PVV wil onmiddellijk opheldering over mogelijke corruptie bij NS

Screenshot_18

De PVV is verontrust over het bericht dat bij de aanschaf van nieuwe Sprinters sprake is geweest van mogelijke omkoping. PVV-woordvoeder Barry Madlener: “Het is onvoorstelbaar dat de NS deze berichten voor zichzelf heeft willen houden, en er niet direct aangifte is gedaan.  Omkoping is een strafbaar feit en de vraag rijst of de aanbesteding nu wel eerlijk is verlopen.”

De PVV wil zo snel mogelijk opheldering van Staatssecretaris Mansveld.

PVV normale grootteGeplaatst door:
E.J. Bron
(h/t Ton van Kesteren)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in corruptie, Graaien, Hypocrisie, Nederland, PVV. Bookmark de permalink .

14 reacties op PVV wil onmiddellijk opheldering over mogelijke corruptie bij NS

  1. harry zegt:

    Ja , mensen , zo werkt het op dat niveau .
    Bij familiebedrijven werkt dat niet of nauwelijks , maar bij de grote ( vaak beursgenoteerde ) bedrijven is er een inkoper met daaromheen een aantal satellieten die serieus kunnen cashen als er zo’n enorme bestelling geplaatst wordt .
    Vakkennis is bij inkopers vaak nihil , ze snappen alleen wat van cijfers , daarom worden ze dan ook regelmatig besodemieterd wegens gebrek aan technisch benul .
    Ik weet het , ik ben er wel eens bij betrokken geweest , zij het dat het grote geld mijn neus voorbij ging , dat was voor de superieuren !
    Ik kreeg een “smoel-houden bonus” van 500 guldens .
    Het is vrij gebruikelijk dat 10% van de aankoopsom zwart uitgekeerd werd aan degenen die de beslissing namen ! Vijftien procent schijnt in sommige branches ook mee te doen !
    Dat is de ellende met niet-familiebedrijven , de mensen hebben vaak geen hart voor het bedrijf , men kijkt enkel hoe men er zelf zo rijk mogelijk van kan worden . Door bonussen of provisies .

    In de medische sector schijnt het ook zo te functioneren , een specialist krijgt een dikke bonus als ie de directie zo ver kan krijgen om een of ander miljoenen kostende high-tech apparaat aangeschaft te krijgen .
    Zo staan er volgens mijn zegsman bij een ziekenhuis in Rotterdam voor miljoenen aan nieuwe apparaten onuitgepakt op zolder stof te vangen .
    De volgende fase zal wel zijn dat die apparaten aan Afrika o.i.d. geschonken worden ” wegens overcompleet ” .

    Zo wordt ons geld kwistig verkwanseld terwijl een enkeling er ineens héél veel beter van wordt .

    Hoe stop je zo iets ?

    Like

  2. Frans Brassens zegt:

    Hoe zou dat bij die Fyra-koekjesblikken zijn gegaan?
    Daar is mij niets van bekend.
    Iemand die mij kan inlichten of ook daar mist hing?

    Like

    • harry zegt:

      Weet ik ook niet , Frans , maar je kunt er gerust van uitgaan dat dat ook weer zo gebeurd is .
      Er waren al ervaringen vanuit andere landen dat er volop technische problemen met de Fyra waren , maar toch werd de aanschaf doorgezet .
      Normaliter zou men dan nog eens even achter de oren krabbelen , maar als je weet dat er tonnen aan smeergeld jouw kant op komen als de handtekeningen gezet zijn , dan vertroebelt dat de geest waarschijnlijk nogal !
      En dat er een zogenaamde onafhankelijke expert tussen zat , die zadelen ze meestal met de financiële transactie op , dan houden ze zelf , juridisch gezien , min of meer schone handen .

      Ik heb het meegemaakt met zeegaande schepen die in dok moesten in de verenigde Arabische Emiraten – kosten , ca twee miljoen us dollars- dat er 10% zwart terugbetaald werd aan de technische dienst , zijnde de opdrachtgever voor de klus en de beslisser voor wie de dokbeurt moest uitvoeren .
      Naar mijn mening is dat eerder regel dan uitzondering .

      Nog even een persoonlijke vraag , Frans .
      Als ik zeg : “grundel” , gaat er dan een bel rinkelen ?
      Indien ja , dan ken je mij .

      Like

      • Frans Brassens zegt:

        Geen belletje, Harry, maar er kwam wel actie. Elk voor mij nieuw woord onderwerp ik altijd aan een uitvoerig onderzoek. Dank zij jou weet ik nu dat een grundel een platbodem zeilschip is en dat er ook een Baarda zeegrundel bestaat….. 😉

        Je praktijkverhalen stemmen overigens niet vrolijk. Maar die grundel maakte ze draaglijk.

        Like

  3. BertG. zegt:

    De NS doet onderzoek naar mogelijke omkoping bij de aanschaf van treinen. In ruil voor duizenden euro’s zou een consultant vertrouwelijke documenten van de NS hebben verkocht aan treinbouwer Bombardier, blijkt uit onderzoek van de researchredactie van RTL Nieuws.
    http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/mogelijk-omkoping-bij-aanschaf-sprinters-ns

    Like

  4. nikontino zegt:

    Dit is op Nikontino's Blog herblogd.

    Like

  5. Pingback: PVV wil onmiddellijk opheldering over mogelijke corruptie bij NS | Nikontino's Blog

  6. lucky bee zegt:

    Tsia de rotsooi bij de NS hebben wij aan twee dames te verdanken , aan Annemarie Joritsma dat nu Burgemeetser van Aalmeren is en Annette Netelenbos die een natte krijgt als ze met een Italliaan verhandele; daarom de Fyra.

    Like

  7. Anneke zegt:

    Hoe grootser, hoe corrupter……De NS heeft al heel wat gezichtsverlies ondergaan; de afgelopen decennia. “Dit kan er ook nog wel bij”. Wat zielig, als men alleen de ogen en oren heeft gericht op de bank- en beurs-cijfertjes. Vervreemding van de werkelijkheid…..Men begrijpt niet veel meer, buiten al die duizelende cijfers…De realiteit is weggecijferd”. Honger naar meer, meer en nog meer. Nooit tevreden kunnen zijn, met wat men heeft. Kapitaal-verslaafd, een zeer ernstige psychische afwijking; met alle maatschappelijke gevolgen van-dien.

    Like

    • Anneke zegt:

      Enkele dagen geleden weer-eens de trein genomen; dit was alweer zo’n twintig jaar geleden!!! ! !!! Een dag-retour kostte me een kleine dertig euro; inclusief één Euro toeslag. “Hmm; is het openbaar vervoer eigenlijk wel zo goedkoop???? De twijfel hierover is weer herboren….”.

      Like

  8. Jacob Zuidvlieger zegt:

    En wij als volk staan erbij en kijken….alleen maar kijken. Dit is geen negatieve praat maar de realiteit. Wat we kunnen doen is, zoals wij zeggen: “een gouwe of een ijzeren” Massaal op de PVV stemmen of op de SP. Dat zijn de 2 partijen die nu erg kritisch zijn. Mogelijk maken ze een coalitie waarmee wij als kiezer weer zicht kunnen krijgen OP WIE WIJ nu eigenlijk zijn…

    Like

  9. Jules Vismale zegt:

    Alle ellende omtrent de NS zijn bij lange na niet opgelost in al die jaren en in het begin van de 20ste eeuw stond er ooit in een weekblad (uit privacyredenen noem ik de naam hiervan liever niet) een verhaal met wel 80 redenen waarom men beter NOOIT meer in de trein kon stappen!
    Aan deze treinergernissen heb ik er zelfs nog een aantal bijgevoegd daar ik al meer dan een kwart eeuw met de trein reis en mijzelf in meer dan 90% hier goed in herken. Deze lijst zal echter een zeer zodanige lengte hebben dat ik hem dus in twee delen vermeld en meer in eigen bewoordingen om het niet al te saai en eentonig te doen overkomen of als plagiaat. En als de PVV dit zou lezen beseffen ze pas dat de corruptie bij de NS hierbij haast nog bijna kinderspel is.
    Hieronder kunt u ongeveer 100 redenen bekijken waarom men vaak beter treinen kan mijden en misschien herkent u zich hier eveneens als treinreiziger in:

    1. Een onderzoek toont aan dat u in de spits 48% tot 50% kans heeft op vertragingen (daarbuiten
    nog altijd 20% tot 25% de kans heeft om te laat te komen).
    2. Door die vertragingen bestaat het gevaar dat u ook een aansluitende verbinding mist.
    3. Zelfs de NS-bestuurdersvoorzitters zijn van mening dat er op korte termijn geen enkele
    verbeteringen zijn te verwachten voor ons aftandse en uitgeleefde spoorwegennet.
    4. Gemiddeld springen er ieder jaar ongeveer 200 personen voor de trein. Volgens ervaren
    reizigers, conducteurs en andere ervaringsdeskundigen is dat bepaald geen prettig gezicht
    en dat levert daarnaast minimaal een vertraging van 1,5 uur op.
    5. Door de hoge prijs van een treinkaart zijn carpoolen inmiddels een zeer aantrekkelijk
    alternatief.
    6. Uw trein kan plotseling -vaak minuten lang- stil komen te staan en zonder dat u zelfs te
    horen krijgt wat er aan de hand is.
    7. De koffie in de trein (als deze wordt geserveerd) en in de restauratie is in veel gevallen
    nog steeds niet te drinken.
    8. In de treinen stinkt het vaak (zweet, poep, braaksel, volle luiers, soms tabaksrook van
    asociale rokers en andere onbestendigheid).
    9. Irritante mobiele telefoons, apps en dito gebruikers zijn nog steeds niet verboden in de
    trein.
    10. Blikkerige housebeats en scheurende hardrock-gitaren kunnen vaak via andermans
    oeihard knallende walkmans of smartphones uw gemoedstoestand negatief beïnvloeden.
    De top-10 van de meest gehate nummers stonden inmiddels gepubliceerd op het internet.
    Het nummer ‘I’m A Barbie Girl’ van Aqua stond met stip op 1.
    11. Er zijn nog steeds mensen die denken dat ze alleen in de trein zitten en daar vaak ook naar
    handelen.
    12. Invaliden moeten vaak door de afschaffing van de perronhulp straks gewoon alleen
    (eventueel met uw welwillende hulp) in de trein zien te komen.
    13. Door het vertrek van Lovers van de rails heeft het duidelijk gemaakt dat een grote bek in
    het spoor-land het vaker wint van betere service en kwaliteit.
    14. De stationsrestauratie (mits deze nog bestaat) blijkt op sommige plaatsten bijna een soort
    opvangcentrum voor daklozen, zwerfjongeren en junks.
    15. Door de onstuimige groei van de NS (steeds meer passagiers, steeds minder zitplaatsen)
    kampt deze vaak met een groot tekort aan treinstellen en vaker passagiers op overvolle
    perrons moet achterlaten. Door de enorme drukte kunnen veel passagiers vaak niet op tijd
    de deuren bereiken.

    16. Door de capaciteitsproblemen van de NS zet deze echt alles in wat maar kan rijden: de
    nood is soms zo hoog dat men zelfs treinen uit de jaren ’60 van stal haalt. Voor uw goede
    geld (op uw OV-chipkaart) kunt u daar eveneens in terechtkomen.
    17. Het gevaar bestaat dat u soms dreigt in elkaar te worden geslagen door agressieve en/of
    gefrustreerde medereizigers (u loopt de kans gearresteerd te worden als u hetzelfde gaat
    doen).
    18. Met een beetje pech behoort u tot de 10% of meer (opgegeven door de NS) die tijdens de
    spits meestal geen zitplaats vind.
    19. Uw trommelvliezen kunnen het begeven door de automatische fluit van de conducteur als
    hij/zij deze laat afgaan (bij een volgepropte dubbeldekker kunt u vlakbij de deur ook in de
    verdrukking staan).
    20. Soms zijn er ook treinen, hoewel het onwaarschijnlijk lijkt, die TE VROEG vertrekken.
    21. Geregeld staan er op informatieborden onjuiste informatie.
    22. Een onderzoek toont aan dat het percentage vertragingen in de herfst en winter meestal het
    hoogste is (door weersomstandigheden en deze zijn helaas al sinds de oprichting van de
    NS hetzelfde).
    23. Het is soms te warm of te koud in de treinen.
    24. Als de ramen in de coupé tegen elkaar open staan kunt u wegwaaien oftewel verkouden
    worden.
    25. U komt soms voor vertrek tot de ontdekking dat de kaartjesautomaat of anders de OV-
    chipkaartlezer wederom buiten gebruik is.
    26. U kunt met papiergeld niet in een automaat terecht en maar één kaartje tegelijk kopen (en
    komt zo lang in de rij te staan).
    27. Vaak staan er te weinig kaartjesautomaten en loketten opgesteld op de perrons.
    28. In de buurt van het station zijn er zelden in de buurt voldoende parkeerplaatsen.
    29. U wordt geregeld als vee vervoerd – vrijwillig tegen elkaar aangeplakt voor veel geld – in
    de ochtend- of avondspits.
    30. Vaak bestaat het gevaar dat u uit het bagagerek een koffer op uw hoofd krijgt of, door alle
    consternatie die treinreizen met zich meebrengen, uw eigen exemplaar vergeet.
    31. Wc’s zijn soms in de trein en op de stations op zijn zachts gezegd heel smerig.
    32. Het kabinet is met grote meerderheid tegen de privatisering van de monopolistische NS
    en acht een beursgang niet noodzakelijk, waardoor de ellende in de trein alleen verder
    zal toenemen.
    33. Het risico bestaat dat u vertrapt, dan wel doodgedrukt, wordt bij het in- en uitstappen.
    34. Het tocht of waait altijd op de perrons.
    35. Bij de loketten blijkt u soms in de verkeerde (of langzame) rij te staan.
    36. U kunt helaas lang niet altijd met bij het NS-loket met uw pinpas of chipknip betalen
    (waardoor u extra lang in een rij moet wachten, terwijl uw trein juist wel op tijd vertrekt).
    37. Er is een mogelijkheid dat u in een zojuist afgekoppeld treinstel zit zonder te weten dat
    deze op het station achterblijft omdat dit niet of nauwelijks wordt opgeroepen of slecht
    is te verstaan.
    38. In de spits kunt u soms na een treinreis uw kleren direct naar een stomerij brengen.
    39. U kunt soms met blauwe schenen de trein verlaten als u kiest voor de (bijna) altijd krappe
    vier-zitsbankjes (en uw overbuurman/overbuurvrouw zijn of haar benen strekt).
    40. Omvallende fietsen op het balkon kunnen een aanslag op uw gezondheid en mobiliteit
    plegen.
    41. Door de gemorste hete koffie of thee van uw buurman/buurvrouw kunt u tweedegraads
    brandwonden oplopen.
    42. De speciale aanbieding bij de ruiltender is bijna altijd hetzelfde.
    43. De stoptreinen rijden op sommige dagen buiten de spits meestal maar één keer.
    44. Bij te weinig zitplaatsen mag u niet automatisch in de 1ste klas coup plaats nemen.
    45. Door het blauwe licht op sommige stationstoiletten ziet u vaak geen hand voor ogen.
    46. Bij een stremming wordt u met bussen vervoerd en krijgt dan vaak geen restitutie (terwijl
    u wel degelijk betaald heeft voor een treinreis).
    47. Als excuus voor het ongemak ontvangt u één consumptiebon, goed voor één kop van die
    slappe koffie.
    48. De kans bestaat dat u uiteindelijk ergens anders aankomt dan de borden op het perron
    aangeven.
    49. U kunt treinpersoneel en railtenders aantreffen die voor NS-begrippen ongekend grappig
    denken te zijn (hetgeen weer funest kan zijn voor uw ochtendhumeur).
    50. Bij regen bestaat de kans dat een paraplu uit een bagagerek valt en zo uw oog doorboort.

    Like

  10. Jules Vismale zegt:

    51. Treinreizen in de spits werkt stressbevorderend en kan hierdoor hierdoor hartklachten en
    ademnood en ander lichamelijk letsel veroorzaken.
    52. De kans bestaat dat uw buurman of buurvrouw iets te fanatiek in de weer is geweest met
    de knoflookpers.
    53. Corpsballen en andere studentikoze types gebruiken de trein als vervoermiddel nadat ze
    een drankgala of andere alcoholistische bijeenkomst hebben bijgewoond.
    54. Sommige mensen zetten de trein in als vervoermiddel bij een verhuizing (zodat u tussen
    de lampenkappen en de kamerplanten kunt komen te zitten).
    55. Lopen in een rijdende trein kan een slingerende en levensbedreigende gebeurtenis zijn,
    zeker als de trein onverwachts moet remmen.
    56. U ziet bijna nooit blije gezichten in de stations, op de perrons of in de treinen.
    57. In een dieseltrein kunt u stil komen te staan als de brandstof op is.
    58. Een jaartrajectkaart voor alle gezinsleden kost haast bijna net zoveel als een kleine
    middenklasser.
    59. Bacillen en ziektekiemen van allerlei aard hebben vrij spel in de coupés en op de
    volgepakte perrons.
    60. Kadans en schommelingen maken schrijven en lezen in de trein vrijwel onmogelijk.
    61. De minister van Verkeer en Waterstaat gaat zelf ook veel liever met de auto.
    62. Rekeningrijden, files en verhoogde benzineprijzen wegen niet op tegen de vrijheid die u in
    uw auto heeft.
    63. Voorlichters van de NS zeggen meestal dat alles reuze meevalt terwijl vaak het tegendeel
    waar is.
    64. Een kaartje kopen bij de conducteur is duurder dan bij het loket of een kaartjesautomaat,
    mits deze er nog zijn.
    65. U moet goed uitkijken dat dat u niet door rondrijdend materieel wordt aangereden op het
    perron.
    66. U loopt het risico dat uw geparkeerde fiets waarschijnlijk is vernield of gestolen bij uw
    terugkomst op het station.
    67. De rijwielstalling is meestal niet open tot de laatste trein vertrekt.
    68. De NS wil loketten gaan sluiten en wil in de toekomst alleen kaartjesautomaten en OV-
    chipkaartlezers inzetten (nota benen om de serviceverlenging te kunnen vergroten).
    69. Treinpersoneel weet bij storingen vaak zelf niet eens wat er aan de hand is.
    70. Bijna 600 keer per jaar moeten treinen stoppen omdat er een koe, paard of schaap op de
    rails staat.
    71. De gratis kranten Spits en Metro hebben de coupé in één grote oud-papierbak (en oud
    papier is, zo u weet, bijna niets meer waard) veranderd.
    72. De klantvriendelijkheid van overbelaste loketmedewerkers is vaak beneden alle peil.
    73. Er zijn nog steeds binnenvaartschippers die geen koers kunnen houden en het zo voor
    elkaar krijgen om een spoorbrug te rammen.
    74. Er lopen nog steeds idioten in Nederland rond die het leuk vinden om een trein te doen
    ontsporen door voorwerpen op de rails te deponeren.
    75. Na het gebruik van de toiletten in de trein valt uw ontlasting tussen de rails wat op de
    stations geen prettig gezicht is.
    76. Via de vaak krakende intercom kunt u net het omroepbericht niet verstaan.
    77. Er zijn reizigers die niet het fatsoen hebben om anderen het eerst uit te laten stappen.
    78. Er wordt altijd en eeuwig geklaagd door treinreizigers.
    79. Als u op weg bent naar een groot overstapstation kan uw trein soms daar niet in omdat de
    perrons nog door andere treinen zijn bezet.
    80. Het openbaar vervoer zoals bussen en taxi’s is, op zijn zachts gezegd, bij veel stations
    slecht geregeld of een complete chaos.
    81. Soms kunt u nergens in of buiten de stations schuilen voor slecht weer.
    82. Boemellijnen zijn meestal grotendeels enkelsporig zodat, als een boemeltrein vertraging
    heeft, uw trein op een station minuten lang moet wachten tot de vertraagde trein is
    gepasseerd.
    83. Sommige spoorbruggen zijn nog enkelsporig wat de doorstroom van treinen belemmerd.
    84. Veel moderne stations zijn vaak koud, tochtig, vochtig en verschrikkelijk lelijk.
    85. Monumentale stations hebben vaak voor 50% a 75% een gemoderniseerd interieur, lijken
    zo net op saaie theatergebouwen, worden ingesloten door veel grotere moderne en lelijke
    kantoorgebouwen en hebben vaak een spoorwegennet dat nog uit de 19de eeuw dateert.
    86. Kleinere stations hebben meestal geen stationsgebouw meer en ze zien er meer uit als een
    bushalte met verhoogde stoep, hebben hooguit een kaartjesautomaat, weinig verlichting en
    een slechte plek om te schuilen.
    87. In sommige steden kunt u op weg naar het station dit haast niet vinden door gebrek aan of
    slechte richtingaangevers of omdat dichte begroeiing van bomen het aan het zicht ontdekt.
    88. Als u uw (vouw)fiets meeneemt naar de trein of daaruit kunt u deze haast de trap in het
    station niet op of af krijgen omdat deze trappen geen fietsgleuf aan weerszijden bezitten.
    89. Liften en roltrappen in de stations zijn geregeld buiten werking door onderhoud of slechte
    weersomstandigheden.
    90. Vloeren in stations zijn bij sneeuw en zware regen meestal spekglad zodat u zo snel kunt
    uitglijden.
    91. Sommige grote stations zien er van binnen meer uit als een enorme supermarkt of een
    winkelstraat waar u snel de weg kwijtraakt.
    92. De ruimte buiten de stations is enorm krap waardoor er gevaarlijke verkeerssituaties
    kunnen ontstaan voor treinreigers e.a.
    93. Tijdens de spits is het zo reusachtig druk dat u bijna het risico loopt een trein te missen.
    94. Buiten de spits, vooral ’s avonds, zijn stations en perrons zo verlaten dat dit een zeer
    onveilig gevoel geeft als u op een (vertraagde) trein wacht..
    95. Treinen stoppen op grote overstapstations vaak veel te ver van een voetgangerstunnel of
    -brug waardoor u supersnel moet teruglopen naar het station, aansluitingen mist of als
    een marathonloper moet gaan hardlopen om een trein te halen. Vaak is de trein niet eens te
    zien door de verre afstand en vooral als het perron ontzettend lang is.
    96. Stationsrestauraties zijn opgeheven door de enorme prijzen voor het eten daar vroeger
    bijvoorbeeld een kop soep 3,50 gulden kostte en daarna 3,50 euro zodat veel mensen dus
    de hoge prijzen niet meer wilden betalen.
    97. Stations trekken geregeld vandalen, zakkenrollers, zwervers, bedelaars, opdringerige
    krantenverkopers, junks en ander gespuis aan wat daar helemaal niet thuishoort.
    98. Soms wordt er opgeroepen dat een trein op een ander perron stopt dan u gewend bent en
    moet u zich weer haasten om bij het andere perron te komen en daarna wordt er weer
    opgeroepen dat het een vergissing is.
    99. Soms rijdt een trein veel te ver door op een overstapstation en mist zo de plek waar u op
    de trein wacht. U moet dan weer gaan hardlopen om de trein niet te missen en staan
    horden treinpassagiers met hetzelfde probleem u in de weg.
    100. Stations, zelfs de meest moderne, verpauperen enorm snel, worden slecht onderhouden
    en kosten zo kapitalen aan renovaties (zeker als het om vandalisme, urineren en graffiti
    gaat) en als deze worden uitgevoerd geeft dat voor u weer enorme overlast.

    Als afsluiting kan ik u garanderen dat de ellende in 14 jaar tijd nauwelijks is afgenomen en alleen maar zal verkregen. Kom desnoods, als deze problemen niet worden opgelost, in opstand tegen de NS en andere treinorganisaties zoals Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia als zij de problemen alleen maar verergeren.

    Like

  11. Jules Vismale zegt:

    Er schoten mij de afgelopen dagen nog een paar trein-ergernissen te binnen die ik alsnog als aanvulling toevoeg aan deze lijst:

    101. Als u in een intercity vanuit een station vertrekt kan deze
    vertraging oplopen daar soms een stoptrein of een
    goederentrein voorrang krijgt en deze zijn trager dan intercity’s.
    102. Vertragingen ontstaan ook daar er dwaze personen langs en op het spoor lopen die het gevaar van treinen onderschatten en machinisten zo schrik aanjagen.
    103. Als u wel op tijd in een overstapstation arriveert en aan de
    overkant van het perron uw aansluitende trein denkt te halen
    rijdt deze soms pal voor uw neus weg.
    104. Treinen vallen soms uit of lopen vertragingen op door
    weersomstandigheden zoals sneeuwbuien, ijzel, zware
    regenbuien, felle zomerhitte of blikseminslag maar ook door
    wissel-, sein, overweg- en computerstoringen, kapotte
    bovenleidingen of defecte spoorwegovergangen.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s