Het komt allemaal door Wilders

Screenshot_38

(Door: “Weethetwel”)

Mensen, Rob Hoogland (foto) kan vanaf dit weekend bijgezet worden in het rijtje van mensen dat het allerhoogste stadium van Verlichting heeft bereikt. Een plek naast Boeddha. Het zat er al lang aan te komen, maar nu is het zo ver. Hij had RTL Late gezien en daar zijn de schellen van zijn ogen gevallen. Er zijn verschrikkelijke wantoestanden in de wereld en ook in Nederland. Het land gaat ten onder en niemand van de politici die iets doet omdat…… ze niet op Wilders willen lijken.

Dat was een feest der herkenning. Rob was ook nooit een aanhanger van Wilders. Bij het horen van zijn naam kreeg hij ook altijd al een rood waas voor zijn ogen. Maar vanaf nu weet hij ook waarom: hij wilde niet met Wilders geassocieerd worden.

Van de Nederlandse politici vindt hij het wel vreemd dat ze daar dan hun beleid op stoelen, maar dat terzijde. Het komt helaas niet in hem op dan maar zijn pijlen eens op die andere politici te richten. Dat zou Wilders teveel in de kaart spelen.

Hoogland had bij RTL een journalist gezien, Doornbos, die kennelijk geen domme dingen zei en een goede analyse gaf van de wegkijk-mentaliteit in Nederland. Waarom men zo laconiek en laks met terrorisme omgaat. Dat de krant van de notoire wegkijkers, NRC Handelsblad, ervoor pleit levensgevaarlijke IS’ers naar Nederland terug te halen. Dat de Nederlandse politici minimaal verstand hebben van de islam. Je zou verwachten dat hij vervolgens ook met een zinvolle aanbeveling zou komen hoe dat allemaal opgelost zou kunnen worden, welke urgente maatregelen er snel moeten komen. Maar toen kwam de aap uit de mouw: “Het komt door Wilders”.

Op dat moment brak in huize Hoogland de feeststemming pas goed los. Het feest der herkenning. Dat had hij altijd al gedacht. Het lijdt geen twijfel dat bij Rob de rest van het programma in jeneverdampen is opgegaan.

Zou hij toen de voor de hand liggende vraag gemist hebben die een goede journalist op zo’n moment ongetwijfeld zou stellen:

“Maar meneer Doornbos, zegt u nu dat de Nederlandse politici willens en wetens de terreur bevorderen, de ongelijkheid van vrouwen en minderheden, de vervolging van christenen en de ontwrichting van de maatschappij, omdat ze niet op Wilders willen lijken?”.

Alstublieft niet zo’n vraag stellen, dat speelt Wilders in de kaart.

Door:
“Weethetwel”
(voor www.ejbron,.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in demoniseren, Geert Wilders, gezond realisme, Hypocrisie. Bookmark de permalink .

40 reacties op Het komt allemaal door Wilders

  1. Harry zegt:

    Ik denk niet dat die vent nog oud genoeg gaat worden om het helemaal te kunnen snappen .
    De leercurve bij die blinde vinken ligt wel erg laag .

    Liked by 4 people

    • fleckie zegt:

      Daar zijn maar een paar woorden die voldoen…’, voor R.HOOGLAND……’een …ONNOZELAAR’.?

      Liked by 1 persoon

    • paulzwueste zegt:

      Waarschijnlijk al veel kolen geklopt met die klopkop van ‘m…
      En dat rode waas komt gewoon van de alcohol.
      Als je maar genoeg gedronken hebt wordt je vanzelf journalist.

      Liked by 1 persoon

      • “Weethetwel” interpreteert dat stukje van Hoogland toch heel anders dan ik. Ik zie er niet al teveel anti-Wilders in.

        Like

      • weethetwel zegt:

        meneer Hoogvliet,
        meneer Hoogland is als de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Zelf kraakt hij Geert Wilders al tien jaar af maar niet direct op inhoudelijke gronden. Uit zijn stukjes blijkt zelfs vaker dat hij het met hem eens is. Maar voor de rest laat hij hem opzichtig vallen.
        Hoogland heeft één groot probleem en dat is dat hij in Amsterdam woont en werkt en dan ook nog tussen collega’s waarvan het gros links gehersenspoeld is op de Nederlandse journalistenopleiding. Als je in die omgeving laat blijken dat je achter Wilders staat kun je het schudden. Niet alleen in zakelijk opzicht maar ook in je privé-leven. Je wordt sociaal uitgekotst, dat is zeer ernstig. De vraag is natuurlijk of het dat waard is om je privé-leven op te offeren door voor je mening uit te komen.
        Aan de andere kant geldt voor mensen als Hoogland dat ze een min of meer openbare functie hebben en de stemming kunnen maken en breken. Dan is het de vraag of ze geen afweging moeten maken om toch als spreekbuis op te treden voor al die Nederlanders die helemaal geen stem hebben en onder de voet worden gelopen door de Main Stream Media en de politieke elite met een niet aflatende stroom propaganda. Dan moeten ze zich afvragen of het belang van een zonnige toekomst voor onze kinderen niet zwaarder moet wegen dan opzichtig anti-Wilders te zijn om zo je privé “vrienden” voor je te redden.
        Op den duur kan het zelfs nog wel acceptabel zijn om pro-Wilders te zijn want in landen als Zwitserland en Oostenrijk zijn de partijen die in grote lijnen hetzelfde programma hebben op weg om veruit de grootste partijen te worden, om van de Visegrad landen (waarvan Hongarije en Polen) maar niet te spreken want daar is de situatie precies omgekeerd aan hier.
        “Het komt allemaal door Wilders” heeft uit de mond van Hoogland dus inderdaad een dubbele betekenis, zeker als het geciteerd wordt van een NOS journalist uit een RTL programma.
        Als Hoogland er nu dus achter komt wat hij altijd al gedacht heeft dat de Nederlandse politici de toekomst van Nederland te grabbel gooien omdat ze anti-Wilders zijn dan wordt het de hoogste tijd dat hij nu opzichtig stelling neemt tegen die politici. Want het is geen kwestie van groen of blauw gras maar een kwestie van de toekomst van ons land.

        Liked by 1 persoon

      • Republikein zegt:

        Ketel heeft allure, wel een beetje duur maar kwaliteit heeft zijn prijs.

        Like

  2. kampersrene zegt:

    Is de redactie niet in de fout gegaan …Moet het niet zijn…..
    “””Het komt allemaal goed met Wilders ! “””

    Liked by 1 persoon

  3. Cathja zegt:

    Kunnen we nog een aantal dingen bedenken waarvan we Geert NIET de schuld kunnen geven?
    Is onze zomer soms ook al door Wilders verpest, met al die regen en zo?
    Vreselijk, wat een verstandeloos gezwets komt er uit de muil van Rob Hoogland!! Je moet het maar durven te zeggen!
    Gelukkig lees ik nooit één van zijn columns, en dat blijft ook zo.

    Maar nu ik er even over nadenk………….

    …………..denk ik dat alle ellende in Nederland komt door de columns van Rob Hoogland.

    Mij kunnen jullie wel serieus nemen… 😉

    Like

  4. Dit is op Jasterke's kwijt-zonder-spijtsite herblogden reageerde:
    .
    wie hoog land kan laag vliegen…
    .

    Like

  5. Mary zegt:

    Triest dat zo’n zwakke ziel ooit een podium heeft gekregen, als hij realistische vragen gaat stellen gaat zijn hele wereld onderuit.

    Like

  6. dendieje zegt:

    Beste Harry,
    Ook de leercurve van het grootste deel van de burgers ligt erg laag, bewust of onbewust. De tijd is op, tijd van wachten is voorbij. Er is maar 1 groep mensen die de grote verandering kan beweegstellen en dat zijn wij, de Nederlandse burgers. Maar wij zijn te lui geworden, op een enkeling na die meelopen met Pegida. Wij moeten massaal de straat op, met 10 of 100 duizenden maar niet met de aantallen die net genoeg is voor een bedrijfs-BBQ.
    Kijk ook eens naar de verschillende sites. Veel reacties, maar dezelfde namen komen terug. Ik vraag me af WAAROP wij wachten. Is er dan echt een grote aanslag nodig met ik weet niet hoeveel dodelijke slachtoffers voordat wij opstaan?

    Like

    • Harry zegt:

      Je hebt gelijk , Dendieje .
      Ik probeer dagelijks mensen wakker te rossen , ben er nu een aan het bewerken die op Klaver gestemd heeft .
      Er zitten echt intelligente mensen tussen die echt wel een deel van het probleem zien , maar bij lange na niet het hele probleem kunnen bevatten . Ze zien ook geen uitweg .
      ” Ja , maar je kunt er niks aan doen ” , dat soort argumenten .
      Semi-zombies .
      Maar het gevaar is dat ze je gaan zien als een soort Don Quichotte , dus moet je het wel geleidelijk aan en rustig doen .
      Soms lachen ze je vierkant uit .

      Vraag me ook wel eens af of ik zelf niet doorschiet .
      Maar dan gebeurt er de volgende dag steevast wel weer iets waardoor ik denk : ik heb toch gelijk .

      Maar wat doe je er aan ?
      Als hier echt de pleuris uitbreekt kun je wellicht wat van die geitenneukers onschadelijk maken .
      Maar denk er om , dat het hier stikt van de landverraders in dit land , ook heel veel autochtonen zouden je verlinken .
      We hebben denkelijk veel meer landverraders dan in WW2 .
      Het hele linkse koor , schat ik in .
      Ik weet zeker , dat als ik de straat op zou gaan , dat er NIEMAND in mijn buurt meegaat om te helpen .
      Ze hebben een lieve vrouw , kinderen , een hypotheek die over een week weer afgelost moet worden , net een nieuwe tv of zo , een kat uit het asiel , redenen genoeg om binnen te blijven zitten .
      Het lijkt een beetje vechten tegen de bierkaai .

      Maar ik blijf het proberen .

      Liked by 2 people

      • tinekevanschagen zegt:

        En ik geef het ook niet op, ben er veel vrienden door kwijtgeraakt,maar blijf het aan de kaak stellen.
        Het lijkt wel dat ze het domweg niet willen snappen!

        Like

      • dendieje zegt:

        Ik kan niet genoeg zeggen hoeveel u gelijk hebt. Ik heb ook niet het antwoord. Maar hoewel burgerlijke ongehoorzaamheid, MASSAAL Nederlandse leven lamleggen een goed begin zal zijn. Maar dan komt het grootste probleem die u al schreef, “Ze hebben een lieve vrouw , kinderen , een hypotheek die over een week weer afgelost moet worden , net een nieuwe tv of zo , een kat uit het asiel , redenen genoeg om binnen te blijven zitten.”
        Ik zal ook nooit iemand vragen om iets daarvan op te offeren. Hoewel ik dat risico zelf wel neem. Op mijn werk is de mix 80% moslim. Ook zij weten hoe ik er over denk en degene (moslim) die mij willen aanspreken weet al van te voren wat mijn antwoord is maar proberen mij wel te paaien. Onder de Nederlandse collega’s krijg ik wel steeds meer bijval. En ja, ook wordt ik soms bedreigd, maar ze weten ook wat mijn reactie daarop zal zijn.
        Maar u hebt gelijk, het is vechten tegen de bierkaai. Maar opgeven of toegeven zal ik nooit of te nimmer doen.

        Like

      • Trucker zegt:

        @ dendieje zegt 31 juli 2017 om 22:43

        “…Maar nu uw stukje commentaar: “en passant je geniepige onderbuur of jaloerse collega de kop inslaan… (lijkt wel geinig hé als ik je proza lees).”
        Alleen een ZIEKE GEEST kan zoiets bedenken. Of zit u zelf daarop te broeden??????…”

        hey lulletje rozenwater lees er eens mijn reacties op na, peins wel dat het meerdere jaren terug lezen is op E.J.Bron’s blog, misschien zal u dan begrijpen wat ik precies bedoel.
        U mag best eerst leren om goed (analyserend bijna) te lezen (ik weet het sommigen kunnen dat niet of leren het nooit) en dan zal u weten wat mijn gedachten gang is.
        Let wel, niet (zoals u suggereert) “ziek”, hoewel ik wel eens “broed” op bepaalde zaken klopt als een bus maar daar is niks ziekelijk aan want die zijn bevorderend voor mijn fysieke integriteit.

        Like

    • Trucker zegt:

      “…Ik vraag me af WAAROP wij wachten. Is er dan echt een grote aanslag nodig met ik weet niet hoeveel dodelijke slachtoffers voordat wij opstaan?…”

      “.. voordat wij opstaan?….”

      Ik vraag me ook iets af en dat is wat u denkt te willen bewerkstelligen ?
      Opstandje links en rechts, beter is een revolutietje op te starten of u kan ook voor een burgeroorlogje gaan, kan je en passant je geniepige onderbuur of jaloerse collega de kop inslaan… (lijkt wel geinig hé als ik je proza lees).
      Alé, doe me een plezier en leg het eens uit hoe u dat ziet ik ben altijd bereid om iets te leren en ingeval het zaken zijn die ik (al) ken kan ik eens goedkeurend knikken.

      Like

      • dendieje zegt:

        Ik promoot geen geweld, nu niet en nooit niet. Wat ik wil is dat de ogen open gaan en massaal de straat op gaan, burgerlijke ongehoorzaamheid en ja, een revolutie d.m.v. zoveel mogelijk lam leggen van Den Haag, het verkeer, alles wat de dagelijkse leven stil legt. Maar dan is mijn vraag aan u. Heeft u vertrouwen in de politiek dat die zullen gaan oplossen?
        Maar nu uw stukje commentaar: “en passant je geniepige onderbuur of jaloerse collega de kop inslaan… (lijkt wel geinig hé als ik je proza lees).”
        Alleen een ZIEKE GEEST kan zoiets bedenken. Of zit u zelf daarop te broeden??????

        Like

  7. Statler & Waldorf zegt:

    Vandaag bewolkt: schuld Wilders.
    Volkswagen heeft sjoemelsoftware: schuld Wilders.
    CO2 teveel: schuld Wilders.
    Bosbranden Portugal: schuld Wilders.
    Erg lange formatieperiode: schuld Wilders.
    Charlie Hebdo: schuld Wilders.
    Lekke band: schuld Wilders.
    Erg druk op Schiphol: schuld Wilders.
    Ontruiming Fort Oranje: schuld Wilders.
    Man komt om het leven in kermisattractie USA: schuld Wilders.

    Liked by 1 persoon

    • Cathja zegt:

      😦 😦 😦

      Like

    • Theresa Geissler zegt:

      Zeer concreet en 100% waargebeurd voorbeeld, destijds: Overval op juwelierszaak door Marokkanen, daders komen om het leven: Schuld Wilders. (“Wilders, heb je nú je zin?”)

      Liked by 1 persoon

    • paulzwueste zegt:

      Maxima krijgt een misgeboorte…

      Like

      • Trucker zegt:

        Hey paulzwueste, ik heb die Maxima ooit een lekkere brok (lees geil) gevonden gelukkig was daar meisje Theresa (of meisje Tistochwat ?) die een foto toonde met een tja minder mooi schepsel op, bleek het de Argentijnse vriendin te zijn van Theresa en die heet ze (bijna liefkozend) tangotrut . 🙂

        Like

      • paulzwueste zegt:

        Trucker.
        Ik weet er alles van.
        Theresa en ik hebben daar nog over nagedacht.
        Ik kwam met “Argentijnse plaathoer”.
        Dat is natuurlijk héél erg grof en gemeen.
        Theresa kwam met het meer gematigde maar oh zo sfeervolle “Tangotrut”.

        Like

      • Trucker zegt:

        @ paulzwueste zegt:1 augustus 2017 om 17:42

        Trucker.
        Ik weet er alles van.
        Theresa en ik hebben daar nog over nagedacht.
        Ik kwam met “Argentijnse plaathoer”.
        Dat is natuurlijk héél erg grof en gemeen.
        Theresa kwam met het meer gematigde maar oh zo sfeervolle “Tangotrut”.

        Iedere dag worden we op heer Bron’s blog geconfronteerd met ellende, soms denk je erger kan het niet worden en dan is er het volgende bericht dat laat zien dat het ijdele hoop is, dat er geen einde aan komt en het alleen maar erger kan/zal worden..
        Gelukkig is er meer als eens een leuk commentaar of krijgen we een geinige cartoon te zien.
        dit is er zo’n een 🙂 🙂 🙂

        Liked by 1 persoon

  8. Gert Jan Reitsma zegt:

    Het volgende dat meneer Hoogland gaat beweren is dat Hitler eigenlijk helemaal niet zo een slecht mens was. Dus bereid je voor op nog meer waanzin. Volgende hoofdstuk svp.

    Like

  9. Beschouwer zegt:

    De Hooglandse huichelaar

    Like

  10. Jan Zwitser zegt:

    Geachte reageerders.
    Begrijpend lezen blijft heel moeilijk.
    Lees alleen de laatste zin maar van die column: mooi groen is het gras volgens Wilders.
    Welnee, het gras is blauw, volgens zijn opponenten.
    Dit schrijft Hoogland.
    Hij valt de opponenten aan, of willen jullie dat niet?

    Like

    • weethetwel zegt:

      Dat Hoogland hier constateert dat de politici per definitie het tegenovergestelde beweren van Geert Wilders en dat hij het vreemd vindt dat ze hier beleid op baseren is werkelijk een gotspe. Zelf doet hij al tien jaar net alsof hij een kritische geest is maar zoekt iedere kans op om Geert Wilders te bashen. Terwijl hij zelf regelmatig uit het PVV programma citeert, dus zo vreemd is dat gedachtegoed nu ook weer niet. Het hypocriete in dit verband is dat hij net zo goed als de politici en de hele Main Stream Media maar één doel voor ogen heeft en dat is Geert Wilders zo veel mogelijk te beschadigen, wáár en wanneer hij maar kan. En als je vraagt waarom ze dat doen staan ze met de mond vol tanden en komen niet veel verder dan wat linkse morele dooddoeners omdat ze zakelijk geen enkel argument hebben. Hoogland, de politieke elite en de Main Stream Media spelen allemaal dezelfde valse viool in het orkest van de politieke correctheid.

      Liked by 1 persoon

    • paulzwueste zegt:

      Naïef gedacht…

      Like

  11. Goed lezen. Er zit een andere lading in de stelling van Doornbos welke hierboven door Hoogland geciteerd wordt. Als Geert zegt dat de hemel blauw is beweren ze dat ie lult en dat het ding groen is. Als Geert zegt dat de islam gevaarlijk is zeggen ze dat het de religie van liefde is. Dus als Geert eens een keer z’n mond houdt heb je kans dat ze heel misschien de realiteit eens durven benoemen zonder dat ze bang moeten zijn om hun zeteltjes kwijt te raken. Dus in die zin is het allemaal de schuld van Geert, de boodschapper.

    Liked by 1 persoon

  12. semper fi zegt:

    dit terminaal ziek land huisvest vele schurftkoppen !!!
    Vraag zo,n draaitol eens weer als een van zijn geliefden omkomt in een vredelievende actie van de islamzooi!
    Gelukkie kunnen we over 8 weken weer zwaaien naar onze eigen armoede ,DE GOUDEN KOTS ,vevolgd zijn gebruikelijke weg in een propergemaakt stadsdeel!
    Daar moesten de islambroeders eens wat aan gaan doen,dan bereiken ze meer dan een onschuldige burger om te leggen!!!!

    Liked by 1 persoon

    • Trucker zegt:

      “…Gelukkie kunnen we over 8 weken weer zwaaien naar onze eigen armoede ,DE GOUDEN KOTS ,vevolgd zijn gebruikelijke weg in een propergemaakt stadsdeel!…”

      “…DE GOUDEN KOTS…” 🙂 🙂 🙂

      Like

  13. toetssteen zegt:

    DDS, komt door Baudet, echt waar…. De neergang bedoel ik.

    Like

  14. kampersrene zegt:

    Jullie staan allemaal op het verkeerde been . Het betreft hier een onschuldige reklamecampagne voor “Amstel-Bier” waar Hoogland zijn medewerking heeft toegezegd , omdat het wat minder gaat in de joernalistiek ; wie , moet wat nog geloven ? Als je rechts boven kijkt wordt het duidelijk
    “”” DORST”” DAN AMSTELBIER

    Like

Geef een reactie

