DEBUUT! Dennis Honing – Turruken

Screenshot_14

(Door: Dennis Honing)

In de nasleep van het boek dat ik maakte met Nikki Sterkenburg, werd ik uitgenodigd bij D66 in Amsterdam om te praten over radicalisering en hoe daarmee om te gaan. Een sympathiek initiatief, maar ook ik had mijn vragen. Ik wist dat D66 in Arnhem een lokale Grijze Wolven-moskee bezocht had, onder het mom van ‘wij opbouwende pluralisten bezoeken gewoon een lief moskeetje’. Toen ik ze er op wees dat de Turkse gemeenschap in Nederland een vijfde colonne is geworden, juist door toedoen van clubs als de Grijze Wolven, reageerde D66 dat het juist ondernemers waren. Dus omdat de Turkse neofascisten werkende fascisten met een baan zijn, en geen werkloze fascisten met een uitkering, was het goed. Tot zover de maatstaven van D66.

Lees verder>>>
(h/t “Manna”)
GeenStijl

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Nederland, Turken, Turkije. Bookmark de permalink .

18 reacties op DEBUUT! Dennis Honing – Turruken

  1. Thoth zegt:

    Yep, ik heb dit al gelezen. Alleen blijft er nu een vraag is’ie moslim of niet? Daar heeft’ie nog niets over gezegd. Alleen dat hij de salafisten achter zich gelaten heeft… tja.

    Like

  2. leefbarbaar zegt:

    Heel veel woorden om te zeggen dat Turken niet deugen, geen Nederlander zijn en niet Nederlands willen worden en even betrouwbaar zijn, ook in oorlogstijd, als een belofte van Rutte.
    Ik stel dan de linxe vraag: kom eens met oplossingen.
    Dat de gastarbeider alleen goed functioneert als hij arbeidt en nog gast is, dat is ons bekend. Maar hoe komen we van de Turken af, als er geen werk meer is?

    Like

    • Oplossingen zullen voor die jongen wel te hoog gegrepen zijn: Je mag van zo’n bekeerde Nederlander ook weer niet het uiterste verlangen, he…..
      Hij heeft net zo’n huzarenstukje volbracht door zich van de salafisten los te maken….(Vraag me af, wat het in de praktijk uitmaakt: Islam is en blijft islam.)

      Like

    • Marijke zegt:

      Dat heb ik al jaren geleden gezegd. Hoe kom je met goed fatsoen van mensen af die niet willen integreren en zich geen Nederlander voelen? Door het 1-paspoortensysteem in te stellen! Het is geen racisme of discriminatie, omdat men zelf de keus heeft. Diegenen die wel Nederlander willen zijn en tevreden zijn met wat Nederland te bieden heeft zullen blijven en de rest zal vertrekken (uit eigen wil). Blijven heeft natuurlijk wel consequenties: integreren. Men hoeft daarbij de eigen roots niet te verloochenen. Dat we mensen in overheidsfuncties hebben met dubbele nationaliteiten vind ik onbegrijpelijk en zeer gevaarlijk.

      Like

  3. Tom Hendrix zegt:

    En Demonen666, laat weer zien waar zij voor staan. LANDVERRAAD!

    Like

  4. Turken zijn Turken en blijven Turken en een dubbel paspoort is altijd makkelijk.

    Like

  5. Pieter zegt:

    Een Turk integreert niet. Islam is islam. Zij hebben maar een vaderland Tukiye. Dus weg met de Turken in Nederland. Drijf ze terug tot achter de Bosporus.

    Like

  6. paulzwueste zegt:

    Of hij nu wèl ’n moslim is, ’n bekeerde moslim is of ’n Christelijke moslim maakt helemaal niets uit.

    Hij zegt het op een hele heldere wijze. Heeft ’n groot gevoel voor de taal.
    Doe hem dat maar eens na… al die mensen die hem wantrouwen pof kleineren hier.
    Compliment.

    Like

    • Marijke zegt:

      Dit slaat nergens op! Dus als ik zeer verrotte denkwijzen op een heldere wijze zou neerzetten met een groot gevoel voor taal, dan ben ik betrouwbaar en verdien complimenten?!

      Liked by 1 persoon

      • BertG. zegt:

        Snap je nou waarom en hoe mensen stemmen hier in Nederland?
        Als je babbeltje maar deugt, dan ben je de man hier.

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Bert.

        Kijk, jij hebt het door. Ik zie dit dan ook als ’n compliment.

        Persoonlijk laat ik mij altijd in een draagstoel naar het stemhokje vervoeren.
        Ik breng mijn eigen rode potlood mee en er worden foto’s gemaakt.
        Onderwijl babbel ik er op los en men applaudisseert natuurlijk als ik weer vertrek.

        Maar ik blijf er blijf er bescheiden onder.

        Like

    • paulzwueste zegt:

      Marijke.

      En waarom niet?

      Er zijn bijvoorbeeld vrouwen die een stropdas dragen. Meestal wonen ze op een kasteel en roken ze sigaren. Ik heb het zelf gezien in die TV-reeks: “Downton Abbey.”

      Het gaat altijd om de buitenkant, die is het belangrijkste.
      Dus het maakt inderdaad niet uit wat je zegt. Als je het maar met een bijzonder grote taalvaardigheid zegt, en natuurlijk ’n stropdas draagt.
      Zie onze Minister President, hij voert het land naar de ondergang maar hij doet het met heel veel gevoel voor taal. Dat kan ik waarderen.

      Nu je het zo spontaan voorstelt. Kom maar op met je verrotte denkbeelden.
      Ik zie er naar uit. Misschien krijg je van mij hoogst persoonlijk een complimentje,
      maar denk er om… wel met gevoel voor taal hoor.

      Like

  7. Thom zegt:

    Met een Turk is mits hij goed opgevoed is niks mis. Ze zijn trots op hun land en verleden en zeer nationalistisch. Ze zouden als Ataturk (Mustafa Kemal) het eeuwige leven had gehad omgeturnd zijn tot een normaal volk en uit de islam zijn gestapt want daar had Ataturk een afgrijselijke weerzin tegen. Ataturk heeft het land gemoderniseerd door het kalifaat af te schaffen, het Arabische schrift te vervangen door het Latijnse schrift, het leger op de achtergrond de baas te makenn en het land zo seculier mogelijk te maken. Erdogan heeft de eigenschap nl. een enorme trouw aan het vaderland misbruikt door ze voor te spiegelen, dat hij het beste voor heeft met Turkije. Er zijn er een hoop die erin trappen en nou zit Turkije en de wereld met de gebakken peren.
    Zoals de zaken ervoor staan ben je ze beter kwijt dan rijk met hun misplaatste steun aan Erdogan met zijn corruptie en ziekelijke islampraktijken.

    Like

    • Tom Hendrix zegt:

      @Thom: 21.44. uur, op 3/9. Inderdaad, Atatürk had een goede kant, hij was voor de seculiere staat, en oprecht tegenstander van de achterlijke islam. Verder had hij ook zeker zijn keerzijde, een “koorknaap”, was hij zeker niet, door zijn rol in de Armeense Genocide.

      Like

  8. Republikein zegt:

    Ik snap er totaliter geen bal van.
    Bal is honing in turkenland, vandaar.
    Liter jenever maakt het duidelijk.
    Normaal plemp ik hier onzin, maar voor deze keer ook hiero.
    Op straffe van een gele kaart!
    O webmaster, u ligt gezegend!

    Like

Geef een reactie

