Helaas. Ik kan niet stemmen.

screenshot_41

(Door: H. Numan)

Op 15 maart gaat u naar de stembus, maar een hoop Nederlanders in den vreemde kunnen dat niet doen. Niet omdat ze zich te laat hebben aangemeld. Maar omdat simpeltjes de Kiesraad loopt te slapbakken. De ambtenar(r)en moeten opeens werken voor hun geld, en dat is iets nieuws voor ze.

Volgens mijn informatie zijn er +70.000 Nederlanders overzee die zich geregistreerd hebben. Dat is aanzienlijk meer dan gebruikelijk. Vele onder hen, ik bijvoorbeeld, hebben wel bevestiging gekregen dat ze geregistreerd staan. En verder ‘the sound of silence’. Niets. Schrijven? Heeft geen zin. Onze zwaar overwerkte ambtenar(r)en reageren niet. Bellen? Veel succes. Ik heb 15 keer geprobeerd de Kiesraad in Den Haag te bellen. Of je krijgt een lijzige stem te horen dat ‘al onze medewerkers in gesprek zijn. Blijft u aan de lijn, of probeer het later nog een keer’. Of, als de ambtenar(r)en het zat zijn, later op de dag, trekken ze gewoon de stekker er uit. Dan doet de telefoon het helemaal niet meer. Lekker rustig, zo. Geen gezeur aan je kop. U kunt het zelf ook proberen: 070 3534400. Als u rond 9 uur, belt zijn ze in gesprek. Als je het drie uur later nog een keer probeert ligt de stekker er naast.

Niet al die 70.000 mensen gaan op de PVV stemmen. Maar het is wel een complete zetel die op die manier verloren gaat. Ik ken een hoop mensen hier die, net als ik, van plan waren om op de PVV te stemmen en zo het bos ingestuurd worden. Scheelt natuurlijk ook weer in het masseren van de uitslag na afloop. Dat zijn 70.000 stembiljetten die ze niet van een extra kruisje hoeven te voorzien om ze ongeldig te maken. Natuurlijk lopen die ambtenar(r)en niet te sjoemelen. Ambtelijke molens malen nu eenmaal traag. Vooral als ze het idee hebben dat een meneer uit Venlo daar voordeel bij heeft.

De ambassade? Wel, dat is de kanselarij, om precies te zijn. Vreemd, wij hebben alles ontvangen. Zo kreeg ik te horen. Ja, ze hoorden van veel Nederlanders dezelfde klacht. Nee, ze kunnen niets doen. Is hun afdeling niet, hè? Dat begrijp u toch wel? Wij zijn van Buitenlandse Zaken. De Kiesraad is een onafhankelijk orgaan. Belt u ze even. Die hebben vast een oplossing.

Ik denk dat ik op 17 maart het hele pakket opeens in de bus zal vinden. Met een “welgemeende” excuusbrief voor de vertraging van de Kiesraad er bij. Dat is toch geen sjoemelen? Kunnen wij ambtenar(r)en er wat aan doen dat er opeens zoveel mensen extra willen stemmen?

Dit is voor het eerst sinds ik sinds 1994 niet meer kan stemmen. Ik vind dat een grof schandaal. Er wordt in Thailand een kort geding voorbereid, maar of dat iets zal veranderen, moeten we maar afwachten. Dit, beste mensen, is democratie in Nederland.

Door:
H. Numan
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

16 reacties op Helaas. Ik kan niet stemmen.

  1. in en in triest !!!!!!!!!!!!

    Like

  2. rony stokart zegt:

    En wij maar denken dat in ons Vlaanderen de meester sjoemelaars hoogtij vieren.

    Like

  3. Drs.P. zegt:

    Het Haagse rattencircus zal er echt alles aan doen om Geert zoveel mogelijk dwars te zitten.
    Men snapt ook wel dat veel NL-ers niet voor niets in het buitenland zijn gaan wonen.
    Dat is in veel gevallen vanwege de teringzooi die de afgelopen 8 jaar is ontstaan door de zware mongool van een Kuttekop.

    Like

  4. delamontagne zegt:

    Meneer Numan schrijft:”Niet al die 70.000 mensen gaan op de PVV stemmen”.
    Ik heb toch een idee dat de overgrote MEERDERHEID dat wel wil [ zover ik hier m,n oor te luisteren leg ].
    Heb een bruinig vermoeden dat de ambtenaren dat ook vermoeden en dus……………..
    Een ander excuus van de Ambassade zou kunnen zijn:”dan moet U maar niet zo ver weg in het buitenland gaan wonen”………..!
    Mijn ervaringen van vroeger:”De ambassades van NL in het verre buitenland zijn niet zo voor de “Jan-met-de-korte-achternaam”, behalve dan op Konneginnedag, dan zijn zelfs de grootste sloeber/schooiers welkom.

    Like

    • H. Numan zegt:

      Ik moet je teleurstellen. De expat gemeenschap in Bangkok, met name de Nederlandse Vereniging in Bangkok is behoorlijk anti-Wilders en grotendeels sterk pro D(himmies) 66. Dat zijn voornamelijk de (veel) beter betaalde Nederlanders die hier tijdelijk wonen met een mega salaris.

      Like

      • delamontagne zegt:

        Jammer als dat zo is in Thailand. Ik bedoelde eerder hier in Fr. Meestal ouderen, AoW-ers die hun laatste dagen komen slijten in een warmer klimaat en de almaar toenemende drukte in NL zijn ontvlucht.
        Die goed-betaalde “D66-himmies” in Thailand weten dat ze er ook weer weggaan en dan weer naar een ander land.
        Op Konings-dag ! zullen die wel vooraan staan in de Ambassade om op de “Oranje-börrel” lang, leve de Koning te roepen.
        ECHT GOEDE NEDERLANDERS, die een traditie hoog houden………….!

        Like

  5. Perfide Albion zegt:

    Jammer dat u niet mee kunt doen Numan. Toch ben ik niet ontevreden over deze schande. De meeste kiezers in het buitenland (denk New York) zullen wel op Demonen66 stemmen en dus is het allemaal minder erg dan het lijkt. Elk nadeel hep zo zijn voordeel…..

    Liked by 1 persoon

  6. Wachteres zegt:

    Ik heb mijn stembiljet al binnen. Op 15 maart kan ik naar elk stemlokaal in Nederland gaan om mijn stem uit te brengen.

    Geert, je krijgt alvast twee stemmen uit het buitenland.

    Liked by 1 persoon

  7. Wachteres zegt:

    Meneer Numan, misschien helpt doorgeven aan de PVV, dan kunnen zij stennis maken in de Tweede Kamer.

    Like

    • Petra DeBoer zegt:

      De tweede kamer is al gesloten en pas na de verkiezingen weer open en dan is het beter om het naar de pers te sturen of naar Geert Wilders zelf zodat hij het kan melden op twitter.

      Like

  8. Jean zegt:

    Beste Numan, daarom noem ik dat zootje steeds “ambetantenaren” met een beschermd statuut omdat ze te stom zijn om straten te vegen wat nota bene een respectvol beroep is.

    Like

  9. Fred zegt:

    ** Dit, beste mensen, is democratie in Nederland.**
    Democratie? Welke democratie?
    Die is net als in Noord-Korea bij het grofvuil gezet en afgevoerd.
    Maar wel op 15 maart op de globalisten stemmen hoor.
    Dat is uw burgerplicht, dat u dat niet vergeet.

    Like

  10. Democratie, waarmee je ja achterse af kan vegen.

    Like

  11. Nemesis zegt:

    Wij moesten noodgedrongen ook per brief stemmen. Het stembiljet en de lijst met namen kreeg ik per e-mail. De enveloppen en je stemkaart per post. Ook maar net op het nippertje.

    Ze kwamen vanuit Den Haag al heel erg op tijd zeuren om je te laten registreren. Dus daar kan het niet aan liggen. Ze kunnen niet verder denken dan de randstad volgens mij. Daar gaat de post wat sneller. Maar als je bedenkt dat luchtpost vanuit de VS, en hier bedoel ik dus de grotere steden, er al tenminste 5 tot 6 dagen over doen, laat staan als ze uit een boerendorp daar ergens uit de middle of nowhere verzonden moeten worden. Post uit Australie duurt ook behoorlijk lang en is eigenlijk hetzelfde als uit de VS.
    Kwade opzet? Durf ik niet eens te beweren. Wel ongelofelijk stom en lui die ambtenaren uit Den Haag. Het erge is, dat het iedere keer weer hetzelfde theater is. Dom geboren niks bijgeleerd.

    Like

  12. Pingback: Ga niet “strategisch” stemmen | E.J. Bron

Geef een reactie

