“Ze zijn niet allemaal zo…”

Screenshot_25

(Door: Wim van Schaik)

U kent dat wel. Je bent op een verjaardag en er vallen woorden als ‘respect’ en ‘andere cultuur’. Dan kun je erop wachten dat  ook de naam Wilders valt. Degene die begon over respect en andere cultuur en dat soort gebabbel denkt namelijk een podium te hebben om zijn morele goedheid te etaleren en daar hoort bij dat je afstand neemt van Wilders.

Er valt een ongemakkelijke stilte als ik vraag of Wilders dan geen gelijk heeft…  Is ons land dan niet klein en vol? Kampen we dan niet met hoge werkloosheid? Hebben we dan niet  te weinig betaalbare huizen en teveel voedselbanken? Wie zegt dat ons niet hetzelfde staat te wachten als de Zweden? Is het niet beter de grenzen te sluiten? Andere landen doen dat namelijk al. Moeten oorlogsmisdadigers hier dan vrij kunnen rondlopen? Willen we dan islamisering van ons land, compleet met Keulse toestanden?

De arme moraalridder en journaalkijker, dagelijks gemanipuleerd en grondig afgeschermd van de werkelijkheid, weet niet wat hij hoort. Een lichte paniek slaat toe. En hij kan alleen nog maar uitbrengen: ‘Ze zijn niet allemaal zo…’ En ja hoor, daar is de meeloper die zegt aardige Turkse buren te hebben (krijgt zelfs af en toe wat zoete zooi toegeschoven). En een ander, ook graag goedmensch, zegt een dochter te hebben bij wie een o zo aardig Marokkaans meisje (met hoofddoek) in de klas zit. O ja? De 15-jarige Yassin, verdacht van doodslag op grensrechter Nieuwenhuizen, was volgens zijn omgeving ook o zo aardig…

Hoe kunnen die ‘goeierds’ weten dat ‘ze niet allemaal zo zijn’? Zelf  hebben ze hun stinkende best gedaan om weg te komen uit onze kleurrijke krachtwijken. Misschien moeten ze toch eens informeren bij de laatste autochtonen daar, de achterblijvers die er gevangen zitten… Vragen hoe fijn wonen het daar is waar ‘ze niet allemaal zo’ zijn. Niet dat het veel zou helpen. Geconfronteerd met verloedering, intimidatie en opdringerige woestijncultuur zullen ze nog bazelen: ‘Ze zijn niet allemaal zo’.

Inderdaad, ze zijn niet allemaal zo. Er zijn er die integreren in onze samenleving. Die de Schilderswijk of Kanaleneiland voor gezien houden, iets dat de media gretig aangrijpen als het ultieme bewijs voor het slagen van de immigratie. Maar daarmee verdwijnen de moslimenclaves nog niet uit onze samenleving. Die worden door het vertrek van de meer verlichte individuen alleen maar orthodoxer.

‘Ze zijn niet allemaal zo’ is een waarheid als een koe en daarom een dooddoener. Voegt niks toe, maakt dat het probleem onbenoemd blijft en zorgt ervoor dat men niet over oplossingen hoeft na te denken. Blijft staan dat het wel altijd moslims zijn die geweld gebruiken, omdat zij menen niet behandeld te worden met het respect dat zij gepast achten, of omdat hun geloof dat eist, of gewoon omdat zij denken het voor het zeggen te hebben. En moslims die wel hun  stem tegen geweld verheffen krijgen meteen doodsbedreigingen.

De voortdurende instroom van moslims in onze westerse samenleving is een probleem. Wie dat probleem benoemt, bedoelt natuurlijk niet dat letterlijk iedere moslim uitvoert wat het haatgeloof voorschrijft. Dat weet ieder weldenkend mens en dat weten de wegkijkers ook. Daarom zouden ze in plaats van alsmaar te roepen dat ze ‘niet allemaal zo’ zijn eens toe moeten geven dat ‘ze’ weliswaar (gelukkig) niet allemaal daadwerkelijk het geweld toepassen waartoe hun geloof hen oproept, maar dat ‘ze’ er wel allemaal bij staan, ernaar kijken, het laten gebeuren en het er openlijk of stilletjes mee eens zijn.

Ik ben het zo zat om altijd de politiek correcte kaart te moeten spelen en zodra het woord moslim valt voorbehouden te moeten maken, zodat de tere zieltjes van de goedmenschen niet gekrenkt worden. Bij andere groepen hoeft dat nooit. Integendeel, dan zijn burgers die tegen de komst van een AZC protesteren ineens wel allemaal ‘relschoppers’ en deelnemers aan een Pegida-demo zijn dan zonder uitzondering ‘racisten’.

Is het nu zo moeilijk om onder woorden te brengen wat zo duidelijk te zien is, namelijk dat overal waar de islam zijn intrede doet het gedaan is met vrijheid en tolerantie? Dat negeren, door aan te komen met het mantra ‘ze zijn niet allemaal zo’ is niet alleen kortzichtig, maar vooral laf en een misdaad tegenover onze kinderen.

Door:
Wim van Schaik
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "goedmenschen", "Nuttige idioten", "Religie van de vrede", "Vluchtelingen", "Weg met ons!", asielwaanzin, cultuurrelativisme, Dhimmitude, Eurabië, gezond realisme, hersenspoeling, Hypocrisie, Immigratie, Indoctrinatie, Islam, islamappeasement, Islamisering, islamitische ideologie, Islamkritiek, Islamofilie, Krankzinnigheid, lafheid, landverraad, Linkse christenen, Linkse Kerk, meningsdictatuur, Moslims, Naïviteit, Nederland, nieuw fascisme, onwetendheid, political correctness, Rotzakken, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

37 reacties op “Ze zijn niet allemaal zo…”

  1. Driek zegt:

    ‘Ze zijn niet allemaal zo…’ En ja hoor, daar is de meeloper die zegt aardige Turkse buren te hebben’.

    Ach, als het moment daar is, wanneer ze hun masker moeten laten vallen, dan zijn ze allemaal zo, die moslims horen hier gewoon niet. Maar het is vechten tegen de bierkaai, ik stop ermee. Maar een mooi artikel, meneer Wim.

    Like

    • hendrikush zegt:

      Nee Driek; doorgaan met vechten!

      Like

      • wim zegt:

        Ik begrijp je reactie volkomen Driek. Het is ook om moedeloos van te worden: zoveel onbegrip, zoveel onwil en boosaardigheid. Het komt omdat men ‘de oude wijn’ niet geproefd heedt en heel tevreden is met de nieuwe (nog wel), die eigenlijk niet te drinken is…
        Hou vol! De zaak is het waard. (En noem mij gewoon Wim, Driek.)

        Like

  2. OlgaV zegt:

    Ik wil u complimenteren, wat heeft u dat goed verwoord, echt uit mijn hart gegrepen!!!

    Like

  3. Geronimo zegt:

    Zo is het. Ben het volkomen eens met deze voortreffelijke argumentatie.

    Like

  4. joga zegt:

    Goed stuk, maar zolang de linkse VVD met hun ultralinkse vrienden van diverse partijen hier niets aan doen glijdt Nederland steeds verder af naar Zweedse toestanden, waar het inmiddels al onleefbaar is geworden en waarvoor Denemarken en Noorwegen hun grenzen sluiten omdat ze nog net iets minder achterlijk zijn. En Samsom en Rutte hebben nog niets geleerd, want ze willen ze nu zelfs met vliegtuigladingen vol binnen blijven halen al was het maar om Turkije een plezier te doen. Aan het autochtone Nederlandse volk wordt totaal niet meer gedacht en aan de kosten sowieso niet. Stem NEE op 6 april en in maart 2017 PVV. Dan hebben we nog een kans op een NEXIT en behoud van onze cultuur.

    Like

    • Tistochwat zegt:

      joga 7 maart 2016 om 23:03

      [quote] Stem (..) in maart 2017 PVV [/quote]

      Nog een heel jaar verwoesting tegemoet zien en dan, na een gigantische demoniseer-de-PVV-campagne, Pechtold gedurende minstens vier jaar aan de macht!
      Ik hoop toch zó dat ik ongelijk heb, want hoe houden we dat anders vol?

      Voor zover ik voor mezelf mag spreken: ik heb nu allang elk pleziertje dat geld kost, aan de kant gezet en de situatie met mijn stakkers van ouders wordt, ook emotioneel gezien, steeds ondraaglijker.
      Het is toch verschrikkelijk dat je van je demente moeder en nog goed bij de tijd zijnde vader moet denken: waren ze maar dood?

      En nog stééds zie ik in mijn omgeving in 99 % van de gevallen alleen maar figuren die vinden dat er niets aan de hand is…
      En wij worden beschouwd als ‘gek’!

      Like

  5. bob Fleumer zegt:

    Als je tegen een geloof bent ben je nog geen racist en ik ben tegen elk geloof dat heerschappij opeist punt!

    Like

    • Edjan zegt:

      Ik denk dat een geloof, iets wat mensen in gemeenschap geloven, niet echt de heerschappij kan opeisen. De moeilijkheden beginnen meestal pas, als mensen die gemeenschappelijk iets geloven een instituut of een kerk oprichten met een baas en onderbazen enzovoort. Vreemd eigenlijk, dat een geloof zo vaak een instituut wordt.

      Like

      • BertG. zegt:

        Omdat het in elk geloof om de uiteindelijke macht draait van de bedenkers.
        Iets wat je met een andere hobby club eigenlijk nooit ziet gebeuren.
        Je leest nou nooit dat de plaatselijke fiets club de intentie heeft om de wereld te veroveren.
        Dat zie je alleen in geloof hobby clubs terug.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ BertG. 8 maart 2016 om 07:45

        [quote] Je leest nou nooit dat de plaatselijke fiets club de intentie heeft om de wereld te veroveren. [/quote]

        Je comments worden met de dag beter! 😀
        Jij hebt overal schijt aan; het is een gave.

        Like

      • BertG. zegt:

        Tistochwat, ik ben al blij dat jij het niet meer mopperen noemt.
        En goed waren ze al, je moet het alleen willen lezen.

        Like

      • Tistochwat zegt:

        @ BertG. 8 maart 2016 om 15:24

        Als ik het al ooit ‘mopperen’ heb genoemd, dan bedoelde ik dat als een geintje; ik vond je ‘gemopper’ altijd al humoristisch!
        Ik heb, geloof ik, al een tijdje geleden toch ergens geschreven dat je vooral zo door moest gaan?

        Like

  6. Pingback: HET DOORGEEFLUIK (40) | voorzieners

  7. jungleelephant zegt:

    Midden in de roos!

    Like

  8. J. C. Th. Köhler zegt:

    “En hij kan alleen nog maar uitbrengen: ‘Ze zijn niet allemaal zo…’ ”

    En het enige dat je dan terug kunt zeggen is: “Ik heb het niet over die niet zo zijn, ik heb het over die wèl zo zijn.”

    j.c.th.kohler@ziggo.nl

    Like

    • Cathja zegt:

      @ J.C.Th. Köhler om 01:39

      Daar heeft u een punt, heer Köhler! Degenen die wél zo zijn behoren tot de allergrootste groep, en vormen het grootste gevaar voor onze samenlevingen.
      Het artikel van Wim van Schaik is heel herkenbaar. Ik denk dat de meeste reageerders hier wel eens meegemaakt hebben dat ze geheel alleen kwamen te staan met hun standpunten, en van alle kanten kritiek kregen te horen.
      Ik heb besloten me niet meer te bemoeien met al die ‘goedmensen’. Ze zijn zó zelfverzekerd; daar is niet tegenop te argumenteren.
      Maar ooit zullen ze gewaar worden dat ze op het verkeerde paard gewed hebben.

      Like

  9. Treintrien zegt:

    Mooi stuk!

    Like

  10. leefbarbaar zegt:

    Heel herkenbaar.
    Ik zeg dan gewoon dat alle moslims het land uit moeten. Men is dan is shock en dat kan ik niet menen, dat past niet in hun kunstmatige wereldbeeld. Maar de islam is ook een politieke stroming, die ieder land verpest en dan heb ik wel een beetje gelijk. Meestal.
    Daarna komen ze met: “Ja maar Wilders heeft geen oplossingen”.
    Stel dat meneer Wilders geen oplossingen heeft, waarom blijven jullie dan stemmen op de partijen, die alle problemen hier veroorzaken? Lastig. En natuurlijk heeft de PVV vele oplossingen, maar de staatsmedia denken daar anders over. Intussen komen er per dag honderden, duizenden moslims bij. Dag in, dag uit. En het zijn niet allemaal criminelen en jihadisten, maar 99% draagt niks bij aan onze maatschappij en dat is reden genoeg om ze allemaal terug te sturen naar de zandbak des voorvaders.

    Geliked door 1 persoon

  11. BertG. zegt:

    Inmiddels vermijd ik dit soort gesprekken met dat soort mensen.
    Laat ze dan maar achter komen, ik heb jullie gewaarschuwd, want voor een zinnig gesprek zijn deze mensen toch allang niet meer vatbaar.
    Het wordt er ook niet gezelliger op maar of zo’n zinloos gesprek nou nog gezellig is, meestal ontaard zo iets in een soort van ruzie.

    Like

    • Anneke zegt:

      Goed stuk Wim en ik ben het er volkomen mee eens, maar net als BertG. ben ik het ook aan het opgeven. Ik wordt moedeloos en machteloos om iedere keer weer een gesprek hier over aan te gaan en dan te horen dat ik racistische uitspraken doe. Veel “gutmenschen” mensen willen het nog niet zien wat er allemaal gebeurd, maar ik ben wel zeer bezorgd over onze toekomst……

      Like

    • Tistochwat zegt:

      @ BertG. 8 maart 2016 om 08:30
      @ Anneke 8 maart 2016 om 09:50

      Je kúnt het eenvoudig (verbaal) niet winnen van die linkse gekko’s.
      Ze komen met ‘argumenten’ aan waarvan je denkt ‘hoe ís het mogelijk!’
      En daar sta je dan weer met je mond vol tanden; té verbijsterd om iets terug te zeggen.

      Like

    • Tom Hendrix zegt:

      @BertG:08.30. uur. Dat is heel herkenbaar wat je zegt, Bert. Ze WILLEN de roze OLIFANT niet zien(islam) als die bij wijze van spreken al op hun voeten staat. Ik berust erin, dat het grootste deel van de Nederlandse bevolking, de leugens slikt, van het stasijournaal, en de rest van de linkse pers en omroepen. Het zijn net “zombies”, geworden. Enkel nog interesse is onnozele programma’s van de RODEN, zoals: “Boer zoekt vrouw”, “in Holland staat een huis”, en uiteraard voetballen.

      Like

  12. Goed artikel, hellemaal mee eens.
    Kop uit het zand en vechten voor dit land!

    Like

  13. louis-portugal zegt:

    Idd. goed verwoordt.
    Ik hoorde vroeger wel eens van mensen dat in de tijd van de duitse bezetter niet alle duitsers slecht waren.
    Maar je hebt maar een klein gedeelte nodig om een hoop rotzooi te maken.

    Like

  14. BertG. zegt:

    We hebben allemaal onze mening klaar als het gaat over de landelijke politiek. Op feestjes en op sociale media zetten we er dan ook graag een boompje over op, maar hoeveel verstand hebben we er eigenlijk echt van?
    Niet zoveel, als je de makers van dit filmpje moet geloven. De jongens van Dit Is Normaal gingen in Den Haag de straat op om voorbijgangers te vragen wat ze hebben gestemd bij de Tweede Kamerverkiezingen van vorige week.
    Klein detail: er waren natuurlijk helemaal geen verkiezingen. Toch hebben er kennelijk heel wat mensen een stem uitgebracht.
    Bekijk hier het grappige resultaat van de rondvraag:
    http://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/554782/hilarisch-mensen-vertellen-trots-wat-ze-hebben-gestemd-tijdens-de-verkiezingen-vorige-week.html

    Like

    • paulzwueste zegt:

      Inderdaad… en daar moeten we dus de oorlog mee winnen…
      Consumptievlees dat ook gebruikt kan worden als kanonnenvlees.

      Op verjaardagen kan je met dit soort mensen praten over nephorloges, bier, vrouwen, auto’s en hun baan.

      Waarom stemt u op D66? Omdat ik er altijd op stem… Hoe heet die gozer ook weer…?
      Dat volk zal de straat pas op gaan als er niks meer te vreten valt en er geen geld meer uit de muur komt. Niet omdat ze pal zullen staan voor Nederland en onze eigen identiteit. Niks waard…

      Like

  15. koddebeier zegt:

    Nee, ik verdom het, ik neem geen blad voor mijn mond en ik zal best wel eens tegen schenen schoppen. Wie dat niet bevalt is vrij om te vertrekken of mij de deur te wijzen.
    Je komt dan wel in mijn zwarte boekje, 🙂

    Like

  16. Doornroosje zegt:

    Zit met het zelfde probleem op verjaardagen , dus uw stuk is voor mij heel herkenbaar. Je stil houden en die zogenaamde “goedmens” laten praten, is voor mij erg moeilijk. Dus benoem ik een aantal feiten. Dan is het, heb ik nog niets van op TV gezien of dat valt wel wat mee Nederlanders doen soms ook rare dingen. Je kunt ze niet duidelijk maken dat er een groot verschil is tussen de islam en de gewone burger al gebeuren daar ook rare dingen. De islam roept op tot moord op ongelovigen, zij willen heersen. Kijk naar de landen van herkomst. Ze slaan elkaar deuren en vensters uit. Al met al, hun cultuur is geen verrijking, het is een afbraak van de Westerse cultuur en wat ook belangrijk is, de afbraak van onze financiën. Kijk naar wat Rutte ons nu weer geleverd heeft.

    Like

  17. Anna zegt:

    De islam EIST LOYALITEIT zelfs Abuthaleb zal daar niet aan ontkomen.
    Als het op ECHT KIEZEN aan komt dan MOETEN ZIJ DE KEUZE MAKEN VOOR HUN GELOOFSBROEDES…. doen ze dit niet dan worden ze afgeslacht…..

    Like

  18. eric andre zegt:

    Ze zijn niet allemaal zo, omdat ze momenteel nog in de minderheid zijn. Degenen die tot deze groep behoren weten het systeem te benutten. Ze zijn leep genoeg om te beseffen dat het zinvoller is om een beetje anders te zijn …..snap je?

    Like

  19. Sjaak zegt:

    Eerst trekt er 1 Mekka-moslim- familie in je buurt !
    Dan volgen er meer en meer !
    En dan komt het moment waar ze hun slag slagen !
    Buurtterror en de baas spelen, totdat de resteerende
    Nederlanders het veld ruimen !
    We hebben het in Parijs gezien dat dit zowiezo in
    een burgeroorlog beland !
    Alleen nog een vraag van tijd !
    Morgen ook in uw Theater !

    Like

  20. R.Kroonenberg zegt:

    Dit is op Jasterke's kwijt-zonder-spijtsite herblogden reageerde:
    en vrolijk kakelt iedereen er nog op los
    maar hun botte bijl zal onze Vrijheidswortels kappen
    we bléven te naïef de grote plannen echt te snappen
    en zagen hier-en-daar wat bomen…maar geen bos !
    .
    dus…inderdaad…we waren geen partij,
    ’n enkele machteloos roepende dan dáár gelaten
    maar als het Oorlog is bereik je niets met praten
    vaarwel mijn mooie Nederland…het is voorbij !
    .
    Jasterke
    .

    Like

  21. Saeftinghe zegt:

    Ik ben vreselijk jaloers op de manier waarop Wim van Schaik het probleem kan verwoorden.

    Ik beland nogal eens in een discussie over deze zaken, probeer daarbij mijn argumenten en zienswijze goed te onderbouwen.
    Zelden kan ik een zin tot de eerste komma uitspreken, voortdurend word ik in de rede gevallen.

    Wanneer dan de onbeleefdheid van in de rede vallen eindelijk wat minder wordt, kan ik m´n zin tot de punt uitspreken.
    Dan volgt doorgaans een Lithanie van totaal niet onderbouwde onzin waaruit blijkt dat men met grote moeite de beleefdheid heeft kunnen opbrengen me te laten uitspreken, maar totaal niet gehoord heeft wat er bedoeld werd.

    Ik vraag me af of alleen mijn omgeving zo bot en dom is. Of is dit een algemeen verschijnsel?

    Ik ben bang dat het een heel algemeen verschijnsel is.
    Wat als gevolg zal hebben dat de (domme) massa zich sterk laat beinvloeden in stemgedrag door de lieden die kort voor de verkiezing op TV onzin kunnen komen orakelen.

    Heel zelden heb ik een gesprek met iemand die anders denkt maar wel luisteren kan naar mijn gezichtspunt en begrijpen het hoe en waarom. Soms met gevolg dat hij de berichtgeving ook met een gezonde achterdocht gaat bekijken.

    De huidige machthebbers zijn te bang voor gezichts- en geldverlies om het schip tijdig bij te sturen.
    Ik vrees dat op zeker moment de wal het schip (van staat) zal keren, dit gaat altijd ten koste van schade aan het schip, soms noodlottig.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s