VERZUCHTING . . .

Screenshot_65

(Door: “Frans Brassens”)

Ik zie het licht niet meer in Nederland
Als zombies loopt men door de straten
Met een gebogen hoofd, door zijn verstand verlaten
En met een luxe kijkdoos in de hand

Wat men dan ziet is niet wat men moet weten
Dat men op ’t punt staat op termijn
Geen Nederlander meer te zijn
En dat men alle vrijheid kan vergeten

Hoe dom is toch de mens die weigert om te horen
Die weigert om te zien, en daarom niet kan weten
Dat hij door monsters straks wordt opgevreten
Een dodelijk vooruitzicht dat hem, blinde, niet kan storen

Hij leeft zijn eigen miserabel, toekomstloze leven
En trekt van niets, maar dan ook niets zich aan
Terwijl hij wie er wél wil zien en horen aan de kant laat staan
Enig verstand, ik zei het al, is zulke lieden niet gegeven

Door:
“Frans Brassens”
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Over E.J. Bron

www.ejbron.wordpress.com
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink .

8 reacties op VERZUCHTING . . .

  1. Cathja zegt:

    Geheel naar waarheid Frans! Chapeau!

    Liked by 1 persoon

  2. Renske zegt:

    Van de week. Ik fiets aan de rechterkant van de weg. Komt een diep diep zwarte neger op de fiets aan in tegengestelde richting. Hij zag me en fietste vanaf de linkerkant schuin/diagonaal recht op me af.
    Ik deed alsof ik er geen erg in had en fietste door. Keek niet achterom en pas een stuk verderop bij de stoplichten keek ik achterom en zag dat ie me niet achterna is gefietst. Het was even een intimiderend moment en wat ik ervan denken moet weet ik nog steeds niet. Ik heb niet laten merken dat ik even ietwat angstig was, maar ik was het wel op dat moment. Gaan dit soort dingen de toekomst worden en dan nog even erger vraag ik me af? Nog meer van dit volk? Ze doen niet anders dan vrouwen kijken.Wat komt er na dat kijken met nog meer van dit kutvolk.God wat haat ik dat wijf Merkel. .

    Liked by 1 persoon

    • Cathja zegt:

      @ Renske

      Het is pure intimidatie van dat zwarte volk. Dat volk, wat hier niet hoort te zijn, maar in hun eigen zwart gekleurde land.
      Wij hebben alleen maar last van ze, want ze hebben andere opvattingen over ‘omgangsvormen’ tussen mannen en vrouwen dan wij. Bovendien kosten ze ons ook nog eens klauwen met geld!

      Ik kan me voorstellen dat u zich even niet erg op uw gemak voelde!

      Liked by 2 people

  3. Tistochwat zegt:

    Zombies en voddenpoppen, meer zie je tegenwoordig niet op straat. Het is vandaag weer niet gelukt om mohammedaan-vrij boodschappen te doen. Het Arabische gebral klonk luid onder een paar hoofddoeken vandaan.

    Like

  4. BigLJohn zegt:

    Prachtig verwoord Frans Brassens. Het doet mij een beetje denken aan den Doolaard; als ik voor de lopen sta.

    Liked by 1 persoon

  5. Flo zegt:

    Bijna overal waar je ook komt, zie je kopvodden, arabische baardapen, enge somaliers, diep zwarte nikkers, marokkanen tuig, roemenen etc.
    Als dot in dit tempo doorgaat met de immigratie van deze kansloze menen, wanneer gaat dit helemaal fout?

    Like

Geef een reactie

