Een onderwijs-“masterplan” voor “vluchtelingen”: Minder vakwoorden in de lessen

Screenshot_16

(Vertaling: E.J. Bron)

BERLIJN – Duitse scholen zijn door de voortdurende massale toestroom van “vluchtelingen” overbelast. Daarom eisen zogenaamde “onderwijsdeskundigen” nu een “masterplan” voor het Duitse schoolwezen, dat over een breed front tegemoet moet komen aan de speciale eisen van jonge “vluchtelingen”.

Duits - Zuerst

Dat is de belangrijkste uitspraak van het advies van de Duitse “Actieraad Onderwijs” van dit jaar. Scholen zouden daarom een aanbod betreffende het leren van de taal moeten doen dat zich uitstrekt over het hele gebied. Daarbij moeten de scholen hun nieuwe clientèle met “migratieachtergrond” royaal tegemoetkomen. Zo stelt de “Actieraad” serieus een vereenvoudiging van de onderwijstaal voor. Internationale vergelijkende onderwijsonderzoeken zoals “PISA” of “TIMMS” zouden in het verleden steeds opnieuw hebben aangetoond dat kinderen met een migratieachtergrond niet alleen wat betreft lezen en schrijven, maar ook in wiskunde, natuurwetenschappen, Engels en zelfs computerkennis duidelijk achterblijven bij hun Duitse medescholieren. Daarom moet het gebruik van vakwoorden vooral in de natuurwetenschappen gereduceerd worden, opdat buitenlandse kinderen de les beter zouden kunnen volgen.

De “Actieraad” stelt ook niet mis te verstane eisen aan het onderwijzend personeel: de taak van het “onderwijspersoneel” zou in de eerste plaats zijn om op te treden tegen alle “vooroordelen” tegenover immigranten. Om de leraren te ontlasten en “vluchtelingen” zoveel mogelijk individueel te stimuleren, stellende deskundigen bovendien voor om meer “leerhulpen” en “pedagogische assistenten” in te zetten.

Heel goedkoop zal het “op de vluchteling toegespitste” scholenlandschap echter niet worden. De “Actieraad” geeft toe dat het “masterplan” betreffende onderwijsintegratie aanzienlijke financiële investeringen nodig zou maken, die zichzelf pas vele jaren later zouden uitbetalen.

Bron:
http://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Integratie", "Nuttige idioten", "Verrijking", "Vluchtelingen", "Weg met ons!", Duitsland, Eurabië, Hypocrisie, Immigratie, islamappeasement, Krankzinnigheid, landverraad, Linkse Kerk, Multiculti, Naïviteit, nieuw fascisme, Overheid, political correctness, praatjesmakers, propaganda, Rotzakken, Socialisten, socialistisch idealisme, tolerantie/intolerantie, verloedering, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

12 reacties op Een onderwijs-“masterplan” voor “vluchtelingen”: Minder vakwoorden in de lessen

  1. Pieter zegt:

    Wauw de Duitse taal wordt alvast afgeschaft tot het niveau van apentaal.

    Like

  2. Cathja zegt:

    Weer zo’n idioot plan om toch vooral de ‘vluchtelingen’ tegemoet te komen. Het kan ze niet gek genoeg zijn en het mag ook best wat kosten…! Ik vind dit discriminatie van de autochtone leerlingen, waarvoor niet allerlei uitzonderingen worden gemaakt.

    Like

  3. Kraftavila zegt:

    Natuurlijk laten we allemaal maar vast overgaan op woeloe-woeloe-taal. “Daarom moet het gebruik van vakwoorden vooral in de natuurwetenschappen gereduceerd worden” ligt ’t niet veel meer voor de hand om de toevloed van apen-jongen in de cholen te reduceren? Zoals wij onderwijsdeskundigen zeggen: ” u-elè u-elè mali-ba maka si.”

    Like

    • Driek zegt:

      Het is mij een raadsel hoe je de vakwoorden in de natuurwetenschappen kunt reduceren. Die vakwoorden zijn hoogst noodzakelijk. Bij de artsenopleiding kun je de medische terminologie, de vakwoorden in het Latijn, toch ook niet reduceren? Die heb je nu eenmaal nodig. En je kunt toch een moeilijke of zware studie, welke nu eenmaal niet voor iedereen is weggelegd, omdat niet iedereen daar de capaciteiten niet voor heeft, gaan vereenvoudigen, zodat zo’n studie voor meer mensen toegankelijk is? Ik vind het maar een rare gedachtegang hoor.

      Like

    • Thom zegt:

      Toch wel knap dat U Congolees kent of een Kuifje kenner. Het betekent: “Zeer sterke stroming in de rivier”. De taal is Lingali en wordt in beide Kongo’s gesproken. Het is een slaapliedje en het staat in Kuifje in Congo.

      Like

  4. Drs.P. zegt:

    Who the fuck is nu weer de Duitse “Actieraad Onderwijs”, is dit een neiuwe instantie??
    Als je laag IQ<70 aap parasieten binnenhaalt omdat het de bedoeling is om bewust een land langzaamaan steeds dommer te maken dan kun je dit verwachten.
    Gewoon doorlopen mensen helemaal niets aan de hand, dit is het 50 jaren plan van de "elite" onder leiding van pishoer Merkel.
    Het begint reeds aardig op te schieten met het afschaffen van Duitsland door de slinkse kanker.
    http://depatriotten.weebly.com/

    Like

  5. Qvic zegt:

    Waarom nog fysiek klassikaal lesgeven? We hebben nu de computer, met behulp hier van kan iedereen persoonlijk les krijgen van een virtuele leermeester of juf. Dat scheelt enorm veel geld en kan iedereen leren op zijn eigen niveau en snelheid.

    Like

  6. delamontagne zegt:

    Zo had je in de jaren ,80 het plan voor de “Middenschool” van de Hr Deetman……

    Liked by 2 people

    • wim zegt:

      De Middenschool is een PvdA speeltje en was de droom van Jos van Kemenade, die deze als PvdA-minister van Onderwijs in 1975 op de agenda zette. Alle leerlingen, van mavo tot gymnasium, zouden tussen hun 12e en 16e naar dezelfde, brede school gaan. Vooral voor kinderen uit lagere sociale klassen zou het goed zijn als meer tijd kregen voor hun algemene ontwikkeling en zich op konden trekken aan leerlingen met een hoger niveau. Enkele tientallen scholen experimenteerden ermee. Fervent voorstander was Jacques Wallage, natuurlijk ook PvdA.

      Like

      • delamontagne zegt:

        De ervaring leerde dat het net andersom was.
        De leerlingen met een hoger niveau worden[werden]! omlaag getrokken door de “lageren”.
        Uiteindelijk werd ,t ook zo dat in de brugklassen al een beetje werd uitgeplitst.
        Een verdere Ramp was het verdwijnen van de LTS.
        Nu moeten vaklieden worden opgeleid bij ,t bedrijf.
        Dat het Jos,s idee is geweest, was is vergeten, sorry..

        Like

  7. ieznogoedh zegt:

    De “Actieraad” geeft toe dat het “masterplan” betreffende onderwijsintegratie aanzienlijke financiële investeringen nodig zou maken, die zichzelf pas vele jaren later zouden uitbetalen.

    Gelukkig, dan zijn er na lange tijd tenminste een hoop uitkeringstrekkers die toch wel een opleiding hebben gevolgd en met een “Zeitgemäß” waardeloos diploma.

    Het gaat goed met Duitsland en men moet niet verbaasd staan te kijken als een of andee Nederlandse commissie met een soortgelijk advies (eis) komt.

    Thilo Sarazzin krijgt weer gelijk: Deutschland schaft sich ab!

    Like

  8. hendrikush zegt:

    Prachtig die “onderwijsraden”, ze zijn een voortdurende bron van vermaak. Ook in ons land wemelt het van zulke betweter-sovjets. Er zitten mensen in die zelf niet kunnen onderwijzen maar die onderwijzers wel de maat nemen en hen de wet voorschrijven.
    Mijn voorstel: Herinvoering van de plak en de roede en alleen mannen voor de klas.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s