PVV: Halveer de wegenbelasting!

screenshot_120

Auto-woordvoerder Barry Madlener zal tijdens de begrotingsbehandeling van I&M gaan pleiten voor een halvering van de wegenbelasting. Madlener: “Het wordt tijd voor een goedkoper en  eerlijker systeem van autobelastingen. Daarom moet de motorrijtuigenbelasting fors omlaag. Nederland behoort nu tot de duurste landen om een auto te bezitten, zelfs als je er nauwelijks mee rijdt.”

Madlener vervolgt: “Waarom moeten Nederlanders met een auto de linkse hobby’s van dit kabinet betalen? Het is toch te gek voor woorden dat we dit nog langer pikken? Er wordt per jaar slechts twee en een half miljard uitgegeven aan de rijkswegen en er wordt ruim 4 miljard euro aan motorrijtuigenbelasting opgehaald. En dan heb ik het nog niet eens over de accijnzen op brandstof!”

De PVV zal deze begroting een motie indienen om vanaf komend jaar de motorrijtuigenbelasting te halveren.

Geplaatst door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

h/t Ton van Kesteren

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Graaien, Overheid, PVV, Rotzakken, Volksvijandigheid. Bookmark de permalink .

30 reacties op PVV: Halveer de wegenbelasting!

  1. Golden Girl zegt:

    dat zou mooi zijn, het zal vrees ik niet gaan lukken om dit voor elkaar te krijgen, ik rij alleen in mijn regio, misschien 2000 km per jaar, ik heb wel eens tegen de telefoniste van de wegen belasting gezegd kan het niet eens per gereden kilometers worden berekend? Sommigen rijden paar honderd duizend km per jaar, maar ik moet ook de volledige wegenbelasting betalen voor mijn lieve autootje van 15 jaar

    Like

    • Frerik zegt:

      Ja en ook dat lieve autootje wordt straks om zeep geholpen door de nieuwe brandstof zodat de weekmakers in flexibele delen en membranen zullen oplossen zodat die delen zullen wegbrokkelen en uw en mijn auto naar de schroot kan. Dit allemaal in de planning van de EU .

      Like

  2. Thoth zegt:

    Dit zal misschien de 1e zijn waarom ik een auto zal kopen. Nu nog meer, Madlener…

    Like

  3. fransdewit zegt:

    Nou heel graag of minstens een ontheffing voor voertuigen die speciaal zijn aangepast voor gehandicapten. En ook de mensen in elektrische voertuigen mee laten betalen, want ze rijden ook op aangelegen wegen die geld hebben gekost.

    Like

  4. Sjaak zegt:

    Hier in Deutsland geeft het schadenvrijheid kortingen !
    Ieder jaar zonder ongeval gaat het bedrag naat beneden !
    Ik betaal voor mijn auto volkasko 438,- € per jaar !
    Is dat te veel ?

    Like

  5. Republikein zegt:

    Linxe hobby.
    Kwartje vergeten?

    Like

  6. Sjaak zegt:

    Ik betaal 100 € wegenbelasting per jaar !
    Is dat te veel ?

    Like

    • ieznogoedh zegt:

      Tsja Sjaak, ik betaal per jaar € 308,- Kfz-Steuer, maar rij daarvoor dan wel een TDI 2.0.
      Het blijft in ieder geval redelijk binnen de perken.
      In Nederland betalen ze voor dezelfde auto € 397,- per drie maanden.
      Over melkkoe gesproken.

      Like

      • paulzwueste zegt:

        Ik betaalde in Nederland in 2010 al 185,- Euro per maand voor mijn Landrover.
        Even rekenen, dat was dus 2.2209,- Euro per jaar.
        Zal nu in 2016 nog veel meer zijn…

        Hier in België betaal ik NU voor hetzelfde type wagen 245,- Euro per jaar!!!
        Bijna 10 X minder. Hallo..
        Infrastructuur in NL is aanmerkelijk beter dan in België, maar je betaalt ook niet veel te veel!

        In Nederland is de hoogte van de verkeersboetes al lang niet meer in relatie tot het delict.
        Wegenbelastingopbrengsten worden aan oneigenlijke doeleinden besteed.
        Brandstofprijzen liggen ca 15% hoger dan in andere landen.

        En dat alles om de linkse hobby’s te financieren.
        Crimineel!

        Like

    • Aegolius cs zegt:

      @ Sjaak 13:49
      Ik weet niet waar u mee rijdt. Ik betaal slechts voor een benzinevoertuig per jaar E 850,– Bewegen kost geld evenzo geldlenen🙂.

      Like

      • Henk der Niederlander zegt:

        Hij betaald KFZ steuer Aegolius wat dus betekend dat de persoon in Duitsland woont.

        Like

    • BertG. zegt:

      Wat een bedragen allemaal om op de weg te mogen rijden, en wat een verschil met Duitsland. Ik ken al die bedragen dus niet.
      Wegenbelasting voor mijn scootertje komt er ook nog wel een keer.

      Like

      • BertG. zegt:

        Ik moet al jarenlang een rijbewijs hebben (ooit gekocht op het postkantoor voor 25 Gulden),
        maar nu moet ik ‘m wel elke 10 jaar vernieuwen op ’t gemeentehuis.
        Een groot gele kentekenplaat er op + kentekenbewijs.
        Dezelfde rare bekeuringen (soms zijn ze iets goedkoper).
        En dat allemaal voor een scootertje.
        Als ze maar ergens geld mee kunnen plukken.

        Like

    • Bassie zegt:

      Een fiets zeker

      Like

  7. Lee zegt:

    Dan moet de verplichte zorgverzekering ook helemaal afgeschaft worden aangezien ik niet wens te betalen voor zieke mensen.

    Like

    • BertG. zegt:

      Dan mag ik toch hopen dat jij vreselijk ziek wordt, dan zeg ik hetzelfde.
      Kijken hoe blij jij dan bent.
      Ik wens niet te betalen voor uitvreters die nog nooit iets betaald hebben, wel voor andere zieken.

      Like

  8. BertG. zegt:

    Heb het dan ook over de BPM, want dat is helemaal onbeschoft.
    Dat is dacht al meerdere keren van tafel geveegd door een EU rechtbank.
    En dan heb ik nog geen eens een auto.

    Like

    • BertG. zegt:

      En net zo als dat iedereen een andere wegenbelasting betaald, hangt er maar net van af in welke provincie je woont.
      En dan heb ik nog niet over de abnormale accijns op brandstof en daar BTW over.
      Zo lijkt het op iets van de VVD, zo als elk jaar roepen dat ze strenger gaan straffen, en half Nederland is weer om.
      Wegenbelasting is misschien nog wel de minste kosten voor een auto bezitter als je alles bij elkaar optelt.
      Dan nog de extreme assurantie belasting en de veel te hoge boetes.
      Ongeoorloofd toeteren, iets van 350euro b.v.
      Werk zat nog zou ik zeggen.

      Like

  9. zou fijn zijn. Wij betalen 41 € per maand aan houderschapsbelasting ( ze heet dat toch ? ) tel daar de verzekering bij op a 73 € per maand( inclusief inboedel en WA ) dus zeg maar een kleine 60 per maand voor de auto. Was all Riks verzekerd , nog steeds, nieuwe auto gekocht in 2011, 2 keer een eigenschuld akefietje gehad, alle bonus KWIJT……… + dan nog de nodige benzine die je moet tanken om te kunnen rijden. Vanmorgen getankt voor 151,9 cent per liter……………bij 1 € aan accijns!Heb de auto nu 5 jaar en er stat nog geen 29.000 op de teller……………

    Like

  10. Tom Hendrix zegt:

    Ik heb zo of zo, de pest aan linkse hobby’s. Laten ze maar eens wat doen voor onze eigen bevolking. Maar dat zal links, en de VVD,CDA en D66, een zorg zijn!

    Like

  11. Aegolius cs zegt:

    Nog afgezien waar de heffingen als wegenbelasting, benzineaccijns en BPM terecht komen…….. het valt in ieder geval niet in de gezondheidszorg toe. Even afgezien dat wegenbelasting een doelbelasting is dat derhalve wettelijk aan wegen moet worden besteed.

    Gisteren las ik op de NOS filemeldingen, omstreeks 08:00 uur 24 blz. files. Het is toch minstens vreemd dat half Rotter- en Amsterdam op zijn luie reet ligt en iedereen daarbuiten de economie van die steden draaiend moet houden vanwege gebrek aan woonruimte?
    Nederland is meer dan vol en economische wooncentra hebben de beleidsmakers onjuist ingevuld in de loop der jaren waarna die de kleine allochtone economie voorrang hebben gegeven, omdat ze er “wonen”.

    Fietsspitsuur Amsterdam jaren 50:

    En nu:

    Drukste avondspits van het jaar: ruim 925 kilometer file

    http://nos.nl/artikel/2140867-drukste-avondspits-van-het-jaar-ruim-925-kilometer-file.html

    Een verkiezingsprogram dat de halvering (…) van wegenbelasting propageert als verkiezingsstunt is volslagen kolder. Heel NL zal zich niet meer kunnen bewegen naar werk of bevoorrading en dergelijke.

    Nederland is krommer dan ooit en wij betalen ervoor.

    Like

  12. Anneke zegt:

    Verkiezings-verkooppraatjes; ook van de PVV. In het verleden is dit onderwerp vaker ter sprake gekomen, maar de lasten werden nooit verlicht. “Zéér vreemde politieke spelletjes worden er al tijden met de burger gespeeld”.

    Liked by 1 persoon

  13. Ron Soeverein Mens zegt:

    Op de Nederlandse Antillen bestaat al decennia lang dit wegenbelasting systeem
    Alle auto’s van 5 jaar en ouder betalen nog maar de helft. Is gewoon geregeld via Nederland
    Vraag maar aan marine mensen die daar gestationeerd zijn en waren. Ook de brandstof is ruim beneden 1 euro omgerekend
    Nederlanders worden besodemieterd waar ze bij staan door de roversbende in Den Haag en in Brussel.

    Like

  14. Steven zegt:

    Het blijft niet alleen bij wegenbelasting…wat denk je van al die ONZIN boetes die ze uitschrijven om wat bij te verdienen?.,..ennehh..elk jaar de boetes FLINK verhogen en zeggen dat het voor de veiligheid is, maar in weze gewoon om de staatskas te vullen. Ze willen juist dat je te hard rijdt..want dat is KASSA!!!

    Like

    • fransdewit zegt:

      Ik kreeg een boete van € 379,- voor een twijfel geval tijdens het oversteken, terwijl de politie bus aan mijn bumper kleefde, ik zat al op het zebra pad, de vrouw wilde achter mij oversteken maar daar reed die politiebus, dus de vrouw deinsde terug. Nog geen 100 meter verderop waar ik woon, werd ik klem gereden. Of je een crimineel ben, dan vragen ze begrip van je als ze gaan staken.

      Like

      • Steven zegt:

        Ook al geven ze je een boete omdat je kop niet aanstaat…probeer daar maar eens onderuit te komen als ze opschrijven dat je geen voorrang gaf toen iemand wilde oversteken. Je trekt toch altijd aan het korste eind.

        Maar vanwaar die € 379? zover ik weet is geen voorrang verlenen op een zebrapad
        € 250.

        Maar boetes lopen de spuigaten uit in Nederland.Het is inmiddels al een VAST inkomen geworden voor die RATTEN in Den Haag.
        Laatst zag ik op tv een man die haalde in op de laatste meters van een doorgetrokken streep…meteen aan de kant en een bonnetje meegeven…
        Overal op de kleinste dingetjes letten om je maar een bon te kunnen geven. Het is gewoon een misselijk ZOOITJE geworden hier.

        Liked by 1 persoon

  15. leefbarbaar zegt:

    Komt dit geweldige plan van diezelfde Madlener, die jarenlang heeft zitten slapen in Brussel voor de PVV? Laat maar zitten dan.

    Like

Geef een reactie

