Een boerkini heeft niets met mode te maken

Screenshot_127

      (Door: Theodor Holman)

Opeens is daar de boerkini. Moeten we die op de stranden verbieden zoals op sommige plekken in Frankrijk is gebeurd? Hoe verhoudt zich dat met mijn ‘ik wil zo veel mogelijk vrijheid’?

Met je kleding druk je iets uit, het zegt iets over je identiteit: ‘Ik ben deze kleding, of ik wil zijn wie deze kleding draagt.’ Kleding toont bij welke groep je wilt horen en dus tegelijkertijd welke groep je afwijst.

Een boerkini hoort bij de islam. Waarom dragen ze in de islam een boerkini?

Lees verder>>>
Het Parool

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in gezond realisme, Islam, Islamisering, islamitische ideologie, Vrijheid. Bookmark de permalink .

6 reacties op Een boerkini heeft niets met mode te maken

  1. Astrid zegt:

    “En Fatima, Mina en Aïcha, willen jullie zwarte of blauwwitgestreepte handboeien?”
    Zoiets dus.

    Like

  2. Johan zegt:

    Hetzelfde geldt natuurlijk voor dat achterlijke kopvod. Ook dat zou verboden moeten worden.

    Like

  3. louis-portugal zegt:

    Wij mogen geen uitingen meer geven van folklore zoals kerstboom, kruisen aan de wanden, zwarte piet enz. en zij mogen ons overvoeren met hun symbolen van onderdrukking enz.

    Liked by 1 persoon

  4. mahoog zegt:

    In mijn land Brasil is het verboden om willekeurig reclame te maken voor je zaken door middel van kleurrijke spandoeken en borden.Men doet dit om ”visueele polutie” in toom te houden.Deze meestal zwarte zweetzakken in een straatbeeld vallen Óók onder deze noemer……zou hier wèl zo zijn denk ik .Gelukkig in mijn stad campinas 1,2 millioen inwoners nog niet tegen gekomen.

    Like

  5. Jan zegt:

    Als je doek maar goed zit

    Like

Geef een reactie

