Erdoğan-media kregen tonnen aan Nederlandse subsidie

Screenshot_70

(Door: Rasit Elibol)

Pro-Erdoğan media hebben tonnen subsidie ontvangen van de Nederlandse overheid. Toch ging het grootste deel failliet, omdat ze volgens het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek ‘weinig aandacht besteedden aan de zakelijke kant van hun onderneming’.

De subsidies konden niet worden teruggevorderd, omdat de bedrijven achter de Turkse nieuwssites failliet gingen, blijkt uit onderzoek van Het Parool.

Veel van de Turks-Nederlandse media hebben na het faillissement een doorstart gemaakt met dezelfde mensen aan het roer, veelal vooraanstaande leden van de Nederlandse tak van president Erdoğan´s AK-partij en de nationalistische stichting Milli Görüs.

Lees verder>>>
Het Parool

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Dhimmitude, Hypocrisie, islam-collaboratie, islamofascisme, Krankzinnigheid, meningsdictatuur, Nederland, Overheid, Rotzakken, Rutte, Turkije. Bookmark de permalink .

12 reacties op Erdoğan-media kregen tonnen aan Nederlandse subsidie

  1. Flo zegt:

    Ze zijn niet failliet ,maar hebben er huizen van gekocht in d’r thuisland ,zover denken ambtenaren niet .

    Like

  2. milaK9 zegt:

    Ik zou wel eens een duidelijk overzicht willen zien waaraan mijn regering haar geïnde belastingen spendeert.
    Waarom moet ik krom liggen tot aan mijn 67e, alleen omdat ik interessant ben voor de belastingdienst, zodat kranten in andere landen nare stukken kunnen schrijven over mijn eigen land?
    Echt…dit gaat te ver.
    Ik ben sponsor van de haat die ik ook nog eens over mijzelf afroep.
    Ik ben medeplichtig aan de sorres d.m.v. het verplicht afdragen van belastingen.

    Ik werk en wil best wel belastingen betalen.
    Als het onze ‘Kikkerlandje aan de Noordzee’ maar ten goede komt.
    Wat heb ik eraan dat wij een staatskrant in Turkije gaan financieren zodat zij ons kunnen beschimpen?

    Like

  3. Hendrik M. zegt:

    De subsidieverstrekkers hoofdelijk aansprakelijk stellen voor zeg 25% van de verstrekte subsidies.
    Die lui (Rutte ook) hebben het altijd maar over verantwoordelijkheid nemen, maar het kost ze bij mislukken niks; wat is dan die verantwoording waard?

    Like

  4. guusvelraeds zegt:

    “Het faillissement kwam destijds juist omdat een deel van de subsidie niet is uitgekeerd, anders hadden we nu nog een gezonde onderneming gehad.

    Volgens de Turkse logica zijn de subsidie verstrekkers schuld aan de faillissementen. Waren de soepsidies gewoon uitgekeerd was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Wat ben ik blij dat de P.v.d.A. geen regeringsverantwoordelijkheid meer heeft. Maar pas op, ook CDA, D66 en VVD zullen rijkelijk strooien met subsidies als het hun politiek correct goed uitkomt.

    Like

  5. Ik hoop echt dat het nu ook stopt die geldstroom naar Turkije. Na al die beledigingen en dreigementen van Erdogan.

    Like

  6. leefbarbaar zegt:

    Het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek is in handen van de PvdA en eigenlijk willen ze er nog miljoenen bij hebben omdat anders de lokale pers niet echt objectief kan zijn enzo. Vandaar.
    Het oude liedje, de PvdA koopt stemmen en invloed met ons belastinggeld en de rest van de smeerlappen kijkt de andere kant op.
    Tijd voor verandering.

    Like

  7. Assyriër. zegt:

    Ik wist dat Nederland ziek was,maar nu bedenk ik dat ze op gelijke voet staan met de islamofascisten .Timmermans had de Syrische terroristen miljoenen geschonken ,kijk naar de Balkan welke kant men heeft gekozen en nu dat.

    Like

  8. scheermes zegt:

    Als de grond hier te heet word onder de voeten van rutte kan hij altijd nog naar zijn moslim vriendje erdogan ,met wie hij onder 1 hoedje speelt !!Erdogan zal tezijner tijd rutte en merkel enz met open armen ontvangen ,omdat zij meegeholpen hebben om een moslimstaat van europa te maken !! Al deze duivels zingen uiteindelijk het zelfde lied,alleen een enkele uitzondering beseft dit niet !! Uiteindelijk zal de waarheid toch zegevieren !!

    Like

  9. exmarineman zegt:

    Wacht maar af wat er verder ook gaat gebeuren met het budget van/voor Ontwikkelingshulp. Dat zal onder een kabinet met CDA en D66 echt niet lager worden, eerder meer. En Ploumen die van de PvdA die zo ruim heeft gestrooid met ons belastinggeld komt in de 2e kamer…..

    Like

Geef een reactie

