De belangrijkste hedendaagse schilder, Gerhard Richter, rekent af met Merkel´s vuchtelingenpolitiek!

screenshot_37

Gerhard Richter, schilder van wereldformaat: “Ik nodig toch ook alleen maar mensen uit die ik kèn. Daarbij is het om het even of het een neger of een Deen is!”

(Door: Michael Mannheimer – Vertaling: Theresa Geissler)

Richard Richter: Vernietigende kritiek op Merkels krankzinnige immigratie-politiek en op de ziekelijke welkomstcultuur van de Duitse linksen. Duitse systeem-media verheimelijken massieve kritiek op de vluchtelingenpolitiek door de belangrijkste hedendaagse schilder. Heeft U daarover iets gelezen in uw dagblad? In de Stern of in de SPIEGEL? Heeft U daarover een korte vooruitblik in de programmabladen gezien? Of een bericht op de Tagesschau of op ZDF Heute?

michael-mannheimer-blog

Duitsland´s met stip belangrijkste schilder, misschien wel momenteel überhaupt de belangrijkste schilder van de huidige tijd, de kunstenaar van wereldformaat Gerhard Richter (zijn werken zijn op de wereldkunstmarkt de duurste van een in leven zijnde kunstenaar. Gerhard Richter behoort volgens een ranglijst van kunstenaars tot de duurste in leven zijnde hedendaagse kunstenaars ter wereld, nog vóór Jeff Koons en Damien Hirst. Zijn marktwaarde bedroeg in voorgaande jaren op veilingen omgerekend 558 miljoen euro. Het Manager Magazine plaatste hem vanaf 2010 elk jaar op de lijst van belangrijkste kunstenaars en hij geldt als een van de rijkste Duitsers), rekende midden november van het vorige jaar al genadeloos af met de politiek van Merkel en Gauck.

De donkerrode Deutschlandfunk, al decennia lang stevig in handen van communisten en Israël-haters (oh, ik weet, waarover ik praat: een van de redacteuren is sinds jaren met mij bevriend en vertelt me dat hij zich daar in de redactiekantoren eerder bij de PRAWDA, bij NEUES DEUTSCHLAND of in de Gazastrook waant) berichtte daarover in een merkwaardig, want plotseling volkomen incorrect artikel over de vernietigende kritiek van Richter aan het adres van Merkel en Gauck. Toen Richter zich als volgt uitsprak over Merkel´s vluchtelingen-politiek:

“Bijvoorbeeld het parool van de welkomstcultuur, die wij samen met onze president hebben ingevoerd. Die is zo leugenachtig. Dat is niet natuurlijk meer. Voor mij zijn vluchtelingen niet welkom. Ik heb nog nooit iets tegen buitenlanders gehad. Maar als er tegen mij wordt gezegd: ‘Nu moet jij ze allemaal welkom heten’, dan is dat gelogen. Ik nodig niemand uit voor het eten dan diegenen die ik ken.Om het even of dat nu een neger is of een Deen”  bleef uit, wat er anders altijd was gekomen: Een journalistieke draai in de richting van “racist,” “eeuwig achtergeblevene,” neonazi” of wat dan ook.

Bij een man als Richter bonden de rode Duitsers in

Ja, oog in oog met de wereldfaam van Richter werd zelfs de rode zender Deutschlandfunk bang om zich op die manier uit te spreken. Want een dergelijke boodschap zou over de hele wereld gegaan zijn en zou met absolute zekerheid de focus van de wereld, tenminste voor een kort, maar niettemin voldoende lang ogenblik, op het waanzinnige gebeuren in Duitsland gevestigd hebben.

Dat durfden de rode Duitser-haters, gezeteld in het donkerrode Keulen, niet te riskeren. Niet bij een man als Gerhard Richter. Zou de Deutschlandfunk Richter met het gebruikelijke haat-vocabulaire aan de kaak hebben gesteld, wat het anders ALTIJD doet wanneer het gaat over kritische stemmen naar de islam of naar Merkel toe, dan zou dit beslist talloze journalisten uit alle vooraanstaande landen naar Duitsland gelokt hebben. En die zouden – net zo beslist – van het neo-bolsjewistische Duitsland met het Merkelse stempel een veel realistischer beeld hebben neergezet dan hen lief geweest zou zijn. Linkse journalisten: Zonder ruggengraat, leugenachtig, laf.

Bron:
https://michael-mannheimer.net
Door: Michael Mannheimer

Vertaald uit het Duits door:
Theresa Geissler
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Vluchtelingen", Censuur, Duitsland, establishment, gezond realisme, Hypocrisie, Krankzinnigheid, lafheid, Links fascisme, Linkse Kerk, Linkse media, Marxisme, nieuw fascisme, Rotzakken, Socialisten, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

18 reacties op De belangrijkste hedendaagse schilder, Gerhard Richter, rekent af met Merkel´s vuchtelingenpolitiek!

  1. Henk zegt:

    Geef me een paar miljoen meer van deze mensen ( Duitsers ) .

    Like

  2. Jan zegt:

    Je zou schoonheid verwachten in zijn schilderijen maar ook hij blijft in die vreselijke smeertroep van ‘moderne kunst’ hangen terwijl hij zegt dat de huidige mens geen oog meer heeft voor schoonheid

    2:30

    Like

    • delamontagne zegt:

      Jammer, die ontluisterende ontboezeming van deze Schilder door U.
      Ik vond artikel juist interessant doordat een bekend iemand in Dtsland het durft op-te-nemen tegen Merkel.
      Tjsa een Rembrandt kan ik hem niet vinden, maar gelukkig dat hij voor die MODERNE “kunst” een spatel gebruikt.
      Fijne, kleine penseeltjes zal hij wel niet in huis hebben.
      Zou hij, zoals toendertijd Han van Meegeren de beroemde schilders uit vroeger
      eeuwen kunnen “immiteren” ?

      Ik had het zelf indrukwekkender gevonden als mensen zoals Wafa sultan, Oriana Fallaci, Efshin Ellian,Ayaan Hirsi Ali, hetzelfde effekt hadden kunne bereiken.
      Maar goed en wel, ieder bekend persoon in Duitsland die die waanzinnige Merkel kan ontmaskeren IS ER ÉÉN.
      ////
      Ik las vanmorgen dat een heel bekende kickbokser in Zwitserland, een Marokaan met Zwitsers als 2e land, in Italië is gearesteerd.
      Hij was van plan nare dingen te doen. d.w.z. een aanslag plegen op het Vaticaan, maar werd bijtijds gearresteerd.

      5 Jaar gevangenissstraf in Italië………….
      Un kick-boxeur marocain et son épouse étaient soupçonnés d’être liés à l’EI. Il ont écopé de respectivement six et cinq ans de prison par un tribunal de Milan mardi.

      Le drapeau suisse accolé à un islamiste prêt à tuer des chrétiens et des juifs en Europe: Un grand succès pour la gauche christianophobe et ses acolytes.

      Like

    • elisah zegt:

      Waarschijnlijk begrijpen wij die kunst niet, omdat we zgn niet slim en gecultiveerd genoeg zijn…. haha, bla di bla di bla.

      Like

  3. R.Kroonenberg zegt:

    Dit is op Jasterke's kwijt-zonder-spijtsite herblogden reageerde:
    wow… de Waarheid heeft sóms maar weinig woorden nodig… 😛
    .

    Like

  4. Tom zegt:

    Misschien dat de belangrijkste Duitse stratenmaker er ook zo over denkt…

    Ook deze schilder mag maar één keer stemmen en ook in alle andere opzichten is hij van even groot belang als die beroemde stratenmaker.

    Fijn dat deze schilder er zo over denkt maar waarom wordt deze schilder zo belangrijk gemaakt? Hij maakt misschien leuke prentjes die gekocht worden door personen die zich ook heel belangrijk voelen.

    Waarschijnlijk ben ik iets te Calvinistisch.

    Geliked door 1 persoon

    • Theresa Geissler zegt:

      Nee, hoor, je hebt gelijk!
      Ik vind het ergens te vergelijken met woordvoerders van bv. patriottische bewegingen, die (er wel voor zorgen dat ze) altijd mogen spreken vereren als helden en diegenen, die op de achtergrond blijven wat dat betreft veronachtzamen, hoewel ze keer op keer evengoed komen opdraven en God weet wat nog meer doen.
      Verkeerde criteria zijn dat, maar je ziet het telkens wéér gebeuren, óveral!
      Zit ‘m gewoon in het menselijk waarnemingsvermogen. Maar terecht s het daarom nog niet!

      Like

    • Harry zegt:

      Het gaat niet zozeer om wat ie verkoopt , Tom .
      Het gaat er om dat iemand die echt wat bereikt heeft , meestal een heel goed verstand zal hebben en als die dan ook nog niet politiek-correct is , dan is zijn mening wél van belang .
      Dat kan prima dóórwerken .

      Enne : “prentjes” , dat is wel een beetje een onderwaardering voor goede schilderijen , hoor !

      Like

      • delamontagne zegt:

        Zo moest ik denken aan de schilder Anton Heyboer en zijn 5 vrouwen in de zompige polders bij “,t Twiske”.
        Die verfde dan wel met kwasten, maar dat ging ook luk-raak.
        Als de schilderingen droog waren, gooide de vrouwen “kruis-of-munt” om de vraagprijs te betalen.
        Maar om “iets” te bereiken, financieël dan, hoef je echt geen Einstein te zijn.
        Wel handig zakenman. Zo hadden wij hier een kennis, miljonair, zakenman en……….analfabeet.!
        Mevrouw ging naar de Brocante met Euro 1000.- om eens wat leuks te kopen……….
        Verdomdt,……..hij heette ook Jan. Kon nog niet tot 10 tellen in het Frans.
        Toen wij dat tegen hem zeiden:”maar Jan, je kunt toch wel tot 10 tellen [in ,t Frans] ? Had hij ,t NL-spreekwoord niet door.

        Like

    • BertG. zegt:

      Nee hoor, ik kijk er net zo tegen aan.
      Maar we kennen het van uit Nederland ook, als Gerard Jolink iets vind, dan is dat ook telkens net iets belangrijker dan hoe ik er over denk.

      Like

  5. Fred zegt:

    Wat ik wèl gelezen heb is dat er tot ongeveer het jaar 2050 zestig (60) miljoen Afrikanen en Aziaten Europa moeten instromen.
    Het hele loongebouw zal daardoor tot de grond toe worden afgebroken.
    Ook komen er door deze waanzinnige politiek 60 miljoen consumenten bij,
    Als je alles tegen elkaar wegstreept is de conclusie dat de rijken nog rijker zullen worden en de armen nòg armer.
    Met grote dank aan de EU, de multinationals en de linkse kerk.

    Like

  6. Cynisch mens zegt:

    Merkel heeft in 2,5 jaar zo’n 2 miljoen voornamelijk mannelijke moslimmigranten laten komen en dat geeft nogal wat problemen in Duitsland. Deze losgeslagen mannelijke energie geeft nogal wat geweld en cirminaliteit.

    Zie Keulen oud/nieuw 2015/2016 en allerlei andere gebeurtenissen.

    Vraag ? Als er dan oorlog is in je land (zoals Syrie en zo) zend je dan als kerel niet allereerst de vrouwen en kinderen naar een veilig land ?

    Vanuit de zogezegde “vluchtelingenlanden” komen er veel jonge mannen.

    Vreemd is dat …

    Like

  7. BertG. zegt:

    Schilderij zijn achterhaald zins ze een camera uit gevonden hebben.

    Like

  8. Guardiacivil zegt:

    Ahum, mag ik even bescheiden twee van mijn eigen werken hier tonen?
    Ik schilder al vanaf 1979, geen academie of wat dan ook, ik schilder wat ik mooi vind.
    1e schilderij is van Guardi, een 16e eeuwse schilder, dit is een copie naar mijn eigen impressie van hem.

    2e is een zicht van de Ooipolder bij Arnhem uit 214

    3e is passio de la noche

    Het zijn zo maar wat werken waar ik niet rijk van wordt en prijzen liggen rond de 1000 euro of iets minder. Ik heb er plezier in, het ontspant en ik schilder alleen of klassiek of landschap, met tussendoor even iets anders zoals het koppel op het laatste schilderij.
    Als jullie meer willen zien ga dan even naar mijn albums op don tessers Facebook.

    Geliked door 1 persoon

  9. Jan zegt:

    Museummedewerker ziet kunstwerk aan voor vlek

    Een museummedewerker van de vleeshal in Haarlem heeft een wel heel pijnlijke blunder begaan. Hij of zij zag een moderne muurschildering aan voor een vlek en heeft die vakkundig weggewerkt met een emmer muurverf.

    Dit is al enkele weken geleden gebeurd, maar aanvankelijk stilgehouden geeft een woordvoerder van het Frans Halsmuseum en De Hallen vandaag toe. Dit om de kunstenaar van de muurschildering op de hoogte te stellen en te kunnen bepalen wat de eventuele vervolgstappen zullen zijn.

    http://trendingvandaag.eenvandaag.nl/items/74463/museummedewerker_ziet_kunstwerk_aan_voor_vlek

    Wat direct aantoont dat er geen moderne kunst bestaat maar alleen anti-kunst, ook wel ‘socialistische rotzooi’ genoemd

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s