Europese realisten

Screenshot_97

“Dat wat er in Duitsland gebeurt, willen wij niet in Slowakije! Ik zal niet toestaan dat er islamitische vestigingsgebieden in Slowakije ontstaan. Deze vormen een gevaar voor Europese vrouwen, hun integratie is onmogelijk.”

Robert Fico, minister-president van Slowakije

“Als je in een land woont, waarin je voor het vissen zonder vergunning bestraft wordt, echter niet voor illegale grensoverschrijding zonder geldig paspoort, dan heb je het volste recht om te zeggen dat dit land door idioten wordt geregeerd.”

Miloš Zeman, president van de Tsjechische Republiek

“Europa moet het continent van de Europeanen blijven, Hongarije het land van de Hongaren. Het is ons recht eraan vast te houden onze etnisch-culturele identiteit te behouden. In een deel van de media en de politiek van Europa is sprake van een genocidaal liberalisme.”

Viktor Orbán, minister-president van Hongarije

Geplaatst door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

h/t “Sjaak”

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Europa, gezond realisme. Bookmark de permalink .

23 reacties op Europese realisten

  1. Ik ben het helemaal eens met deze heren. Zij denken tenminste aan de samenleving van hun volk en het gevaar wat daarin Kan schuilen..

    Like

  2. koddebeier zegt:

    Jammer dat er zo weinig realisten zijn in Europa !!
    De meeste politici zijn baantjes jagers, die alleen maar gaan voor eigen belang !!

    Like

  3. Hendrik zegt:

    Ik zou graag zulke politici in West Europa zien, mensen die er voor HUN volk zijn en niet alleen onnozel allerlei volksvijandige, achtelijke, waardeloze, agressieve en niet te intergreren godsdienst idioten voortrekken.

    Like

  4. Jules Vismale zegt:

    Zij die in Slowakije willen voorkomen dat wat er in Duitsland gebeurde met de islam zijn mensen naar mijn hart! We hebben daarginder geen akelige en gemene bulebakken van moradicale islamieten nodig die vrouwen willen aanranden, bverkrachten of zelfs vermoorden! Zodra je dat soort figuren in een gouden kooi gaat stoppen proberen ze daar alsnog uit te komen om nog meer goud te bemachten, gelijk naar de valse dwerg uit Sneeuwwitje en Rozerood.
    Deze twee lieftallige jongedames en tweelingszusjes leefden kortzichtig in het bekende sprookje in een bos alsof er geen toekomst bestond al kregen zij ooit een sprekende beer op zich af en later de opgenoemde dwerg. Deze laatste beminde alleen maar alles wat hij mooi vond, waaronder gestolen schatten en zijn lange witte baard, en verwaarloosde nuttige dingen.
    Stel dat deze dwerg over een aantal grotere broers had beschikt dan zou hij Sneeuwwitje en Rozerood.desnods hebben laten ontvoeren (ze hadden hem ooit gered van een enorme vis en een adelaar die beiden alleen NIET betoverd waren) om hen desnoods datgeen te laten ondergaan wat ik al vermeldde.
    Alleen zijn de opgenoemede islamfiguren veel gevaarlijker dan de dwerg hoewel de eersten niet kunnen toveren maar wel overal een gigantische puinhoop kunnen aanrichten en alles stelen wat maar los en vast zit. Maar als ze de pech hebben dat belaagde mensen op hun beurt gaan terugslaan, gelijk naar de betoverde beer, kunnen de islamieten beter zo ver mogelijk bij ons vandaan blijven! Zij bezitten geen enkel recht om ons te overheersen of ons te bestelen omdat dankbaarheid niet in hun woordenboek staat en er geen kruid tegen hun verderfelijke idologie is gewassen!

    Like

    • BertG. zegt:

      Inmiddels zou het mij niet eens meer verbazen als jij in een peter pan pakje rond loopt de hele dag.

      Like

      • Jules Vismale zegt:

        Bert.G., ik had mezelf net zo goed als Peter Kürten of Roland Freisler kunnen verkleden maar beide “heren” zagen er veel te normaal uit om als monsters te worden beschouwd. Als de desbetreffende islamterroristen naar de films van de showprocessen met Freisler hadden gekeken (vertaald in hun taal) dan waren ze vast allemaal halsoverkop er vandoor gegaan!
        En o ja: toen ik al eerder reageerde op Peter Pan met zijn stoere vriendinnen; Wendy, Cynthia, Maia, Tiger Lily, Meera en Tinkerbell, zou het me zelfs nog leuk lijken om hun afbeeldingen aan de islamterroristen te laten zien waarbij de zes jongedames (vooral de mooie Cynthia ziet er geweldig uit met haar prachtige blonde haar met een paardenstaart, blauwe ogen en gekleed in een lichtblauwe ingekorte spijkerbroek) hen hierna met karrenvrachten stinkende modder bekogelen!
        Daar de helft van de zes meiden ook nog jeans dragen zullen de radicale moslims dat eveneens als een zware belediging opvatten en wat mij betreft hangen ze overal plakaten op waarin Jansen en Janssen, de domme detectives uit Kuifje, in diens albums ook constant zulk soort lui beledigen, vernederen en pijnigen. De verstrooide en hardhorende professor Zonnebloem ziet er daarbij zelfs uit als een joodse geleerde wat de radicale moslims vast evenmin kunnen verdragen.
        James Finlayson,, de vriend van Stan Laurel en Oliver Hardy, deed dat ook geregeld in hun lachfilms al waren Finlayson, Laurel en Hardy zelf ooit eens als Arabieren verkleed.

        Like

      • BertG. zegt:

        Dit is toch niet te geloven meer, en bloed serieus ook nog.

        “Peter Pan met zijn stoere vriendinnen”

        Like

    • Tom Hendrix zegt:

      @Jules Vismale: 11.38. uur. Hahahaha, geweldige proza van U, Jules. Verder ben ik het uiteraard eens met de 3 echte realisten, van het artikel.

      Like

      • BertG. zegt:

        Tom, maar ik denk dan ook dat jij kleinkinderen hebt die nog wel eens langs komen met een verhaaltje over pratende beren, dwergjes en sneeuwwitje en daar een heel verhaal over vertellen, als ze net van school komen na weer een spannende voorlees middag.

        Like

  5. Angie1968 zegt:

    Wat zijn deze kerels ook fantastische patriotten! Realisten, geen links-regressieve mongolen, die hun land cultureel, financieel, sociaal in de uitverkoop doen. Hadden wij maar zulke leiders…

    Like

  6. Marc zegt:

    Ik zou niet willen spreken van, zoals Orban doet, genocidaal liberalisme. Het eerste begrip is zonder meer waar, maar het is per definitie strijdig met liberalisme.

    Overigens zijn er verschillende visies op wat liberalisme is. Zelf hou ik het begrijp ‘Vrijheid’ hoog, maar deze moet wel nader omschreven worden. Want bedoelen we absolute vrijheid voor bedrijven om te doen en te laten wat ze willen? Of, als het om het bedrijfsleven gaat, bedoelen we de vrijheid van ondernemen? Er zit een mega verschil tussen die twee.

    Het belangrijkste aan het begrip vrijheid, vind ik, is enerzijds de vrijheid voor een volk om te zijn wat het wil zijn, uitmondend in een gezond nationalisme. Anderzijds de vrijheid voor een individu om ongeketend zijn eigen leven in te richten, behoudens de rechten van de natie. Deze twee vrijheden moeten beide uitgewerkt en zo nauwkeurig als mogelijk op elkaar afgestemd worden.

    Nooit en te nemen mag de staat, dat functioneert bij de soevereiniteit van het volk, de plaats van dat volk innemen. Dat gebeurt in het Westen in deze tijd op alle fronten wél, en dat is fout.

    Like

  7. Eduard uit Breda zegt:

    Voor enige onder de vaste lezers die mijn eerdere stukken tekst hebben gelezen bevestigd boven staande mijn stelling over Tsjechië als ideaal vakantie land
    Hier komen we tot rust zonder elke dag weer te veel moslims tegen te komen
    Bezoek Praag maar eens wat een verademing Ten opzichte van West Europa
    Laat in uw vakantie blijken waarom alle landen met te veel moslims niet waard zijn om U zuur verdiende geld te ontvangen
    Door middel van boycot kunnen we makkelijk laten blijken wat in west Europa gebeurt niet onze keuze is zo ga ik niet naar Turkije en zie je mij niet bij donner kebab of andere Arabische winkels
    Ga naar de Nederlandse friet tent enz
    Gr Eduard uit Breda

    Like

  8. Tom Hendrix zegt:

    @BerG: 15.02. uur. Maar dat vind ik best lollig Bert.

    Like

    • BertG. zegt:

      Als het kleine kinderen zijn wel, dan vind ik het ook best lollig.

      Niet van een volwassen kerel die het bloed serieus over sneeuwwitje en sprekende beren heeft.
      Tenminste, ik neem aan dat hij niet meer in de buurt van de 6-8 jaar zit.

      Like

      • Jules Vismale zegt:

        Precies, ik ben al over de 40 jaar en alleen zij die mij persoonlijk kennen en weten hoe ik exact in elkaar zit gaan mij daar beslist niet op af zitten rekenen. Daarbij heb ik vanaf mijn twintigste bij Arnhem tussen allerlei mensen gewoond met soortgelijke handicaps en de ene is bijvoorbeeld dol op trolleybussen, anderen op het weer, treinen, auto’s, Bassie en Adriaan, poppen, teddyberen, krokodillenvlees, papieren pijltjes, strips, romans, treintijden, weven, Pokémon enz. en ik heb ook nooit tegen hen gezegd dat dit kinderachtig zou zijn of dat ze daarmee moeten ophouden. Ik ben daarbij zelfs gek op treinreizen door heel Nederland en half Europa heen en ik doe dit al meer dan een kwart eeuw.
        Je kunt mensen nou eenmaal niet veranderen tegen hun wil in daar ze zich alleen zelf hun preoccupaties kunnen afleren en sommige sprookjes zouden voor een deel wel in de werkelijkheid kunnen afspelen, overigens zonder magie. Roodkapje en Doornroosje waren alleen niet mijn lievelingssprookjes daar het eerste sprookje ervoor zorgde dat wij mensen de wolf eeuwenlang vervolgden omdat we in dit roofdier het ultieme kwaad zagen en in het tweede sprookje gaat alles veel te snel en komt het niet echt levend over.
        Niettemin zou ik dolgraag eens van Tom Hendrix willen vernemen hoe hij precies denkt van mijn reacties over Peter Pan (EN inderdaad natuurlijk over zijn vriendinnen) want ik probeer dit soort sprookjes en verhalen juist filosofisch uit te leggen. Op de opgeheven site van Michel Krielaars was er echter een zekere Anti-fascist met wie al helemaal niet was te discusseren en hij werd helemaal stapeldol van mijn reacties over Donald Duck en dat wij mensen nou eenmaal niet perfect of altijd aardig, eerlijk, volmaakt enz. zijn!
        Eigenlijk is het zelfs jammer dat we hier totaal niet over uit gediscussieerd kunnen raken, gelijk naar Sargasso, Michel Krielaars etc. al weten ze bij de eerstgenoemde groep ook soms niet eens meer wat ze precies willen met reacties van mij of anderen. E.J. Bron ligt mij tegenwoordig veel beter om reacties naar toe te sturen dan naar Sargasso maar daar heb ik thans zo mijn eigen meningen over.

        Like

      • BertG. zegt:

        Jij hebt het over soortgelijke handicaps.
        Ik noem het knap kinderachtig voor je leeftijd.

        Like

  9. Jules Vismale zegt:

    BertG., Peter Kürten was helaas GEEN echte stoerdoener toen hij in de periode 1929-1930 vrouwen en meisjes in Düsseldorf aanviel om hen af te tuigen, te verkrachten, te doden en hun bloed op te drinken! En Roland Freisler was in WO I pas stoer toen hij als luitenant moedig aan het westelijke en oostelijke front streed om hiervoor het IJzeren Kruis te ontvangen!

    Like

  10. Tom Hendrix zegt:

    @Jules Vismale: 18.42. uur. Daar kan ik kort over zijn Jules. Ik vind het belangrijk om ieder in zijn/haar waarde te laten. Zo zal iedere reageerder zijn/haar manier van reageren hebben. Ik ben daar neutraal in, en vind dat iedereen zijn mening zou mogen geven op zijn/haar manier.

    Like

    • BertG. zegt:

      Tom, dat vroeg hij niet.
      Hij vroeg wat jij van peter pan en zijn stoer vriendinnetjes vind.

      Like

      • Jules Vismale zegt:

        BertG., of had je anders liever gezien dat ik me misschien als Bokkerijder had verkleed? De Bokkerijders (een legendarische roversbende uit de 18de eeuw die Limburg, Vlaanderen en het aangrenzende Duitsland jarenlang in angst hielden) werden meestal gezien als schimmige luchtgeesten die een verbond met Satan hadden gesloten en anderen zagen hen meer als een soort Robin Hoods die van rijke uitbuiters stalen om aan de armen te geven wat hopelijk eveneens in deze maatschappij gebeurd.
        Ik leerde de Bokkerijders (en dat is opnieuw heel goed te raden!) kennen via een strip van Suske en Wiske en vooral Thijs, de aanvoerder van deze bende, vond ik geweldig om te zien met zijn kale hoofd als van Popeye, bolle kin en zijn pijp, zijn oud-Nederlands taalgebruik met synoniemen en pleonasmen (“Ik zal eens komen helpen, zei de meid tegen de hen, ende zij ging de eieren kopen!”) en zijn lichaam als van een wandelende tak. Thijs kon echter, in tegenstelling tot Peter Pan, niet gewoon door de lucht vliegen maar alleen op een vliegende reuzenbok!
        Thijs inspireerde mij om zelf een Bokkerijder te creëren, Josif Bertoir genaamd, een lange kerel met een bokkenvel op zijn hoofd, een soortgelijk gezicht als van Thijs maar dan met een hogere neus, een pokdalig gelaat en zonder pijp. Bertoir had daarbij, net als Popeye, forsere onderarmen die behaard waren en ik maakte ooit tekeningen waarin hij in ‘The New Adventures of Peter Pan’ via een tijdreis in Neverland opdook om Peter Pan, Baby, Wendy en Cynthia te ontvoeren, vast te binden en over hen te triomferen. Niettemin heb ik van Bertoir ook een seksloos figuur gemaakt en hij dus liever vrouwen ontvoerd zonder hen overigens aan te randen want dat staat gewoon niet bij een dergelijke bandiet!
        O ja, en nog even terug te komen op die zogenaamde kinderachtigheid: ik had ooit in een woonvorm een buurvrouw gehad, Astrid genaamd (haar achternaam vermeld ik echter niet om privacy-redenen), die vijf jaar ouder is dan ikzelf en zij had haar kamer vol staan met poppen en teddyberen! Ik heb echter NOOIT tegen haar gezegd dat zij kinderachtig was of dat ze daarmee moest stoppen daar het mij hoegenaamd koud laat of mensen met geestelijke handicaps of de gemiddelde doorsnee-mens verschillende preoccupaties bezitten!
        In mijn hele leven heb ik wel enkele honderden preoccupaties bezeten en er tientallen verworpen en datgeen waar ik van houdt ontneemt niemand mij dus verder ook. Ik ben in deze hele maatschappij al genoeg (gehandicapte) volwassenen tegen gekomen die het verstand van een klein kind hadden of zelfs volwassenen met een misvormd lichaam of kleine afmetingen en waar ze alleen zelf niets aan kunnen doen.
        Want als afsluiting en net zoals @Tom Hendrix het al zei: het lijkt me beter dat we elkaar gewoon in onze waarden laten omdat we elkaar (en dat vermeldde ik hier al eerder) toch niet kunnen gaan veranderen, tot zelfverloochening dwingen wat jammer genoeg OOK in de echte wereld plaats vind, gewoon accepteren dat we allemaal niet volmaakt, perfect, zonder zonden, poeslief of aardig zijn en anders verder geen aandacht meer besteden aan de opgenoemde onderwerpen. Wat een mens gewend is van zichzelf is hij/zij vaak niet van anderen gewend en men kan de splinter in andermans oog dan wel zien maar niet de balk in de eigen oog want zelfs de Bijbel is een preoccupatie van mij! Bovendien heb ik er tijdens mijn geboorte NIET om gevraagd om een beperking in mijn hoofd te krijgen en ik ben verder ook heel normaal opgegroeid tussen mensen zonder enige handicaps die mij gewoon accepteren zoals ik ben.

        Liked by 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Mij heb je nergens horen beweren dat jij niet goed bij je hoofd bent.
        Iedereen heeft zijn hobby’s en gebreken. Helemaal met je eens.
        Maar je bent er wel erg uitbundig en uitvoerig mee en over bezig in vrijwel iedere reactie. Het hele verband met welk artikel dan ook is weg.
        Jij kan overal wel ergens een verband in zien, met welk verhaal dan ook, maar mij ontgaat het compleet wat peter pan nou doet, of hoe hij terecht komt, in welke reactie dan ook.
        Met dan ook een samenvatting van allerlei andere sprookjes die erbij gehaald worden, om het nog duidelijker te maken, blijkbaar.

        Ach, de 1 verzameld verhalen en sprookjes, teddy beren of kristallen beeldjes.
        Mijn tik is een verzameling van meer dan 20 gitaren in 1 ruimte.
        Maar heb je er mij wel eens over gehoord in een reactie, en ik verzin ze echt waar je bij staat om een gitaar te koppelen aan het wereld nieuws, als het moet.
        Niemand heeft er iets tegen als je wat over je hobby/ liefhebberij verteld maar jij draaft wel erg door daarmee.

        Like

  11. Jules Vismale zegt:

    Mijn oom Eddy Vismale (overleden in 2006) was anders een geweldige muziekmaker en gek op gitaren en piano’s maar Surinamers zijn van nature altijd stapelgek geweest op muziek, gelijk naar mijn, eveneens wijlen, oudoom Evi Vismale en mijn opa Jules.
    Hen heb ik trouwens nooit iets verteld over Peter Pan maar in de eerste aflevering van ‘The New Adventures of Peter Pan’ vond Wendy Darling dat zij ook aan vrouwenemancipatie moest doen toen kapitein Haak zowel Wendy als haar broers John en Michael dwong om zijn schip schoon te maken! En opeens kon deze knappe jongedame, gekleed in een prachtige jeans, eens goed laten merken hoe zijn over die domme piraten dacht, net zoals wij dat beter kunnen doen tegen vrouwen-verachtende moslims of criminele allochtonen!

    Like

Geef een reactie

