Strenge islamschool kan niet gestopt: wat is gender-neutraal dan waard?

Screenshot_26

(Door: Philip van Tijn)

In de toekomst worden we dus door de omroeper in stations en treinen toegesproken met ‘beste reizigers’. Philip van Tijn ligt er niet echt wakker van, maar vraagt zich wel af wat de waarde is van gender-neutraal als we tegelijkertijd niet een strenge islamschool wettelijk kunnen tegenhouden.

Lees verder>>>
(h/t “Wachteres”)
Elsevier

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in "diversiteit", achterlijkheid, Hypocrisie, Islam, Krankzinnigheid, Linkse Kerk, Naïviteit, Nederland. Bookmark de permalink .

16 reacties op Strenge islamschool kan niet gestopt: wat is gender-neutraal dan waard?

  1. Theresa Geissler zegt:

    Alles leuk en wel, maar die éne vraag in de tweede alinea vind ik ronduit ráár:
    “Immers, hoeveel mannen en vrouwen in een gemiddelde trein mag je tot de dames en heren rekenen?”
    Pardón?! Waarom níet? Begin maar eens met dat uit te leggen!
    Ik reis mijn hele leven al met de trein omdat ik nooit een rijbewijs gehaald heb. So what?
    Heel rare opmerking!

    Like

    • J. C. Th. Köhler zegt:

      Theresa,

      hoeveel lellebellen worden ten onrechte met “dames” aangesproken? Terwijl ze helemaal geen dame zijn. En hoeveel treinreizende patsers worden nu, eveneens ten onrechte, met “heren” aangesproken? Terwijl ze van alles kunnen zijn, maar géén heer?

      Dát is wat Van Tijn bedoelde met zijn opmerking. En zeg eens dat hij ongelijk heeft? Natuurlijk zijn er heel wat deugdzame treinzigers/sters. Ik heb zelfs sterk het vermoeden dat jij niet tot de lellebellen gerekend kan worden. Maar om dan maar gelijk alle vrouwen “dames” te noemen gaat wel wat ver, vind je niet?

      j.c.th.kohler@ziggo.nl

      Liked by 1 persoon

      • Theresa Geissler zegt:

        Nee, dat vind ik niet, tenminste niet in beginsel. Die norm zal jou toch zeker óók wel bekend zijn: Al vermóed je het sterk, en al heb je daar zelfs je gegronde redenen voor, die slik je in, tot het tegendeel bewézen is. Zelfs de eerste de beste “lellebel” die je overigens niet persoonlijk kent, verdient het voordeel van de twijfel, louter omdat ze individúen, zijn, waar je verder niets van afweet, begrijp je?
        Wat die van Tijn hier doet, is van tevoren eventjes een oordeel opplakken, nog vóór hij degenen over wie hij het heeft zelfs maar voor ógen heeft gehad! Onhebbelijk vind ik zoiets!
        (En, ja, zèg het maar: Ik neem alles weer eens te persoonlijk op. Dat zal dan wel, maar als we de zaken eens zouden omdraaien en weer meer rekening leerden houden met het gegeven, dát sommigen de dingen nu eenmaal persoonlijk opnemen, kreeg je binnen de kortste keren een aangenamere conversatiesfeer, mark my words.)
        Ik blijf het een onbeschofte uitlating vinden, zeker zo bij voorbaat.

        Like

      • Harry zegt:

        Sommigen schieten als een gek over het bord , als ze menen zich aangesproken te voelen , net als zo’n balletje bij een pin-ball spel .
        Alleen gaat zo’n pin-ball balletje na verloop van tijd rustig liggen .

        Maar er zijn balletjes die blijven stuiteren , soms nog maanden lang .

        Dit krijg je nog wel een keer op je bord , Kohler .
        En anders ik wel .
        ( Sorry Amerikaans toetsenbord zonder trema ) .

        Like

      • J. C. Th. Köhler zegt:

        “Sorry Amerikaans toetsenbord zonder trema.”

        Gelukkig weer even tijd om het over belangrijke onderwerpen te hebben. Als je een toetsenbord hebt met een nummeriek blok, kun je de umlaut (geen trema, foei!) maken door de Alt toets ingedrukt te houden en in het nummerieke blok 148 aan te slaan. Als je modernere versie van Word gebruikt, kun je eerst de aanhalingstekens (“) intoetsen en direct daarna de o. Dan maakt Word er een o-umlaut van.
        Maar als je wilt heb ik een, weliswaar ouderwetse, (want in MS-DOS, maar het werkt nog steeds) lijst van alle codes om lettertekens te maken. Nu moet je alleen nog achter m’n e-mailadres zien te komen. 🙂

        j.c.th.kohler@ziggo.nl

        Like

      • Theresa Geissler zegt:

        @Harry, 09.19u.: “Dit krijg je nog wel een keer op je bord, Köhler.”
        Nee, toevallig niet, bijdehandje:
        Ik maak me alleen maar druk om die van Tijn, een derde dus, en Ted niet, omdat hij met hem denkt te kunnen instemmen.
        Dat is hooguit een verschil van mening, géén ruzie.
        Ruzie krijg je pas bij een directe aanval, waarbij iemand publiekelijk voor schut gezet wordt -wat de aanvaller dan weer, uiterst geniepig, “eerlijkheid” pleegt te noemen. Maar daar is hier geen sprake van.
        (En ga me nu maar weer aan mijn eerdere voornemen herinneren; het laat me koud: Deze keer zat j i j het dan weer uit te lokken.)

        Like

      • Harry zegt:

        Sorry heer Köhler , ik ben nu thuis en heb hier een toetsenbord met umlaut .
        Ik ben ernstig digibeet- volgens een goede vriendin zelfs digibiel , dat schijnt nog véél erger te zijn – nooit wat over computers geleerd , maar al m’n kennis een beetje bij elkaar gevingerd op het toetsenbord .
        Na je vijftigste moet je eigenlijk ook nooit meer aan iets nieuws beginnen .
        En dat “umlaut” dat klinkt nogal een beetje Duits , maar omdat we zoveel ellende met Duitsland hebben en hadden , dacht ik , ik verzin daar een eufemistische kreet voor , zodoende .

        Maar ondanks mijn handicap ga ik dat mailadres wel vinden , denk ik ………..

        Like

  2. Tistochwat zegt:

    Waarom ik er niet kapot van zal zijn, die nieuwe NS-omroep? In de eerste plaats omdat ‘dames en heren’ belachelijk is. Immers, hoeveel mannen en vrouwen in een gemiddelde trein mag je tot dames en heren rekenen?

    Het meest belachelijke is, dat er ‘van hogerhand’ geen ‘dames en heren’ meer gezegd mag worden.

    Like

  3. leefbarbaar zegt:

    Ja dat is een dingetje. Scheiding van kerk en staat is hier niet bestaand.
    En omdat de christelijken hier de dienst uit maken en niets willen inleveren, maken de moslims gebruik van dezelfde verworvenheden. Zoals: haatonderwijs, haatinternaat en vervoer naar de haatschool.
    Iedere bezetter, die hier komt als volgeling van een geloof, krijgt de sleutels van ons land. Met al onze rechten en zonder onze plichten.
    Dom, extreem dom.

    Liked by 1 persoon

  4. koddebeier zegt:

    Waar een wil is, is een weg……………….Alleen de politieke wil ontbreekt bij de Haagse landverraders!!

    Like

  5. M zegt:

    Slaan we niet een beetje door?
    Waar blijft de spontaniteit???

    Like

Geef een reactie

