linkse Kerk, meningsdictatuur, political correctness, propaganda, Rotzakken, Volksvijandigheid, Vrijheid van meningsuiting. Bookmark de permalink .

6 reacties op Is het onderwijs hersenspoeling geworden?

  1. Theresa Geissler zegt:

    Zo weet ik wel, dat in de jaren ’90, toen mijn zoons nog op de basisschool zaten, het geschiedenisonderwijs al begon te vervlakken. Ze kregen het nog wel, officieel, maar er werd, naar mijn begrippen, met de pet naar gegooid. Dat vond ik erg jammer: in mijn tijd (jaren ’60) waren de meeste onderwijzers er juist erg goed in. En ze deden het graag, dat kon je aan alles merken.
    Maar ik denk dat tegenwoordig op die pedagogische academies al het historische besef óók al in de kiem wordt gesmoord…….

    Like

  2. jitskesez zegt:

    Dit is op Voice in the Desert herblogden reageerde:
    Waarom geven leraren niet gewoon vakles en/of bijles vraagt de auteur, nou, dat mag niet meer.

    Like

  3. sylvia groot zegt:

    Hier nog een krankzinnige schoolervaring in Nederland:
    Mijn zoon raakte achter met de franse taal.
    Daarom besloot de school hem bijlessen te geven.
    Hij werd daartoe uit de engelse les geplukt, en kreeg franse bijles.
    Toen raakte hij achter met engels.
    Hij werd uit de wiskundeles gehaald, en kreeg engelse bijles.
    Toen raakte hij achter met wiskunde.

    Blijkbaar een nieuw systeem om onderwijzers aan een baan te houden.

    Like

  4. hendrikush zegt:

    Les geven? Klassikaal? Verboden!
    Met plaatjesboek en ipad zoeken de leerlingen in groepjes het zelf wel uit.
    En een 4,5 is voldoende.
    En als je dat niet haalt mag je herkansen tot de voldoende erop volgt.
    Als je het maar leuk hebt op school.

    Like

  5. Louis Burgemeestre zegt:

    Dat was ze al zinds het einde van de Tweede wereld oorlog.Denk aan arbeids Vitaminen.Herman van Veen de lievelings zanger van Honnekker,mag nu nog steeds zingen.Joup van het Heck mag zijn linkse moppen nog steeds vertellen. Ik zie nog steeds geen verandering in het TV landschap.

    Like

  6. leefbarbaar zegt:

    De schrijver is tegen linxe hersenspoeling van kinderen, maar pleit voor behoud van christelijk onderwijs. Wat natuurlijk ook hersenspoeling is. Onderwijs zou zich meer moeten bezig houden met rekenen en schrijven en niet kinderen een worst voor houden om ze een bepaalde richting in te loodsen. Daarnaast is de dwingende multikul niet meer besteed aan onze kinderen; zij weten inmiddels beter dan wie dan ook wat de allochtone jeugd voor een ellende meebrengt en hebben eerder door dat de verzonnen wereld van de linxe kerk, slechts propaganda is. Want zij weten heel goed hoe de maatschappij er in het echt uitziet.
    Dan is onderwijs een middel geworden om te graaien, volgen tal van studenten een kulopleiding waar ze niets aan hebben in paleizen van glas en beton. En zelfs als de opleiding vakgericht is, blijkt het onderwijs een nachtmerrie. Met leraren, die geen Nederlands beheersen, niet leverbare boeken, geen roosters, een internetpagina voor je huiswerk, die nooit werkt enz.
    Dit verval heeft veel te maken met christelijken. Onze politici van CDA graaien vrolijk mee in het onderwijs en zetten zich ook al jaren in voor islamitisch onderwijs.
    Er is dus geen enkele reden waarom christelijk onderwijs behouden zou moeten worden, zeker niet wanneer het graaien en de islam het hoogste doel zijn geworden.
    Leer ze rekenen en schrijven en help ze de wereld te ontdekken, zoals de wereld is.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s