Oud- en nieuwkomers

Screenshot_3

(Door: “eg regs”)

Vintage-Telegraaf is het:modieus geklede asielzoekers met een i-Phone in de hand, prominent prijkend op de voorpagina. Niet dat de Telegraaf iets heeft tegen ‘gekleurde’ profiteurs of ‘exotische’ zwendelaars natuurlijk, maar uit marketingoogpunt is deze façade wel zo bruikbaar. Weer een kans om even achteloos als cynisch de naïeve dwazen hun dagelijkse portie aan nietszeggende kruimeltjes toe te werpen; “eindelijk wordt eens gezegd waar het op staat”. Voor geen moment komt het bij deze manipuleerbare schapen op dat zij bezig zijn om gemakzuchtig en vrijblijvend bespeeld te worden. En dan nog wel door een redactie die in besloten kring hun overtuigingen ongetwijfeld hooghartig afdoet als ‘onderbuik gevoelens’.

Want de ‘gekleurde sport- en mediapersoonlijkheden’ waar de Telegraaf zo gewillig haar kolommen voor inruimt, wat zijn zij anders dan de verpersoonlijking van een al decennialang proces van volksvreemd bedrog en geparasiteer? Dat wij Ali B’s en Humberto Tans hebben in dit land is immers in niet geringe mate hiertoe te herleiden.

Toen Suriname in de jaren zeventig de banden met Nederland verbrak, was het werkelijk zo logisch dat vervolgens meer dan de helft van alle Surinamers besloot om de onafhankelijkheid te beleven in het moederland – en dat wij dit toelieten? Toen een klein aantal gastarbeiders in de jaren zestig hier neerstreek, verkeerden wij toen echt allemaal in de veronderstelling dat zij hier 40 jaar later nog steeds zouden zitten – en met hun aanhang zelfs? En als wij kritische vragen stellen bij de actuele ´asielzoekers´; in welk opzicht verschillen zij dan van de ‘collega’s’ die voorgingen? Van de Afghaanse, de Nigeriaanse, de Ghanese en de Somalische ‘asielzoekers’; hoefden zij dan níet honderden of duizenden Euro’s neer te tellen voor de overtocht, ging hun reis dan níet via diverse ‘veilige landen’? Was hier dan géén bedrog in het spel, dan géén overlast, dan géén cultureel kolonialisme? Was hier dan wél dankbaarheid?

Als Nederlanders is ons een veelrassigheid opgedrongen waar wij nooit om hebben gevraagd, nooit ons fiat aan hebben gegeven en waar wij onder valse voorwendselen zijn ingeluisd. De Surinaamse onafhankelijkheid impliceerde een afstand nemen, een scheiding der wegen, maar wat wij opgedist kregen was het compleet tegenovergestelde. Op vergelijkbare wijze doet het woordje gast in gastarbeider, en het woordje asiel in asielzoeker, veel meer dan slechts het suggereren van een tijdelijke hoedanigheid; deze begrenzing -in idealiter- ligt al in de definitie besloten.

De huidige asiel-tsunami biedt kortom de nauwelijks te missen gelegenheid om onze volksvreemde import breder tegen het licht te plaatsen. Als de aanmatigende arrogantie van de nieuwste ‘tranche’ aan ‘Nieuwe Nederlanders’ ons tegen de borst stuit, hoe kijken we dan aan tegen de ‘verrijkers’ die we al veel eerder over de vloer kregen? En als we de ‘nieuwkomers’ eigenlijk liever kwijt dan rijk zijn, zijn de ‘oudkomers’ dan wél op de juiste plek hier? Tot slot en als een á propos: Wat is nou erger; de brutaliteit van een asielzoeker die klaagt over ‘traag internet’ of het bredere plaatje van volksvreemde etnische overwoekering, waar deze ondankbare hond slechts de meest minuscule en de meest recente manifestatie van is?

Door:
“eg regs”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Weg met ons!". Bookmark de permalink .

14 reacties op Oud- en nieuwkomers

  1. Sjaak zegt:

    Die Fuck Racisme plakaat houderin met haar kopvodluier
    bedoelt waarschijnlijk haar eigen moslimsmeerlappen met
    hun IQ van een baksteen !

    Like

    • koddebeier zegt:

      Nee juist leuk…..Ik zeg wat ik denk……ROT NAAR JE EIGEN LAND , vodkop !!!
      http://depatriotten.weebly.com/

      Like

    • Het Ty zegt:

      Beste Sjaak. Ik snap helemaal wat je bedoelt en ik vind deze situatie net zo erg als jij maar ik denk dat we niet erg geloofwaardig overkomen als we onze mening geven met een heleboel scheldwoorden. Laten we asociaal gedrag aan hen overlaten zodat iedereen ziet wat en hoe ze zijn en laten wij gewoon ons verstand gebruiken en laten zien dat wij ook zonder scheldwoorden en zonder te strooien met de meest verschrikkelijke ziektes, hierover onze mening luid en duidelijk kunnen geven. Het zal, denk ik, meer indruk maken dan scheldkanonnades.

      Like

  2. Sinterklaas, Zwartepiet en nu Oud en Nieuw krijgt een heel andere betekenis.

    Like

  3. Johan zegt:

    Ik wil maar één ding : Dat al die nieuwlichters die nu met bakken binnen komen in ons land, allemaal terug gestuurd worden.

    Like

  4. Vederso zegt:

    Gelukkig is de counterjihad kleurenblind.

    Like

  5. Avidia zegt:

    Als er nog een geluid komt over onze zwarte Piet ga ik een jaar lang als zwarte Piet over straat. Zwarte Piet is van ons, net als in Belgie, daar krijgt men het niet voor elkaar om zwarte Piet in kleuren over de straat te laten gaan, en al die lichtbruine, (ze zijn niet eens zwart) moeten gewoon terug naar hun eigen “z.g. zwarte” land, stelletje aanstellers, waarom zijn ze in de eerste plaats niet gewoon in hun eigen land gebleven???? Hadden ze nergens last van gehad, hup, hup, gewoon terug gaan en lever je uitkering meteen maar in, allemaal tevreden!!!!!

    Like

  6. Hendrik M. zegt:

    Bijna geheel met ‘eg regs’ eens, alleen dat van die Surinamers, die kozen voor Nederland vóór de zelfstandigheid, die waren al zo’n 300 jaar deel van Nederland, compleet met Nederlands paspoort en kozen bewust voor het Nederlanderschap.
    Dat niet alle Nederlanders met een Surinaamse achtergrond deugen, is een ander verhaal.
    Wees wat dit betreft eens eerlijk, een Duitser of Belg die 60 jaar geleden tot Nederlander naturaliseerde noem je ook gewoon Nederlander, even als z’n nakomelingen.

    Like

    • eg regs zegt:

      Integratie kán werken zolang de nieuwkomers etnisch en cultureel verwant zijn.Dat bewees Amerika.In 1900 was er waarschijnlijk al sprake van een grotere Duits-stammigheid dan Brits-stammigheid,maar de oorspronkelijke settlers hadden de nieuwkomers -min of meer pijnloos- weten in te passen.De gemeenschappelijkheid in (Nordische) afkomst en (Protestantse) cultuur maakten dit mogelijk.De immigratiewet van 1965 (de raciale en getalsmatige quota’s die kwamen te vervallen) heeft echter de melting-pot veranderd in een melting-rot.Ziedaar dus het verschil tussen de ‘enkele Duitser die tot Nederlander naturaliseert’ en de honderduizenden Surinamers die niet willen,niet kunnen en niet zullen integreren.

      Maar natuurlijk hebben de Surinamers ook in z’n geheel NIET ‘gekozen voor Nederland’;ze kozen juist tégen Nederland -en vóór afscheiding.Geheel in lijn overigens met de blanken-haat die hen zo eigen is.Dat zij vervolgens de gelegenheid te baat namen om ‘van 2 walletjes te snoepen’ moeten wij hen misschien niet al te kwalijk nemen (het is begrijpelijk) maar dit wil niet zeggen dat deze toestand ethisch verdedigbaar of wenselijk is.

      Overigens zou het consequent zijn als we in navolging van onze gastvrijheid naar de Surinamers toe,onze grenzen dan ook zouden openstellen voor de 200 miljoen Indonesiërs.En als we toch bezig zijn waarom daar stoppen?O.m. Ghana,Recife,Zuid-Afrika en Sri Lanka waren ooit ook een ‘deel van Nederland’.

      Like

      • Hendrik M. zegt:

        Ooit gedurende enige tijd een deel van, en ik spreek duidelijk over de Nederlanders van voor Suriname ’s onafhankelijkheid; dat er na de zelfstandigheid nog gerommeld is; shit happens.
        Ben zelf met een creoolse gehuwd geweest, was geen enkel probleem; weet dat het met Hindoestanen veel moeilijker ligt, dat hindoe dat moet.
        Dat is een beetje als de islam, wat niet integreert of assimileert.
        eg regs, denk dat u me wel begrijpt, hoop dat u iets meer rekening houdt met gevoelens.
        Mijnerzijds zal ik voor wat betreft Nederlanders van Surinaamse komaf niet meer op u proberen te reageren, op de rest wel natuurlijk!

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Prima gedachte eg regs.
        Laten we in dat geval eerst beginnen met alle oorspronkelijke blanke Nederlanders het land uit te gooien.
        Het grote voordeel is dat al die waardevolle immigranten alle ruimte krijgen om te werken en het geld te verdienen voor hun uitkeringen.
        Bovendien zullen ze dan ook nooit meer racistisch behandeld worden.
        Het klopt als ’n bus. Ik zie een heel zonnige toekomst voor al die lieden die nu zo moeten lijden onder ons blanken. Ik stel voor dat we dan over ’n jaar of 5 weer eens terug naar Nederland zullen fietsen om te kijken hoe gelukkig die mensen samen leven met elkaar en hoe goed en netjes alles onderhouden is.

        Like

  7. BertG. zegt:

    Hier in mijn gemeente gebruiken ze het woord “vluchtelingen” dan ook niet meer.
    Hier wordt enkel nog over arbeid immigranten geschreven en gesproken in de plaatselijke krant en tv zender.
    Tevens wordt vermeld dat dit hele beleid binnen het gemeente rampen plan valt waar iedere gemeente in voorziet waardoor ze dus gebonden zijn om hier aan mee te werken.
    Zie hier de verwarring in het woord arbeid immigrant en “vluchteling”.
    Zijn volgens mij toch 2 totaal verschillende begrippen die even door elkaar worden gegooid.
    Maar mocht er dus een ramp gebeuren hier, dan zijn er voor de bewoners zelf geen plekken meer die hier in zouden kunnen schuilen aangezien deze inmiddels vol zitten met “vluchtelingen”.

    Like

  8. alidas1 zegt:

    Die binnenkomen met een doek om hun kop kunnen zeker meteen terug .
    Dat worden nooit Nederlanders .
    En laat die mannen maar een stukje uit de bijbel lezen, weet je meteen dat het een moslim is en geen christen.
    En die mannen vallen ze meteen door de mand en kunnen terug

    Like

Plaats een reactie