Van Heutsz-monument in Amsterdam, jaren-50
(Door: “Driek”)
Sinds de komst van die islamitische opruiers stijgt mijn verlangen naar het onbedorven Nederland van de jaren vijftig. Terugziend, naar die tijd, naar de bij nu vergeleken simpele genoegens, lijkt het in mijn verbeelding alsof toen een altoos stralende zon ons leven verlichtte. Het gras was groener, de Hollandse luchten waren fraaier en de mensen vrolijker. Onbezorgd kocht je een spoorkaartje en stapte je in bus of tram. Geen geklungel met OV-kaarten. Ik beluisterde toen nog radioprogramma’s zonder hinderlijke reclame. Jan Smit uit Volendam en Marco Borsato bestonden niet. Mark Rutte moest nog geboren worden. Het leven was gans bekoorlijker.
Weliswaar moest je drie jaar wachten op een telefoonaansluiting en kwam je op een eindeloos lange wachtlijst voor een krotwoning. Doch nu krijg je helemaal geen woning. Je krijgt niks. Alleen een boel ellende van licht getinte lieden die je met geweld beroven. Dank zij onze Haagse nitwits lijken de straten onzer steden op een gettojungle in een achterlijk land.
Lezer van deze eigenzinnige site van E.J. Bron, soms schiet mijn gemoed vol van heimwee. Het is de nostalgie van een bejaarde burger die zich de toekomst van Nederland anders had voorgesteld. Wij leven in een tijd van een botsing der geesten. Ik laat het hierbij. Ik wens u allen nog een gezegende dag.
Door:
“Driek”
(voor www.ejbron.wordpress.com)
Ik ben nog niet “bejaard”,maar het wel helemaal met u eens!Vroeger kon je in ieder geval nog ontspannen,was het allemaal luchtiger en vrolijker.En vooral:er was warmte,gezelligheid en saamhorigheid!En dat alles is nu ver te zoeken,helaas!Het is allemaal:ik,ik,ikke en de rest doet er niet toe!En dan ook nog eens de onverdraaglijke domheid die ons omringd!Het wordt er allemaal niet leuker/beter op!Geen wonder ook dat het aantal zelfmoorden en familiedrama’s een zeer stijgende lijn laat zien!Evenals de armoe!En dat alles met dank aan de heel hard ontkennende kliek in Den Haag,met hulp van de staats-propaganda-media!
LikeLike
Mijn ouders hebben dit gelukkig nog mee mogen maken na de oorlog. Al hadden ze het niet rijk. Maar hier hadden ze zeer zeker, ook niet blij mee geweest hoor, het hedendaagse regering gestuntel met wat ze het volk aandoen
LikeLike
Tja Driek, het was vroeger veel beter, ben zelf van het laatste jaar der eerste helft der vorige eeuw.
In de vijftiger jaren kreeg ik nog degelijk onderwijs op de lagere school, kocht vader z’n eerste auto, een bestelwagentje, Morris Minor, voor ons bedrijf, waarin m’n broertje en ik al meehielpen.
60er, 70er en ook de 80er jaren waren mooi…
Verkwanselt en versjachert hebben ze ons eens zo fijne land…
LikeLike
Als je een beetje vrede en rust in je ziel wilt … http://degalantha.livejournal.com/7321.html
LikeLike
@Sjoe! zegt: 18 oktober 2015 om 20:09 Als je een beetje vrede en rust in je ziel wilt …
Wat een prachtige foto’s, dank u wel, Sjoe.
LikeLike
Sjoe! zegt:
18 oktober 2015 om 20:09
Ik heb echt van die foto’s genoten. Wat een rust straalt er van die tijd af.
LikeLike
Ik wist niet dat ,t monument er nog stond, zoveel aanslagen er op zijn gepleegd.
Burgemeester van Hall uit de jaren 60, wilde het eigenlijk weghebben, of in ieder geval ,t woord “Merdekka” erop.
Een Indonesisch woord je veel hoorde/las jaren eind jaren 50.
Merdekka; VRIJHEID
NL in de jaren 50, keek met weemoed terug op z,n vergane koloniale verleden.
Daarna jaren 60, met een begin van wat later de “weg-met-ons” mentaliteit zou worden.
Bij de “gelukkigen”, die na jaar wachten eindelijk telefoon hadden ( nadat de PTT-werklui de straat voor de deur hadden opgegraven om een aansluiting te maken ), stond dan naast de zwarte telefoon een “spaar-busje”: voor ,t gebruik ( van de tel, een dubbeltje !)
Niet alles was beter dan nu…………
Maar goed en wel, NL was toen in ieder geval wel Nederland.
Als ik nu zo,n filmpje zie van een markt in “Bos-en-Lommer”………………..griezelig, als je je eigen land zo overgeeft aan achterlijken.
LikeLike
delamontagne zegt:Niet alles was beter dan nu…………
Maar goed en wel, NL was toen in ieder geval wel Nederland.
Nee, beste delamontagne, maar het was wel een stuk rustiger. Ik heb foto’s van dat Van Heutsz-monument, maar ik krijg ze er op deze site niet op, het lukt me niet. Ik heb zo afgelopen zomer nog genomen. Begin jaren veertig speelde ik met met mijn zusje bij dat monument, ik heb er heel veel herinneringen aan. Alle kinderen uit die buurt plonsden in die vijver.
LikeLike
Ik herinner me de jaren 50 als kind, nog heel goed.
Het hele leven was veel rustiger, niet te vergelijken met nu.
Als je iemand uit de provincie in de stad als buren kreeg, was dat al een hele belevenis.
Dat vergelijken met nu en dan denk ik aan het videootje, de markt, dat een poosje terug hier op de site was in Bos-en-Lommer.
Ik kan het haast niet geloven.
De mensen ( Amsterdammers ),kijken er niet eens meer vreemd tegenaan !
LikeLike
De kikker in het glas . . . 😦
LikeLike
Wat is, de kikker in het glas…:(
LikeLike
Klopt. Ik weet nog goed dat in de “Nieuws van den Dag” – aangeschaft door mijn oudste broer – dat er iemand per ongeluk was vermoord was in de hoofdstad. Het gebeurde niet zo vaak en het stond pontificaal met grote letters op de voorkant van het blad. Dat was iets wat je nooit mocht vergeten.
En nu? Ergens klein met 4 zinsneden, midden in de ‘Telegraaf’ – het zusterblad van het ‘Nieuws van de Dag’ – wanneer het een lage, lafhartige moord was. Tja, wat doe je eraan, ik vrees dat er niets tegen opgewassen is.
LikeLike
Klopt, en dan 2 jaar later werd er op verjaardagen nog met afschuw over gesproken.
Nu zijn moorden zowat “dagelijkse-kost”.
LikeLike
En meer … https://www.google.nl/search?tbm=isch&tbs=rimg%3ACQKoVC1Wb9VCIji2bU6ljzpcd0nxJU89hhKt7dwE6NcHFj967XGXZQXl4ck9y72GkQx_1joPswiDkgfFGxHgCcIQy-SoSCbZtTqWPOlx3ERwmddyo_18P2KhIJSfElTz2GEq0RhGvO59orylUqEgnt3ATo1wcWPxH5QhQ_1uJc2UioSCXrtcZdlBeXhEWBq7xVrj-2jKhIJyT3LvYaRDH8RKXZ1OqZ_1w3YqEgmOg-zCIOSB8RGZst_1hOZju2SoSCUbEeAJwhDL5EZJSm0N2tAtv&q=Oud%20nederland&ved=0CAkQ9C9qFQoTCLrVl-nSzMgCFUP0cgodNPAHVA&dpr=1.1&biw=1652&bih=690#tbs=ic:gray&tbm=isch&q=Old+dutch+photographs
LikeLike
Ik ben van 1948 en heb een fantastiche onbezorgde jeugd gehad,die niemand me meer kan afnemen,toen hadden we nog lopers,iedereen kon bij iedereen naar binnen touwtjes uit de brievenbus en geen hond die eraan dacht om maar ff bij iedereen naar binnen te gaan,een mooie onbezorgde tijd,NU dubbele sloten op ramen en deuren en dan ben je nog niet veilig,kheb te doen met de jeugd van tegenwoordig en hoop dat zulke tijden weer enigszins terugkomen.
LikeLike
Zelfs in de jaren ’70 hingen er nog overal touwtjes uit de brievenbus in Amsterdam oost.
LikeLike
1958 stonden wij zaterdagmorgen in Weert en zaterdagmiddag’s
op de woenselse markt met groenten en fruit !
Geen turk -geen kopvod-geen moskee Gejaule !
1995 en 2006 ben ik nog eens voorbij gegaan en je gelooft
het of niet een orientaalse basaar is niks daartegen !
Het is wie bij de albert kuipmarkt in Amsterdam maar dan
nog een heel stuk erger !
Maar de dag komt eraan waar we een vloer met deze
indringelinge devloer aanvegen !
En ze zijn makkelijk te onderscheiden van alle andere
inwooners van Nederland !
Ook van de Italijaner-Spanjaarden-Portugesen Russen etc.
En wie Driek al gezegt heeft,
wanneer niet goedschiks
dan maar Kwaadschiks !
LikeLike
LikeLike
En zo is dat!
LikeLike
LikeLike
En ze zijn makkelijk te onderscheiden van alle andere
inwooners van Nederland !
Ook van de Italijaner-Spanjaarden-Portugesen Russen etc.
Draagt nou niet echt bij aan de onderlinge Europese solidariteit die juist nu zo hard nodig is.
Of wel Sjaak?
LikeLike
Tokyo Joe ! Verkeerde keelgat ? Mein standpunt !
Europese solidariteit is een Europa ZONDER moslims !
Alle andere behoren er toe !
Ook Chinezen-Japaners-Koreanen christlelijk gepraagde Afrikaner
en alle andere geintigreerde mensen (rassen)
die zich hier helemaal in Europa geintegreert hebben !
Ik ben geen rassist en verwelkom alle die in Europa een warm hart toe
dragen eraan meewerken dat we in vreden met elkaar kunnen leven !
En de troyaanse moslims zijn de einige die er niet toe behoren !
Kijk naar het programma van de PVV waar ik helemaal mee
komform ga !
LikeLike
Driek, helemaal mee eens, ik kijk ook vol nostalgie terug op die tijd, een moord gebeurde er bijna nooit, ik ging met plezier naar school en met vriendjes die bij mij in de klas zaten naar de kantoorboekhandel om te kijken of de nieuwste Lex Brand of De Kat of de Tweede Pimpernel er al was, voor wie die tijd niet meegemaakt heeft, dat waren de populaire beeldromans waar later voor gewaarschuwd werd omdat we er slechte dingen van zouden kunnen leren, ze werden later in de klas afgepakt als je er stiekum in zat te lezen en dan zeiden wij tegen elkaar “nu gaat hij er zelf thuis in zitten lezen of geeft ze aan zijn kinderen”, maar ik had ouders die er niet zoveel kwaad in zagen en mijn oudere zuster las graag mee. Nou, slechter zijn we er niet van geworden, als de kinderen nu ook met zulke eenvoudige genoegens tevreden zouden zijn zag de wereld er ook al anders uit.
LikeLike
Als men Nederland in die tijd zo prachtig vond, waarom hebben ze er dan niet alles aan gedaan dat zo te houden ? De ministers en managers die nu de dienst uitmaken zijn toch écht opgevoed door Nederlandse ouders, hebben ook echt hier een opleiding gehad en hier hun partij opgericht. Volgens mij werd er ruim 30 jaar terug al gewaarschuwd dat dit zou gebeuren, maar als je dat zei was werd je verketterd en bedreigd, nee alles moest vrijheid blijheid en iedereen zat vol met verhalen van opa en oma over de oorlog, dus elke afkeer van vreemdelingen was taboe. En nu het, zoals voorspeld, alsnog misgaat komen de waterlanders en klagen de zelfde mensen die in de jaren ’80 op racism beat it stonden te feesten steen en been. Iedereen die nu klaagt heeft over het algemeen al járen stemrecht, maar Janmaat kwam niet verder dan 1 zetel, en verdonk werd geen succes, fortuyn werd vermoord maar geen opvolger die het voortzette. In plaats van nu het land plat te gooien en te zeggen we pikken het niet meer lees ik alleen over stakingen van ambulances en politie, instanties die mensenlevens moeten redden staken voor hun eigen portemonnee. Sorry dat ik het zeg, maar dit is het logische gevolg van hoe dit land, de meerderheid van het volk in elkaar zit, die heilige normen van waarden die zogenaamd in gevaar komen zijn juist de oorzaak van deze puinhoop. Ik vind het krokodillentranen allemaal, ons nageslacht zit er maar mooi mee.
LikeLike
Bert zegt: Als men Nederland in die tijd zo prachtig vond, waarom hebben ze er dan niet alles aan gedaan dat zo te houden ?
Daar heeft u gelijk in, beste Bert, ik begrijp ook niet hoe het zo heeft kunnen lopen, het is er geleidelijk ingeslopen.
LikeLike
In de jaren 90 toen ik een tiener was vroeg ik me al af of ze in Den Haag nou zo dom zijn of dat er een geheim complot achter zat. Als ik het met mensen had over Hans Janmaat of CP ’86 werd ik al meteen een nazi genoemd en niet serieus genomen. Ik weet nog dat Hedy d’Ancona kwam met de term ‘verrijking’. Als iedereen die nu zo verbolgen is over wat er met het land is gebeurd, destijds een goeie partij had opgericht en wetten had gemaakt die het onmogelijk zouden hebben gemaakt de boel hier te verzieken, dan hadden we nu niet deze erfenis. Voorbeeld is de pinpas, de consumentenbond riep bij de uitvinding ervan op tot een boycot, want: onveilig en te kraken. Men liet het advies liggen en ging massaal flappentappen. Gevolg: ontslagen bij de bank omdat er minder personeel nodig was, en tot op de dag van vandaag gaan criminelen ermee a.d. haal middels skimming etc. Ondertussen hoor je diezelfde mensen wel klagen dat de banken mensen ontslaan, schande riepen ze. Zelfde geld voor bus- en treinkaarten, was nergens voor nodig om te wijzigen, maar nu zijn ze al bezig met een app die via gps precies weet waar je bent en achteraf de afgelegde afstand automatisch van je rekening afschrijft. Had je vroeger nooit geloofd, maar door gemakzucht juichen mensen dit alles toe ! Geld overal met privacy , politiek en andere belangrijke zaken. Als gevolg van hebzucht, gemakzucht en vooral alleen geïnteresseerd in de eigen portemonnee kunnen bedrijven en politici doen wat ze willen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk dat er bejaarden in 24 uurs luiers liggen en amper verzorging krijgen, máár het was wel hún Nederland, en de huidige bestuurders zijn door hun opgevoed en opgeleid. Ik wil niet zeggen ‘eigen schuld, dikke bult’, máár het is wel een beetje dubbel natuurlijk dat ze zelf jarenlang vaak PVDA en CDA kozen. De VVD kwam vroeger niet veel aan bod. Zoals gastarbeiders, ze zouden gewoon teruggaan na aantal jaren. (gebeurde in Zwitserland en Oostenrijk wel), maar nee, de PVDA vond het zielig want ze kenden de taal en waren gewend aan onze welvaart, dus ach laat maar blijven. Net zo slim als half Suriname hier te laten komen in de jaren 70 en 80, en ga zo maar door. Als je mensen wilt helpen die arm zijn en geen scholing hebben kan je heel Afrika en Azië wel hier halen. Ik vind het altijd apart dat bij over de meeste erfenissen er ruzie ontstaat, maar onze cultuur, pensioenfondsen, ons land is net zo goed een erfenis van onze voorouders, die keihard gewerkt hebben voor hun nageslacht. Nu die erfenis in korte tijd wordt weggeven en wij het zelf slecht krijgen heet het ineens solidair. Ik vraag me trouwens ook af wat al die mensen die kleding inzamelen en met welkomsborden staan voorheen deden? Er zijn ook Nederlandse daklozen en armen en eenzame oudjes, waarom moeten er mensen uit een ander werelddeel komen om ‘goedheid’ bij ze te triggeren? vragen, vragen, vragen…..
Ik denk dat de oorzaak is: Decadentie. Door de enorme welvaart zijn ‘we’ zo slap en verwend geworden dat er steeds meer een soort Disneyland werd gemaakt en men geen gevaar meer zag. Een stel verwende kinderen die helemaal de realiteit kwijt zijn geraakt. Hoe dit alles ook zij, het lijkt mij schier onmogelijk dit tij nog te keren. De paar verstandige onder ons kunnen het met lede ogen aanzien en zich maar schikken naar ons lot zoals dat al lang geleden in gang gezet is en nu geoogst wordt. Overigens, de PVDA was voorheen de SDAP, zelfde als de Duitse SDAP, waar later Hitler leider van werd en er een N van nationaal voor zette. Dus wie denkt dat de nazi’s extreem rechts waren hebben het fout, eerder extreem links. Veel oude kliekjes en organisaties uit die tijd bestaan nog maar hebben een andere naam en logo gekregen en zijn plotseling voor het milieu e.d. heel braaf. Ik denk dat het in de menselijke natuur zit en dat de geschiedenis zich altijd zal blijven herhalen als een soort golfbeweging.
LikeLike
Bert, je hebt op een aantal punten wel gelijk maar jij hebt toch ook niet de moeite genomen om een partij op te richten of actie te ondernemen, dat heb ik ook niet hoor maar als er een demonstratie voor Israel was stond ik vooraan net als destijds in Amsterdam waar we tulpen aan het hek van de Israelische ambassade hebben gehangen net als veel andere demonstranten en ik heb er op mijn werk nooit een geheim van gemaakt dat ik voor Janmaat was, net als voor Pim Fortuyn en nu voor Geert Wilders.
Em ze hebben ons toch niet gevaagd of we het goed vonden om Nederland te veranderen, de mensen stemde uit gewoonte meestal voor de bekende partijen, dat heb ik nooit gedaan, ik stemde PVDA maar toen Drees Jr. de PVDA verliet omdat hij het niet eens was met de koers die de PVDA voerde ben ik meteen mee gegaan, dat leek aanvankelijk een succes maar dat ebde toen jammer genoeg weg.
LikeLike
We zijn wel nr.3 van de wereld Driek?
Dat is mooi mee genomen toch?
Tv aan de sint vragen?
Je weet niet wat je mist.
LikeLike
Republikein zegt:
18 oktober 2015 om 22:58
We zijn wel nr.3 van de wereld Driek?
Dat is mooi mee genomen toch?
Tv aan de sint vragen?
Je weet niet wat je mist.
Beste Republikein, TV komt mijn huis niet in. Ik heb teveel andere bezigheden. Ik moet er toch niet aan denken, ’s avonds voor zo’n scherm te zitten, zonde van je leven.En dat is al zo kort.
LikeLike
Ik heb kort geleden juist een nieuwe aangeschaft.
Niet zo’n kamer vullend exemplaar, 24 inch maar.
Maar eigenlijk gebruik ik ‘m nauwelijks. Veel mis je niet.
LikeLike
Laat ik maar helemaal niets zeggen over het verloren paradijs van Noord Overijssel van de jaren `60. Ons buurtje, net buiten een verstild waterdorpje achteraan de ”Kromme Wieke”, waar iedereen elkaar kende en men als vanzelfsprekend bij elkaar over de vloer kwam en wederzijdse hulp bood. En men elkaar alles toevertrouwde en bij de voornaam aansprak.
Je wist als kind niet beter of het hoorde zo.
Dat heb ik geweten.
Want daar als jongvolwassene een onbevangen, hartelijke, nabije en zeer open houding naar andere mensen aan overgehouden, die ik echter, bij het contact met mensen uit andere streken en milieus, moest afleren.
Omdat dit niet strookte met de vigerende sociale conventies, en je dan zogezegd niet genoeg ”gepaste afstand” bewaarde
Het werd door bepaalde mensen zelfs als een handicap en een ”psycho-sociale en communicatieve stoornis” gezien!
Van bejaarde plattelandsmensen, die als ”simpel”, of zelfs als ”achterlijk” werden beschouwd (het gore lef!) werd zo’n houding nog wel getolereerd.
Maar bij mij niet.
Bijna ”gestoord” verklaard!
Je was dus gek als je normaal deed en normaal als je met de gekte meedeed.
Eerste pijnlijke levensles en kennismaking met de moderniteit en de bij behorende gekte van het culturele marxisme.
LikeLike
La Grande Bellezza Nostalgia Carlo Verdone:
LikeLike
Toen was Nederland voor het grootse deel christelijk. Dat moest en zou humanistisch worden (de moderne variant) en zie: God straft. Dit Nederland, zoals het nu is, is het Nederland waarom gevraagd is. Het is gekregen. Jezus is weg en mo/atheïsme/humanisme/new age is er voor in de plaats gekomen. Er is niets nieuws onder de zon, wanneer mensen zich van God (Jezus) afkeren is een ander geloof het gevolg.
Leve het humanisme, leve de islam, leve het atheïsme, leve new age. De duivel is nooit verdeeld. Het is zijn wereld en wanneer hij de kans krijgt om zoveel mogelijk zielen te stelen dan doet hij dat. hij kan niet anders.
LikeLike
de ontkerkelijking en het ontzuilen heeft niet veel goed gedaan. ik denk ook dat toen de moraal verdween en men schijt aan een ander kreeg en vooral aan zichzelf begon te denken.
LikeLike
Oh, het is dus de straf van god.
Dan heeft stemmen ook niet zoveel nut meer dus als ik jou zo hoor.
Alleen de kerk kan ons dus redden, en laten die nou net het hardst hun best doen om al die “vluchtelingen” in de watten te leggen.
Daar hebben die gasten in Brussel of welke regering dan ook helemaal niets mee te maken dus dat het inmiddels overloopt van “vluchtelingen.
Als we maar braaf naar de kerk waren gegaan dan was dat allemaal nooit gebeurt.
Nee echt, fijne kerel weer waar hij ze grond personeel mee lastig valt.
LikeLike
Ik heb ‘m ook al een pil ingegeven, Bert: Zie mijn reactie hieronder.
http://depatriotten.weebly.com/
LikeLike
Onzin: Het Humanisme heeft wel degelijk haar waarden. Die absoluut haaks staan op die van de islam.
Het is niet het Humanisme op zich, maar de manier waarop verschillende mensen met het Humanisme menen te moeten omgaan. Maar dat heb je met alles, óók met het christendom!
U denkt weer eens een manier bij de hand te hebben om uw stokpaardje er door te drukken, maar als ik U was, zou ik me maar eens ernstig beraden op het farizeïsche gehalte ervan!
Mijn verhandelingen over de noodzaak van een PRAGMATISCH christendom en over de feitelijke werkwijze van het satanisme -dat niet aan de islam gelinkt kan worden- bevielen U destijds al niet, ik weet het, maar U doet er toch beter aan, om U erbij neer te leggen, dat dergelijke zienswijzen wel degelijk léven.
http://depatriotten.weebly.com/
LikeLike
Auke, je zegt Nederland moest en zou humanistisch worden en zie: “God straft”, dat is jouw mening natuurlijk maar daar ben ik het helemaal niet mee eens, er zijn veel humanistische mensen en die zijn echt niet allemaal slecht. En als jij wilt geloven dat de duivel zoveel mogelijk zielen wil stelen is dat jouw geloof en in die, , kan ik echt niet meegaan.volgens mij wat kinderlijke redenering
LikeLike
Gewoon een excuus om niet te hoeven uitleggen waarom je een hekel hebt aan andere mensen die net wat anders denken dan dat je zelf doet.
Kinderlijk is het zeker.
Omdat jullie niet doen wat mijn god wil/eist van jullie, zijn jullie zielen gestolen door de duivel dus is het jullie schuld dat we deze ellende moeten meemaken.
LikeLike
Auke zegt: Toen was Nederland voor het grootse deel christelijk. Dat moest en zou humanistisch worden (de moderne variant) en zie: God straft.
Ik twijfel niet aan uw mooie gedachte, beste Auke, doch mij kwelt nog altijd de vraag waarom de Almachtige zijn volk Israël in de jaren veertig zo in de steek heeft gelaten. En nu kan ik hier wel met Bijbelteksten gaan strooien, ik kan ze hier allemaal voor u opnoemen die mijn twijfel aan uw christelijke God bevestigen, doch laat ik alleen deze nemen, het is een mooie tekst. En dat gelul van u dat ‘God straft’ vind ik klinkklare onzin. En, let wel, de God uit het Oude Testament – lees de vijf boeken van Mozes – is een geheel ander God dan die uit het Nieuwe Testament.
Hoort het Woord des Heeren, o volkeren, verkondigt het in verre kustlanden en zegt: Hij, die Israël verstrooide, zal het verzamelen en het behoeden als een herder zijn kudde. (Jeremia 31: 10)
LikeLike
Driek, sloop ze maar die gasten met hun eigen hersenspinsels zoals zij menen dat het in de bijbel staat waarop zij hun meningen baseren.
Ik denk dat jij de enigste bent die hier toe in staat is.
Sla ze er maar mee om de oren, van mij mag het. Ik heb de kennis niet.
Dat je eigen een beter mens meent voor te stelen of te zijn omdat je gelooft komt bij mij behoorlijk me strot uit inmiddels.
Om een goed mens te mens zijn, heeft niemand een geloof of een aanbidding ergens voor nodig.
LikeLike
“Say No To Racism!” Witte mensen, met name PVV-ers, worden automatisch als racisten beschouwd en zo benoemd. Terwijl de koran zorgt voor het Wij tegen Zij gevoel. Dus er zijn al 1400 jaar racisten. Maar zij geven Geert Wilders en zijn aanhangers de schuld. Ze kijken nooit naar zichzelf maar altijd naar de ander voor schuldgevoelen. Wij, witte Nederlanders en niet-moslims, worden voor racisten aangezien. Maar 1400 jaar geleden werd de Valse Profeet en de grootste racist van de wereld geboren. Breng ze dat maar eens aan hun verstand!!!
LikeLike
Pingback: TOEN NEDERLAND NOG ONBEDORVEN WAS . . . |
Zonder woorden:
LikeLike
ONS WERELDBEELD !
MIJN WERELDBEELD ! (Behalve het oranje eindtje!)
EN NIET HET WERELDBEELD VAN DE MOSLIMS !
EN DAAROM ERUIT MET DE MOSLIMTROEP !
HEBBEN WE ZE ERUIT GESODEMIETERT DAN
HEBBEN WE WEER EEN GROOT DEEL VAN DEZE
GOEDE OUDE TIJD TERUG !
WANT HET KARRAKTERBEELD VAN EUROPA
(IEDER LAND VOOR ZICH)
IS NIET VERKOOP OF VERHANDELBAAR !
ERUIT MET DE EU ZIELVERKOPERS !
FUCK THE EU DIE ALLEEN MAAR ONVREDE
HEEFT GESTICHT TUSSEN DE EENS ZO VREDELIJKE
EUROPES BUURTLANDEN !
LikeLike
Tijden veranderen beste Sjaak.
Het wordt allemaal wat onvriendelijker en geld speelt hierin een belangrijke rol.
Zijn de meesten van ons opgevoed en opgegroeid met het idee dat de pecunia slechts een middel is om je te handhaven op deze planeet, nu gaat de weg naar het volwassendom steeds meer rare vormen aannemen en wordt geld gezien als doel in het leven, lang leve de lol, maar zonder geld geen lol, en hoe meer hoe beter.
Ik noem dat het paard achter de wagen spannen, maar ach, ik ben een ouwe zeurpiet met achterhaalde waanideeën!
http://www.scholieren.com/blog/1718/ouders-hebben-meer-geld-dan-je-denkt-troggel-dat-af
LikeLike
Overigens Sjaak, over geld gesproken viel me iets op in het “nieuws”!
1. Ambulancepersoneel staakt vandaag,
woensdag en vrijdag in grote delen van
het land voor een betere cao.Er wordt
alleen in spoedgevallen gereden.Het is
de derde landelijke actieweek van FNV
Zorg & Welzijn,dat een hoger loon en
betere arbeidsomstandigheden wil voor
de ambulancemedewerkers.
2.De exploitant van de Thalys verwacht
dat er morgen weinig treinen rijden op
het traject Amsterdam – Brussel.Dat
komt door stakingsacties in België.Het
spoorpersoneel protesteert vandaag en
morgen tegen de regeringsplannen voor
het spoor en het uitblijven van
afspraken over een sociaal akkoord.
3.Turkije wil meer toezeggingen van
Europa in ruil voor het opvangen van
vluchtelingen.De eerder voorgestelde
geldsom van 3,4 miljard euro is volgens
premier Davutoglu niet genoeg.
Davutoglu wil graag per jaar bekijken
hoeveel geld er nodig is.”We spreken op
dit moment over 3 miljard in de eerste
fase,maar we willen ons niet vastleggen
op dit bedrag,omdat we in de toekomst
misschien meer nodig hebben.”
Merkel sprak gisteren met Davutoglu.Ze
zei dat Europa toezeggingen gedaan
heeft om met een frisse blik te kijken
naar het herstarten van de gesprekken
over toetreding van Turkije tot de EU.
Zie je, het gaat over geld geld en niets aders dan over geld.
Ik hou erover op, we weten het allemaal al.
De garoete hoor!
LikeLike
Sjaak,
MIJN WERELDBEELD ! (Behalve het oranje eindtje!) ……
Tja, en juist daaraan hebben we wel veel te danken als politiek koninklijk systeem.
LikeLike
Bert zegt: “Als men Nederland in die tijd zo prachtig vond, waarom hebben ze er dan niet alles aan gedaan dat zo te houden?”
Simple is that. Gods Woord (NT bedoel ik eigenlijk!) dicht, door er niet meer uit mediteren dagelijks verdwijnt de geest van Liefde, het voorbeeld van Jezus… en komt daarvoor in de plaats onBijbels laf geleuter, een verderfelijke linkse geest van wegkijken en niet-onderscheidend lief zijn voor elkaar (‘liefde’ noemt men dat). Enzovoort.
From the inside out. Je kan niet functioneren op het (geestelijk, denk-, geloofs-) niveau waar je niet bent…. Je gaat naar de richting van wat je denkt. Waar je op mediteert en focust, gaat je overheersen. Slowly but surely. Zieke geesten, oude hippies, verkrampte, hoogmoedige, verbitterde en cynische babyboomers hebben nu de beslissingsbevoegdheid én de uitvoerende macht; niet wetende dat ze ook een puppetje zijn van de NWO en de media elites.
‘De mens IS wat hij denkt in zijn hart’, Spr 27 KJV.
LikeLike
En, Republikein, idd moneymoneymoney, en ook draait het in de EU alleen nog maar om Germoney.
LikeLike