Het gevaarlijkste en meest onderbelichte vers in de Koran: Soera 4, vers 100

Screenshot_143

(Door: “Manna”)

Gelijk aan de Bijbel zijn er in de Koran essentiële verzen die van groter belang zijn dan anderen. Als Jehova-getuigen weer eens bij me op de koffie komen, wijs ik ze altijd op mijn favoriete vers, dat mijns inziens de basis is voor de gehele christelijke belijdenis: 

Markus 12:30-31 (SV1750):

“En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod. En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod, groter dan deze.

Ik zal niet teveel uitweiden over deze passage of mijn koffiegesprekken, maar de reden dat ik deze passage aanhaal, is, omdat deze

a) de vredelievendheid van de bijbel aantoont, maar ook;
b) het belang van andere verzen afzwakt en daarmee een verbindend karakter heeft binnen alle stromingen die het christendom rijk is;
c) co-existentie met andersdenkenden legitimeert en bevordert.

Helaas is het andere koek in de Koran.

Veel lezers van deze site kennen diverse passages in de Koran. Verzen die oproepen tot geweld, liegen tegen ongelovigen, doden van homofielen, etc. Ik kan hier iedere dag wel een aantal kantjes over schrijven zonder dat ik bang hoef te zijn dat de materie opraakt. Veel mensen zijn me hierin voorgegaan en ik hoef dit niet over te doen. Er is echter één vers dat  ik graag met u wil delen, gewoonweg omdat dit mijns inziens het meest onderbelichte en meest gevaarlijke vers in de Koran is.

Dit vers is, naast de dood door Jihad, de enige zekere manier om naar Allah’s hemel (lees: hel) te gaan:

Wie ter wille van Allah vlucht, zal op aarde toevluchtsoorden en overvloed vinden. En wie van zijn huis weggaat, zijn land verlatend ter wille van Allah en Zijn boodschapper en de dood achterhaalt hem – zijn beloning bij Allah staat vast; Allah is Vergevensgezind, Genadevol. (Soera 4, vers 100)

Laat dit vers even op u inwerken. Ook in verband met de massa- immigratie waarmee Europa kampt. En vraag u dan eens af hoeveel van deze vluchtelingen dit vers kennen…

Ik kan u op een briefje geven dat dit het leeuwendeel zal zijn. Wellicht is het de laatste zin die zij hebben gehoord van de imam voor ze aan de reis begonnen. Het zijn dus zendelingen met een missie. En ze hoeven niet eens geweld te gebruiken, want gewoon wachten en de hand ophouden is veel makkelijker en lucratiever.

Door:
“Manna”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "Religie van de vrede", asielwaanzin, Eurabië, Immigratie, Islam, koran, kwaadaardige opzet, Moslims. Bookmark de permalink .

6 reacties op Het gevaarlijkste en meest onderbelichte vers in de Koran: Soera 4, vers 100

  1. Sabeltant zegt:

    Het is als kanker….
    Ongeneeslijk.
    De enige remedie is het radicaal verwijderen van elke besmetting.

    Like

  2. Marian zegt:

    Inderdaad, de parasieten hebben zichzelf hier heilig mee verklaard door een ander zijn land in bezit te nemen.

    Like

  3. Manna zegt:

    Hoe kan een religie, die haar volgers UITSLUITEND een vrijbrief geeft naar hun hemel (=hel) als ze (a) Jihad plegen of (b) een anders land en cultuur bezetten, verdedigd worden? Alle rede en logica is hier in strijd mee.En ik geloof in het licht der rede.

    De islam wil andere culturen linksom of rechtsom overheersen, met geweld of migratie.

    Er zijn mijn inziens maar één juiste weg het tij te keren: leer uw educeer u zelf en daarna uw naaste, ongeacht hun religie. We leven in een tijdperk waarin informatie niet alleen meer van bovenaf gegeven wordt. Verzet u publiekelijk en wees trots hierop. Kleineer niet, maar confronteer met feiten. Overtuig. U heeft een missie.

    Ik wil eenieder hier adviseren te kijken (maar nog belangrijker: te luisteren) naar de laatste video van David Wood die hier op geplaatst is. Het is 22 minuten, maar uitermate leerzaam en de weg voortwaarts…

    Like

  4. Klippie 72 zegt:

    Het is heel hoog nodig dat de populisten het voor het zeggen krijgen, dan zijn ze zo weer weg.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s