Imad Karim: De zondagmiddagopenbaring

screenshot_166

Imad Karim

(Door: Imad Karim – Vertaling: E.J. Bron)

Duitsland, waarvan ik 40 jaar lang hield, verandert en wordt vreemd voor me. 40 jaar lang genoot ik ervan door al deze virtuele goden, profeten, heiligen en halve heiligen eindelijk met rust gelaten te worden. Dat lijkt nu voorbij te zijn!

Er klopt niets meer in dit land. Wanneer een burgeres zich tot de bondskanselier richt – zoals dat een jaar geleden gebeurde – en aan de eerste vrouw in de staat meedeelt dat ze zich zorgen zou maken, omdat de islam zich hier zou verbreiden, antwoordt de bondskanselier dat de dame iets tegen deze angst zou moeten doen en meer naar de kerk moet gaan. Dat de bezorgde burgeres misschien helemaal geen christin, ja misschien boeddhiste of atheïste of, of, is en zij zich eventueel door onze eerste politicus beledigd gevoeld zou kunnen hebben, daarop zijn noch onze bondskanselier noch de kont kruipende journalisten gekomen.

Sinds de islam iedere dag steeds meer van de openbare ruimte in bezit neemt, moet ik me dag in dag uit met Allah, Mohammed, Mohammed´s vrouwen, Mohammed´s politieagenten en Aiman Mazyek en andere verdacht op mij overkomende verschijningen bezighouden, of ik dat nu wil of niet.

Vaak, voor mij te vaak, zie ik op straat en openbare plaatsen biddende moslims, die met hun neerknielen de wijken proberen te markeren en met hun luide Allahu Akbar-geschreeuw de ether proberen te verstikken.

Half versluierde tot volledig vermomde vrouwen laten me weten dat ze me doorzien hebben, namelijk dat ik een primaat ben, die erop wacht deze dames in het zwart te bespringen zodra ik hun haar of knie zie.

Ik zet de tv aan, zap van de ene naar de andere opvoedende staatszender en moet lezen dat ik alles wat ik over de islam, mijn oorspronkelijke religie, in het Arabisch studeerde, niet overeenkomt met de waarheid en dat de Müller´s, Schmidt´s en andere islamwetenschappers over de religie, waarin ik mijn ouders begroef, meer weten dan ik en dat ik te dom was om de vredelievendheid van mijn voormalige religie te herkennen. Nou ja, Arabisch is geen gemakkelijke taal, maar de Müller´s en Schmidt´s weten het beter.

Er zijn autobeurzen, meubelbeurzen, bouwbeurzen, huishoudbeurzen, beauty-beurzen, eet-beurzen, erotiek-beurzen enz. Ik vraag me af waarom er geen godenbeurzen zijn? Nee, ik bedoel niet zo´n goedkope esoterie-beurs, maar echte godenbeurzen. Of wellicht een gipsen godenbeurs. Een beurs, waarop ik mijn eigen god van gips creëer. Ik wil geen joodse god, wiens aanhangers mij misschien in het oud-joods vertellen “jij bent niet uitverkoren, jij blijft erbuiten” of een christelijke god, die me vertelt “kom, luister naar me, zodat ik je kan redden” en als ik hem vraag waarvan of waarvoor hij me wil redden, dat hij dan zegt “dat je niet in de hel terechtkomt als je niet doet wat ik je te zeggen heb” en ik vraag hem of het niet beter zou zijn dat hij mij de hel zou besparen door me met rust te laten en niets te zeggen. Dan hoor ik hem iets in het Aramees murmelen. Ik wil het liever niet verstaan.

Ik wil ook geen Allah, die me dreigt te doden als ik niets, helemaal niets van hem vindt. Ik ben het zat om altijd door deze Allah bedreigd te worden “ik weet waar je huis woont”.

Deze Abrahamitische God/Allah/Jezus werkt me überhaupt op m´n zenuwen met zijn ondraaglijke stemmingen. Ik heb nooit begrepen waarom hij doorflipt over onbelangrijke dingen, dan verdrinkt hij de hele aarde, omdat de mensen slecht waren om ze daarna weer een nieuwe kans te geven. En? Zijn ze nu beter? Of hij geniet ervan hoe Abraham aan hem onderworpen was en bereid was zijn zoons Isaac en Ismail (zoals de moslims beweren) à la ISIS te onthoofden. Daarna komt hij op het laatste moment à la Hollywood en zegt tegen de zielige getraumatiseerde Abraham “oeps, ik heb je gefopt, neem een schaap en laat de jongen voor de laatste keer zijn piemel bekijken voordat we er een klein stukje afsnijden. Dat is leuk!”

Als je bij de islamitische Allah komt, dan heb je het gevoel dat alle sadisten en psychopaten, waaronder de mensheid tot nu toe moest lijden, brave (niet seksueel misbruikte) koorknapen waren in vergelijking met deze gruwelijke god.

Mijn god, die ik van gips zou maken, moet een vrije god met een goed humeur zijn en geenszins van mij afhankelijk zijn, want alle andere goden hebben ons schepselen meer nodig dan wij hen. Wij weten, we komen en gaan, maar deze god weet dat hij moet blijven en als de mensen, dieren en planten niet terugkomen, dus niet nieuw geboren worden, met wie moet hij dan communiceren? Met de stenen en het water in de oceanen? Bij wie kan hij aangeven wat hij allemaal kan? Nobody is here God!

Dus, wie heeft wie meer nodig? Daarom moeten deze goden zich een beetje inhouden. We zijn niet zo stom als we eruit zien.

Wat wilde ik eigenlijk schrijven? Ik weet het niet meer. Oh ja, nu weet ik het. Ik zie dat het een zonnige middag zal worden. Het is de moeite waard een wandeling te maken. Wellicht ontmoet ik God aan de rivieroever en voer ik een gesprek met hem onder vier ogen. Allemaal een fijne zondag gewenst.

Over de schrijver: Imad Karim is een in 1958 in Beiroet geboren Arabische ex-moslim. Al meer dan 30 jaar lang werkt hij voor Duitse media als schrijver, regisseur en producent. De originele tekst verscheen op zijn Facebook-pagina.

Bron:
www.pi-news.net
Auteur: Imad Karim

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Islam. Bookmark de permalink .

31 reacties op Imad Karim: De zondagmiddagopenbaring

  1. Gert Jan Reitsma zegt:

    Natuurlijk, meneer Karim, niemand kan u dwingen in God te geloven. U zult er de komende jaren nog wel achter komen wat het grote verschil is tussen Islam en Christendom. Dat het woord “god” bij u heel andere gevoelens oproept dan bij mij, heeft te maken met onze verschillende achtergronden. Het is echter voor elk weldenkend mens niet vreemd dat hij/zij zich afvraagt, wat hij/zij hier op aarde loopt te doen. In het zoeken naar antwoorden komt een mens bij heel verschillende paradigma’s, die de bedding zijn voor heel verschillende antwoorden op onze levensvragen. Dus u hoeft niks. Zou er echter een moment komen waarin u en ik verantwoording af zouden moeten leggen over onze daden, dan laat u in uw relaas zien dat niets u onbekend is. Succes op uw levensweg verder!

    Like

    • Cathja zegt:

      @ Gert Jan Reitsma,

      ik ben het met uw reactie eens.

      Like

    • BertG. zegt:

      Jij kan het niet laten hé, om iemand op een verkapte manier te verwijten dat ze jou vriendje afwijzen of daar zelf helemaal niet van gediend zijn.
      Ik hoop voor je dat jij blij bent als jou dag gekomen is om jezelf te “verantwoorden”.
      En dan blijkt dat er eigenlijk helemaal niks is of bestaat.
      Ik kom nou al niet meer bij van het lachen, alleen de gedachte al.

      Geliked door 1 persoon

      • Marcel zegt:

        Mijnheer Karim heeft wel heel erg veel woorden nodig om zijn innerlijke leegte te beschrijven. Ik zou een god maken van gips ! Wat een achterlijke, in plaats van schrijven zou hij beter naar de bouwmarkt kunnen lopen en een zak roodband kopen, dan kan ‘ie aan de slag.

        En u mijnheerG bent al geen haar beter. Als u God af wilt wijzen dan gaat u uw gang maar. En als u het een verwijt vind als iemand zegt dat niet te doen dan is aan u net zo goed iets te verwijten. Lach ze!

        Like

      • BertG. zegt:

        Nee hoor, ik heb Pinkeltje aan mijn kant staan.
        Valt je nergens mee lastig, je hoeft niks en hij heeft altijd wel wat tips, voor als je het echt niet meer weet.
        Vooral die honkbal knuppel is een gouden tip van ‘m.

        Like

      • BertG. zegt:

        En Marcel, je gaat mij nou toch niet vertellen dat Pinkeltje iets is wat tussen mijn oren zit.
        Want dat kan natuurlijk niet, enkel en alleen omdat daar bij jou iets anders tussen zit.

        Like

      • Cathja zegt:

        @ BertG. op 5/2 om 20:37

        Wat een reactie van mij aan dhr. Reitsma al niet teweeg kan brengen bij jou! Volgens mij zoek jij dagelijks bij Bron naar gelovigen die daar voor uitkomen, om ze vervolgens belachelijk te maken.
        Nou Bert, mijn zegen heb je hoor! Jij gelooft heilig in Pinkeltje, een ander weer in een ‘vliegend spaghetti-monster’, en weer anderen geloven gewoon in God.

        Ach, weet je, als je er maar gelukkig mee bent.
        Toch?

        Like

      • BertG. zegt:

        Cathja, ik kan dat onhebbelijk gedrag van gelovigen niet hebben.
        Door telkens andere te verwijten dat ze er naast zitten, en dat het anders niet goed met ze komt als je niet het juiste pad en de goede god volgt.
        Overigens, jij zal dat nooit doen.
        Maar je bent er wel altijd als een van eerste bij om 1 van je maatjes een hart onder de riem te steken.
        Zo van, wij begrijpen mekaar tenminste, de rest komt er nog wel achter waar ze mee bezig zijn.

        Heb jij ooit iets van mij gelezen waarin ik hetzelfde beweer als je Pinkeltje niet volgt?
        En dat is het verschil, de drang om te willen evangeliseren is werkelijk extreem te noemen bij sommige.

        En dat heeft niets te maken met, “Laten we elkaar de ruimte gunnen om te zijn zoals we willen zijn!”.
        Want daarmee begint het, ik evangeliseer en daarmee ben ik mezelf en wie ik wil zijn.
        Terwijl er genoeg mensen zijn die dat achterwege kunnen laten en toch zijn wie ze willen zijn.

        Maar ik betwijfel sterk of je hier ook maar een malle moer hiervan begrepen heb.
        De aandrang is nou eenmaal sterk aanwezig bij sommige, en dat kan jij wel waarderen.

        Like

      • Cathja zegt:

        @ BertG. op 6/2 om 16:24

        Zeg Bert, ik las je reactie van 16:24 uur, en kwam tot de conclusie dat jij in feite exact hetzelfde doet als ik, namelijk je instemming betuigen met ‘je maatjes’ hier bij E.J. Bron! Ik gebruik meestal een stukje tekst, en jij plaatst nogal eens een ‘like’ als je het ergens mee eens bent. Prima. Niks mis mee.

        Maar als jij ‘ongelovigen’ bijvalt, met tekst of ‘likes’, dan zou ik me toch ook gekwetst kunnen voelen? Het komt namelijk regelmatig voor dat jij overduidelijk je afkeer van deze mensen laat blijken. Ik vrees dat je daar zelf blind voor bent, óf je vindt dat je gerust kritiek op hen mag hebben.
        Okee, maar dan heb ik ook het recht om iemand bij te vallen als ik het ergens mee eens ben.
        Gelijke monniken, gelijke kappen.

        Nee, ik heb nooit iets gelezen over wat er met mij gebeurt ‘als ik Pinkeltje niet volg’…; ik vind de boeken van Pinkeltje grappig, en maak me niet ongerust over wat hij misschien van mij denkt….! Ik vermoed dat jij daar meer mee bezig bent dan ik.

        Persoonlijk voel ik er weinig of niets voor om te evangeliseren (zoals jij dat noemt), maar ik heb wel respect voor mensen die voor hun geloof uit durven komen. Of dat protestants, Rooms-Katholiek, of Joods is, dat doet er niet toe.

        Tot slot: ik heb hier geen ‘maatjes’. Ik tref hier mensen aan die vooral op politiek vlak met mij ongeveer op dezelfde lijn zitten, en ik lees graag de diverse reacties op allerlei onderwerpen.
        Wil ik discussiëren over religie, dan zijn daar wel andere sites voor te vinden.
        Maar een opmerking over God ga ik ook hier beslist niet uit de weg.

        Like

    • ieznogoedh zegt:

      Als er mensen zijn die inzicht hebben in het verschil tussen Christendom en islam, dan is de heer Karim er daar één van, dunkt me. Juist hij zal meer weten van de ‘normale’ islam die zich niet door radicalen laat vertegenwoordigen. Hij was er zelf lid van en weet dat hij eigenlijk de ultieme straf heeft verdiend door uit te treden.
      Ik beschouw me zelf als weldenkend mens, behoorlijk realistisch en nee, ik vraag me nooit af wat ik hier op aarde doe (ik ben geboren, ik leef en zal uiteindelijk sterven) en nee, ik voer ook geen zoektocht uit naar levensvragen via paradigma’s die de bedding zijn voor verschillende antwoorden. Ik leef gewoon mijn leven totdat het een einde zal nemen.
      Of ik uiteindelijk verantwoording zal moeten afloggen of niet, dat zie ik wel als het zover is. Tot dat moment leef ik en probeer mijn leven ‘neteje’ te leiden en soms ook te lijden.
      woorden als: zoektocht uit naar levensvragen via paradigma’s die de bedding zijn voor verschillende antwoorden, is voor mij interessantdoenerij van mensen die kennelijk niets beters te doen hebben dan zich met dit soort zweverigheid bezig te houden.
      Of die alles bij mij wijst een een innerlijke leegte? Zeer waarschijnlijk in de ogen van veel anderen. Dat mogen ze van harte denken en, met het oog op vrije meningsuiting, ook zeggen. Geen probleem. Zelf denk ik eerder dat mensen die zich zo vastklampen aan wat dan ook, juist diegenen zijn waarbij de innerlijkheid kennelijk hoognoodig vulling behoeft.
      Wat het geloven in een god betreft kan ik slechts zeggen dat de eerste die mij laat zien dat hij een directe lijn naar boven heeft waardoor hij boodschappen van God ontvangt waarin deze telkens meedeelt wat hij precies wil, dan ga ik in die religie mee. Tot dan ga ik ervan uit dat de boodschappers hetzij denken te weten wat goed is voor anderen, hetzij bezig zijn met hun eigen positie en blijf ik dus geloven in God op mijn manier. Ik heb daarvoor geen religie nodig die me voorschrijft hoe ik dien te leven.

      Geliked door 2 people

  2. Mirjam zegt:

    Sorry, maar dit vind ik ook alleen maar slap geleuter.

    Like

  3. Robby E. zegt:

    Dit is toch een seculiere site?

    Geliked door 1 persoon

  4. Mirjam zegt:

    Iedereen moet in zijn waarde mogen blijven. De een gelooft, de ander niet. Het is even erg om de een te verwijten dat hij gelooft, als de ander dat hij niet gelooft. Dat is ieders persoonlijke keuze en persoonlijk recht en niet aan de ander om daar commentaar op te hebben, omdat hij dat niets vindt. Zolang er niemand kwaad mee wordt gedaan: live and let live.

    Like

    • E.J. Bron zegt:

      En zo is het! 🙂

      Geliked door 1 persoon

    • BertG. zegt:

      Mirjam, waar je mij nooit op zal betrappen is dat ik iemand verwijt dat hij of zij gelooft.
      Gelovigen geven altijd een aanleiding om het er over te hebben.
      En het zijn telkens weer gelovigen die andere iets verwijten, let daar maar eens op..
      Waarschijnlijk zo goed als onmogelijk voor jou, omdat je zelf ook iets gelooft, en dan val je je maatjes nooit en te nimmer af over wat ze beweren.

      Like

      • Mirjam zegt:

        Jij en iedereen mag geloven wat hij of zij wil, Bert. Het belangrijkste is juist de laatste zin: zolang er niemand kwaad mee wordt gedaan: live and let live. De reden waarom iemand gelooft of niet gelooft is niet belangrijk, het is zijn/haar levensrecht om te kiezen waar hij/zij voor wil.
        Hier worden meningen gegeven, ook over geloof. Als iemand een mening heeft, is het zijn/haar mening. Pas als je het persoonlijk opneemt, wat de ander zegt, dan maak je het van jezelf en dan ben je jezelf niet, want in feite borduur je door op de ander zijn geloof/ongeloof. Laat iedereen zijn wat hij is, geloven/niet geloven wat hij/zij wil, denken wat hij is, uiten wat hij vindt. Het IS niet van jou, het IS van de ander. En nogmaals: zolang er niemand kwaad mee wordt gedaan: live and let live. En als het tot waanzin wordt, dan stapt EJ in en wordt het neutraal verwijderd. Maak die waanzin niet de jouwe.

        Like

    • Cathja zegt:

      Zo is het @ Mirjam! Laten we elkaar de ruimte gunnen om te zijn zoals we willen zijn!

      Like

  5. Guardiacivil zegt:

    Niet opnieuw weer beginnen hier met verwijten over en weer, dat hebben we vorig jaar en dat jaar daarvoor al gehad.
    De duivel heeft vele gedaantes en een ervan is de ISLAM!

    Like

  6. delamontagne zegt:

    De Franse media spraken wel over de Egyptische aanvaller in het Louvre als zijnde “verward”.
    Er werd met geen woord gerept over het muslim-aspect.
    Bovendien had hij spuitbussen verf in de rugzak.
    Waarom spuitbussen verf ? ? ? ?
    Alles wat kunst en/of historisch is, is HARAM en moet vernietigd worden.
    Men kan natuurlijk niet vermelden in de kranten dat de man verfbussen bij zich had.
    WIE RISKEERT ZIJN LEVEN OM MET SPUITBUSSEN VERF EEN MUSEUM BINNEN TE DRINGEN.
    Het publiek zou eens na kunnen gaan denken.
    ////////////////

    Bill Warner durft er wel over te spreken.

    Like

  7. tippelaar zegt:

    Ik heb me afgevraagd waarom de een in een moslimgezin wordt geboren en de ander in een christelijk gezin en weer ander in een atheistisch gezin. Een antwoord daarop weet ik niet. Ik weet wel dat de thuisreligie, of het ontbreken daarvan ,het kind met de paplepel wordt ingegoten. Als kind groei je op in zo’n omgeving, meestal met gelijk gestemden, zoals buren, ooms en tantes en met andere kinderen op school waar je allemaal met het zelfde religieuze sop wordt overgoten. Al die mensen die jou opvoeden, c.q. beïnvloeden, brengen je bij dat de god waarin zij geloven, ook echt bestaat. En alle opvoeding is er op gericht om jou dat ook te laten geloven. Meestal als hoogtepunt, het doen van belijdenis of ander openbaar kerkelijk ritueel, waarin jou geloof wordt bevestigd. Als kind weet je niet beter, moeder zegt het, dat moet dus waar zijn. Moeders liegen niet tegen het kind dat haar het meest dierbaar is. Elke godsdienst is ook stevig verankerd in de sociale omgeving van de diverse godsdiensten. Zoals: “Koop christelijke waar, dan helpen wij elkaar”. Het is heel erg als iemand van zijn/haar geloof afvalt. Tot de ontdekking komen dat je van kinds af aan met de verkeerde religie heb geleefd en dat de god van jou geloof niet bestaat. Tegelijkertijd kom je tot het besef dat die andere goden, van welke godsdienst dan ook, ook niet bestaan. Dat geeft ook een knauw in het vertrouwen van je ouders, enz. Het vervreemd je van je oude sociale omgeving en meestal word je een uitggestotene. Bij de moslims staat op afvalligheid zelfs de doodstraf. Godsdiensthoogleraar Harrie Kuitert kwam tot de conclusie. (citaat) Alles over BOVEN komt van BENEDEN. Mensenwerk dus. Dat zouden meer mensen moeten ondervinden maar dan van elk geloof want meestal vind een ieder zijn eigen geloof beter dan dat van een ander. Toch zijn er mensen die een godsdienst nodig hebben wan zij willen geleid worden omdat ze zelf niet weten wat ze met hun leven aan moeten.

    Geliked door 1 persoon

    • hendrikush zegt:

      Zodra je gaat nadenken en de daden vergelijkt met de (heilige) woorden komt de twijfel.
      De leegloop van de kerken laat zien dat in ons land veel burgers, ondanks hun opvoeding en religieuze indoctrinatie, zelf hun levensloop in vrijheid willen bepalen.

      Nu de moslims nog.
      Of hebben die van allah minder rationale capaciteiten meegekregen?

      Geliked door 2 people

      • elisah zegt:

        Ik weet van een paar jonge moslims, dat ze eigenlijk niet meer willen geloven, maar durven hun ouders en familie niet tegen het hoofd te stoten, dus doen ze maar alsof…
        Er zijn ook moslims die zich echt schamen voor de foute figuren die zich wanstaltig gedragen.

        Geliked door 1 persoon

      • hendrikush zegt:

        Daar moeten we hoop uit putten elisah.
        Maar we zijn het wel aan die goedwillende moslims verplicht om de trom te blijven roeren. Anders verzinken ze ook in het mohammedanenmoeras, zoals zoveel voorgaande generaties. Islamofobie is een lovenswaardige eigenschap voor weldenkende mensen.

        Like

  8. Wat had ik dan verstandige ouders. Die waren beide Rooms Katholiek van huis uit. Toen ik geboren werd was mijn vader vijftig jaar en mijn moeder negenendertig. zij wilde mij niet laten dopen, zij vonden dat ik dat zelf later moest kunnen uitzoeken. ik ben ze daar nog steeds dankbaar voor dat ik mijn eigen keus daarin heb kunnen maken.

    Like

  9. Hans zegt:

    Niemand kan een ander bepalen hoe je moet leven, dat wordt gestuurd door je hart, natuurlijke behoeften. Alle mensen zijn gelijk, maar gedragen zich niet zo. Het enige wat mensen doen is het bemoeien met anderen hoe ze moeten leven. En als een ander dat met mijn leven doet heb ik alle recht om nee te zeggen. De mens hoort in de vrije natuur, vrij en onafhankelijk.De oorspronkelijke wereld bestond niet uit identiteiten, stammen, volkeren, religies, clans. De enige verbinding was: man, vrouw, kind(eren). Religie is voor mensen die bang zijn om naar de ‘hel’ te gaan. Alle ellende komt van autoriteiten. Mensen die dat nodig hebben (welke dan ook) zijn innerlijk niet vrij, maar laten zich leiden (slavernij) door anderen. Meer te lezen over onze zogenaamde mooie aarde is te lezen op: http://www.verbodengeschriften.nl

    Geliked door 1 persoon

  10. Bob Fleumer zegt:

    Ik heb moeite met een vader die een wereld schept met aardbevingen, gemene virussen, giftige dieren en planten en dan tegen zijn kinderen zegt”ga maar lekker spelen”
    Hoe wijs/onwijs kun je wezen?

    Geliked door 1 persoon

    • Marcel zegt:

      Heel wijs Bob. Niet alleen de dingen die je noemt zijn er maar ook oorlog en geweld, zwaartekracht, en de dood. Van dit alles bestaat er ook een tegenovergestelde. God zag dat het goed was.

      Ik neem zo maar even aan dat je zelf ook kinderen hebt.
      Dan ga ik toch ook niet lopen mekkeren dat je gemeen bent en hoe kun je dat nou doen man. Je weet toch dat ze dood zullen gaan ? Dat je dat je kinderen aan wilt doen zeg.

      Like

    • Hans zegt:

      Bob, ik kan er wel inkomen dat iemand daar moeite mee heet. Lijkt ook heel onrechtvaardig. Wil ik toch een paar vragen stellen. 1. Wat heeft God geschapen? de door mensen gemaakte ontaarde kunstmatige wereld of de ongerepte natuur? 2. Last hebben van aardbevingen hoeft helemaal niet. Als de mens maar natuurlijk leeft. Het ligt dus aan onze inrichting van de aarde dat we daar doden en schade door krijgen. Aardbevingen zijn trouwens noodzakelijk. De aarde moet ontladen, anders ontploft hij. 3. Virussen hebben hun nut. In een volmaakt eco systeem alleen. Waar de mens gaat ingrijpen ( dat is werken ) verstoren ze de balans. Dan worden virussen gevaarlijk. Bij een natuurlijk evenwicht zijn er altijd indammers. Dus het oorspronkelijke ;plan was wijs. Maar de mens at van de boom van kennis van goed en kwaad. Dat betekend zoveel dat hij zelf uit ging maken wat goed en kwaad was. Toen kreeg je ook dat de mens de aarde ging ontginnen. Dus het evenwicht verstoren. Dat doen dus veeteeld en landbouw. Voor meer inzicht zie de site: http://www.verbodengeschriften.nl

      Like

  11. Nemesis zegt:

    Interessant en goed artikel van de heer Imad Karim. En nee, volgens mij heeft hij geen last van innerlijke leegte, maar van degenen die menen hem allerhande goden/godsdiensten te moeten aanpraten, omdat diegenen menen dat juist hun god de enige echte is, (En nu ga ik op een paar tenen trappen wat me niks kan schelen) net zo als in zeker de eerste reacties wordt gedaan.

    Ik heb een geloof van een van die ene ware godheid van begin totdat ik er zelf een eind aan kon maken, doorlopen en meegemaakt. Ik heb ook met de andere ware godheid noodgedrongen kennis moeten maken. Ik kan de heer Karim alleen maar gelijk geven en ben het met hem eens, dat hij en dan ook ik met al die godheden met rust gelaten wil worden.

    En na mijn overlijden me nog aan de een of andere godheid te moeten verantwoorden? Nou dacht het niet. Na de dood is er niets meer en verantwoorden moet ik alleen aan mezelf, maar wel voor het overlijden. Want wat zou een hoopje as dan nog wel te vertellen hebben.

    Ik zou zeggen, iedereen kan geloven aan welke godheid dan ook, is je eigen keus. Maar dan wel achter je eigen voordeur. Als je dat doet, kan ik het respect opbrengen voor jouw en jouw en jouw geloof. Daarbij opgemerkt dat ik de islam als veroveringstactiek onder geen enkele voorwaarde kan accepteren.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s