Ieder1: dus ook PVV’ers, liberalen, mensen met een groot horloge en GeenStijl-fans

screenshot_11

Ieder1 – Nasrdin Dchar

(Door: Bert Brussen)

25 september gaan we massaal samenkomen: Wilders-stemmers, Powned-leden, Geenstijl-lezers.

Normaal gesproken schrijf ik op sites of in blaadjes, maar vandaag schrijf ik gewoon hier als mijzelf. Ik ben een man met een dubbele loyaliteit: Nederlandse afkomst, toekomst in het buitenland. Getogen op de Veluwe, gevormd in Amsterdam. Er zijn zoveel manieren om jezelf voor te stellen aan de wereld om je heen. En toch, toch word ik vaak gereduceerd tot iets simpels: fascist, racist, seksist, haatzaaier, misantroop en mijn favoriet: islamofoob.

In de ogen van velen is dit wat ik ben. Maar dat is eendimensionaal. Dat is te simpel, te makkelijk. Niemand is zo, ik niet en jij ook niet. In mijn werk ben ik een kameleon zou je kunnen zeggen. Ik ben columnist dus ik wind me over verschillende dingen op: te weinig zorg voor ouderen en zieken, de dreiging van antiwesterse georganiseerde religies, het dreigende einde van vrijheid van meningsuiting, het doodschieten van cartoonisten, het afslachten van concertbezoekers in Parijs. Dat is mijn vak, dat is mijn kracht. Geef me een Blendle-nieuwsbrief en ik wind me zo op dat er een column uitrolt. En met die woede vind ik een weg in het verhaal.

Lees verder>>>
(h/t “Wachteres”)
post-online

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in gezond realisme. Bookmark de permalink .

16 reacties op Ieder1: dus ook PVV’ers, liberalen, mensen met een groot horloge en GeenStijl-fans

  1. Karen zegt:

    Begrijp ik het nou niet goed ofzo? Niet de belastingbetaler moet betalen voor Geert Wilders zijn beveiliging maar de PVV stemmer?! Ik vind dat een uiterst merkwaardige en kromme redenering.
    En de kreet Nederland is van iedereen. Dat is nou precies wat ik niet vind! Nederland is van ons Nederlanders en van niemand anders. Nederland is niet van de hier wonende Turken, Marokkanen, Afrikanen en zeker niet van mensen die mohammedaan zijn (maakt me niet waar ze geboren zijn en wat voor paspoort ze hebben) en ons en onze cultuur haten.
    Zoals ik al zei ik zal het wel verkeerd begrepen hebben.

    Liked by 1 persoon

  2. leefbarbaar zegt:

    Weer zo’n gastarbeider, die zijn brood verdient met de islam.
    Meneer woont zelfs in 020 en schaamt zich daar niet eens voor, hij moet nog veel leren.

    Maar goed, ik vind dat de moslims de beveiliging van meneer Wilders moeten betalen, het zou mooi zijn als deze briljante auteur zich wendt tot de moslims hier.

    Liked by 1 persoon

  3. paulzwueste zegt:

    Gewoon gezeik, gezijk mag ook.

    Like

  4. Is dit nu serieus of niet?
    Zo ja: Kort dag, maar ik wil er in principe best nog over nadenken. ALS het serieus bedoeld mocht zijn, want er wordt geen aanvangsttijd genoemd……

    Like

    • Nee,duidelijk inmiddels: Ik had gisteravond alleen het stuk van Brussen gelezen en nam nu pas de moeite om de video te bekijken.
      Leuk stukkie theater, hoor, van die Marokkaan. Alleen doet hij precies hetzelfde als zijn goedmenschelijke partners-in-crime van autochtone afkomst: Wegkijken van de feiten. (Of mogelijk: verzwijgen.)
      Al “zijn ze dan misschien niet allemáál zo,” Grootste struikelblok is, dat diegenen, “die niet zo zijn,” even sterk zijn in het ontkennen. Zó komt er nóóit een dialoog.

      Like

  5. Rapunzel zegt:

    Nasrdin Dchar heeft chronisch moslim.
    Bij zijn speech tijdens de uitreiking van dat fokking gouden kalf werd dat al duidelijk.
    “Hier sta ik, een moslim met een fokking gouden kalf!”.

    Nee lul, je hebt als individu een prestatie geleverd wat met moslim zijn geen reet te maken heeft.
    Je staat daar als acteur met je fokking gouden kalf.
    Of je moet zelf denken dat je dat fokking gouden kalf kreeg omdat je de moslim bent omdat het moet, de knuffelallochtoon, het voorbeeld wat ons autochtonen moet doen geloven dat de multiculturele samenleving geslaagd is.

    Maar ja, dat mislukte, met je moeder en vader in de zaal die na 40 jaar parasiteren nog geen woord Nederlands spreken. Een fokking gouden kalf winnen door acteren in Nederlandse films waar standaard een miljoenmiljard belastinggeld tegenaan gegooid wordt omdat niemand wil gaan kijken, omdat het bagger is.

    En dan moeten PVV-ers daarbovenop de beveiliging van Geert Wilders betalen?!
    En de levenslange uitkering aan je ouders dan? Wordt dat dan door PVDA-ers opgehoest?

    Weet je wie er zou moeten betalen voor de beveiliging van Geert Wilders? De idioten die de bedreiging vormen.

    Alles alles alles heb je te danken aan Nederland, Dchar, was je in Marokko opgegroeid was je hooguit een analfabete geitenhoeder geworden.
    Jij stond daar met dat fokking gouden kalf omdat Nederlandse leraren en leraressen zich uit de naad hebben gewerkt jou de taal bij te brengen. Jij stond daar omdat je 30 jaar gepamperd bent met subsidies.
    Lief hoor, dat je je ouders bedankte, maar waarvoor eigenlijk?
    Wat jij doet interesseert ze niet eens genoeg om je te willen verstaan.
    Droplul.
    Hoe komt het dat jij zo dom bent? Denk eens na?

    Enfin, Bertje Brussen heeft 100% gelijk en ik wens iedereen die naar Islamsterdam trekt de 25-ste een fijne dag.

    Liked by 2 people

  6. Rapunzel zegt:

    Enneh, nee, het is niet serieus, kom nou toch, Islamsterdam is allang opgegeven.
    Lees het anders ff na op GeenStijl.

    Acteertalentje hoor, die Nasrdin Dchar. Bij DWDD speelde hij dinsdag de slachtofferrol. Met verve en een paar zilte krokodillentranen. De Steenbergse steracteur kwam zijn eigen pet project #ieder1 promoten. Dat is een gelegenheidsclubje voor deugdiversiteit en die lopen aanstaande zondag een dagmars van Bijlmer naar binnenstad in 020. Allemaal BN’ers die ‘Jij bent welkom’ zongen maar zelf nooit vluchtelingen opnamen die zichzelf samen met een grote groep meelopers in de kijker gaan marcheren middels een slecht gespeld liveblog op Joop.nl en via de geoogklepte camera’s van AT5.

    Liked by 1 persoon

  7. Allemaal zeer onwaarschijnlijk. Wat voor drugs zou hij gebruikt hebben. Hij raaskalt maar wat, niet serieus volgens mij.

    Like

  8. Marokkaanse kut op pootjes die met z’n lul staat te spelen om daar dan een kalf voor te krijgen, een gouden, van de Rooie Rotzakken Club. Ja, ’t kon niet missen.

    Like

  9. Republikein zegt:

    Filosoof die man, zo mooi gesproken,
    De tranen springen in m’n hol.
    Kreeg ook een warm applaus.
    Zo inspirerend.

    Liked by 1 persoon

  10. Erik zegt:

    Bert geeft de speech van Nasrdin een ander perspectief lekker vol cynisme over deze jank mocro.
    Eerst het filpje bekijken en de tekst van Bert meelezen want ik denk dat de meeste het niet snappen.
    Thanks Bert

    Like

  11. Wachteres zegt:

    http://www.parool.nl/opinie/-geert-wilders-krijgt-geen-eerlijk-proces~a4377309/

    ‘Geert Wilders krijgt geen eerlijk proces’

    OpiniePVV-leider Geert Wilders maakt goede kans bij het Europese Hof in Straatsburg een eventuele veroordeling in Nederland ongedaan te maken, schrijft Ulli Jessurun d’Oliveira.

    Een interessant artikel over het Wilders-proces.

    Like

  12. C.A.Barstow zegt:

    Niet de moeite van het overdenken waard, gewoon links laten liggen.

    Like

Geef een reactie

