Waarom deze commercial van Royal Jordanian Airlines weggegooid geld is

Screenshot_108

(Door: “sprezzatura1”)

Er is een commercial gelanceerd door Royal Jordanian Airlines waar het een en ander over te zeggen valt. We zien een man met een typisch Arabisch uiterlijk, voor wie medepassagiers bang zijn. De medepassagiers gaan gebukt onder een vooroordeel. Dit vooroordeel is erin geschroeid door maandelijkse aanslagen door daders die er vergelijkbaar uitzien.
Vindt u het gek?

Wat we steeds zien, zien we hier ook: de potentiële dader wordt geframed als slachtoffer en de gewone mensen met de terechte “vooroordelen” en zorgen worden geframed als daders. Het probleem dat de medepassagiers met de man hebben, wordt tot een probleem dat de man heeft met de passagiers. De man wordt de underdog die geholpen moet worden i.p.v. een potentiële terrorist met een bom in zijn schoenzool.

(Klik de ”Lees verder>>>” hieronder aan om de commercial te bekijken)

Lees verder>>>

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Religie van de vrede", Hypocrisie, Islam, Jordanië. Bookmark de permalink .

16 reacties op Waarom deze commercial van Royal Jordanian Airlines weggegooid geld is

  1. Edjan zegt:

    Zielig!
    En goed dat een van de grootste problemen op onze aarde hier eens aangestipt wordt.
    Die arme man.

    (PS. Wel veel beenruimte in dat vliegtuig, zeg! Dat heb ik nog nooit meegemaakt.)

    Liked by 2 people

    • rony stokart zegt:

      Je hebt de keuze: veel beenruimte en met een terrorist aan boord (voor een laatste keer kijken die op geen Euro) of eng maar veilig bij elkaar zitten (bij Ryanair worden bomdragers NIET gepamperd).

      Like

  2. Aegolius cs zegt:

    Dat is toch heel duidelijk? Met Royal Jordanian Airlines zou ik mee de “lucht” in willen vliegen.

    Liked by 3 people

  3. Taljaard zegt:

    Dat is dus duidelijk geen Transavia, of Ryan Air, want een nogal luxe bemeten beenruimte.
    Wanneer dat economy class is bij RJA wil ik er best wel mee vliegen.
    En wanneer het eten ook nog goed is dan is het helemaal mooi.
    En zo’n jongen, naar zijn uiterlijk beoordeeld, heet voor het zelfde geld Vincenzo Garelli uit Napels, of Juan Garcia uit Santo Domingo.
    Zou ik dus helemaal niet raar bekijken.
    Anders wordt dat met een schuw om zich heen kijkende zenuwlijer met een angstvallig omklemd stuk handbagage, die om de haverklap ”Allahu ackbar” mompelt. Dan gaan ook bij mij alle alarmbellen af.

    Liked by 1 persoon

  4. Pietersen zegt:

    Tja als je er zo stereotiep uit ziet als een haatbaard moet je niet gek kijken als je in een vliegtuig bekeken wordt. Oh, ik begrijp het al : de moslim als slachtoffer.

    Like

  5. delamontagne zegt:

    Met het vliegtuig hoef ik tegenwoordig niet meer. De laatste keer was meer dan 10 jaar geleden.
    Maar mocht ik toch onverwachts er gebruik van moeten maken, dan wordt het de nog niet zo lang bestaande “Nude-Airlines”.
    Geen last van muslims, want zoals iedereen weet, als een vrome moslim-man een naakte vrouw ziet moet hij van allala zelfmoord plegen en gaat naar de islam-hel.
    VLIEG VEILIG MET NU[DE] AIR………..

    Liked by 3 people

    • hendrikush zegt:

      Een echte afknapper.

      Like

    • Nemesis zegt:

      Wei leuk, maar dat wordt dan nog meer koukleumen. Ik vind het in vliegtuigen toch al behoorlijk koud. Maar goed beter een koutje opgelopen dan afgeschoten te worden door de haatbaarden.

      Like

      • delamontagne zegt:

        Dat door die airco het meestal nogal “fris” aandoet klopt wel.
        Maar ik herinner me toch ooit in vliegtuig te hebben gezeten en het zweet parelde van je hoofd.
        Daar moet ik nog dikwijls aandenken 10-tallen jaren later als ik artikel over een-of-ander arab Airlines lees.
        Het was op een vlucht van Beiroeth naar
        een plaats aan de Perzische Golf.
        Knappe, bevallige arabische stewardessen, die je vanwege de hitte met een verkoelend “iets” zo,n beetje kwamen afdeppen.
        MAAR groot was de schrik [ het kan zijn dat ,t de eerste keer was ik daar kwam…! ] dat na bepaalde tijd ze weer tevoorschijn kwamen, helemaal zwart, zwaar gesluierd.
        Alleen hun ogen zag je nog. Het contrast was zo groot met tijdje ervoor, dat je ervan moest schrikken.
        Later dacht ik dat ,t misschien was omdat we langs Mecca vlogen. Maar dat ligt in heel andere richting. Ik denk dat ze in Ryjahd ( tussen )-landen. Klinkt vreemd, maar dat weet ik niet meer.
        Wel wat een huichelachtig gedoe dat islam allemaal is.
        Vreselijk land, Saoudie Arabie.

        Like

      • Nemesis zegt:

        Bij vluchte over het MO en Afrika gelukkig geen last gehad van zwarte spoken. Ik denk als je dat voor de eerste keer mee moet maken, je de neiging krijgt direct uit het vliegtuig te springen.
        De enige vlucht die ik meemaakte die werkelijk bloedje warm was, was van de ene kant van Cuba naar de andere kant (Varadero) Toen vlogen ze daar nog niet direct op. Een 4 motorige propeller machine met stoeltjes die wij niet eens meer op een camping zouden gebruiken. In ieder geval was je zo goed als gekookt toe je eruit mocht. Onderweg kregen we wel een “verfrissing” een klein bekertje warm ananassap.
        Maar in sommige landen moest je na de lijnvlucht ook nog eens in zo’n aftands rammelend minivliegtuig stappen om je einddoel te bereiken. Gelukkig zijn voor mij die tijden voorbij.
        Nu moet ik er bij zeggen, dat ik helemaal niet graag vlieg. Vooral het starten en landen vind ik afschuwelijk.
        Tijden terug kwam ik met een collega aan uit Frankrijk, ook al zo’n gedoe om in Marseille te geraken en weer weg te komen. Na de landing op Schiphol hadden we een vlucht geboekt Schiphol>Eelde. Klein vliegtuig, gingen dertien man plus bemanning erin. Ik zat direct achter de copoliloop. Om te kunnen landen moesten ze bij Eelde een hele grote boog vliegen. Ik had het niet meer die dag en heb de copiloot om zijn nek gepakt en bijna gewurgd. Aan de grond, schaamde ik me rot en die twee piloten kwamen zo ongeveer niet meer bij van het lachen.
        En weet je wat het gekke is. In de tijd dat ik voor mijn werk in Zuid Duitsland moest verblijven, heb ik vlieglessen genomen en dat ging prima. Helaas moest ik al weer weg voordat ik m’n brevet kon halen. Is net als met autorijden, als ik er naast moet zitten, en dat moet nu wel, dan knijp ik ‘m als een ouwe dief. 😀

        Liked by 1 persoon

      • delamontagne zegt:

        4 mei 2017 om 09:27
        Het was wel in de tijd dat er nog geen “Emirates-Airlines”was. Die maatschappij waar men nu zo over jubelt als ze vertellen naar het “paradijselijke” Dubai te gaan.
        Dubai was toen alleen nog woestijn. Het was een of ander arab Airlines, misschien wel die van Jordan Air. Het contrast tussen vrouwen en tijd later die spoken was wel erg groot en onverwachts.
        Dat met zo,n grote boog vliegen in klein toestel bedoelde U dat je dan vrijwel loodrecht naar grond kijkt omdat toestel zowat 45gr schuin vliegt.
        Wel je riemen vast hebben. !
        Ik was ooit in een klein toestel in Japan van Tokyo naar de andere kant van eiland, Niigata. Japan wordt vrijwel alleen aan kust bewoond en in midden allemaal gebergte.
        Ik was de enige europeaan onder de passagiers en plotseling riep die piloot iets zenuwachtigs alleen in Japans door de mic. Zag iedereen snel die riemen omdoen, maar geloof ik nog eerder was. Toen toestel al aan ,t “vallen” was werd het door hem in tamelijk gebrekkig Engels omgeroepen.
        Propeller vliegtuigen herinner ik me alleen de vreselijke herrie. Ik geloof dat je toen ook nog oordoppen kon krijgen.
        Maar de allereerste keren was in Z-Amerika met zo,n DC3 ?, je ging er met een soort keukentrapje in en dan liep je a.h.w. beetje omhoog om je plaats te bereiken.
        Dat is wel toen ik nog kind was en op Curacao woonde. Mijn vader was soms weken in Venezuala en/of Columbia of ander land daar en dan ging mijn moeder met kinderen er soms heen.
        Maar dat is voor mij wel een jaar of 60-65 jaar geleden. Je kon toen ook nog het “raampje” open doen zoals dat in de trein ook was, met zo,n draaihendeltje.
        Wel een verschil met de Airbus of een 747, wie had dat toen kunnen denken………

        Like

      • Nemesis zegt:

        Zo heel verschrikkelijk lang is het eigenlijk nog niet eens geleden dat Dubai en al die andere landen die grenzden aan het Suezkanal en de Rode Zee, alleen maar zover het oog reikte, woestijn waren. Mijn man zat in die tijd bij de handelsmarine en was op grote vaart. Ik geloof, ik heb al eens geschreven hoe dat toeging als er goederen ontlanden moesten worden. Er kwamen uit de woestijn een paar mannekes in lange jurken op ezeltjes, die aan het water in kleine bootjes stapten, de goederen in ontvangst namen en dan dezelfde weg weer terug. Het ontladen duurde dan ook heel erg lang. Er was werkelijk geen haven, (schip moest op rede blijven vanwege de ondiepte) geen huis, geen kantoortje, alleen maar zand, ezeltjes en jurkenmannetjes in bootjes. Dat begon pas te veranderen toen de olie uit de grond begon te spuiten. En een feit is, dat die arabieren nog altijd niets kunnen, net zo min als de negers. Alles wat gepland en gebouwt moest worden is door westerse firma’s gedaan en nu nog. Zo was het ook langs de kust van Afrika, waar alleen Somalie over een enigszins natuurlijk havenbekken beschikkte. Maar bijn geen kapitein was zo gek om daar binnen te varen vanwege de piraterij. Wat ze allemaal wel konden, is stelen, schieten en met messen/zwaarden/dolken steken en slaan. De iets beter gesitueede Bedouinen, die zout kwamen verhandelen, hadden ook de beschikking over paarden en kamelen.

        In dat 4 motorige propeller vliegtuig waar wij mee moesten vliegen vond ik de herrie wel meevallen. Nu was ik natuurlijk al meer dan gaar van de vorige vlucht met 2 tussenlandingen en de lange wachttijden op de laatste rammelkist. Het was er wel bloedheet in, die voor stewardess doorging meende dat de airco kapot was, maar raampjes mochten niet open. Die airco zal wel helemaal niet hebben bestaan denk ik. Om in deze ksit te komen moeste ook een soort van keukentrap op.
        Jouw avontuurtje op z’n Japans si dus gelukkig goed afgelopen.
        In Afrika moest ik noodgedrongen ook ettelijke keren met een eenmotorige grasmaaier vliegen. Die dingen waren echt levensgevaarlijk (in onze ogen dan), deur zat er niet of niet meer in, raampjes waren kapot of waren er ook niet meer. Eeen kolereherrie dat ze maakten en ze walmden als een kapotte diesel. Maar we zijn nog steeds weer heelhuids aangekomen en ook weer terug.
        De eerste keer dat ik in Zuid Duitsland dus meevloog met de instructeur had ik ook wel een aantal benauwde momenten. Hij zette het vliegtuigje ook loodrecht de lucht in en ging toen maar op z’n kop vliegen. Later boven de >Bodenzee zette hij de motoren uit. Zie je zei hij, er gebeurt helemaal niks ergs. Wat was het geval, dat viegtuigje was een dubbeldekker met bijzonder lange vleugels. Het kon dus zweven. Toen moest ik dat ding ook nog zelf aan de grond zetten (met aanwijzingen natuurlijk) en had ik besloten vlieglessen te nemen. 😀

        Like

  6. tjonge محمد هو المتحول جنسيا zegt:

    zo zie je maar weer, er zijn enkel roomblanke racisten volgens die rjja reclame, negers, aziaten etc discrimineren niet, toch ?
    .
    maar al was het gratis en first class zou ik nooit met een islam afkomstig maatschappij vliegen, zo ga ik ook al sinds 30 jaar niet op vakantie naar geiteneukerslanden, ze stelen al zat hier in het westen….

    Liked by 1 persoon

  7. OphEUffen zegt:

    Mensen met gezond verstand zitten genetisch gezien goed in elkaar als u het mij vraagt. Indien de onderbuik begint te rommelen is onheil nabij. Omdat ik onheil niet aan de buitenkant kan aflezen ben ik volgens sommigen islamofoob. Mijn standpunt is dat ik liever geen risico neem als het mij de kop kan kosten. De gematigde moslim doet er tenslotte ook geen ene klote aan. Zelfbehoud lijkt wel een vloek anno 2017.

    Liked by 1 persoon

    • hendrikush zegt:

      Islamofobie is een symptoom van een goed functionerend normen en waarden systeem.
      Ook voor moslims geldt: wie niet islamofoob is, is niet goed wijs.

      Like

  8. zoishet zegt:

    Als de buurvrouw is gebeten door een hond, ga je niet op zoek naar een kat.

    Like

Geef een reactie

