DILEMMA . . .

Screenshot_13

(Door: “M”)

Geachte heer Bron,

sinds enkele jaren volg ik uw blog en zijn mijn ogen geopend. Hiervoor interesseerde ik me niet zo voor de politiek en situatie in de wereld. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me toen prettiger voelde en dat ik een gelukkiger kijk op de toekomst had. Voor mezelf, maar zeker ook voor mijn zoontje. Nu, met alle ellende in de wereld, en zeker in Europa met alle ontwikkelingen in de brandhaarden van Europa en omgeving, zie ik het allemaal somber in. De islamisering en steeds toenemende terreurdaden maken me onzeker over de toekomst. De demonisering van Rusland en de Amerikaanse druk hieromtrent maakt me onzeker over de toekomst. Evenzo de toenadering van Turkije tot Rusland.

Deze combinatie vormt een stevige alliantie tegen Europa. Erdoğan kan zo de sluizen openzetten voor de miljoenen vluchtelingen (5de colonne), maar Poetin zou ook zomaar kunnen beslissen om de miljoenen moslims in Rusland te deporteren, al dan niet in samenwerking met Erdoğan. Deze zullen dan allemaal naar Europa komen en uiteindelijk zal de bom barsten.

Ik ben er van overtuigd dat de bom hoe dan ook zal barsten en verwacht binnen 5 jaar een burgeroorlog. Ik ben er ook van overtuigd dat wij als Westerlingen de burgeroorlog zullen verliezen. Wij missen het fanatisme dat de moslims wel hebben. Het doorzettingsvermogen. De verbondenheid met elkaar. En het belangrijkste; wij missen het geloof dat we na onze dood het goed krijgen als we sterven voor de goede zaak.

Hoe bereid je je voor op een burgeroorlog? Eten inslaan, voldoende drinkwater? Onze tegenstanders worden hiervoor van kinds af aan getraind. In het Midden-Oosten krijgen de kinderen reeds op jonge leeftijd een echte militaire training. Hier in het Westen traint het gros van de moslimjongeren in een vechtsport. En ik zie het bij mezelf. Ik wil mijn zoon graag voorbereiden op wat komen gaat, maar wil hem ook zijn jeugd niet afpakken. Hij moet ook kind kunnen zijn. Dat is dan ook een groot verschil tussen ons en de moslims, waarbij ik niet wil zeggen dat zij niet van hun kinderen houden.

Verder geloof ik ook echt dat er in de vele moskeeën in Europa gigantische wapenarsenalen liggen, en zullen zij dus goed bewapend zijn. Het enige wat het Europese volk kan doen, is in de keukenla een mes pakken. Natuurlijk kan men zich aanmelden bij een schietclub en zo een wapen leren hanteren, en kun je een wapen aanschaffen. Hoewel het een redelijk lange procedure is voordat je eindelijk zo ver bent, is dit een optie. Aan de andere kant wordt zo ook vastgelegd wie wel en niet een wapen heeft. Buiten dat ik onze eigen regering niet vertrouw (ik acht haar er toe in staat om deze gegevens naar buiten te brengen als het zo uitkomt), is het ook niet onmogelijk deze gegevens via een hack te bemachtigen. Als ik een commandant zou zijn van de islam, zou ik deze gegevens gebruiken om, na de politie en militaire macht, de grootste tegenstand neer te slaan. Dus alle geregistreerde wapenbezitters.

Een illegaal vuurwapen kopen schijnt niet heel erg moeilijk te zijn, maar dan kun je er niet mee oefenen (uitproberen) en moet uiteindelijk maar blijken of deze werkt en je niet opgelicht bent.

Tevens denk ik dat je met illegale wapenhandel direct of indirect onze moslimvrienden financiert, wat je ook niet wilt. Misschien kijk ik teveel films, misschien lees ik teveel uw blogs en andere alternatieve media, misschien moet ik maar weer inslapen, misschien… Ik hoop zo dat de westerse bevolking op tijd haar ogen opent, maar ik verwacht het niet. Als ik hierover met mensen praat, omzeilen ze graag het onderwerp en willen ze er niet over praten. De mensen hier in Nederland niet, mijn schoonfamilie in Oost Duitsland, eigenlijk niemand niet. Iedereen kiest voor de rode pil, slechts een enkeling de blauwe en ik kan het ze niet eens kwalijk nemen.

Een bezorgde burger,
“M”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

35 reacties op DILEMMA . . .

  1. delamontagne zegt:

    Niet meer naar Calais………………………….?

    Liked by 1 persoon

    • milaK9 zegt:

      Dat ligt er aan…..
      Als je gek bent van de game ‘GTA’ is het misschien ook wel wat om het eens in de praktijk toe te passen.
      Calais biedt die mogelijkheid.
      Het geeft net dat stukje realiteit en de kick die je mist bij de game.
      Voordeel hierbij is dat je je altijd kunt beroepen op een paniekaanval nadat er een paar bosjes mannen uit de struiken voor je auto springen.

      Niet vergeten om de auto daarna in z’n achteruit te zetten en alle obstakels nog een keer nemen.
      Uitstappen en kijken of je ergens gouden tanden ziet liggen.
      Voor niets gaat de zon op maar je moet ook aan je eigen denken.

      Liked by 1 persoon

  2. tinekevanschagen zegt:

    Wij zijn allemaal bezorgde burgers,en ik proef de moedeloosheid tussen de regels door.
    Ook ik doe mijn best om mijn kinderen niet een beeld van alleen maar kommer en kwel uit te
    dragen.Ik wil ook dat ze genieten weet je,zolang dat nog mogelijk is ten minste!
    en verder….ja…niet klagen maar dragen en bidden om kracht………………
    En natuurlijk blijven vechten om mensen wakker te krijgen!

    Liked by 2 people

  3. GT zegt:

    bezorgde burger,
    “M”
    Ik begrijp je volkomen, ik volg deze materie al tientallen jaren de ontwikkeling van de islam in Europa, maar laat ik je dit vertellen kijk ook eens de andere kant uit naar de verantwoordelijke monsters die deze binnen gehaald hebben, met hun zullen we ook moeten afrekenen en niet te zuinig deze zullen moeten vrezen voor hun leven als het zover komt, het zijn deze randdebielen 40 50 jaar links beleid die Europa Nederland gebracht hebben wat het nu is een horror scenario.
    Het zijn die figuren die bloed aan hun handen hebben, ik kan het niet anders zeggen.Doch hoor ik uw praten over je zoontje, mijn kinderen zijn al dertigers maar als nu klein waren en ik had de mogelijkheid zou ik Emigreren …..ik weet het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan en is niet zomaar iets wat je even doet, maar ik heb het stille vermoeden dat je kind of kinderen hier je dankbaar voor zullen zijn en misschien herinner je dan misschien nog dit artikeltje wat je ooit geschreven is als tegen reactie op het geen je zelf geschreven hebt je bezorgdheid, kan zijn dat ik er dan niet meer ben maar je zal je troosten met de gedachte wat heeft die vent gelijk gehad.
    Ik hoop van ganser harte dat ik ongelijk heb, maar zo als het er nu uit ziet nou……dan zou er wel heel veel moeten veranderen, en de gevestigde partijen weg gevaagd worden en dan nog!
    Europa verkeerd in groot gevaar zeer groot gevaar, en allemaal georkestreerd door de gevestigde orde, en Merkel de vazal van Obama de boycot tegen Rusland wacht maar af dit gaat helemaal fout en Europa zal het slagveld worden.Let wel je hebt je bezorgdheid geuit maar zo zijn er vele mensen die het zelfde als U zeggen en mijn reactie hierop, ben ik van overtuigd, het verschil is misschien ik schrijf het op met de bedoeling andere mensen wakker te maken.
    Verder het beste M!

    Like

    • Pieter zegt:

      de kinderen van mijn vrouw waren 5 en 2 toen ze vanuit NL bij mij in duitsland kwamen wonen, inmiddels 8 jaar geleden.
      mijn ervaring is dat kinderen onder de leeftijd van 10 – 12 meestal zonder problemen integreren en een nieuwe taal bijzonder snel oppikken.

      duitsland is misschien niet het optimaalste land om te emigreren, ( hoewel ik in dit boerengat mezelf en mn familie nog wel veilig genoeg voel, ) maar kijk eens naar Hongarije, Tsechie of Polen.

      huizen zijn voordelig, de economie goed en (politieke) vooruitzichten goed.
      zorg er aub alleen wel voor dat je eindigt als een sneue Ik-Vertrek nederlander die niet integreerd en na paar maanden tot paar jaar weer jankend terug naar holland gaat…

      zelf denk ik er over nu een huis in hongarije te kopen en daar sowieso na mn pensioen te gaan wonen.
      voor nu is het een vakantieadres en desnoods vluchtoort.

      Like

  4. Rudolph zegt:

    “Als ik hierover met mensen praat, omzeilen ze graag het onderwerp en willen ze er niet over praten.”

    Aristoteles zei het al: tolerantie en apathie zijn de laatste deugden van een stervende samenleving. Dit is precies wat u en ik nu waarnemen. En de gevolgen zijn onontkoombaar.

    Liked by 1 persoon

  5. Goed artikel “M” volkomen realistische voorstelling van zaken, het Nederlandse volk is in slaap gewiegd door geperverteerde politici en deze laatste hebben de soevereiniteit al bijna geheel uit handen gegeven aan de kwaadwillige EU leiders te Brussel. Er is niets tegen te doen mijn inziens, hoe zou men willen bewerkstelligen om bijv. meer dan 53 miljoen moslims uit Europa te deporteren, wanneer de politici dit eventueel nodig zouden vinden. Het wordt een gigantische logistieke operatie die gedoemd is om te mislukken. De islamisering voor de zoveelste maal is een door de politiek beoogd middel om Europa te destabiliseren.

    De moslims zijn alleen het werktuig van de globalisten, NWO, Bilderberg, VN en aanverwante instellingen zoals het UNHCR.
    Wanneer het zover komt dat Europa gedestabiliseerd is door gevechten en burgeroorlogen die de straten rood van het bloed zullen kleuren en de Europese natie volkeren verslagen worden dan treedt Agenda 21 in werking en worden door biologische en chemische wapens ook de moslims opgeruimd mijns inziens…

    Liked by 2 people

  6. laura van der storm zegt:

    Welkom bij de Club zou ik zeggen! Mag ik u feliciteren met het feit dat u dit rechtse blog bent tegen gekomen. En nu doorzetten!!! Laat de wegkijkers u maar voor racist enz. uitmaken. Schelden doet geen pijn. Uw zienswijze klopt als een bus. Uitdragen dus. Al is het maar voor uw zoon. Ik doe het ook voor mijn kinderen en kleinkinderen (binnenkort komt de 4e). SUCCES!!!

    Liked by 1 persoon

  7. BertG. zegt:

    En beste M,
    Al in 1957 zei Golda Meïr “We zullen pas vrede hebben in het Midden-Oosten als de Arabieren meer van hun kinderen houden dan dat ze ons haten.”

    En dat zelfde geldt ook voor de rest van de wereld waar ze zich menen te moeten vestigen.
    Dan zouden er geen, of in ieder geval, een stuk minder problemen zijn.

    Liked by 4 people

    • Precies, en om dan ook maar meteen even op dít citaat in te haken: M toont zich ergens in het midden van zijn/haar relaas toch ook weer zo naïef om vergoelijkend terug te krabbelen: “…….waarbij ik niet wil zeggen, dat ook zij niet van hun kinderen houden.”
      Nou, M, ga er toch meteen maar vanuit, dat dat dan toch minstens op een andere manier is dan bij ons: Een manier, waarbij niet het kind op de eerste plaats staat, maar Allah.

      Like

      • BertG. zegt:

        Het kwartje rolt en draait nu nog even over de tafel.
        Uiteindelijk zal het wel vallen, dat is onvermijdelijk als je het door hebt wie er uiteindelijk op de 1ste plaats staat bij dat volk.
        Iets wat niet of nauwelijks voor te stellen is bij de gemiddelde Westerling.
        Zelf christenen (op jehova’s uitgezonderd) gaan niet zo ver om hun denkbeeldige vriendje boven alles te stellen.
        Het is even wennen, maar dan heb je ‘m/ ze door ook.

        Like

      • joopklepzeiker zegt:

        En je kinderen opofferen op het altaar van allah voor de goede zaak levert ook nog een een heel aardig inkomen op.

        Betaald van o.a uw belasting centjes.

        Like

  8. Je ziet het heel duidelijk zoals velen van ons het zien. Zelf hoop ik dat er op tijd iets zal gebeuren, een ommekeer of zo. Maar wat mij frappeert, dat je niets verneemt van onze regeringsleiders, die er mee omgaan of het in het regeringsplan is opgenomen en zo moet zijn. Ook ik vind het een vreselijke toekomst en hoop echt dat er toch snel iets moet gaan gebeuren. Ik heb ook kinderen, kleinkinderen en een tweede achterkleinzoon op komst in september. Wij vinden alleen steun bij Geert Wilders die dit allemaal heeft zien aankomen. En er aldoor op heeft gewezen, vooral grenzen dicht. ieder geval richt ik mij op de komende verkiezingen, kan mij niet snel genoeg gaan. Ook als niemand met hem wil regeren, kan hij in de oppositie partij flink dwarsbomen.. Dus
    wie weet.

    Liked by 1 persoon

  9. joopklepzeiker zegt:

    Ach, ik zwijg maar eens een keertje voor de verandering .

    Liked by 1 persoon

    • BertG. zegt:

      Jammer………………………….

      Like

      • joopklepzeiker zegt:

        Ik kan wel weer uithalen maar ik ben er een beetje zat van geworden en het is ook zo nutteloos.
        En ik dacht dat ik de laatste week wel aardig bezig ben geweest heb nog steeds zere vingers !

        Liked by 1 persoon

      • Toch dacht ik ongeveer hetzelfde als BertG., want ik beken hierbij eerlijk, dat ik geïntrigeerd was, waarover jij nu voor de verandering maar eens een keertje zwéég.
        Maar mijn intuïtie zei me, dat je voor het geven van enigerlei toelichting op het ogenblik ècht niet ‘in the mood was.
        En ‘de klep’ langzamerhand zo’n beetje doorgrondende (voor zover mogelijk) heeft het dan geen zin.

        Like

  10. MowDes zegt:

    Als je geen ervaring hebt om met wapens om te gaan, ga dan bij de nationale reserve (Natres) en oefen je in wapens beheersing, wacht niet als het te laat is!!!!

    Like

  11. Jean zegt:

    Door de import van die massa barbaren en parasieten door misdadigers onder eigen volk is onze toekomst een puinhoop, de lafaards zijn enkel bezig voor eigen profijt, het is onze verdomde plicht die misdadigers af te straffen en dat asap want het wordt een ramp.
    Dat vreemd gespuis moet eruit sowieso en daar moeten we niet over debatteren, gewoon afvoeren naar landen van herkomst en direct stoppen met er ook maar één eurocent aan te verknoeien, uit onze woningen flikkeren en onderbrengen in gesloten centra, beginnen met de islamieten dan de illegalen en de criminelen en dan de rest.
    Nooit zullen wij barbaren dus islamieten tolereren noch respecteren.
    Europa is een seculier land en blijft een seculier land zonder voddenwijven en voddenventen.

    Like

  12. N.E. Derlander zegt:

    Maart 2017, hopelijk de afrekening!

    Like

  13. hendrikush zegt:

    Ik zie één voordeel. De Joden moesten gedwongen in ghetto’s gaan wonen, de mohammedanen doen het uit zichzelf. De lokalisatie van het kwaad is daarmee een stuk eenvoudiger.

    Liked by 1 persoon

  14. De enige oplossing is een schaar of een stevige tang. Knip alle draden door die naar het internet lopen, maak van uw beeldscherm een leuk aquarium voor garnaaltjes en geef je TV aan mensen uit de buurt met een schoteltje. Misschein herinneren ze zich dat tegen de tijd van de Grote Afrekeningdie er even wat anders uit ziet dan hier en elders altijd wordt gewenst. En koop een roeiboot om t.z.t naar het Oosten te roeien, naar Hongarije bijvoorbeeld. En hard roeien want voor je het weet hebben ze aan deze kant ook een muur.

    Like

  15. CARLO WYCKHUYSE zegt:

    wat nu aan de gang is heb ik een aantal jaren geleden gelezen in een wetenschappelijk blad en ja het word nog erger,europa zal het strijdtoneel worden met een bloedige oorlog, dit is vele jaren geleden al bedisseld in het achterkamertje van de elite.Er komt een nucleaire oorlg op ons af met dank aan deVS

    Like

    • fleckie zegt:

      Wij zitten precies in de front-…[vuur ]linie, , [bij een kernoorlog zal het de moeite waard zijn, om zo’n grote [overbodige ] mensenmassa gelijk te elimineren, op te ruimen dus, inclusief de in hun ogen te ver ontwikkelden ?

      Like

  16. Tom Hendrix zegt:

    M, U heeft het goed verwoord. Het is nog erger dan in 1672, het rampjaar, van de Republiek der Nederlanden. En wel omdat het grootste deel der Nederlanders, volkomen gehersenspoeld zijn door de roden, en de politiek correcte partijen. Kijk maar naar de realiteit van vandaag, Rutte, en zijn rampkabinet op vakantie, terwijl ons land zowat “in brand”, staat! En de domme massa bezig is met Pókemon en de Olympische Spelen. Neen, er verandert op deze manier niets. Maar respect voor uw inbreng.

    Liked by 1 persoon

  17. MacP zegt:

    Volgens mij draait M het om: de rode pil maakt ie wakker, de blauwe houdt je in de zachte slaap der illusies.

    Like

  18. Mirjam zegt:

    Beste M,
    ik ben, sinds ik in november 2015, op dit blog terechtkwam, doordat ik me zorgen maakte over de toestroom van vluchtelingen, niet echt meer vertrokken en blijf het ‘nieuws’ hier volgen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik, sindsdien, me veel meer kwaad gemaakt heb, dan goed voor me was/is en zo langzaamaan sloop ook bij mij de angst voor de toekomst en de angst of er überhaupt nog een toekomst zou zijn, er in. Ik werd kwader en kwader als ik de artikelen las, totdat ik de welbekende ‘knoop in de maag’ voelde en dit bijna leidde tot een paniekaanval.
    Ik realiseerde me, dat het niet de weg uit de ellende was om steeds maar mezelf op te fokken tot een staat van onwerkelijkheid, ondanks de werkelijkheid, als u begrijpt wat ik bedoel. De beelden die in mijn hoofd spookten over de gevolgen van wat er op YouTube, EJ Bron, Fubar en dergelijke van verschrikkelijke dingen te zien en te lezen vielen, maakten het er niet beter op en nog steeds niet en het probleem waar we allen hier in Europa mee moeten dealen, werd in mijn verbeelding een monster, waarvan ik betwijfelde of het ooit overwonnen kon/kan worden..

    De machteloosheid van het feit dat men ‘niets kan doen’, omdat onze regering ons verraden heeft aan Brussel, die idioot van een Merkel de geschiedenis van Hitler en de tweede oorlog lijkt te herhalen, de ‘never ending story’ van de ‘vluchtelingen’ toestroom en de media die metershoge planken voor hun hoofden hebben wat betreft de werkelijkheid en de waarheid. De verkrachtingen, terroristische aanvallen etc. Het pamperen en letterlijk ‘de kont nadragen’ van de moslims//Turken/Marrokkanen/Afrikanen etc, door het linkse idiotenvolk, die de werkelijkheid zien maar er bewust overheen zien: alles genoeg om een mens ziek te maken en op zijn minst een levenslange depressie te bezorgen van onmacht.
    Ik besloot niet iedere dag meer op EJ Bron te kijken, niet naar fake nieuwsprogramma’s of andere kanalen, waar weer over alles bericht werd, te kijken. En dat heb ik tot nu toe vol gehouden. Soms moet ik echter reageren hier en moet ik mijn ‘gif’ even kwijt, hoewel ik nooit echt kwaad bedoel of iemand wil kwetsen. I tell it like it is, omdat ik van de waarheid hou en tegen de leugen ben.

    Ik ben echter verder gaan nadenken en kwam tot de conclusie dat we er helemaal niet aan gaan. En dat er, gezien het feit dat we in Europa en de rest van de wereld, steeds meer islamofobischer worden en genoeg hebben van het moslimtuig dat onze landen willen veroveren en ons willen verdrijven/vermoorden, genoeg hebben van de economische criminele immigranten die onze straten willen overspoelen, toch als sterkere uit de bus zullen komen. Ik denk daarom ook dat het verzet er al is en dat de Brusselse EU, Merkel en consorten hun langste tijd hebben gehad, want de landen nemen hun eigen soevereiniteit terug en sluiten hun grenzen. Engeland heeft de start gemaakt en de rest volgt ook, geloof dat maar, want het gaat gebeuren. Poetin zal zich nooit volledig met Erdogan samengooien, want Poetin vertrouwd niemand genoeg en wil geen dictator die over zijn schouders meekijkt, echt niet.

    We moeten vertrouwen hebben dat het goed komt, want er is een macht die het niet toelaat dat alles kapot wordt gemaakt door die duivels. Het is nu ongeveer twee jaar geleden dat de ellende van de vluchtelingen echt begon los te barsten. Voor die tijd was het er ook wel, maar in feite is de beroemde uitspraak van Merkel de grondreden geweest dat we nu zo ver zijn als we zijn met de ellende. Alle mensen zijn bang, maar ook alle mensen zijn kwaad en komen nu al gedeeltelijk in opstand. Dit zal verder uitbreiden, ook zonder burgeroorlog, en de regeringen zullen moeten luisteren naar de wensen van de burgers. De grenzen moeten dicht, het tuig niet erin, maar wel met de massa eruit, het moet…

    Wat mij zelf helpt is mijn geloof, die geeft mij steeds weer kracht en overtuiging. En wat ook helpt om weer met beide voeten op de grond te komen is een programma waar ik zondagmorgen altijd naar kijk en waar ik veel troost uitput: the hour of power. Ik raad je aan en ook alle andere reageerders die hier komen, om ernaar te kijken. Het begint om 8.00u ’s morgens en wordt herhaald om 9.00u, beiden op RTL 5. De preek die Bobbie Schuler geeft helpt me altijd om weer moed te krijgen en de dingen meer in de werkelijkheid te plaatsen. Het geeft troost, echt waar.
    Ik wens een ieder hier moed en kracht en jij dus ook M, want we hebben het allemaal nodig. Maar we zullen niet verliezen, dat weet ik. We moeten onze hoop blijven houden, dan komt het goed.

    Like

    • Hans zegt:

      Beste Miriam
      Geloof is, en dat is inherent aan het woord, geloof.
      Dat is hope for the best, zonder bewezen grondslag waarop die hoop dan gevestigd is.
      moslims aanbidden een duivel, letterlijk, en ze lijken geen zwak punt te hebben.
      Als ze gedood worden in de strijd komen ze in het paradijs.
      Als je hun familie vermoordt dan zijn dat martelaren en komen die ook in het paradijs.
      Als ze onschuldigen tot en met baby’s doden en zelf omkomen, komen ze in het paradijs.
      Dus: no worries, als je moslim bent kom je vanzelf in het paradijs.
      Of toch niet?
      Wat wij moeten doen is méégaan met het sprookje.
      Ze zijn doodsbang voor varkensvlees want dan geen paradijs, dus gebruik dat.
      Doop messen in varkensbloed en laat dat opdrogen. Verberg ze her en der in je huis, Grijpklaar.
      Wel flinke keukenmessen want je moet binnen de wet blijven. Al gebruik je het jaren later om er in zelfverdediging één aan te spietsen, ze krijgen er de meest verschrikkelijke ontstekingen van. En krijgen geen ticket naar het paradijs meer.
      Castreer verkrachters, ze zijn doodsbang om hun balletjes te verliezen, want dan gaan de 72 maagden niet door.
      Het sprookje omarmen, dat is wat we moeten doen en de duidelijke layout van de zwakke punten erin, uitbuiten.

      Like

  19. Pingback: DILEMMA . . . - Ik zeg NEE tegen EU

Geef een reactie

