Is het racistisch om kritiek te hebben op de islam?

Screenshot_3

(Door: Citizen Warrior – Vertaling: E.J. Bron)

Is Ayaan Hirsi Ali een racist? Ze werd geboren in Somalië, vluchtte daar Screenshot_4vandaan om te ontsnappen aan een gedwongen huwelijk en werd uiteindelijk parlementariër in het Nederlandse parlement. Ze hielp met het produceren van een film Theo van Gogh die kritiek heeft op de behandeling van de vrouw in de islam. Uit vergelding werd Van Gogh door een moslim doodgeschoten, die hem ook nog een mes met daaraan een boodschap bevestigd in zijn borst stak. Een bericht dat een dreiging voor Ayaan Hirsi Ali bevatte. Ze vertrok naar de VS en heeft sindsdien twee islam-kritische boeken geschreven: “Infidel” en “Nomade”.  

 Is Wafa Sultan een racist? Zij werd in Syrië geboren, groeide daar op en deed Screenshot_5een studie tot psychiater. Op 21-02-2006 nam ze deel aan een talkshow bij Al Jazeera en debatteerde met de presentator over Samuel P. Huntington´s theorie “Clash of Civilisations”. Een ruim vijf minuten durende video van een samenvatting van haar antwoorden werd wijdverbreid via blogs en E-mails. Volgens de New York Times werd de video minstens een miljoen keer bekeken. In de video bekritiseert ze moslims dat zij niet-moslims op verschillende manieren bedreigen en dat zij de prestaties van Joden en andere niet-moslims niet erkennen. De video was de meest bediscussieerde video aller tijden op YouTube met 260.000 comments.

Is Ibn Warraq een racist? Warraq werd in India in een islamitisch gezin geboren, dat Screenshot_6naar Pakistan verhuisde nadat Brits-Indië uiteenviel. Warraq richtte het Institute for the Secularisation of Islamic Society op. Hij is wetenschapper aan het Centrum voor Onderzoek, dat zich concentreert op kritiek op de koran. Warraq is de schrijver van zeven boeken, waaronder “Why I Am Not a Muslim” en “Leaving Islam”. Hij was spreker bij de conferentie Victims of Jihad bij de Verenigde Naties, die door de International Humanist and Ethical Union werd georganiseerd. Daar waren ook sprekers aanwezig zoals Bat Ye´or, Ayaan Hirsi Ali en Simon Deng.

Is Tapan Ghosh een racist? Als president van Hindu Samhati spreekt hij overal in Screenshot_7India en in de Verenigde Staten over de voortdurende islamitische invasie van West-Bengalen. In een artikel over hem schreef de correspondent: “Een leven van 25 jaar onvermurwbare dienstverlening heeft gezorgd voor het besluit van Tapan Ghosh om de massa van de Hindoes in de strijd tegen de onrechtvaardigheid en onderdrukkende instelling van de autoriteiten gezien de steeds erger worden agressie van radicale islamieten te verenigen.”

Ghosh zei: “Als iemand die enorm onder de bestorming door de radicale islamieten in het oosten van India heeft geleden, zowel na de deling van India als na de afscheiding van het voormalige Pakistan van Bangladesh, heeft het islamitisch terrorisme mijn leven en dat van 3 miljoen Bengalen enorm beïnvloed. De Hindoes werden door het Pakistaanse militaire regime grotendeels uitgeroeid, wat een eeuwige vormende indruk op me heeft gemaakt. Sindsdien heb ik onvermurwbaar in dienst van en voor de verheffing van de mensen gewerkt die leden onder de plaag van de radicale islam.”

Is Seyran Ateş een racist? Geboren in Turkije in een Koerdisch gezin, en tegenwoordig Screenshot_8als advocate werkzaam in Duitsland, staat Ateş uitermate kritisch tegenover de islamitische immigratiesamenleving, die vaak orthodoxer is dan haar tegenhanger in Turkije. Door haar kritiek heeft ze zich in gevaar begeven.

Haar boek “De islam heeft een seksuele revolutie nodig” zou in 2009 in Duitsland gepubliceerd worden. In een interview uit januari 2008 voor de publiekrechtelijke omroep zei Ateş dat ze zich verborgen houdt en dat zij zich voor aangelegenheden betreffende islamitische vrouwen noch openlijk noch voor de rechtbank zou inzetten, omdat men dreigingen tegen haar zou hebben uitgesproken.

Ateş is de schrijfster van het artikel “Human Rights Before Religion: Have we forgotten to protect women in our bid to accommodate practices carried out in the name of Islam?

Is Francis Bok een racist? Francis Piol Bol Bok, geboren in Soedan, was tien jaar lang Screenshot_9slaaf en werkt nu als tegenstander van de slavernij en schrijver in de Verenigde Staten. Op 15 mei 1986 werd Bok op 7-jarige leeftijd tijdens een overval door een islamitische militie op het dorp Nymlal gevangen genomen en tot slaaf gemaakt. Slavernij is een normaal bestanddeel van de orthodoxe islam. Bok leefde tien jaar in gevangenschap en ontsnapte uit Kurdufan. Daarna reisde hij via Caïro naar de Verenigde Staten. (lees hier meer over zijn verhaal).

Bok´s autobiografie “Escape from Slavery” verhaalt over zijn leven vanaf de vroege jeugd en over zijn jaren in gevangenschap tot aan zijn werkzaamheden al tegenstander van de slavernij in de Verenigde Staten.

Is Nonie Darwish een racist? Zij woont tegenwoordig in Amerika en groeide op als Screenshot_10moslima en dochter van een Egyptische generaal, wiens familie tot de intieme kring rondom president Nasser behoorde.

Nonie Darwish richtte samen met Ibn Warraq Former Muslims United op. Een organisatie die zich er deels voor inzet moslims te helpen zich te ontdoen van de inherente intolerantie, het geweld en de heerschappijideologie.

Darwish is een schrijfster van islamkritische boeken: “Cruel and Usual Punishment: The Terrifying Global Implications of Islamic Law” en ”Now They Call Me Infidel: Why I Renounced Jihad for America, Israel, and the War on Terror.

Bovendien is ze een uitgesproken critica van het sharia-recht.

Is Brigitte Gabriel een racist? Zij is een in Libanon geboren Arabische. Ze zag hoe Screenshot_11haar land een islamitische staat werd. Libanon was een christelijk land en “de parel van het Midden-Oosten” toen zij jong was. Maar de moslims in Libanon werden door Syrië en Iran ondersteund, werden langzamerhand militanter en veranderden het land in een oorlogszone.

Het lukte haar om naar Amerika te gaan, om echter tot haar ontzetting vast te stellen dat in haar nieuwe thuisland de Moslimbroederschap dezelfde weg inslaat. Ze besloot haar Amerikaanse medeburgers ervoor te waarschuwen welke duistere resultaten men kan verwachten wanneer men orthodoxe moslims sussend tegemoet komt. Dus richtte zij Act for America op, een graswortel beweging die zich inzet om het publiek te informeren over de belangrijkste richtlijnen van de islam.

Brigitte Gabriel is de schrijfster van twee boeken: “They Must Be Stopped: Why We Must Defeat Radical Islam and How We Can Do It” en “Because They Hate: A Survivor of Islamic Terror Warns America”.

Is Mark Gabriel een racist? De Egyptenaar van geboorte werd student in de islam aan Screenshot_12een van de meest prestigieuze universiteiten in de islamitische wereld. Omdat familieleden van hem in het begin bang waren dat hij als christen zou kunnen opgroeien, omdat hij door een christin werd gezoogd, kreeg hij een grondige islamitische opvoeding. Zo groeide hij, ondergedompeld in islamitische cultuur, op en werd op 6-jarige leeftijd naar de Al-Azhar universiteit gestuurd.

Toen Gabriel twaalf jaar oud was, kende hij de hele koran uit zijn hoofd. Nadat hij magisterexamen had gedaan op de Al-Azhar universiteit kreeg hij een baan als docent aan de universiteit aangeboden. Tijdens zijn onderzoek, waarvoor hij naar westerse en oosterse landen reisde, nam de afstand tot de islam toe en zag hij dat “deze vanaf het begin met geweld en bloedvergieten vervuld was, zonder enig waardevolle ideologie of zin voor fatsoen. Ik vroeg mezelf af ´Welke religie zou zo´n vernietiging van menselijk leven dulden?´ hierop gebaseerd, begon hij in te zien dat islamitische volkeren en hun leiders daders van gewelddadigheden waren.”

Toen de leiding van Al-Azhar hoorde dat Gabriel “de islamitische leer had opgegeven”, werd hij op 17 december 1991 ontslagen aan de universiteit. Bovendien vroeg men de Amas Ebn Malek moskee in Gizeh of hij ontslagen kon worden uit zijn functie als imam. Daarop arresteerde de Egyptische geheime politie Gabriel en sloot hem drie dagen lang op in een cel zonder voedsel en drinken. Daarna werd hij vier dagen lang gefolterd, verhoord, toen naar de Calipha gevangenis in Cairo gebracht en tenslotte een week later zonder aanklacht vrijgelaten. Hij vluchtte uit Egypte en heeft sindsdien meerdere boeken geschreven, waaronder “Islam and Terrorism”.

Is Walid Shoebat een racist? Shoebat is een naar Amerika geëmigreerde Palestijn en Screenshot_13voormalig militant van de PLO. Hij werd in Bethlehem geboren als kleinzoon van het hoofd van de dorpsgemeente van Beit Sahour, die een metgezel was van de grootmoefti van Jeruzalem. In 1993 bekeerde Shoebat zich tot het christendom, nadat hij zes maanden lang de joodse Bijbel had bestudeerd. Dit deed hij als reactie op een uitdaging van zijn vrouw, die hij had geprobeerd tot de islam te bekeren.

Na de aanslagen van 11 september 2001 begon Shoebat de islam openlijk te bekritiseren. Hij is in de mainstream media in de hele wereld opgetreden en was deskundige en getuige in een serie documentaires over de orthodoxe islam.

Shoebat vertegenwoordigt het standpunt dat er parallellen bestaan tussen de radicale islam en het nationaalsocialisme. Hij zegt: “Seculiere leren zoals het nationaalsocialisme zijn minder gevaarlijk dan het islamfascisme dat wij tegenwoordig zien. . . omdat het islamfascisme een sterke religieuze drang in zich draagt, die zegt dat ´Allah de almachtige je beveelt dit te doen´. . . Het islamfascisme probeert zich in 55 islamitische landen te verbreiden. Het kan potentieel dus een succes van meerdere nazi-Duitslanden hebben als deze mensen hun zin krijgen.”

Is Simon Deng een racist? Deng werd geboren in het zuiden van Soedan. Zijn dorp Screenshot_14genaamd Tonga was een vreedzame boerengemeenschap, ondanks de veelvuldige overvallen door het islamitische Soedanese leger, waarbij het hutten in brand stak en het vee meenam. “Een van de eerste dingen die men mij als kind vertelde, was, dat wanneer de Arabische mannen komen je gewoon voor je leven moet rennen”, herinnert Deng zich. Het verhaal van het Arabische kolonialiseren van Afrika is een verhaal van  islamisering, van slavenhandel op grote markten en van volkerenmoord.

Op zekere dag komen de moslims en Deng wordt gevangen genomen en tot slaaf gemaakt. Op 12-jarige leeftijd herkende hij een man uit zijn dorp op grond van een serie zwellingen op diens voorhoofd. Het is een stamteken, dat Deng ook heeft. De man riep een ver familielid van Deng dichterbij, die toevallig in de buurt stond. Met hulp van zijn stamgenoten was de jongen in staat om te vluchten.

Nadat hij ontsnapt was aan de slavernij emigreerde hij naar Amerika. Deng reisde door het land en richt zich tot zijn toehoorders, die reiken van de VN tot leerlingen van middelbare scholen. Zijn toespraken concentreren zich op onderwijs en de antislavernij beweging. Deng is tegenwoordig iemand, die waarschuwt voor de gruwelijkheden van de ongebreidelde islam en de sharia. “Ik werd tot slachtoffer gemaakt in naam van de islam”, zegt hij.

Is Babu Suseelan een racist? Professor Babu Suseelan werd geboren in India en is een Screenshot_15Hindoeleider, mensenrechtenactivist, universiteitsprofessor en psycholoog. Bovendien is hij directeur van het Indian American Intellectuals Forum in New York.

Suseelan is de schrijver van meerdere gepubliceerde artikelen over de terreur van Jihadisten en cognitieve psychologie. Hij werd als spreker uitgenodigd op internationale conferenties over het islamitisch militantisme. Hij houdt toespraken in de hele wereld en probeert mensen erover te informeren wat orthodoxe islam is en welke gevaren deze voor de vrije wereld vormt.

Is Walid Phares een racist? Phares werd geboren in Libanon, waar hij afstudeerde in Screenshot_16de rechten, politieke wetenschappen en sociologie. Hij verwierf een magister in internationaal recht aan de universiteit van Lyon in Frankrijk. Bovendien haalde hij zijn doctorstitel met het thema internationale betrekkingen en strategische studies aan de universiteit van Miami. In 1990 emigreerde hij naar de Verenigde Staten.

Phares was getuige voor het Europees Parlement, de Veiligheidsraad van de VN, het Congres van de VS, voor commissies van de Amerikaanse ministeries van Staat, Justitie, Defensie en Homeland Security.

Zijn geschriften ontmaskeren de politieke natuur die in de islamitische leer is ingebed en zoeken naar oplossingen voor de problemen waarmee het Westen geconfronteerd wordt. Enkele van zijn boeken zijn: “True Confrontation: Winnig the War against Future Jihad” en “The War of Ideas: Jihadism against Democracy”.

Is Zeyno Baran een racist? Baran is een Turks-Amerikaanse wetenschapster en Screenshot_17directeur van het Center for Eurasian Policy. Een van Baran´s belangrijkste specialisaties is de bestrijding van radicaalislamitische ideologie vanuit Turkije naar Europa en Eurazië.

Baran heeft Europese en Amerikaanse regeringen bekritiseerd te nauw met individuen samen te werken die de radicaalislamitische ideologie verbreiden. Zij is van mening dat zulke activiteiten in werkelijkheid tegen Amerikaanse en Europese belangen werken.

Baran heeft onlangs over juist dit thema een artikel geschreven in de Weekly Standard. Daarin stelt ze een soort “lakmoesproef” voor de beslissing voor met wie en met welke soort moslimverenigingen de Amerikaanse regering zou moeten samenwerken. Baran argumenteert dat “de beslissende factor ideologie moet zijn: is de groepering radicaalislamitisch of niet?” Zij denkt dat de Moslimbroederschap, Hezbollah en Hizb ut-Tahrir niet voor haar test zullen slagen.

Is M. Zuhdi Jasser een racist? Jasser is de president en oprichter van het American Screenshot_18Islamic Forum for Democracy. Als strenggelovige moslim richtte hij het AIFD op als gevolg van de aanslagen op Amerika op 9 september 2001 als een initiatief om een Amerikaans-islamitische mening te uiten die zich inzet voor het behoud van de oprichtingsprincipes van de Amerikaanse grondwet, voor vrijheid, voor vrede en voor de scheiding van staat en moskee.

Als voormalig luitenant ter zee bij de Amerikaanse marine diende Jasser 11 jaar lang als geneeskundig officier. Hij is op nationaal niveau een erkende expert als het gaat om ideeën tegen de politieke islam en Amerikaanse organisaties van “islamisten”. Op 2 oktober 2009 informeerde Jasser leden van het Congres over de bedreiging door de politieke islam. Hij informeert regelmatig leden van het Congres in een antiterreur vergadering.

Is Magdi Allam een racist? Allam werd in Egypte geboren en opgevoed door Screenshot_19islamitische ouders. Zijn moeder Safeya was gelovig en praktiserend moslima, terwijl zijn vader “compleet seculier” was. Hij werd journalist en openlijk criticus van het “islamitisch extremisme”.

In 2005 publiceerde Allam een artikel, waarin hij opriep tot een verbod op de bouw van moskeeën in Italië. In een artikel, waarin hij moskeeën ervan beschuldigt haat aan te wakkeren, claimt hij dat Italië lijdt aan “moskeemanie”.

In een open brief aan de redacteur schreef Allam dat de islam niet gescheiden kan worden van islamitisch extremisme. Hij bekritiseerde de islam zelf, veelmeer dan het islamitisch extremisme, en argumenteerde: “Ik heb me afgevraagd hoe het mogelijk is dat mensen zoals ik, die serieus en moedig een gematigde islam eisen en daarbij de verantwoordelijkheid nemen zich met naam en toenaam bloot te geven om islamitisch extremisme en terreur te veroordelen, zo eindigen dat zij in naam van de islam en op basis van de koran ter dood veroordeeld worden. Ik moest inzien dat buiten het toeval van het fenomeen van het islamitisch extremisme en terrorisme op globaal niveau het fundamentele kwaad inherent in een islam zit die lichamelijk gewelddadig en historisch tegenstrijdig is.”

Is Farshad Kholghi een racist? Kholghi werd geboren in Iran en herinnert zich de tijd Screenshot_20voor de islamitische revolutie, toen sjah RezaPahlavi onaangevochten op de eerste plaats regeerde en het land op vaste koers richting het Westen lag, met grote ontwikkelingen in infrastructuur, industrie, onderwijs en gezondheidszorg. Farshad Kholghi is heel bekend uit publieke debatten in Denemarken. Zoals bijna bij iedereen het geval is die over de islam discussieert, werd hij aangeklaagd wegens racisme, wat gezien zijn etniciteit een grap is, en hij werd ervan beschuldigd politiek “rechtse” opvattingen te vertegenwoordigen.

Farshad vroeg daarop retorisch: “Is het rechts om je in te zetten voor vrouwenrechten. Is het rechts om religie te bekritiseren? Is het rechts om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen? Is het rechts om het recht van een individu te verdedigen boven een ideologie? Als dat zo is, dan ja, dan vertegenwoordig ik rechtse opvattingen.”

Farshad zet zich intensief in voor openbare discussies om zich niet door religieus fanatisme te laten intimideren en in plaats daarvan met dit en zijn machtsmisbruik de gek aan te steken door de toepassing van de beste westerse waarden. Daartoe behoren openbare discussies, een nauwgezette controle van islamitische organisaties en de gezonde traditie van satire en het bespotten van huichelachtige, corrupte en uitbuitende religieuze leiders.

Is Bassam Tibi een racist? De Syriër van geboorte is nu een Duits staatsburger. Hij is Screenshot_21moslim en politieke wetenschapper evenals professor voor internationale betrekkingen. Tibi is een onbuigzaam criticus van het “islamisme” en een voorvechter van de hervorming van de islam op zich. In academische kringen staat hij bekend om zijn analyse van internationale betrekkingen en de invoering van de islam in de internationale onderzoeksgebieden van internationale conflicten en civilisatie.

Tibi bezet acht leerstoelen in alle continenten. Tibi was vooraanstaand gastwetenschapper aan de universiteit van Yale, toen hij in 2009 met pensioen ging. Datzelfde jaar publiceerde hij zijn levenswerk met de titel: “Islam’s Predicament with Cultural Modernity”.

Is Khaled Abu Toameh een racist? Toameh werd geboren op de “West Bank” in 1963 Screenshot_22als kind van een Israëlisch-Arabische vader en een Palestijns-Arabische moeder. Hij behaalde zijn bachelor voor Engelse literatuur aan de Hebrew University en woonde met zijn vrouw en drie kinderen in Jeruzalem.

Toameh was degene met de meeste dienstjaren als verslaggever voor de Jerusalem Report en correspondent voor Al-Fajr, dat hij omschrijft als een spreekbuis van de PLO. Hij heeft meerdere documentaires over de Palestijnen voor de BBC, Channel 4, de Australische, Deense en Zweedse televisie geproduceerd. Onder andere enkele die de verbinding tussen arafat en de betalingen aan de gewapende vleugel van Fatah onthulden evenals corruptie binnen de Palestijnse autoriteiten.

Hij was de eerste journalist die berichtte over het seksschandaal dat de Palestijnse autoriteiten begin 2010 schokte. Dit leidde tot zijn ontslag door Rafiq Husseini, de stafchef van de Palestijnse president Mahmoud Abbas. Het schandaal werd door de voormalige medewerker van de Palestijnse geheime dienst, Fahmi Shabaneh, in een exclusief interview met Toameh in de Jerusalem Post onthuld. Een van de bekendere artikelen van Toameh heet “Where Are the Voices of ´moderate´ Muslims?”.

Is Tawfik Hamid een racist? Hamid werd geboren in Egypte en werd lid van de Screenshot_23militante islamitische organisatie al-Gama’a al-Islamiyya. Na een innerlijke verandering begon Hamid in moskeeën te prediken om een vredesboodschap te verbreiden, wat hem tot het doelwit van islamitische militanten maakte, die zijn leven bedreigden. Hamid emigreerde toen naar het Westen, waar hij aan de UCLA, de Stanford University, de University of Miami en de Georgetown University doceerde tegen islamitisch fundamentalisme.

In een artikel uit 2009 in de Wall Street Journal zegt Hamid dat de islam zou moeten bewijzen dat hij een religie van de vrede is. Hij riep islamitische geleerden en geestelijken ertoe op “een shariaboek te produceren dat door de islamitische wereld geaccepteerd wordt en dat leert dat Joden geen varkens en apen zijn, dat oorlogsverklaringen ter verbreiding van de islam onacceptabel zijn en dat het doden van afvalligen een misdaad is.”

Hamid heeft hoofdartikelen voor de Wall Street Journal geschreven, o.a.: “Islam Needs To Prove It’s A Religion Of Peace”, “How to End Islamophobia” en “The Trouble with Islam”.

 _______________________________________________

Oké, de lijst met vooraanstaande islamcritici zou nog veel langer gemaakt kunnen worden. Als u denkt dat het racistisch zou zijn om de islam te bekritiseren, vertelt u mij dan eens precies welk ras het is dat iedereen bekritiseert? Daarop moet u het antwoord schuldig blijven. Om kritiek op de islam “racistisch” te noemen, is manipulatief en een achterbakse laster onder de gordel is. De exacte naam is “critici”. Al deze hierboven genoemde mensen houden zich bezig met kritiek op religie, kritiek op een ideologie en met politiek commentaar. Dat alles is veel wenselijker, noodzakelijker en een vitaal bestanddeel van een vrije samenleving.

Enkele mensen die de islam bekritiseren, zijn racisten. Dat wil niet zeggen dat islamkritiek racisme is.

Het is ook waar dat enkele mensen die de islam bekritiseren socialisten zijn, maar het zou dom zijn om te beweren dat het bekritiseren van de islam socialistisch zou zijn.

De islam is geen ras. Er komen moslims in ieder ras voor.

Het grootste islamitische land is Indonesië. Er zijn meer niet-Arabische moslims dan Arabische moslims. Kritiek op de islam is niet racistisch.

Veel mensen, die proberen de islamkritiek tot zwijgen te brengen, weten heel goed dat de islam geen ras is. Maar laster is nu eenmaal uitermate effectief in de vrije wereld.

De pure aanname kan een politieke carrière ruïneren of iemand zijn baan kosten. Dus ook als het niet waar is – en veel mensen die zo praten, weten dat het niet waar is – is het desondanks een effectief wapen van de censuur.

Ik hoop dat deze lijst eens en voor altijd iedereen te kakken zet die zegt: “De islam bekritiseren is racistisch.” Ik hoop dat deze lijst de absurde belasteringen voorgoed uit de openbare discussies verwijderen. Hoop ik teveel?

Iedere keer als u “racisme” leest of iemand dit hoort zeggen om de islamkritiek tot zwijgen te brengen, geef dan antwoord met deze lijst en wacht af wat er gebeurt.

Bron:
http://europenews.dk/de
Vertaling: Anja Freese

Bron oorspronkelijk artikel:
www.citizenwarrior.com
Auteur: Citizen Warrior

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Islamkritiek, Racisme. Bookmark de permalink .

35 reacties op Is het racistisch om kritiek te hebben op de islam?

  1. Luchtpint zegt:

    De islam is geen ras. Er komen moslims in ieder ras voor.

    Grosso modo onderscheidt men op deze planeet 3 rassen. Het Europide, het Mongoloïde en het Negroïde ras. Doorheen de 19e eeuw heeft men allerlei fijnere opdelingen gehanteerd met onnodige nuances, en dat met de bedoeling om een hiërarchische structuur aan te brengen die ongeveer analoog loopt met de classificatie van hogere en lagere diersoorten. M.a.w. een soort taxonomie van hogere en lagere rassen binnen eenzelfde klasse die grosso modo bedoeld was om allerhande bedenkelijke rassentheorieën mee te ondersteunen, terwijl er in realiteit maar 3 grote categorieën zijn.

    Belangrijk is ook om de nadruk te leggen op het feit dat huidskleur geen rol speelt in het definiëren van ras. In de redelijk simplistische visie van sommigen zou racisme hoofdzakelijk in verband worden gebracht met discriminatie op grond van huidskleur, maar ras wordt daardoor niet essentieel gedefinieerd omdat in de drie categorieën huidskleur schakeringen vertoont. Denk aan het onderscheid tussen noordelijke Europiden (met lichtere huidskleur) en Mediterrane Europiden, of bijvoorbeeld aan Arbieren uit de Sahelgordel, die vaak even donker van huidskleur zijn als Negroïde Afrikanen. Ook Indiërs, Pakistanen en Bangladeshi behoren trouwens tot het Europide ras . Ook voor Mongoloïden geldt variatie in huidskleur: noordelijke mongoloïden, zoals bijvoorbeeld de Mongolen zelf, zijn blanker van huidskleur dan bijvoorbeeld Chinezen of Vietnamezen, sommige Indonesiërs zijn nog donkerder van huidskleur.

    Het onderscheid van rassen kan vooral gemaakt worden op grond van botstructuur. Stel je de volgende situatie voor: ik loop in het bos rond en stuit op een quasi volledig skelet van een mens. Niemand die weet op het zicht wie die persoon kan zijn en ik doe aangifte van mijn vondst. (en er zijn geen andere sporen: geen voorwerpen, geen tatoeages, enz.) In het forensisch onderzoek kan door onderzoek van beenderen (forensische antropologie/osteologie) nagegaan worden of de persoon in kwestie tot één van bovenstaande rassen behoort. D.w.z. indien met op grond van objectieve criteria een persoon wil identificeren en er geen zacht weefsel over blijft, dan moet men zich gaan behelpen met botten. Identificatie van die botstructuur kan dan ook als basis dienen om bijvoorbeeld, samen met een aantal andere hulptechnieken, een driedimensionale afbeelding te maken die kenmerken vertoont van één van de rassen die worden vermeld: de persoon die geïdentificeerd wordt is ofwel van het Negroïde, Europide of Mongoloïde ras. Het volstaat dus niet om louter vanuit de vaststelling te vertrekken dat “we eens mens gevonden hebben” en het daarbij te laten. Ras is dus een objectief vaststelbaar kenmerk, ras kan dus geobjectiveerd worden tot een kenmerk dat dienstig is om bijvoorbeeld vermiste personen te zoeken, en de aandacht op o.a. dat kenmerk te focussen om te verhinderen dat met een verkeerde persoon zou identificeren. (die van een ander ras zou zijn)

    Ras is een objectief kenmerk dat mee helpt om specifieke personen te identificeren en is op die manier een waardenvrij instrument dat geen enkele morele uitspraak doet over de persoon zelf. Forensische onderzoekers beperken zich tot de essentie: objectieve identificatie van personen en niet meer dan dat. In tegenstelling tot echte racisten, die meteen een waardeoordeel hechten dat negatief uitvalt voor personen, die op grond van hun objectieve raskenmerk moeten worden gebrandmerkt als “minderwaardig.”

    Er zijn echter mensen, vooral links georiënteerde Goedmensen, die vinden dat de mens één groot Unitair Ras is, dat we allemaal tot één enkel ras behoren. En de grootste onzin die men verkoopt is gewoonlijk “uiteindelijk zijn we allemaal Afrikanen”. Voor hen is ras dan een sociaal construct, niet objectief verifieerbaar, net zoals voor sommige idioten onder hen ook geslacht een sociaal construct is. Wie objectief besluit dat er op deze planeet 3 rassen zijn en daar verder geen morele conclusies aan verbindt en zich enkel beperkt tot de vaststelling dat dat een objectief gegeven is, kan geen racist zijn. Het onderscheid maken is gewoon de objectieve vaststelling doen, en niet meer dan dat.

    Like

  2. https://eunmask.wordpress.com/…/de-goden-en-hun-knuffelaars/
    In feite zijn juist de knuffelaars de ware racisten, doordat zij hun eigen volksgenoten en hun eigen civilisatie aan de barbaren verkwanselen!

    Like

  3. Erik zegt:

    Door dit zo voor te stellen geef je indicatief aan dat kritiek van blanke westerse mensen op de islam wel racistisch is, omdat je hier uitsluitend gekleurde mensen naar voren haalt.
    Dat is dan wel racistisch.

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      Nee, dat deze mensen allemaal uit gebieden komen waar de islam al heerst, kunnen zijn niets aan doen. Het overgrote merendeel van hen zijn ex-moslims.

      Like

    • Jan zegt:

      Hafid Bouazza kwam op 7jarige leeftijd naar Nederland en zei onlangs dat de islam een religie van en voor flikkers is:
      De islam is een religie van en voor flikkers
      Een godsdienst die volgelingen toestaat om vier vrouwen te huwen en een onbepaalde hoeveelheid concubines en slavinnen te bezitten, heeft iets te verbergen. En zoals de schooltas van een kind het beste verstopt wordt in zijn opgeruimde klerenkast, zo verstopt de islam zijn grootste beloning tussen de hoeri’s onder rijke lommer: in de vorm van ‘knaapjes als verborgen parels’ die de gelovigen wijn zullen schenken in het paradijs.

      Hier is niks mis mee, maar de wereld hoeft niet op te draaien voor de spartelende claustrofobie in de homokast die hiervan het gevolg is.

      https://ejbron.wordpress.com/2013/12/21/de-islam-is-een-religie-van-en-voor-flikkers/

      Like

  4. luckybee zegt:

    Nee de Islam is geen rass, maar een geloof.

    Like

  5. luckybee zegt:

    Alle moslims die hier zijn, handelen tegen de will van Onze God van Abraham; de Tien geboden.
    Wij moeten ze waarschuwen en ook al hun vrienden dat de Toorn van onze Gopd ze zullen tereffen als ze niet van hier vertrekken, en terug keren naar waar ze vandaan kwamen.

    Like

    • BertG. zegt:

      En wanneer gaan we dat dan een keer mee maken?
      Jullie, gelovigen, wachten hier al eeuwen op, en maar blijven volhouden dat “HIJ’ een keer gaat ingrijpen en ze zal straffen.
      Maar voorlopig heeft nog NOOIT iemand daar ooit iets van kunnen zien of meemaken.
      en maar blijven volhouden dat het ooit gaat gebeuren. Zou ik toch eens met me dokter over praten, als ik jou was.
      Je moet op de kermis gaan werken man. In zo’n voorspeller tent.

      Like

  6. Dit ga ik zeker bewaren, wat een geweldig goed artikel. Stond dit maar een keer paginagroot in een reguliere krant, zodat iedereen dit kan lezen!

    Like

  7. De islam is aantoonbaar een levensbedreigende religie waarbij mensen totaal kunnen escaleren met alle eventuele verschrikkelijke gevolgen van dien!Gelukkig volgen de meeste moslims niet hun boegbeeld Mohammed na (massamoordenaar en pedofiel),velen zijn zich niet bewust van de afschuwelijke geschiedenis van hun religie !(net zo trouwens als de naamchristenen van de R.K.)Gelukkig is er ÉÉN MENS voor ons allen gestorven op Golgotha en ten derden dage weer opgestaan uit het graf ,waardoor de hele mensheid (heidenen,moslims=heidenen,boedisten enz…) zich kunnen verzoenen met DE GOD van Israël (ook de Joden van het oude testament )Tendiepste ben je een ware Jood als je simpelweg in YESHUA HAMASIACH gelooft!!!Shalom van Léon van Duren.

    Like

    • Driek zegt:

      Léon van Duren zegt: Gelukkig is er ÉÉN MENS voor ons allen gestorven op Golgotha en ten derden dage weer opgestaan uit het graf ,waardoor de hele mensheid (heidenen,moslims=heidenen,boedisten enz…) zich kunnen verzoenen met DE GOD van Israël (ook de Joden van het oude testament )Tendiepste ben je een ware Jood als je simpelweg in YESHUA HAMASIACH gelooft!!!Shalom van Léon van Duren.

      Gelukkig, ik voel mij meteen een stuk opgeluchter. Maar weet u, beste beste Léon van Duren, het zoude veel beter zijn als iedereen z’n geloof achter z’n voordeur praktiseert. Ik begin mij te ergeren aan al dat geloof. En die flauwekul van “Tendiepste ben je een ware Jood als je simpelweg in YESHUA HAMASIACH gelooft!!!”, dat slaat nergens op. En ga dat Oude Testament eens een keertje goed lezen. En als u toch bezig bentt, neem dan het Nieuwe Testament ook even mee. Dank u wel. Prettige dag verder.

      Like

  8. ildiko zegt:

    Weg met de islam! met haar vele gezichten en wrede stromingen. Islam hoort niet in Europa, niet bij democratie! ISLAM HOORT IN DE HEL!

    Like

  9. Jan zegt:

    Islam is geen ras. Dat links volk dit zegt komt omdat zij deze ideologie met Arabieren associëren en zo proberen de ander de mond te snoeren zodat zij, de linksmensen, door kunnen gaan met de afbraak van de westerse civilisatie, samen met moslims.

    Alles is in ogen van de linksmens alles racistisch, zelfs de Amerikaande vlag die een Amerikaanse professor van alle universiteiten wilde zien verwijderd. Hier de reactie van Megan Kelly: http://pjmedia.com/tatler/2015/03/11/watch-megyn-kellys-glorious-response-to-professors-who-want-to-ban-the-u-s-flag/

    Een paar jaar terug was het eten van pindakaas en jam op brood op school racistisch (1), het dragen van een sombrero (2) en werden onlangs de bekende zuidelijke staten dixie-jurken aan de universiteit verboden omdat deze een ‘belediging’ zijn voor de tere ziel van de zwarten.

    http://patdollard.com/2015/03/university-bans-traditional-southern-ball-gowns-for-fear-of-blacks-saying-theyre-offended/

    1. http://dailycaller.com/2013/11/21/now-peanut-butter-and-jelly-sandwiches-are-racist/

    2. http://www.telegraph.co.uk/education/universityeducation/10427042/University-bans-sombreros-as-racist-costume.html

    Kortom, alles is racistisch, net zo als dat alles de oorzaak is van global warming en global warming van alles veroorzaakt:
    Everyting is racism: http://everythingisracism.com/

    15 idiote zaken die socialisten racistisch noemen sinds Obama werd gekozen:
    1. Kritiek op de belastingdienst
    2. Republikeinen die een vergadering houden tijdens een wervelstorm
    3. Een vuurwapen in bezit willen hebben om inbraken te voorkomen
    4. Het gebruik van de woorden ‘grondwet’ en ‘Founding Fathers’
    5. Obama ‘kwaad’ noemen
    6. Zeggen dat Obama liegt
    7. Zeggen dat Obama bevoorrecht is
    8. Zeggen dat de vakbondsbaas Obama in de buurt is (vakbonden hebben in de VS een ongekende macht. Zo mogen docenten in nagenoeg alle staten alleen les geven als zij lid zijn van een vakbond)
    9. Zeggen dat een identiteitsbewijs verplicht is om te mogen stemmen
    10. Zeggen ‘Ik wil mijn land terug’
    11. Zeggen dat je een fan bent van Herman Cain
    12. Opkomen voor het 2e amendement (wapenbezit)
    13. Republikeinen die proberen te voorkomen dat Obama herkozen wordt
    14. Een afkeer er van hebben dat Obama president is
    15. Een afkeer van Obama hebben
    http://townhall.com/columnists/johnhawkins/2013/08/27/15-moronic-things-liberals-call-racism-since-obama-was-elected-n1674131/page/full

    Iemand die al dit voortdurend in zijn mond neemt en iedereen en alles voor ‘racistisch’ uitmaakt (inmiddels is het woord volledig betekenisloos geworden) is adhd-er Chris Matthews, deurmat van Obama

    Op deze site nog een opsomming van deze geestelijk gestoorde:
    The Top 20 Worst Chris Matthews Quotes Calling Obama Critics Racist
    http://newsbusters.org/blogs/geoffrey-dickens/2013/11/07/top-20-worst-chris-matthews-quotes-calling-obama-critics-racist

    Recentste idiotie in Amerika: blanken weigeren omdat zij blank zij, want dat is racistisch en wordt gebundeld onder het begrip ‘white privilege’.
    Two Students Kicked From Anti-Racist Meeting For Being White
    http://dailycaller.com/2015/03/16/two-students-kicked-from-anti-racist-meeting-for-being-white/
    Een site die deze idiotie verspreidt is de marxistische leugensite The Salon:
    10 ways white people are more racist than they realize
    http://www.salon.com/2015/03/04/10_ways_white_people_are_more_racist_than_they_realize_partner/

    Gelukkig ben ik een stuitende racist.

    Like

    • Jullie hebben een probleem .Hier in brasil wat minder rassisme . tja een negro is wat minder kansrijk , en we mogen ze geen ”maccaco” meer noemen,Voor de rest leven we redelijk samen.Uiteraard is dit ook een immigratie land.Met een knipoog, Mart.

      Like

  10. Jan zegt:

    Zij zijn allemaal islamofoben, gestoorden, psychopaten, hypocrieten volgens links volk. De site ‘Loonwatch’ heeft doet dit met iedereen die het niet eens is met de schrijvers op deze site. Een greep:
    Tawfik Hamid: The Shemp of the Three Stooges
    http://www.loonwatch.com/2009/07/tawfik-hamid/

    Ayaan Hirsi Ali: Convert To White Supremacy
    http://www.loonwatch.com/2015/03/ayaan-hirsi-ali-convert-to-white-supremacy/

    Wafa Sultan: A Poseur Playing off of Ignorance to Further Hate
    http://www.loonwatch.com/2009/11/wafa-sultan-a-poseur-playing-off-of-ignorance-to-further-hate/

    Ibn Warraq: anti-Islam polemicist and Western supremacist and unoriginal
    http://www.loonwatch.com/2012/06/the-profundities-of-the-pseudo-ibn-warraq-muslims-forgot-saladin-but-remembered-richard-the-lionheart/

    A Case Study in Sincere Hypocrisy: Brigitte Gabriel
    http://www.loonwatch.com/2009/04/a-case-study-in-sincere-hypocrisy-brigitte-gabriel/

    Like

  11. hendrikush zegt:

    Hoe durven ze? Kritiek op de allerhoogste! Om met de bijbel te spreken: Kruisigt hen.

    Like

  12. Theresa Geissler zegt:

    Uitstekend! Deze lijst, die inderdaad de stelling “islamkritiek is racisme” genadeloos logenstraft, zou in de eerste plaats -daar heb je het weer- alle EU-regeringen door de strot geduwd moeten worden en in de tweede plaats zogeheten ‘idealistische’ bolwerken, zoals de feministische- en de milieubewuste hoek! Voorts zou de voltallige media er aandacht aan moeten besteden!
    Maar ja, al deze mensen die in de list worden opgesomd zijn al langer actief en als ze nu nóg niet de aandacht krijgen, die ze verdienen is dat juist het teken, dat er in het algemeen iets vréselijk scheef zit!

    Like

  13. Jan zegt:

    Mark Steyn schreef in een van zijn columns dat moslims zijn vanwege de islam een immens saai volk is. Hoe verder naar het oosten, hoe minder wereldse maar religieuzer tot er niets meer is en de stilte overheerst.

    Like

    • BertG. zegt:

      Omdat uiteindelijk iedereen dood en doodsbang geworden is voor mekaar door de extreme “sociale controle’ onderling of je je wel goed gedraagt in overeen stemming met het geloof.
      Veel meer schijnen ze daar ook niet te doen te hebben dan op mekaar letten.
      Dan kijk je wel uit om zomaar ergens een mening over te geven, dat kan je je leven kosten.

      Like

    • Jan zegt:

      Zin moet zijn: hoe minder wereldse muziek en meer religieuze……

      Like

  14. Cathja zegt:

    Is kritiek hebben op het christendom dan ook racistisch? Nee, want je mag op iedere godsdienst kritiek hebben, dus ook op het christendom. Maar het plegen van geweld tegen christenen is niet toegestaan.
    Mag je kritiek hebben op het Joodse geloof? Ja, dat mag ook. Maar antisemitisme mag niet, want dat is pure Jodenhaat, en dat is verboden.
    Dus: kritiek op de islam is niet racistisch en moet gewoon kunnen, al vinden de moslims dat ze daarmee gediscrimineerd worden. Maar moslim-zijn is niet aan welk ‘ras’ dan ook gebonden, dus kan er niet van racisme worden gesproken.

    Eigenlijk is het heel simpel, maar de meeste mensen lijken wel blind te zijn voor een logische beredenering.

    Heel goed artikel overigens!

    Like

  15. Luchtpint zegt:

    Vervolgens kan je, objectief doordenkend, ook de loutere vaststelling doen dat geloof niet met ras verbonden is. Uiteraard gaat dit ook weer niet voor Goedmensen, die op puberale wijze de zaken altijd proberen te vereenvoudigen om mensen die kritiek hebben op de Islam een etiketje op te kleven. Het ontgaat hen totaal dat er zowel mensen van het Negroïde ras, het Mongoloïde ras en het Negroïde ras zijn die Moslims zijn. Men heeft dan, bij gebrek aan een degelijke basis om kritiek mee af te weren, de puberale reflex om dit te wijten aan racisme, waarmee men dan zonder nadenken 3 objectief onderscheiden rassen tot één synthetisch en artificiëel ras gaat samenvoegen. M.a.w. uit drie rassen maakt men een nieuwsoortig ras: het Moslim ras, continu onderhevig aan ons “racisme” !

    Ideologie is niet met ras verbonden,zoals wij hier wel weten, en de distributie van bijvoorbeeld het christendom over de 3 onderscheiden rassen loopt ongeveer parallel aan die van de Islam onder die rassen. Wie echter kritiek zou hebben op het Christendom wordt nooit met de vinger gewezen als racist, en er zullen ook geen pseudo-intellectuelen rondlopen die haastig Negroïde, Europide en Mongoloïde Christenen gaan amalgameren tot één synthetisch Christen-ras om kritiek mee te pareren. In dat geval lijkt zoiets als “racisme” hoegenaamd geen geldig argument te zijn om verdenkingen van discriminatie op criticasters te laden. De overtuiging van mensen houdt geen enkel verband met ras. En linkse ratten die gemakshalve elke ideologie willen bekritiseren, anders dan de Islam, worden ook niet controversieel bevonden, laat staan racistisch.

    “Racisme tegen moslims” op grond van kritiek m.b.t. hun ideologie inroepen is niet alleen stupide, maar ook een duidelijk signaal van het meten met twee maten en twee gewichten, een soort sociaal construct van Links, dat bij gebrek aan zinnige tegenargumenten om de kritiek op de ideologie te pareren, in zeven haasten beslist om moslims tot één geunificeerd ras te bombarderen. Wie mensen wil brandmerken op grond van een objectief kenmerk waarmee men geboren is om daaruit te besluiten dat die persoon minderwaardig is, dat is een echte racist. En dat zijn de meeste Westerlingen vandaag niet. Zo onredelijk zijn we gewoonweg niet meer. Als men echter de ideologie of geloofsbelijdenis van moslims wil bekritiseren, wat hoegenaamd geen raskenmerk is of kan zijn, dan wordt men plots “racist” ?

    Like

    • Luchtpint zegt:

      1) Rassen zijn fysiek duidelijk van elkaar te onderscheiden, louter op het zicht. Een gegeven dat in deze tijd verder geen morele waardeoordelen uitlokt bij de meeste mensen.

      2) Er is geen enkel oorzakelijk verband tussen ras en specifieke geloofsovertuiging, wat PC idioten zelf ook wel weten.

      3) Racisme als woord wordt een lege doos, een betekenisloos begrip dat PC idioten naar hun eigen believen invullen om de Islam (en geen enkele andere ideologie) mee uit de wind te zetten.In het geval van Christenen spreekt men (terecht) nooit van racisme, in het geval van kritiek op de Islam wordt het begrip een absoluut karakter aangemeten: dan gaat het altijd om “racisme”. Je kan het niet op twee manieren tegelijk hebben.

      Ofwel heeft een woord als racisme een duidelijke betekenis die niet verandert, ofwel kan het eender wat betekenen al naargelang wie het gebruikt, en wordt het daardoor betekenisloos. Racisme houdt verband met RAS en niet met geloofsovertuiging !

      “Racism is the lowest, most crudely primitive form of collectivism. It is the notion of ascribing moral, social or political significance to a man’s genetic lineage—the notion that a man’s intellectual and characterological traits are produced and transmitted by his internal body chemistry. Which means, in practice, that a man is to be judged, not by his own character and actions, but by the characters and actions of a collective of ancestors.

      Racism claims that the content of a man’s mind (not his cognitive apparatus, but its content) is inherited; that a man’s convictions, values and character are determined before he is born, by physical factors beyond his control. This is the caveman’s version of the doctrine of innate ideas—or of inherited knowledge—which has been thoroughly refuted by philosophy and science. Racism is a doctrine of, by and for brutes. It is a barnyard or stock-farm version of collectivism, appropriate to a mentality that differentiates between various breeds of animals, but not between animals and men.

      Like every form of determinism, racism invalidates the specific attribute which distinguishes man from all other living species: his rational faculty. Racism negates two aspects of man’s life: reason and choice, or mind and morality, replacing them with chemical predestination.”

      Aldus Ayn Rand. Als het een ding aantoont, dan is het wel dat PC goedmensen geen redelijk argument hebben om kritiek op de Islam te counteren, en dat men dan maar uit paniek de betekenis van het woord verdraait en dan in een handomdraai eigenlijk een soort nieuw ras wil creëren uit het niets door er drie samen te voegen alsof het één ras is dat onderhevig zou zijn aan racisme !!!

      Like

  16. Frerik zegt:

    Heel goed artikel en kan heel goed dienen als naslagwerk om onze feiten steeds opnieuw te verduidelijken. Wat is dit veel werk geweest, bedankt.

    Like

  17. Pingback: De ‘Goden’ en hun knuffelaars… | eunmask

  18. P.S. Stuur dit artikel ook door naar de gewetenloze ambtenaren van de geldverslindende I.N.D.Of te wel de toegangssluis van de honderdduizenden moslims in Nederland!..De hoofddirectie van deze waardeloze organisatie zou zich diep moeten schamen ,waar zij de afgelopen jaren de Nederlanders mee hebben opgezadeld !!Hopende dat de ambtenaren van de I.N.D.een opleiding gaan krijgen om het verschil te leren kennen tussen de massamoordenaar ,pedofiel en analfabeet Mohammed en YESHUA HAMASIACH (JEZUS ) verblijf ik met vriendelijke groeten Shalom van Léon van Duren.

    Like

  19. vanhetgoor zegt:

    Dit is op vanhetgoor herblogden reageerde:
    Dit stuk is het lezen waard, een absolute aanrader!

    Like

  20. Scheerzeep NU zegt:

    Is het islamitisch om kritiek te hebben op racisme?

    Dat lijkt mij nou eens het onderzoeken waard. Wat is racisme? Islam kennen we zo langzamerhand wel.

    Like

    • Scheerzeep NU zegt:

      Wat is de islamitische definitie van racisme? Als we dat wisten dan weten we ook of het islamitisch is om kritiek te hebben op racisme.

      Like

  21. Dot zegt:

    In Frankrijk is het zelf sinds vorige week strafbaar om kritiek tegen de islam en moslims te uiten !

    Like

  22. Pingback: Islamofobie is een instrument om onze vrijheid van meningsuiting in te perken | The Balkans Chronicles

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s