Vrijheid van meningsmanipulatie

Screenshot_13

(Door: “egregs”)

Zo’n beetje op de dag af 26 jaar geleden. Een cabaretier neemt een alcoholvrij biermerk op de hak en niet al te veel later ligt er geen blikje meer in de schappen – geheel eigenhandig had deze éne persoon binnen het tijdsbestek van een paar minuten aan Buckler de status ‘sociaal onaanvaardbaar’ weten te kleven. Ziedaar de ‘fluïditeit’ van onze ‘maatschappelijke opvattingen’ en de kinderlijke eenvoud waarmee we te sturen en te manipuleren zijn. Maar terwijl de voornoemde casus voor de betreffende multinational natuurlijk een klein drama was, is de échte tragedie ondertussen gelegen in onze vatbaarheid voor al die ándere, veel meer sinistere proeven van gedachtebeïnvloeding.

De geniepige propaganda, de wérkelijke hersenspoeling dus waar wij al evenmin weerstand aan bleken te kunnen bieden. Maar wat hadden we dan toch kunnen beginnen tegen deze stortvloed aan vergif die over ons uitgestort werd en in wiens maalstroom we willoos en machteloos werden meegevoerd? Wel, het is maar een ideetje, maar misschien dat we sommige ‘meningen’ gewoon wat strakker hadden moeten aanlijnen. Want hoewel ‘censuur’ dan wel een nare bijklank mag hebben is de huidige resultante van decennialange indoctrinatie en conditionering vanzelfsprekend ook niet alles.

Ongetwijfeld is met name voor de Indische Nederlanders de volksvreemde invasie van de voorbije 40 jaar en het multiculturele denken een hard gelag. Deze ‘eigen’,’cultureel geacclimatiseerde’ onderdanen (van deels Europese – zij het in hoofdzaak waarschijnlijk Duitse- komaf) die eertijds niet bepaald met open armen ontvangen waren geweest en die nu moesten toezien hoe miljoenen Marokkanen,Turken, Afrikanen en ander vreemd volk hartelijk werden verwelkomd met een gespreid bedje -alles onder het mom van ‘verrijking door verkleuring’.

Te zeggen is dat de eigen ontberingen in het naoorlogse Nederland misschien ook niet uitnodigden tot barmhartigheid of verdere inschikkelijkheid, maar ten hoogste is dit slechts een gedeeltelijke verklaring. Deze periode was immers bij uitstek de tijd waarin men geacht werd het nationale belang te laten prevaleren boven het particuliere. En weliswaar werden de blanke repatrianten evenmin als verloren zonen onthaald, maar voor de ‘echte Indo’s’ bleek de inheemse gastvrijheid nog veel verder te zoeken. Het lijkt derhalve aannemelijk dat hier gewoon een sterke weerzin tegen het (etnisch)vreemde in het spel was.

Maar hoe betreurenswaardig wij deze ‘bekrompenheid’ ook maar mogen achten, ‘onnatuurlijk’ waren deze instincten allerminst. ‘Oost west,thuis best’,’wat de boer niet kent lust ie niet’, ‘eigen haard is goud waard’, ‘zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens’, ‘bloed is dikker dan water’; allemaal uitingen van een voorkeur voor het eigene en het vertrouwde die kennelijk zo vanzelfsprekend waren dat zij letterlijk tot spreekwoordelijkheid verheven werden. Tegenwoordig echter haten we dus onze geschiedenis, onze cultuur, onze godsdienst, onze taal en zelfs onze fysieke eigenheid – die ‘fletse’ blankheid die maar het beste door tropische vakanties (en anders door bruiningslotions of de zonnebank) verdreven kan worden. Maar wie is hier dan eigenlijk ‘fobisch’ bezig? De ‘hard rechtse reactionairen’ die behoud zoeken of de politiek correcte nieuwlichters die eeuwenoude mores wensen om te kieperen, de hele samenleving op de kop proberen te zetten en de totale aanblik van alles tot buiten alle herkenbaarheid zouden willen zien te veranderen?

En helaas voor de multiculturalisten is ook niet te zeggen dat alleen de verfoeilijke blanken behept zijn met deze ‘racistische’ impuls tot etnocentrisme. Of dachten zij soms dat de vroegere, blanke ontdekkingsreizigers overal waar zij zich wendden begroet werden met de rode loper? Jammer dan, want zo ging het dus bepaald niet. Zelfs de meest ‘natuurlijke’ en ‘ongerepte’ onder de ‘nobele wilden’ – de Aboriginals – bleken te lijden onder de heel modern aandoende aandoening van ‘vreemdelingenhaat’. De Britten ondervonden, net zoals de Nederlanders vóór hen, dat deze ‘natuurmensen’ helemaal niet om een ‘verrijking’ verlegen zaten. Weinig verwonderlijk werden deze blanke ‘nieuwe Australiërs’ dan ook niet begroet met lekkere hapjes, een welkomstlied of een Hawaï-achtige bloemenkrans, maar integendeel met krijgshaftige verwensingen en allerhande (primitieve) steek- en slagwapens. Of, zoals kapitein James Cook het achteraf verwoordde: “All they seem’d to want was us to be gone“. Nog onvoldoende ingewijd in de geneugten van ‘inclusiviteit’ en ‘diversiteit’, zoveel was wel duidelijk. Kennelijk net zo gehecht aan hun ‘xenofobie’ als de negers die later koppig zouden proclameren: Africa for the Africans!

De aardverschuiving in de maatschappelijke opvattingen beperkt zich echter niet alleen tot het domein van etniciteit. Feminisme bijvoorbeeld heeft ons evenzeer in situaties verzeild laten raken die bijna niet meer te bevatten zijn. Maar wat ook te denken van de ‘roze agenda’? We moeten het allemaal maar normaal vinden, maar hoe vaak komt het bij ons op dat de ‘gedraging’ die tegenwoordig geen enkele tegenwerping meer duldt, 60 jaar geleden in de meeste, en 90 jaar geleden in alle westerse landen verboden was?

Screenshot_12

Big Brother; Psy-ops in optima forma. Een gewenningsproces dat ons vertrouwd moest maken met de totalitaire politiestaat -“Als je niks te verbergen hebt, heb je ook niks te vrezen”.

Doorgaans zullen mensen niet graag willen toegeven gehersenspoeld te zijn. Dit is begrijpelijk, want het doet afbreuk aan ons zelfbeeld. Maar of we het leuk vinden of niet, aan deze gevolgtrekking is niet te ontkomen. Want we zijn alles behalve ‘spontaan’ tot de ontdekking gekomen dat we vreemd-rassige ‘verrijking’ behoeven, dat we evengoed als aan een man ook aan een vrouw een ME-uniform kunnen aanreiken, dat mannen met een vrouw, maar voor het zelfde geld ook met een andere man kunnen trouwen, dat kinderen 2 ‘vaders’ of 2 ‘moeders’ kunnen hebben, dat vrouwen tot mannen en mannen tot vrouwen ‘omgebouwd’ kunnen worden, enz, enz. Als dit allemaal zo ‘natuurlijk’ en zo ‘gewoon’ was geweest, waren we wel veel eerder tot aan deze ‘verlichte’ inzichten geraakt, en….hadden we niet de dagelijkse, mentale media-kneding van node gehad om ons te genezen van onze eerdere ‘vooroordelen’.

Wie nog niet overtuigd is van de noodzaak, de wenselijkheid en de weldadigheid van ‘censuur’ zou er wellicht goed aan doen om (bijvoorbeeld) eens kennis te nemen van de film Django Unchained – gewoon bij wijze van sampling van het huidige culturele klimaat. Geen obscure ‘indie-production‘ maar 100% mainstream. En vraag je na het kijken dan af of het werkelijk zo raar is dat wij als blanken universeel gehaat worden en dat onze eigen mensen zo gebukt gaan onder de alomtegenwoordige – maar geheel gefabriceerde- dwangneurose van minderwaardigheid en schuldgevoel? Is dat werkelijk zo vreemd, wanneer ons collectief bewustzijn onophoudelijk gebombardeerd wordt met dergelijke, haast letterlijk van het scherm afspattende, blankenhaat?

Door:
“egregs”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

12 reacties op Vrijheid van meningsmanipulatie

  1. Klukkluk zegt:

    Mooi stuk. Alleen dat bruinen in de zon was een beetje over de top. Veel mensen blijven liever in de schaduw, is gezonder.

    Like

  2. Een geruststelling is in ieder geval dat we in ieder geval de komende maanden geen last meer hebben van deze praatsjesmaker!

    Like

    • Ad de Koning zegt:

      Helemaal mee eens, van mij mag hij voorgoed van het scherm verdwijnen want het is ook nog eens een onsmakelijke griezel, net zoiets als die andere onsmakelijke griezel Maarten van Rossem.

      Like

  3. Dit zijn de keiharde feiten van onze toekomst! Hoe lang willen jullie dit nog tolereren?

    Bron
    https://eunmask.wordpress.com/

    Like

  4. Nog een imam welke zijn uiterste best doet met opbouwende kritiek en vergevingsgezinde opmerkingen tegen de westerse cultuur in het algemeen.

    Like

  5. vanhetgoor zegt:

    Ik hou mij er niet zo mee bezig, met die blankehaat. Ik lach iedereen die zich er mee bezig houdt recht in het gezicht uit: ‘zeker jaloers?’ En dat is vaak voldoende om er van af te zijn. Wij leven nu op dit moment in de meest vrije denkbare maatschappij, zelf in de meest vreemd geconstrueerde science fiction komt men niet verder met denken over vrijheid dan wat wij hier en nu, in 2015 en in Europa mogen beleven. Er zijn misschien nog tien stukje op de aarde te benoemen waar men een soortgelijke geestelijk vrijheid heeft. Paar Buddhistische landjes, wat eilandjes in de Stille Zuidzee en dan hebben we het wel gehad. India misschien, maar daar is weer onrecht met zeer grote ras- en kaste gebonden inkomensverschillen.

    Laten we maar wat foto’s maken van dit land en deze tijd. Het komt wellicht nooit meer terug!

    Like

  6. carthago zegt:

    Dat die ijdele buckler van het hek nog serieus genomen wordt zegt niets over zijn iq, meer over het Iq van een grote groep imbeciele nederhaters.

    Like

  7. Avidia zegt:

    Ad de Koning zegt:
    31 december 2015 om 16:43
    Die Maarten van Rossum, ik kan er niet bij dat die op TV is, nooit een onsmakelijkere man in mijn leven gezien, bij hem is iedere man aantrekkelijk. Ik kan wel kotsen als ik hem zie, volgens mij wast hij zich nooit, is zijn gebit niet om aan te zien, maar alles klopt bij hem, hoe hij erbij zit, de woorden die uit zijn onsmakelijke mond uit, het is het ergste wat je kunt zien of horen. Dat ze die man uitnodigen??????????
    Ik moet er niet aan denken dat zo’n man naast me in bed ligt, krijg er kippenvel van.

    Like

  8. 4sjun zegt:

    Komt er niemand op het idee dat die Buckler ook echt niet te zuioen was? Hadden ze toen Radler gemaakt dan was Youp vast al lang weer Joep geweest en had zijn corpulentie mogelijk niet eens tot hartproblemen geleid. Het kan verkeren. ZoIets zouden Hans Janmaat en Enoch Powell met de kennis van nu kunnen denken. Maar deze heren staken tenminste hun nek uit. Met de kennis van nu en de mogelijkheden om de eigen communicatie en oriëntatie veel verder te verbeteren kan daar vast inspiratie van uitgaan om zaken te benoemen en van perspectieven te voorzien om te voorkomen dit niet in de toekomst helemaal niet meer kan.
    .
    Powell had niet kunnen denken dat het geen zwarten maar moslims waren die in sommige buurtjes religieus geïnspireerde dramdwang konden laten prevaleren terwijl hun rekeningen naar de gemeenschap konden worden doorgeschoven. Niet de huidskleur maar een zekere mentaliteit van onaanspreekbaarheid, sociopatie, uitventen van een omkerende slachtofferrol en destructie van vrije oriëntatie en expressie waaraan best iets te verbouwen valt als die tijdig wordt onderkend, voortdurend belicht en tegengegaan draagt bij aan wat zowel Janmaat en Powell niet voor hun land en de mensen om hen heen wensten. Waar Powell gewoon een goed spreker was die de tijdgeest behoorlijk tegen zat, had Janmaat een zekere tegendraadsheid over zich gekregen als een harnas tegen een voortdurende hetze van degenen met mediaconnecties die zichzelf voor bijzonder goed na de oorlog wensten uit te venten. Zo kon hij zich verliezen in details over een behoorlijk geïntegreerde bevolkingsgroep waardoor hij het anderen bemoeilijkte zijn achterliggende boodschap serieus te nemen dat het via de massamedia indoctrinerende evangelie van de multicul noodzakelijke belichting en weerwoord behoefde.
    .
    Het kan verkeren. Gelukkig hoeft niemand werkeloos te blijven toezien en de leefomgeving zuchtend en klagend naar de ratsmodee te laten gaan. Spreek je met ruimte voor hoor en wederhoor uit. Laat een licht schijnen, draag een cultuur ter navolging uit. Steek de handen uit de mouwen om zoden aan de Hollandse dijk te produceren. Keer het tij.
    .

    Like

  9. Pingback: Selma Ablak vindt de sfeer niet fijn… | E.J. Bron

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s