WIE WIL NU NOG STERVEN VOOR NEDERLAND?

Screenshot_154.png

(Door: Joost Niemöller)

Vandaag, op 4 mei, herdenken we de Nederlandse gevallenen van de Tweede Wereldoorlog. En iedereen met een beetje hart denkt daarbij natuurlijk vooral aan de meegevoerde en nooit terug gekeerde Joden. Maar we herdenken ook de Nederlandse soldaten die vielen.

4 mei is nog een van de weinige uitingen van nationaal besef.

De zoveelste ondergraving daarvan door middel van een links-activistisch project om juist vandaag iets te doen om de import van illegale immigranten te propaganderen gaat gelukkig niet door.

Maar vandaag roept bij mij wel een andere vraag op. Hoe sterk is het nationale besef nog?

Lees verder>>>
(h/t “Wachteres”)
Joost Niemöller

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in gezond realisme, Nationalisme, Nederland, Patriottisme. Bookmark de permalink .

29 reacties op WIE WIL NU NOG STERVEN VOOR NEDERLAND?

  1. Drs.P. zegt:

    Waarschijnlijk wil helemaal niemand meer sterven voor het huidige Nederland, het land en het grootste deel van de mensen die er wonen zijn het niet meer waard!!!
    Linkse afacrimi’s die de gewone man verketteren terwijl deze hun fucking uitkering betalen, het is godsgeklaagd.
    K zit net te kijken naar het kransleggen en de herdenkking op de dam. Voorop lopen ook wat mensen waar ik mijn leven echt niet voor zou willen geven of nog maar in de waagschaal zou willen stellen.
    Nederland is verloren met wat ons nu allemaal weer uit den Haag staat te wachten.

    Like

  2. koddebeier zegt:

    Voor dit zooitje ?????? niemand toch ?

    Like

  3. Ron Soeverein Mens zegt:

    Ik ben niet bereid om voor mijn vaderland te sterven. Een vaderland met een koningshuis dat bij onraad gelijk zijn biezen pakt en met de regering vlucht naar bv Engeland of Argentinië net zoals wilemientje in 1940. Een huidige koning die de gelukzoekers stroom toestaat en niets doet om onze grenzen te sluiten onze soevereiniteit heeft weggegeven aan brussel en dit allemaal prima vindt. Nee dank je wel. Ik zal alleen mijn gezin en familie verdedigen en daarvoor desnoods mijn leven geven als zij daardoor kunnen overleven.

    Liked by 1 persoon

  4. Floris zegt:

    Enkel als het zin heeft en het gelaten leven, geen verloren leven is. Helaas heeft het geen zin en is elk leven verloren voor een verloren land.

    Like

  5. Stef zegt:

    Met alle respect voor alle gevallenen.
    Ik hoorde echter ene verdwaasde dame in de toespraak van een papier voorlezen dat wij nu niet mogen doemdenken. Opdat wij later nooit zouden kunnen zeggen :zie je wel,ik had toch gelijk .
    Wie deze dame was weet ik niet meer maar ik hoop dat hierop reacties komen.

    Want ik weet wel dat alle ( zgn.) doemdenkers die hier schrijven straks kunnen zeggen: zie je wel:ik had toch gelijk.

    Like

    • Republikein zegt:

      Komen uit bepaald milieu, goedmenselijke kakkers.
      Vermoedelijk komt onze Anne-Fleur ook uit dat genre, van buiten bont en van binnen stront, weggooiers zeg maar, opgevoed naar idee van ” boven likken en beneden trappen”.
      Ben er niet 100% zeker van.

      Liked by 1 persoon

  6. abouneenee zegt:

    Ik denk dat het besef vrij sterk is wat we aan Nederland hebben heden ten dagen. Niets hebben we aan Nederland, tenzij je onder ‘we’ ook gelukszoekers uit den vreemde rekent. De overheid is richtinggevend via regelgeving, waardoor de geesten van burgers gekneed worden voor zover dat nog nodig is na gehersenspoeld te zijn door ons linkse onderwijsapparaat.

    Like

  7. Tistochwat zegt:

    ‘Zijne majes’, ik weet zeker dat ‘zijne majes’ wil sterven voor Nederland.
    Ja toch?

    Liked by 1 persoon

    • hslot4 zegt:

      LMFAO ik vraag me af als je vanuit het publiek heel hard sieg heil roept of ie in de houding springt en dan denkt oh kut ik ben er in gestonken .

      Liked by 2 people

    • Nemesis zegt:

      Je bezorgt me een enorme lachbui Tistochwat. Zijne Majes en sterven…voor wat voor land zei u?

      Like

      • Tistochwat zegt:

        @ Nemesis 5 mei 2017 om 09:23

        ‘Zijne majes’ sterft voor alle land(goeder)en die hij heeft opgekocht en verfraaid/beveiligd m. b. v. ons belastinggeld. Hij doet alles om ons te helpen en te steunen en hij vecht zich dood voor ons, de schattebout. En ’s nachts ligt-ie in bed te huilen omdat-ie zo tobt over de armoede van veel van zijn geliefde onderdanen. En ik geloof hem hoor, want hij heeft zelf zoiets gezegd als “zo (waar? helpe mij God almachtig” of iets dergelijks. En ‘zijne majes’ is ook een heel goed christen. Áls hij tenminste even geen moskee bezoekt bij zijn mohammedaanse olieboer-vrienden om allah te eren. Hij zal gisteren ook wel weer diep bedroefd zijn geweest tijdens de herdenking van al die arme gestorven vluchtelingen… eh, ik bedoel… van al die arme mensen die in de oorlog zijn omgekomen. Had onze geliefde koningin weer een ander nieuw leuk kort zwart jurkje aan? Zelf heb ik niet naar de herdenking gekeken omdat ik altijd in tranen uitbarst als ik ‘zijne majes’ zo droevig zie kijken, de goedhartige, zichzelf altijd maar weer opofferende ziel.

        *KOTS*

        Like

      • Nemesis zegt:

        Super geschreven, ben van het lachen van m’n stoel gevallen en moest heel moeizaam zien dat ik weer terug van onder de tafel vandaan kwam. Er is op het ogenblik niemand thuis die mij van de grond kan krabben en zo’n noodknop heb ik nog niet. Maar het is me gelukt.
        Jij hebt helaas moeten kotsen, ik gelukkig niet, ik was namelijk voor de tv in slaap gesukkeld en heb helemaal niks van die poppenkast mee gekregen. Gelukkig niet. Snap niet dat m’n man daar nog altijd naar kijkt. Goed eigenlijk hebben we allebei wel iets te herdenken op die dag, mijn vader die door vijandelijke kogels het leven liet en mijn man zijn moeder die in een jappenkamp is verrekt nadat er zo’n 20 man overheen waren geweest die dag. Van de andere dagen maar niet te spreken. En er was nog zo veel meer. En de zijne maje met zijn pampapeerd kan voor mijn part dood vallen.

        Liked by 2 people

  8. dendieje zegt:

    Zo als verwacht. Nou ik ben wel bereid. Niet voor die slappe zakken die daar voorop lopen maar wel voor mijn gezin/familie, vrijheid. Zelfzuchtigheid, egoisme, lafheid, materialisme vieren hoogtij. Dus voor diegene, leer het Arabische maar vast.
    http://www.arabischetaal.org/

    Liked by 1 persoon

  9. Tom Hendrix zegt:

    Ook ik weiger me op te offeren, voor zo’n NSB zooitje in Den Haag, onder leiding van “de lachende leugenaar”, Rutte (VVD).

    Like

  10. BertG. zegt:

    Dat had ik al door met mijn oproep in ’81
    De tyfus voor jullie allemaal, los het zelf maar op.

    Like

  11. Joannes den Hollander zegt:

    Tijdens een wijkvergadering was ik de enige die zijn bek open trok toen ze een moskee wilde bouwen. Ondanks een goed onderbouwd betoog met citaten uit de koran heeft de wijkagent me tot drie maal toe gesommeerd om mijn mond te houden. De rest bleef oppervlakkig met argumenten “als we maar geen parkeeroverlast” krijgen. Vervolgens zag ik dezelfde mensen op you tube filmpjes. Stonden ze op het moskeeplein lachend met de vijand broodjes halal vlees te vreten.
    Ik sta in de wijk inmiddels bekend als “racist.” Zouden ze dan echt denken dat ik ze hulp zal bieden als ze uit hun huizen gesleurd worden?

    Liked by 2 people

  12. Anna zegt:

    In Nederland is er vrijwel geen nationaal besef meer. Buren kennen elkaar niet eens en de grote groepen buitenlanders die onwillig zijn om te integreren gebruiken ons land meer als ” consumptie” artikel dan dat ze bijdragen aan onze maatschappij…..
    BEWIJS:::: geen hoofddoekje te zien op de nationale herdenking op de Dam in Amsterdam.

    Like

  13. Elly zegt:

    Nein, meine Söhne gebe ich nicht! https://www.youtube.com/watch?v=F3_9yDqQ2UE

    Like

  14. Bas zegt:

    Deze overheid, deze Euro kliek, heeft onze soevereiniteit ,het kind van de vrijheid, waarvoor velen zijn gesneuveld, met het badwater weggegooid. Schande !

    Like

  15. Marc zegt:

    Altijd had ik begraven willen worden in dit land. Maar deze 4 mei-viering blijken vele autochtone medelanders hiermee geen voeling te hebben. En geef ze eens ongelijk: het is eenvoudigweg niet hun geschiedenis!

    Hoe langer hoe meer neig ik ertoe mij neer te leggen bij de ondergang van het westen. Diverse allochtone groepen in dit land hebben hun nationalisme uit het land van herkomst behouden. En feitelijk klopt dat ook. Alleen westerlingen onderscheiden zich van de rest van de wereld door op kunstmatige wijze elke vorm van nationalisme de kop in te drukken, want nationalisme zou gelijk staan aan nazisme en de wil tot massamoord. Als dat zo was, waarom dan niet al die allochtone groepen daarop aangesproken? Maar nee, zij zijn onderdrukte minderheden die beschermd moeten worden en dus juist recht hebben op hun nationalisme in uitgerekend ons eigen Nederland.

    Vanmiddag liep ik in de binnenstad. Drie Turkse hoofddoeken van gevorderde leeftijd, breeduit de straat voor zich innemend, Turks sprekend zonder enige schaamte. En waarom zouden ze ook? De oorspronkelijke bewoners van dit land hebben immers totaal geen zelfrespect: ze laten vreemdelingen gewoon hun boel overnemen en betalen daar nog voor ook!

    Hieronder een grafiek uit 2013

    Duidelijk is te zien dat het aantal geboorten van allochtonen het aantal geboorten van autochtonen in absolute aantallen ver overtreft. In 2013 daalde voor het eerst sinds 1900 het aantal autochtone Nederlanders!

    Gisteravond besteedde Nieuwsuur aan het probleem van de afnemende autochtone bevolking, meer in het bijzonder het aantal dalende geboorten. In landen als Denemarken en Hongarije stimuleert de overheid door middel van spotjes en subsidies echtparen tot het nemen van kinderen: meer en eerder.

    In de uitzending van Nieuwsuur echter, krijgen twee categorieën het woord: de eerste bestaat uit een persoon, namelijk de een of andere expert genaamd Fransman. Hij vind het een groot probleem dat het sterftecijfer het aantal geboorten overtreft. Maar hij legt dit uit in zuiver economische termen: kinderen zorgen voor pensioenen voor ouderen en voor rendement op aandelen! Nergens wordt het dalende aantal autochtone Nederlanders uitgelegd als probleem voor de Nederlandse identiteit of cultuur!

    Deze veronachtzaming van identiteit en cultuur komt nog eens naar voren als ‘jonge’ autochtone echtparen gevraagd wordt naar hun kinderwens. Geïnterviewd worden oa een jong paar met de naam Meijer. Mevrouw (29 jaar) heeft nog geen vaste baan, en zonder dat durft ze het nemen van kinderen nog niet aan. Meneer (30 jaar) noemt zichzelf te ‘jong’ om nu al kinderen te krijgen. Ook voegt hij wederom een economisch motief aan: zijn kinderen mogen het niet krap hebben. Maar ook wil hij eerst nog even een paar jaar kunnen feestvieren.

    Opnieuw komt Fransman aan het woord: ‘Sex en kinderen zijn wat anders natuurlijk’. Hoezo ‘natuurlijk’? Sex heeft is geslachtsgemeenschap en heeft per definitie alles te maken met het voortbrengen van nageslacht! Dan vervolgt hij dat het nemen van kinderen een ‘besluit’ is op basis van vertrouwen in de toekomst. Hij bedoelt hier vertrouwen in de economische toekomst van het betreffende gezin. Als zodanig lijkt dit te getuigen van realisme: wie het niet kan betalen kan beter geen kinderen nemen.

    Op zich speelt economie inderdaad een rol. Maar speelt er dan niet meer? Nieuwsuur stapt af op drie ouderparen in spé af met de vraag of zij gestimuleerd zouden worden tot het nemen van meer kinderen door overheidscampagnes uit ‘landsbelang’. Alle drie antwoorden ze ‘nee’, want je moet het ‘voor jezelf’ doen.

    De facto propageert Nieuwsuur hier de al veertig jaar bestaande hedonistische ‘vrijheidscultuur’ van het eigenbelang. Of dat nu het nemen van kinderen is, of juist het uitstellen daarvan omdat ‘lol maken in het leven’ nu eenmaal het onvervreemdbare individuele recht van allen is.

    Maar … noch Nieuwsuur, noch de geïnterviewden overwegen inderdaad het ‘landsbelang’ het belang van de eigen cultuur, het eigen volk! En dat is een typisch en uitsluitend westers fenomeen. En dat is precies de waarin alle andere culturen verschillen, want zij stellen juist wél het nationale belang voorop.

    Omdat hij het Nederlandse volk voor nazi’s met een verrot karakter uitmaakt, mag Erdogan van mij de volstrekte vetkanker krijgen. Nazi’s zijn we niet. Maar misschien heeft hij toch wel gelijk met dat verrotte karakter: dat blijkt namelijk uit dat hedonistische zelfbelang als het gaat om het al dan niet nemen van kinderen. En dat feit is voor hem tegelijk een aanmoediging om de Turkse bevolking hier aan te sporen tot het nemen van meer kinderen. Wat dan ook inderdaad gebeurd!

    En Erdogan wordt hierin gesteund door Nieuwsuur en al die echtparen die zichzelf met dertig jaar nog ‘te jong’ vinden om kinderen te nemen. En daarom zal Nederland in het jaar 2080 een provincie van Turkije zijn!

    En daarom word ik liever begraven op zee. Het liefst de Atlantische Oceaan, ver weg van sharia en duivelse Mo.

    http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2171359-nederlanders-maken-te-weinig-baby-s.html

    Like

  16. tjonge محمد هو المتحول جنسيا zegt:

    ben best bereid om voor nederland te sterven mits ik de garantie krijg dat eerst volledig den haag en brussel minus pvv op het schavot gaat.
    DAN kan er weer een gezond nederland opgebouwd worden..

    Like

  17. boorzalf zegt:

    Voor zo,n zwak land als NL. is het sterven niet waard. Met zijn corrupte regering en zijn belasting dictatuur.

    Like

  18. Dit is ons land allang niet meer, veel is ons al ontnomen. En wie komt ons nu bevrijden van Brussel.?

    Like

  19. Guardiacivil zegt:

    Ik wel maar ik zorg er ook voor dat er heel veel foute Nederlanders met mij meegaan, minimaal honderd.

    Like

Geef een reactie

