Gender-onderzoekster moet Duitse Reclameraad controleren: Ongedwongen reclame moet verbannen worden

Screenshot_40

(Vertaling: E.J. Bron)

Het initiatief “Pinkstinks” controleert – bevorderd door en in opdracht van het Duitse ministerie van Familie onder Manuela Schwesig (SPD) – in het vervolg de Duitse Reclameraad. Het initiatief kondigde aan een App te willen ontwikkelen waarmee seksistische reclame gemeld kan en moet worden. “We zijn blij jullie te mogen meedelen: Uiterlijk na de zomerpauze is er een App waarmee jullie seksistische reclame kunnen melden en een daarbij behorende website, die laat zien waar in Duitsland seksistische reclame gezien werd en wat er tegen gedaan wordt. We starten met een grootscheeps opgezette monitoring van seksistische reclame naast onze overige campagnes en acties”, deelt het initiatief volmondig mee.

Duits - Zuerst

De cheffin van het in 2012 opgerichte en in Hamburg gevestigde initiatief, Stevie Schmiedel, is een zogenaamde “gender”-onderzoekster. “Pinkstinks” wil naar eigen zeggen de verdeling “van duidelijke geslachtsrollen” openbreken, keurt vooral de afbeelding van luchtig geklede modellen op posters en op tv af. In het gender gerechtvaardigde wereldbeeld van de feministes uitgedrukt: “De gedupeerden zijn meisjes, die mooi en zachtaardig, en jongens, die sterk moeten zijn. Terwijl Duitsland op zoek is naar nieuwe vrouwelijke ingenieurs, gaan bulldozers en bouwkranen nog steeds naar de jongens.”

De uit 42 afdelingen bestaande Duitse Reclameraad moet de Duitse reclame-economie controleren en kan, net zoals de Raad van de Journalistiek, aanmaningen en berispingen uitspreken. Hoewel in de Reclameraad het standpunt van “Pinkstinks” al wordt vertegenwoordigd, bestaan er desondanks verschillen, zoals de voorzitster van de Reclameraad, Julia Busse, tegenover het “Handelsblatt” uitlegt: “De Reclameraad kwalificeert motieven waarin vrouwen in hun rol als huisvrouw en moeder worden voorgesteld niet per se als seksistisch.”

Bron:
http://zuerst.de

Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Weg met ons!", achterlijkheid, betutteling, Censuur, cultuurrelativisme, Duitsland, Eurabië, Feministes, Islamisering, Krankzinnigheid, kwaadaardige opzet, Linkse Kerk, meningsdictatuur, Multiculti, nieuw fascisme, Overheid, political correctness, Rotzakken, Socialisten, tolerantie/intolerantie, Volksvijandigheid, Zelfcensuur. Bookmark de permalink .

23 reacties op Gender-onderzoekster moet Duitse Reclameraad controleren: Ongedwongen reclame moet verbannen worden

  1. Flo zegt:

    Deze man? Vrouw? Onzijdig? Heeft kut nog lul???
    Wij gaan ten onder aan linkse stupiditeit.

    Geliked door 1 persoon

  2. Theresa Geissler zegt:

    “……waarin vrouwen in hun rol van huisvrouw en moeder worden voorgesteld, niet persé als seksistisch”
    Op zichzelf niet, nee. Het wordt iets anders, als je ze ook nog hoofddoeken gaat ombinden.

    Like

  3. ReaGluurder zegt:

    Dat hele reclamegebeuren is compleet doorgeslagen. Halfblote machokerels met bol kruis, dames met zv-ogen en open mond etc. Weg er mee, opgefokte boel!

    Like

  4. delamontagne zegt:

    Waar dit allemaal toe zal leiden ?
    Uiteindelijk zullen vrouwen helemaal uit beeld verdwijnen, dus ook in reklame.
    Nu al in het meest superbe land van allahah, SAUDI ARABIA.
    Links Wester, Rechts zoals ,t hoort volgens het nieuwste geleuf,…………….weg vrouw, [huis]moeder………

    Het streven is de vrouw helemaal te laten verdwijnen en er ultimo 20.. alleen nog spoken in het openbaar rondstruinen………………

    Like

  5. aquarius4422 zegt:

    Het wordt wel moeilijk om dit soort doorgeslagen idioten nog serieus te nemen.

    Like

  6. Jan zegt:

    Vakkracht test ruiten

    Like

  7. Nemesis zegt:

    Grote goden en dan ook nog eens die Schwesig, beschermvrouwe en subsidieverstrekster van/aan de antifa, vehement bestrijdster van wat ze denken dat is rrrrechts. Wordt steeds gezelliger.
    Laat ze dan maar direct de islam als staats ideologie invoeren, het behoort tenslotte toch al tot Duitsland, zeggen ze. Liefst nog even voor de verkiezingen graag.

    Gaan ze inderdaad het iets te blote bij vrouwen verbieden, moet alles hoog gesloten met lange mouwen en rokken tot op de grond, op die dag ga ik in mijn blote kont door het dorp lopen. Door alle toestanden met onderzoeken, ziekenhuizen, doktoren en verpleegsters m/v ben ik ondertussen op mijn leeftijd toch al de schaamte van bloot te zijn voorbij.

    Geliked door 2 people

    • delamontagne zegt:

      Toch niet: “Hoe ouder, hoe gekker ?”
      Waarschijnlijk rebels in een veranderende wereld, die steeds meer westers-vijandig wordt…………..

      Geliked door 1 persoon

      • Nemesis zegt:

        Ik was altijd al rebels, volgens die, die over mij het zeggen hadden. Dat ik het werd zijn ze zelf schuld, maar dat zagen ze niet. Ze hebben geprobeerd de rebellie door flinke klappen uit te drijven, als gevolg dat ik meer en meer rebels werd. Later als volwasse kwam de rebellei ook vaak genoeg te voorschijn, echter ik leerde me te beheersen. En nu in deze zich veranderde wereld komt het ook weer boven drijven, echter nu ook weer in een overtreffende trap. Je zou inderdaad kunnen zeggen hoe ouder, hoe gekker. Grinsssssss 😀

        Geliked door 1 persoon

  8. ieznogoedh zegt:

    Ach, in de jaren 40-45 konden en moesten alle Joden worden gemeld.
    De Duitsers hebben nog steeds niets geleerd van hun verleden.

    Like

  9. scheermes zegt:

    Hoeveel % heeft het westen al ingeleverd onder de druk en het juk van de islam ?? Kerst o/a enz

    Like

  10. Jan zegt:

    Echte vrouwen hebben geen boodschap aan debiel links

    Like

  11. Te belachelijk voor woorden.

    Like

  12. Theoden zegt:

    Wat onbesproken blijft is de rassenvermenging brainwash / propaganda in de media. Het is allemaal een blanke en een zwarte of half bloed, moslim of aziaat, waarbij de blank als dom wordt afgeschilderd en de niet-blanke als slimmer, wijzer of sexier etc. Het komt in elke film of reclame haast voor. Dit is ergerlijk en verwerpelijk. 100% blanke reclame is verboten

    Like

Plaats een reactie