Essay: “Waarom de Europese Unie en de islam elkaar omarmen”

Screenshot_51

(Door: “JDreport”)

Er zijn mensen die menen dat de wereldwijde vluchtelingen richting Europa er gewoonweg zonder meer ‘bij horen’. Bijvoorbeeld de Duitse regeringsleider Angela Merkel. Er zijn ook mensen die menen dat de groep islamitische vluchtelingen nooit of te nimmer bij Europa zullen, kunnen, en mogen behoren. Deze mensen menen dat gematigde moslims niet bestaan omdat de islam een ronduit fascistisch politieke ideologie betreft, gecamoufleerd onder een religieus jasje. En zoals je niet een beetje zwanger kunt zijn, kun je ook niet een beetje moslim zijn. Je bent het of je bent het niet.

Feit is ook dat Europa met steeds meer terreuraanslagen wordt geconfronteerd, steeds bloederiger, steeds barbaarser, met steeds meer slachtoffers. Een overweldigend deel van de daders claimt een ‘goddelijk recht op moord & doodslag’ in opdracht van de islamitische profeet. In optiek van een democratische rechtsstaat praten we dan over: seriemoordenaars.

Lees verder>>>
(h/t “Adriaan Jansens)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in EUSSR, Islam. Bookmark de permalink .

38 reacties op Essay: “Waarom de Europese Unie en de islam elkaar omarmen”

  1. Aegolius cs zegt:

    Uitstekend welsprekend en consistent artikel!

    Like

  2. joopklepzeiker zegt:

    Krijg ik toch ineens een helder ogenblik !
    Ja echt dat kan zelfs bij de klep gebeuren, weliswaar zeldzaam maar toch !

    Zie ik ineens parallellen tussen de historie en de gebeurtenissen van nu

    Vroegauh : eerst de Amerikaanse revolutie en toen kwam de Franse revolutie .

    En nauh : eerst de Amerikaanse Trump revolutie in 2016 / 2017 en dan de Europese revolutie in 2017 ?

    Grappig !

    Like

  3. Probeer vóór Maart 2017 nog maar eens een legioen aan hele- en halve goedmenschen om te krijgen, die óf de realiteit niet wíllen zien, óf iets hebben van “Hm hm, ja ja, het wordt hier en daar nu wel wat bedenkelijk, maar je kunt immers je oren niet naar die ordinaire Wílders laten hangen: Die zet mensen weg, enne: Ze zijn toch niet allemáál zó…..?”
    Misschien, dat een serieuze áánslag nog een knop zou omzetten, maar het is en blijft hier griezelig rustig. “Dus tóch tot “terroristische thuisbasis” verklaard? Op den duur niet iets om blij mee te zijn…..

    Like

    • joopklepzeiker zegt:

      Altijd fijn om te bemerken dat het pragmatisch realisme doordringt geheel of gedeeltelijk je kan en mag natuurlijk niet alles in een keer verwachten .

      Like

      • Bij mij? Ja. Harde leerschool, overigens.

        Like

      • joopklepzeiker zegt:

        Kei en keihard, maar broodnodig.

        dames zijn gek op schoenen dus trek maar een paartje aan juiste maatje , niet te groot en niet te klein .

        Like

      • Zolang een ander maar niet voor mij gaat bepalen, welke schoen mij past. En wat er ‘broodnodig’ is, bepaal ik uiteindelijk ook graag zelf: Anders stik ik in de kruimels als dat ‘broodnodige’mij door de strot geduwd wordt. -Trouwens, dat heeft iederéén.

        Liked by 1 persoon

      • joopklepzeiker zegt:

        @Theresa Geissler

        Dat broodnodige komt voort uit de behoefte zelf te bepalen .
        Als iets die behoefte gaat beperken cq inperken dan wordt dat broodnodige je inderdaad door de strot geduwd of je moet het bepalen maar aan iets anders overlaten .
        Begrijp je wel ?
        Logisch ?

        Like

      • “Logisch?” vraagt-ie…….
        Mogelijk. Het ís waarschijnlijk níet theoretisch, maar wèl wat theoretisch uitgedrukt, zodat ik me het recht voorbehoud, hier behoedzaam tegenover te staan.
        Het is maar gelukkig, dat er in de derde regel van onderen “iets” staat “in plaats van “iemand” anders was het voor mij al weer niet aanvaardbaar geweest, compris?
        Die vergissing maken er hier méér – met dien verstande, dat díe dan meestal zo vréselijk goed denken te weten, wat je níet zou moeten gaan doen, met andere woorden: Afbreken i.p.v. stimuleren. En dat pik ik inderdaad niet.
        Maar ik ga er dan maar vanuit, dat dat hier niet de bedoeling is.

        Like

      • joopklepzeiker zegt:

        @Theresa Geissler

        Je logisch denken wordt gehinderd door een aantal zaken .

        1) je bent van het vrouwelijke geslacht
        2) je ego zit in de weg .

        Je hele leven word bepaald door iets anders dan jezelf , zelfs je reacties op de invloeden van buiten af is/word/werd grotendeels bepaald door anderen .

        Je uniekheid is echt niet zo groot hoor en laten we het maar helemaal niet over vrijheid hebben .
        Je bent een product van je samenleving en hoe sneller je dat doorgrond des te sneller vind je je vrijheid en uniekheid .
        Voor velen een onmogelijkheid en voor velen een levenslange strijd .

        Besef je eigenlijk wel dat je onderdanig bent aan je eigen lichaam ?

        De gevangene van je DNA .

        Like

      • “Je” of “Wij (allen)?”
        Laat ook maar, Joop: Ik weet niet precies, welke kant je uit wilt en eerlijk gezegd interesseert het me ook niet zo: Dit lijkt me eerder weer zo’n opwelling van je, waarbij we van tijd tot tijd allemaal het risico lopen, op de korrel genomen te worden.
        En wat dat ego van mij betreft: Het jouwe mag er ook zijn. Maar ik vermoed, dat je dat in je achterhoofd ook wel beseft: Je bent niet achterlijk. (Is wel geen garantie voor zelfkennis, maar tóch…..)

        Like

  4. joopklepzeiker zegt:

    Kijk een snaar dit vingertje deze islamitische klootzakken hebben altijd het vingertje omhoog gericht , moet je maar eens op letten .

    Like

  5. Joshua zegt:

    Het is te hopen dat er één van van de eurofielen een keer te maken krijgt met een aanslag, hopenlijk gaan hun ogen open!
    Of blijven die blinden zeggen daar moet je mee leren leven?

    Like

  6. wauso zegt:

    Mijn Politieke vrienden van de CDU (Merkel) even een Tweet gezonden !

    Like

  7. Jean zegt:

    ….de islam een ronduit fascistisch politieke ideologie betreft, gecamoufleerd onder een religieus jasje….? Ik ben nog steeds aan ’t zoeken naar dat jasje? Die barbaren dragen geen jasjes maar vodden om hun lijf, ik zou nooit mijn kinderen zo de straat op laten gaan, nooit want het laat zien dat je achterlijk bent door rond te lopen in vodden en als je dan ook nog een vulgaire pedofiel eert dan sluit je nl. ALLE DEUREN.

    Like

  8. koddebeier zegt:

    De Europese Unie bestaat uit de zelfde soort fascistisch politieke ideologie als de islam !

    Like

  9. delamontagne zegt:

    En dan durven de muslims nog te spreken over “Schaamte” !

    Like

    • elisah zegt:

      Vaak ook nog met een push-up decolleté en dan de mobiele telefoon tussen de tieten geklemd.

      Like

    • Zie toch veel liever een uiting van een westers cultureel ‘Wet T-shirt contest’ liefst met mooie blonde meiden die een flinke stapel brandhout voor de deur hebben…

      Liked by 1 persoon

      • Mirjam zegt:

        Nou, beste Adriaan, als bovenstaand ‘model’ zich omdraait, heb je misschien hetzelfde effect. Ze zal zeer zeker genoeg brandhout bij zich hebben en die graag voor jouw deur neerleggen. Wat het blonde ‘item’ betreft. Je weet nooit wat er voor een verrassing onder die hoofddoek uitkomt, vooral niet nu je totaal flabbergasted het andere ‘einde ‘ kunt bewonderen en je je daar ook nooit zo’n voorstelling van had kunnen maken.

        Liked by 1 persoon

      • Nou Mirjam die reactie van mij was wel een voorzetje hé, begrijp het wel Mirjam heb een gloeiende hekel aan deze mensen man, vrouw of kind maakt niet uit. Is dit nu een vorm van discriminatie?

        Liked by 1 persoon

      • Mirjam zegt:

        Deze ‘soort’ mensen zorgen ervoor dat onze toekomst naar de knoppen gaat, Adriaan en die van onze kinderen. Ze zorgen ervoor dat de wereld nooit meer hetzelfde zal zijn en dat we op het randje van een burgeroorlog staan, terwijl zij alles wat ze doen uit naam van een achterlijke, oorlogszuchtige mongool die zich profeet noemde, uitvoeren. Dit geeft dan aan, hoe ver ‘achter'(lijk) zijzelf zijn, en hoeveel enorm wij, op evolutiegebied, qua afstand op hen voor liggen, waardoor alleen al daarom, nooit iets gelijkswaardigs kan ontstaan, wat betreft in vrede leven.

        Zij vernietigen in ijltempo in onze landen, wat onze voorouders in eeuwen hebben opgebouwd, en geven er geen fluit om, maar lachen ons nog uit met hun barbaarse mentaliteit. En ja, ik dan ZO kwaad worden daarom en me tegelijkertijd ZO droevig voelen dat dit gebeurd. En als ik dan die belachelijke foto’s zie, van iemand die wel een nijlpaard lijkt en waar meer te zien van is qua lichaam, dan van iemand die volledig naakt is, hoewel ze totaal bedekt is met haar lakenstof om dit juist te voorkomen en op de tweede foto dan ook zo’n, meer dan op het oog ‘heilige boontje’, welke ook haar profeet gehoorzaamd, door zich te bedekken, maar waar je dan wel doorzichtig de ‘string’ ziet doorschijnen. Tja, dat vind ik dan zo belachelijk dat ik werkelijk een ‘spot’ hekel heb en krijg, van dit ‘soort’ leugens en aan dit ‘soort’ huichelaars.

        Ze zijn in hun eigen ogen beter dan de rest van de wereld, maar in werkelijkheid voor het leven gegeseld in hun ali baba-gevangenis kledij. Ze moeten terug naar hun landen, het oosten, en hun duivelse duisterheid meenemen zodat onze zon weer als vanouds kan schijnen. Ik word moe van deze opgedrongen dominantie, en moe van onze oneindige tolerantie in dit land en overal, jegens dit ‘soort’. Ik wil gewoon normale mensen zien. Hollandse kaaskoppen met klompen en voor mijn part met boerenkielen die het water in gaan. Dit is niet om aan te zien. Dit hoort niet bij normale mensen.

        Liked by 2 people

      • elisah zegt:

        Die vrouw ziet er uit als zo’n archeologisch beeldje van een oervrouw, ik geloof dat het een Willendorf venus heet.

        Liked by 1 persoon

      • Mirjam zegt:

        Je hebt helemaal gelijk, Elisah:

        Like

    • Tistochwat zegt:

      delamontagne 16 augustus 2016 om 21:36

      De bovenste foto doet mij denken aan:

      En eigenlijk zweefde deze mij ook meteen voor de geest:

      [quote] De Blobvis, ook wel bekend als het lelijkste dier ter wereld.
      Naast lelijk is de blobvis ook nog eens lui, hij zwemt niet, maar zweeft een beetje over de bodem van de zee terwijl hij alles wat levend is opslokt. [/quote]

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

